Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

Echo ging goed. Met baby gaat heel goed. Baby bewoog ook. Echt vet schattig om te zien. 6 Augustus nekplooi meting.

Sorry dat ik zelden mee schrijf. Ik lees wel elke dag mee.

Gisteren bij huisarts v oor rugklachten geweest. Ik heb helaas last van heiligbeen en bekken. Ja zo vroeg al. Dus ben door gewezen naar fysio.

Liefs Marloes

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey ladies,

door paar hectische dagen op het werk is het er niet van gekomen om eerder een kijkje te komen nemen..........heb er nu spijt van omdat ik heel wat bij heb moeten lezen.....en zelf met angsten zit

Mijn hcg was op dag 12 na de terugplaatsing 775, wat een zeer hoge hcg waarde is (19juli), een week moest ik wachten voor de volgende bloedname. Wachten wachten wachten..............echt om zot te worden. Mijn voordeel is dat ik als verpleegkundige werk en het gemakkelijk is om aan een bloedaanvraag te komen. Maandag 23 juli, 4 dagen na de 1ste bloedname was mijn hcg gestegen van 775 naar 11500!!!! In de wandelgangen van het ziekenhuis kwam ik die dag de gynaecoloog en stelde voor om een echo te doen. Was ik zwanger van een tweeling of drieling?????......nee, het bleek er maar 1 te zijn, een vruchtzakje van 7mm bevond zich in de baarmoeder. Nog geen duidelijk vruchtje te zien of hartritme, ben ook nog maar 4,5 week.

Ik was gerustgesteld totdat ik ging opzoeken wat de reden kan zijn van een heel hoog hcg hormoon: mola zwangerschap, syndroom van down........... voor de eerste keer was ik misselijk ....van angst.

Donderdag de officiele bloedname om daarna in augustus de eerste officiele echo te laten doen door de ivf kliniek.

Dames, hebben jullie hier ervaring rond?

Geplaatst

Els ik weet er niet alles vanaf maar als de echo een vruchtzakje liet zien lijkt een Mola zwangerschap me heel onwaarschijnlijk. Ik vond bijvoorbeeld dit in een folder van de nvog:

Een mola-zwangerschap wordt vastgesteld bij echoscopisch onderzoek. In plaats van eenvruchtzakje met een embryo en een kloppend hartje worden vele kleine blaasjes gezien die debaarmoederholte opvullen.

Er is natuurlijk nog geen kloppend hartje gezien, maar ook geen mola zoals hier omschreven wordt.

Hoog hcg en down in precies waar Ymkeh nu mee te maken heeft. Ik weet eigenlijk niet of dat ook voor een hoog hcg in dit stadium al een indicatie is?

En uiteindeljk kunnen hcg waardes gewoon enorm uiteen lopen, kijk ook eens op deze link dan zie je dat je met jouw waarde hoog zit, maar niet hoger dan de hoogste gerapporteerde waardes.

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Wat ik me nog wel even afvraag, maar dat is heel onwaarschijnlijk hoor: zijn je eileiders ook goed bekeken? Bij mij is er vanwege een eerdere bbz met vijf weken een echo gemaakt. Er was toen één vruchtzakje in de baarmoeder te zien. Omdat er twee embryo's waren teruggeplaatst is er toen hcg geprikt om te checken of die waarde bij het echobeeld paste, of dat er mogelijk een tweede vruchtje in een eileider zat. Moet erbij vertellen dat de gyn aangaf dat dit heel erg zeldzaam is. Ik denk echt dat het voor nu gewoon goed zit, even afgezien van de relatie me down, daarover durf ik niks te zeggen. De een heeft meer hcg, de ander minder.

Probeer jezelf niet gek te maken, trust me, ik weet hoe moeilijk dat is. Sterkte!

Henne

Geplaatst

Breek even in:

Wat betreft hoog HCG, had ik ook.. Ik maakte me ook druk gezien de eerdere BBZ, maar werd al gauw gerustgesteld door de gyn. In mijn geval had ik een geexpandeerde blastocyste teruggeplaatst gekregen wat volgens de gyn hoogstwaarschijnlijk op de dag van de tp al is ingenesteld. De tig echo's die ik nu gehad heb laten ook steeds zien dat de baby 3-5 dagen voor ligt op de groei, wat goed aansluit bij de theorie van de gyn, aangezien de innesteling normaliter pas 3-5 dagen na de tp plaatsvind.

Hoop dat je door deze ervaring wat gerustgesteld bent!

Breek weer uit ;)

Geplaatst

@Henne: heb even de site bekeken en er zijn idd nog hoge hcg waarde. De gynaecoloog heeft ook gekeken naar een eventuele bbz, die er gelukkig niet is. Als je te lang naar zo een klein echootje zit te zien, zie je overal blaasje die er waarschijnlijk niet zijn. Zot is dat. Heb de berichtjes van Ymkeh gelezen en stelde me dezelfde vraag, verschrikkelijk gevoel moet het zijn, kan me er volledig inleven. Je kan aan niets meer denken. Ymkeh en alle andere vrouwen............door deze onzekere en moeilijke dagen/weken moeten we door. Dank je Henne voor je troost

@Liminous: ik weet niet wat voor cryo ze hebben teruggeplaatst, weet alleen dat het 14 cellig was, en idd de tijd van innesteling zal ook wel een rol spelen. Heb zo wat zitten rekenen op jouw uiteenzetting......het stelt me al meer gerust.

Ik lees dat je 32 weken zwanger bent....gaat het wat met het warme weer????

Geplaatst

Dag allemaal, nou hier eindelijk de uitslag bloedonderzoek 5 e kinderziekte : ik ben beschermd en heb het parvo virus ooit gehad, dussss :-) scheelt een zorg. Morgen 10 weken, nog 2 weekjes en dan de magische grens bereikt van 12 weken!!! Nu ja in mijn hoofd is ie magisch.

@ ancoliene heel herkenbaar vooral met dat slapen en dromen pfff soms best vermóeiend ;-). En dan voel je je borsten minder en dan denk je eerst pfff scheelt en vervolgens denk je oooooh jee strx.....dan.... Denk dat we dat (bijna) allemaal hebben.

Tips? Lastig proberen toch te ontspannen en vertrouwen op je lichaam en ik snap echt dat dat er lastig is. Maar in jouw situatie helemaal, je hebt erg veel meegemaakt. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte en rust wensen.

Oke ik weet het is níet van toepassing nog echt, maar ik krijg de vraag vaak: geen voorkeursvraag maar wat denk jullie in jezelf jongetje of meisje? Kijken wie het goed hebben strx hihi. De dames die het al weten tellen niet mee hoor, das niet eerlijk. Ben benieuwd. Knuf

Geplaatst

Ha meiden! Ik werd vanochtend wakker met een voorzichtige glimlach op mn gezicht....12 weekjes....als de echo morgen goed is, wordt het een hele grote smile :-)) Voor mij is het dus ook echt wel een magische grens hoor Miems. Denk voor iedereen hier. Zeker als je een of meer miskramen hebt meegemaakt, wil je zoooo graag die grens voorbij.

Miems grappig dat het het vraagt. Ik heb geen voorkeur, zou het voor m'n schoonvader geweldig vinden als het een jongetje is, een stamhouder (mijn man is de enige zoon). Maar of ik een idee heb wat het is??? In het begin dacht ik stellig een meisje. We konden ook geen jongensnamen verzinnen en voor een meisje zag ik het hele kamertje al voor me etc. Maar omdat ik bang was dat ik dan teleurgesteld zou zijn als het geen meisje is, ben ik me erg gaan focussen op jongensdingen. Jongensnamen, het kamertje als het een jongen is etc. Daardoor ben ik er eigenlijk steeds meer van overtuigd geraakt dat het een jongetje is haha. Kortom: ik heb geen flauw idee en heb 50% kans als ik nu iets ga roepen :happy: Wil het wel graag weten zodra dat kan.

Meiden die vandaag een echo hebben (zonder lijstje kan ik het niet bijhouden sorry) heeeeel vel succes en plezier!

Geplaatst

Toch even spieken (kon ik gelijk mijn 12 weken grens kleuren!): Inflame, Pucca en Ymkeh!

Dion had jij deze week niet ook nog een echo?

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (11w)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)

[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]30 Juli (10w)[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ymkeh,

Dank je wel voor je reactie... Het blijft moeilijk maar heb er wel veel aan, jullie ervaringen. Kan me voorstellen dat 9 augustus een zware dag wordt. Maar eerst vandaag nog een echo! Succes en ook wel veel plezier.

Ik zie nu pas (duh...) dat mijn 12wkn termijn op 13 aug staat, maar dit moet 5 aug zijn. Wil iemand dit voor mij aanpassen??? Schiet het tenminste een beetje op... ;-)

Henne, gefeliciteerd met dezr mijlpaal!!! Nu lekker genieten meid!!!

Inflame en Pucca, veel plezier vandaag!!

Liefs

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (11w)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]30 Juli (10w)[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Meiden mijn eind termijn loopt 14e af niet 19.. weer een paar dagen er vanaf snoepen hahah,

kan iemand het voor me wijzigen...

Henne super meid! 12 weken JEEJ!

Geplaatst
Jullie gaan me nog missen hier ;-))

Hoi Henne,

we gaan je heel erg missen, ik zou eigenlijk ook al lang weg moeten zijn, misschien vertrek ikmaar samen met jou :), maar mag ik mij dan een beetje voegen op bankje februari ? ;) zo gezellig, omdat alle meiden op het februari bankje zitten :)

Geplaatst

Hoi Els,

ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om te reageren, ik begrijp nl helemaal je gevoel, maar wil je ook niet bang maken, want het kan van alles zijn.

Ik ben er pas achter gekomen met de combinatietest, en twijfel nu wat ik hiermee ga doen, ik ga zo naar de verloskundige en misschien kan zij mij verder helpen hiermee en laat ik je dat direct weten, het is nl ook nog zo, dat de papp a verlaagd moet zijn in combinatie met de beta hcg verhoogd.

Het kan natuurlijk ook nog teruglopen bij jou, dat is op elke dag anders vertelde de vk mij in het vu, en het beste om dat te meten is rond de tien weken, dus wie weet is het dan alweer een stuk lager.

Ik hou je op de hoogte, in ieder geval van harte gefeliciteerd!

liefs ymkeh

Geplaatst
Jullie gaan me nog missen hier ;-))

Van harte gefeliciteerd Henne, je klinkt ook al heel opgelucht, bijzonder is het, geniet er lekker van, dat heb je verdiend!

Geplaatst

Roossie, jij ook van harte gefelicteed, wow, geniet ervan! dan geniet ik met jullie mee :)

Ik ga zo naar de vk, wie weet kom ik daar er al achter, beetje vroeg, wat het is, met de tp en de dagen erna was ik overtuigd van een meisje en nu denk ik een jongetje, misschien ook om dat ik zo'n leuke jongensnaam heb, maar ook het gevoel, wie weet :)

Geplaatst

Heeft er iemand verstand van dromen?

Elke dag denk ik dat ik een vwp wil laten doen, door de hoge hcg die ik niet uit mijn hoofd kan krijgen, dan kan ik gerust de rest van de weken door en elke nacht heb ik een nachtmerrie en word ik wakker dat ik het niet moet doen, omdat ik dan overtuigd ben dat het goed zit, dat is toch raar, elke nacht? Ook elke nacht denk ik dat mijn man weggaat, terwijl ik daar helemaal niet bang voor ben, ik kan mij voorstellen dat dat te maken heeft met het feit dat ik niet wil dat de baby weg gaat. Maar ja, dat andere kan ik niet verklaren...

even laatste berichtje hoor, anders wordt het echt spam,

voor alle dames, een dikke knuffel voor degene die het nodig hebben en voor de dames die aan het genieten zijn, liefs ymkeh

Geplaatst

Els, ik weet niet of het kan..., maar is het niet mogelijk dat je zwanger bent van een ééneiige tweeling?? dat kan je natuurlijk nu nog niet zien, maar misschien komt die hoge hcg waarden daarvan.

Bij mij een hele hectische paar dagen achter de rug. Maandag voor controle in het ziekenhuis geweest, alles was helemaal goed. Kids liepen weer een dagje voor, allebei precies zo groot als het moet zijn. Ik kreeg eindelijk het gevoel dat ik vanaf nu van genieten mocht.

Maar maandagavond een vreselijke bloeding gehad, zoveel dat het echt geen innestelingsbloeding kon zijn. Ik wist zeker dat het einde verhaal was. 's avonds gelijk een echo gehad en gelukkig was het met de beebs nog steeds goed. Wel was er een bloeduitstorting (of zoiets) te zien in de baarmoeder...,pff.

De volgende dag weer voor controle, bloedverlies was gelukkig een stuk minder.

Weer een echo gehad, beebs lagen gelukkig nog te spartelen en te zwaaien. Maar meiden zooo eng dit.

Nu nog af en toe wel bloedverlies, maar we weten nu waarvan het is. We weten dat het op zizh niets met de zwangerschap te maken heeft, maar er is natuurijk een risico dat het door die bloeding een mk op gang kan komen. De dok vertelde dat het vaker voorkomt, en het meestal goed afloopt.

Ik moet me nu rustig houden...., heb vakantie dus dat komt goed uit. Maar ik had me wel een leuker begin van de vakantie voorgesteld...., nou ja, als alles maar goed afloopt!!!

lijkt me vreselijk als het fout gaat, want dan weet je dat het niet aan de kindjes ligt, en zouden dan levend worden afgestoten.

Maar daar ga ik echt niet van uit..., want dat trek ik echt niet.

Roos en Clau, jullie hebben toch ook een bloeding gehad? Roos van jou konden ze niet zien waar dat nu weg kwam, geloof ik?

Ik durf ook niet te googelen want dan lees ik ook nare dingen.

Henne geleficiteerd meid!!! morgen nog spannend, snap ik. Maar komt helemaal goed!

Geplaatst

@Henne: ik ken je nog maar pas en je bent al weg, dank je in ieder geval voor je geruststellende reakties. 12 weken......bij iemand anders vliegen altijd die weken. In het begin van een zwangerschap mag alles vliegen, op het einde van de zwangerschap is het genieten, en het uitkijken dat je je kindje in je armen hebt.

@Ymkeh: goed om te weten dat de combinatietest rond 10 weken is. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap niet laten bepalen. Ik heb op week 16 een vwp laten doen. Was toen al 36. In België is die volledig terugbetaald geweest door mijn verzekering via mijn werk.

Hopelijk weet jij iets meer vandaag, laat het ons zeker weten. Vuur al je vragen af op de verpleegkundige, en tracht daarna rustig alle voor en nadelen op te sommen en te beslissen.

Ik wil je niet laten twijfelen maar ik ga zowiso een vwp laten doen, de reden is hiervoor dat ik 40 word. En persoonlijk vind ik dat al die testen kansberekeningen zijn, ik wil liever zekerheid rond de gezondheid van ons kind want het beinvloed verder je toekomst. Wil er stees met jou over praten, x

Dromen zijn een verwerking van de dingen waar je overdag met bezig bent, die dromen zijn naar en niet leuk, maar goed voor een verwerking. Die dromen kunnen de gekste verhalen maken.........

Wat betreft het geslacht: een jongen

Geplaatst

@Dion: een ééneiige tweeling zou idd kunnen, het zal afwachten zijn. Morgen nieuwe bloedname daarna afspraak voor echo in augustus.

oooo Dion, moet verschrikkelijk zijn geweest maandag dat je die bloedding kreeg. Goed dat ze paar keer een echo hebben gedaan, en je de kindjes hebt zien spartelen. Rusten rusten rusten, en ik begrijp dat je een andere vakantie voor ogen had maar alles is voor een goed doel. Mss ook beter dat je partner dicht bij je is nu in de vakantie zodat hij er voor je is. Wanneer moet je terug op controle???

Geplaatst

Ik heb inmiddels meerderen artsen en ziekenhuizen gesproken, en ze zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde, pff was even ter gerustelling voor mezelf. Ik ben zo één die het van 3 anderen moet horen voordat ik me erbij neer leg.

Maar het schijnt een hematoom te zijn, en gebeurdt idd veel vaker, maar leuk is het niet. Er is ook niet zoveel aan te doen, behalve je wat rustig te houden.

Ik hoef ook niet eerder voor controle te komen, ook mede omdat de echo's van de kindjes goed was.

Maar ik ga op eigen gevoel wel naar de huisarts om af en toe mijn beebjes in de gaten te houden, om mezelf rustig te houden.

Manlief legt me in de watten, en zorgt heel goed voor ons, hij heeft ook vakantie, dus dat scheelt veel.

Els, is jou hcg dan absurd hoog voor je zwangerschapsduur?? ik dacht dat dit alleen maar een gunstig teken was, en je gewoon erg zwanger bent.

Zie dat er al meer meiden kunnen gaan aftellen, er zitten een aantal op 10 weken!!! spannend hoor.

Geplaatst

Pfff Dion, wat zul jij geschrokken zijn. En dan ook precies rond de periode dat het eerder misschien, over timing gesproken zeg... Gelukkig is het 'alleen maar' een hematoom en doen je kleintjes het goed. Laat je maar lekker vertroetelen en heb vertrouwen in die twee kanjertjes in je buik!

Ymkeh het kijkt me dat die dromen je angsten weergeven. Je bent er zo mee bezig en zo aan het twijfelen, dat moet je verwerken. Ik denk eerlijk gezeg dat je blijft twijfelen tot aan de vwp. Bespreek de risico's anders nog eens goed met iemand, misschien dat je dan iets geruster bent. Sterkte!

Ik ben net voor het eerst sinds weken weer bij de fysio geweest. Liep daar vanwege conditie opbouw, nou....dat is lekker allemaal weg hoor haha. Maar we beginnen nu gewoon lekker stug weer opnieuw.

Geplaatst

Dion fijn te lezen dat je weer een beetje gerustgesteld bent! 3x valt nog best mee hoor. En gaat om jouw kleintjes!

Gisteren ervan overtuigd dat de vwp door zou gaan maar een echo schopt het gevoel behoorlijk in de war. De kleine stak zijn duim op dus we zien dat maar als goed teken en hou van die kleine dus de gedachten zijn nu om het niet te doen. Waarom onze kleine riskeren? Moet wel zeggen dat het vu een veel beter echo apparaat heeft dan mijn Vk. Ze zei ook dat ze met de 14 wkn de kleine niet meer kon meten dat hij daarvoor te groot was. ???

We hebben net leuk t shirtje gekocht :)

Henne ook jij morgen weer een bevestiging. Zo fijn!!

Knuffel verliefde mama

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden