Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sky welkom meid! gefeliciteerd!

Suuz, ymken, roossie, en henne.. hoop snel mee te schrijven in de feb topic..

Accoline wat een onzekerheid, hoop zo dat die ene sterk genoeg is en lekker blijft plakken,

rustig aan..

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Nieuwe zwangere? Kies voor meer

opties om regels toe te voegen

[/TD]

[TD]12 weken grens gehaald? Kies voor meer

opties om regel te verwijderen

[/TD]

[TD]Aanpassen? Met citaat reageren

en quote tekens verwijderen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]8 augustus (12.2)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]30 Juli (10w)[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]8 April[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

[TR]

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester

[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]Uitgerekend in...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie

[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)

[/TD]

[TD]5 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz

[/TD]

[TD]29 Juli

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83

[/TD]

[TD]5 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame

[/TD]

[TD]6 Augustus

[/TD]

[TD]8 augustus (12.2)

[/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]6 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca

[/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion

[/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje

[/TD]

[TD]12 augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21

[/TD]

[TD]15 Augustus

[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)

[/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby

[/TD]

[TD]19 Augustus

[/TD]

[TD]30 Juli (10w)

[/TD]

[TD]24 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie

[/TD]

[TD]27 Augustus

[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)

[/TD]

[TD]4 Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)

[/TD]

[TD]18 September

[/TD]

[TD]13 Augustus

[/TD]

[TD]27 Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD]Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]8 April

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

lieve dames,

ik denk dat het goed is dat ik ook van dit bankje af ga, het is voor de dames op het 12 weken bankje, en ik ben daar toch wel voorbij :) Stiekem bleef ik graag omdat het voor mij allemaal nog zo onzeker is, dus voelde niet goed om door te gaan, toch doe ik dat maar, maar ik hou jullie wel op de hoogte van mijn New York avontuur en nog veel belangrijker de uitslag. Dan zie ik jullie op het februari bankje. Hoor eigenlijk op het januari bankje, maar heb zoveel met jullie meegemaakt, dat ik mij stiekem een beetje aanmeld op het februari bankje.

Ik denk nog elke dag aan jullie, en lees met jullie mee.

Voor de dames in alle onzekerheid, succes en sterkte en bedenk het komt vaak allemaal goed. En voor de dames voor wie het extra spannend is, ik denk aan jullie.

Heel veel liefs, Ymkeh

Geplaatst

Sky dit zijn vreselijke weken. Pas bij de tien weken begon ik een heeeeeeel klein beetje te ontspannen en nu we voorbij de twaalf zijn gaat het wel echt beter. Nu hadden wij natuurlijk ook wel een beladen geschiedenis met een ma met 12 weken, maar ook zonder dat is het nu gewoon enorm spannend, je leeft van echo naar echo.

Geplaatst

ja bij me eerste zwangerschap ook erg onzeker geweest en had gehoopt dat het nu anders zou zijn maar helaas hihi.

jeej met 12 weken vreselijk zeg. hoop dat alles nu goed mag gaan!

xxxc

Geplaatst

Hallo meiden!

Het voelt zo goed om Sky hier te vinden! Echt super meid. Maak je niet te sappel hoor, die onzekerheid kennen we helaas allemaal. Iedere minuut erbij is weer een minuut gewonnen!

Henne veel plezier in het februari-topic! En nu er echt heel erg van gaan genieten meid! Mijn grote voorbeeld :-)

En Ymkeh goed geregeld in New York. Ga er lekker van genieten en hopelijk met een super goed bericht weer terug!!!

Iedereen die ik vergeten ben: fijne dag vandaag!!!

Hier even nieuws van mij... Het gaat wat beter nu. Ik durf weer een beetje te hopen. Vanmorgen werd ik supermisselijk wakker en toen dacht ik: 'misschien is de hoop toch nog niet vervlogen...'

Mijn man zei: 'doe dan even een testje'. En die is duidelijker dan duidelijk. Dat geeft toch wel een beetje hoop, want als het mis zou zijn zou dat testje toch wel lichter moeten worden, toch?

Helaas voel ik nog steeds de borsten niet, dat geeft dan wel weer aan dat er echt iets aan het veranderen is in mijn lijf. Maar wel heel erg moe, dus het zou toch kunnen??? In ieder geval al twee dagen geen druppel bloed meer, dat is dan weer een goed teken. Al met al zijn het onzekere en wisselende tijden. Blijdschap en verdriet wisselen elkaar in rap tempo af. Ik zou willen dat het maandag was. Dan kan ik weer de gyn bellen en hopelijk een controle-echo afdwingen. Dit is echt killing! Ik dacht al dat de wachtweken erg waren...

Ik houd jullie op de hoogte! X

Geplaatst

@dromen een super positieve test is een heel goed teken!

En die misselijkheid komt er ook niet zomaar!

Bij senna voelde ik ook niet zoveel en nu ben ik een wandelende hormoonbol hihi

Alle symthomen die je kan hebben heb ik en worden me de dag erger en dan ben ik nog niet eens 4 weken zwanger

hahah word nog wat. Hoop dat het spugen beperkt gaat blijven. Vond ik vorige keer zo naar.

al heb je het natuurlijk wel over voor zo'n groot wonder

Geplaatst

Pff dames.. ik denk dat ik een grove fout heb gemaakt... ik ben zo dom!

Ik heb 17 Juli een tp gehad, ik mocht officieel van mijn kliniek op 1 Augustus testen.. maar aangezien

de cryo 2 dagen oud is mocht het eventueel al op 30 Juli..

Ik test altijd een dag voor de aangegeven datum dat ik mag testen.. maar aangezien ik me niet zwanger

voel .. afgezien van wachtdag 1 en 2 flink wat misselijk geweest.. zwaar onder gevoel in me buik de eerste

anderhalve week en puistjes.. en voor de rest helemaal niks..

Ik vergelijk natuurlijk met mijn vorige zwangerschap; 4 dagen misselijk, hoofdpijn, moe, pijnlijke tepels en borsten.

Lage rugpijn wat ik overigens sinds vandaag wel weer ineens heb..

Dus ik ging er vanuit dat ik echt niet zwanger was.. dus ben vanochtend heel nonchalant geweest.. :icon_scratch:

Om 06:15 moest ik plassen, ik liep naar de wc.. en dacht oh ja ik zal maar even in het potje plassen, testje dr in hangen

en dan weer lekker slapen.. dus zo gezegd zo gedaan.. test negatief

En nu ik er vanochtend wat langer over nadacht, bekroop me het idee dat alles bij elkaar 2 a 3 minuten heeft geduurd..

Dus ik heb niet eens gewacht .. die 5 minuten die er voor staan!!

Ik kroop in me bed en me man vroeg en? Ik zeg zoals verwacht: negatief.. ik keek nog effe met het felle licht op de test

en met half me ogen dicht nee niks te zien.. en zo sliep ik weer..

Ik werd rond 12:00 weer wakker en wilde de test weggooien tot mijn verbazing zag ik daadwerkelijk een tweede streepje staan..

wel eens waar licht.. maar ja ik dacht ik wil gewoon een streepje zien.. (dit keer zag ik het met daglicht en vanochtend was

het kunstlicht).. dus ik roep me man.. volgens mij ben ik wel zwanger.. hij zegt oh laat me eens zien.. en ook hij zag de

tweede lichte streep.. maar hij zei dat was de vorige keer ook bij de miskraam.. laten we morgen opnieuw testen..

Ik zeg neeee ik ga nu testen.. maar ja ochtendurine is toch het beste dus mede door de verstandige keuze van me man, gaan

we morgen weer testen.. maar nu ga ik een clear blue halen.. deze geeft gewoon duidelijk ZWANGER of NIET ZWANGER aan..

Geen gepiel met zie ik een streepje is hij licht is hij donker..

Ik heb een foto ervan gemaakt .. daarop is het slecht te zien in het echt is hij donkerder..

Op de verpakking van de Early predictor staat: bij een positieve test blijft de uitslag staan, zodat je hem in je babyboek kan

plakken.. er zit ook een breekstaafje aan ..

Ik weet dus nu niet of hij er binnen 15 minuten is komen te staan of na een poosje.. maar ja wat mij altijd verteld is als er geen

HCG in je urine aanwezig is komt er echt geen streep.. en wederom een streep is een streep..

Jullie snappen ik word dus nu helemaal gek .. wat gaat de dag langzaam en de zenuwen zijn niet normaal voor morgen..

Ik voel ook een soort van drukkend gevoel, alsof ik ongesteld moet worden.. maar ja dat had ik bij de zwangerschap ook.. ahh

it is killing me!!

Ik wilde het even delen hier.. want ik hoop zo dat ik hier nog 8 weken mag zitten en dan naar het topic van April mag!!

Fijne avond meiden!

[ATTACH=CONFIG]4416[/ATTACH]

Geplaatst (aangepast)

Anders ik wel maar de winkels zijn pas om 11:00 open dus ik ga om kwart voor 11 me wekker zetten en dan erom..

Really its killing me!!

Nog maar eens een foto gemaakt:

[ATTACH=CONFIG]4417[/ATTACH]

aangepast door Roxanne&Marcel
foto erbij gedaan
Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4417[/ATTACH]

Lieve Roxanne,

Ik denk dat er geen twijfel mogelijk is en dat ik je alvast voorzichtig mag feliciteren.

Killing altijd die eerste testen. Mijn ervaring is wel dat de Predictor (ja, zelfs de early) altijd maar een vaag streepje geeft in het begin. Ik zou vooral de Kruidvat 2v5 proberen, die geeft vaak een duidelijker streep.

Echt waar meis, je hebt volgens mij de hoofdprijs! Na zoveel verdriet vorige maand lijkt het erop dat het meteen weer raak is!

Probeer er een beetje van te genieten en jezelf niet gek te maken!

Liefs Ancoliene

Geplaatst

wow....wat een geluk zou je dan hebben Roxanne...alvast proficiat.

Geplaatst

Roxanne: ik zie ook een streep hoor!!!!!!!!! Mij is okk altijd verteld dat er geen tweede streep komt wanneer er geen hcg in je bloed zit.... Dus dikke kans dan je zwanger bent!!! Spannend morgen, we lezen het!!!

Ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Dames bedankt voor jullie lieve bemoedigende woorden.. ik hoop zo dat jullie gelijk hebben!!

Morgen horen jullie het definitieve antwoord!!

Het zou echt een wonder wezen als het nu al weer zo mocht zijn.. alleen mijn man is sceptisch (logisch)

we kunnen pas echt blij zijn als er een kloppend hartje is te zien of een dikke vet streep op de test..

Dames jullie horen mij morgen!

@sky ja zou kunnen hoor de supermarkt.. maar mijn man zegt laten we gewoon wachten totdat de kruidvat

open is.. zucht.. ik luister maar weer naar het manneke..

Geplaatst

Breek in**

Roxanne. Ik ga zo hard voor je duimen (ook voor sky en Ancolien )) dat mijn duimen er zeer van doen. Wow. Een streep is een streep!! Succes. Knuffel

Breek uit **

Geplaatst (aangepast)

[TR]

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]5 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]8 augustus (12.2)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]15 augustus[/TD]

[TD]hoor ik bij intake vlk 31e[/TD]

[TD]27 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]6 Augustus (npm)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]30 Juli (10w)[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Norwegian-sky[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]8 April[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

aangepast door Bloempje
Als je deze tabel opslaat, doe dat dan niet via "meer opties", anders krijg je een halve met een schuifbalk.
Geplaatst

Hoe kan dat nou? Elke keer wordt die tabel weer zo groot dat die schuifbalk er in zit! Ik had het veranderd door hem met "snel reageren" te plaatsen, maar als ik hier dan terugkom, is 'ie wèèr zo enorm groot...

Nou ja. Ik heb i.i.g. ook even een andere ticker genomen - die ik had was al een tijdje zomaar foetsie. Blijkt dat heel mijnticker.nl te koop staat en niet meer werkt. Dus als jij hem daar ook had staan weet je waar het van komt als hij weg is.

Ondertussen gaat het hier aardig, al heb ik gisteravond bij het tandenpoetsen wel weer alles eruitgegooid. Dat poetsen - dat is bij mij altijd de boosdoener! Toch wil ik m'n gebit extra verzorgen, omdat dat al zo slecht is.

Verder heb ik er moeite mee genoeg te drinken, ook al weet ik dat het nodig is. Maar er staat zoveel me tegen nu! Het blijft maar steeds uitproberen of iets nu lekker valt. Dat je smaak veranderen kan tijdens een zwangerschap begrijp ik nu best - maar m.i. is het niet je smaak die verandert, maar wat je maag aankan...

Ook had ik weer een flauwte vrijdagavond. Ik móét echt tussendoortjes eten en ook wat eten rond 22 uur, om niet trillerig te worden. Hebben jullie dat ook? Maar ik was nog zo bezig na een dagje naar m'n broer en z'n gezin, wasje hier, even wat lezen daar, was ophangen, douchen, en toen was het zomaar 23 uur. Ik naar beneden, toen merkte ik al dat ik een dextro energy (druivensuiker) nodig had om nog op de been te blijven. Dat heb ik gelukkig bij de hand, maar m'n man moest wat eten voor me klaarmaken, want ik kon alleen nog maar op de bank liggen. Zelfs zitten lukte niet - alles draaide om me heen. Dit heeft wel een uurtje geduurd en toen durfde ik nog niet alleen de trap op. Ook toen ik er 's nachts uit moest, moest ik nog heel voorzichtig bewegen door de draaierigheid, terwijl die flauwte allang over was. Zelfs de volgende dag voelde ik het nog. Raar hoor! Daar ga ik het dus echt even over hebben dinsdag bij de intake bij de verloskundige! Ik ben een beetje bang dat m'n suikerspiegel niet helemaal snapt wat de bedoeling is...

Geplaatst
Hoe kan dat nou? Elke keer wordt die tabel weer zo groot dat die schuifbalk er in zit! Ik had het veranderd door hem met "snel reageren" te plaatsen, maar als ik hier dan terugkom, is 'ie wèèr zo enorm groot...

Nou ja. Ik heb i.i.g. ook even een andere ticker genomen - die ik had was al een tijdje zomaar foetsie. Blijkt dat heel mijnticker.nl te koop staat en niet meer werkt. Dus als jij hem daar ook had staan weet je waar het van komt als hij weg is.

Ondertussen gaat het hier aardig, al heb ik gisteravond bij het tandenpoetsen wel weer alles eruitgegooid. Dat poetsen - dat is bij mij altijd de boosdoener! Toch wil ik m'n gebit extra verzorgen, omdat dat al zo slecht is.

Verder heb ik er moeite mee genoeg te drinken, ook al weet ik dat het nodig is. Maar er staat zoveel me tegen nu! Het blijft maar steeds uitproberen of iets nu lekker valt. Dat je smaak veranderen kan tijdens een zwangerschap begrijp ik nu best - maar m.i. is het niet je smaak die verandert, maar wat je maag aankan...

Ook had ik weer een flauwte vrijdagavond. Ik móét echt tussendoortjes eten en ook wat eten rond 22 uur, om niet trillerig te worden. Hebben jullie dat ook? Maar ik was nog zo bezig na een dagje naar m'n broer en z'n gezin, wasje hier, even wat lezen daar, was ophangen, douchen, en toen was het zomaar 23 uur. Ik naar beneden, toen merkte ik al dat ik een dextro energy (druivensuiker) nodig had om nog op de been te blijven. Dat heb ik gelukkig bij de hand, maar m'n man moest wat eten voor me klaarmaken, want ik kon alleen nog maar op de bank liggen. Zelfs zitten lukte niet - alles draaide om me heen. Dit heeft wel een uurtje geduurd en toen durfde ik nog niet alleen de trap op. Ook toen ik er 's nachts uit moest, moest ik nog heel voorzichtig bewegen door de draaierigheid, terwijl die flauwte allang over was. Zelfs de volgende dag voelde ik het nog. Raar hoor! Daar ga ik het dus echt even over hebben dinsdag bij de intake bij de verloskundige! Ik ben een beetje bang dat m'n suikerspiegel niet helemaal snapt wat de bedoeling is...

Wow Bloempje krijg jij een drieling?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden