Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij hadden ook een goede echo. Het hartje klopt en het kindje is 31,3 mm groot.

We waren in een echocentrum waar onze Vk mee samenwerkt. De echoscopiste was alleen best onduidelijk. Ze begreep ons voortraject niet zo goed :-( en kon ons daarom geen uitgerekende datum geven. Dit maakte ons onzeker. Maar even wat gegevens op internet opgezocht, en het blijkt te kloppen met 10w1d (wat we zelf adhv de punctiedatum hadden uitgerekend via Freya). We zijn dus weer gerustgesteld. Maar wel heimwee naar de bekende gezichten uit het ziekenhuis die weten wat we allemaal doorgemaakt hebben...

Wat een hoop geschreven gisteren hier. Imkeh, wat een moeilijke situatie zit je in. Een vwp is een risico, maar het niet laten onderzoeken ook. Ik hoop dat het jullie lukt om een keuze te maken waar je je het beste bij voelt. Ik werk zelf met mensen met een verstandelijke beperking en zie dat zij, net als andere mensen op momenten wel of niet gelukkig zijn. Een aantal van mijn cliënten heeft Down. Maar ik heb geen ervaring met mensen van wie het heel moeilijk in te schatten is wat hun kwaliteit van leven is. Ik hoop dat je vrijdag meer duidelijkheid hebt. Is er vanuit het ziekenhuis geen begeleiding bij dit zware vraagstuk?

Inflame, goed nieuws ook voor jullie. Fijn. Heb je er meer vertrouwen in nu?

@iedereen, sterkte met alle onzekere momenten en hoop dat we ook kunnen genieten, al is het af en toe ;-)

Ik heb drie weken vakantie nu. We blijven gewoon in Nederland, maar ik zal minder vaak meelezen en -schrijven, want niet altijd bij internet in de buurt zijn.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzanne joehoe! En alvast een fijne vakantie dan :-)

Pfff, ik wou dat je op de een of andere manier gewoon zonder echo kon weten dat het goed zit. Heb zo'n onzekere dag.... Kan het ziekenhuis wel bellen, maar ja...dan ben ik twee dagen gerustgesteld en begin ik opnieuw te stressen :-( En op zich kan het natuurlijk prima dat ik me minder moe en misselijk ga voelen, ben bijna 11 weken. Zo probeer ik mezelf dan gerust te stellen. Lukt niet erg....

Geplaatst

Deze week nog twee echo's,Pucca en Star.

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ymkeh, het is toch pas echt verhoogd bij 200 of minder? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar moet me er wel in verdiepen.

Ik kom ook in aanmerking voor de combinatie test.

Inflame, meis zie je wel....., hebben ze wel mooi je 2 weken in de rats laten zitten! heb je er ook wat van gezegd?

Nou ja, dat is ook alleen maar negatieve energie...., het is goed!!! en dat is gewoon heel mooi, en daar gaat het om!

Maar dat 2e babytje, heeft die wel gewoon een hartslag enzo? het kan toch een eeneiige tweeling zijn, dan delen ze toch een vruchtzak? of zit het in niks?

Henne...., tjee jippie al bijna bij de 11 weken!! spannend hoor. Ik heb vrijdag ook weer een echo gehad, 4e ondertussen, gelukkig alles goed, 2 heel mooi op schema. Maar voel me nu al weer onzeker. Vanmorgen wel weer een vlaag misselijk geweest. Maar ik voel me soms zo gewoon...., ha ha kan ik me niet voorstellen dat er wat in mij zit.

zuus, meid mooi dat je een goede echo had! ook al weer 3 cm, wat gaat dat hard. Ik reken gewoon 14 dagen voor de punctie als mijn menstruatie, dan komt het altijd goed lijkt mij. Ook kan je de punctiedatum doen en er 38 weken bij optellen..., lijkt mij niet zo moeilijk, hi hi.

Een hele fijne vakantie, ik hoop dat je wat mooi weer treft!

Hier alles dus tot nu toe naar wens, morgen dus 9 weken. Kom in de buurt van de 9.3 weken, waar het eens mis ging, bibber. Ik heb nu wel iets meer vertrouwen, misschien ook wel omdat het er 2 zijn, met 2 eigen vruchtzakjes..., het zal toch niet zo zijn dat ze alletwee op houden!?.

Wordt wel goed in de gaten gehouden, meer voor mij dat dat dit echt nodig is, want ze kunnen toch niets doen als het mis zou gaan.

Maar ik voel me positief, en ga er voor, we zijn alweer een heel eind gekomen!

Ik hoop zoooo dat het bij iedereen goed gaat, en niemand meer uitvalt.

Geplaatst

Lieve Henne,

Niet gek dat je onzeker bent met je enorme historie! Zal ik dan proberen je gerust te stellen? Het is heel normaal dat je minder misselijk en moe begint te worden! Het tweede trimester komt in zicht en dan neemt de progesteron het over van het HCG. Dat geeft hele andere verschijnselen. Je voelt je goed, fit en relaxt (als het goed is). Nog een paar weken de onzekerheid door en dan kan je iedere dag met een doptone naar het hartje van je kindje luisteren! Ik heb het laatst voor een vriendin opgezocht, want ik wist het zelf niet meer precies, maar meestal kan je vanaf 12-13 weken al zelf het hartje horen. Ik hoorde het volgens mij met 12 weken en een paar dagen. Ik heb toen direct zo'n ding besteld en het heeft me tot de kleine me de hele dag (en nacht) zo hard zat te schoppen dat mijn buik volgens mij bont en blauw was vanbinnen (voor zover dat fysiek gezien mogelijk zou zijn) ontzettend geholpen op de momenten dat ik erg onzeker was. Dus houd vol en lekker zo'n ding bestellen en straks lekker steeds naar het kloppende hartje van je kleine luisteren!

Sterkte en liefs,

Floor

Suzanne joehoe! En alvast een fijne vakantie dan :-)

Pfff, ik wou dat je op de een of andere manier gewoon zonder echo kon weten dat het goed zit. Heb zo'n onzekere dag.... Kan het ziekenhuis wel bellen, maar ja...dan ben ik twee dagen gerustgesteld en begin ik opnieuw te stressen :-( En op zich kan het natuurlijk prima dat ik me minder moe en misselijk ga voelen, ben bijna 11 weken. Zo probeer ik mezelf dan gerust te stellen. Lukt niet erg....

Geplaatst

Floor dank :-) ik had zelf oid ook gelezen dat ze placenta de aanmaak van hcg overneemt vanaf ca week tien. En die placenta stond er mooi op afgelopen donderdag dus dat dat betreft. Het is gewoon net wat Dion ook heeft....het moment dat het de vorige keer mis ging. En dat was tussen de tien en elf weken. Heb wel besloten dat als ik morgen nog zo vreselijk onzeker ben, ik bel voor een extra echo. Dat mag altijd en ik kan zo niet nog 1,5 week door. Vandaag alleen maar lopen janken (hoezo zwanger)

Een dopler twijfel ik over. Ben bang dat ik in de stress raak als ik het hartje niet kan vinden en je hoort toch ook wel vaak de het eigenlijk niet zo goed is voor de baby. Ik hoop gewoon heel erg de de ergste onzekerheid eraf is als we die twaalf weken voorbij zijn.

Geplaatst (aangepast)

@henne, jeetje meis wat naar dat je je zo voelt meis, en inderdaad, gewoon bellen voor een echo hoor!!!! Je bent nu bijna 11 weken, weet dat het heel moeielijk moet zijn voor je, maar probeer positief te blijven, al kan ik dat ook iet altijd zijn :-). Echt meis, gewoon bellen naar t ziekenhuis, t gaat om jou/ jullie hoor!!!!!!!!!!!!!

@zuuz: ik ben wel gerustgesteld nu ja, jippie!!! En wat fijn dat jouw echo ook goed is!!! Super toppie!!! Echt fantastisch, gaaf voor jullie!!!! Pfff echt al oot wordt hij zeg, leuk man!!! NU HEERLIJK GENIETEN VAN JE VAKANTIE!!!!!!

@dion, nou het 2e babytje is zo'n maf verhaal vind ik zelf. 7 weken zagen we hartactie bij de ene, bij de andere niet deze was iets van 3 mm. Week 8 was deze 5,2 mm en nog steeds geen hartactie. Vandaag was t babytje met hartactie 21,5 mm we hebben zelfs t navelstrengetje nu gezien. Het andere babytje is nu 8,6 mm. Maar vanaf week 7 geen vruchtzakje meer te zien die er eerst wel zat. Hierdoor durven ze nu niet met zekerheid te zeggen dat het gegroeid is, mAar zelfs op de echo's zie ik van wel (ben toch niet gek). Maar ik vraag me dan meteen af, kan een embryo waarvan je telkens een vruchtzakje hebt gezien nu een vruchtzakje gaan delen??? Wazig verhaal he....

Vooralsnog gaan we er nu vanuit dat het 1 baby wordt. Ik kan me niet voorstellen dat de 2e deze achterstand in kan halen (ik ben nu precies 9 weken, het andere babytje is gemeten op 6 weken 5 dagen... Tjah wat denken jullie ervan???

@ymkeh, im heb vandaag ontzettend aan je gedacht. Doordat wij nu voor het eerst echt goed nieuws kregen mogen we na gaan denken over een cominatietest. Ik heb jou als voorbeeld bij mijn man gebruikt en beide vinden we het heel moeilijk of we nu wle een test willen. Pffffff....Mijn man zei dat hij jullie veel sterkte wenst en heel veel geluk.

vrijdag een geslrek in t ziekenhuis lees ik, over de bloeduitslag??

aangepast door Inflame
Fijne vakantie voor Zuuz!!!!
Geplaatst

Hoi infame. Het is ook heel lastig. Ik weet ook niet of we er goed aan hebben gedaan. Alles staat op zijn kop en dat zal blijven tot we een besluit nemen wat we willen met vwp en dan worden het nog eens 8 spannende weken. 8, ik kan het mij niet voorstellen. Vrijdag gesprek over wel

Of geen vwp.

Als je hoe dan ook kindje wilt houden

dan zou ik het denk ik niet doen...

Wel fijn dat je een mooie echo hebt gehad

Bedank jouw man. Echt heel lief

Geplaatst

Ja dat klopt. Maar mijn beta hcg is sterk verhoogd (5.83 ipv 1.8)en heb 2 mk gehad. Je mag overigens altijd vwp maar dan moet je hetzelf betalen. Vrouw in diagnostisch centrum gaf aan dat meer vrouwen met mijn uitslag testen. Elke dag verander ik van gedachten. Misschien vrijdag meer gevoel erbij.

Geplaatst
Floor dank :-) ik had zelf oid ook gelezen dat ze placenta de aanmaak van hcg overneemt vanaf ca week tien. En die placenta stond er mooi op afgelopen donderdag dus dat dat betreft. Het is gewoon net wat Dion ook heeft....het moment dat het de vorige keer mis ging. En dat was tussen de tien en elf weken. Heb wel besloten dat als ik morgen nog zo vreselijk onzeker ben, ik bel voor een extra echo. Dat mag altijd en ik kan zo niet nog 1,5 week door. Vandaag alleen maar lopen janken (hoezo zwanger)

Een dopler twijfel ik over. Ben bang dat ik in de stress raak als ik het hartje niet kan vinden en je hoort toch ook wel vaak de het eigenlijk niet zo goed is voor de baby. Ik hoop gewoon heel erg de de ergste onzekerheid eraf is als we die twaalf weken voorbij zijn.

Nou, het is gewoon reflectie van geluid! Ik heb me suf geluisterd en mijn kleine man is nu bijna twee en bijna 15 kilo! Maar net waar je je lekker bij voelt! Sterkte!! X

Geplaatst

@ Henne is snap dat je je zo voelt, pffff. Spanning allemaal.

Maar Henne mag ik op het lijstje? Snif......sta er niet op.....Ga huilen hoor. Ben vandaag 9 weken, heb op 6 augustus 12 weken en heb vrijdag 2 e echo! 18 feb uitgeteld.

@ Inflame pindakaas? Buuuuuurp nee nu ff niet zeg maar.

@ymkeh vrijdag gesprek jij zal aan je denken.

Ik vandaag rotdag pfff, er worden 10 mensen gedwongen ontslagen en de rest krijgt allemaal deeltijdontslag. Ik niet, met nog een paar anderen, heb ontslagbescherming, zit in de or en ben zwanger! Maar de sfeer is zwaar kl*te pfff. Lekker als je zo emo bent:NOT! En nog ff verder klagen: ti's vreselijk rotweer baaaaaah. Zo sorry hoor...

Liefs miems

Geplaatst

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 augustus[/TD]

[TD]20 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Vanmiddag op internet aangemeld bij de verloskundige. Ze bellen me binnen 5 werkdagen voor een intake van 40 minuten, in week 8-10.

Vanmorgen werd ik moe wakker. Om tien uur had ik een afspraak met m'n vrijwilligster voor post en financiën. Dus toen ik de kinderen naar school had gebracht, kon ik nog mooi een half uur naar bed. Toen ze weg was en ik gegeten had kon ik weer een uur slapen, waarna ik de kinderen van school heb gehaald. Wat drinken uitdelen, bijkomen, tussendoortje eten (honger!), boodschappen, koken, eten, kids op bed... Toen een was gedraaid, half slapend wat tv gekeken en nu ben ik al weer moe...

Hoort erbij, zeggen ze! Maar handig is anders... Maar ik ben ook verkouden (al weken) en dat kost me ook energie.

Dus iedereen die even een schouderklopje, bloemetje of glimlach nodig heeft: bij deze: :hugg::toothy4::gekruiste vingers 1

Dan ga ik zo douchen en m'n bedje weer in! :tiredsmiley: :yawn: :sleeping: :sleepy2:

Geplaatst

Ooooh bloempje wat lief dikke knuffel terug dat moe zijn herken ik wel pfff.

Thx Henne hihi ben meteen stuk vrolijker ;-)

Geplaatst

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 augustus[/TD]

[TD]20 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Inflame. 6 augustus. 25 juli (10 wk, 2 d)

Tjah dan moet ik er ookmaar op, hahahaha blijjjj

Geplaatst

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame

[/TD]

[TD]6 Augustus

[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]6 Augustus

[/TD]

[TD]20 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]19 Juli (9w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ik ben ook uitgerekend op 18 februari volgens de echo's, maar volgens mijn eigen berekening 19 februari...., ach het scheelt maar 1 dagje, ha ha.

leuk dat het er een mooi clubje meiden in februari zijn!

inflame..., echt een raar verhaal met de 2e wondertje, maar wonderen bestaan echt, dus je weet het nooit. Hoewel ik 2 weken achterstand wel veel vindt.

Maar zolang het per week groeit, zoals het per week moet groeien, weet je het maar nooit!.

Wel heel mooi dat het ander beebje het in iedergeval goed doet!

Geplaatst

Heyyyy Inflame das leuk. En Dion ook al haha jeetje zeg, echt leuk.

Ik moet vrijdag voor 2 e echo en ik hoor weleens dat de tijd word bijgesteld, ga er niet vanuit hoor. Mijn vriendin was 15 e en nu 24 februari uitgeteld. Erg leuk samen zwanger zijn. :-) mij is verteld punctie is eisprong. De berekening klopte met die van mij wel, nu was het een terugplaatsing van een blastocyste en mss dat het dan verder is?? Het was met 7 weken en 4 dagen al 11,5 mm. Ik wacht vrijdag wel af.

de verhalen met onzekerheden herken ik heel goed, ti's allemaal ook erg spannend en het traject natuurlijk ook.

Liefs ik

Geplaatst
Ik ben ook uitgerekend op 18 februari volgens de echo's, maar volgens mijn eigen berekening 19 februari...., ach het scheelt maar 1 dagje, ha ha.

leuk dat het er een mooi clubje meiden in februari zijn!

inflame..., echt een raar verhaal met de 2e wondertje, maar wonderen bestaan echt, dus je weet het nooit. Hoewel ik 2 weken achterstand wel veel vindt.

Maar zolang het per week groeit, zoals het per week moet groeien, weet je het maar nooit!.

Wel heel mooi dat het ander beebje het in iedergeval goed doet!

Ow joh Dion, NATUURLIJK, klopt ook. We kunnen bijna ons eigen clubje oprichten 'uitgerekend 18 februari 2013' haha.

ja ik vind het zelf ook heel erg lang, 2 weken achterstand, zeker omdat we nog geen hartactie hebben gezien en vorige week al geen vruchtzakje konden vinden. Toch blijft het in mijn beleving wel vreemd dat het dan toch groeit! :-D. Een kennisje van mij heeft een vriendin en die had precies hetzelfde als mij: uiteindelijktoch een gezonde tweeling, alleen het ene kindje wat wat kleiner. Inderdaad.... Wonderen bestaan echt, je weet dus maar nooit ;-)

@miems: nou meis, spannend!!! Laat ons weten he hoe het vrijdag afloopt.

Meiden, hebben jullie ook dat het forum een tikkeltje verslavend werkt? Ik ben telkens zow nieuwsgierig hoe het met jullie is :-D

Groetjesssssssss Jeanine

Geplaatst

Verslavend? Hoe kom je erbij :laughing4:

Nu zit ik ook de hele dag thuis, met een iPad bij de hand dus het is ook wel heeeeel makkelijk om Ff te spieken. Maar vind het ook gewoon superfijn om hier m'n onzekerheden ed kwijt te kunnen of gewoon even te klagen dat ik me rot voel. In mijn omgeving kan dat nog niet echt, want daar weten mensen het niet.

Vandaag trouwens weer goed gammel, waar ik dan stiekem toch blij mee ben....rare wezens zijn we toch. Net even boodschappen gedaan en werd bij de drogist toch naar...helemaal wazig. Ben er maar uit gelopen, buiten ging het weer. Misschien de vele luchtjes ed.

Dion als jij op het lijstje wilt dan zeg je het wel he ;-)

En als er andere date ed zijn, gewoon lekker zelf aanpassen hoor! Ik doe het me liefde, maar straks ben ik twaalf weken en hier weg haha, dus dan moet iemand anders het doen. Hoewel het in het feb topic dan nog wel even rustig zal blijven tot meerdere dames de twaalf weken over zijn. Het lijkt wel een berg ofzo die we moeten beklimmen ;-)

Geplaatst

Henne je blijft toch nog wel even hier? Blijf hier ook nog 5 wkn :) tot na de eerste uitslag van de vwp :) tenzij arts vrijdag mij anders overtuigt. MIsschien als het mag kom ik dan als alles goed is ook op februari bankje. Kan jullie niet meer missen. X

Geplaatst (aangepast)

Ik ben bezig met het aanmaken van een blog... kijken of het is gelukt

nee dus,... grrrr

1361142000.jpg

huh, moet ik het er iedere keer handmatig inzetten??

kan iemand me helpen???? hihi

aangepast door Inflame
[url=http://www.babybytes.nl/1361142000][img]http://www.babybytes.nl/countdown/_hand/1361142000.jpg[/img][/url]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden