Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha ben benieuwd heb strx mss wel mega boobs , Miss mega boobs ipv mega Mindy :-0 Hahaha. Wacht af ben ook nog maar 9 weken en 3 dagen dus moet nog wel ff. Thx voor het succes wensen voor de echo, spannend, moet er maar gewoon vanuit gaan dat het goed is. Vind dat erg lastig eerlijk is eerlijk. Tsja wie niet hè? Strx ga ik weer ff shoppen....gewoon omdat ik er zin aan heb ;-) ik laat het weten morgen, ik knal er wel ff berichtje op. Knuffie

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Star had op ander topic berichtje achtergelaten dat alles goed was! Dus weer twee mooie echo's vandaag. Zo gaat ie goed dames. Oh en die boobs... komt vanzelf, niet druk over maken.

Miems, veel plezier en succes morgen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Even in het kort via mij tel want ben onderweg, maar zoals Henne al zei, mijn.echo was ook positief. Wat een magisch wonder wat er in mijn buik.zit... Hartje zelfs horen kloppen

Geplaatst

Jaaaa, nog een week en dan hebben we de echo gehad, tel de dagen. Gelukkig voel ik me echt nog zwanger dus ik ben meer verwachtingsvol met een beeeetje terughoudendheid, dan zenuwachtig of bezorgd. De zenuwen komen natuurlijk wel weer, maar voor nu is het vooral een soort gevoel wat je vroeger had als het bijna vakantie was, of je verjaardag.... Elke ochtend als ik wakker word, tel ik bij mezelf het aantal weken en dagen. Zal zo geweldig zijn om na de echo vriendinnen te kunnen bellen en het mensen gewoon te kunnen vertellen. Gaat denk ik heel wat gejankt worden, vooral door mezelf.

Vind het voor jou dan toch wel heel hard dat je nu dat moment niet zo kunt beleven door de onzekerheid en zorgen.

Geplaatst

Nee. Misschien is het wel struisvogelgedrag, maar ik weet zeker dat ik geen vwp wil dus wat heb ik dan aan een getal wat me misschien alleen weer angst en onzekerheid geeft en hoe dan ook geen zekerheid. Bovendien weet ik dat leeftijd vrij zwaar meetelt, dus de kans op een ongunstige uitslag is ook relatief groot....wat doe ik mezelf dan aan? Onze arts gaf ook aan dat als ze op de twaalfweken echo iets vreemds zien, we alsnog stappen kunnen nemen als we dat zouden willen.

Geplaatst

Thx Henne het vreemde is heb zin aan de echo morgen maar toch gespannen gelukkig al heeeeeel vroeg in het ziekenhuis zijn.

Ik vind het best irritant van mezelf dat ik niet gewoon alleen kan genieten, voel me soms een zeur.

Nou bloempje dat klinkt fijn stuwing : not. :-( ach moet je er ook maar voor hebben niet?

Roxanne hoe is het met jou? :-)

Mijn baby: dat met die luchtjes heken ik zeker. Sommige dames die bijv voor je lopen in de stad kunnen zo vreselijk ruiken naar een overdaad van parfum. :-( jech?

Morgen dus echo en uitslag van bloedonderzoek 5 e kinderziekte pffff ben benieuwd!

Liefs mij

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik breek even in, want ik mag me ook op dit 12 weken bankje melden! Sommige van jullie ken ik al van het wachtbankje juni en juli. Vandaag is de officiële testdatum vanuit het ziekenhuis en wat we eigenlijk al maandag wisten is bevestigd. We zijn zwanger! Echt superleuk, maar ook heel spannend want we hebben heel veel ellende meegemaakt om te komen waar we nu zijn. En dat geeft de nodige onzekerheid.

We hebben ook al onze eerste afspraak gemaakt voor een echo: maandag 13 augustus. Dat lijkt echt super ver weg, maar we gaan op vakantie dus dat was de eerste mogelijkheid nadat we op vakantie zijn geweest om de afspraak te maken.

Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik kom meelezen en meeschrijven. Ik heb me sinds vorige maand aangemeld op dit forum en merk dat ik er heel veel steun bij heb!

Allemaal een zonnige dag toegewenst en tot schrijfs! Liefs Ancoliene

Geplaatst

Hoi Ancoline, natuurlijk ben je hier welkom! Dit topic moet juist een komen en gaan (na de 12 weken grens!!) van meiden zijn, heerlijk dat er weer nieuwe zwangere dames bij komen.

Je angsten en onzekerheden nu begrijpen vel van ons hier als geen ander. Ik was zelf na de positieve testen regelrecht in paniek deze keer, zo bang dat het 'toch' weer mis zou gaan. Inmiddels zit ik bijna aan de twaal weken en word ik wat rustiger en zekerder, maar ik kan je vertellen dat je nog vreselijk moeilijke weken tegemoet gaat. Lekker hier van je af praten in ieder geval! Wil je ook gelijk op het lijstje?

Miems je bent geen zeur! Het is heel normaal. Ikzelf kan zeggen dat ik sinds de echo met tien weken af en toe wel een klein beetje geniet, zeker ook nu ik de laatste dagen wat minder misselijk ben en weer wat meer kan. Het komt echt. Maar angsten zul je de hele zwangerschap blijven houden vrees ik.

Oh en die luchtjes....aaarhhh....mijn man mag al niks meer op doen haha, vreselijk. Ik kan echt nergens tegen, ruik alles.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]20 juli[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)

[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder (Ancoliene)

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Heeft iemand iets van Pucca gehoord? Die had gisteren ook een echo!

Geplaatst

Hey meiden,

ik ben totaal nieuw op deze site.........kwam al jaren mee in het geheim lezen maar heb nog nooit aktief deelgenomen. Daar komt nu dus verandering in.

Gisteren heb ik bloed laten nemen op dag+12 na een cryo(2) transfert in mijn gewone cyclus zonder medicatie, en ja ja ik mag mee op het wachtbankje komen wachten.

Mijn HCG op dag +12 was 775 (volgens mij heeel hoog, niet???)

en zoals ik al bij veel dames heb gelezen is het ook bij mij bang wachten stap voor stap. Bij mij is de volgende stap mijn 2de bloedname op 26 juli.

Op hoeveel weken is de eerste echo zinvol??

groetjes

Els

Geplaatst

Dames kom me ook melden. Mijn vriend en ik hebben deze x onze poging stil gehouden omdat we het echt samen wilde doen. Maar hij is gelukt en ik ben zwanger. Vandaag echo gehad en mooi knipperend hartje gezien. Dus helemaal happy. Zetelaantal me in de lijst? 2 augustus volgende echo en uitgerekend waarschijnlijk 4 maart

Geplaatst

Kijk, allemaal nieuwe zwangeren, super!

Els welkom op dit forum ook. Hcg waardes kunnen heel erg verschillen, maar 775 is zeker niet laag nee. Het ziekenhuis zal denk ik aangeven wanneer zij de eerste echo plannen, dat is in elk ziekenhuis anders.

Ik zal jullie toevoegen in het lijstje.

Geplaatst

Van een aantal meiden ontbreekt de 12 weken-grens. Voegen jullie die zelf even toe (bericht quoten en quote tekens weghalen) Of geef de data even door, dan doe ik het (;-)).

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]20 juli[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]19 juli (10w)

[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2 Augustus

[/TD]

[TD]4 Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder (Ancoliene)

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]13 Augustus

[/TD]

[TD]Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Thx Henne het vreemde is heb zin aan de echo morgen maar toch gespannen gelukkig al heeeeeel vroeg in het ziekenhuis zijn.

Ik vind het best irritant van mezelf dat ik niet gewoon alleen kan genieten, voel me soms een zeur.

Nou bloempje dat klinkt fijn stuwing : not. :-( ach moet je er ook maar voor hebben niet?

Roxanne hoe is het met jou? :-)

Mijn baby: dat met die luchtjes heken ik zeker. Sommige dames die bijv voor je lopen in de stad kunnen zo vreselijk ruiken naar een overdaad van parfum. :-( jech?

Morgen dus echo en uitslag van bloedonderzoek 5 e kinderziekte pffff ben benieuwd!

Liefs mij

Goed .. het is weer wachten hé .. ik hoop zo dat ik weer bij jullie aan mag sluiten .. "mis" jullie!

Geplaatst

Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren hier! Altijd leuk om te lezen van gelukte pogingen!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik heb vandaag voor het eerst een "dikkekbuikenbroek" aangetrokken van de stapel die m'n zusje me pas kwam brengen. Gewone broeken zitten echt niet meer lekker en dit klemt tenminste niet zo! Wel zie je nu gelijk dat ik zwanger ben... en ik ben nog maar ruim 8 weken! Kan nog wat worden... maar het is natuurlijk niet m'n eerste. Er heeft al acht maanden een tweeling in m'n buik gewoond, en al wogen die met z'n tweeën net zoveel als één gemiddelde baby, het rekt bij mij blijkbaar nu wat sneller uit.

En moe... nog steeds. Ik heb vandaag twee keer extra liggen pitten. Daar geef ik gewoon lekker aan toe. En tussendoortjes eten, anders word ik misselijk van de honger.

Vandaag hadden de kinderen de laatste schooldag. 6 weken drukke gezelligheid om me heen! Gelukkig redden ze zich al aardig, dus eventueel kan ik gewoon even plat als het nodig is.

Gaap... alweer, haha!

Geplaatst

Ik zal kort wat van me laten horen onze echo was super ze waren alle 2 flink gegroeid en liggen mooi op schema as woensdag weer naar t ziekenhuis voor afspraken en weer een echo! Das wel fijn.

Hier gaat het ff wat minder onze hond was al een tijdje ziek wel dan niet eten dan goede dagen dan mindere gister naar dierenarts geweest moest ze met spoed geopereerd worden en nix meer aan te doen; leverkanker met uitzaaiingen! We hebben dr gelijk laten inslapen...t was de liefste rottweiler die je maar kan bedenken bijna 9 jaar is ze geworden! Van de week heeft ze nog bij me gelegen en de babes in me buik gehoord...dat weet ik zeker!! Ik lig nu ook huilend wakker ik weet dat ik nu goed voor mezelf moet zorgen enzv maar ik ben zo verdrietig....mis me lieve meisje zo erg!

Ga nu toch proberen om wat te slapen...

Geplaatst

Ik lees af en toe jullie verhalen op het 12-weken bankje en ik hoop jullie daar binnenkort te mogen vervoegen! Dames geniet van het zwanger zijn en een dikke proficiat!!

Pucca,lieverd.. Ik snap je verdriet! Wees maar verdrietig ook meidje,ze maakte tenslotte deel uit van het gezin.. laat je gevoelens maar de vrije loop hoor..

Ik ben er zeker van dat ze altijd bij je zal zijn,altijd voor je zal zorgen!! Lieve zoen en een dikke knuffel meidje!! xxx

Ik wou dit toch even kort zeggen aan Pucca!

Dames,geniet van jullie dag en wie weet kom ik hier,straks,ook een plaatsje reserveren!

Lieve groeten en geniet van jullie weekend x

Geplaatst

Och Pucca was vreselijk naar...sterkte meis.

Bloempje dat kan he, bij een tweede zwangerschap, dat je het snel ziet. Hier is wel mijn taille verdwenen en ik heb meer buik dan normaal. 'sAvonds is het echt wel opgezet. Maar is allemaal darmen. Normaal gesproken heb ik een hele dunne taille en platte buik, dus voor mijn gevoel is het 'veel', maar ik denk dat de meeste mensen niks zien haha. Kan niet al mn broeken meer lekker aan, maar heb er genoeg waarvan normaal de taille te wijd zit, dus daar kan ik nog wel een tijdje in doorgroeien.

Vannacht zowaar zes uur achter elkaar geslapen, yeah, daar knapt een mens van op zeg. Wel raar en een beetje eng om me dan opeens een stuk fitter te voelen. Zal zo blij zijn als het donderdag is en alles goed is. Dan weet ik ook dat minder kwaaltjes geen slecht teken is en kan ik het hoop ik wat meer loslaten.

Roossie nemen bij jou de kwaaltjes ook al wat af?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden