Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

On Ymkeh, de kleine lieverd steekt z'n duim op :-))) ik smelt helemaal. Ben zelf na een echo ook altijd helemaal verliefd, mijn man maakt er altijd een filmpje van en dat kijk ik dan nog minstens eens per dag terug.

Hoor je trouwens vaak hoor dat de ziekenhuizen en zeker de fertiliteitsafdelingen toch wel hele goeie echo apparaten hebben. Zelfs speciale echobureaus kunnen daarna tegenvallen.

Hier net een grote zak bonbons beetje feestelijk ingepakt, kaartje erbij....morgen gaan we gewoon afscheid nemen van de IVF afdeling waar we in 2,5 jaar zoveel meegemaakt hebben. Gek, toen we destijds uit het emc weggingen heb ik daar niks bij gevoeld en nu heb ik echt het idee dat ik ze ga missen. Nu is het hier ook wel veel persoonlijker, we hebben meer meegemaakt en er spelen...ahem....wat hormonen mee ;-) maar toch is het gewoon een raar idee.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve dames,

Ik heb even geen tijd om alles te lezen wat er de afgelopen dagen is geschreven, sorry. Ik ben er lekker tussenuit geweest en het was volop genieten!

Helaas vandaag keihard van de wolk gedonderd. Ik ben begonnen met bloeden. Na controle in het ziekenhuis blijkt dat ik in verwachting was van een tweeling en dat er één het niet heeft overleefd. De andere is aan het vechten en ziet er nog goed uit, maar de dokter durft niet te zeggen of het goed blijft gaan...

Kortom: weer spanning, stress en emotie.

Ik heb nu nog steeds kramp, maar verlies geen bloed meer. Ik hoop zo verschrikkelijk dat ons kleine vechtertje het redt. En tegelijkertijd ben ik heel verdrietig dat we ook een klein wondertje zijn verloren!

Ik ga lekker een warme douche nemen en op de bank tegen mijn lieve mannetje aankruipen!

Ik schrijf morgen verder hoe de nacht is verlopen en hopelijk vind ik dan de rust en de tijd om jullie verhalen te lezen en te reageren. Nu is het een chaos in mijn hoofd!

Liefs Anconliene

Geplaatst

* Ik spring even van de bank om een vreugdedansje te doen voor Henne* Meid, vandaag 12 weken.....hoe bijzonder....eindelijk! Na zoveel tegenslagen/teleurstellingen deze mijlpaal bereikt.

Na mij en ivfsh ben jij nu aan de beurt, dan begrijp jij wel wat ik bedoel!

Andere meiden, zet 'm op, geniet van jullie wonder(s) in de buik!

Geplaatst

Ook Ancoline....meiske toch... Ik hoop met heel m'n hart dat jullie vechttje het redt. Jullie hebben echt meer dan genoeg tegenslag gehad, nu moet het goed gaan.

Jose dank je wel lieverd.....mei 2011..... Lijkt zover weg, maar die laatste echo spookt deze weken door m'n hoofd. Als morgen alles goed is kan dat spookbeeld hoop ik eindelijk verdwijnen en kan ik gaan genieten.

Geplaatst

Hey ladies,

Even een bericht van mij. Ik kan niet slapen, verga van de krampen. Heb vanavond 1 leeg vruchtzakje verloren en heel veel stolsels. Ik ben super misselijk, volgens mij door verdriet en spanning. Verder geen kwaaltje meer te bekennen, vooral mijn gevoelloze borsten doen alarmbellen rinkelen. Ik probeer rust te vinden en te slapen, maar in mijn hoofd is er een oorlog gaande... Mijn geloof vecht tegen het onrecht, mijn lijf vecht tegen de pijn, mijn verstand vecht tegen mijn wensen en dromen. Waar is dit verdriet toch goed voor?

Wat een ego bericht. Het spijt me dames, echt waar. Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken...

Slaap lekker, tot schrijfs!

Geplaatst
Hey ladies,

Even een bericht van mij. Ik kan niet slapen, verga van de krampen. Heb vanavond 1 leeg vruchtzakje verloren en heel veel stolsels. Ik ben super misselijk, volgens mij door verdriet en spanning. Verder geen kwaaltje meer te bekennen, vooral mijn gevoelloze borsten doen alarmbellen rinkelen. Ik probeer rust te vinden en te slapen, maar in mijn hoofd is er een oorlog gaande... Mijn geloof vecht tegen het onrecht, mijn lijf vecht tegen de pijn, mijn verstand vecht tegen mijn wensen en dromen. Waar is dit verdriet toch goed voor?

Wat een ego bericht. Het spijt me dames, echt waar. Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken...

Slaap lekker, tot schrijfs!

Lieve Ancoliene,

Oh meis, wat is dit verschrikkelijk, die onzekerheid, die grote wens, en dan midden in de nacht malen en krampen hebben. Hoe gaat het nu met je? Kun je zo meteen het ziekenhuis bellen? Gewoon doen hoor, en zeggen wat er aan de hand is, en om een echo vragen. Wil zo graag iets doen, weet zo hoe het voelt, maar het enige wat ik kan doen is heel veel aan je denken en je heel veel geluk sturen en kracht. Denk aan je. Liefs Ymkeh

Geplaatst
On Ymkeh, de kleine lieverd steekt z'n duim op :-))) ik smelt helemaal. Ben zelf na een echo ook altijd helemaal verliefd, mijn man maakt er altijd een filmpje van en dat kijk ik dan nog minstens eens per dag terug.

Hoor je trouwens vaak hoor dat de ziekenhuizen en zeker de fertiliteitsafdelingen toch wel hele goeie echo apparaten hebben. Zelfs speciale echobureaus kunnen daarna tegenvallen.

Hier net een grote zak bonbons beetje feestelijk ingepakt, kaartje erbij....morgen gaan we gewoon afscheid nemen van de IVF afdeling waar we in 2,5 jaar zoveel meegemaakt hebben. Gek, toen we destijds uit het emc weggingen heb ik daar niks bij gevoeld en nu heb ik echt het idee dat ik ze ga missen. Nu is het hier ook wel veel persoonlijker, we hebben meer meegemaakt en er spelen...ahem....wat hormonen mee ;-) maar toch is het gewoon een raar idee.

Lieve Henne,

je bent veel afscheid aan het nemen, hier van dit bankje en van de ivf kliniek en dat allemaal omdat het goed nieuws is. Afscheid vind ik normaal niet zo leuk, maar op naar een nieuwe stap, op naar iets goeds, dat is fijn, geniet ervan!

Geplaatst

Ancolien wat vreselijk naar, wou dat we iets konden doen om je te helpen. Hoe is het nu? Ik hoop zo dat de krampen afnemen en jullie tweede wondertje stug blijft volhouden.

Ymkeh hoe sta jij er vandaag in?

Ik kijk uit naar vanmiddag, wel met de nodige spanning de onrust, maar vooral ook met een een gevoel van verwachting en blijdschap. Laten we hopen dat dit gevoel waargemaakt wordt. Enne echt afscheid neem ik niet van jullie, want we kletsen straks gezellig verder in het uitgerekend topic. We zitten nog zeker een half jaar aan elkaar vast ;-)

Geplaatst
Ancolien wat vreselijk naar, wou dat we iets konden doen om je te helpen. Hoe is het nu? Ik hoop zo dat de krampen afnemen en jullie tweede wondertje stug blijft volhouden.

Ymkeh hoe sta jij er vandaag in?

Ik kijk uit naar vanmiddag, wel met de nodige spanning de onrust, maar vooral ook met een een gevoel van verwachting en blijdschap. Laten we hopen dat dit gevoel waargemaakt wordt. Enne echt afscheid neem ik niet van jullie, want we kletsen straks gezellig verder in het uitgerekend topic. We zitten nog zeker een half jaar aan elkaar vast ;-)

Hoi Henne,

je gelooft het nooit, gisteren hadden we zoiets, we willen het toch niet, willen ons kindje niet in gevaar brengen, maar gisteravond belde Amerika ons op. We hadden nl vorige week contact met ze opgenomen, en we hadden niet verwacht dat ze terug zouden bellen. In Amerika kunnen ze al met bloed prikken 100% zekerheid geven of het kindje wel of niet "gezond"is. Een maar, 1 op de 100 is niet prikbaar om het zo maar te zeggen, er komt geen uitslag uit. Nu heb ik net alles voor de vwp verzet in afspraken in mijn agenda, en kunnen we alleen volgende vrijdag naar New York vertrekken, maar mijn moeder is dan bij toeval op vakantie en ik heb twee hondjes uit Spanje. Een daarvan heb ik net en is een nog heel bang, die kan ik niet overal neerzetten en al kon ik het wel, iedereen is op vakantie, maar als alles lukt is de kans groot dat we naar NY gaan om daar de test te laten doen, het is alleen bloedprikken, een paar dagen genieten van de stad en terug. Maar goed het moet allemaal kunnen, en duur grapje zo een week van te voren boeken in hoogseizoen :) Ik hou het spannend zie je wel :)

Spannend vanmiddag meis, maar wel fijn om de kleine weer te zien, ik vind het altijd zo spannend, maar als dan alles weer goed is, ben ik zo blij :). Geniet ervan meis! Dikke knuffel

Geplaatst

Jeetje Ymkeh wat een ontwikkelingen weer. Ik heb wel over die bloedtest gelezen, maar wist niet dat die in Amerika al uitgevoerd werd. Is het trouwens niet mogelijk bloed op te sturen? Niet dat een paar daagjes NY niet leuk is, maar qua kosten en planning ;-) Hoewel....bloed naar de VS.... zal wel niet mogen. Ben heel benieuwd, hou ons op de hoogte!

Geplaatst

@Henne gefeliciteerd met 12 weken en veel plezier met de echo.

@Ancolien wat vreselijk naar voor, ik zou ook het ziekenhuis bellen. Sterkte meis!

@Ymkeh wow effe naar NY, bespaart je wel een hoop stress dan met een vwp. Ben erg benieuwd. Had er ooit over gehoord dat het ook met bloedprikken kan. Ben erg benieuwd.

Geplaatst

Henne veel succes en vooral kijk plezier vanmiddag, hoe laat mag je?

Hier misselijkheid nog steeds aanwezig, met kleine porties eten lukt het aardig maar echt weg is het helaas nooit. Bij Levi was ik het kwijt bij week of 13/14 dus laten we dat nu ook hopen.

Vandaag nog even genieten van het weer, aangezien ze zeggen dat het de laatste dag is dat het kan.

Geplaatst

Hi meiden! Ik ging zowat onderuit van de zenuwen, echt stond te trillen op mn benen, maar ons koekiemonster is helemaal goedgekeurd, perfect gegroeid en ziet er prachtig uit. We zijn officieel 'ontslagen' bij de ivf afdeling, we zijn officieel over de 12 weken grens en we zijn ongelooflijk blij, al dringt het nog niet eens half tot me door volgens mij. Hieronder een paar fotootjes, de twee echoplaatjes komen uit een filmpje dus misschien beetje vaag.

[ATTACH=CONFIG]4397[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4398[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4399[/ATTACH]

Geplaatst

*breekt even in* Henne, ik lees al een tijdje mee in de hoop dat ik binnenkort zelf op het 12 weken bankje zal zitten maar ik wil je echt van harte feliciteren, wat ben jij een doorzetter!!!! Het is je enorm gegund en je bent een voorbeeld voor ons IVF- dames want aan jou te zien kan het uiteindelijk dus allemaal toch echt goed komen. Geniet ervan! Wat een mijlpaal om afscheid te nemen van de IVF afdeling! Ik wens je een geweldig voorspoedige zwangerschap.

Geplaatst

*** breek in ***

Henne, van harte! Wat een prachtige foto's, prachtig om zo het ruggetje te zien he? Wat zal je gelukkig zijn, het is je zo van harte gegund!!! Laat het allemaal maar rustig tot je doordringen en dan ga je je helemaal rotgenieten, beloof je dat? Genieten, genieten, genieten! Van ieder moment want het is zo bijzonder! En schrijf alle ervaringen op, want hoe erg je ook zeker weet dat je het nooit zult vergeten, ze vervagen toch en als je het dan later weer terugleest komt het allemaal weer terug! Heel veel geluk gewenst!

Liefs,

Floor

*** breek uit ***

Geplaatst

*breek ook even in:*

Henne, van harte! Wat leuk, wat zul je blij zijn.... En je kunt EINDELIJK gaan genieten!

Veel liefs, Beanie

*Breek weer uit*

Geplaatst

Henne!!!!!! Van harte meid!! Meis wat een mijlpaal. Ben zo blij voor jullie. Kan me voorstellen dat je ontzettend gespannen was. Geniet en geniet nog meer, liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden