Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Blonky,

Allereerst gefeliciteerd! Uiteraard kun je hier meeschrijven, al is dit momenteel een niet erg druk topic... Over het algemeen gaan de dames direct op een uitgerekend in xxx bankje schrijven. Je zou je dus kunnen aansluiten bij het uitgerekend in september 2013 topic, maar hier meeschrijven (al is het niet erg druk) is ook prima als je dat liever wilt (ik persoonlijk ben ook te bang om op een uitgerekend bankje te gaan zitten....)

Groetjes, Beanie

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Beanie,

Wat een goed nieuws een mooi kloppend hartje!! Gefeliciteerd!

Wel een apart idee ja dat je eigenlijk zwanger was van een tweeling...

Goed dat de gyn erbij is gekomen en je gerustgesteld heeft!

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Vandaag een kloppend hartje gezien bij de eerste echo! Overigens 2 vruchtzakjes, de ene veel kleiner dan de ander en leeg, de ander met een embryo met een kloppend hartje dus. Gyn is er even bij geweest en zei dat dit geen probleem is, het kleine vruchtzakje zal verdrukt worden door het groeiende vruchtje. Wel een raar idee, dat ik dus initieel zwanger was van een tweeling, maar dat dat eentje het niet heeft gered in vroeg stadium, de ander wel!

Groetjes, Beanie

Ps hoe is het met jou? Gaat het al wat beter met de misselijkheid?

Geplaatst

Nieuwe dames welkom hier op het 12 weken bankje!!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Net als Beanie, durf ik nog niet te schrijven in uitgerekend augustus dus laten we elkaar hier maar een beetje ondersteunen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Net uit het ziekenhuis, heb hier een paar dagen aan het infuus gelegen ivm uitdrogingsverschijnselen door het continue braken. Was helemaal uitgeput.

Ben gelukkig weer wat opgeknapt en heb zetpillen tegen de misselijkheid.

Misselijkheid is nog niet helemaal weg, wel braakneigingen maar gelukkig komt er niets uit.

Nu weer proberen wat te eten en te drinken, gaat langzaam aan de goede kant op.

Beanie, hoe voel jij je?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hè Nathalie, wat vervelend zeg dat je zelfs moest opgenomen worden! Maar gelukkig ben je nu weer thuis... Nu goed gaan eten en drinken! Volgende week woensdag weer echo zag ik. Wel lekker snel.... Nou ja, voor zover het snel gaat...

Ik mag maandag weer voor een echo. Merk dat we nog steeds erg gereserveerd zijn. De vorige keer ging het omstreeks deze tijd mis, dus nu vind ik het extra spannend.

Ik ben nog steeds heel erg moe. Ook veel buikpijn (darmen) en sinds eind vorige week 24/7 misselijk. Heb ook zetpillen daarvoor gekregen. Nou ja het hoort erbij en als het nu goed gaat dan heb ik het er graag voor over!

Geplaatst

Hallo dames

Ik moet nog even bijlezen maar sluit mij ook aan op het wachtbankje.

Vrijdag de punctie gehad van 15 folikels, resultaat 11 eicellen.

Helaas vanmorgen te horen gekregen dat er maar 1 eicel bevrucht was :( Even een domper maar vol goede moed deze middag naar het ziekenhuis gereden (utrecht) om mijn 8-cellige embryotje in ontvangst te nemen.

Nu weer die zenuwslopende 2 weken wachten.

Dit keer probeer ik de innesteling te bevorderen door het slikken van asprine 100 mg. Het proberen waard.

Lfs Colle

Geplaatst

Hallo dames,

Het is alweer even geleden dat ik mij gemeld heb op het bankje.

Wilde even delen dat ik vandaag een kloppend hartje heb gezien op 6+4.

Geplaatst

Oeps...ik merk nu dat ik mezelf al op het 12 weken bankje gezet heb terwijl ik nog nieteens weet of ik zwanger ben.

Sorry...hoop me vlug weer te melden.

Lfs COlle

Geplaatst

Colle,

En weet je al wat?

Zelf heb ik ook TP gehad op de 14e januari.......mijn 2e IVF traject en 1ste terugplaatsing.

Succes!

Geplaatst

Hi dames,

Het is niet zo'n actief bankje, maar toch....

Nathalie, hoe is het het met jou? Overmorgen weer een echo toch? Ik hoop zo dat je niet meer zo'n last hebt van die misselijkheid.... En anders dat die binnenkort echt minder gaat worden!

Maaike, gefeliciteerd met je goede echo! Wat een mooi moment is dat toch, om een kloppend hartje te mogen zien....

Ik heb vandaag mijn tweede echo gehad. De eerste echo hadden we natuurlijk ook al een kloppend hartje gezien (was op 7 weken), maar ook dat kleine lege vruchtzakje. Dat tweede vruchtzakje was vandaag al bijna niet meer te zien. De gyn had daarover al gezegd dat die zou gaan 'verdwijnen' en dat is dus ook aan het gebeuren. Gelukkig was het ukje goed gegroeid (van 8 mm op 7 weken naar 2,2 cm vandaag), het hartje deed het goed, hij heeft armpjes en beentjes gekregen en we hebben hem zien bewegen! Echt zo super.... Fertiliteitsarts bleef lekker lang kijken want ze wilde dat wij hem ook zagen bewegen.

Volgende week vrijdag hebben we de eerste afspraak bij de gyn, in een ander ziekenhuis. Ik hoop dat we dan ook een echo krijgen! Dan ben ik inmiddels net over de 10 weken. Op eens lijkt het toch wel redelijk snel te gaan!

Geplaatst
Net uit het ziekenhuis, heb hier een paar dagen aan het infuus gelegen ivm uitdrogingsverschijnselen door het continue braken. Was helemaal uitgeput.

Ben gelukkig weer wat opgeknapt en heb zetpillen tegen de misselijkheid.

Misselijkheid is nog niet helemaal weg, wel braakneigingen maar gelukkig komt er niets uit.

Nu weer proberen wat te eten en te drinken, gaat langzaam aan de goede kant op.

Beanie, hoe voel jij je?

Groetjes Nathalie

Even inbreken hoor: wat goed dat je 2 kloppende hartjes hebt gezien!! Super goed nieuws! Morgen je tweede echo, spannend!

Flyr (uit het PESA-topic)

Geplaatst

Gefeliciteerd met je mooie echo!!!!!!!

Wat een mooi gezicht he zo'n kloppend hartje!!

Groetjes Nathalie

Hallo dames,

Het is alweer even geleden dat ik mij gemeld heb op het bankje.

Wilde even delen dat ik vandaag een kloppend hartje heb gezien op 6+4.

Geplaatst

Hoi Beanie,

Wat super dat je zo'n mooie echo had, gefeliciteerd!!

Leuk he dat zo'n kleintje al beweegt!!

Wanneer is je 3e echo?

Hier was de echo goed gelukkig en ze waren heerlijk aan het bewegen, wat een mooi gezicht!

Nog veel misselijk, zetpillen werken niet meer optimaal maar gemiddeld geef ik 1x per dag over ipv de hele dag, dat is echt een opluchting! Misselijkheid is niet minder jammer genoeg maar zolang ik maar wat eten binnen houdt! Eet nu soep, stokbrood, lollies, snoep en drink cola, klinkt niet gezond maar het helpt wel en volgens de gyn niet zo erg.

Werken de zetpillen bij jou?

Volgens de gyn kan de misselijkheid bij een tweeling wel t/m week 16 duren pff maar ja, de echo's maken het weer goed! Zolang ik niet weer uitdroog kan ik er mee leven.

Hi dames,

Het is niet zo'n actief bankje, maar toch....

Nathalie, hoe is het het met jou? Overmorgen weer een echo toch? Ik hoop zo dat je niet meer zo'n last hebt van die misselijkheid.... En anders dat die binnenkort echt minder gaat worden!

Maaike, gefeliciteerd met je goede echo! Wat een mooi moment is dat toch, om een kloppend hartje te mogen zien....

Ik heb vandaag mijn tweede echo gehad. De eerste echo hadden we natuurlijk ook al een kloppend hartje gezien (was op 7 weken), maar ook dat kleine lege vruchtzakje. Dat tweede vruchtzakje was vandaag al bijna niet meer te zien. De gyn had daarover al gezegd dat die zou gaan 'verdwijnen' en dat is dus ook aan het gebeuren. Gelukkig was het ukje goed gegroeid (van 8 mm op 7 weken naar 2,2 cm vandaag), het hartje deed het goed, hij heeft armpjes en beentjes gekregen en we hebben hem zien bewegen! Echt zo super.... Fertiliteitsarts bleef lekker lang kijken want ze wilde dat wij hem ook zagen bewegen.

Volgende week vrijdag hebben we de eerste afspraak bij de gyn, in een ander ziekenhuis. Ik hoop dat we dan ook een echo krijgen! Dan ben ik inmiddels net over de 10 weken. Op eens lijkt het toch wel redelijk snel te gaan!

Geplaatst
Hoi Beanie,

Wat super dat je zo'n mooie echo had, gefeliciteerd!!

Leuk he dat zo'n kleintje al beweegt!!

Wanneer is je 3e echo?

Hier was de echo goed gelukkig en ze waren heerlijk aan het bewegen, wat een mooi gezicht!

Nog veel misselijk, zetpillen werken niet meer optimaal maar gemiddeld geef ik 1x per dag over ipv de hele dag, dat is echt een opluchting! Misselijkheid is niet minder jammer genoeg maar zolang ik maar wat eten binnen houdt! Eet nu soep, stokbrood, lollies, snoep en drink cola, klinkt niet gezond maar het helpt wel en volgens de gyn niet zo erg.

Werken de zetpillen bij jou?

Volgens de gyn kan de misselijkheid bij een tweeling wel t/m week 16 duren pff maar ja, de echo's maken het weer goed! Zolang ik niet weer uitdroog kan ik er mee leven.

Hi Nathalie,

Is idd wel genieten van een mooie echo.... Helaas slaat de onzekerheid weer toe na een paar dagen. Wat zal ik blij zijn als we over die 12 ( liefs 14) weken heen zijn! Zal voor jou minstens net zo gelden!

Wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Kun je niet wat anders krijgen qua medicatie? Ik weet dat ze tegenwoordig ook wel zofran geven, bij de meeste mensen helpt dat wel goed! Aan de andere kant, je droogt niet uit, ukjes doen het goed en je kunt iig weer wat binnenhouden... Nog even volhouden! Misschien zakt het wel eerder dan met 16 weken...

Hier is het wisselend. Soms een betere dag, gevolgd door mindere dagen. Die zetpillen halen de scherpe randjes van de misselijkheid af, het gaat er niet door weg. Maar ik kan wel eten, al staat veel voedsel me tegen. Best lastig soms!

1 februari heb ik de eerste afspraak bij de gyn, ik neem aan dat die ook wel even zal willen spieken. We hebben behoorlijk veel vragen (bijv tav prenatale screening, is nl beperkter qua mogelijkheden omdat deze zwangerschap als tweeling is begonnen...) maar dat komt vast goed!

inmiddels 9w2d. Nog ruim 2,5 week en misschien durf ik dan eens bij het augustus-topic aan te kloppen. Ben vorig jaar keihard van een uitgerekend in.... bankje gevallen en die grond daaronder was echt hard...

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi dames, allemaal van harte met jullie zwangerschap!! Graag kom ik op dit bankje zitten, heb gisteren positief getest, 9 dagen na een cryo tp. Heb al een zoontje van 14 maanden via IVF en nu weer in spanning richting de 12 weken... Maandag heb ik de officiële bloedtest pas, dus het is nog zeer pril.

Ik voel nog helemaal niets... Fijn weekend, yolande

Geplaatst

He Beanie,

Ja wat je zegt..onzekerheid gaat niet weg! Ik ben het met je eens na die 14 weken zou super zijn alleen let maar op...dan willen we na 16 weken en dan na 20 weken etc..

Eten is verschrikkelijk! Terwijl ik af en toe wel trek heb in iets lekkers...en na dit 1x te hebben gegeten wil ik dit niet meer, vind het dan weer smerig! Het enige wat ik echt superlekker vind is cola, terwijl ik dit nooit dronk! Heb m'n man nu maar gevraagd de caffeinevrije cola mee te nemen want al die caffeine voel ik me niet goed bij...zo slecht voor die kleintjes. Alleen is die caffeinevrije cola weer light! Allemaal troep zoals aspertaam etc..iets wat ik ook altijd probeer te vermijden!! Lastig hoor, maar een beetje afwisselen denk.

Heb jij dingen die je nu heel lekker vind en anders niet?

Heb m'n man nu aquarius laten halen op jouw advies, weet alleen niet welke hij meeneemt..zou dat uitmaken?

Ik denk dat jij 1 februari gewoon een echo krijgt hoor!! Anders kan je er ook om vragen als je je onzeker voelt, werken ze vast wel aan mee, zeker omdat je al 2 vreselijke ervaringen hebt gehad rond de 9 weken!

Is al weer snel 1 februari, ik hoop op een superecho voor jullie!!

Wat je zegt..prenatale screening...jee wij zitten hier ook mee...zeker omdat het een tweeling is... wel of geen combinatietest..is maar een kansberekening, helemaal geen zekerheden. Wat als je volgens de kansberekening een verhoogde kans hebt moet je dan een vruchtwaterpunctie laten doen met alle risico's en als er wat uitkomt laat je dan het leven beeindigen met alle risico's van dien en zeker ook voor het andere kindje.

Vind het lastig!!!

Ik had even een vraagje over infusen...als collega vpk zeg maar :) ik heb altijd geleerd dat je geen luchtbelletjes in je systeem mag hebben. Toen ik in het zh lag heb ik 2x gevraagd of ze de lijn wilde laten doorspoelen omdat er luchtbelletjes in zaten (werd er nerveus van, van die luchtbelletjes) en toen gaven sommige vpk aan dat het niet zoveel uitmaakt behalve als de hele lijn vol zit! In de nacht kwam een vpk zonder dat ik het vroeg die lijn doorspoelen omdat ze aangaf dat er geen luchtbellen in moesten zitten! Ik werd er echt nerveus van.

Ik heb ook het idee dat die pompen voor meer luchtbellen zorgen omdat die lijn tussen dat systeem wordt gestopt..

Wat is jouw visie hierop?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Is idd wel genieten van een mooie echo.... Helaas slaat de onzekerheid weer toe na een paar dagen. Wat zal ik blij zijn als we over die 12 ( liefs 14) weken heen zijn! Zal voor jou minstens net zo gelden!

Wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Kun je niet wat anders krijgen qua medicatie? Ik weet dat ze tegenwoordig ook wel zofran geven, bij de meeste mensen helpt dat wel goed! Aan de andere kant, je droogt niet uit, ukjes doen het goed en je kunt iig weer wat binnenhouden... Nog even volhouden! Misschien zakt het wel eerder dan met 16 weken...

Hier is het wisselend. Soms een betere dag, gevolgd door mindere dagen. Die zetpillen halen de scherpe randjes van de misselijkheid af, het gaat er niet door weg. Maar ik kan wel eten, al staat veel voedsel me tegen. Best lastig soms!

1 februari heb ik de eerste afspraak bij de gyn, ik neem aan dat die ook wel even zal willen spieken. We hebben behoorlijk veel vragen (bijv tav prenatale screening, is nl beperkter qua mogelijkheden omdat deze zwangerschap als tweeling is begonnen...) maar dat komt vast goed!

inmiddels 9w2d. Nog ruim 2,5 week en misschien durf ik dan eens bij het augustus-topic aan te kloppen. Ben vorig jaar keihard van een uitgerekend in.... bankje gevallen en die grond daaronder was echt hard...

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Ik las trouwens je vraag over de utrogestan Beanie...ik moet t/m 12 weken gebruiken vanuit DD. Ook in het S.p.aarn.e zh hadden ze het over 12 weken...niet over afbouwen maar dat ga ik wel doen voor m'n gemoedsrust.

Ze doen in dit zh trouwens ook een onderzoek naar progestoron tekort en vroeggeboorte...hier ga ik wel aan meedoen. Dan meten ze geloof ik je baarmoedermond op en als deze tekort ofzo zou zijn (moet het nog ff goed nalezen) dan kan je extra progestoron krijgen..

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hi Nathalie,

Idd, die onzekerheid blijft.... Na die 20 weken wil je de 26 weken bereiken, en dan word je onzeker over de bevalling, en dan of je het wel goed doet als ouder.... Laten we het zo zeggen: het blijft onzeker. Maar toch: eerst maar eens die 12 weken halen!

Qua eten, is zeker lastig. Ik heb geen dingen die ik nu uitgesproken lekker vind en normaal niet eet geloof ik. Of het moet chocoladevla zijn, maar die neem ik alleen om de pillen mee weg te krijgen. Verder is het eerder omgekeerd, wat ik normaal lekker vind staat me nu zo enorm tegen! En das echt veel.... Ik probeer toch maar zo gezond mogelijk te eten maar het valt niet altijd mee.

Ik heb trouwens Emasefane (schrijf je dat zo?) gekregen. Mag zo nodig 2x per dag een zetpil gebruiken. Meestal gebruik ik er 2, soms 1 en laatst had ik zowaar een dag dat ik het niet nodig had. En jij? Heb jij dit ook of heb je wat anders gekregen? Ik ben benieuwd of de Aquarius bij jou een beetje helpt! Volgens mij maakt het niet zo veel uit welke het is, als het maar de hydration is (zijn meerdere varianten/smaken van).

Voor wat betreft de prenatale screening heb jij hetzelfde probleem als ik. Bij een tweeling is een combinatietest niet betrouwbaar (het bloedonderzoek is het probleem) en dat geld helaas voor mij ook, ondanks dat eentje het bij mij niet gered heeft. Dus dan kun je alleen of een VWP of een vlokkentest laten doen. Heeft niet mijn voorkeur. Ik heb contact gehad met het LUMC, waar ze een onderzoek doen naar prenatale screening dmv bloedonderzoek (zelfde afwijkingen als de combinatietest) waarmee ze dezelfde zekerheid kunnen geven als bij een VWP (en ook het geslacht kunnen bepalen). Ik zou er voor in aanmerking zijn gekomen, als de zwangerschap niet was begonnen als een tweelingzwangerschap. Heel erg jammer dus. Wat blijft er over? Toch die onderzoeken met risico. Mijn man en ik hebben besloten te overleggen met de gyn of we in aanmerking komen voor uitgebreide echo's en op basis daarvan de beslissing nemen of we evt. toch een vwp gaan laten doen. Misschien dat we met 14-15 weken een uitgebreide pretecho laten maken hiervoor.

Je vraag over het infuus: ik weet dat idd in de opleiding tot verpleegkundige wordt geleerd dat je alle lucht uit het systeem moet halen. Maar later heb ik geleerd dat het allemaal niet zo heel strikt is, je kunt 20 ml lucht hebben voor het dodelijk is. Dus een paar luchtbelletjes in een systeem zijn echt niet zo erg! In een pompsysteem geven luchtbelletjes steeds alarmen. Daarom sloop ik altijd de pomp er direct tussen uit, ik heb zo'n hekel aan die alarmen.... En op de operatiekamers geven we toch ruim vocht dus dan heeft zo'n pomp niet zo veel meerwaarde.... Als je bijvoorbeeld fraxiparine of clexane injecties hebt, daar zitten ook luchtbellen in en die hoef je ook niet te ontluchten voor je ze toedient.

Ik heb inmiddels een rekensommetje gemaakt, iig genoeg utro om tot 12 weken te kunnen gebruiken. Ik wil de gyn vragen om nog 1 doosje voor te schrijven, dan kan ik in 12 dagen afbouwen. Dat lijkt mij mooi. Wat een rustig idee trouwens dat je mee kunt doen aan dat onderzoek! Hoe ga jij trouwens de utro afbouwen? Heb je een schema of heb je zelf wat bedacht?

Hier een ander probleempje: ik geloof dat ik allergisch ben voor fraxiparine. Na het prikken krijg ik jeuk op de plek waar ik heb geprikt, het wordt rood en voelt hard aan. Ook maar eens vragen of ik niet een ander middel voorgeschreven kan krijgen. Ik weet alleen niet of de gyn dat doet of dat dat weer via een internist moet gaan. Tot die tijd maar even de ongemakken accepteren....

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Even inbreken hoor... Ik heb een combinatietest laten doen en dat was geen probleem. Mij is nooit iets verteld over dat het niet kon bij een tweelingzwangerschap. Ook op google vind ik andere informatie. De berekening schijnt wat ingewikkelder te zijn en de betrouwbaarheid iets lager maar nog altijd zinvol. Nou ja niets verandert zo snel als inzichten als het om baby's en zwangerschap gaat natuurlijk... Dames succes met deze zware weken!

Geplaatst

Hi Sorpresa,

Kan heel goed zijn dat ik het niet goed heb gelezen hoor! Of dat er verschil is tussen een doorgaande tweelingzwangerschap zoals in jou geval, en zoals in mijn geval dat eentje het niet heeft gered. Dat daarin juist het probleem zit of zo... Nou ja, ik ga het vrijdag overleggen met de gyn, maar als het echt gaat afwijken dan doen wij de combitest sowieso niet. En die kant neigen we trouwens toch al op...

Geplaatst

Beanie i had hetzelfde van de Cetrotide, hoeft niet perse echt een allergische reactie te zijn, kan ook 'gewoon' een rotprik zijn waarbij de vloeistof lang op een plek blijft hangen. Maar in jouw geval wel slim om dat uit te zoeken :-) Wat mij hielp was direct na het prikken koelen en de vloeistof een beetje wegmasseren, maar dat zal voor jou geen nieuwe tip zijn.

Geplaatst

Hi Henne,

Op zich zou dat heel goed mogelijk zijn, alleen duurt de huidreactie op 1 plek nu al 2 dagen! Dat lijkt mij toch niet helemaal normaal.... En daarbij is het een bekende bij fraxiparine. Tel daar bij op dat ik daar (als het allemaal goed gaat natuurlijk) voorlopig nog niet van af ben. Dan lijkt het me toch de beste oplossing om te kijken of er een alternatief is met dezelfde werking maar minder bijwerkingen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden