Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed en slecht nieuws hier vandaag....wat ligt het toch dicht bij elkaar...

Wat betreft dat rekenen, vanaf de tp tellen is echt raar eerlijk gezegd. Je punctie of eisprong neem je bij IVF/Iui/Cryo als uitgangspunt en daar tel je 38 weken bij op. Dat is gebaseerd op een standaard 28 dagen cyclus, dus veertien dagen krijg je cadeau. Eerste dag laatste menstruatie nemen ze bij een spontane zwangerschap omdat je dan bijna nooit weet wanneer je ovulatie precies is geweest en als ze het goed doen, nemen ze daar dan ook je gemiddelde cycluslengte in mee. Bij IVF is het juist zo lekker makkelijk omdat je precies weet wanneer de bevruchting is geweest. Site van freya klopt gewoon prima. Al zegt een uitgerekende datum dus ook weer niet alles hihi .....*wacht verder af*....

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik me bij jullie aanmeldden?

Ben vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger. Kan het nog amper geloven na zoveel teleurstellingen.

Vorig jaar ging het 10 dagen na de test fout, kreeg toen helaas een miskraam. Morgen is nu de tiende dag na de test vind het echt heel spannend allemaal. Ik voel me wel heel anders als vorig jaar .

Op 22 feb krijgen we de eerste echo.... Was het maar al zover..

Liefs bootje

Geplaatst
Helaas, wij stonden aan de verkeerde kant van de 50/50 kans..

Ik heb een miskraam.

Ben emotioneel wat leeg van de stress en de teleurstelling. Nu weer energie bij elkaar rapen om door te gaan met het alledaagse leven en de volgende poging.

Jeetje Megan, wat een rotnieuws.... Dit wil je gewoon niet horen. Heel veel sterkte, neem de tijd en de ruimte om dit een plekje te geven... Knuffel, Beanie

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ben vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger. Kan het nog amper geloven na zoveel teleurstellingen.

Vorig jaar ging het 10 dagen na de test fout, kreeg toen helaas een miskraam. Morgen is nu de tiende dag na de test vind het echt heel spannend allemaal. Ik voel me wel heel anders als vorig jaar .

Liefs bootje

Hi Bootje, welkom hier en gefeliciteerd natuurlijk! Voor jou ook nog een boel onzekerheid.... Nog 11 dagen tot je eerste echo. Het is zo'n rotperiode, die verlengde wachtweken.... Wat zul je opgelucht zijn als morgen voorbij is! Bij mij was dat punt op ruim 8 weken, toen het vorig jaar mis was (kwamen ze bij de echo op 9,5 week achter). Nu op 8 weken 5 dagen een prachtige echo gehad, helaas duurde die 'zekerheid' maar kort, maakte weer snel plaats voor onzekerheid. Gelukkig hadden we op 10 weken 1 dag weer een echo, en afgelopen vrijdag op 11 weken 2 dagen (vooruitgezet naar 11 weken 4 dagen) weer een echo. Vandaag over 2 weken mogen we weer.... Dan dus precies 14 weken. Maar helaas, onzeker ben ik nog steeds! Dus misschien dat ik stiekem toch wat langer hier blijf hangen, tot die 14 weken of zo... Als dat mag van jullie!

Moraal van het verhaal is eigenlijk: vraag vooral om veel echo's, zeker als je een of meer miskramen hebt gehad! Zeker zolang je in het ziekenhuis loopt denk ik dat je echt wel medewerking krijgt...

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Bij een verse tp wordt er vanaf de punctie geteld, bij een cryo vanaf de tp..

Zo is het ook bij mij bij de gyn bepaald..vanaf de punctie.

Groetjes Nathalie

Nou ben ik toch even benieuwd: wanneer is bij jullie de zwangerschsp begonnen te tellen? Op freya had ik het ingevuld; die gaan uit van eisprong=punctiedatum. Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld en die beginnen te tellen vanaf de TP. Geen wonder dat ik pas op wd15 mocht testen dan. Maar ineens zit ik dus niet meer in week 4 maar nog maar in week 3!. Afzetters!!! :-P
Geplaatst

He Susan,

Ik zit nog steeds aan de bollen, t/m de 12e week is mij geadviseerd in DD, over een paar dagen ga ik afbouwen omdat ik zelf me daar het beste bij voel. (heeft de arts niets over gezegd)

Groetjes Nathalie

Daar zat ik nou ook net mee te puzzelen. Maar zogauw je zwanger test ( dus op dag dat je menstruatie zou komen) dan tellen ze toch vanaf de laatste dag van je laatste menstruatie. Dat is volgens mij de standaard. Dus ben je bij testen 4 weken zwanger. Maar misschien heb ik het mis hoor. Bvendien had ik niet echt een ijkpunt met menstruatie, want ik slikte de pil door en ben twee weken lang een soort van ongesteld geweest. Dus wanneer ga je dan tellen.Mmm goeie. Ik denk dat ik eens mail naar de poli.Moet jij ook nog de "zweedse ballen" gebruiken? ;-) Ik moet nog tot iig donderdag. Ben blij als ik er vanaf ben. Ons s.exleven wordt er niet beterop namelijk.. Enerzijds fijn er mee te stoppen maar heb ook de neiging om het daarna af te bouwen omdat ik ook lees dat miskraam dan soms alsnog kan doorzetten. Ik lees verschillende dingen. Hoe is dat bij de andere meiden gegaan?

Aurora, Nathalie en Beanie, dank jullie voor je reactie op mijn vorige post over mijn schoonouders. Het blijft in mn hoofd spoken maar goede tip is idd om dan gewoon meer contact met mn eigen ouders te zoeken. En steeds te voelen dat dit kindje bij ONS ontzettend welkom is. De rest zakt maar lekker in de piep.. ;-)

Hoe voelen jullie en de andere meiden zich?

Geplaatst

Yolande wat een fantastisch nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Nathalie

Dames, even kort vanuit de auto: heb net de echo gehad, met een prachtig kloppend hartje!!! Oh wat waren we blij! Hadden ons ingesteld op negatief bericht ondanks dat we beiden een goed gevoel hadden. Hartje klopte ook de orde snelheid en dooierZakje was mooi etc. Alles was hoe het nu moet zijn. Ze kon niet herleiden waar dat beetje bloed vandaan komt... Ze gaf aan dat het wel vaker voorkwam en dat ik gewoon blij mag zijn al zijn er geen garanties maar ja dat weten we. Pfff wat een opluchting!

Megan, ik hoop zo dat jij ook zulk goed nieuws hebt gekregen vandaag! M'n duimen draaien voor je..!

Geplaatst

O nee Megan wat vreselijk voor jullie!!

Heel veel sterkte gewenst met het verwerken hiervan!!

Groetjes Nathalie

Helaas, wij stonden aan de verkeerde kant van de 50/50 kans..

Ik heb een miskraam.

Ben emotioneel wat leeg van de stress en de teleurstelling. Nu weer energie bij elkaar rapen om door te gaan met het alledaagse leven en de volgende poging.

Geplaatst

Bootje welkom hier!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Van mij mag de tijd ook voorbij vliegen hoor en van de andere meiden hier ook, welkom bij de club!!

Dat het maar snel 22/2 mag zijn!

Groetjes Nathalie

Hallo allemaal,

Liefs bootje

Geplaatst

Tuurlijk kun je langer blijven hangen hier Beanie!! Zolang als jij dat prettig vindt....

dank alle meiden voor jullie lieve enthousiaste reacties.

het is wel een zwart wit dag vandaag met megan en mij...

Ik ben blij maar tegelijkertijd voelt de weg naar 12 weken nog erg lang! De volgende echo is gelukkig alweer 19 februari. M'n arts in Vu is zo'n schat. Ze was zo blij en had speciaal geregeld dat zij m'n echo kon doen omdat ik per toeval deze hele cryo tp elke keer bij haar was geweest.

Bootje, ontzettend welkom hier!! Morgen gaan wij je hier wel even flink afleiden dan is die dag ook zo voorbij haha.

Femke, hoop dat je alweer opgeknapt bent!! Wanneer is jouw echo ook alweer?

Geplaatst
Ben zooooooooo zenuwachtig voor de echo morgen!! Zal alles nog goed zijn?? Ik hoop het zo!

Groetjes Nathalie

Heel veel succes vandaag bij de echo! En zodra je ziet dat het goed is, geniet er dan van! Dat klamme handjes & buikpijngevoel hou je volgens mij toch nog wel voorlopig...

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Nathalie, succes met je echo..

Hier slechte dag, vandaag 10+3 en zo misselijk ben ik echt nog niet geweest.

Op t werk 3 maal overgegeven dus nu "ziek" thuis blegh.

Gelukkig is mannetje thuis en word er goed voor me gezorgd.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben echt opgelucht, was vooral afgelopen nacht erg spannend. Die nacht ging het vorig jaar fout en nu is alles goed gegaan.

Het zegt niets natuurlijk maar het is puur psychisch dat ik deze mijlpaal heb gered.

slecht geslapen vannacht en verneem het nu al weer, ben heel erg moe en koud. Hebben jullie dat ook? Ben vooral ' s avonds vreselijk koud.

Hopelijk mogen we dit kruimeltje behouden...... Wil wel een banner plaatsen maar durf nog niet zo goed.

Nathalie succes met je echo vandaag?

floortje hoe gaat het met jou?

liefs bootje

Geplaatst

Hoi Bootje, ja, dat is een belangrijke psychologische grens waar je vannacht overheen bent gegaan. Ik heb gisteren met de CB 3+ getest en dat is vorige jaar toen ik een miskraam kreeg niet gelukt. Toen is de indicator op 2-3 blijven steken. Ik begrijp dus wat je bedoelt! Ik maak geen ticket aan ofzo, want het lijkt de goden verzoeken. Ik ben vandaag 5 weken zwanger en ben misselijk, heb zere borsten en kan huilen om de kleinste dingen en lachen om de gekste dingen, maar ik kan het gewoon niet geloven. Het is heel onwerkelijk. Ondertussen kan ik niet wachten tot de eerste echo. Ik zou willen dat ik even in winterslaap kon om donderdag over een week weer wakker te worden... Ondertussen zie ik ook wel een beetje op tegen weer de onzekerheid van/tijdens een zwangerschap. Dat klinkt misschien gek, maar er kan zoveel mis gaan en ik ben niet meer zo onbevangen als toen ik zwanger was van Mini. Kortom: moeilijk en heel dubbel dus... Nog een beetje in ontkenning...

Geplaatst

Bootje, heerlijk dat gisteren voorbij is!!

nu weer vertrouwen opbouwen!

floortje, gefeliciteerd! En mooi die 3+ op de clearblue blue!! Ik zou graag samen met je in die winterslaap gaan tot de volgende echo...;-)

Nathalie hoe was de echo?!

Geplaatst

Bootje, wat fijn dat je die 'mijlpaal' hebt gehaald. Nu weer verder naar de volgende... Zo zien wij het iig, toen en nu nog steeds.... Elke mijlpaal is er weer eentje en brengt je weer een stapje verder bij je doel.... Dat geldt ook voor jou Floor! Vertrouwen moet groeien, dat weet ik als geen ander... Ben er zelf ook nog bij lange na niet! En een ticker maken... Nee, niet hoor. Durf ik niet. Durf nog helemaal niks... Morgenmiddag ga ik in principe ff shoppen voor nieuwe (lees: zwangerschaps) kleding met manlief, maar ik vrees dat ik niet durf... Kijk het nog maar ff aan....

Wat vervelend Maaike, dat je opeens zo misselijk bent... Weet je zeker dat het geen buikgriep is? Of had je er al eerder last van? Heb je je huisarts al gebeld? Die kan je zetpillen voorschrijven die iig de scherpe randjes van de misselijkheid af halen. En verder zijn er eerder hier al wel wat tips genoemd: drink aquarius, eet waterijsjes... Sterkte meis!

Nathalie, denk de hele tijd aan je... Hoe is de echo gegaan? Laat je het nog even weten?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

He Floortje,

jij beschrijft precies hoe ik me ook voel. Het is zo onwerkelijk en tegelijkertijd zo eng. Heb ook net gehuild weet niet eens precies waarom maar ook omdat het zo onwerkelijk is, nu ik dit typ ben ik heel erg beroerd.

Zijn jullie ook zo moe? Voel me net een bejaarde.

Ik zei ook al kon ik maar een week slapen en volgende week vrijdag weer wakker worden....

yolande wanneer heb jij je echo?

Beane dank je wel voor je lieve woorden....

liefs bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden