Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden,

Tja, ik drink niet vanaf de TP (vorige keer na de TP één glas gedronken, omdat mijn zoontje twee werd, maar daar had ik later spijt van, hoewel ik al voelde dat het niet goed zat) maar of één of twee slokjes nou echt kwaad kan... Ik weet het niet. Niet iedere dag natuurlijk, maar als je een keer een etentje hebt en je neemt één slokje wijn, tja... Lastig hoor. Het schijnt echt heel slecht te zijn, maar ik vind het wel lastig. Voor foetaal alcoholsyndroom is wel meer nodig dan één slokje wijn, denk ik.

Ik doe het niet, want had vorige keer echt spijt en ik ben normaal gesproken heel fanatiek met wat ik wel en niet eet. Bovendien ben ik geen held in maat houden, dus dan maar helemaal niet met de dingen die niet mogen. Anders vind ik het meer zelfkastijding dan genieten ;-) Maar rauwe groenten eet ik bijvoorbeeld ook niet. Ik ben zo bang voor listeria of toxoplasmose. Niet uit vitrines, ook niet 'vers' van de groentenman. Geen voorverpakte vis, etc. Ik vind 'V.eilig Zwanger' een fijn boek, daar staan goede tips in. Toen ik zanger was van Mini durfde ik ook heel veel kazen niet te eten, maar dat was wel een beetje overdreven. Zeker als ze verwarmd zijn mag eigenlijk alles. Toch ban ik rauwemelks en blauwschimmel, ook in sauzen etc. Gewoon voor de zekerheid.

Vlees at ik al niet, als grote dierenvriend, maar tijdens de zwangerschap wel heel soms een plakje bio ham of iets dergelijks. Gisteren toen ik naar het journaal keek was ik weer héél blij dat ik geen vlees eet. Wat smerig dat dat overal vandaag komt. Bah! Mini en Maxi krijgen ook geen vleeswaren die niet bio zijn, maar goed dat is deels gezondheid en deels principieel, alleen speelt het tijdens zwangerschap wat mij betreft nog meer. Geen antibioticakippen :-(( Al die antibiotica etc in vlees en dat eten we op en dan bij hoofdpijn alleen een paracetamolletje, want ja we zijn zwanger ;-)

Ik heb bij vlagen flink gerookt, heel vreemd eigenlijk, want verder ben ik zo'n biologisch verantwoorde muts! Maar goed, dat doe ik dus ook niet meer en nu ga ik echt nooit meer beginnen! Dat betekent dat ik me heb voorgenomen ook nooit meer te drinken, want ik associeer een wijntje met een sigaret... Misschien dat dat wel ooit stopt en dat ik dan weer een wijntje kan drinken zonder naar een sigaret te snakken... Maar voorlopig (lees: de komende 10 jaar ofzo ;-) durf ik dat niet aan!

Maar niemand is perfect dus ik drink lekker mijn koffietje! Niet heel veel, 2/3 kopjes per dag, maximaal. Het moet voor mijn gezin ook een beetje draaglijk blijven hè? Zonder koffie ben ik echt niet te genieten :-) Oh ja, dus ook geen lightfrisdranken en andere producten met zoetstoffen probeer ik ook te vermijden. Dan maar gewoon een kleine beetje suiker zo nu en dan.

Maar ach, uiteindelijk moet iedereen doen waar ze zich goed bij voelt! Ik veroordeel niemand, behalve als ik een zwangere rokend zie rondlopen of zie drinken! Niet één slokje, maar écht drinken. Ik zag toen ik nog middenin de IVF zat een vrouw hoogzwanger achter een kinderwagen roken en flink inhaleren en kon haar wel aanvliegen. Mijn man moest me echt tot rede brengen. Ik vind dat zo vreselijk stom. Eigenlijk vind ik dat met rauw vlees ook, maar verder zijn het toch allemaal zachte grenzen en gevalletjes 'goed opletten' en 'als het maar met mate is'. Of je nou echt een miskraam kunt krijgen als je rozemarijn (op je aardappeltjes) eet... Ik weet het niet hoor! En kaneel? Tja....

Fijne dag allemaal!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had gister stamppot groene kool en na 2 happen stond me de rookworst al zo tegen... en ik had toch last van winderigheid gisteravond. Waren maar twee happen die ik op had, echt niet meer!

Verder heb ik eigenlijk nauwelijks trek in andere dingen. Ik zit wel met de cafeine. Eigenlijk wil ik het helemaal niet doen, maar groene thee vind ik echt niet lekker, rooibos ook maar 2 kopjes per dag ofzo. En ik wil gewoon graag 's morgens mn vertrouwde kopje lady grey... Hoe ziet dat trouwens met bergamot?

En wat ik al eerder las: kaneel schijn ook neit goed te zijn... ik eet heus geen kilo's kaneel per dag, maar appel-kaneelthee? of een kaneelbeschuitje? Zou dat slecht zijn?

Roken heb ik nog nooit gedaan; alcohol komt er niet in. En ook mijn eten is gewoon gaar, goed gewassen etc. Het enige wat ik mis, is de parmezaanse kaas over de pasta :-(

Maar idd, vers donker brood met oude geitenkaas. Oh mjammie!

Geplaatst

Dat zou goed nieuws zijn!

Maar tis wel rauwmelks... ?!

Ah, ik zie het, op de site van een verloskundigenpraktijk:

Welke kazen mogen:

- De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego. (in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen)

YEAH!!! :clap2:

Geplaatst

Even een kort berichtje van mij.

Erg druk geweest.

Alles gaat super, ukje groeit echt super en gisteren dan de felicitaties gehad van de vk.

Ik ben zelfs verbazend genoeg 3! dagen vooruit gezet, zou dus morgen 12 weken zijn als ik uit moet gaan van de afmetingen van ukje.

Geplaatst

Hoi allemaal ,

O wat ben ik moe vandaag verschrikkelijk. Moet eigenlijk nog strijken maar heb werkelijk geen energie. Ben koud brrr...

dan maar een dagje lui zijn , geef er maar aan toe..

liefs bootje

Geplaatst

Erg druk geweest.

Alles gaat super, ukje groeit echt super en gisteren dan de felicitaties gehad van de vk.

Ik ben zelfs verbazend genoeg 3! dagen vooruit gezet, zou dus morgen 12 weken zijn als ik uit moet gaan van de afmetingen van ukje.

Gefelicteerd! Heb je het al verteld in je omgeving/werk? V.a. 12 weken mag het officeel he ;-)

Geplaatst
Hoi allemaal ,

O wat ben ik moe vandaag verschrikkelijk. Moet eigenlijk nog strijken maar heb werkelijk geen energie. Ben koud brrr...

dan maar een dagje lui zijn , geef er maar aan toe..

liefs bootje

heel herkenbaar, dat had ik ook zo vroeg in de zwangerschap. Gewoon lekker aan toegeven hoor!

ik heb nu gelukkig dagen dat ik meer energie heb. Vandaag bijvoorbeeld het hele huis gepoetst, inclusief zuigen onder de bankkussens,met schuurspons de keukenvloer gedaan en mn vriends papierenchaos opgeruimd. :-)

Nu is mn mannetje lekker aan t koken en ik doe niets meer vanavond :-)

Geplaatst
heel herkenbaar, dat had ik ook zo vroeg in de zwangerschap. Gewoon lekker aan toegeven hoor!

ik heb nu gelukkig dagen dat ik meer energie heb. )

Huh, Bootje is toch langer zwanger dan jij? Of begrijp ik iets verkeerd?

Geplaatst

Bootje, ik ben ook helemaal kapot... Het enige wat uit mijn handen komt is voor mijn kleine man zorgen en de hond uitlaten, terwijl ik normaal gesproken echt een neuroot ben en de hele dag loop rond te rennen!

Geplaatst

Geweldig Maaike, gefeliciteerd! Beanie is ook al vooruit gezet. Goed hoor!

Erg druk geweest.

Geplaatst

Nou Floortje ik ben normaal gesproken ook een bezige bij maar vandaag alleen de wc nog schoongemaakt en net een stuk gelopen met de hond. Nu weer lekker op de bank .

susan jij hebt er ook last van.... Herken het wel de ene dag kan je meer dan de andere.

liefs bootje

Geplaatst

Ekiaam, gefeliciteerd met de mooie echo!!

Vandaag heb ik ook weer een echo gehad, was super goed. Ukje loopt zelfs een dag voor ( officieel ben ik 7+4). Alles zag er mooi uit!

heerlijk!

ik ben net thuis van werk dus verder even geen energie om bij te lezen... Sorry!

Geplaatst

Ekiaam, dat is fantastisch nieuws! Wat zal je blij zijn!

Nu lekker vaak naar de echo-foto's kijken!

Groetjes Nathalie

Erg druk geweest.

Geplaatst

Ondanks dat je geen puf hebt om bij te lezen wil ik je toch feliciteren met je mooie echo!

Wat een lekker gevoel geeft dat he!

Groetjes Nathalie

Ekiaam, gefeliciteerd met de mooie echo!!

Vandaag heb ik ook weer een echo gehad, was super goed. Ukje loopt zelfs een dag voor ( officieel ben ik 7+4). Alles zag er mooi uit!

heerlijk!

ik ben net thuis van werk dus verder even geen energie om bij te lezen... Sorry!

Geplaatst

Hoi meiden,

Tja over dat eten en drinken vind ik dus ook erg lastig.

Ik ga dus ook geen softijs meer eten, alleen voorverpakt ijs! Met dank aan... was jij het nou Yolande, of was het bootje? Ik weet het niet meer maar in ieder geval bedankt voor de tip!

Maar de gyn en m'n moeder zeggen ook dat je niet zo krampachtig met dat eten hoeft om te gaan zolang je de door jullie genoemde zaken niet eet.

Van de gyn mocht ik gewoon caffeine vrije cola drinken met een max van 2 glazen per dag en ook gewone cola met een max van 1 glas per dag.

Ik had het zeker nodig om de misselijkheid te overbruggen en daar was volgens hun niks mis mee.

Nu heb ik dat allemaal niet meer nodig en drink misschien 2x in de week een glas frisdrank (geen cola meer).

Kaneel mag mits voor culinair gebruik, dus een snufje en niet elke dag het liefst. Heb dan ook weer een lekker ontbijtkoekje gegeten mmmmmmmmmmm.

Die spekjes zijn echt super he!!

Weet je wat ik ook lekker vind... gemengde noten zonder zout, helpt bij mij ook tegen de misselijkheid! En ik weet het..niet teveel pinda's ivm het ontwikkelen van een allergie voor de kleintjes :)

Ik ga zo lekker aan een biologisch chippie van de ah mmmmmmmmmmmmmm ook lekker!

Ik eet trouwens ook gewoon mayo hoor, heb begrepen dat dit echt geen probleem is.

Wat zijn we toch heerlijk overbezorgd he met z'n allen :)

Wat je zegt Floor, ik kan ook heel boos worden als ik vrouwen zie roken die zwanger zijn! Met de laatste echo ook, meisje met moeder voor een echo, zie ik ze later samen buiten roken!!! Wat ben je dan voor een moeder die haar zwangere dochter niet eens terecht wijst!! pffffffffff

Vanochtend de angelsound gebruikt en ja hoor!!!!!!!!!!!! 1 hartje gehoord, jeetje prachtig zeg!!! Echt snel he zo'n babyhartje! Wist nu gelukkig hoe het moest horen ivm de laatste echo!

Andere kleine niet gehoord, die ligt achter de eerste...ach misschien volgende week :)

Ik wilde nog iets zeggen maar weer vergeten.....vergeetachtigheid, hoofdpijn en vreetbuien (om misselijkheid weg te eten staan nu op de voorgrond deze fase :))

Groetjes Nathalie

Geplaatst

O ja, zullen we een echolijstje maken????????? Lekker makkelijk voor vergeetachtige mensen zoals ik!

Als iedereen zijn naam en datum erop zet en knipt en plakt....

Nathalie28 6 maart 5e echo

Geplaatst

yolande. 1 maart 3de echo ( dan 9 weken)

Meteen aangevuld! Zo lig hier flink misselijk en erg moe op de bank. Zie op tegen werken morgen.

hoop trouwens wel dat alles goed is met Femke... Ze had nierbekkenontsteking en ben benieuwd naar de eerste echo....

Nathalie fijn dat je het hartje zo goed hoorde!

Geplaatst

yolande. 1 maart 3de echo ( dan 9 weken)

Beanie 25 februari 5e echo (14 weken), 18 maart 6e echo (17 weken)

Yolande en Eskiaam, gefeliciteerd met jullie mooie echo's!

Ik hoop ook dat alles goed is met Femke, ze heeft toch al een week geleden haar echo gehad?

Nathalie, wat leuk, hartje gehoord!

Op zich lijkt het wat overdreven qua voeding, maar toch is het wel prettig af en toe wat bevestiging te krijgen... Ben zelf iig een onervaren zwangere! En ik weet het soms ook niet zo goed.... Sommige dingen mis ik wel hoor! Zoals paté... Maar nou heb ik net ontdekt dat de vegetarische paté met tuinkruiden van de Appie best lekker is, dus voorlopig die maar....

Heb het lijstje voor de echo's ook maar even aangevuld. Maandag mag ik weer. Als ik het zo zie word ik maar verwend met het aantal echo's... Maar ja dat komt denk ik doordat ik bij de liefste gyn van NL ben en in het meest patiënt vriendelijke ziekenhuis wat er bestaat! Echt zo fijn....

Nathalie, we horen hier eigenlijk niet echt meer thuis he.... Ik bedoel ik ben al over de 13 weken, jij volgens mij ook al bijna 14... Toch durf ik nog niet zo goed door te schuiven. Eerst maandag maar, als dan de echo goed is misschien.... Dan gaan we het sowieso bekend maken, kan het denk ik ook niet zo heel lang meer verborgen houden! Hou gaat het met jou buik? Al zichtbaar? Heb je al positiekleding aangeschaft?

Hier vallen de luikjes zo'n beetje dicht... Ga zo maar op tijd mijn mandje in!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Lieve meiden,

Lig in bed en lees jullie berichten, wil even laten weten dat alles goed/weer beter gaat! Echo was perfect! 6 maart weer!

Op de telefoon en in bed typt lastig, maar ik beloof dat ik morgen uitgebreid reageer! Super lief dat jullie zo meeleven!

Geplaatst

Ik heb straks een echo! En als die goed is, dan ga ik die allerliefste gyn in dat allerleukste ziekenhuis bellen en vragen of ze mij net zo wil pamperen als Beanie ;-)

Nathalie, wat leuk van het hartje!!! Lekker gevoel toch? En wat klinkt het snel en bijzonder hè? En wat lekker, bio chippies, hmmm... Ik heb de hele dag trek in hartig!

Wel iets minder gevoelige borsten, dus natuurlijk paniek hier. Vreselijk dat wachten!

Geplaatst

Ach lieve Floor, wat gaat de tijd toch langzaam tot zo'n eerste echo... En het vervelendste is dat die onzekerheid weer terugkomt, al heb je straks nog zo'n mooie echo... Voor de volgende echo ben je weer (bijna) net zo zenuwachtig, net als voor die er na en die daar na.... Manlief en ik zijn nu al weer een beetje in de stress voor onze echo aankomende maandag! En dat wordt dus alweer de vijfde!

Idd gewoon vandaag de liefste gyn in het aardigste ZH bellen, dan mag je vast heel snel ook voor dezelfde pamper-behandeling. Zal heus geen probleem zijn! Ze kent je toch al?

Femke, wat fijn wat van te horen! En vooral goed nieuws! Ben benieuwd naar je verhaal!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Ik heb straks een echo! En als die goed is, dan ga ik die allerliefste gyn in dat allerleukste ziekenhuis bellen en vragen of ze mij net zo wil pamperen als Beanie ;-)

Nathalie, wat leuk van het hartje!!! Lekker gevoel toch? En wat klinkt het snel en bijzonder hè? En wat lekker, bio chippies, hmmm... Ik heb de hele dag trek in hartig!

Wel iets minder gevoelige borsten, dus natuurlijk paniek hier. Vreselijk dat wachten!

spannend Floor! Laat je het ons gauw weten? ( natuurlijk :-)

Geplaatst

Hallo allemaal ,

Hier lichte paniek, gisteren wat bruine smurrie gehad en vandaag ineens vers bloed... Twee maal achter elkaar.

heb geen buikpijn oid. Nog snel getest en was positief . Kunnen vandaag al voor echo ipv morgen maar ik vrees het ergste..

bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden