Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
He Floortje,

jij beschrijft precies hoe ik me ook voel. Het is zo onwerkelijk en tegelijkertijd zo eng. Heb ook net gehuild weet niet eens precies waarom maar ook omdat het zo onwerkelijk is, nu ik dit typ ben ik heel erg beroerd.

Zijn jullie ook zo moe? Voel me net een bejaarde.

Ik zei ook al kon ik maar een week slapen en volgende week vrijdag weer wakker worden....

yolande wanneer heb jij je echo?

Beane dank je wel voor je lieve woorden....

liefs bootje

Herkenbaar!! Afgelopen weken zoooo moe. Na mn werk direct mijn bed in en er alleen uitkomen om te eten( als een bootwerker,dat wel) en dan weer vroeg naar bed. Slaap echter wel slecht,veel dromen,vaak wakker,veel plassen en als ik mij om wil draaien elke keer in de nacht kramp in mn schuine onderbuik or where ever. O ja en regelmatig dizzy'; ik had al een lage bloeddruk dus denk dat het daar aan ligt. Morgen ga ik even naar de huisarts om te vertellen dat ik zwanger ben zodat we even kunnen kijken welke medicijnen wel en niet. Laat ik meteen mn bloeddruk meten.

Vandaag is de eerste dag dat ik wat meer energie heb. Gelukkig niet misselijk! Verder ben ik erg vrolijk, maar ' vergeet' ik soms dat ik zwanger ben. Vind het zoooo onwerkelijk. Heb vandaag mama-vitamine gekocht ( ik slikte al foliumzuur hoor) en een creme tegen straille. Liep even langs de rompertjes en dacht...zal ik...? Maar daar is het nog veeeeel te vroeg voor.

oh, wat hoop ik dat het goed blijft gaan. Het is echt rampzalig als het mis is. Zo veel onzekerheid.

En over twee dagen moet ik stoppen met utrogestan. Durf ik dat? Kan mn lichaan het zelf nu? Of zal ok daarna beetje afbouwen, zoals ik wel vaker lees hier. Zucht, tis nog steeds spannend en dat blijft het wel even...

Hoe hebben jullie dat ervaren verder? Of nu?

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Bootje, wat fijn dat je die 'mijlpaal' hebt gehaald. Nu weer verder naar de volgende... Zo zien wij het iig, toen en nu nog steeds.... Elke mijlpaal is er weer eentje en brengt je weer een stapje verder bij je doel.... Dat geldt ook voor jou Floor! Vertrouwen moet groeien, dat weet ik als geen ander... Ben er zelf ook nog bij lange na niet! En een ticker maken... Nee, niet hoor. Durf ik niet. Durf nog helemaal niks... Morgenmiddag ga ik in principe ff shoppen voor nieuwe (lees: zwangerschaps) kleding met manlief, maar ik vrees dat ik niet durf... Kijk het nog maar ff aan....

Wat vervelend Maaike, dat je opeens zo misselijk bent... Weet je zeker dat het geen buikgriep is? Of had je er al eerder last van? Heb je je huisarts al gebeld? Die kan je zetpillen voorschrijven die iig de scherpe randjes van de misselijkheid af halen. En verder zijn er eerder hier al wel wat tips genoemd: drink aquarius, eet waterijsjes... Sterkte meis!

Nathalie, denk de hele tijd aan je... Hoe is de echo gegaan? Laat je het nog even weten?

Groetjes, Beanie

Nee het is geen buikgriep dat weet ik zeker.

Ben alleen enorm misselijk en verder loop ik niet leeg of wat dan ook.

Misselijk ben ik al wat langer en heb ook medicijnen ervoor gekregen, maar zelfs die hielpen onvoldoende vandaag.

Merk dat het met zoetigheid wat beter gaat maar goed even doorbijten.

Heb gelezen dat het hcg deze week nog enorm stijgt en op zijn top zit dus daar houd ik mij maar aan vast.

Rest van de week lekker thuis blijven en van het weekend zouden we even weg gaan, is dus ook al geboekt dus hoop maar dat ik me dan wat beter ga voelen..

Geplaatst

Hoi,

Ik heb net in de avond met een cb getest, had ik nog liggen dacht zal eens kijken wat deze aangeeft.

deze gaf aan 2-3 ! Is dat nu wel goed? Ben erg onzeker vandaag weet dat het met ochtend urine beter is.

ga maar niet meer testen word ik alleen maar onzekerder van....

weet iemand raad?

liefs bootje

Geplaatst

Bootje de clearblue 2-3 betekent volgens de test dat je tussen de 4-5 weken zwanger bent.

Altijd lastig want de een maakt iets sneller hcg aan dan de ander. Je zou nu wel elk moment 3+ moeten zien maar met ochtendurine testen de volgende keer is wellicht beter.

Misschien anders donderdagochtend nog een keer de clearblue doen?

laat je niet teveel gek maken want waarschijnlijk zat je net op de grens van 2-3 naar 3+!!

Geplaatst

Dank je wel Yolande. Doordat ik al onzeker was maak je je nog onzekerder.

straks maar lekker naar bed en morgen hopelijk een vrolijker dag.

hihi

Hij dacht wel heel lang na over de weken....

Liefs bootje

Geplaatst

Haha Bootje, dan zal hij de volgende keer vast netjes 3+ aangeven!

ik herken wat jullie schreven over de vermoeidheid, bij de zwangerschap van m'n zoontje had ik dat ook tot 12 weken maar nu er al zo'n druktemakertje hier rondbanjert kan ik niet meer even liggen na het werk;-) ik werk nog 4 dagen.

nog geen bericht van Nathalie? Hopelijk alles wel goed!

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Ik lees actief mee, maar merk al, ben geen hele actieve schrijver! Sorry daarvoor!

Yolande, wat een goed nieuws! Ben heel erg blij voor jullie!!

Wanneer is nu je uitgerekende datum? En wat fijn dat je de 19e weer mag!

Bootje, spannend allemaal hè! Ik kan mezelf ook helemaal gek maken hoor!

Nathalie, hoop gauw wat te lezen van je!

Overige meiden, ik duim ook voor jullie!

Ik heb morgen de echo! Spannend! Bij mijn laatste 2 miskramen heb ik dit termijn net niet gehaald, en ik denk dat er morgen dubbele gevoelens zijn! Ik hoop zo dat het goed is, het gevoel, het kamertje van de echo....en dan, sorry mevrouw, staat in mijn geheugen gegrift en is zo naar, dus wat zal ik blij zijn als er een lach op haar gezicht verschijnt!

Ik laat het jullie weten!

Ik ben weer beter, alleen misselijk ;-)! Maar ach, voor een goed doel!

Weltrusten!

Geplaatst

Even een positief berichtje van mijn kant!

Een prachtige echo! Nekplooitjes waren goed 1.8 mm! Nu nog wachten op de uitslag van de combi-test, hier krijgen we een brief over...wanneer weten we niet.

Het was wel weer fantastisch om te zien, ze waren erg druk maar voor de foto lagen ze stil :)

Het was alleen lastig om ze beide op 1 foto te krijgen, de een ligt wat achter de ander. Ze zijn allebei 6,7 cm. Uk is bijgetrokken en ze liggen iets voor qua grootte.

Ook de hartjes gehoord met de echo! Maar logisch dat ik ze dus nog niet heb gehoord met de angelsound omdat ze wat naar achter liggen!

Die van jou had grote voetjes toch Beanie? Die van ons lange benen :)

6 maart weer een echo.

Iedereen bedankt voor het medeleven!!

Morgen zal ik antwoorden op jullie berichtjes, ben nu onwijs moe van een paar uurtjes ikea :)

Tip voor als je het koud hebt 's avonds....lekkere dikke sokken aan en ook in bed!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Een prachtige echo! Nekplooitjes waren goed 1.8 mm! Nu nog wachten op de uitslag van de combi-test, hier krijgen we een brief over...wanneer weten we niet.

Het was wel weer fantastisch om te zien, ze waren erg druk maar voor de foto lagen ze stil :)

Het was alleen lastig om ze beide op 1 foto te krijgen, de een ligt wat achter de ander. Ze zijn allebei 6,7 cm. Uk is bijgetrokken en ze liggen iets voor qua grootte.

Ook de hartjes gehoord met de echo! Maar logisch dat ik ze dus nog niet heb gehoord met de angelsound omdat ze wat naar achter liggen!

6 maart weer een echo.

Morgen zal ik antwoorden op jullie berichtjes, ben nu onwijs moe van een paar uurtjes ikea :)

Tip voor als je het koud hebt 's avonds....lekkere dikke sokken aan en ook in bed!!!!

Groetjes Nathalie

Heej wat goed nieuws! Blij om te horen dat het er goed uitzag! Ik moet me nog een beetje verdiepen in de ( test-)materie, maar ik neem aan dat als de nekplooi goed is, er minder kans is op down-syndroom?

En geslaagd bij de geel-blauwe winkel? Grappig genoeg hadden wij het in het forum van jan.ook over deze winkel en dat je daar zo veel zwangere vrouwen ziet altijd.( en dat dat dus confronterend was). Oja en gekscherend noemden wij de ustrogestan ook wel" zweedse ballen". Ach ja.

w.b. Koude voeten, die had ik al vaak, maar sinds ik zwanger ben al helemaal. Mn vriendje maakt elke avond een kruikje voor me.. Lief he.

Geplaatst
Hoi,

Ik heb net in de avond met een cb getest, had ik nog liggen dacht zal eens kijken wat deze aangeeft.

deze gaf aan 2-3 ! Is dat nu wel goed? Ben erg onzeker vandaag weet dat het met ochtend urine beter is.

ga maar niet meer testen word ik alleen maar onzekerder van....

weet iemand raad?

liefs bootje

Hoi Bootje

Hier bij mij precies hetzelfde; Ik heb ook gistere een CB digitaal gedaan, deze gaf bij mij ook 2-3 aan terwijl ik naar mijn gevoel ook al 3+ moest hebben. Vergeet niet dat Floortje 2 embryos bij zich draagt; waardoor haar HCG hormoon hoger kan zijn dan mensen die maar 1 embryo bij zich dragen. Geeft niet op. Dat doe ik ook niet. Wanneer is je eerste echo?

GR Emm

Geplaatst

6 maart weer een echo.

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Geweldig, ik maakte me al zorgen omdat we niks van je hoorden... Maar gelukkig is alles goed! Leuk he, van die druktemakertjes! Die van mij heeft ook lange beentjes, en dus grote voetjes. Zo lief om te zien! En ook zo raar, dat ze zo hard bewegen maar dat je niks voelt!

Zijn jullie al aan het baby-shoppen geweest? Dat jullie naar Ikea waren? Wij hebben echt nog NIKS gedaan. Zit nog te twijfelen of ik vandaag of morgen een pakje zal kopen om manlief morgen voor Valentijn te geven. En ik heb gisteren wel alvast op manlief zijn verjaardag in mei, een pretecho afgesproken. Doodeng, maar anders zou het niet meer lukken! Er waren nog maar zo weinig plekjes vrij! We zijn dan 25 weken. Inmiddels ook mijn schoonouders gevraagd of ze mee gaan.... We gaan naar dr. Papa hier in A.dam.

Ben je nou ook naar voren gezet qua uitgerekende datum?

Volgens de berekening rekening houdend met de punctiedatum ben ik vandaag 12 weken. Maar omdat ik dus 2 dagen vooruit ben gezet is het nu 12w2d. Toch voelt het wel als een mijlpaal.... Iig is het nu een 'doorgaande' zwangerschap!

Misschien ook een tip tegen koude voeten: nog even douchen voor je je bed in gaat! Dan meteen sloffen aan, eventueel nog een kopje thee en dan lekker warm je bed in! Gegarandeerd geen koude voeten!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi Nathalie , wat goed nieuws zeg. Wat mooi zeg..... Op naar de volgende echo.

Hier weinig veranderingen alleen vandaag erg harde pijnlijke steken in mijn borsten en net of iemand met speldenknopjes in mijn buik prikte. Voelde wel fijn maar apart.

ik heb besloten dat ik geen test meer doe word er alleen maar onzeker van en had al paar keer getest en steeds dikke vette streep...

hoe gaat het met jullie vandaag?

liefs bootje

Geplaatst
Hoi Bootje

Hier bij mij precies hetzelfde; Ik heb ook gistere een CB digitaal gedaan, deze gaf bij mij ook 2-3 aan terwijl ik naar mijn gevoel ook al 3+ moest hebben. Vergeet niet dat Floortje 2 embryos bij zich draagt; waardoor haar HCG hormoon hoger kan zijn dan mensen die maar 1 embryo bij zich dragen. Geeft niet op. Dat doe ik ook niet. Wanneer is je eerste echo?

GR Emm

Hé meiden!

Oh Bootje, ik snap heel goed je onzekerheid! Maar als je 's middags de test doet en je hebt relatief veel gedronken, dan is de indicator echt niet betrouwbaar! Maar ik weet het, ik kan dat wel makkelijk zeggen, maar zelf ben ik ook vreselijk onzeker en eigenlijk helpt daar niets tegen. Ook niet de geruststellende woorden van anderen... Klopt het dat je vandaag 6 weken bent? Misschien zou je het ziekenhuis kunnen bellen en vragen of ze even hcg willen prikken, of een echo willen maken, omdat je je heel onzeker voelt. Misschien stelt dat je gerust. Emm had op wd 13 een hcg van 813, ik van 220, nou dat was ook even balen hoor! Maar de volgende dag kwam ik met buikpijn op de SEH en toen was mijn hcg 412, dus bijna verdubbeld in één dag tijd. Bij mijn miskraam had ik op enig moment een hcg van 1300 +, maar ging het hartstikke fout.... Het zegt dus heel weinig. Je hebt pas (iets) meer zekerheid als je op de echo een kloppend hartje ziet. Het is vreselijk, maar alleen tijd brengt een antwoord en geruststelling.

Ik ben ook vreselijk onzeker en angstig, waardoor er (nog) weinig ruimte is voor blijdschap, dus ik weet hoe je je je voelt. Maar ik blijf maar tegen mezelf herhalen en zeg het nu ook tegen jou: 'probeer ook een beetje te genieten!'

Geplaatst

He Floortje ,

dank je we voor je tip en lieve berichtje !

ik ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger.

ik krijg volgende week vrijdag de echo, eerder had niet zoveel zin.

nou door de zure appel heen bijten, probeer ook te genieten maar wat je zegt dat valt gewoon niet mee...

ekiaa sorry ik heb ook geen tips voor... Misschien dom maar misschien een pepermuntje proberen?

heel veel sterkte erg vervelend die misselijkheid.

liefs bootje

Geplaatst

ekiaam, toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik heel veel baat bij kleine slokjes water en heel regelmatig een (halve) sultana. Nu doe ik het met rijstwafels, helpt ook erg goed. Heel vaak een heel klein beetje eten en de hele dag door kleine slokjes water drinken en liefs geen koffie, helpt vaak het beste.

Bootje, ik denk dat je volgende week misschien een paar dagen cadeau krijgt, want je hebt de 19e een cryoterugplaatsing gehad toch? Daar trek je nog de leeftijd van de cryo (vaak 3 tot 5 dagen) vanaf en dan min 2 weken en dan heb je je zwangerschapsduur. Ik heb de 25e een verse terugplaatsing gehad van twee embryo's van 3 dagen oud dus ben vandaag 5+1 zwanger, vandaar dat ik dacht dat jij al 6 weken was en dacht dat ze misschien al een echo konden maken. Ik heb - als alles goed blijft gaan - volgende week donderdag een echo en kan ook niet wachten. Bij mijn zoontje was er een kloppend hartje bij 6+3, nu hebben we en echo bij 6+2, dus ik hoop heel erg dat we dan ook iets moois te zien krijgen ;-) Op dit moment ben ik nog zo in ontkenning dat ik me niet kan voorstellen dat ik naar het ziekenhuis ga voor iets anders dan een folikkelmeting... Ik denk steeds dat de wekker zo gaat en dat ik dan weer in de echte wereld ontwaak...

Geplaatst

Floortje,

ik heb dat ook hoor, dan denk ik het kan helemaal niet... Apart he.

ik zei gisteren tegen mijn man ben ik dan ondankbaar of zo?..

we zijn al zolang bezig en ben nog nooit zover geweest.

Vandaag af en toe extreme steken in mijn borsten nog niet eerder gehad, dus er wordt flink gewerkt in mijn lijf geloof ik.

bedoel je dat ik volgende week te horen krijg dat ik eventueel verder heen ben?

Liefs bootje

Geplaatst
Dames, help!

Graag tips, ben zo ontzettend misselijk, de medicijnen werken zelfs niet.

Zoetighid geprobeerd maar zonder resultaat :(

Krijg net van een vriendin de tip de speciale preggie.pops te bestellen. Via b.ellypops.nl (zonder punt na de b dus ;-) Zij zegt dat het helemaal geweldig werkt, ik weet natuurlijk niet of het waar is en misschien kan je wel net zo goed een zak c.hupa ch.ups kopen (was ik verslaafd aan als tiener :-) Maar goed een lolly kan het proberen waard zijn...

Geplaatst
Floortje,

ik heb dat ook hoor, dan denk ik het kan helemaal niet... Apart he.

ik zei gisteren tegen mijn man ben ik dan ondankbaar of zo?..

we zijn al zolang bezig en ben nog nooit zover geweest.

Vandaag af en toe extreme steken in mijn borsten nog niet eerder gehad, dus er wordt flink gewerkt in mijn lijf geloof ik.

bedoel je dat ik volgende week te horen krijg dat ik eventueel verder heen ben?

Liefs bootje

Goed teken hoor, dat je je borsten voelt! Ik voel ze ook, terwijl dat bij mijn zoontje pas later kwam. Zo zie je maar weer dat iedere zwangerschap anders is, zelfs bij dezelfde persoon! Is niet ondankbaar hoor, is gewoon onzekerheid! Je vertrouwen moet gewoon groeien en dat gaat vast nog even duren (bij mij is het er nog lang niet vrees ik...)

Ja, ik kan me vergissen hoor, maar als je de 19e de TP hebt gehad , dan ben je toch verder dan 5+4? Ik heb nog een keer geteld, maar bij een cryo van 5 dagen oud zou je nu volgens mij 6+2 zijn en bij een cryo van 3 dagen oud 6 precies. Misschien dat één van de andere dames even kan meerekenen? 19-5=14 januari - 2 weken= 31 december. Dan ben je nu 6+2 ;-) Schiet dus best wel lekker op!

Geplaatst

Logisch bootje dat dit een mijlpaal voor je is!!! Super goed dat je die behaald hebt!

Ik zou lekker met dikke sokken in bed gaan liggen als ik jou was! Wat mij ook nog wel eens helpt zijn van de slofjes die je lekker in de magnetron kan verwarmen, heeeeeeeeeeeeeerlijk!

Vooral de eerste 8 weken hielp dit echt, moet zeggen dat m'n voeten nu wel redelijk warm zijn maar trek voor de zekerheid nog steeds dikke geitenwolle sokken aan ook in bed!

Ook lig ik lekker chamant naast m'n man in joggingbroek en shirt met lange mouwen en die stop ik in m'n joggingbroek :) moet wel heel opwindend voor hem zijn :)

Ik durf ook nog geen banner te plaatsen hoor en Beanie ook niet, denk dat dit wel t/m week 16 gaat duren :)

Groetjes Nathalie

Hallo allemaal,

Ben echt opgelucht, was vooral afgelopen nacht erg spannend. Die nacht ging het vorig jaar fout en nu is alles goed gegaan.

Het zegt niets natuurlijk maar het is puur psychisch dat ik deze mijlpaal heb gered.

slecht geslapen vannacht en verneem het nu al weer, ben heel erg moe en koud. Hebben jullie dat ook? Ben vooral ' s avonds vreselijk koud.

Hopelijk mogen we dit kruimeltje behouden...... Wil wel een banner plaatsen maar durf nog niet zo goed.

Nathalie succes met je echo vandaag?

floortje hoe gaat het met jou?

liefs bootje

Geplaatst

Hoe was het bij de huisarts Susan?

Groetjes Nathalie

Herkenbaar!! Afgelopen weken zoooo moe. Na mn werk direct mijn bed in en er alleen uitkomen om te eten( als een bootwerker,dat wel) en dan weer vroeg naar bed. Slaap echter wel slecht,veel dromen,vaak wakker,veel plassen en als ik mij om wil draaien elke keer in de nacht kramp in mn schuine onderbuik or where ever. O ja en regelmatig dizzy'; ik had al een lage bloeddruk dus denk dat het daar aan ligt. Morgen ga ik even naar de huisarts om te vertellen dat ik zwanger ben zodat we even kunnen kijken welke medicijnen wel en niet. Laat ik meteen mn bloeddruk meten.

Vandaag is de eerste dag dat ik wat meer energie heb. Gelukkig niet misselijk! Verder ben ik erg vrolijk, maar ' vergeet' ik soms dat ik zwanger ben. Vind het zoooo onwerkelijk. Heb vandaag mama-vitamine gekocht ( ik slikte al foliumzuur hoor) en een creme tegen straille. Liep even langs de rompertjes en dacht...zal ik...? Maar daar is het nog veeeeel te vroeg voor.

oh, wat hoop ik dat het goed blijft gaan. Het is echt rampzalig als het mis is. Zo veel onzekerheid.

En over twee dagen moet ik stoppen met utrogestan. Durf ik dat? Kan mn lichaan het zelf nu? Of zal ok daarna beetje afbouwen, zoals ik wel vaker lees hier. Zucht, tis nog steeds spannend en dat blijft het wel even...

Hoe hebben jullie dat ervaren verder? Of nu?

Geplaatst

Ik hoop dat je je van het weekend beter voelt Ekiaam! Zou toch vervelend zijn als je weekendje weg in het water zou vallen!

Groetjes Nathalie

Nee het is geen buikgriep dat weet ik zeker.

Ben alleen enorm misselijk en verder loop ik niet leeg of wat dan ook.

Misselijk ben ik al wat langer en heb ook medicijnen ervoor gekregen, maar zelfs die hielpen onvoldoende vandaag.

Merk dat het met zoetigheid wat beter gaat maar goed even doorbijten.

Heb gelezen dat het hcg deze week nog enorm stijgt en op zijn top zit dus daar houd ik mij maar aan vast.

Rest van de week lekker thuis blijven en van het weekend zouden we even weg gaan, is dus ook al geboekt dus hoop maar dat ik me dan wat beter ga voelen..

Geplaatst
Logisch bootje dat dit een mijlpaal voor je is!!! Super goed dat je die behaald hebt!

Ik zou lekker met dikke sokken in bed gaan liggen als ik jou was! Wat mij ook nog wel eens helpt zijn van de slofjes die je lekker in de magnetron kan verwarmen, heeeeeeeeeeeeeerlijk!

Vooral de eerste 8 weken hielp dit echt, moet zeggen dat m'n voeten nu wel redelijk warm zijn maar trek voor de zekerheid nog steeds dikke geitenwolle sokken aan ook in bed!

Ook lig ik lekker chamant naast m'n man in joggingbroek en shirt met lange mouwen en die stop ik in m'n joggingbroek :) moet wel heel opwindend voor hem zijn :)

Ik durf ook nog geen banner te plaatsen hoor en Beanie ook niet, denk dat dit wel t/m week 16 gaat duren :)

Groetjes Nathalie

Ohhhhh, wat klinkt dat lekker! Slofjes die je kunt opwarmen? Verklaar je nader... Dat klinkt goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden