Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Het is nu nog wachten op de uitslag van de combinatietest...maar als de nekplooi groter zou zijn dan 3.5 mm dan zou er een nog grotere kans zijn op down...

Nu nog steeds hoor, hangt af van de gehele combinatietest en het is maar een kansberekening, het sluit niets uit!

We hebben alleen gekeken bij de ikea en een heerlijk ijsje en muffin gegeten! Moet zeggen dat ik maar 1 zwangere vrouw ben tegengekomen. Misschien waren er wel meer maar ik heb het niet gezien..

Wat lief van je man zeg dat ie een kruikje maakt, heel pittig!

Groetjes Nathalie

Heej wat goed nieuws! Blij om te horen dat het er goed uitzag! Ik moet me nog een beetje verdiepen in de ( test-)materie, maar ik neem aan dat als de nekplooi goed is, er minder kans is op down-syndroom?

En geslaagd bij de geel-blauwe winkel? Grappig genoeg hadden wij het in het forum van jan.ook over deze winkel en dat je daar zo veel zwangere vrouwen ziet altijd.( en dat dat dus confronterend was). Oja en gekscherend noemden wij de ustrogestan ook wel" zweedse ballen". Ach ja.

w.b. Koude voeten, die had ik al vaak, maar sinds ik zwanger ben al helemaal. Mn vriendje maakt elke avond een kruikje voor me.. Lief he.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klopt hoor jouw berekening Floor!

Groetjes Nathalie

Goed teken hoor, dat je je borsten voelt! Ik voel ze ook, terwijl dat bij mijn zoontje pas later kwam. Zo zie je maar weer dat iedere zwangerschap anders is, zelfs bij dezelfde persoon! Is niet ondankbaar hoor, is gewoon onzekerheid! Je vertrouwen moet gewoon groeien en dat gaat vast nog even duren (bij mij is het er nog lang niet vrees ik...)

Ja, ik kan me vergissen hoor, maar als je de 19e de TP hebt gehad , dan ben je toch verder dan 5+4? Ik heb nog een keer geteld, maar bij een cryo van 5 dagen oud zou je nu volgens mij 6+2 zijn en bij een cryo van 3 dagen oud 6 precies. Misschien dat één van de andere dames even kan meerekenen? 19-5=14 januari - 2 weken= 31 december. Dan ben je nu 6+2 ;-) Schiet dus best wel lekker op!

Geplaatst

nathalie!

Ik zag bij bij 'wat is er nieuw' je berichtje! Ik volg nog maar 1 of 2 topics, dus kom nooit in dit topic, maar ben blij dat ik je bericht op die manier alsnog zag: je bent zwanger!!! Van twee ukkies nog wel! ben echt super blij voor je, ik gun je dit heel erg!

Geniet ervan!

IVFSH

Geplaatst

Bij de blokker en de tuinen met pitjes erin heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!!

Paar minuutjes in de magnetron met een beker water en je voetjes zijn heeeeeeeeeerlijk warm!!

Groetjes Nathalie

Ohhhhh, wat klinkt dat lekker! Slofjes die je kunt opwarmen? Verklaar je nader... Dat klinkt goed!
Geplaatst

Nathalie, heerlijk zo'n mooie echo!

die slofjes klinken super, ik ga snel kijken!

even over dat ijsje van Ikea, dat is toch een softijsje?

mij is altijd door meerdere gynaecologen geadviseerd geen softijs te eten vanwege de hoeveelheid bacteriën in die machines en vaak wordt het niet altijd even goed schoongemaakt. Sorry dat ik me ermee bemoei maar ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent?

floortje, jouw berekening klopt inderdaad... Hoe voel jij je nu, last van kwaaltjes of nu nog niet echt. Bij mij begon het met 5,5 week en ik ben misselijker en onrustiger dan in de eerste weken van de andere zwangerschap. En het bloedverlies is minimaal maar nog wel elke dag dus het maakt je toch telkens opnieuw onzeker.

ekiaam, vervelend dat je zo misselijk bent.

femke, hoop dat alles goed is?!

andere meiden, met jullie hopelijk ook alles z'n gangetje?

Geplaatst

He Beanie,

Ja echt heel vreemd dat je ze zo ziet bewegen maar niet voelt ja!

We hebben niet geshopt hoor, alleen gekeken :) Woon er zo dicht bij. We hebben alleen 2 boekjes gekocht waar we voor de opa's en oma's de echo's in gaan doen.

Ben je er al uit of je wat gaat kopen voor manlief?

Wat ontzettend leuk zeg een pretecho als cadeau!!! Die dr. Papa is toch echt heel gewild en duur??

Nee ben qua uitgerekende tijd niet vooruit gezet, ze zeggen dat tweelingen toch meestal te vroeg geboren worden..ze houden gewoon de punctiedatum aan, ook met de combinatietest.

Ik vind het echt fantastisch voor je dat je nu je mijlpaal hebt bereikt!! Hoe voelt dat? Begin je al wat meer vertrouwen te krijgen nu?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Geweldig, ik maakte me al zorgen omdat we niks van je hoorden... Maar gelukkig is alles goed! Leuk he, van die druktemakertjes! Die van mij heeft ook lange beentjes, en dus grote voetjes. Zo lief om te zien! En ook zo raar, dat ze zo hard bewegen maar dat je niks voelt!

Zijn jullie al aan het baby-shoppen geweest? Dat jullie naar Ikea waren? Wij hebben echt nog NIKS gedaan. Zit nog te twijfelen of ik vandaag of morgen een pakje zal kopen om manlief morgen voor Valentijn te geven. En ik heb gisteren wel alvast op manlief zijn verjaardag in mei, een pretecho afgesproken. Doodeng, maar anders zou het niet meer lukken! Er waren nog maar zo weinig plekjes vrij! We zijn dan 25 weken. Inmiddels ook mijn schoonouders gevraagd of ze mee gaan.... We gaan naar dr. Papa hier in A.dam.

Ben je nou ook naar voren gezet qua uitgerekende datum?

Volgens de berekening rekening houdend met de punctiedatum ben ik vandaag 12 weken. Maar omdat ik dus 2 dagen vooruit ben gezet is het nu 12w2d. Toch voelt het wel als een mijlpaal.... Iig is het nu een 'doorgaande' zwangerschap!

Misschien ook een tip tegen koude voeten: nog even douchen voor je je bed in gaat! Dan meteen sloffen aan, eventueel nog een kopje thee en dan lekker warm je bed in! Gegarandeerd geen koude voeten!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Dank je wel wat ontzettend lief van je!!!

Hoe gaat het met je kleine meid?

Groetjes Nathalie

nathalie!

Ik zag bij bij 'wat is er nieuw' je berichtje! Ik volg nog maar 1 of 2 topics, dus kom nooit in dit topic, maar ben blij dat ik je bericht op die manier alsnog zag: je bent zwanger!!! Van twee ukkies nog wel! ben echt super blij voor je, ik gun je dit heel erg!

Geniet ervan!

IVFSH

Geplaatst

Thanks Yolande!

Echt super ja die slofjes!

Mmm dat wist ik niet van dat softijs...heeft de vpk niets over gezegd! Ik ga het gelijk de volgende keer vragen en laat totdat ik het zeker weet het softijs dan maar even staan! Thanks voor de info!

De misselijkheid begon bij mij ook met 5,5 week! Ik hoop voor jou dat je er eerder vanaf bent dan ik!

Groetjes Nathalie

Nathalie, heerlijk zo'n mooie echo!

die slofjes klinken super, ik ga snel kijken!

even over dat ijsje van Ikea, dat is toch een softijsje?

mij is altijd door meerdere gynaecologen geadviseerd geen softijs te eten vanwege de hoeveelheid bacteriën in die machines en vaak wordt het niet altijd even goed schoongemaakt. Sorry dat ik me ermee bemoei maar ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent?

floortje, jouw berekening klopt inderdaad... Hoe voel jij je nu, last van kwaaltjes of nu nog niet echt. Bij mij begon het met 5,5 week en ik ben misselijker en onrustiger dan in de eerste weken van de andere zwangerschap. En het bloedverlies is minimaal maar nog wel elke dag dus het maakt je toch telkens opnieuw onzeker.

ekiaam, vervelend dat je zo misselijk bent.

femke, hoop dat alles goed is?!

andere meiden, met jullie hopelijk ook alles z'n gangetje?

Geplaatst
Dames, help!

Graag tips, ben zo ontzettend misselijk, de medicijnen werken zelfs niet.

Zoetighid geprobeerd maar zonder resultaat :(

Misschien À.quarius proberen? Of O.ptimel yoghurtdrank? Verder zijn er al wel wat tips voorbij gekomen... Waterijsjes? Of bij mij wil een creamcracker ook nog wel eens helpen! Mocht dit allemaal niet helpen gewoon contact opnemen met je HA of gyn hoor! Misschien kunnen ze je dan wat 'sterkers' geven, al zijn ze daar wel terughoudend in. Ik geloof dat ze in extreme gevallen ook wel Z.ofran voorschrijven! Veel sterkte iig!

Geplaatst
He Beanie,

Ja echt heel vreemd dat je ze zo ziet bewegen maar niet voelt ja!

We hebben niet geshopt hoor, alleen gekeken :) Woon er zo dicht bij. We hebben alleen 2 boekjes gekocht waar we voor de opa's en oma's de echo's in gaan doen.

Ben je er al uit of je wat gaat kopen voor manlief?

Wat ontzettend leuk zeg een pretecho als cadeau!!! Die dr. Papa is toch echt heel gewild en duur??

Nee ben qua uitgerekende tijd niet vooruit gezet, ze zeggen dat tweelingen toch meestal te vroeg geboren worden..ze houden gewoon de punctiedatum aan, ook met de combinatietest.

Ik vind het echt fantastisch voor je dat je nu je mijlpaal hebt bereikt!! Hoe voelt dat? Begin je al wat meer vertrouwen te krijgen nu?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Nog aan het nagenieten? En heb je nog geluisterd? Wanneer krijg je de volledige uitslag van de combinatietest?

Is stiekem ook wel leuk, ff kijken bij I.kea. Hebben ze best leuke dingen! Wij zijn vandaag ook ff geweest, alvast iets kleins gekocht voor de toekomstige babykamer... Decoratie zeg maar. En ik heb vandaag toch maar een positiespijkerbroek gekocht, zit wel lekker!

Dr. P.apa is idd wel duur en erg populair, ze komen voor hem uit het buitenland. Maar hij schijnt het heel leuk te doen. Daarbij is dit bij wijze van bij ons om de hoek... Nu houden we de 20- wekenecho puur medisch, gaat niemand mee (oma is bij 4 andere kleinkinderen altijd meegeweest maar gaat bij ons niet mee dus). Maar met de pretecho mag ze dan wel mee.

Misschien morgen maar ff naar het centrum om te kijken voor een cadeautje voor manlief, hangt ook van de misselijkheid af!

Wanneer heb jij je volgende echo? 6 maart zie ik net! Ik mag 25 februari weer...

Groetjes Beanie

Geplaatst

hee nathalie,

gaat heel goed met ons meisje: ze alweer een jaar! Ongelooflijk... t is zo'n schatje, we genieten echt volop van haar!

geniet ervan!

Geplaatst

Grrrrrr zit ik n heeeeel verhaal te typen, even een smiley toevoegen , en weg is heel mn verhaal. Ik was al shagerijnig en nu helemaal. Ik probeer het morgen ng eens...

( verder gaat goed hoor ;-)

Geplaatst

Dr. Papa rules!!! En waar voor je geld. Uitgebreide echo, veel tijd, leuke grapjes (die hij waarschijnlijk tig keer per dag maakt), heel ervaren. Mooie dvd met foto's en film mee naar huis. Ik denk dat ik twee keer ga plannen als het goed blijft gaan!

Hoe het verder gaat? Top! Helemaal niet misselijk en ook geen last van de hormonen en slapeloosheid... Ik had gewoon even mijn wekker gezet om een berichtje te posten ;-) Jemig hé, dit had ik niet bij Mini. Maxi en Mini liggen te tukken, maar ik lig alweer een uur wakker... Grrrrrrr....

Geplaatst

Goedemorgen ladies

hier beginnen de zorgen te komen.

Gisteren wat bruine afscheiding getraceerd. Geen krampen. Wel was ik compleet onderste boven. Ik heb het ziekenhuis gebeld maar het is nog te vroeg voor een echo te maken. Het heeft niet doorgezet maar de angst op een nieuwe MK zit er wel degelijk goed in.

Veder al twee dagen ziek: hoofdpijn kotsmisselijk doodmoe en vreselijk veel plassen. Maar ik weet het even niet meer.

vannacht wakker geschrokken en zeer slecht geslapen.

Gr. Emm

Geplaatst

Emm, wat vreselijk akelig voor je! Logisch dat je heel bezorgd bent! Willen ze ook niet even hcg prikken om te kijken hoe de waarden eruit zien? Wat zijn ze daar toch altijd lastig in hè, die ziekenhuizen! Misschien kan je het gewoon nog een keer vragen... Gebruik je nog bollen? Misschien heb je een extra doorbloed haarvaatje geraakt? Is het nu weer gestopt? Je weet dat bruin eigenlijk niets voorstelt hè? Maar ja, ondanks die wetenschap zou ik ook totaal in de stress raken van bruin. Zo'n miskraam blijft vers in het geheugen liggen. Heel veel sterkte!

Geplaatst
Emm, wat vreselijk akelig voor je! Logisch dat je heel bezorgd bent! Willen ze ook niet even hcg prikken om te kijken hoe de waarden eruit zien? Wat zijn ze daar toch altijd lastig in hè, die ziekenhuizen! Misschien kan je het gewoon nog een keer vragen... Gebruik je nog bollen? Misschien heb je een extra doorbloed haarvaatje geraakt? Is het nu weer gestopt? Je weet dat bruin eigenlijk niets voorstelt hè? Maar ja, ondanks die wetenschap zou ik ook totaal in de stress raken van bruin. Zo'n miskraam blijft vers in het geheugen liggen. Heel veel sterkte!

Hoi Floortje

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik idd de utrogestan. De ivf verpleegkundige zie gisteren al dat het ook kan zijn dat ik door de applicator een bloedvaatje heb beschadigd met het inbrengen van de utrogestan. verder kan het een verlate innestelingsbleoding zijn. Zoalng het bruin is is er idd nog niks aan de hand. De vorige keer had ik dezelfde dag al helder rood bloedverlies, waarna ik vervolgens 5 weken aan 1 stuk heb gevloeid.

Gelukkig geen krampen dus ik hoop dat deze kleine kruimel bij me wilt blijven.

gr emm

Geplaatst

He Beanie,

Het nagenieten was van korte duur, heb nu weer steken en krampjes en verlies af en toe wat vocht, heb jij dit ook? Echt een minibeetje, geen bloed, doorzichtig, ruikt niet zoet, stinkt niet mmmm onzeker worden we daar weer van!

Jij ook lekker naar de ikea geweest :) goed van je!! En een positiebroek!!! Waar heb je die gekocht?

Ik heb zelfs begrepen dat allerlei beroemdheden bij dr. Papa komen!

Leuk dat jullie dat doen!

Niet meer geluisterd hoor :) ik had ze tenslotte al gehoord op de echo :)

Volgende week weer eens proberen :)

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Nog aan het nagenieten? En heb je nog geluisterd? Wanneer krijg je de volledige uitslag van de combinatietest?

Is stiekem ook wel leuk, ff kijken bij I.kea. Hebben ze best leuke dingen! Wij zijn vandaag ook ff geweest, alvast iets kleins gekocht voor de toekomstige babykamer... Decoratie zeg maar. En ik heb vandaag toch maar een positiespijkerbroek gekocht, zit wel lekker!

Dr. P.apa is idd wel duur en erg populair, ze komen voor hem uit het buitenland. Maar hij schijnt het heel leuk te doen. Daarbij is dit bij wijze van bij ons om de hoek... Nu houden we de 20- wekenecho puur medisch, gaat niemand mee (oma is bij 4 andere kleinkinderen altijd meegeweest maar gaat bij ons niet mee dus). Maar met de pretecho mag ze dan wel mee.

Misschien morgen maar ff naar het centrum om te kijken voor een cadeautje voor manlief, hangt ook van de misselijkheid af!

Wanneer heb jij je volgende echo? 6 maart zie ik net! Ik mag 25 februari weer...

Groetjes Beanie

Geplaatst

en cola (wel coca cola), lollies, theebiscuitjes, jus orange, snoepjes....

Groetjes Nathalie

Misschien À.quarius proberen? Of O.ptimel yoghurtdrank? Verder zijn er al wel wat tips voorbij gekomen... Waterijsjes? Of bij mij wil een creamcracker ook nog wel eens helpen! Mocht dit allemaal niet helpen gewoon contact opnemen met je HA of gyn hoor! Misschien kunnen ze je dan wat 'sterkers' geven, al zijn ze daar wel terughoudend in. Ik geloof dat ze in extreme gevallen ook wel Z.ofran voorschrijven! Veel sterkte iig!
Geplaatst

Jeetje alweer een jaar jullie kleine meid! Wat vliegt de tijd toch (als je niet op wachtbankjes zit dan :))

Thanks!!

Groetjes Nathalie

hee nathalie,

gaat heel goed met ons meisje: ze alweer een jaar! Ongelooflijk... t is zo'n schatje, we genieten echt volop van haar!

geniet ervan!

Geplaatst
He Beanie,

Het nagenieten was van korte duur, heb nu weer steken en krampjes en verlies af en toe wat vocht, heb jij dit ook? Echt een minibeetje, geen bloed, doorzichtig, ruikt niet zoet, stinkt niet mmmm onzeker worden we daar weer van!

Jij ook lekker naar de ikea geweest :) goed van je!! En een positiebroek!!! Waar heb je die gekocht?

Ik heb zelfs begrepen dat allerlei beroemdheden bij dr. Papa komen!

Leuk dat jullie dat doen!

Niet meer geluisterd hoor :) ik had ze tenslotte al gehoord op de echo :)

Volgende week weer eens proberen :)

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Wat vervelend zeg, nu weer die krampjes en steekjes. Maar als je het opzoekt dan zul je zien dat iedereen zegt dat krampjes en steekjes komen door het groeien van je baarmoeder en het oprekken van de banden... En ik geloof dat je ook meer afscheiding mag hebben als zwangere. Ik weet eigenlijk niet of het bij mij meer is, ik heb steeds het idee dat dat nog komt door de bollen. Ik ben ze overigens inmiddels aan het afbouwen, vandaag voor het eerst 2x1. Ik maak gewoon de strip op, dan is de laatste over een week.

Gisteren zijn we bij de P.renatal bij de A.rena geweest. Vooral veel babykleding maar daar kwamen we niet voor! Wel redelijk wat positiekleding maar ik vond het toch tegenvallen. Maar wel aardig wat jeans, verschillende modellen. Ik heb een skinny gekocht, vind ik nu wel makkelijk met laarzen te dragen.

Vandaag nog ff met de tram door de sneeuw naar het centrum van A.dam geweest. Naar H&M, de kinderfiliaal op de K.alverstraat, hebben ze wel wat positiekleding maar viel me erg tegen. Heb er wel 2 shirtjes en 3 hipsters meegenomen, maar die zijn pas voor later. Ook voor manlief als cadeautje een setje in maat 50 gekocht, rompertje, broekje en mutsje. Heel schattig. Gebroken wit met zuurstokstreepjes, volgens mij zowel voor een jongetje als een meisje te dragen. Hij is nog niet thuis, ben benieuwd wat hij er van vindt! Daarna ook even naar de C.&A geweest, tegenover de B.ijenkorf. Daar hebben ze wel wat positiekleding, ik heb een spijkerrokje en een zomerbroek gekocht (was wel erg goedkoop, samen 10 euro). Ik denk toch dat de grootste keuze online is. Hoewel we binnenkort ook eens naar A.mstelveen gaan, daar is in het winkelcentrum een aparte winkel met positiekleding. Wel wat duurder, maar misschien toch wel handig om daar eens te gaan kijken!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Gelukkig ben je je humor niet kwijt Floor :))

Groetjes Nathalie

Dr. Papa rules!!! En waar voor je geld. Uitgebreide echo, veel tijd, leuke grapjes (die hij waarschijnlijk tig keer per dag maakt), heel ervaren. Mooie dvd met foto's en film mee naar huis. Ik denk dat ik twee keer ga plannen als het goed blijft gaan!

Hoe het verder gaat? Top! Helemaal niet misselijk en ook geen last van de hormonen en slapeloosheid... Ik had gewoon even mijn wekker gezet om een berichtje te posten ;-) Jemig hé, dit had ik niet bij Mini. Maxi en Mini liggen te tukken, maar ik lig alweer een uur wakker... Grrrrrrr....

Geplaatst

Wat verschrikkelijk die onzekerheid, bah!!

Bij mij werd trouwens de applicator afgeraden bij een doorgaande zwangerschap, heb hem dan ook niet gebruikt.

Groetjes Nathalie

Hoi Floortje

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik idd de utrogestan. De ivf verpleegkundige zie gisteren al dat het ook kan zijn dat ik door de applicator een bloedvaatje heb beschadigd met het inbrengen van de utrogestan. verder kan het een verlate innestelingsbleoding zijn. Zoalng het bruin is is er idd nog niks aan de hand. De vorige keer had ik dezelfde dag al helder rood bloedverlies, waarna ik vervolgens 5 weken aan 1 stuk heb gevloeid.

Gelukkig geen krampen dus ik hoop dat deze kleine kruimel bij me wilt blijven.

gr emm

Geplaatst
Wat verschrikkelijk die onzekerheid, bah!!

Bij mij werd trouwens de applicator afgeraden bij een doorgaande zwangerschap, heb hem dan ook niet gebruikt.

Groetjes Nathalie

misschien stomme vraag, hoe heb je ze dan opgestoken?

Geplaatst

Dag dames

wil laten weten dat het bloedverlies erger wordt. Denk dat het echt weer een MK is. Nu wachten tot de hell losbreekt.

veel verdriet van deze kant.

Emm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden