Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Susan, wat ontzettend fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriend!!

Gun jezelf de tijd alles op een rijtje te zetten, dit vreselijke verlies een plekje te geven en dan naar de toekomst te kijken..

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Nathalie

Pfff meiden, wat is het heftig allemaal. Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

ik huil de ogen uit mn hoofd en ben soms verdoofd. Andere momenten "vergeet" ik t weer even en dan plots besef ik t mij weer.

Gister ben ik met mn vriend ff Amsterdam ingegaan voor wat afleiding. Hebben het gek genoeg heerlijk gehad en ik hoefde er maar weinig aan te denken. Bij thuiskomst valt alles dan toch weer rauw oo mn dak en kan ik niet meer eten. S avonds goed gesprek gehad en gevreeen. Ik besef mij meer dan ooit dat ik hem niet kwijt wil en hij mij ook niet.

hoe nu verder?

ik kan een miskraam, hoe moeijlijk ook, een plek geven.

Maar hoe moet ik nu omgaan met die kinderwens die waarschijnlijk nooit vervuld zal worden?

We weten dat we niet willen adopteren of met donors werken. We weten dat , mochten we ooit de medische mallemolen weer ingaan, we dat voorlopig niet kunnen. Wil het ziekenhuis uberhaupt nog verder. Ik bleek niet te stimuleren. Ben ik echt in de vervroegde overgang dus betekent dat die hele kleine kand die we hadden om spontaan zwanger te worden dus nóg veel kleiner wordt. Zal ik ooit kunnen accepteren dat ik kindloos blijf en hoe ga ik in godsnaam dan mn leven inrichten. En hoe deal ik met al die vriendinnen en collegas die momenteel zwanger zijn of net bevallen. Terwijl ik dit typ huilt het 1,5 mnd oude babytje van de buren en word ik gek van de stlte en leegte in huis als mn vriend er niet is.

Gelukkig kan ik hier mn verhaal kwijt. Dank je voor t luisteren. En laat t jullie ajb niet onzeker maken, dit is mijn verhaal ( waar ik heeeel veel geluk had maar ook heel veel pech.)

Ik hoop op nog wat reactis en dan zal ik ws een ander forum gaan zoeken. Of iig niet meerop 12 weken bankje. Ik " hoor" hier helaas niet meer thuis. Als ik def ga dan laat ik het weten.

En t is allemaal dramatisch maar ook weet ik: " What doesnt kill you, makes you stronger.."

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Susan, ik vind het echt vreselijk voor je! Ik wist de leegte alleen maar op te vullen met doorgaan, maar als jullie dat niet doen, dan kan ik me voorstellen dat de klap groot is! Ik ken je situatie niet, maar ben het wel eens met Hobbesje, misschien kan je toch overwegen het nog een kans te geven, want deze keer ben je toch ook zwanger geraakt...

Nathalie! Leuk je te horen! Hoe voel je je? Ik ben ook druk en schrijf dus niet extreem veel, maar wel leuk om weer even een berichtje van je te lezen. De test kost zo'n 1250 exclusief het verzenden en het afnemen van bloed en het logistiek regelen wordt aangeboden in Leiden. Op zich natuurlijk geweldig, maar ik vind het toch ook ineens allemaal wel veel, emotioneel gezien, dus misschien dat we toch even wachten tot de uitslag van de combitest en dan verder kijken. Tja en die echo's nr. 6 al weer, dinsdag nr. 7. Ze hoeven echt niet lang te kijken hoor, maar als ik even in een flits het hartje zie kloppen, word ik wel heel blij. Die verloskundige waar ik nu bij ben heeft gewoon zo'n ding staat en het is echt een fluitje van een cent. Eigenlijk belachelijk dat er bijna altijd zo moeilijk wordt gedaan. Ik ben echt blij dat ik nu een plek heb gevonden waar ik altijd (dag en nacht) voor een echo mag komen. En weet je wat het gevolg is? Je hebt er meteen minder behoefte aan! De menselijke psyche zitten lastig in elkaar.... Maar hoe os het bij jou? Is het zwaar om te werken? Of gaat het je wel goed af? En is het tijdelijk? Ik weet eigenlijk niet wat je doet en hoezo je nu dan weer (tijdelijk) wel werk hebt, dus vandaar mijn interesse.

Fijne avond!

Geplaatst

He Floor!

Jeetje wat een geld zeg! Maar ja, als je dan 100% zekerheid hebt, dan is dat het ook wel weer waard natuurlijk!

Wat heerlijk dat je zo'n verloskundige hebt zeg!! Wat je zegt..als je de mogelijkheid hebt, dan heb je er minder behoefte aan, goed teken!!

Wel echt super hoor dat je een echo kan krijgen op verzoek, dat neemt een hoop onrust weg!

Met mij gaat het wel aardig, weer wat onzeker aangezien ik steeds een soort krampjes/ spierpijn heb ik m'n buik, dus dan weer even de a.ngels.ound gebruiken en dan voel ik me weer een paar dagen gerustgesteld.. had jij dat ook bij je eerste zwangerschap die krampjes/ spierpijn in buik?

Heb af en toe last van rugpijn en volgens mij ook van harde buiken, probeer dan toch wat meer rust te nemen en op de bank te gaan liggen, dan neemt dit alles wel af maar het maakt me zo onzeker.

Pas 26 maart een echo...duurt zo lang! Kan ik niet even bij jouw verloskundige langs :)

Ik ben verpleegkundige in een huis van bewaring, werk in principe gewoon op een afdeling alleen nu niet ivm grote kans op agressie. Ik doe wat vervangende taken en ga volgende week werken op de isolatieafdeling. Daar zal ik geen direct contact hebben met gedetineerden, alleen door een luikje.

Deze week 3x4 uur, die week erna 3x 5 uur en zo opbouwen tot m'n 36 uur en na de 20 weken weer afbouwen tot halve dagen.

(zullen 5 uurs diensten worden, anders is het niet te doen qua aflos etc.)

Met 28 weken moet ik stoppen met werken van de gyn, vandaar het "tijdelijke" karakter, heb gelukkig wel een vast contract.

Werk jij ook buitenshuis? Red jij het een beetje met je kleintje en 1 in je buik?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Beanie,

Zie net in je handtekening dat er een vermoeden is van een jongentje wat leuk!! Bij ons in ieder geval ook 1 jongentje.

Uk is nu lastig te meten he! Bij ons was het ook een schatting met de 16 weken echo.

Hebben ze jullie ook het ruggengraatje, hersenen, hartje en niertjes laten zien?

Mmm, nog steeds geen gekriebel gevoeld, ben benieuwd wanneer ik dat ga voelen...

Ik moet zeggen dat ik in het S.paarne nog geen co's heb gezien bij onderzoeken, alleen voor een intake. Je hebt gelijk, heeft natuurlijk een academisch karakter!

Wel lekker dat je in ieder geval nog 5 weken kan trainen met je fysio! Over 2 weken ga ik denk ik weer een beroep doen op m'n pt.

Ik had me helemaal vergist met de aanvraag voor zw.verlof, ik heb 4 weken aangevraagd maar je bent nu al de 2e die dat zegt van het uwv, dus ik ga het even veranderen op het werk.

Gelukkig heb ik genoeg vakantiedagen om het in ieder geval uit te smeren tot 1 januari, daarna gelijk weer 3 weken vakantie opnemen van 2014, aangezien we toch niet op vakantie gaan kan ik het maar beter gelijk aan al het verlof vastplakken!

Daarna ouderschapsverlof..even kijken hoe dat in te delen zodat het me zo min mogelijk salaris kost..

Tja de auto.. gelukkig de eerste maanden is het nog niet nodig want heb alles in de buurt, kan het lopend af. Mocht ik toch naar een arts moeten met de kleintjes dan gaan ze gewoon in de maxi cosi's, moet er natuurlijk wel iemand mee om uk 2 te dragen :)

Wel luxe dat je een auto van de zaak hebt!! Maar hoezo zou je worden ontslagen? Is dat vanwege je herstel? Maar je zit toch nog in de zw, dan mogen ze je toch niet ontslaan?

Misschien kan je in je auto 1 stoel plat doen, dan kan de ea.sywalker er wel in hoor volgens mij!

Ik heb nog niet gekeken naar kraamzorg en m'n verzekering, toch heb ik het vermoeden dat wij het ook niet vergoedt krijgen..m'n man en ik hadden het erover..eigenlijk is 4 euro per uur nog te overzien! Ik bedoel, ze verzorgd de baby en de kraamvrouw, dan valt 4 euro per uur wel weer mee! Natuurlijk moet je er wel zo'n 200 tot 250 euro opzij zetten..dat dan weer wel, anders komt het weer zo rauw op je dak!

Het moment is nu toch echt aangebroken voor de positiebroeken :( moet nu m'n knoop van gewone broek ook open doen anders zit het voor geen meter als ik zit!

Heb een broek bij baby w.alz gekocht, mooie broek voor 50 euro inclusief verzendkosten, en 2 broeken op mp voor 20 euro! inclusief verzendkosten dan. Moet ze nog binnenkrijgen, ben benieuwd hoe ze eruit zien, op de foto zagen ze er goed uit, zijn van p.renatal.. Heb alle broeken een maat op de groei gekocht, mt 44 zodat ik er nog even in kan. Die eerst genoemde broek zit nog wat ruim bij benen maar dat komt vanzelf goed :)

Heb ook wat jurkjes/ rokjes en tunieken gekocht bij positie.outlet, gemiddelde prijs is 15 euro per stuk!

Tja die plakkousen is nog wel koud nu brrrrrrrrrrrrr :) ga wel een paar maillots kopen bij de hema/ h&m.

Dat van die spierpijn kwam ik ook niet tegen op internet, wel krampjes wat wordt gelinkt aan bandenpijn en oprekken baarmoeder...wordt er wel onzeker van elke keer weer!

Heb sinds een paar dagen ook een droge v..., niet echt lekker, zeker niet met s.ex, herken je dit?

Heb sinds een paar dagen ook vaak last van m'n liezen, geloof dat het bandenpijn is...? En rugpijn..ben naar de chiropractor geweest donderdag en dat hielp wel moet ik zeggen!

Ben echt aan het aftellen tot 26 maart...

Wanneer hadden jullie je pretecho?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Ja, we houden vol he! Ik had me wel al aangemeld bij het Uitgerekend in.... topic maar volgens mij is dat niet zo actief... Komt misschien ook wel omdat wij nog steeds hier rondhangen?

Tja die plopjes, volgens mij kan het nog niet zo hard zijn dat het irritant is. Aan de andere kant het kan wel zo aanvoelen alsof je van binnenuit gekieteld wordt, en dan kan het best een beetje irritant zijn! Ik heb soms het gevoel dat er een heel klein handje me gewoon zachtjes aait van binnen, ik zie dat als iets liefs! Maar met twee ukkies in je buik kan ik me niet voorstellen dat het heel lang zal gaan duren voor je het zeker weten voelt!

Ik denk dat die wisselende artsen echt iets van de academie is. In de periferie heb je dat toch echt veel minder. En hoe kleiner het ziekenhuis, hoe minder assistenten er vaak zijn en hoe meer je met de ervaren artsen zelf te maken krijgt! En graag ook geen co's aan mijn lijf.... Ik heb ze vaak genoeg weg (laten) sturen, zeker als ik in de beugels moet! Echt niet dat ik een soort leerobject ben voor ze, daar nemen ze maar iemand anders voor! Kans is trouwens in de academie ook veel groter...

Het lijkt mij ontzettend goed om met een personal trainer te gaan starten, aangezien je echt niet meer alles kunt doen qua sporten... Ik heb nog een week of 5-6 bij de fysio (dan houdt de verzekering op met vergoeden) en die tijd wil ik iig door blijven trainen daar. Daarna kan ik dat dan wel een tijdje thuis doen tot het tijd wordt om de babykamer in orde te gaan maken, dan moet de hometrainer weg want die staat in het toekomstige kamertje!

Jij hebt dus nog 12 weken te gaan en dan ga je de ziektewet in... Dat betekent voor jou dus ook dat je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof moet. Maar ja dan heb je nog altijd 10 weken na de uitgerekende datum (tenzij je later bevalt) verlof. Lijkt nog zo ver weg maar eigenlijk gaat het best wel snel....

Das wel lastig dat je voor 2 zulke ukkies een grotere auto moet gaan aanschaffen! Maar ja, een tweeling met een tweelingwagen.... Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot een enkele e.asywalker is, of we daarvoor een grotere auto moeten hebben. Ik heb nu een auto van mijn werkgever, dat is onze enige auto. Als ik word ontslagen dan moet ik hem natuurlijk sowieso inleveren.... En anders misschien eens gaan bedelen om een grotere! Hoewel ik denk dat het voorlopig nog wel zal gaan. Niet iets waar ik nu al over nadenk, behalve dan dat de mogelijkheid bestaat dat we sowieso een eigen auto moeten gaan aanschaffen en dan wordt het zonder meer een grotere dan we nu hebben!

Helaas, ik ben maar beperkt aanvullend verzekerd en dan wordt de eigen bijdrage op de kraamhulp niet vergoed. Het is niet anders...

Best fijn als je nog in je eigen broeken past! Ik had gisteren een 'normale' gewone broek aan, ging ook nog wel dicht, alleen zat gewoon echt niet lekker dus ik heb maar snel de knoop open gedaan... Toch wel blij met m'n positiebroeken! Ik had 2 maillots gekocht bij N.oppies in A.mstelveen, daar hebben ze ze in 4 kleuren. Panty's hebben ze ook. Maar H&M heeft ook panty's en maillots. Voor zover ik weet wel alleen in het zwart! Wat je anders ook kunt doen, als je een rok of jurk draagt, is van die plakkousen gebruiken. In alle kleuren te koop en ook na je zwangerschap nog bruikbaar!

Gelukkig dat je de spierpijn herkent... Ik had wel eens zitten zoeken op internet maar kwam het verder nergens tegen! Heb het nog steeds...

Heb jij ook het gevoel dat je al iets meer energie krijgt? Het gaat heel langzaam, maar ik geloof echt dat ik iets minder moe ben!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
He Beanie,

Zie net in je handtekening dat er een vermoeden is van een jongentje wat leuk!! Bij ons in ieder geval ook 1 jongentje.

Uk is nu lastig te meten he! Bij ons was het ook een schatting met de 16 weken echo.

Hebben ze jullie ook het ruggengraatje, hersenen, hartje en niertjes laten zien?

Mmm, nog steeds geen gekriebel gevoeld, ben benieuwd wanneer ik dat ga voelen...

Ik moet zeggen dat ik in het S.paarne nog geen co's heb gezien bij onderzoeken, alleen voor een intake. Je hebt gelijk, heeft natuurlijk een academisch karakter!

Wel lekker dat je in ieder geval nog 5 weken kan trainen met je fysio! Over 2 weken ga ik denk ik weer een beroep doen op m'n pt.

Ik had me helemaal vergist met de aanvraag voor zw.verlof, ik heb 4 weken aangevraagd maar je bent nu al de 2e die dat zegt van het uwv, dus ik ga het even veranderen op het werk.

Gelukkig heb ik genoeg vakantiedagen om het in ieder geval uit te smeren tot 1 januari, daarna gelijk weer 3 weken vakantie opnemen van 2014, aangezien we toch niet op vakantie gaan kan ik het maar beter gelijk aan al het verlof vastplakken!

Daarna ouderschapsverlof..even kijken hoe dat in te delen zodat het me zo min mogelijk salaris kost..

Tja de auto.. gelukkig de eerste maanden is het nog niet nodig want heb alles in de buurt, kan het lopend af. Mocht ik toch naar een arts moeten met de kleintjes dan gaan ze gewoon in de maxi cosi's, moet er natuurlijk wel iemand mee om uk 2 te dragen :)

Wel luxe dat je een auto van de zaak hebt!! Maar hoezo zou je worden ontslagen? Is dat vanwege je herstel? Maar je zit toch nog in de zw, dan mogen ze je toch niet ontslaan?

Misschien kan je in je auto 1 stoel plat doen, dan kan de ea.sywalker er wel in hoor volgens mij!

Ik heb nog niet gekeken naar kraamzorg en m'n verzekering, toch heb ik het vermoeden dat wij het ook niet vergoedt krijgen..m'n man en ik hadden het erover..eigenlijk is 4 euro per uur nog te overzien! Ik bedoel, ze verzorgd de baby en de kraamvrouw, dan valt 4 euro per uur wel weer mee! Natuurlijk moet je er wel zo'n 200 tot 250 euro opzij zetten..dat dan weer wel, anders komt het weer zo rauw op je dak!

Het moment is nu toch echt aangebroken voor de positiebroeken :( moet nu m'n knoop van gewone broek ook open doen anders zit het voor geen meter als ik zit!

Heb een broek bij baby w.alz gekocht, mooie broek voor 50 euro inclusief verzendkosten, en 2 broeken op mp voor 20 euro! inclusief verzendkosten dan. Moet ze nog binnenkrijgen, ben benieuwd hoe ze eruit zien, op de foto zagen ze er goed uit, zijn van p.renatal.. Heb alle broeken een maat op de groei gekocht, mt 44 zodat ik er nog even in kan. Die eerst genoemde broek zit nog wat ruim bij benen maar dat komt vanzelf goed :)

Heb ook wat jurkjes/ rokjes en tunieken gekocht bij positie.outlet, gemiddelde prijs is 15 euro per stuk!

Tja die plakkousen is nog wel koud nu brrrrrrrrrrrrr :) ga wel een paar maillots kopen bij de hema/ h&m.

Dat van die spierpijn kwam ik ook niet tegen op internet, wel krampjes wat wordt gelinkt aan bandenpijn en oprekken baarmoeder...wordt er wel onzeker van elke keer weer!

Heb sinds een paar dagen ook een droge v..., niet echt lekker, zeker niet met s.ex, herken je dit?

Heb sinds een paar dagen ook vaak last van m'n liezen, geloof dat het bandenpijn is...? En rugpijn..ben naar de chiropractor geweest donderdag en dat hielp wel moet ik zeggen!

Ben echt aan het aftellen tot 26 maart...

Wanneer hadden jullie je pretecho?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Ja, gisteren hebben we weer eens een echo gehad (maar inmiddels heeft Floor de titel echo-koningin van me overgenomen!) met een co-assistent er bij as we speak.... Nou had ik daar in dit geval niet zo veel moeite mee, gelukkig hoef ik niet meer in de beensteunen! Dan was het wel een ander verhaal geweest. Hij mocht niet zo veel, ja meekijken met de echo en voelen naar de grootte van de baarmoeder, waarna de gyn zelf ook even ging voelen (en mijn man de neiging had om te roepen dat ze niet zo hard op mijn buik mochten drukken!). En hij mocht mijn bloeddruk meten. Had ik zelf ook nog wel kunnen doen.

Toen ik binnen kwam vroeg ze meteen of ik zelf al groeide, het is maar net wat ik aanheb of het wel of niet zichtbaar is! En toevallig was het gisteren niet zo zichtbaar, tot ik mijn buik liet zien. Vond ze helemaal volgens het boekje. Ze heeft uk niet meer gemeten, die 16 cm is wat er bij de termijn hoort. Hij leek wat opgepropt te liggen en was de hele tijd om z'n as aan het draaien. Ter afscheid stak hij zijn armpje naar ons op! Daarvan hebben we een fotootje meegekregen. De gyn heeft even gekeken of ze het geslacht kon zien, ze wist inmiddels dat we erg nieuwsgierig zijn. Zij dacht een piemeltje te zien, ze heeft ons ook aangewezen waar ze dacht dat de navelstreng zat en wat dan het piemeltje was volgens haar. Ik neem aan dat ze het ook wel had gezegd als ze het echt niet kon zien, dus de kans is wel reëel dat het idd een jongetje is. Maar we houden gewoon nog even een slag om de arm! Het enige is dat we een jongensnaam veel moeilijker vinden dan een meisjesnaam... Nou noemde ik er gisteren een waarvan manlief riep dat die wel zou kunnen! Maar we gaan er pas serieus mee aan de slag als we 100% zeker weten of het idd een jongetje is.

Hmm, dat klinkt wel heel lekker dat je echt nog tot aan het eind van het jaar vrij kunt gaan nemen. Dat ga ik niet redden vrees ik. Maar dat zien we dan wel weer! Komt gedeeltelijk ook omdat we in juni dus nog op vakantie gaan... Dat hele ontslag verhaal hangt me boven het hoofd maar ze kunnen er nu niks mee ivm mijn zwangerschap. Maar als ik het goed begrepen heb is er in praktijk nog niemand ontslagen maar hanteren ze nogal 'onvriendelijke' methodes om je te dwingen zelf ontslag te nemen. Nu ik dat weet.... Nou ja, het is nog wel erg ver om nu al vooruit te kijken, misschien is tegen het eind van het jaar de situatie wel weer anders geworden. En zo niet, dan gaan we het dan wel weer zien. We moeten ook afwachten of manlief zijn contract begin volgend jaar weer verlengd wordt... Zou ook nog kunnen dat dat niet gaat gebeuren. Ik wil niet zeggen dat we dan direct een probleem hebben maar dan zullen we misschien stappen moeten gaan nemen die we anders nog een tijdje voor ons uit hadden geschoven. Dus wie weet brengt dit voor ons juist een ontwikkeling mee die we eigenlijk al jaren willen maar waarvoor we de knoop nog niet hebben durven doorhakken (namelijk emigreren).

Ik kreeg van de week de bevestiging van mijn verzekering over de kraamzorg. En idd de eigen bijdrage moet ik zelf betalen. Overigens vroeg de gyn er gisteren naar, of ik dat al geregeld had. Ik kreeg trouwens ook een A4-tje mee voor het maken van een bevalplan... Dat is nog zo'n ver van mijn bedshow! Nou ja, ik heb wel een paar punten die ik zeer zeker goed met haar wil bespreken, maar dat komt dan bij de volgende keer wel, dat is ergens in april.

Wow, jij ook aan de positiebroeken! Ondanks dat mijn buik echt nog wel bescheiden is, vind ik het toch wel veel prettiger dan een net te strakke broekband om mijn buik. Bovenkleding heb ik echt voorlopig nog niet nodig, moet alleen nog wat slips aanschaffen geloof ik (ook de boxers die ik normaal draag zitten niet echt lekker meer). Dat is dan wel genoeg voor voorlopig! Ga later nog wel even kijken voor mn jurkjes e.d. Wilde eigenlijk ook wat leggings kopen maar volgens mij is de keuze daarin wel heel beperkt! Ik draag ze verder nooit, dus ik heb ze ook niet liggen.... Maar als ik veel jurkjes ga dragen is dat toch wel lekker als het wat frisser is. Ga jij trouwens nog een jas aanschaffen voor de zomer? Ik heb daarover zitten nadenken, hoe ik dat moet gaan oplossen. Als ik het niet doe heb ik eigenlijk alleen een knal oranje softshell om te dragen als jas, die is groot genoeg. Anders toch maar wat van manlief gaan lenen of m'n spijkerjas alleen maar open dragen of zo? Ik vind het zo zonde om voor korte tijd nog een aparte jas aan te schaffen!

Lastig he, die spierpijn! En idd die steken in de liezen, vooral als ik nies of me omdraai in bed.... Maar ja ik weet nu weer even dat uk het goed doet, dus ga ik er van uit dat het toch echt de groeiende baarmoeder en de banden zijn. Hoe kan het ook anders, uk is gegroeid van 9 naar 16 cm in 2,5 week tijd! Jeetje, daarop moet je lichaam toch reageren?

Ik kan me zo goed voorstellen dat je aan het aftellen bent tot je volgende echo... nog 10 dagen! Gaan wij vast ook heel binnenkort mee beginnen, we moeten natuurlijk wachten op 3 april. Maar dat is ook weer over 2,5 week als ik het goed heb. Dan bijna 3 weken later weer naar de gyn. De pretecho is pas op 13 mei, dan ben ik 25 weken. Mijn ouders hebben (zowaar) contact met me gezocht en we hebben besloten ze ook mee te vragen, om ze niet buiten te sluiten (en ze wel te betrekken bij hun eerste en waarschijnlijk enige kleinkind). Dus nu gaan met deze echo alle toekomstige opa's en oma's mee! Voor opa schoonvader en voor mijn ouders is het voor het eerst van hun leven dat ze bij een echo aanwezig zijn. Maar ik denk dat wij niet minder nieuwsgierig zijn! Maar ja, eerst maar eens de 20-weken echo... Die vind ik toch wel heel erg spannend!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Beanie wat een goed nieuws dat van je ouders!!! Dat moet toch een extra feestelijk iets worden die echo !?

Was het voor het eerst dat ze je baarmoeder voelden? Ik heb dat nog niet meegemaakt eigenlijk..

Wat grappig, 1 van onze ukkies was ook aan het ronddraaien, toen hij/zij op de kop hing zag je heel mooi de ruggengraat, hiervan ook een fotootje en ook een fotootjes van een duimpje die hij/zij omhoog stak!

Blijft echt super leuk he die fotootjes!

Heb jij al een zwangerschapsdagboek? Moet er nog steeds 1 kopen, heb ze bij de p.renatal gezien voor 16 euro.

Doe ik denk ik na de volgende echo.

Wij hadden een jongensnaam en meisjesnaam, maar nu moeten we er ineens meer verzinnen :) Wij wachten ook maar tot we het zeker weten..scheelt weer wat namen verzinnen :)

Jeetje, emigreren, dat is spannend!! Naar jullie favoriete vakantieland? Ik zag trouwens laatst een artikel in de k.ampioen over wandelen in de bergen met een kleintje. Dat stel had ook geinvensteerd in zo'n rugdrager voor de kleine en hadden er erg veel profijt van, de kleine vond het prachtig en sliep geregeld in de rugdrager!

Is daar meer werk voor jullie dan in NL??

Mijn baan is wel zeker gelukkig...alhoewel...bij j.ustitie is er niets zeker op het moment maar heb wel een contract voor onbepaalde tijd dus dan moeten ze wel gaan betalen als ze me kwijt willen.

Mijn man daarintegen heeft een slecht betaalde job met een 0 uren contract voor een half jaar nadat hij ontslagen werd elders...financieel gezien dus ook heel onzeker maar ja, ik blijf positief denken en ben zooooooooo blij met de zwangerschap dat ik vertrouwen heb in de toekomst. Nu nog in de zwangerschap :) maar daar weet jij alles van!

Wel onwijs klote dat beide jullie banen op het spel staan!

Mijn buik is trouwens ook nog bescheiden hoor, alleen wat je zegt...het zit zo strak in die buik gewone broeken!

Zat zelf ook aan leggings te denken maar ik draag ze normaal gesproken ook niet :)

Ben zelf aan het zoeken naar zw.strings maar jeetje wat zijn die duur!

Ik denk trouwens ook niet dat ik een jas ga aanschaffen, draag het spijkerjasje ook wel open en verder ook wat kleding van m'n man :) Of anders kijk ik op MP want daar vind je leuke dingen voor een leuk prijsje. Even wassen en het is prima te dragen!

Had trouwens bij de k.ruidvat 2 lekkere dunne vesten (2 laags) gekocht die lekker breed zijn, waren maar 8 euro ps!

Hadden jullie trouwens nog leuke babykleertjes gekocht?

Spannend he die SEO/GUO, jeetje denk er vaak aan!

Hoop dat het snel 26 maart is en voor jou 3 april en dat we mogen genieten van een prachtige echo waarbij we gerustgesteld worden! Een bevalplan ga ik denk ik ook krijgen dan..jee je hebt gelijk...klinkt zo ver weg.

Moet binnenkort ook inschrijven voor een informatieavond, rondleiding in het zh, verloskamers etc. Hebben jullie dat ook?

De moeheid word trouwens ook ietsje minder, slaapt wel nog vaak slecht maar niet elke nacht gelukkig.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hi Nathalie,

Wat een herkenning... Idd slecht slapen hoewel beter dan eerst. Maar soms erg veel problemen om weer in slaap te komen als ik uit bed ben geweest om te plassen (hoewel dat nu meestal maar 1x per nacht is, dus al beter dan eerst). En ook het idee dat ik weer wat meer energie heb dan eerst. Soms vind ik dat dan ook wel weer eng, dan twijfel ik of het allemaal wel goed gaat... Maar 'gelukkig' zijn er ook nog steeds genoeg dingetjes over!

Blijft lastig he, vertrouwen hebben in de zwangerschap. Genieten? Wat is dat? Misschien na de 20-weken of na de 26 weken of zo. Eerst maar dit 'overleven', zo voelt het soms wel een beetje!

Ja, leuk he die fotootjes! Manlief heeft bij 1 echo ook wat gefilmd met zijn iPhone en dat is ook zo leuk om terug te kijken! De fotootjes worden ook steeds duidelijker! Ik kreeg niet zo veel uitleg, ja oogjes etc. maar die kon ik zelf ook wel ontdekken. Nu bij beter bekijken van de foto's zie ik iig dat er 2 hersenhelften zijn. Verder kan ik er niet zo veel van maken! Ja, op het 'zwaai' fotootje zie je keurig alle handbotjes en een radius en een ulna... Die heeft hij iig!

Het was idd de eerste keer dat ze naar mijn baarmoeder gingen voelen. En misschien dat dat alleen maar was omdat die co er bij was?

Ik heb trouwens laatst bij de boekhandel gekeken naar een zwangerschapsdagboek, maar ik vond ze eigenlijk helemaal niet zo leuk... Sinds we zijn gestart met de IVF heb ik een soort van aantekeningen boekje bijgehouden, en daar ben ik nu tijdens de zwangerschap mee doorgegaan. Alle echo foto's belanden daar ook in. Ik denk eigenlijk niet dat ik er verder nog iets mee ga doen.... Die echo foto's en ook de foto's van de embryo's waaruit uk is ontstaan zijn later wel leuk voor in het babyboek!

Wij willen op zich best naar Oo.stenrijk emigreren, alleen is dat qua werk lastig... We hebben altijd het idee gehad om naar Zwit.serland te gaan, dat is iig voor mij heel makkelijk omdat ze daar op precies dezelfde manier als in NL werken en daarbij graag nederlanders hebben, we zijn relatief hoog opgeleid. Nog steeds zijn daar een heleboel vacatures, dus dat zal geen probleem zijn. Voor manlief zou het lastiger kunnen zijn. Maar ja als hij in NL zijn baan kwijtraakt.... Hij heeft nu zijn tweede jaarcontract, maar hij mag 5 keer een jaarcontract krijgen (p.ublieke om.roep). Helaas hangen daar heel veel bezuinigingen boven het hoofd dus erg veel zekerheid heeft hij niet, behalve dan dat hij zeker geen vast contract zal gaan krijgen. Dat heb ik overigens wel, maar helaas zegt dat ook niet veel meer in deze tijd.... En betalen doen ze (iig bij mij) ook niet! Ze zetten je alleen maar onder druk om ontslag te nemen! En dan krijg je 1 maand mee... Dat vinden ze dan een ontslagregeling.

Maar idd, voorlopig maar niet druk over maken, veel te blij dat er een kleintje op komst is en daardoor gaan we de hoofd- van de bijzaken scheiden. We zien het wel, eerst dit, dan dat!

Wat je zou kunnen doen qua ondergoed, dat doen geloof ik wel veel zwangeren, is bij de He.ma kijken voor naadloze broekjes (die heb je volgens mij in verschillende uitvoeringen, hipster, slip en waarschijnlijk ook wel string). Dat rekt lekker mee! Ik heb nu hipsters van H&M, maar ik heb ook wel wat strings van S.aph die ik eens zou kunnen proberen, die zijn volgens mij ook naadloos. Die hipsters van H&M hebben 2 extra naadjes aan de voorkant, waardoor ze ook lekker meerekken. Alleen zijn ze erg synthetisch (dat zou bij dat He.ma spul ook wel eens het probleem kunnen zijn) en ik transpireer wat meer dan normaal, waardoor ik ze wel erg warm vind... En ja, zo is er op alles wel wat aan te merken!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Sorry dames, ik heb nog geen bijdrage geleverd hier... Ondertussen heb ik wel een manier ontdekt om veel echo's te krijgen, namelijk (veel) bloed verliezen. De afgelopen week heb ik drie keer een flinke bloeding gehad. Twee keer ook met stolsels en gedacht dat het mis was. Gelukkig mocht ik beide keren langs komen in het ziekenhuis en bleek het gelukkig vals alarm. Maar wat een spanning!!! Donderdag was de tweede echo. De arts heeft me verzekerd dat het er voor de termijn (6,5 week) echt goed uit zag en dat ik me geen zorgen moest maken bij een bloeding zonder krampen. Dat heeft geholpen en ik voel me nu weer een stuk rustiger. Vrijdag heb ik de 7 weken echo en dan is er hopelijk een kloppend hartje te zien.

De komende dagen ga ik proberen om jullie verhalen te leren kennen!! In ieder geval heel veel succes allemaal in deze spannende tijd.

Lieve Susan ook via deze weg heel, heel, heel veel sterkte gewenst!!

Geplaatst

Echo lijstje:

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Eef 25 maart 1e echo

Nathalie 26 maart 6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Hobbesje 27 maart 1e echo

Beanie 3 april 7e echo (20-weken echo/SEO)

Weer even het echo-lijstje naar voren gehaald... Zakte een beetje weg! Volgens mij heeft nog niet iedereen de gegeven aangevuld, dus als je wilt, ga je gang!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Jeetje Suzi, dan zit je ook niet echt rustig... Pff, dat is niks die bloedingen natuurlijk. Gelukkig word je iedere keer weer gerustgesteld en hopelijk heb je vrijdag een heel mooi kloppend hartje!

Geplaatst
Sorry dames, ik heb nog geen bijdrage geleverd hier... Ondertussen heb ik wel een manier ontdekt om veel echo's te krijgen, namelijk (veel) bloed verliezen. De afgelopen week heb ik drie keer een flinke bloeding gehad. Twee keer ook met stolsels en gedacht dat het mis was. Gelukkig mocht ik beide keren langs komen in het ziekenhuis en bleek het gelukkig vals alarm. Maar wat een spanning!!! Donderdag was de tweede echo. De arts heeft me verzekerd dat het er voor de termijn (6,5 week) echt goed uit zag en dat ik me geen zorgen moest maken bij een bloeding zonder krampen. Dat heeft geholpen en ik voel me nu weer een stuk rustiger. Vrijdag heb ik de 7 weken echo en dan is er hopelijk een kloppend hartje te zien.

De komende dagen ga ik proberen om jullie verhalen te leren kennen!! In ieder geval heel veel succes allemaal in deze spannende tijd.

Lieve Susan ook via deze weg heel, heel, heel veel sterkte gewenst!!

Jeetje, Suzi, dat is niet de bedoeling! Wat zul je geschrokken zijn... Hebben ze nog een oorzaak kunnen vinden voor het bloedverlies? Gelukkig maar dat ze het wel snel wilden controleren en dat je elke keer een echo kon krijgen. Dat beetje geruststelling heb je wel nodig... Vrijdag dus de volgende echo, ik ga voor je duimen dat je dan een kloppend hartje gaat zien! Maar als je vrijdag 7 weken bent, dan was het afgelopen week denk ik 5,5 week en geen 6,5 week?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Oh dat is minder SuziQ. Maar wel fijn dat het er allemaal goed uitziet!

Hier vandaag ook bloedverlies... best veel vind ik. Geen grote stolsels, maar het leek er toch sterk op dat ik ongesteld zou gaan worden zeg maar. Geen idee wat ik ervan moet denken. Ik heb zowiezo buikpijn, maar dat had ik in mijn vorige zwangerschap in deze tijd ook heel erg. Dus daar kan ik niks mee. Morgen maar eens bellen en overleggen. Hier wordt je dus echt niet rustig of zekerder van....

Geplaatst
Oh dat is minder SuziQ. Maar wel fijn dat het er allemaal goed uitziet!

Hier vandaag ook bloedverlies... best veel vind ik. Geen grote stolsels, maar het leek er toch sterk op dat ik ongesteld zou gaan worden zeg maar. Geen idee wat ik ervan moet denken. Ik heb zowiezo buikpijn, maar dat had ik in mijn vorige zwangerschap in deze tijd ook heel erg. Dus daar kan ik niks mee. Morgen maar eens bellen en overleggen. Hier wordt je dus echt niet rustig of zekerder van....

Oh nee, Hobbesje, jij ook al bloedverlies.... Heb je in je vorige zwangerschappen ook bloedverlies gehad? Laat je het morgen even weten? Ik hoop dat ze morgen bij jou ook even een echo gaan maken... Dit is zo killing!

Sterkte meis!

Groetjes Beanie

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Dank je Beanie! Ik heb idd al wel eerder bloedverlies gehad. Bij Kian niet, bij Mikai heb ik 2 dagen wat lichtrozeverlies en bruinverlies gehad (al voor het testen en nog een keer een week na het testen) en de vorige keer had ik de dag na terugplaatsing 3 dagen lang helderrood bloedverlies (maandverbanden vol....). Het zou dit keer ook kunnen dat ik wat heb geraakt met het inbrengen van de utrogestan (dat ging gisterenavond niet bepaald soepel namelijk). Hoop ook dat ik eerder mag komen, maar ik weet dat ze zonder verdere klachten in Nijmegen niet al te veel haast maken omdat in hun ogen een echo voor de 7 weken geen extra duidelijkheid geeft. De vorige keer verging ik van de buikpijn rond deze tijd en toen hebben ze wel een poging gedaan om de afspraak te vervroegen, maar die 3 dagen eerder hadden geen meerwaarde (boel geregel met oppas was het me niet waard). Ik hoop gewoon dat ik geen bloed meer zie nu!

*en even heen en weer is het niet: het is ruim een uur enkele reis... en morgenmiddag komt er een vriendje van Kian spelen. misschien later deze week*

Geplaatst

Onee susie en hobbesje. Wat maakt je dat onzeker lijkt me! Hopen op een hele mooie goede echo binnenkort!

Hier gaat alles goed. Man o man wat ben ik bang dat t deze ronde weer fout gaat. Vandaag 5.w4d

Volgende wk maandag eindelijk de echo.

Voel me moe moe moe! ! Verschrikkelijke zin steeds in patat! Grr. Na het avond eten een flinke steen in mn buik gevoel. Rug vol puistjes. En mn hormonen pffff mn vriend heeft t nu heel erg zwaar te voortduren met me. Ik loop hem alleen maar af te zeiken enzo zo lullig ik weet dat ik het doe maar kan er gewoon niks aan doen! Het gebeurd gewoon. Herkend iemand dit?

Zooo moest ff mn ei kwijt haha

Fijne dag iedereen!

Liefs bianca

Geplaatst

Oh nee Hobbesje hoop dat het dan inderdaad onschuldig is en dat het nu gestopt is.

SuziQ jeetje man dat is inderdaad echt wel schrikken, wel fijn dat ze inderdaad meteen met de echo gekeken hebben dat geeft toch wel weer wat rust, nu afwachten op vrijdag op een mooi kloppend hartje spannend.

Silvia succes met je echo vandaag erg spannend.

Geplaatst

Denk dat ik van het bankje ga vallen. Bloedverlies is terug (niet heel erg, maar toch teveel naar mijn zin) en de buikpijn neemt toe. In Nijmegen zeiden ze er maar rekening mee te houden dat het niet goed is/gaat, maar toch wel doorgaan met de hormonen omdat er altijd uitzonderingen zijn.

Geplaatst

Hobbesje, verdorie! Heel veel sterkte! Ik duim voor loos alarm...

Suzi voor jou ook schrikken, hopelijk een prachtig kloppend hartje eind van de week!

Bianca, herkennen? Het lijkt alsof ik mezelf hoor! Ik ben ook vreselijk van de hormonen :-) Ik bied achteraf wel excuses aan, maar tjonge wat heeft hij het te verduren....

Geplaatst

Getsie hobbesje nee toch he niet weer! Verdikkeme! Als t dan toch mis gaat laat t dab snel over zijn en anders moet t heel snel stoppen! Sterkte in deze onzekere tijd!

Floortje, haha zo erg? ? Hoelang ben jij nu zwanger? ? Hopelijk heb je t nu niet meer! Wat zegt jou vriend ervan? Die van mij moet e steeds hard om lachen maar dat neem ik hem soms ook niet in dank af haha

Geplaatst

Had trouwens een clear blue test gekocht met die weken indocator dacht die doe ik afgelopen zaterdag wat denk je doet de test t niet kwam niks in beeld. Heb ik net de clear blue lijn gebeld en krijg gewoon een nieuwe test toe gestuurd! Netjes toch? Die testen zijn ook rete duur dus dacht bel gewoon ;-)

Geplaatst
Getsie hobbesje nee toch he niet weer! Verdikkeme! Als t dan toch mis gaat laat t dab snel over zijn en anders moet t heel snel stoppen! Sterkte in deze onzekere tijd!

Dank je. En idd: laat het dan maar snel over - en duidelijk - zijn (en liever nu dan pas over 6-8 weken weer...). Hoop wel dat het dan voor of na zaterdag gebeurd, want dan hebben we nog een nog-net-niet-1-jaar-geen-vrijgezellendag ;) en die heb ik zelf helpen organiseren.

Geplaatst

Tsja.... that's life (helaas).

En ik zie het ook als positief hoor. Ik ben toch maar zwanger geworden van een C kwaliteit embryootje! Na de curretage had ik toch twijfels over of de boel nog wel werkt zeg maar. En daar ligt het blijkbaar niet aan (gelukkig). En dat vergroot de kansen voor de toekomst ook weer. Nu is het weer dom afwachten (gelukkig met de afleiding van 2 prachtige ventjes wat het allemaal ook wel weer makkelijker maakt).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden