Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een geruststelling dat jij ook last hebt van die krampen en dat de gyn een geruststellende verklaring had!

Fijn he dat de misselijkheid nu weg te eten is!! Ik kan gelukkig ook koken sinds 2 weken. Wat je zegt als je visite krijgt is het zeker wel handig, zeker als ze onverwachts komen :)

In zijtassen prikken is altijd een optie ja :)

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Eigenlijk is het nog maar weinig hoor, in het tasje, beetje kleding en 2 knuffels... Maar ik vermoed dat dat nog wel meer zal gaan worden! Dat vermoeden heb ik ook dat maatje 50 eerder te klein zal zijn dan te groot, zeker omdat uk echt al lange beentjes heeft.... Maar als hij de bouw van zijn vader heeft dan wordt het een slanke van gemiddelde lengte. Nee, ik heb niet van die dunnen veulenpootjes, ik heb een soort van topsportverleden. Dus heel veel krachttraining gedaan. Daardoor wel afgetrainde maar stevige benen. Is moeilijk een huidplooi vast te pakken, dat is de reden dat ik niet op mijn benen durf te prikken. Zal eens kijken of ik aan de zijkant wel een plooi kan pakken! En anders kan ik ook nog op mijn zadeltassen prikken, lekker in het vet.... Komt vast wel goed. Ik schrok er gisteren niet van hoor, het is maar zo'n dun naaldje dus het viel allemaal wel mee. Moest er gewoon nogal om lachen, maar manlief dus niet. Gaat hem echt alleen om uk, hij is steeds bang dat ik uk ook prik. Daar moet ik toch echt wel mijn best voor doen met zo'n kort naaldje!

Las dat jij nog steeds vlagen misselijk bent... Dat heb ik dus ook. Gisteren en vandaag overdag toch weer best wel misselijk geweest. Vanavond was het weer wat beter. Kan het idd wel redelijk wegeten, hoewel ik het nog altijd lastig vind om te bepalen waar ik trek in heb. Gelukkig kan ik wel in de keuken staan, vanavond kwamen mijn schoonouders redelijk onverwacht eten (wisten we pas gisteren) dus ik kon vanmiddag aan de bak. Was gelukkig lekker en goed gelukt, was een nieuw recept en dat is altijd maar afwachten!

Heb idd ook wel steken aan de zijkanten, bandenpijn en regelmatig een soort van spierpijn achtig gevoel in mijn onderbuik. Heb het gisteren even voorgelegd en volgens de gyn is dat het groeien van de baarmoeder. Is ook niet onlogisch. Uk is in 12 weken gegroeid van 7 of 8 cellen naar bijna 9 cm van kop tot kont.... Moet wel wat ruimte voor gemaakt worden. Zal voor jou nog wel erger zijn!

Las ook dat je slecht slaapt... Volgens mij een hoort-erbij kwaaltje... Welkom op het nachtbankje...

Groetjes, Beanie

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolanda, wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst!! Ik hoop dat je kleine ventje snel opknapt!

Susan, succes!

Haha, ik was vroeger graatje, maar sinds mijn zwangerschap meer dan genoeg buikvet om in te prikken!!

Geplaatst
Susan, heel veel succes met de echo morgen!

Thanx, inmiddels is het "morgen" en ben ik best een beetje nerveus. Ik hoop zo dat het goed zit. Om 13.30 is de afspraak.

pfff ben zooo moe. Vandaag is mn vrije dag, had mn vriend de wekker verkeerd gezet. Dus om 7 uur ipv 8.00. Hij snurkt dan makkelijk verder terwijl zn wekker 10x snoozed en dan lig ik onrustig te draaien terwijl ik gewoon had kunnen uitslapen...grrr.

Ben overigens ook makkelijk sjacherijnig hoor. ( Deze periode) Hebben jullie dat ook?

Dus nu zit ik relaxed op de bank met de kat spinnend naast mij ( ben ik overigens ook lekker allergisch voor mn eigen kat, dus zakdoekjes aan de andere kant) met de ipad op schoot. Ik hoor vogels fluiten en ga straks naar pilates. Nou, voel me wel okee eigenlijk. Zolang er niemand bij me is,vind ik het wel prima ;-)

Hoe gaat het bij jullie vandaag?

Geplaatst

He Meiden,

Ik breek even in hoor...

Susan wil je succes wensen met je echo.... Hopelijk een mooi hartje die klopt..

Yolande heel veel beterschap met je zoontje.

Floortje hoe gaat het met jou?

Liefs Bootje

Geplaatst

Echo lijstje:

Susan 27 februari 1e echo

yolande 1 maart 3e echo ( dan 9 weken)

Nathalie28 6 maart 5e echo

Floortje 11 maart 2e echo

Doortje 13 maart 1e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Even het lijstje aangepast.... Manlief hoorde na de eerder gemaakte afspraak voor de volgende echo dat een collega van hem weg gaat, en hij moet een project overnemen met een deadline precies op 18 maart, de datum van de echo. Dat ging dus niet werken. Nu hebben we een nieuwe afspraak op 15 maart, iets eerder dus. Helemaal niet erg!

Susan, nogmaals veel sterkte! Als het goed is heb je nu je echo... Ik denk aan je en ik duim voor je!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Even het lijstje aangepast.... Manlief hoorde na de eerder gemaakte afspraak voor de volgende echo dat een collega van hem weg gaat, en hij moet een project overnemen met een deadline precies op 18 maart, de datum van de echo. Dat ging dus niet werken. Nu hebben we een nieuwe afspraak op 15 maart, iets eerder dus. Helemaal niet erg!

Susan, nogmaals veel sterkte! Als het goed is heb je nu je echo... Ik denk aan je en ik duim voor je!

Groetjes, Beanie

Oké, meiden, goed nieuws! Hartje klopt prachtig en prima vruchtzakje. Baarmoeder zag er rustig uit en kindje is nu 9,9 mm dus perfect op schema. Over twee weken ( 13 maart ) volgende echo.

Ik moest even een traantje wegpinken en de verpleegkundige zat ook met tranen in haar ogen. Het is zoooo byzonder. Nu met de foto's van de echo bij mn moeder op bezoek ( uur in de auto en dan lekker hard meezingen met de radio en af en toe ontroerd zijn ). Ik kan kijken of het mij lukt om te uploaden vanavond.

Pfff wat een opluchting. ik stop nu helemaal met de Utro en moet iets aan mn stoelgang gaan doen vd arts. Veel ruis en idd ik kan bijna niet 'aan de grote boodschap'. Ik ga weer ns onderzoekje wagen. Veel water in elk geval. ( fijn, moet ik nog meer plassen...)

Nou, ik ga nog even nagenieten. het wordt wel echt nu :-)

Dank jullie voor het meeleven ;-)

Geplaatst

Susan onwijs gefeliciteerd met je prachtige echo!!!

Helemaal niet raar hoor dat je een traantje moest wegpinken, is tenslotte ook heel wat dat er zo'n levend wezentje in je groeit! (de eerste 3 echo's heb ik ook zitten huilen)

Ineens is het niet meer zo erg he een uur in de auto zitten :) Wat zal je moeder genieten van die prachtige foto!

Ik heb van de gyn movicolon gekregen tegen de obstipatie en moet 1 zakje per dag nemen wanneer ik last heb. (wordt standaard voorgeschreven bij de ijzertabletten)

Misschien kan je hier om vragen als het niet over gaat.

Hele fijne dag gewenst en lekker genieten van dat prachtige plaatje!

Groetjes Nathalie

Oké, meiden, goed nieuws! Hartje klopt prachtig en prima vruchtzakje. Baarmoeder zag er rustig uit en kindje is nu 9,9 mm dus perfect op schema. Over twee weken ( 13 maart ) volgende echo.

Ik moest even een traantje wegpinken en de verpleegkundige zat ook met tranen in haar ogen. Het is zoooo byzonder. Nu met de foto's van de echo bij mn moeder op bezoek ( uur in de auto en dan lekker hard meezingen met de radio en af en toe ontroerd zijn ). Ik kan kijken of het mij lukt om te uploaden vanavond.

Pfff wat een opluchting. ik stop nu helemaal met de Utro en moet iets aan mn stoelgang gaan doen vd arts. Veel ruis en idd ik kan bijna niet 'aan de grote boodschap'. Ik ga weer ns onderzoekje wagen. Veel water in elk geval. ( fijn, moet ik nog meer plassen...)

Nou, ik ga nog even nagenieten. het wordt wel echt nu :-)

Dank jullie voor het meeleven ;-)

Geplaatst

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Geplaatst

Nee helemaaaaaaaaaaaaaaal niet erg Beanie!

Jee wat een mazzel dat je gewoon een paar dagen eerder mag!

Groetjes Nathalie

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Groetjes, Beanie

Geplaatst
He Meiden,

Ik breek even in hoor...

Susan wil je succes wensen met je echo.... Hopelijk een mooi hartje die klopt..

Yolande heel veel beterschap met je zoontje.

Floortje hoe gaat het met jou?

Liefs Bootje

lief van je! En inmiddels positief nieuws! Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten op het 12-weken bankje ik zat eerst op het wachtbankje februari en nu heb ik positief getest dus yeah zwanger en nu wachten op mijn 1e echo, ik ben erg blij maar vindt het ook erg onwerkelijk, hoop zo dat het goed zit.

Ik heb op 21 maart mijn 1e echo, spannend.

Hoe is het met jullie komen jullie het wachten op de echo tijd een beetje door.

Geplaatst

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Gefeliciteerd Jacqueline! Spannende tijd nu.... Ik ben zo brutaal geweest je meteen op het echo-lijstje te zetten. Ik weet niet of we nu nog namen missen op het lijstje?

Yolande, hoe is het met je zoontje?

Susan, hoe vond je moeder het gisteren? Is het bij jou al een beetje geland?

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Dames, ik lees momenteel even niet mee. Hopelijk snel weer. Ons zoontje is vanmorgen geopereerd aan z'n oren, daar bleek zoveel infectie in middenoor te zitten dat dat de boosdoener is van de hoge koorts, koortsstuipaanvallen en niet drinken en eten. M'n echo van vandaag heb ik naar komende woensdag verzet.

Geplaatst

He Nathalie ,

het gaat met ups and downs. Vandaag een dipje...

gisteren voor controle echo geweest en mijn lichaam heeft mijn baarmoeder zelf opgeschoond.

Gelukkig dus geen curettage.

Nu eerst alles een plekje geven en dan overdenken of we nog verder gaan.....

mag ik nog wel met jullie meelezen? Ook al is het bij ons mislukt vindt het wel leuk om jullie te volgen...

liefs bootje

Geplaatst

He Bootje, wat fijn, even op vakantie. Hopelijk komt daar geen vervelende miskraam tussendoor inderdaad en kan je het eventjes zoveel mogelijk uit je hoofd zetten.

Ik hoop dat je heerlijk geniet!

En als jij het leuk vindt om de meiden hier te blijven volgen, dan moet je dat toch gewoon doen?! Maar wel op jezelf passen he?!

liefs,

Aurora

Geplaatst

Echo lijstje:

Aurora 5 maart 1e echo (7,5 weken)

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Geplaatst
He Nathalie ,

gisteren voor controle echo geweest en mijn lichaam heeft mijn baarmoeder zelf opgeschoond.

mag ik nog wel met jullie meelezen? Ook al is het bij ons mislukt vindt het wel leuk om jullie te volgen...

liefs bootje

Lieve Bootje,

Ik heb veel aan je gedacht de afgelopen tijd! Het is inderdaad fijn als je lichaam vanzelf schoon wordt. Mij leek vorig jaar een curettage oog vreselijk! Als jullie voldoende rust hebben gehad is er heus nog een kans dat jullie nog verder willen, maar laat het misschien eerst even rusten tot de pijn een klein beetje minder is...

En natuurlijk mag je meepraten. Slaat nergens op, al die hokjes ;-)) Altijd welkom!

Liefs,

Floor

Geplaatst

He Floortje,

Dank je wel voor je lieve woorden..... We komen eerst weer op een wachtlijst en dat duurt sowieso wel 5 maanden of zo. Dus tot die tijd sowieso niets. Dat is wel fijn hoor.

Ik kan nu toch geen beslissing nemen maar in ons geval is het zeer lastig zie onderschrift.

Mijn emoties gaan van we gaan door en de andere dag we stoppen......

Wat je zegt eerst tot rust komen is heel belangrijk.

he aurora,

Jij ook bedankt voor je lieve woorden. Zal goed om mezelf denken maar leef wel met jullie mee hoor. Zal niet altijd reageren maar lees het wel.

liefs bootje

Geplaatst

Bootje wat confronterend weer zo'n echo zeg!

Natuurlijk moet het maar het blijft een vervelend iets!

Ik vind het knap dat je hier nog wilt meelezen, lijkt me erg moeilijk in jouw situatie!

Heel veel sterkte gewenst Bootje! Geef jezelf de tijd!

Groetjes Nathalie

He Nathalie ,

liefs bootje

Geplaatst

Jacqueline welkom hier en onwijs gefeliciteerd!!

Spannend he nu het wachten op de 1e echo!!

Groetjes Nathalie

Hallo Dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten op het 12-weken bankje ik zat eerst op het wachtbankje februari en nu heb ik positief getest dus yeah zwanger en nu wachten op mijn 1e echo, ik ben erg blij maar vindt het ook erg onwerkelijk, hoop zo dat het goed zit.

Ik heb op 21 maart mijn 1e echo, spannend.

Hoe is het met jullie komen jullie het wachten op de echo tijd een beetje door.

Geplaatst

Echo lijstje:

Aurora 5 maart 1e echo (7,5 weken)

yolande 6 maart 3e echo ( dan 9 weken)

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden