Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och Corina.. meid.. kan me voorstellen dat je niet waar je het zoeken moet.. maar ik heb al heel vaak hier gehoord .. dat er meiden waren die indd helderrood

bloed verloren maar gewoon zwanger waren.. misschien is het een tweeling geweest en is er 1 af gekomen..

Ik zou als ik jou was morgen even Geertgen bellen.. of misschien bij je huisarts een HCG bloed onderzoek.. tjeetje meid wat rot.. bah..

Ik wilde net wat goed nieuws brengen.. maar vind het nu zo rot om hem hier neer te zetten.. pff ..

Ik heb daarnet nog een test gedaan, ik had zoiets ik wil gewoon ff kijken.. ik weet dat er een lichtje streepje komt.. omdat het ook avondurine is ik heb net

twee glazen cola achter overgeslagen.. maar toch.. vandaag en morgenochtend.. en toen de urine er nog maar aan het inlopen was kwam gelijk de tweede

streep naar voren.. ik dacht weer ik word gek.. maar nee hoor naar 2 minuten was er al een dikke roze/paarse streep.. en nu vijf minuten later bijna even

donker als de c streep..

Dit geeft ons zo'n goed gevoel, zeker omdat er nog geen één zwangerschapstest zo donker is geweest .. ook niet van onze laatste zwangerschap.. dus

dit doet ons zo goed.. het voelt goed.. maar nu door zetten..

[ATTACH=CONFIG]4432[/ATTACH]

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roxanne: dankje zo zag mijn test er vanavond ook uit alleen ietsjes lichter.

Ik heb maar 1 cryo terug laten plaatsen dus het kan niet zijn dat er 1tjes is afgekomen en de ander is blijven zitten. Pff ik wordt gek hier in mijn eentje en moet eigenlijk gaan slapen wekker staat weer vroeg om te gaan werken pff ( staat me hoofd lekker naar manietheus ).

Nou ja ga het toch proberen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden

Nou ik kan bijna haast wel zeggen dat het definitief over is . Ik ben ineens zoveel bloed en stolsels verloren dat ik net onder de douche vandaan ben en de wasmachine staat aan dus dan weten jullie genoeg he???

Ik werk in een zorginstelling dus heb mij net ziekgemeld bij mij collega en aan haar het verhaal gedaan, ze vond het verschrikkelijk en kon het zich goed voorstellen dat ik niet kom. En het kan ook niet daar vloei ik te erg voor.

Straks maar GG bellen vragen wat ik moet doen.

Nou ga maar eens proberen te slapen zal wel niet lukken.

Wie wil mij van de lijst afhalen, want kan mij echt niet voorstellen dat het nog goed zit

xxx

Geplaatst

Net nog wel een cb test met indicator gedaan om te kijken wat hij aan zou geven. Ik had verwacht " niet zwanger" of " zwanger 1-2 ".

Maar gaf nog het zelfde aan als afgelopen maandag " zwanger 2-3 ".

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het mis is. Want weten jullie misschien hoe snel of langzaam de hcg daalt ? Ik heb best wel veel bloed/ stolsels verloren dus had verwacht dat hij negatief zou zijn.

Om 9.00uur maar geertgen bellen horen wat die zegt.

xxx

Geplaatst

Corina toch!!

Wat is dit vreselijk naar meissie

Weet eigenlijk niet wat ik zeggen moet, het was allemaal zo positief van de week.

Het is jullie zo gegund, werkelijk waar.

een hele dikke digiknuffel !!

sterkte meissie!

veel liefs claudia

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ga afscheid nemen van dit bankje. Na veel spanning en onzekerheid is duidelijk geworden dat ook ons tweede kindje niet meer in leven is. Nu moet ik afwachten of het vanzelf loslaat of dat er een curretage volgt. Mijn gevoel zegt dat het vanzelf komt als ik eenmaal met de progynova en utrogestan stop. Ik vond het fijn om hier even aanwezig te zijn en met jullie te kunnen schrijven. Heb toch weer één super gelukkige week erbij die niemand me kan afnemen! En we geven de moed niet op. We gaan nu eerst maar eens herstellen van de heftige weken die we achter de rug hebben en dan nadenken of we verder gaan of even een time-out inlassen.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie reacties en wens jullie allemaal heel goede zwangerschappen toe!

Liefs Ancoliene

Geplaatst

Corine: dat zou wel erg schrikken geweest zijn, ik durf niet te zeggen hoe snel HGG zakt.. gezien de test nog positief is.

fijn dat je vandaag lekker thuis blijft, ga je straks wel een echo maken of bloedprikken in het ziekenhuis? sterkte meid!

wie weet ik blijf voor je duimen.. bloed je nog steeds?

Ancoliene: wat verschrikkelijk ik heb hier even geen woorden voor.. wat een verdriet.. sterkte meid..

Geplaatst

ancoliene & corine heel veel sterkte... geen woorden voor....

hier gaat het goed moe misselijk verminderde eetlust.

wij hebben het gister aan de fam verteld lucht enorm op moet ik zeggen.

zat mezelf haast op te vreten hou niet zo van geheimen hihi. iedereen reageerde heel blij en verrast.

Geplaatst

GG gebeld deze wilde mij eerst een week laten wachten en dan opnieuw testen maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan.

Na navragen bij de arts mag ik vanmiddag om 14.50uur langs komen bij dr.Ruis.

Hopelijk dan meer duidelijkheid.

xxx

Geplaatst

Getverdemme .. dit wil ik allemaal niet lezen hoor.. ohh wat verdrietig allemaal...

@Corina.. ik bedoelde dat het "spontaan" ook nog een tweeling had kunnen worden.. maar dit is echt erg als je zoveel bloed verliest..

wat goed dat je zelf heb gezegd dat je vandaag wilde komen.. kunnen ze dat nou niet snappen..

Jeetje meis.. laat me weten hoe het is gegaan..

@An ik heb er geen woorden voor.. wat enorm triest dat dit jou moet overkomen.. het enigste wat ik kan zeggen meid is sterkte met

dit o zo harde klote nieuws! Geef het inderdaad een plekje.. ik moet zeggen ik heb 7 maanden rust gehad en dat was zo lekker..

even geen stress groeien de eitjes wel, of ben ik zwanger..

@Sky.. we kunnen elkaar een handje schudden!! Gisteren was een beroerde dag zeg.. wat fijn dat je het gezegd heb.. ik kan tot nu

toe er nog erg goed meeleven met onze "kleine" geheimpje .. die reacties zijn ons heel veel waard met 12 weken..

Pff we zijn maar met zijn tweeën in het uitgerekend forum van de maand April .. hopelijk kan Corina ons nog wel verblijden met haar

aanwezigheid .. maar wat een lage score hé.. nou hopelijk hebben we veel aan elkaar!!

Vanochtend weer een test er tegen aan gegooid, en wat ik dacht hij is nog donkerder als gisteren.. even donker als de controle streep!

Dus dat is al een vooruitgang.. heerlijk gevoel..

Vandaag nog de laatste hand leggen aan de Flower Power bbq van morgen.. ik ga nu snel beginnen want nu voel ik mij goed.

Heb voordat ik uit bed ging een cracker gegeten.. las ik ergens dat dat helpt tegen de misselijkheid!!

Groetjes en voor de dames heel veel sterkte..

Geplaatst

@roxanne is zeker een lage scoren hopelijk komen er nog wat iui meiden en ivf meiden bij en misschien nog wat spontane wondertjes. en anne82 hoort er ook bij! wil binnenkort vast het april topic gaan maken als jullie dat leuk vinden bij me dochter heb ik eigenlijk vanaf het begin daar gekletst en in later zo leuk on alles terug te lezen doe ik af en toe nog wel eens.

dan maak ik met paint shop een mooie banner voor boven aan het lijstje laat maar even weten of jullie er al aan toe zijn..

xxx sky

Geplaatst

Oeps Anne jaaa :) en we zullen inderdaad met nog meer komen want er kunnen er nu nog zwanger worden.. en indd IUI maar IVF zit hier toch ook al bij?

Normaal had ik ja gezegd om lekker in het April topic te gaan kletsen, maar dat riep ik ook allemaal zo voorbarig bij de vorige zwangerschap.. dat ik

daar nu een beetje huiverig voor ben..

Ik durf ook nog geen ticker aan te maken.. maar hey als jij dat leuk vindt meis gewoon doen! Maak er maar wat moois van.. ik hoop vanzelf aan te schuiven!

Corina meis.. weet je al wat meer.. vast wel.. laat het ons weten.. ik zit als een neuroot elke keer dit topic te bekijken .. of je er al bent..

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Super bedankt voor het meeleven doet mij onwijs goed.

Maar mag ik zolang het goed gaat nog met jullie mee kletsen??

Maar goed heb een echo gehad en deze liet een vruchtzakje zien die nog intakt is.

Volgens dr. Ruis lijkt het goed te gaan en mag ik matig postief zijn. Donderdag terugkomen voor een echo ze gaan het goed in de gaten houden want ik ben er natuurlijk lang nog niet. Hij vertelde dat dit vaker voorkomt.

Pff ga een klein beetje ontspannerder het weekend in. Op naar de volgende echo pfff moet echt ff bijkomen.

Moet gewoon door gaan met de bollen en de estradiol.

Dus laat mij nog maar ff op de lijst staan als het mag en hopelijk mag ik mee blijven schrijven en mee naar uitgerekend in april. Blijven jullie voor mij duimen ga ik het rustig aan doen alles voor mij ieninimini ienimini ukkie

Meiden fijne avond

xxx

Geplaatst
Hallo lieve meiden.

Maar goed heb een echo gehad en deze liet een vruchtzakje zien die nog intakt is.

Volgens dr. Ruis lijkt het goed te gaan en mag ik matig postief zijn. Donderdag terugkomen voor een echo ze gaan het goed in de gaten houden want ik ben er natuurlijk lang nog niet. Hij vertelde dat dit vaker voorkomt.

Pff ga een klein beetje ontspannerder het weekend in. Op naar de volgende echo pfff moet echt ff bijkomen.

Dus laat mij nog maar ff op de lijst staan als het mag en hopelijk mag ik mee blijven schrijven en mee naar uitgerekend in april. Blijven jullie voor mij duimen ga ik het rustig aan doen alles voor mij ieninimini ienimini ukkie

Meiden fijne avond

xxx

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa natuurlijk Corina!! Jij hoort erbij!!

Wat een goed nieuws zeg.. hopelijk is het gewoon een bloeding en blijft het daarbij..

Fijn dat je donderdag weer voor echo mag.. ben zoo blij wat van je te horen!!

Geplaatst

Gelukkig zeg Corina! Wat fijn dat t vruchtzakje nog intakt is, echt goed dat je hebt aangedrongen op een afspraak voor vandaag, geeft je een geruster weekend! Duim hard dat t nu zorgeloos verder gaat maar jeetje wat zal je geschrokken zijn! Doe lekker rustig aan!

Jaah! Ik hoop inderdaad ook straks in het April topic te kunnen stappen! Vind t nu nog wat vroeg, maar vanaf een week of 8 mss wat voorzichtige stapjes daar zetten. Wij zijn wel uitgerekend begin april natuurlijk dus ik mag hopen dat er straks meer meiden mogen aanschuiven.

Wij hebben t gisterenavond ook aan de familie verteld. Voor mijn ouders is het niet hun eerste kleinkind maar uiteraard superblij! Voor mn schoonouders is het wel de eerste, die waren helemaal van de leg hahah! Mn schoonmoeder heeft alleen maar 'o jeetje zeg wat bijzonder, ben zo blij' gezegd hahah! Zo leuk! Verder weten een paar vriendinnen en onze zussen het nu, die hebben t hele traject erg meegeleefd. Allemaal leuke blije reacties gelukkig. Wel benadrukt dat t nog écht pril is...

Geplaatst
Hallo lieve meiden.

Meiden fijne avond

xxx

Wat een super nieuws Corina!!!!!!! Ga lekker van je weekend genieten en maak je niet te druk...dat kleintje zit nu lekker bij je!

Anne, leuk hè om het tegen je Fam. Te zeggen? Ik kon het ook echt niet voor me houden hoor, ook een paar vrienden van ons weten het....het liefst hang ik nu al de vlag uit,bij wijze van spreken, maar wil toch eerst even de echo afwachten! Maar weet niet of ik tot 12wk me mond kan houden :-)

Geplaatst

Corina, voorlopig even een opluchting. ik blijf voor je duimen dat alles goed blijft gaan!

Dromen van een wonderL: heel veel sterkte met dit!

Sky en Roxanne: ik zal mij komen aanlsuiten op het april bankje. Vanwege drykte alleen erg weinig op het forum geweest, maar jullie zijn mij heel snel verschijnen, hoor.

Geplaatst

**inbreker**

In maart waren er ook niet zoveel zwangeren tot nu toe. We hadden erover gedacht maart en februari samen te voegen maar misschien is maart/april dan een idee om met een lekker clubje te kunnen kletsen :-) niet dat de maart dames in februari niet welkom zijn hoor!!

**breek uit**

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden