Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik zet je gelijk op het echo lijstje!

Groetjes Nathalie

Hallo dames,

Ik mag sinds een week ook op dit bankje zitten. Ben nu 5 weken en 2 dagen en dus op 26 oktober uitgerekend.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien heb ik al een zoon van 16 maanden. Nu, na een mislukte cryo poging en een mislukte icsi dan nu toch zwanger van nummer 2 en weer in oktober.

Ik voel me prima. Soms een beetje weeig maar wel snel moe.

13 maart heb ik mijn eerste echo

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, nou, je gaat lekker los! :-) Gezellig hoor!

Tja, ik heb erge nachtmerries, slaap enorm slecht, ben last van mijn zij/rug en ben een enorm hypochonder, dus maak me meteen vreselijke zorgen... Vanmorgen voelde ik mijn borsten niet zo erg, dus grote paniek. Woensdag wordt mijn hond (lees: mijn zwarte, harige kind op vier poten met grote puntoren) geopereerd aan een tumor. Mijn beste vriendin begrijpt me niet. Gewoon vanalles. Niks bijzonders, maar door de hormonen kan ik het allemaal niet zo goed relativeren. Stom gewoon. Gaat wel weer over! Maar wel lief dat je er naar vraagt!!

Geplaatst

He Floor,

Slecht slapen is echt zo ingrijpend ja! Als je slecht slaapt ben je ook emotioneler en kan je ook minder aan, kortom klote voor je Floor! Dan ook nog die hormonen erover heen en dan ben je helemaal het haasje!

Maarre...van die borsten..heb alleen de eerste 6 weken vanaf de tp last gehad van zere borsten, daarna niet meer, nu nog steeds niet...dus hoeft niets te betekenen hoor!

Wat enorm zielig voor je hond!!! Kan me voorstellen dat je daar emotioneel onder bent! Heb zelf 2 honden en moet er niet aan denken! Hopelijk verloopt de operatie goed en dartelt ie weer snel lekker rond!

Sterkte Floor!

Groetjes Nathalie

Tja, ik heb erge nachtmerries, slaap enorm slecht, ben last van mijn zij/rug en ben een enorm hypochonder, dus maak me meteen vreselijke zorgen... Vanmorgen voelde ik mijn borsten niet zo erg, dus grote paniek. Woensdag wordt mijn hond (lees: mijn zwarte, harige kind op vier poten met grote puntoren) geopereerd aan een tumor. Mijn beste vriendin begrijpt me niet. Gewoon vanalles. Niks bijzonders, maar door de hormonen kan ik het allemaal niet zo goed relativeren. Stom gewoon. Gaat wel weer over! Maar wel lief dat je er naar vraagt!!

Geplaatst

Echo lijstje:

Susan 27 februari 1e echo

yolande 1 maart 3e echo ( dan 9 weken)

Nathalie28 6 maart 5e echo

Floortje 11 maart 2e echo

Doortje 13 maart 1e echo

Beanie 18 maart 6e echo (17 weken)

Geplaatst
Ja, zou ik wel willen, maar ik weet niet wat mijn man er van vindt als ik mijn vriend laat koken ;-))

Okay, foute woordkeuze... vriend/man, *doorhalen wat wel/niet van toepassing is!

Geplaatst

Hi dames,

Welkom Doortje, en boven alles natuurlijk gefeliciteerd!

Nathalie, jij ook precies op 14 weken wereldkundig gemaakt... Idd, behalve de insiders die het al wisten. Ik moet zeggen, we krijgen echt heel veel hele leuke reacties! Echt super. Voelt toch wel weer een klein beetje echter!

Arme Floor, je kunt je zo ellendig voelen.... Nog even volhouden, het wordt heus wel beter! Alleen nu is het zwaar, en voor jou dubbel met ook nog een druk peuter-pubertje om je heen... Ben het eens met Nathalie, je kunt je elke dag anders voelen! Ik voelde mijn borsten eigenlijk het meest na het spuiten van de pregnyl, daarna was het een tijdje weg (en was ik er van overtuigd dat de IVF niet gelukt was) en pas na de positieve test kwam dat weer een beetje terug... Maar ook niet heel erg hoor! Je weet dat je het beste doet voor je hond, maar leuk is het zeker niet.... Geef haar morgen maar lekker veel aandacht en zeker een knuffel en een aai over haar bol van mij!

Ja, ik weet het, ik ben een bofkont met al die echo's! Over drie weken mag ik weer.... We hebben vanavond de babyspulletjes die we 'al' hadden verzameld, is niet zo veel hoor (2 mutsjes, een rompertje en 2 knuffels). Wel leuk hoor! Ik had van m'n werkgever een boekje van Dikkie Dik gekregen, en laatst manlief voor Valentijnsdag een pakje gegeven, dat is allemaal samen in een tas gegaan. Kunnen we af en toe naar kijken.... Oh, Nathalie, jij vroeg laatst nog wat manlief er van vond... Hij vond het heel lief maar dacht dat het wel erg groot zou zijn! Nou ja, maatje 50 groot? Ik denk het niet hoor! Zou evengoed te klein kunnen zijn!

Vanavond ging ik de Clexane spuiten en raakte een slagadertje... Echt grappig. Trok het naaldje er uit en het bloed spoot gewoon over de stoel en de vloer... Kon er wel om lachen. Manlief niet, hij is elke keer bang dat ik per ongeluk ukkie prik! Kan hem maar niet duidelijk maken dat dat niet zo snel zal gebeuren. Hij wil graag dat ik in mijn benen ga prikken maar heel stom, dat durf ik niet! Hoe meer ik in het 'spek' prik hoe minder pijnlijk het is, dus ik denk dat het op mijn been heel pijnlijk zal zijn... In het ergste geval moet manlief maar gaan prikken en dan in mijn billen of zo!

Geplaatst

Floortje, ik snap het wel. Het is wel veel allemaal bij elkaar. Sterkte in elk geval de komende tijd...

Geplaatst
Hallo dames,

Ik mag sinds een week ook op dit bankje zitten. Ben nu 5 weken en 2 dagen en dus op 26 oktober uitgerekend.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien heb ik al een zoon van 16 maanden. Nu, na een mislukte cryo poging en een mislukte icsi dan nu toch zwanger van nummer 2 en weer in oktober.

Ik voel me prima. Soms een beetje weeig maar wel snel moe.

13 maart heb ik mijn eerste echo

Gefeliciteerd!! Wat leuk weer in oktober. Kun je gewoon 1 datum plannen om de verjaardagen te vieren ;-)

En die moeheid is erg herkenbaar hoor!

Geplaatst
Hi dames,

Uk is weer goedgekeurd! Ben zo blij... We gaan het nu 'wereldkundig' maken. Hij is en blijft een druktemakertje en hij had de hik...

Is het goed dat ik nog even hier blijf hangen tot de volgende echo?

Groetjes Beanie

Aangepast lijstje met echo's:

Susan 27 februari 1e echo

yolande. 1 maart 3de echo ( dan 9 weken)

Nathalie28 6 maart 5e echo

Beanie 18 maart 6e echo (17 weken)

gefeliciteerd Beanie! Dat isnfijn nieuws. Het lijkt me zo heerlijk om het dan aan iedereen te kunnen vertellen! Reageren ze een beetje leuk om je heen? Hoe ga je het met je werk doen straks? ( geen idee wat je voor werk doet..).

Ik geef het vak Dans op een middelbare school. Dat wordt dus flink aanpassen.:-)

Geplaatst
Ja, zou ik wel willen, maar ik weet niet wat mijn man er van vindt als ik mijn vriend laat koken ;-))

Ik heb amper last van misselijkheid hoor. Soms een vlaag. Zolang ik gewoon goed eet, gaat het prima. En Susan, geen zorg, jeuk is heel veelvoorkomend. Heeft wel vaak behalve met hormonen ook met groeien te maken, dus goed smeren! (neem geen b.io o.il, want dat is echt petrochemisch afval en sluit je huid juist af, neem Rosa.lia olie of iets anders natuurlijks.

Meiden, ik schrijf not zo veel mee, maar dat heeft ermee te maken dat ik erg moe ben en niet lekker in mijn vel zit vanwege een combinatie van redenen.

Succes allemaal!

Dank je voor de tips. Smeren deed ik al voor de zwangerschap, eigenlijk altijd na het douchen met Vaseline-l.enette creme van de apotheek. Als ik dat niet doe dan droog ik uit...;-) Door mijn werk douche is 1a2 keer per dag en dan gaat het dus snel.

laatst had ik van dat natuurspul gekocht van de T.raaij met lavendel om mee in te smeren. Kreeg mij daar toch n uitslag van. Helaas geen zwitsal,K.neipp en al dat ander lekker spul. Mijn vriend heeft ook een aardig gevoelig huisje, dus ik weet al wat ons kind voor kwaal meekrijgt van ons ;-)

En verder, vriendlief kookt graag. Het is zijn hobby en ik heb er een soort van hekel aan. Bovendien durf ik het niet meer want zijn kook kunsten zijn niet te evenaren ;-). Keuken en boodschappen is zijn gebied en ik doe de rest van het huis. Goede deal toch? Ik maak me 1x per week ff flink kwaad terwijl hij de dagelijkse beslommeringen doet. Lucky me. :-)

Geplaatst

He Beanie,

Leuk he zo'n tasje met kleding!! Elke dag even naar kijken! Wat je zegt...dan wordt het toch weer een beetje echter.

Maatje 50 moet goed zijn, is zeker niet groot, eerder te klein ja. Dikkie dik is zoooo leuk, zag op de 9 maandenbeurs dikkie dik slofjes zoo schattig!

Snap best dat je man schrikt van zo'n bloedbad :) wij zijn wat gewend maar de mannen niet :)

Ik spuit m'n b12 i.m. in m'n been, als je s.c. spuit kan je toch gewoon een huidplooi pakken richting de zijkant van je been of heb je hele dunnen beentjes?

Ik moet wel zeggen..als je benen goed getraind zijn dus goed doorbloed dan raak je ook nog weleens wat met de naald eruit halen...weet niet of je man dat zo leuk vind :) of gaat het hem echt om de kleine?

En natuurlijk durf jij dat Beanie!!

Hoe voel jij je eigenlijk? Nog veel last van misselijkheid? En heb jij nog krampen/ steken?

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Jeetje Susan, vakdocent dans! Wat zal jij slank zijn!!

Vanaf wanneer stop je dan met werken?

Een hele mooie echo gewenst morgen Susan!!!

Groetjes Nathalie

Moet een beetje lachen; nee ben niet superslank. Ben geen klassieke ballerina en 15 jaar geleden dansacademie gedaan en inmiddels zijn die dikke bovenbeenspieren een beetje gaan hangen ;-)

Maar mn conditie is prima :-)

ben heel benieuwd naar de echo. Heb r wel n goed gevoel over al durf ik dat niet helemaal door te voelen/ hardop uit te spreken.

hoe voel jij je verder?

Geplaatst
Jeetje Susan, vakdocent dans! Wat zal jij slank zijn!!

Vanaf wanneer stop je dan met werken?

Een hele mooie echo gewenst morgen Susan!!!

Groetjes Nathalie

p.s de zomervakantie start 15 juli, dan ben ik bijna 7 mnd. Ik heb 6 weken vakantie dus ik denk dat ik daarna nog n weekje terugkom om dan iemand in te werken en dan met verlof. Maarrrr eerst maar ff de echo afwachten...;-)

Geplaatst

Ik heb gewoon altijd zo'n beeld van vakdocenten :)

Conditie en buikspieren zal jij wel hebben ja!

Spannend he die echo! Ik hoop gewoon dat je lekker kunt genieten morgen!

Hier gaat alles z'n gangetje, met vlagen misselijk, niet meer zoveel gelukkig en goed weg te eten.

Slaap slecht maar ja..heb begrepen dat heel veel zwangeren dat hebben dus ik klaag niet! Zit de dagen af te tellen tot de volgende echo...blijft spannend!

Groetjes Nathalie

Moet een beetje lachen; nee ben niet superslank. Ben geen klassieke ballerina en 15 jaar geleden dansacademie gedaan en inmiddels zijn die dikke bovenbeenspieren een beetje gaan hangen ;-)

Maar mn conditie is prima :-)

ben heel benieuwd naar de echo. Heb r wel n goed gevoel over al durf ik dat niet helemaal door te voelen/ hardop uit te spreken.

hoe voel jij je verder?

Geplaatst

Even kort egobericht: sinds dit weekend ligt ons zoontje met heftig virus in ziekenhuis. Dus vandaar ben ik voorlopig even niet op forum. Susan succes morgen en voor de rest weet ik even niets uit m'n hoofd!

liefs

Geplaatst
Even kort egobericht: sinds dit weekend ligt ons zoontje met heftig virus in ziekenhuis. Dus vandaar ben ik voorlopig even niet op forum. Susan succes morgen en voor de rest weet ik even niets uit m'n hoofd!

liefs

Ojee Jolande, hopelijk is het niet al te ernstig of wordt hij gauw beter!

Lief dat je er aan denkt mij succes te wensen...

Veel sterkte!

Geplaatst
He Beanie,

Leuk he zo'n tasje met kleding!! Elke dag even naar kijken! Wat je zegt...dan wordt het toch weer een beetje echter.

Maatje 50 moet goed zijn, is zeker niet groot, eerder te klein ja. Dikkie dik is zoooo leuk, zag op de 9 maandenbeurs dikkie dik slofjes zoo schattig!

Snap best dat je man schrikt van zo'n bloedbad :) wij zijn wat gewend maar de mannen niet :)

Ik spuit m'n b12 i.m. in m'n been, als je s.c. spuit kan je toch gewoon een huidplooi pakken richting de zijkant van je been of heb je hele dunnen beentjes?

Ik moet wel zeggen..als je benen goed getraind zijn dus goed doorbloed dan raak je ook nog weleens wat met de naald eruit halen...weet niet of je man dat zo leuk vind :) of gaat het hem echt om de kleine?

En natuurlijk durf jij dat Beanie!!

Hoe voel jij je eigenlijk? Nog veel last van misselijkheid? En heb jij nog krampen/ steken?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Eigenlijk is het nog maar weinig hoor, in het tasje, beetje kleding en 2 knuffels... Maar ik vermoed dat dat nog wel meer zal gaan worden! Dat vermoeden heb ik ook dat maatje 50 eerder te klein zal zijn dan te groot, zeker omdat uk echt al lange beentjes heeft.... Maar als hij de bouw van zijn vader heeft dan wordt het een slanke van gemiddelde lengte. Nee, ik heb niet van die dunnen veulenpootjes, ik heb een soort van topsportverleden. Dus heel veel krachttraining gedaan. Daardoor wel afgetrainde maar stevige benen. Is moeilijk een huidplooi vast te pakken, dat is de reden dat ik niet op mijn benen durf te prikken. Zal eens kijken of ik aan de zijkant wel een plooi kan pakken! En anders kan ik ook nog op mijn zadeltassen prikken, lekker in het vet.... Komt vast wel goed. Ik schrok er gisteren niet van hoor, het is maar zo'n dun naaldje dus het viel allemaal wel mee. Moest er gewoon nogal om lachen, maar manlief dus niet. Gaat hem echt alleen om uk, hij is steeds bang dat ik uk ook prik. Daar moet ik toch echt wel mijn best voor doen met zo'n kort naaldje!

Las dat jij nog steeds vlagen misselijk bent... Dat heb ik dus ook. Gisteren en vandaag overdag toch weer best wel misselijk geweest. Vanavond was het weer wat beter. Kan het idd wel redelijk wegeten, hoewel ik het nog altijd lastig vind om te bepalen waar ik trek in heb. Gelukkig kan ik wel in de keuken staan, vanavond kwamen mijn schoonouders redelijk onverwacht eten (wisten we pas gisteren) dus ik kon vanmiddag aan de bak. Was gelukkig lekker en goed gelukt, was een nieuw recept en dat is altijd maar afwachten!

Heb idd ook wel steken aan de zijkanten, bandenpijn en regelmatig een soort van spierpijn achtig gevoel in mijn onderbuik. Heb het gisteren even voorgelegd en volgens de gyn is dat het groeien van de baarmoeder. Is ook niet onlogisch. Uk is in 12 weken gegroeid van 7 of 8 cellen naar bijna 9 cm van kop tot kont.... Moet wel wat ruimte voor gemaakt worden. Zal voor jou nog wel erger zijn!

Las ook dat je slecht slaapt... Volgens mij een hoort-erbij kwaaltje... Welkom op het nachtbankje...

Groetjes, Beanie

Geplaatst

liefs

Veel beterschap voor je zoontje Yolande, en sterkte voor jezelf!

Geplaatst

Jeetje Yolanda dat is schrikken zeg!! Heel veel sterkte gewenst!!

Groetjes Nathalie

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden