Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej dames,

Hoe is het ermee? Een paar dames flink misselijk lees ik? ;-)

Ik heb morgen (onverwacht) een extra echo. Ik heb afgelopen weekend weer wat bloedverlies gehad (volgens mij heb ik dat al hier verteld). Mijn man maakt zijn eigen best wel erg druk. Vanmogen zei hij het weer. Ik kreeg er ook een mailtje van mijn moeder overheen. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld en de situatie uitgelegd.

De telefoniste vroeg wanneer mijn volgende echo was en of ik er eerder eentje wildje. Uuuuh, ja natuurlijk! Nu heb ik moregn mijn 2de echo :-)

Ik maakte me eigenlijk niet echt druk om het beetje bloedverlies, maar nu mijn man en mijn moeder zich z druk maken, begin ik het ook te doen... Ik laat me gek maken, hahaha.

Liefs Elke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jose, jippie! Weer een magische grens gehaald. Gefeliciteerd! Lukt het je al om te gaan genieten?

Boogie, bloedverlies tot de 30e week??? Jeetje, wat erg dat je dat mee moet maken. Zou helemaal gek worden...

Henne, onze cryo was ook drie dagen oud, ook in natuurlijke cyclus teruggeplaatst en ik moest uitgaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Weet niet of je hier iets aan hebt?

Tweety, jij ook al 13 weken? Bij een ander lijkt de tijd heel snel te gaan maar zelf zwanger, kruipen de dagen voorbij.

Elke, getsie, die spanningen blijven. Hoop op een mooie echo morgen. Laat je het weten?

Ivfsh en Henne, die 8 pauzemeisjes zwanger moeten blijven staan he? Of meer worden natuurlijk maar in ieder geval niet minder. Hopelijk zonder kotsmisselijk te zijn.

Geplaatst

Oke, dat had ik gistervond dus niet moeten zeggen: kotsmisselijk hier. Heb zelfs mijn man gevraagd iets later weg te gaan omdat ik me zo beroerd voelde. Het is nu iets gezakt, maar feest is anders. En toch ben ik dan nog eerder bang dat dit een teken is dat ik een miskraam krijg, dan dat het goed zit. Hoe onzeker kun je zijn?

Fijn Elke, een extra echo. Maar laat je niet gek maken als je je zelf geen zorgen maakt!

Denk dat ik straks toch ook maar even ga bellen. Dit is geen doen.

Geplaatst

Ik heb vanochtend van manlief een beschuitje en kop thee op bed gehad, daarna nog even blijven liggen, en toen pas opgestaan.

Het is de al-oude tip, maar werkt wel! Voel me prima vanochtend dus ben weer aan het werk.

Wél met een voorraad volkoren biscuitjes en crackers, zodat ik altijd even wat kan eten! Hoop dat het neit te veel opvalt hier ;-)

Henne, even bellen kan geen kwaad. Sommigen krijgen pilletjes voor de misselijkheid als het heel erg is.

Elke, lijkt me fijn om alweer een echo te hebben! Beter het zekere voor het onzekere.

Voor mij is morgen eindeiljk de grote dag! Ik heb trouwens nu eindelijk zo goed als geen (bruin) bloed verlies meer! Jeeeeeh!

He, fijne dag meiden!

Geplaatst

Wat een onzekerheid lees ik hier van zoveel meiden! Vooral Henne, ik duim met je mee dat deze nog minstens 35 weken lang lekker mag blijven zitten. Misselijkheid klinkt zeker niet slecht als bevestiging hoor, al is het niet erg aangenaam. Vaak eten helpt echt waar! Vanaf je het voelt opkomen wat binnenspelen. Ik heb tonnen gedroogde abrikozen, noten, soja drankjes, rijstwafels en grany's gegeten in die periode. De hele dag door (en toch niet erg veel bijgekomen, oef).

Armanda, succes met je echo! Eindelijk! Vond je het wachten tot de zwtest spannend, is dit toch ook wel héél heel lang wachten, vind je niet? Heel benieuwd hoe het zal gaan! Spannend he.

Elke, ook jij succes al heb jij er meer vertrouwen in dan je moeder en je man haha.

ivfsh, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Henne, ik hoop dat je misselijkheid een heel goed teken is! Vorige keer had je het toch ook van de een op de andere dag? Doe rustig aan meid, laat je niet gek maken door die cursus vandaag. Zoals je al zei: misschien alleen de middag gaan.

Armands: ook misselijk :-). Tja, ik zet er nog een smiley bij, beschouw het nl al goed iets: fijne bevestiging na al dat bruinverlies!

Ellentrik: dank je voor je berichtje!

Hier enorme rugpijn, al een paar dagen sluimerend, maar sinds gister echt veel erger. Zit me niet lekker moet ik zeggen.... Hoop dat het een zwangerschapskwaaltje is en niet iets te maken met bbz ofzo. Google zou soms verboden moetenworden.... Als ik ga zoeken op rugpijn en vroege zwangerschap, kom je nl zowel zwangerschapskwaaltje tegen als mogelijk symptoom van bbz.... Tja, ik zal me maar niet meer gek maken geloof ik...

Geplaatst

Heb ziekenhuis gebeld en mag 12.15 voor een echo. Ze waarschuwde wel dat het nog weinig zegt, maar snapte ook wel dat ik het zo niet trek. Moet waarschijnlijk alleen, j. Kijkt of hij naar het ziekenhuis kan komen.

Geplaatst

Nee, ik heb nog niets gehoord van het ziekenhuis.... Heb met de huisarts afgesproken dat als ik woensdag nog niets heb gehoord, dat ik dan weer even ga bellen... Mooi dat jij een echo hebt! Zal je rust geven.

Geplaatst

Hoop het. Ze benadrukte echt dat het nog vroeg is en weinig zegt. Maar ik wil het vooral weten als het nu al niet goed zit. Dat we er met nu een 'goede' echo nog lang niet zijn, weten wij als geen ander.

Geplaatst

Hè henne,

Dat is ook zo. Maar als deze echongoed is, ben je wel weer een stapje verder. Wijngaan met z'n allen stapje voor stapje :-). Ik weet anders nog wel een dokter die je haarfijn kan uitleggen dat er in de eerste twaalf weken vanalles mis kan gaan :-). Grrr, de eikel nipv te gaan janken had ikmdie kerel flink op zn plek moeten zetten...

Nog een paar uurtjes dan kun je terecht.

Geplaatst

Haha ja dat is waar ivfsh, misschien moet ik die man even bellen ;-) Denk dat als je niet zwanger was geweest je wel van leer was getrokken, hormonen doen veel met je. Ik ben geen jankerd, maar tegenwoordig.... vanochtend aan de telefoon ook, doe ik echt nooit. Oh gets zeg, ben nu echt zo zenuwachtig, wat als er niks te zien is? Wat als het gewoon weer over is? Ik wil niet weer in dat zwarte gat vallen....

Geplaatst

Henne! Wat goed dat je gebeld hebt en een echo krijgt vandaag!

ik hou het forum in de gaten voor een berichtje van je!

Hier alles goed. Vanmorgen weer een echo gehad en alles was goed! Het hartje klopte mooi snel zei ze en hij is nu ruim 1 cm!!

Liefs Elke

Geplaatst

Helaas geen goed nieuws. De echo liet een lege baarmoeder zien, nog geen kleinste begin van een vruchtzakje. Wel vocht achter de baarmoeder. Samen kan die wijzen op een bbz. In de eierstokken was wat dat betreft niets verdachts te zien, maar het kan in de eileiders zitten. Nu dus hcg geprikt om te kijken welke kant het op lijkt te gaan. Bij hoog hcg is er groot risico op bbz, bij laag hcg is het vruchtje waarschijnlijk al losgekomen en is het wachten op een bloeding/miskraam. Vanmiddag na vier uur wordt ik gebeld over hcg en hoe verder. Moet aan de bel trekken bij elk dingetje, pijntje of wat dan ook dat ik niet vertrouw. Wordt een lange middag....

Geplaatst

Oh nee Henne!!! Dit was absoluut niet het nieuws waar ik op hoopte...

Ik gun het je zo! Ik heb er geen woorden voor...

Ik wens jullie heel veel sterkte met weer een verlies ((((kuffel))))

Liefs Elke

Geplaatst

Ik ben vooral verdoofd, maar langzaam beginnen de tranen ook flink te komen. Waarom nou weer? En ook angst over wat me nu weer te wachten staat als het een bbz blijkt te zijn.

Geplaatst

Jeetje,wat een bericht Henne

Er zijn weinig woorden voor.

Wat zal door je hoofd nu stromen....pijn,verdrit,angst.....

Het is niet eerlijk,na alles wat jullie mee gemaakt hebben.....vreselijk nieuws!

Heel veel sterkte!!!!!

Ik denk aan je,

liefs,Violeta x

Geplaatst

lieve lieve henne,

mijn tranen komen ook voor jou! Ik vind het zo vreselijk oneerlijk.... dit is echt teveel onrecht achter elkaar voor jullie. Heb er echt geen woorden meer voor. Denk aan je!

Geplaatst

Lieve Henne en partner,

wat een verdriet weer voor jullie zeg. Echt oneerlijk dat dit nu gebeurt. Veel sterkte en een dikke knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden