Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve roxanne

Dank je wel voor jouw reactie. Hoe gast het met jou?

Ook wij zijn vier jaar bezig en ook wij hebben dat altijd gezegd om dezelfde reden. Nu ik het kindje vaker heb gezien voelt het aan de ene kant verkeerd om dat te voelen en aan de andere kant blijf ik dan dicht bij wat wij altijd voelden.

We moeten de keuze maken voor een vwp. Zo bang voor een mk en voor een "slechte" uitkomst.

Toch helpt jouw verhaal ons. Dank je wel daarvoor.

Heel veel liefs

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ymkeh heel veel sterkte en succes , weet niet zo goed wat ik anders moet zeggen. Praat hier je zorgen van je af, zover als dit wil. Kan iets verlichten. Knuffel

Geplaatst

@roxanne iedereen mag z'n mening hebben dat is nou eenmaal zo. Moet helaas zeggen dat ik, ondanks het traject wat III/wij heb afgelegd, me bij je aansluiten. Maar goed ik weet nog niet hoe het bij ons staat. Knuffel

Geplaatst

Miems dank je! Het steunt mij te weten dat anderen het ook zo kunnen voelen.

Zo lastig iedereen gaat het vertellen met de 12 wkn maar ik weet niet wat ik met mijn gevoelens kan en mag, eerst nog 4 wkn wachten op vwp, waar ik alleen maar kan hopen op goed nieuws en geen mk. Vergeef ik mijzelf nooit.

Het spijt me dat ik zo weinig reageer en alleen maar mijn eigen zorgen uitspreek. Ik lees wel mee en duim voor jullie voor mooie echo's en uitslagen.

Liefs

Geplaatst

Ymkeh je hebt nu ook wel genoeg aan je eigen zorgen en waar anders kun je die beter uiten dan hier. Zeker als ik je omgeving nog niemand/weinig mensen van de zwangerschap weten.

Wij hebben dit dilemma van heel dichtbij meegemaakt. Minn schoonzus en zwager hadden al twee drukke kinderen, weinig ruimte en zaten financieel niet breed toen ze bij de zwangerschap van de derde ook een slechte uitslag kregen met de combinatietest. Zj hebben gekozen voor een vwp omdat een gehandicapt kindje in hun gezin echt geen mogelijkheid was, hoe hard en moeilijk het ook is om dat te benoemen. We hebben een paar helse weken doorgemaakt, gelukkig was alles goed en mijn nichtje is inmiddels drie.

Misschien nog wel een 'tip' voor als je een vwp wilt laten doen: bel rond naar andere ziekenhuizen. Mijn schoonzusje moest in het eigen ziekenhuis eerst vier weken wachten op de punctie zelf en dan geloof ik twee weken op de uitslag. Het zou geen spoed zijn... Ze is rond gaan bellen en kon in een ander ziekenhuis, wel een eindje rijden hoor, veel eerder terecht en de eerste uitslagen kreeg ze al na drie dagen. Kan me voorstellen dat je gewoon in je vertrouwde omgeving wilt blijven, maar wilde het toch even melden...

Knuffel

Geplaatst

Hoi henne. Dank je voor het delen. Je bent er altijd.

Ben bang dat we die helse weken ook tegemoet gaan. Ook al zegt het ziekenhuis dT de uitslag positief is. Morgen bellen voor afspraak. Om alles te doorlopen en hopen dat we een vwp mogen omdat we boven de grens zitten en ik 35 ben.

Wil het wel vertellen maar fantaseerde vier jaar over hoe het zou zijn en dat is niet zo. Mijn familie en van mijn man weten het maar erg leuk was het niet. En dat vind ik jammer. Maar 8 wkn verbergen lukt niet ben ik bang. ;(

Geplaatst

Lieve Ymkeh,

Je hoeft je niet te excuseren hier denk ik.. we kunnen allemaal zo goed begrijpen hoe je je voelt.. maar

echt we kunnen het pas voelen .. als je hetzelfde meemaakt..

En als je dan eventjes niet reageert snappen we dat allemaal heel goed, ik weet zeker dat ik nu voor

iedereen praat..

En tja meis, het is echt klote.. maar zorg dat je er geen spijt van heb.. zowel van de beslissing niet

als als je "het" laat komen..

Misschien helpt dit nog een beetje;

Toen ik zwanger was waren we door het dolle heen super!! Eindelijk na zo lang wachten..

We konden niet wachten om een kloppend hartje te zien, maar ook niet wachten om een bevestiging

te krijgen dat alles goed was.. (Dus geen gehandicapt kindje).

Nu het mis is gegaan, zijn we aan de ene kant heel verdrietig.. maar aan de andere kant blij en opgelucht.

Er was iets mis met de "baby" en moeder natuur heeft zijn werk gedaan, heeft het niet doorgezet en

uiteindelijk niet laten komen..

Daar zijn we blij om dat moeder natuur deze beslissing heeft gemaakt, en dat we er bijv niet bij 12 weken

achter komen dat het niet goed is..

Dan alsnog was de beslissing moeilijk en oneerlijk geweest, maar dan nog had het bij ons niet ter wereld

gekomen..

Het enigste wat ik mee kan gegeven; Blijf realistisch voor jezelf, je partner en voor je kindje..

Ik haal me dan de gedachte naar voren; bij ons heet het Arduin, dan ga ik naar zo'n woning waar

lichamelijk en geestelijke gehandicapte kinderen zitten.. dan breekt me hart.. en vraag ik me af

of ze nu gelukkig zijn?

En ja daarin tegen, zijn er ook genoeg gehandicapte kinderen, die thuis wonen en het naar hun

zin hebben.. absoluut..

Maar ze geven je van te voren niet de keuze hé:

embryotje 1 = een kindje met een lichte handicap

embryotje 2 = een kindje met een zware handicap

Welke wil je terug geplaatst hebben?

Maar damn meid wat moeilijk, poeh het spookt al de hele avond door mijn kop.. :crybaby2:

Maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat als je al een paar keer zo'n mooie echo heb

gehad, met een mooi kloppend hartje.. dat het helemaal tegen je gevoel in gaat..

Het leeft het is al een babytje..

Echt praat hier van je af.. al is dat heel moeilijk als het bij andere wel allemaal goed is..

maar we zullen je door dik en dun steunen.. serieus!!

En lief dat je vraagt hoe het met me gaat; zoals je misschien uit het verhaaltje kan opmerken.

Gaat het goed.. as dinsdag weer een terugplaatsing, en nu al zenuwachtig of de cryo'tjes goed

ontdooien.. ik hoop dat we er daarna nog twee overhouden en dat ik niet al heel snel aan de

derde laatste poging moet beginnen.. dat maakt mij wel een beetje angstig.. (alwel wil ik

nog wel doorgaan met een betaalde poging hoor)

@Miems tja ik weet dat het mijn mening is, maar ik heb wel eens meer mijn mening gegeven en toen

werd er negatief op gereageerd.. zeker als het over zo'n "gevoelig" onderwerp gaat..

Dus vandaaaaaaaaaaaar :happy:

Lieve groetjes!!

Geplaatst

Wow wat fijn roxanne zo snel al. Wat fijn!! Hoop zo dat het dit keer mag lukken.

Met mijn 2 miskramen was ik verdrietig maar de keuze werd voor mij gemaakt.

Er zijn zoveel stoere vrouwen met uitslag onder de 100 die geen vwp doen en waarbij het goed is.

Ik heb 260, mooi hartje, alles goed, als het goed is de placenta ook, mooie meting 1.3 maarrrr hoge beta hcg.

Vwp ja maarrrr wat als het uitmondt tot een mk en achteraf blijkt dat het gezond is. Dat vergeef ik mijzelf nooit. Dit is ook nog laatste ronde. Maar dat staat er zelfs buiten. En wat als het niet goed is dan voel ik me ook verschrikkelijk. En dan is er nog hoe we er altijd instonden.

Ben ik niet te bezorgd of zijn het reële zorgen? En zo maak ik overuren en gaat als het goed is het leven door in mij

Geplaatst
Wow wat fijn roxanne zo snel al. Wat fijn!! Hoop zo dat het dit keer mag lukken.

Met mijn 2 miskramen was ik verdrietig maar de keuze werd voor mij gemaakt.

Er zijn zoveel stoere vrouwen met uitslag onder de 100 die geen vwp doen en waarbij het goed is.

Ik heb 260, mooi hartje, alles goed, als het goed is de placenta ook, mooie meting 1.3 maarrrr hoge beta hcg.

Vwp ja maarrrr wat als het uitmondt tot een mk en achteraf blijkt dat het gezond is. Dat vergeef ik mijzelf nooit. Dit is ook nog laatste ronde. Maar dat staat er zelfs buiten. En wat als het niet goed is dan voel ik me ook verschrikkelijk. En dan is er nog hoe we er altijd instonden.

Ben ik niet te bezorgd of zijn het reële zorgen? En zo maak ik overuren en gaat als het goed is het leven door in mij

Stoere vrouwen? Ik weet niet of ik het stoer wil noemen.. tis een risico nemen.. maar ja het leven zit VOL risico's .. dus ja..

Ik denk dat je reeéle zorgen heb hoor.. maar probeer ondanks de goede berichten toch nog positief te blijven.. kan je nergens

anders terecht ofzo waar je SNELLER aan de beurt ben.. ??

Lastig lastig..

Ja snel inderdaad hadden wij ook niet verwacht zo snel.. maar mijn bms was al 9 mm bij de laatste meting vorige week donderdag..

Geplaatst

Dan hoort het zo te zijn 😍. Alvast heel veel succes :)

Vwp kan overal pas bij 16 wkn ivm hoeveelheid vruchtwater

Geplaatst

@roxanne: jeetje dat is snel gegaan! Ik duim voor je dat di alles goed gaat!!! En dan gaan we ervoor zorgen dat je kleintje straks die gave rompertjes aan kan! :-)

@ymkeh: jeetje meis, ik begrijp je volkomen maar kan je niet echt adviseren. Ik lees aandachtig mee en hoop dat er straks wat rust keert bij jullie. Ik vind het zow naar voor je!!!

@miems, wat fijn dat het goed gaat met je! Ik ben dol op pindakaas, hopelijk houd ik het binnen de hele zwangerschap :-D. Wanneer heb jij weer een echo!???

@henne, bedankt. Ik ben echt superrrr zenuwachtig eerlijk gezegd. Vandaag ook al een jankdag gehad... Pffff niets voor mij :-(

@zuuz: jaaah ik heb vrij tot begin september :-D echt heerlijk. Ij ook morgen echo he, spannend!!! Ik duim voor je!!!!!

Nou meiden, ik laat jullie morgen weten hoe het met mijn baby's gaat... Een of twee, ik snap er niets meer van dus wacht het morgen af, maar wordt echt wel onzeker van al die ziekenhuisbezoekjes... Met vage uitslagen......Terwijl ik dat eigenlijk niet echt herken bij mijzelf (ben altijd vrij nuchter).

Groetjesss Jeanine

Geplaatst

Vrijdag heb ik weer een echo. Om 810 uur pfff mooi op tijd dus. Ymkuh graag gedaan, wou dat ik wat kon doen! Wat reageren betreft je moet doen waar je je oud bij voelt. Knuf

Geplaatst

Ow meiden, eindelijk goed nieuws: zelft t hartje gehoord.. Zoww blij zijn we!!!! Zelfs de navelstreng gezien!!!

Het andere kindje is ook gegroeid, maar geen vruchtzakje te zien.. Hierdoor volgende week nog een keer terug, want dit is wel vreemd natuurlijk. Maar 1 baby doet t super... :-)

Geplaatst

Inflame wat fijn van het ene oh zo gezonde kleine spuitje, nu moet de andere ook gewoon goed zijn hoor. Zo'n echo is zo bijzonder, echt een wonder. Knuf

Geplaatst

Inflame dat is goed nieuws, super!

Ik ben vandaag weer super onzeker. Voor het eerst zonder zetpil tegen misselijkheid en dat gaat tot nu toe goed. Op zich fijn natuurlijk, maar best lastig om dan vertrouwen vast te houden.

Geplaatst

Ymkeh fijn dat je vrijdag terecht kunt, ik hoop dat ze dan al wat meer kunnen vertellen,

of goed kunnen informeren.

inflame: wat fijn een goeie echo, geniet er maar van!

Henne: erg herkenbaar, ik ben ook vaak misselijk en dizzy, wil geen prik of koffie of thee meer ( dronk dat voor heen HEEEEEL GRAAG)

maar zoals vandaag heb ik een betere dag heb al een komkommer op en kwark en bescuit.. Heb gelezen dat het erg kan schommelen..

probeer me daar aan vast te houden...

Ben wel erg duizelig bah en erg last van me heup uit het niks?

PFF volgende week din pas ons echo...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden