Jump to content

Wie start er ook in Januari 2011!

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Bij deze open ik maar vast een Januari topic omdat ik in dan ga starten met onze 1e ICSI behandeling! (start onderdrukken in december, stimuleren in januari, TP eind januari)

Duurt nog heel lang maar ik wacht geduldig af!

En voor iedereen die mij hier komt vergezellen, 2011 wordt ons jaar!

Liefs Miekske

• Replies 991
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Miekske

Heel erg veel succes alvast.

Wij gaan waarschijnlijk in januari ongeveer voor de cryotp uit de derde poging dus ik hoop echt dat het ons jaar gaat worden.

Posted

hoi Miekske en Maris,

wij beginnen ook in januari. Als alles goed gaat, dan moet ik eind november/begin december weer met de pil beginnen. In week 1 van 2011 beginnen we met de deca en in week 3 is onze startecho en starten we als het goed is ook met de puregon. Dit keer krijg ik de prikpen...ben benieuwd...en dan eind januari/begin februari ergens de punctie en tp...

hoop dat 2011 ook ons jaar wordt, dacht eigenlijk 2010, maar daar is nog niet veel positiefs uitgekomen, alleen maar negatief...2 mislukte ivf's...op dit moment zijn we bezig (ik dan in het bijzonder) om ons voor te bereiden, lichamelijk en geestelijk om de 3e ivf met positief resultaat te laten beeindigen...ben al begonnen met extra vitamienen in te nemen en visolie en tarwekiemolie...hebben ons eetpatroon aangepast, zijn 'vruchtbaar' voedsel aan het eten en luister elke dag ook naar de cd van Zita West (al is deze dan eigenlijk voor pre and post embryo transfer en voor de twee wachtweken...de cd is gewoon heerlijk relaxing en ik kan mijn lichaam zo goed voorbereiden op wat er komen gaat...ben ook met reiki begonnen om evt. blokkades op te heffen en ook kalmer/rustiger in mijn hoofd te worden. Of het idd resultaat heeft, dat zien we dan wel als we moeten gaan testen volgend jaar...

Miekske..veel succes met de eerste icsi!!!

Maris...jij ook succes met de cryo tp...

liefs,

nico

Posted

he girls,

ik zie net dat jullie met icsi in 2011 weer beginnen...ik met ivf...bijna hetzelfde, alleen in het lab iets anders...

liefs,

nico

Posted

Nico jullie zitten ook al goed in de voorbereiding dus! Wij zitten hier ook al aan de vitamine preparaten. Ik neem omega 3, tarwekiemolie, vit. voor zwangeren en mijn mannetje omega 3, tarwekiemolie, zink/selenium, vit B12 en vit D3.

Ook drinken we beiden geen alcohol meer, en is mijn vriend gestopt met wielrennen. Dit alles om het zaad zo goed mogelijk te krijgen.

Vanwege een operatie in het verleden heeft mijn vriend nl geen zaadlozing meer, maar heeft een retrograde ejaculatie gekregen waarbij er een deel van het zaad in de blaas terechtkomt. Dat kunnen ze eruit filteren maar hij moet dan eerst een neutraliserend drankje drinken zodat de zaadjes niet allemaal doodgaan. Je kunt je indenken dat we dus niet veel overhouden dus moet het zo optimaal mogelijk zijn! Als het niet lukt om voldoende zaadjes uit de blaas te halen dan krijgt hij een directe PESA of TESE.

Met reiki of accupunctuur heb ik niet zoveel maar misschien is het niet verkeerd! En als je je er goed bij voelt waarom niet.

Alleen met eten weet ik nog niet zo goed wat te doen... Welk eetpatroon volgen jullie dan, en wat is 'vruchtbaar' voedsel? haha

Maris spannend cryoTP in januari! Zag dat jullie nog 2 cryo's hebben, worden die dan ook samen teruggeplaatst als alles goed gaat?

Dit moet 'm toch gewoon gaan worden voor jullie!!!

Ik vind het heel spannend voor ons wordt het de eerste poging maar ik hen er echt zin in. Dat verdomde wachten duurt alleen zo lang!

Heb de medicijnen allemaal al in huis en toen schrok ik wel een beetje van de hoeveelheid.....maar we gaan er gewoon voor en laat het allemaal maar op me af komen.

Liefs Miekske

Posted

Ik begin ook in Januari.. alleen wij gaan voor een brusje!! maar net zo spannend..start onderdrukken in december, stimuleren in januari, TP eind januari. Dus we lopen dan wel gelijk op.

heeeel veel suc6!

liefs

Desiree

Posted

Nico spannend de derde ivf heel veel succes.

Mijn vriend slikt eigenlijk al een tijdje vitamine pillen het schijnt dat het zaad daar beter van kon worden dus we zullen zien. Hij is jammer genoeg nog niet gestopt met roken maar heeft het wel geminderd. Drinken deed hij al niet dus dat is dan wel weer mooi.

Volgende week vrijdag krijgt hij nog een echo van de zaadballen om te kijken of er iets beschadigt is 13jaar geleden met een zwaar ongeluk dus dat is afwachten.

Miekske ja als alles goed gaat dan laten we ze allebei terug plaatsen dus ik ben benieuwd wij hebben nooit eerder cryo´s gehad dus ik hoop dat het lukt. Ze zijn ook in DD dus ik ben benieuwd.

Spannend dat dit jullie eerste icsi word en ja het zijn aardig wat spuiten maar het spuiten viel mij reuze mee hoor. Ik hoop dat ze genoeg zaadjes vinden bij je vriend en dat jullie niet voor tese hoeven.

Dees spannend voor een brusje heel veel succes.

Posted

waarschijnlijk start ik in januari met de pil, zal mijn lijst volgende maand ontvangen. Doorde keizersnee vorige keer moet er een jaar tussen zitten.

Wat doe ik anders dan anders? Ik luister naar mijn gezonde honger en die zegt meestal veel groen, tomaat, haring en andere vissen. Appels en kaas op de bruine boterham. Niet meer dan af en toe twee glaasjes wijn tot een dag of 3 voor de tp geen wijntjes meer. Etos zwanger worden slikken en verder geloven in je lichaam! Vanaf de tp vond ik mijzelf zwanger, immers er zit een gedeelde vrucht in je!

Posted

Hallo iedereen,

Wij beginnen als het goed is in december met onderdrukken. 1 december krijgen wij de uitslag van chromosonenonderzoek en afhankelijk van het aantal aanmeldingen zullen wij dan begin december ( volgens de arts ) beginnen. In januari zal dan de TP zijn. Ik vind het zooo spannend !!!!!! eindelijk gaat er iets gebeuren, het is voor ons de eerste keer dus laten het maar een beetje op ons afkomen... 19 oktober gesprek gehad en uitleg over de behandeling... Pff nou dat kwam toch wat harder aan dan ik had gedacht...Ik heb al heel veel kunnen lezen op dit forum maar als je het dan zo op papier krijgt en uitleg erover dan kmt er wel veel over je heen.... Ook omdat ik gelijk moest oefenen met prikken ( voelde me er zo onbeholpen bij zitten )... Nu is het nog even wachten en geduld hebben..

Maak me alleen soms wel zorgen over de vergoedingen, volgens onze arts krijgen we maar 1 behandeling vergoedt. We hadden er al over gelezen maar volgens de arts wordt het januari 2011 ingevoerd ( daar heb ik nog niets over gehoord??) Dat betekent

dat dit onze eerst en tevens laatste "vergoedde" poging zal zijn... Zooo oneerlijk maar ja, het is weer een teleurstelling en zoals er al veel zijn geweest de laatste tijd zal dit ook even een plekje moeten krijgen.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen en we houden elkaar op de hoogte !!!! Het jaar 2011 wordt een TOPjaar !!!!!!!!!!!

Liefs Vlinder

Ik wil iedereen heel veel succes wensen en we houden elkaar op de hoogte ! en natuurlijk wordt het jaar 2011 een TOPjaar !!!!

Liefs Vlinder

Posted

Heej vlinder,

even een vraagje jullie krijgen 1 poging vergoed? emm hoezo dat dan? ze willen het wel doen het nieuwe kabinet, alleen heb ik er voor de rest nog niks over gehoort gelezen. Ik hoop het niet dat zou betekenen dat er heeeeel veel mensen geen kinderen meer kunnen krijgen. (ze willen toch de vergrijzing tegengaan) beetje raar hoor als ze dit echt door gaan zetten!

Bij welke verzekering zitten jullie?

nou hoop dat ze gewoon 3 gaan vergoeden hoor!

suc6!

liefs

Desiree

Posted

Heej dames,

Ik wil jullie alvast heel veel succes wensen met jullie voorbereidingen voor jullie poging in januari :-D

Liefs Elke

Posted

Heey Dees,

Ja voor ons kwam het ook nogal onverwacht... Maar onze arts kwam hierop tijdens onze uitleg over de behandeling... Ik reageerde net zoals jij schrijft... maar kreeg van haar te horen dat ze het somber inzag en dat we er zeker rekening mee moesten houden ? Oke dacht ik nou volgens is er nog niets besloten.... Ze zei dat ik alvast moest gaan zoeken naar een goede aanvullende verzekering.... Ik hoop natuurlijk dat het besluit er niet doorkomt... Ze willen inderdaad de vergrijzing tegen gaan maar gaan dan bezuinigen op deze behandelingen... Moet het zo zijn dat kinderen krijgen dadelijk een luxe probleem is ???? We moeten het maar afwachten en hopen dat het niet doorgaat !

Heey Elke,

Ik zie dat je eind oktober gaat beginnen, ik wil je ook heel veel succes wensen !

Liefs vlinder

Posted

Ik heb zojuist het pakket van mijn verzekering voor 2011 bekeken en ik krijg nog gewoon 3 pogingen vergoed. Weet niet in hoeverre dit nog aangepast kan worden. Ben trouwens verzekerd bij het cz.

Ik zie trouwens wel dat er gesproken wordt over een eigen bijdrage, dit is nu nog niet. Hoe hoog die eigen bijdrage is weet ik niet.

Posted

Hallo Dames,

Ook wij beginnen in Januari met onze 2de ICSI poging!

Vandaag gestart met Microginon, 23-12 starten met Deca en 3-1-11 de uitgangsecho, punctie ong 4de week Jan.

Spannend, en succes met de mentale voorbereiding!

Groetjes Wendy

Posted

@ Rackster,

Welkom op het januari topic, dat we het jaar maar knallend ingaan !!! :happydance:

En natuurlijk voor alle andere dames hierzo.....

@ Poezebeest,

Ik ga ook m aar eens kijken bij CZ, maar denk dat we toch eerst het besluit moeten afwachten:myfignerscrossed:

Lfs vlinder

Posted

Hallo meiden,

Ik ga ook weer in januari van start. Ben een poosje weg geweest van het forum. En uit het ziekenhuis, maar nu langzaam weer aan het toeleven naar onze 2e ICSI poging.

In april dit jaar de eerste gehad, en daarna nog 2 cryo terugplaatsingen gehad.

Nu gaan we in januari dus beginnen met de pil... en dan het bekende liedje.

Succes dames!!!

Posted

Hoi allemaal,

Ik ben er ook een tijdje tussenuit geweest. In augustus een soort van halve poging gedaan, maar ik reageerde niet voldoende op de hormonen en de opbrengst was te laag. Helaas, even slikken en weer door. Vandaag een uitgangsecho gehad om te kijken of we deze cyclus konden starten, maar de gyn was niet optimistisch en adviseerde ons het niet te doen.

We gaan het gewoon volgende maand weer proberen! Ik wens iedereen veel succes!!! 2011 wordt ons jaar!!!

groetjes,

Mermaid

Posted

Hoi allemaal,

Mag ik mij ook aanlsuiten bij jullie? Als wij de uitslagen van de SCSA test en stollingsonderzoeken op tijd krijgen, gaan wij ook in januari van start met een vierde icsipoging voor een brusje. Wij zijn inmiddels aan het overstappen naar een ander ziekenhuis, vandaar dat wij dus nog een beetje afhankelijk zijn van de uitslagen van de onderzoeken. De kans dat wij in januari konden starten was volgens de arts heel reeel, dus vandaar alvast hewt meelezen op dit topic.

Nieuw jaar, nieuwe kansen! Wij gaan gewoon allemaal zwanger worden in 2011!

Liefs

Posted

hallo allemaal,

ik ben nieuw bij ivfmoeders. we hebben eind oktober intake gehad en we mogen nu in januari starten met onze eerste poging.

ik wens jullie allemaal veel succes. we gaan ervoor om met zijnn alle in 2011 zwanger te worden.

gr

Posted

Dag meiden!

Ik heb op 11 november negatief getest op de eerste en meteen ook laatste cryo uit de eerste icsi-ronde. Op naar de tweede ronde dus, en die gaat effectief in januari weer starten. Sinds gisteren ongesteld geworden, en weer aan de pil. Had veel liever vroeger er weer aan begonnen, maar door de winterstop die ze gaan doen zullen we nog eventjes wachten zeker. Ik schuif dus alvast aan!

groetjes,

Ellen

Posted

Nieuw in het hele forum en zoekende naar hoe het forum in elkaar zit...

Ik word er helemaal een beetje nerveus van!

waarschijnlijk mag ik 9 december beginnen (de dag dat ik ongesteld word).

Alle termen die jullie er in smijten zijn mij helemaal nieuw en zeggen mij maar deels wat.

Toch wil ik graag meedoen met name omdat ik het heel spannend vind wat er allemaal met me gaat gebeuren!

Ben nu 32 heb al 2 kinderen (normale natuurlijke weg) maar we hebben altijd ingezet op een groot gezin!

Na al anderhalf jaar geklust te hebben voor een derde zonder resultaat is manlief zijn sperma getest (zwaar verminderd vruchtbaar..) Na een tweede test een paar maanden later kwamen we meteen in aanmerking voor ICSI.

Nu is het zover..

Alle medicatie in de koelkast, zelfs vaginaal capsules en een mini cursus spuiten gehad....

Tot nu toe laat ik het maar over me heen komen maar wat is het spannend!!

Posted

Heej dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Mijn 1 ICSI poginv voor een 2de is juist mislukt.

Wij willen een cryo in januari terug laten plaatsen.

Liefs Elke

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist geregistreerd bij deze site, en ik moet zeggen, het doet me nu al goed!

Lief, al die vrouwen die met elkaar meeleven en elkaar bemoedigen!

Miekske, Nico, Maris, Dees, Tonka, Vlinder, Rackster, Madelief, Ellentrik, Tulpie, Elke: ik doe met jullie mee!

Ook ik zal in januari 2011 ICSI gaan doen. Het is onze 4e behandeling al... Het moet echt gaan gebeuren nu.

Ik hoor iedereen over dat ze nu al bezig zijn met pillen e.d. Bij mij hoeft dat helemaal niet. Gek he, hoe dat kan verschilen....

Bij MC Kinderwens begin je pas met medicijnen op de 1e dag van je ongesteld heid (zal ongeveer 20 jan'11 zijn) met decapetyl. Dan nog puregon erbij, op den duur de echo's, de punctie, dus begin Feb'11 zal ik hopelijk een TP hebben!

Nou veel succes allemaal, en leuk als we contact houden!

Ps. Wat is eigenlijk brusje?

Posted

Welkom Armanda!

Ja Ik heb volgens mij hetzelfde programma als jij, ik begin 9 december..

Jij bent dus al wel bekend met hoe je je voelt en dergelijke??

Ik zie er best tegenop..