Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voortraject
(start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Uitgangsecho
(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM
(Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP
(Terugplaatsing):

Guusje:
Cryo ongeveer 2e of 3e week januari

Testen:

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een lijstje gemaakt, misschien wel zo handig. Ieder moet maar voor zich elf invullen.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Voortraject
(start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Uitgangsecho

FM
(Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP
(Terugplaatsing):

Guusje:

T.K:
Cryo ongeveer 20/21 Januari

Testen:

Hallo Dames,

Hoe gaat het hier allemaal...

Hier bij mij muaa... Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. Ik weet niet of het bij alle dames is. Maar als ik zie dat er bij iemand is gelukt wordt ik verdrietig. Ik wordt wel blij voor ze maar....

Nou nog 2 weekjes en als ik ongesteld ben mag ik beginnen met mijn medicatie voor de cryo TP

Ik mag bellen met de secretariaat als ik ongesteld ben. Dan mag ik CD 11 komen voor een echo en als het er goed uit ziet binnen 3/4 dagen TP hadden ze gezegt...

Dames die aan het wachten zijn , ik wens iedereen veel geduld toe. En hoop dat 2011 Vele van ons geluk brengt...

Groetjes T

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

KrisKras: Lucrin - 3 januari 2011

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

KrisKras: 17 januari 2011

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Guusje: Cryo ongeveer 2e of 3e week januari

T.K: Cryo ongeveer 20/21 Januari

Testen:

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Elke, geen idee wanneer

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Geplaatst

Voortraject

KrisKras:
Lucrin - 3 januari 2011

EDR:
Decapeptyl -15 december 2010

Puregon - 29 december 2010

Uitgangsecho

KrisKras:
17 januari 2011

FM
(Follikelmeting):

EDR:
5 januari

Punctie:

Cryo cyclus:

Elke, geen idee wanneer

TP
(Terugplaatsing):

Guusje:

T.K:

Testen:

T.k. ik denk dat iedereen wel begrijpt hoe je je voelt. Je gunt het iedereen maar jezelf ook zo enorm en als je dan ziet dat het bij anderen wel lukt en bij jezelf nog niet dan doet dat pijn.

Geplaatst

Hoi Esther,

Zie dat je weer begonnen bent. Dapper en moedig van je om toch weer alle moed bij elkaar te verzamelen en door te gaan met jullie 5e poging.

Succes!!!

lfs

Geplaatst

Dank je wel! We gaan er weer voor.

Hoe is het met jullie? Al zicht op evt. een behandeling of is dit nog te kort na het verliezen van jullie tweeling?

Wat een moeilijke tijd zal dit voor jullie zijn!

Geplaatst

Ik zal mezelf over de drempel tillen en mezelf op het lijstje gaan vermelden.

Heb er nog eens over nagedacht en ach, word ik groen is het super, word ik rood dan is het Klote.

Maar hoe dan ook, of ik nu op het lijstje vermeld sta of niet het komt zoals het komt.....

Geplaatst

EDR: Decapeptyl -15 december 2010 Puregon - 29 december 2010

Wish: Deca 3 januari 2011

Wish: Cd 1, 2 of 3 (zal denk ik rond 13 januari zijn)

FM (Follikelmeting):

EDR: 5 januari

Punctie:

Cryo cyclus:

Elke, geen idee wanneer

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Geplaatst

Yep, het inmiddels welbekende lange protocol.

Reageer ik tot nu toe steeds goed op.

De gyn zegt dat elke keer alles loopt volgens het boekje verloopt. Nou, als nu het boekje eind volgend jaar nu eens tot een mooi eind gebracht kan worden.....

Geplaatst

Wish, that's the spirit ;)

Esther, in mijn hoofd ben ik al bezig met een volgende behandeling, op z'n vroegst wordt het februari.

Alleen zijn we nu bezig met oriënteren waar we onze volgende poging gaan doen; Vu of DD....

Dus dat zal ook nog wel de nodige wachttijd gaan leveren, dus we gaan het meemaken!

Ik mis zo het zwanger zijn, dat ik niets liever wil om weer verder te gaan... en te hopen dat ik dit ooit nog een keer mag meemaken. Maar dan met een goede afloop.

Dit gun ik trouwens jullie allemaal :)

Lfs

Geplaatst

Oei dat is nog best lang, februari. Daar heb je geen moeite mee? de wachtlijsten in dd schijnen erg mee te vallen...

Ik kan me zo voorstellen dat je het mist om zwanger te zijn...meid wat hoop ik voor jullie dat dit weer gaat gebeuren!

lfs

Geplaatst

wish ik doe ook het lange protocol nu maar moet wel zeggen het korte protocol fijner te vinden hoor! veel minder belastend.

En oei wat haat ik die deca!

ik loop dus wel wat op je voor hé, was gezellig geweest als we samen op waren gegaan!

Geplaatst

Nee, moeite niet echt... tuurlijk begin ik liever vandaag dan morgen....

Maar 19 januari hebben we een gesprek in het ziekenhuis en krijgen we alle uitslagen, vandaar.... deze wil ik eerst afwachten voordat we weer verder gaan!

Tja en na januari komt februari... ;)

Geplaatst

nee daar ben ik eigenlijk weer te lui voor. Ik jas hem er wel in maar vind het gewoon een rare spuit! Maar misschien moet ik dat toch eens proberen!

En dat estafettestokje...goed plan. Dat wil ik wel hoor. Maar moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om te geloven dat het ooit zover gaat komen bij ons.

krijg je ook uitslagen van onderzoeken die zijn gedaan nadat het mis is gegaan?

Geplaatst

Dus dat is dan nog best een spannende dag voor jullie. Ik hoop dat daar niks geks uitkomt en dat jullie daarna z.s.m. weer kunnen starten!

Geplaatst

Voortraject

KrisKras:
Lucrin - 3 januari 2011

EDR:

Wish:
Deca 3 januari 2011

Wannabemom:
Decapeptyl: 15 december 2010

Uitgangsecho

KrisKras:
17 januari 2011

Wish:
Cd 1, 2 of 3 (zal denk ik rond 13 januari zijn)

Wannabemom:
als het goed is kerstmis; 24,25 of 26-12

FM
(Follikelmeting):

EDR:
5 januari

Punctie:

Cryo cyclus:

Elke, geen idee wanneer

TP
(Terugplaatsing):

Guusje:

T.K:

Testen:

Leuk dit lijstje! Ik heb me er zelf ook even tussen gezet.

Geplaatst

Voortraject

KrisKras:
Lucrin - 3 januari 2011

EDR:

Wish:
Deca 3 januari 2011

Wannabemom:
Decapeptyl: 15 december 2010

Rosella
decapeptyl 11 december

Uitgangsecho

KrisKras:
17 januari 2011

Wish:
Cd 1, 2 of 3 (zal denk ik rond 13 januari zijn)

Wannabemom:
als het goed is kerstmis; 24,25 of 26-12

Rosella
24 december

FM
(Follikelmeting):

EDR:
5 januari

Punctie:

Cryo cyclus:

Elke, geen idee wanneer

TP
(Terugplaatsing):

Guusje:

T.K:

Testen:

Morgen mag ik voor uitgangsecho, maar ik ben helaas nog steeds niet ongesteld geworden.

Ben bang dat ik eerst aan de primolut moet, maar het rommelt allemaal wel, dus ik hoop echt dat de primolut me bespaard blijft, want dat vind ik echt rotspul!

Geplaatst

Geen voortraject (ik ga vanaf 1 jan'11 ook dat ene peukie in de week laten staan en minder vaak een wijntje nemen, extra groente enzo eten, ter voorbereiding)

05-01-11 Een controle echo en afspreken of we echt 300 ml Puregon gaan spuiten per dag!!

21-01-11 Ongeveer rond die datum ongesteld worden.

FM (Follikelmeting):

27-01-11 Vrij snel een FM na start met Puregon, omdat ik zo'n hoge dosering heb, en omdat mijn eitjes altijd in no time huge zijn (ben trouwens wel bang voor deze hoge dosis!)

Punctie:

31-01-11 Ongeveer 2 dagen na mijn verjaardag denk ik...

Cryo cyclus:

N.v.t.

TP (Terugplaatsing):

03-02-11 Hoop ik!

Lastig om de data in te schatten want ik weet niet precies of ik wel op 21 jan ongie wordt.

Stiekem hoop ik nog steeds dat ik overmorgen niet ongesteld wordt... het is de een na laatste kans om een 4e ICSI te voorkomen!

Diep in mijn hart weet ik natuurlijk dat het écht niet kan. Maar ik hoop gewoon zo op een Wonder! Dat er éééééén zaadje de weg vindt en dat ik dit gedoe niet wéér hoef te doorstaan.

En dat hoop ik ook voor jullie!

Natuurlijk herken ik het dat je bij anderen denkt van 'shit, zij wél zwanger!', maar toch ook blij want je weet hoe graag je het zelf wilt. Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen weken wat minder bezig ben geweest met onze onvruchtbaarheidssituatie en de komende ICSI. Sterker nog: als ik me niet volledig ontspannen voel in januari, ga ik het gewoon een maand uitstellen! Yep, dat zou ik normaal nooit zeggen, want hoe eerder hoe beter, maar ik wil gewoon optimale omstandigheden en we moeten alles zelf betalen enzo. En ik voel me minder gefrustreerd op een of andere manier. Dus als ik me zo blijf voelen, gaat het in januari zeker door! Tenzij ik dus niet ongesteld word overmorgen, of in januari.

Doen jullie dat ook, jezelf zo voor de gek houden? Mijn man slikt vitamines, eet gezonder, ik zit aan de foliumzuur, B12, hypo tarwekiemolie en Q10. Stiekem hoop je dan gewoon dat het zo veel effect heeft, dat onze uitzichtloze situatie van 0,01% verbetert naar 10% ofzo! Maar ja, dan zou het 1000x moeten verbeteren... haha, lijkt me niet echt haalbaar, of eerder, echt niet!

Maar goed, daarnaast geloof ik ook in God en ik geloof dat hij wonderen kan doen, alleen doet hij het maar niet bij mij!!! pfff, zeer teleurstellend en frustrerend.

Esther, ik wou nog zeggen dat je een hele mooie tekst in je handtekening hebt staan over hoop! Thx 4 that! Makes me think.

Wish, dapper dat je op de lijst staat! Het zal je uitslaag niet veranderen, maar ik snap dat het giga confronterend is als steeds meer meiden blij zijn en jij (weer) niet... Ben ik ook bang voor... maar we blijven hoop houden!

Elke, ik vind het lief hoe je steeds op iedereen reageert! De berichtjes van meiden op deze site helpen elkaar echt!

Iedereen die een voortraject heeft: you go girls! zet 'm op!

Morgen vrij, fijne feestdagen allemaal! Hopelijk de laatste met z'n tweetjes,... volgend jaar kerst met z'n drietjes!! (tenzij het er niet een, maar twee worden!! I wish!!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden