Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Tulpie

Yes, heb de hele riedel helaas al 3 x moeten meemaken.

Fijn is anders. Maar goed, door de hoop die je hebt, kan je het wel aan!

Ik had geen last van bijwerkingen van de hormonen enzo, maar dat verschilt bij iedereen.

Sterkte iig! You can do it!

Geplaatst
Hoi Elke,

Ja klopt, ik ben van ouders.nl

Ik heb het gevonden!

Het is nog wat zoeken..

Hoe is het nu met je?

Wat leuk dat je hierheen bent gekomen!

Met mij gaat het goed. Natuurlijk ben ik teleurgestelt en voel ik me niet gelukkig zoals ik had gewild, maar ik heb al een prachtig wondertje!!!

En niet te vergeten nog 7 croy's en nog 2 behandelingen tegoed v an de verzekering.

Hoe gaat het met jou?

Liefs Elke

Geplaatst
Hoi meiden en hoewel het ook wel wat triest is, toch tof dat ik niet de enige ben dat die tot in januari moet wachten haha.

laten we er samen voor gaan !

Ik vind het een strak plan, Ellen

We gaan voor groen!! Maar wel met z'n alle hoor :-D

Wij hebben er zelf voor gekozen om pas in januari weer te gaan beginnen. Hopen dat dit geluk brengt.

Zat net een film te kijken en er kwam een emotioneel stukje en ik begin me toch te huilen. Moest er toch nog uit, denk ik...

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik schuif door naar januari.

Helaas kunnen wij in dec niet door gaan ivm kerst en oud/nieuw.

Ervoor gekozen om met de vriendengroep op ski-vakantie te gaan.

We waren aan het twijfelen om te gaan, maar nu we toch niet door kunnen gaan is de twijfel weg en gaan we een fijne week tegemoet.

Denk dat ik rond 6 jan kan beginnen met het spuiten van de Deca.

Geplaatst

Balen Wish dat je niet in december mag beginnen...

Eerst even een maandje feesten en dan gaan we januari onveilig maken!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Ook ik mag het nieuwe jaar met een nieuwe poging beginnen. Heb net kijkoperatie achter de rug waarbij er een kleine cyste is weggehaald. Verder zag alles er prima uit. Zou allemaal dus moeten kunnen. Laat 2011 maar heel veel groene banken brengen!

Geplaatst

Ondertussen is het nu pas eind november en moeten we wachten tot januari.

Ik vind het verschrikkelijk, het wachten! Als ik mocht, dan zou ik vandaag al beginnen! Maar goed, na 3 ICIS's in 8 maanden is het wel goed om mijn lichaam even tot rust te laten komen. Maar ondertussen raakt de een na de ander zwanger. Weer een kaartje erbij. En niemand die mij echt begrijpt.

Mensen blijven maar zeggen: 'je moet er niet zo mee bezig zijn'. Ooh wat haat ik dat. Ik sta elke dag op met een lege buik. Dat is net zo aanwezig dan dat je wél een babietje in je buik hebt. En nu ben ik weer ongesteld. Ik leg het niet meer uit aan vrienden en familie, ze snappen het toch niet, niet echt iig.

Elke maand weer heb ik hoop dat ik niet ongesteld wordt. Ik weet heust wel dat dat eigenlijk niet kan. Maar mijn man zit aan de vitaminen e.d. en ik hoop gewoon zo dat zijn zaad ineens zo goed is dat ik toch zwanger kan worden! Dus het is echt een kwelling om altijd maar te wachten op mijn ongesteldheidsdag.

En de hoop dat de 4e ICSI ineens niet meer nodig is... Yeah, I wish!! Maar diep in mijn hart ... ik weet niet of ik het geloof. We moeten maar weer afwachten... pfff.

Gelukkig gaat het over het algemeen heel goed met mij hoor. Dat klinkt misschien een beetje raar na het bovenstaande, ik voel me er soms heel alleen in, maar het gaat wel goed. Ik heb een geweldige man, een super tof huis, en een gafe baan. Leuke vrienden en we doen veel leuke dingen. Ik voel me niet dagelijk verdrietig, gelukkig.

Ik zou alleen alles opgeven om een kindje te krijgen. Men, wat voel ik me machteloos zeg! Er is helemaal niets wat ik kan doen!

Nou, dit moest er even uit. Ik hoop dat jullie je beter voelen deze zondagochtend ;-)

Veel liefs, Armanda

Geplaatst

Hoi allen,

Ook wij gaan in januari op voor een brusje! (broertje of zusje) In december de pil en 12 januari gaat de eerste spuit decapeptyl er weer in. Ik heb helaas altijd erg veel tijd nodig om genoeg eitjes te broeden dus hoop rond mijn dochter haar eerste verjaardag de tp te hebben gehad.(eind feb.) Ik zal twee keer daags fostimon spuiten als hormoon.

Voorbereiding...Ja dit soort zaken al om je er geestelijk op voor te bereiden want achteraf besef je je pas dat het niet niets is wat we doen dames, je wordt geleefd en allemaal voor een goed doel, dat wel. Mijn eerste icsi liep uit op een miskraam en de tweede icsi is mijn dochtertje. Dit wordt dus de derde. Raar dat je dan gewoon weer drie pogingen hebt, voor de verzekering is dit weer mijn eerste.

Ik begin per 1 januari mijn gewoontes aan te passen, ook goed inpasbaar op bv mijn werk onder het mom van goede voornemens. Ik zal dan drastisch minderen met de koffie tot twee mokken per dag. Iedere dag vers fruit eten, niet meer uit pakjes maar alles zo vers mogelijk (of uit de vriezer) dit om E nummers te vermijden. Ik start dan met etos zwanger worden vitamines, hier zit ook al foliumzuur in. Minderen met de wijntjes, bv twee glaasjes in het weekend verder veeeeeeeel water. Verse groentes, fruit, vis, volkoren produkten zijn een beetje mijn lijdraad dan. En ook zaken eten die dan niet mogen wegens risico voor je kindje zoals een biefstukje, filet american, gerookte zalm. Om mij voor te bereiden op 9 maand dit niet mogen eten want ik ga uit van positief denken. Zodra en een tp is, ben je zwanger immers er is een emmy ingebracht. Ik geloof echt dat je hiermee al de helft hebt gewonnen.

Spannend dames! Ik ga er wel anders in dan vorig jaar. Hoe graag ik ook nog een kindje wil, die drang is nog net zo groot, ik heb nu al wel een kindje dus de druk is denk ik voor mij iets minder dan voor de meeste dames hier. Mocht ik weer zwanger raken zal ik er ook anders in staan, de vorige keer had ik er zo lang op moeten wachten dat ik de roze wolk erg heb geromantiseerd en zag mijzelf al met dikke buik lekker shoppen. Helaas bleek het een zeer zware zwangerschap te zijn met alle kwaaltjes tot volledige rust vanaf 26 weken. Het is waard hoor,dubbel en dwars maar had graag dit voor de tijd willen weten vandaar dat ik het nu deel met jullie.

Zo nu eerst een weekje naar centerparcs:)

Geplaatst

Armanda,

Wat jij hier hebt geschreven, dat had ik kunnen schrijven.

Het is precies zoals het bij mij ook is.

Krijg bezoek, tot later.

Geplaatst

Hey Wish,

Fijn dat je het herkend! Tenminste, ik bedoel, het is natuurlijk niet fijn je zo te voelen, maar wel fijn dat we hier samen door heen kunnen gaan!

Geplaatst

Ha meiden,

Ook ik sluit me aan, wij beginnen met volle moed, (na een tegenslag) aan IVF.

Ik probeer deze weken, mijn hoofd op orde te krijgen, een beetje af te vallen ( alhoewel...of dat lukt haha)

Zo rond 15 januari zal ik ongesteld worden en dan gaan we er voor.

Ik zal 225 mg puregon gaan gebruiken. Nog wel even gevraagd waarom geen Decap. Mijn arts koos voor de minder hoeveelheid hormonen methode.

Wel zit ik er aan te denken om aan de pil te gaan voor deze 1 1/2 maand, om zo nog eerder te kunnen beginnen.

Aan de andere kant denk ik, ach wat maken dan die 12 dagen uit ( ze zijn dicht tussen kerst en oud en nieuwjaar) maar ja, zucht zucht..zoals wij allemaal, hoe eerder hoe beter.

Wat denken jullie, is het beter om de natuur zijn gang te laten gaan? of een beetje helpen?? en daardoor eerder te kunnen beginnen.

De punctie zal in het UMC utrecht plaats vinden, de rest erom heen in Nieuwegein...zijn er nog meer meiden die bij Cox lopen??

In ieder geval, 2011 wordt allemaal ons jaar!

meiden allemaal heel veel succes en kracht gewenst.

liefs Anneka

Geplaatst

Dames, welkom hier!!

Gelukkig kunnen we elkaar hier heel erg steunen.

@Armanda, wat hebben de mensen toch makkelijk praten! Ze moesten eens in jouw schoenen staan, dan piepte ze wel anders!

@Tonka, wat leuk een brusje! Wij zijn ook bezig voor een brusje :-)

@Anneka, Waarom overleg je niet met het ziekenhuis of je met de pil mag beginnen. (ivm een onregelmatige cyclus, leugentje om eigenbestwil mag best ;-)

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Elke,

Ja, dat zou ik wel kunnen doen, alleen...ze keken er al van op dat ik precies 28 dagen nadat ik ben gaan vloeien ( na mijn operatie) ongesteld ben geworden.

Ze zei dat mijn lichaam zich goed heeft hersteld. Hebben nu afgesproken dat ik in Januari begin met IVF.

Maar ik kan altijd even bellen natuurlijk...voel me dan ook wel weer een drammerd...

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik zie dat er al weer heel veel in januari gaan starten.....Ik heb er ook weer zo'n zin aan! Ik begin al op 23-12 met spuiten van de deca, maar de stimulatie is pas in januari dus vandaar dat ik me in deze topic maar heb aangesloten. ik ben begin Nov al begonnen met de pil, omdat mijn menstruatie heel erg onregelmatig is, vanavond aan de 2de strip beginnen, dus ik vindt t wel snel gaan.

Geplaatst

Wat zijn er al weer veel dames aangeschoven. Geeft me een goed gevoel. Ik was ook aan het twijfelen wanneer we moesten beginnen nu de knoop doorgehakt dat we januari beginnen met eerst primolut en daarna de spuiten. We gaan eerst even lekker naar center parks in de kerstvakantie zodat we 2011 vol goede moed tegemoet kunnen gaan.

Omdat ik een pauze heb gehad kijk ik er een beetje tegenop. Maar als ik dit forum lees wordt ik weer positiever!!!! Dank je dames......:icon_smile:

Geplaatst

Dag meiden!

Ik ga in januari aan de 2de ICSI ronde beginnen, maar omdat ik de vorige keer net niet in het ziekenhuis belandde door een dreigende OHSS, is dit misschien dan een oplossing? Of zou ik het nog een rondje afwachten en nog even doorbijten.. (zie onder ivm het artikel dat ik net gelezen heb)..

liefs,

Ellen

EERSTE IVM baby geboren (DeMorgen online, krant-http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezondheid/article/detail/1192134/2010/12/06/Eerste-IVM-baby-geboren-in-Vlaanderen.dhtml)

In het Jan Portaelsziekenhuis in Vilvoorde is op 1 november de eerste IVM-baby in Vlaanderen geboren. Dat meldt het Universitair Ziekenhuis van Brussel, waar de moeder behandeld werd, vandaag. In-vitromaturatie (IVM) kan een alternatieve voortplantingstechniek zijn voor koppels bij wie de klassieke in-vitrofertilisatie (IVF) geen resultaat oplevert.

Het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde van het UZ Brussel introduceerde in januari 2010 als eerste de IVM-techniek. Sindsdien werden 46 vrouwen behandeld en raakten 12 van hen zwanger.

De slaagkans bij IVM ligt beduidend lager dan bij IVF: 15 tot 20 procent tegenover 30 tot 40 procent. Er zijn echter heel wat voordelen. Zo zijn er minder risico's en mogelijke bijwerkingen bij IVM. Bovendien wordt nauwelijks of geen hormonale stimulatie gebruikt, wat de techniek ook goedkoper maakt.

Onrijpe eicellen

In tegenstelling tot bij IVF worden bij IVM onrijpe eicellen uit de ongestimuleerde eierstokken genomen. Vervolgens moeten de eicellen rijpen in een specifiek kweekmilieu in een lab. Als de eicellen rijp zijn, kunnen ze bevrucht worden. Enkele dagen later worden een of meerdere embryo's teruggeplaatst.

OHSS

Vooral voor patiënten met een grote eicelreserve is IVM geschikt. Bij de klassieke behandeling bestaat bij hen een belangrijk risico op het ovarieel hyperstimulatie syndroom (OHSS), een aandoening die gekenmerkt wordt door vochtophoping in de buik, onderbuikpijn en een verhoogd risico op trombose. Patiënten met OHSS moeten vaak een aantal dagen in het ziekenhuis opgenomen worden.

Artsen en embryologen proberen de IVM-techniek verder te verbeteren. Verwacht wordt dat die snel beschikbaar zal zijn voor een ruimer publiek. Momenteel wordt IVM op steeds grotere schaal toegepast in Scandinavië, Italië, Canada en Zuid-Korea. (belga/odbs)

Geplaatst

Hey meiden

Ik heb de moed verzameld en ik kom hier ook melden haha dat klinkt raar.

Ergens halve wege moet ik ongie worden dus dan kunnen we weer beginnen.

Wij doen icsi in eigen cyclus dus maak je maar 1 eitje aan dus is altijd spannend of het eitje bevrucht word.

Maar met goeie moed gaan we in janu van start.

En we gaan allemaal een mooi 2011 tegemoed dat moet gewoon.

Iedreen heel veel succes.

Liefs Jessica

Geplaatst

Tjonge jonge, ik kijk even niet en er zijn zo nog meer vrouwen bij gekomen voor januari!

We zouden ze voor de grap eens moeten tellen! Ben heeeeeeeel benieuwd hoe dit afloopt voor ieder van ons.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel spannend vind hoe het gaat in het ziekenhuis in januari.

Want ze zullen het wel heel druk hebben! Al die mensen die door de kerst-stop een maand moeten wachten... iedereen valt aan in januari.

Ik hoop dat ze genoeg tijd voor ieder persoonlijk nemen. Het is tenslotte mensenwerk en iedereen kan zich gehaast voelen, moe zijn en fouten maken...

Getting a bit scared... het is onze 4e ICSI en het móet gewoon slagen!

Ben ook bang dat ik op mijn 1e ongie-dag opbel en dat ze zeggen 'sorry, er hebben zich vandaag al te veel mensen aangemeld, jij moet een maand wachten'.

Je gunt het anderen ook zo, maar ik wil zelf ook 's een keer zwanger zijn!

Positief denken, zegt iedereen. That's really hard.

Sterkte iedereen,

Armanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden