Jump to content

lage hcg waarde, iemand ervaring hiermee?

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Heb onlangs een icsi behadeling gedaan en mocht vorige week maandag (18 okt) voor een bloedtest komen. Hcg waarde was 76.

Omdat ik een kleine week ervoor met buikpijn naar de spoedeisende hulp was gegaan hadden ze toen ook voor mn hcg geprik en die was 27(op woe 13/10)

Omdat ik lichte overstimulatie had moest ik vrijdag voor controle komen en toen was het gestegen naar 50, maar maandag was het dus 76.

Omdat het niet hoog genoeg was moest ik vandaag ( maandag 25/10,een week later dus) weer bloed prikken en het is wel gestegen; 809 maar het moest rond de 1000 zijn. Dus moet ik donderdag weer bloedprikken en de hand daarvan krijg ik vrijdag misschien een echo. Het kan zijn dat de emrbyo niet op zn plek zit zeggen ze, het kan door een late innestelling komen, maar verder is het allemaal onzeker. Ik moest niet te positief zijn maar ik heb nog wel kans dat het ook goed komt.

Mijn vraag is, heeft iemand dit meegemaakt wat zijn je ervaringen en hoe is het afgelopen?

Liefs Luna

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik heb dit niet meegemaakt dus in die zin kan ik je niet helpen.

Wel wil ik je laten weten dat ik voor je duim voor een goede afloop.

Sterkte om de komende dagen door te komen, het wachten is niet fijn.

Posted

Gets wat een onzekerheid zeg. Het positieve is dat het wel stijgt, als ik snel even reken loop je ook maar heel iets achter op de 'standaard' van verdubbeling in twee dagen. Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt en dat je gewoon (letterlijk gewoon) zwanger bent.

Sterkte!

Posted

Ik heb een heel lage waarde 16 gehad en dat ging niet goed. Ziekenhuis was toen wel bang voor een buitenbaarmoedelijke zwschap. Hoop dat dat bij jou niet zo is en alles goed is. Goed dat het ziekenhuis er zo bovenop zit.

Posted

He gatver wat een onzekerheid, het is net ofdat ik mijn verhaal lees.

Bij mij is het ook zo ongeveer gegaan , op de dag dat ik mocht testen via het ziekenhuis was mijn hcg te laag, het bleef wel stijgen , ook ik had vreselijk buikpijn ben ook voor een echo geweest in de week voor dat ik mocht testen , daarna elke week 2 keer prikken en een echo pas na 10 weken ben ik het verloren heb nooit een kloppend hartje gezien , en ze waren ook bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Niet echt een positief reactie maar wel een eerlijke , en wel lekker voor je dat het ziekenhuis je zo in de gaten houd.

Liefs Roos

Posted

Bah wat een onzekerheid. Ik heb ook een langzaam stijgende hcg waarde gehad. Bij mij bleek er toen sprak te zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... Hoop dat er voor jou beter uitpakt...

Veel sterkte met het wachten en geduld hebben!

Posted

Ja ik heb ook zo'n ervaring. En is helaas niet goed afgelopen.

Het kan bij iedereen een andere afloop hebben, maar ik denk ook dat je waarde te langzaam stijgt.

Heel veel sterkte met deze onzekerheid!

Zie mijn ervaring uit "topic verloop van miskraam, bbz...etc..":

• 9 juli: Tp 2 emmies
  • 19 juli: Dag 10 na tp: licht bloedverlies - test licht positief
  • 20 juli: Dag 11 na tp: bloedverlies neemt toe - test negatief
  • 20 juli t/m 26 juli: flink bloedverlies als menstruatie (zonder stolsels)
  • 26 juli: Dag 17 na tp: bloedverlies stopt - bloedtest hcg 68
  • 29 juli: 5 weken en 1 dag (dag 20 na tp) bloedtest hcg 270 -Zwanger!!!
  • 1 aug.: 5 weken en 4 dagen (dag 23 na tp) CB indicator 2-3 wk zwanger
  • In tussentijd geen zwangerschapssymptomen gevoeld-> twijfel
  • 9 aug.: 6 weken en 5 dagen (dag 31 na tp): bloedtest hcg 950
  • 13 aug.: 7 weken en 2 dagen: temperatuur 0,3 lager, CB indicator 2-3 wk zwanger, licht bruinverlies
  • In tussentijd flink gebloed, stolsels (weinig) en minimale buikpijn
  • 22 aug.: 8,5 weken, leeg vruchtzakje verloren - Miskraam!!
  • 23 aug.: Echo (baarmoeder schoon), bloeden minimaal - bloedtest hcg 260
  • 26 aug.: Bloeden en buikpijn begint opnieuw
  • In tussentijd flinke bloedingen gehad
  • 2 sept.: Bloedverlies neemt af - bloedtest hcg 150
  • 9 sept.:. Bloedverlies inmiddels al 6 dagen gestopt - bloedtest hcg 79
  • 16 sept.: bloedtest hcg 41
  • 22 sept.: Menstruatie breekt door:-)
  • 23 sept.: bloedtest hcg 16
  • 8 okt.: bloedtest hcg 4.6

Posted

ik ben ook bang voor een miskraam, of bbz, maar heb tot nu toe geen bloedverlies gehad, heb nog wel zo nu en dan krampjes in onderbuik en rug.

Ik probeer er gewoon nuchter onder te blijven, alhoewel dat niet makkelijk is. Moet "gewoon" geduld hebben en de tijd zal het leren...

bedankt meiden voor jullie steun en reacties, wat krijgen we toch een hoop te verduren he, kanjers zijn we!

mob; waren jou waardes vergelijkbaar met die van mij? en hoe kwam je achter dat je bbz had? gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Mart; een miskraam meemaken lijkt me echt verschrikkelijk, je hebt ook een hoop meegemaakt, hoop dat je volgende poging slaagt!

zomerzotheid; wat jammer dat het zo is gelopen zeg, en net wat je zegt geen leuk verhaal maar wel de realiteit.

nog iemand ervaring?

xxx luna

Posted

Hallo Luna

wat ellendig die onzekerheid!!! bij mijn eerste zwangerschap steeg het hcg ook niet preceis per 48 uur, over het algemeen is er een verdubbeling per 48 uur maar kan ook per 72 uur (maximaal)

alles teruggerekend kwam het bij mij op een verdubbeling per 67 uur.

heel veel succes met de komende bloedafname, ik duim voor je!!!

liefs

Babeth

Posted

meiske74 bedankt voor je reactie, ik hoop ook echt dat het goed uitpakt. Jij hebt behoorlijk wat meegemaakt, hoop echt dat je volgende poging raak is en dat alles goed zal gaan.

xxx Luna

Posted

Ik heb er helaas ook ervaring mee, hcg steeg wel maar verdubbelde niet precie hing er steeds onder, wat bleek bij een echo van 6 weken BBZ en dat tot 2 x toe.

Nu heb ik ook gelijk veel hogere waardes dan geeft toch een zekerder gevoel.

Heb trouwens bij de eertse bbz hele erge krampen gehad, waren een soort van weeen, ging door de grond van de pijn.

Sterkte en ik hoop dat het voor jou een betere afloop heeft.

groetjes suus

Posted

Luna, Ik ben ook met een lage HCG begonnen. 14 dagen na TP was maar 87. 4 dagen later wel flink gestegen tot 570 maar helaas het is niet goed afgelopen. Bij de eerste echo was maar een lege vruchtzakje te zien. Niet echt veelbelovend he? Ik hoop van harte dat het bij jou goed afloopt.

Posted

Sylvie, ik hoop het ook. Ik lees dat jij ook behoorlijk wat meegemaakt hebt...wens je veel sterkte en bedankt voor je reactie.

xxx

Posted

Hallo Luna,

Wellicht heb je iets aan dit topic: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11578-HCG-op-basis-van-ervaringen&p=368939#post368939

Ik ben het indertijd gestart omdat ik voor de tweedemaal een lage hcg had en me er meer in wilde verdiepen. Het is een bundeling van de hcg-waarden van de dames van dit forum. Ik moet wel opmerken dat jouw waarden een stuk hoger liggen dan die van mij toen het misging. Het is zo klote dat je alleen maar kunt afwachten. Ik wens je alle goeds.

Liefs Pien

Posted

Hi Pieneke,

ik had het al bekeken, en zag ook dat ik er een beetje tussen hang zeg maar. Ben zo bang dat het toch misgaat, of dat het een BBZ is ofzo. Maar aan de andere kant, ik heb het niet in de hand, dus moet het gewoon maar over me heen laten komen, heb ik wel geleerd de afgelopen 3 jaar. Mn zus is nu 1,5 week geleden bevallen en geeft zaterdag een geboortefeest. Kijk er enigzins tegenop, ben bang slecht nieuws te horen van de week en weet niet of ik een feestje wel aankan. Hopen maar dat het toch goed zit, kunnen we dubbel feesten.

Wat lijkt het me geweldig om een jongen en een dochter te krijgen zeg, wat ben je gezegend!

xxx

Posted

Wou ff laten weten dat hcg nu 2300 is en mooi gestegen is. Morgen krijg ik een echo, ben benieuwd of ze wat kunnen zien. Ze willen of het niet misschien een bbz is. Ben erg benieuwd en hoop vurig dat alles goed is.

xxx Luna

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use