Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nora... Kan me er wel iets bij voorstellen dat het onwerkelijk is... Hij was er altijd en dan nu in eens niet meer... Snapt jullie meisje het een beetje?

Heb geen urine meer laten testen. Moest van mijn mannetje het ziekenhuis maar weer bellen. Die noemden nog dat het ontzwangeren kan zijn. Verder kunnen mijn eierstokken nog wel vergroot zijn... Heb nu al een week een zere rug... Wijt het nu daar maar aan... Eerst maar eens mijn volgende menstruatie afwachten... Dan moet het maar eens klaar zijn!

Groetjesssssss

• Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, vandaag is het begonnen... En dit is tenminste weer herkenbaar!!! Buikkrampen etc... Héhé....

Alleen wat kalender betreft had ik het liever ietsie later gehad... Verwacht mijn volgende menstruatie nou eind mei... Echt zo de 28e,29e zeg maar... Denk dat ik dan ook gewoon ga bellen.... Hoor ik dan wel wat ze er van zeggen!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Na een dag of wat toch vrij stevig weer te hebben gevloeid (niet al te veel stolsels), was het gisteravond zo ongeveer weer klaar... Vanmorgen heb ik me toch weer een buikpijn gehad... Vergelijkbaar met die van die keer dat ze verwachtten dat mijn eierstok omgeslagen was, maar net ietsie minder heftig... Als de pijn toen 10 was, was ie nu 8,5 zeg maar... Alleen... helaas... deze keer mannetje weer weg en meisje wel wakker... Had het beddegoed van bed gehaald en in de wasmachine gedaan, lekker onder de douche gestapt... en daar ging ie weer.... Toen het logeerbed maar opgezocht, met ons kleine wijffie. Mannetje gebeld... Daarna iemand hier uit de buurt geprobeerd te bellen om ons wijffie even op te vangen (was ook nog lekker in haar pyjama en megavolle nachtluier), maar helaas, geen gehoor... Gelukkig na 2 paracetemolletjes zakte het met een half uurtje wel weer af.

Wat dit nu weer geweest is???? Had verwacht dat er daarna de menstruatie weer even goed op gang zou komen, maar dat was dus toch niet zo.... Tja............

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Vandaag toch maar weer met Zwolle gebeld vanwege de buikpijn van zaterdag. Ik voel me zo'n zeur. Maar dit is iets wat ik normaal niet heb. Het is en blijft toch een gedoe met die hormonen. Wat is nou van mezelf, wat komt door de hormonen?

De verpleegkundige verwachtte eigenlijk geen problemen. Ze vroeg hoe ik er zelf in stak. Nou ja, ik heb voor mezelf zoiets van: ik zou het heel vervelend vinden als er straks bij de uitgangsecho iets niet goed blijkt te zitten... Dit zijn dingen die ik van mijn eigen lijf niet ken. Als jullie zeggen dat het allemaal wel klopt, dan wil ik dat best geloven.... Maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Vorige keer bij de ICSI was het meteen raak. Dus ik ken dit allemaal niet...

Ze heeft overleg gehad met een arts. Die wilde toch nog even een echo maken voordat ik straks met de pil begin. Morgen om half 11 wordt ik dus weer even doorgelicht.

Ik heb haar nu ook nog even gevraagd, omdat ik eind deze maand (verwacht zo rond de 28e/29e) weer ongesteld wordt, of ik dan al mag beginnen. Dat was helemaal prima. Nou, da's dan al weer mooi mee genomen.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Vanmorgen dus weer een echo gehad.

Hihihi, de arts zei: je vermoedt dat je een cyste hebt? Nou, eh, ik vermoed helemaal niets... Ik weet alleen dat ik nu een paar keer een buikpijnaanval heb gehad die ik niet ken.

Nou, mijn baarmoeder en eierstokken zien er prima uit... Zo op de echo waren er geen afwijkingen te zien. De arts had wel zoiets van: we gaan nog wel even je bloed nakijken of er niet ergens een ontsteking zit.

Tja... dus eh, ik weet nu dat het er allemaal goed uit ziet... en dat ik wrs. gewoon weer kan gaan starten met de pil eind deze maand.... Hopen dat die buikpijn nu afgelopen is dan....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

Hoe is het nu? Nog iets uit het bloedonderzoek gekomen? Wat een gedoe toch allemaal. Ik hoop dat het de tweede ronde raak is!

Ik heb morgen een groeiecho, da's tegenwoordig standaard bij 30 weken. Ik ben best wel zenuwachtig. Vraag me al weken af wat de impact van al het verdriet en spanning is op de kleine. Ik hoop zo dat alles goed is. Het voelt gelukkig wel allemaal goed.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hey Nora,

Nou, niks gehoord, dus er zal wel niets bijzonders zijn geweest... De arts zei: als er iets uit komt, bellen we je. En tot nu toen niets gehoord. Het was bloedprikken op ontstekingen, dat duurt vast geen week voor dat daar de uitslag van bekend is.

Het gaat vast goed komen met de groeiecho! Kan me voorstellen dat je bang bent voor wat de spanning en het verdriet heeft gedaan... Maar ik denk dat je als moeder zijnde toch onbewust al het goede wel door stuurt naar de kleine. En gelukkig zeg je zelf ook dat alles goed voelt! Maar laat je het nog even weten?

Hoe gaat het verder? Kan je de dagelijkse gang van leven weer een beetje oppakken? En lukt het lichamelijk allemaal een beetje. Jullie kleine dame, het traplopen en all the rest???

Hier vanmiddag de apotheek gebeld die de medicatie komt bezorgen. Dinsdagmorgen 7 juni komen ze de vulling voor de koelkast weer bezorgen!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

En wij hebben 7 juni onze eerste afspraak in het VU...

(terug in NL)

Nora, nog gecondoleerd. Vreselijk om je vader te verliezen. Hoop dat alles goed met jou en de kleine gaat!

Geplaatst

Spannend weer Mariek!

En al weer een beetje geland hier? 't Is vast weer even wennen, al die ruimte in huis... En voor Yinthe... Niet meer alle aandacht van 2 ouders.... Succes met weer thuis settelen!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Heee,

Groeiecho was helemaal goed! De kleine heeft zelfs, ten aanzien van de 20 weken echo, een groeispurt gemaakt. Zat nu mooi op het gemiddelde met alle metingen. Ben zo opgelucht. Ik heb wel flink moeten janken hoor. Het is zo dubbel om met nieuw leven en afscheid nemen tegelijkertijd bezig te zijn. Denk dat ik straks heel erg last ga krijgen van kraamtranen. Zal de kraamhulp waarschuwen:) Gelukkig gaat het weer iets beter met me, al blijft het moeilijk. Gelukkig nog maar drie weken werken en dan verlof! Lichamelijk gaat alles nog prima. Ben ook (nog) niet zoveel aangekomen als bij de eerste zwangerschap. Dat scheelt denk ik wel.

Mijn meissie is ondertussen vrij baldadig en een echte peuter aan het worden. Jee, wat zoekt die onze grenzen op. Soms moeilijk om rustig te blijven. Ach, het is een fase, denk ik dan maar.

Spannend dat jullie er allebei weer voor gaan! Mariek, hopelijk kun je snel starten. En Hilde, de duimen draaien straks weer mee.

Ga nu mijn bedje opzoeken. Morgen weer een drukke dag!

Liefs, Nora.

Geplaatst

Fijn dat alles goed is, Nora! Wat zal er een steen van je hart zijn gevallen! En huilen mag!!! Niets mis mee!

En ja, kan me voorstellen dat je je extra op kraamtranen voorbereidt. Het zal allemaal inderdaad een stuk heftiger zijn als de vorige keer zo. En nog maar 3 weekjes werken.... Gelukkig dat het fysiek nog goed te doen is! En je hoofd... tja, dat zal nog wel even proppievol blijven zitten met veel verdriet en zorgen. En dat mag ook!

Hier kan ons dametje er af en toe ook wel wat van hoor. Maar met name als ze moe is. Dan is ze erg slecht te sturen.... En we horen onszelf vaak praten: 'dat is niet de bedoeling he?' 'Dacht het niet/wel'. Verder is het 'Ik ook', en 'Nee, Tisse doen' ook iets wat we vaak horen, en dat komt ons niet altijd uit. Kan ook tot boze buien leiden. Afleiden werkt gelukkig nog wel eens. Al hoewel we wel steeds betere alternatieven moeten vinden. We moesten haar de laatste keer meenemen naar het ziekenhuis (laatste controle echo), en mevrouw wilde ook op de tafel liggen. Nou eh, dat hebben we maar niet gedaan. Toen liet ons dametje even haar stemgeluid horen. De verpleegkundige reageerde met: ik ben 2 en ik zeg nee. Tja.... Het is zo'n kleine wijskeutel! Als ze echt moe is, dan slaat ze tegenwoordig ook van zich af... En dat is vooral lastig als ik haar dan aan wil kleden na het douchen... Heb hier ook nog niet echt een modus voor gevonden. Heb haar handen toen een tijd vastgehouden. Ons meisje is alleen zo geduldig... die wacht rustig 5 minuten, en als ik haar dan los laat begint ze op nieuw... En dan denk ik elke keer weer: had haar eerder naar bed moeten doen!

Geloof dat ik langzamerhand weer aardig in mijn eigen lijf geland ben... Gelukkig! Nog effies... en dan kan ik weer beginnen met de pil. Ben benieuwd of we deze keer langer zwanger mogen zijn.... Tja... We zullen het weer ondergaan.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

Heel herkenbaar, de verhalen van je meisje. Ik ben ook, soms, te laat met naar bed brengen. Vooral de woensdag, als ze op de opvang is geweest, moet ze er vroeg in om hyper-toestanden te voorkomen. Maar goed, dat lukt dus niet altijd.

Fijn dat je lijf weer een beetje eigen voelt. Wat een impact hebben die hormonen dan toch. Ik hoop zo voor je dat de tweede ronde hem helemaal gaat worden!

Liefs, Nora.

Geplaatst

Nora, fijn zeg dat het goed gaat met de kleine! En dat je meer emotioneel bent is zo logisch en begrijpelijk.

Hier ook heel herkenbaar, die taferelen. Op de grond gaan liggen, alles wat op tafel ligt eraf gooien, niet willen luisteren...het echte opvoeden is begonnen he. Ik probeer zoveel mogelijk de tip van het cb aan te houden: als je moet zeggen dat iets niet mag zeg dat dan ferm en daarna iets wat wel mag. Dus 'nee, yinthe, je mag niet op de muren tekenen. Je mag wel op een vel papier tekenen, zal mama die voor je pakken?' Werkt bijna altijd. Behalve op momenten als vanmiddag bij de drogist, met 2 volle tassen boodschappen en een meisje die tussen de middag maar een half uurtje had geslapen en door de winkel ging rennen en absoluut niet wilde luisteren... Heb haar toen na meerdere keren waarschuwen opgepakt onder zeer luid en hartverscheurend protest en letterlijk onder de arm mee de winkel uit gedragen. Best vermoeiend soms he.

Mijn ongi laat deze maand op zich wachten. Ben al 5 maanden achter elkaar op cd 28 ongesteld geworden, maar nu is het cd 31 en nog niks. Maar 3 dagen, maar na zo'n strakke run toch even klein beetje hoop gehad dat misschien, heel misschien...maar volgens de test van het Kruidvat ben ik niet zwanger, dus helaas. Gewoon de medische molen in de komende maand.

Tot snel weer,

Liefs, m

Geplaatst

Wow, dat zou ook een heel gaaf kadootje geweest zijn naar zo'n reis! Jammer dat die molen weer nodig is.... Zou het komen omdat je nu binnen kort op gesprek gaat en er dus mee bezig bent? Bij mij was het bij de afgelopen poging juist andersom... Was al ongesteld voordat ik er op rekende. Merk trouwens dat ik er nu nog niet zo met het hele traject bezig ben als de afgelopen keer. Voelt wel relaxed.

Tja, hier gaat mevrouw ook rustig in een winkel liggen. Maar daar trek ik me in principe niet zo veel van aan. Gelukkig gilt ze er niet bij... We tillen haar gewoon op (heb vaak nog wel een arm vrij) en til haar gewoon mee dan.... Probeer hier inderdaad ook een alternatief aan te bieden als ze iets wil wat niet mag. Hahaha, maar gelukkig is ze nog niet op het idee gekomen om op de muur te tekenen!

Hier is de overstap naar het 'grote bed' nu gemaakt nadat ze afgelopen vrijdag met een bons naast haar ledikantje lag. Ze is er helemaal trots op. Met name op haar kussen. Zaterdagochtend nam ze hem mee toen ze nog even bij ons in bed kwam liggen... Die gekke griet zei wel een keer of 5 dank je wel toen ze in haar nieuwe bed ging slapen. 't Is allemaal nog wel zoooooooooo interessant dat ze nog niet meteen gaat slapen... En ze vreet nog wel ander ondeugd uit... (Je merkt dan wat je allemaal wel niet op zo'n kamertje hebt staan)... Maar eh, wel leuk! Ze is op het moment doodmoe, omdat ze gewoon te blij is met haar bed! Gaat vast goed komen!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Nou, de 2e ronde voor een tweede kindje kan van start gaan. Merkte aan het eind van de middag dat ik ongesteld ben geworden. Dus... 1e pil weer geslikt. Maandag bellen met het ziekenhuis. Kan ik vragen wanneer de spuiten er weer in mogen enzo... Merk dat ik er nu minder mee bezig ben als de vorige ronde. Misschien is dat ook maar beter.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Vanmorgen weer gebeld met het ziekenhuis. Tot en met de 19e de pil slikken, 17e beginnen met decapeptyl en de 27e de 1e echo. Volgende week dinsdag komen de medicijnen weer.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

Jee, en toen was het alweer zover! Wat fijn. Hopelijk heb je nu wat minder last van de hormonen dan de vorige keer. Goed ook dat je er minder mee bezig bent. Hangt misschien ook van je meissie af? Die van mij heeft een megasprong in d'r ontwikkeling gemaakt. Ze was twee weken niet te genieten, slecht slapen en eten etc.... en nu combineert ze opeens woordjes, praat hele zinnen na en is weer een stuk wijzer dan eerst. Bizar toch?!

Fijn weekend! Nog iets leuks in de planning? Ik heb zo een BBQ. De eerste zonder mijn vader dus dat zal wel even dubbel zijn, maar goed dat is het allemaal al een tijdje. Nog een weekje werken en dan verlof! Hoera!

Oh ja, vind je het leuk om een geboortekaartje te krijgen? Zo ja, dan moet je even een pb sturen met je adresgegevens.

Liefs, Nora.

Geplaatst

He girls!

Fijn, Hilde, dat je weer bent begonnen. En er relaxed onder bent. Hoop zo voor je dat het deze keer lukt!

Nora, ik las jouw bericht en dacht 'dat is het!' Mijn meisje zit ook in zo'n periode. Ene moment vrolijk en lief, andere kleine draak, inclusief schreeuwen, op de grond liggen en heel hard NEE! roepen op alles. Slecht eten, slecht slapen, eenkennig naar mij toe, hangerig, huilerig, plakkerig...en ook precies wat je schrijft, over het ineens combineren van woordjes, in zinnen praten, alles napraten. En ook afgelopen week ineens veel vallen, terwijl ze normaal juist zelf zo voorzichtig is en bijna nooit valt (bult op voorhoofd, tand door de lip) Dat is het dus, een megasprong.

Inderdaad heel bijzonder hoe dat werkt.

En wauw, je krijgt bijna een tweede, dat is ook heel bijzonder. Volgende week al weer verlof, wat is dat snel gegaan voor mijn gevoel. Spannend zeg. Hoe kijk je nu tegen de komende bevalling aan? Anders dan de eerste keer?

Tot snel,

Liefs, Mariek

Geplaatst

Nou, hier ligt de groentela weer vol. Deze keer pregnyl i.p.v. ovitrelle... Hmm, ziet eruit als een knutselpakketje. Heb dat toen ook ooit moeten doen voor de iui. Gaat vast weer lukken.

Hoe is het gesprek vandaag geweest Mariek? Wanneer gaan jullie weer starten????

Nora, m'n adres komt er aan.... Fijn dat het nu weer wat lekkerder loopt met jullie dametje!

Groetjesssssss

Geplaatst

Net terug van gesprek. Kort maar krachtig, scheelt dat we alles al een keer mee hebben gemaakt en vorig jaar de vragen al hadden kunnen stellen. Meteen ook bloed geprikt. We kunnen vrij snel beginnen. Moet op CD1 (over 2 weken ongeveer) bellen voor onderzoeksecho. Op basis daarvan wordt dosering stimulatie vastgesteld en kunnen we de maand daarna starten met prikken. Heb even gekeken, maar als alles goed gaat is de punctie begin augustus. Spannend weer!

Wanneer begin jij met prikken, Hilde?

Liefs,

Mariek

Nou, hier ligt de groentela weer vol. Deze keer pregnyl i.p.v. ovitrelle... Hmm, ziet eruit als een knutselpakketje. Heb dat toen ook ooit moeten doen voor de iui. Gaat vast weer lukken.

Hoe is het gesprek vandaag geweest Mariek? Wanneer gaan jullie weer starten????

Nora, m'n adres komt er aan.... Fijn dat het nu weer wat lekkerder loopt met jullie dametje!

Groetjesssssss

Geplaatst

He ik zie weer allemaal bekenden!

Jullie zitten alleen wat verder in het opvoeden. Mijn meisje is bijna 4 maanden en het gaat super. Ze protesteert af en toe als we haar in bed leggen, maar ze is heel makkelijk met een speentje te troosten. Ik haal haar niet uit bed, heb inmiddels door dat we haar soms even moeten laten jengelen. Maar dat stadium zijn jullie al voorbij. En sommigen gaan alweer opnieuw beginnen. Succes!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

heeeee Anne!!

Ben zo blij voor je dat het jou ook is gelukt een gezonde dochter op de wereld te zetten. Het duurde even, maar nu heb je dan toch dat kleine wondertje. Fijn dat alles goed gaat!! Gaaf he, zo'n klein meiske.

Jij aan de speen, wij er juist vanaf, haha. Ons meisje is behoorlijk verslaafd en gehecht aan haar speentje. Maar het wordt onderhand een keer tijd dat ze zonder leert slapen. Ze heeft het ding het liefst de hele nacht in d'r mond, wat niet goed is voor d'r bovenkaak-ontwikkeling (laat staan de tandjes), dus wij zijn hier begonnen met afbouwen.

Tja, tweede ronde is van start gegaan. Ondanks dat je nu weet wat je te wachten staat is het toch weer heel erg spannend. Hoop zo dat het weer lukt om nog een keer zwanger te raken. Heb er wel een goed gevoel over, maar je weet het nooit natuurlijk... Maar het scheelt wel dat we al een lieve, gezonde dochter hebben. Mocht het niet lukken dan zijn we toch heel rijk.

Yinthe zit momenteel erg in de knuffel-fase. Krijg de hele dag door lieve knuffels en kusjes van d'r. Zo ontzettend leuk, echt genieten. Het begint 's ochtends al, als ze wakker wordt. Dan roept ze 'mama!' en zodra ik haar kamertje in kom verschijnt er een stralend lach op haar gezicht en gaan de armpjes omhoog, 'uit!' Als ik haar dan uit bed til slaat ze haar armpjes om mijn nek en drukt ze haar gezichtje hard tegen me aan. Mijn dag kan dan al niet meer stuk...

Willen jullie in de toekomst nog voor een tweede gaan, Anne?

Hilde, hoe gaat het je?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey hoi,

Hahahah, Anne, die dame van ons protesteert ook nog regelmatig hoor! Dit weekend hebben we gekampeerd... Pfffffffft, was veel te gezellig buiten... dus dan wilde mevrouw ook niet slapen. Ben er elke keer maar even bij gaan liggen. Nu in haar eigen bedje is ze zo moe dat ze meteen in slaap valt.

Het speenverhaal is hier 3/4 jaar geleden afgelopen. Ze had 2 spenen die vlak na elkaar kapot gingen. Ze had haar speen alleen nog in in bed. We hebben beide keren de speen doorgeknipt en ze samen met haar weg gegooid. Het is een dag of 3 wat moeilijk geweest om in slaap te vallen, maar daarna was het klaar.

Hier gaat ie goed. Moet er echt aan denken om die pil in te nemen... zo weinig ben ik er nog mee bezig.... Goed teken? Vrijdag de eerste spuit weer....

En Mariek, heb jij de spullen al weer in huis?

Groetjesssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden