Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Meiden!

Noami bedankt, verschijnselen kunnen nog komen hoor hahaha, ben nu al 2 dagen aan het tollen op mijn benen, zeer duizelig en af en toe kokhalzen, ruik alles ook 10x sterker en maagkrampen. Bij de meeste lees ik wel dat het vanaf een week of 7 begon. Misschien heb ik het wel omdat ik veel meer hormonen in mn lichaam heb door de tweeling. En sommigen hebben nergens last van hoor dus je hoeft je niet druk te maken!

Simba bij jou begint het een beetje, rustig aan ja merk ik ook wel alhoewel ik sowieso af en toe niet vooruit te branden ben hahaha

Zwangertje gister je eerste echo gehad? Toch mooi om te zien die vruchtzak met vruchtje he? Wanneer krijg je de volgende?

Misschien weer het lijstje aanvullen met onze nieuwe echodata?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Remci - 12 juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Zwangertje -

Naomi -

Echo's

Denise1977 - 10 November (1e)

Saskia81 - 19 November (1e)

Remci - 22 november (1e)

Lotttie - 22 november (1e)

Sheenara - 23 november (1e)

Jem1979 - 30 november (1e)

Simba - 1 december (1e)

Zwangertje - 1 december

Naomi -

Remci -

Jem1979 - 7 december (2e)

Sheenara - 8 december (2e)

Geplaatst

@Naomi: Dit is nog erger dan de wachtweken zeg! Ik had de tweede wachtweek en de week daarna allerlei zwangerschapsverschijnselen en deze week opeens niet meer.

Paniek dus! Ziekenhuis gebeld, alles uitgelegd en gevraagd of ik misschien HCG mocht laten prikken. Na mijn verhaal leek het haar goed dat ik ook een echo

zou laten maken. Dat er een vruchtzakje met "stip" en een hoog HCG was, stelde mij weer even gerust. Volgende week woensdag (6 weken, 4 dagen) heb ik de

echo waarop hopelijk een hartje klopt...

Hoe ver ben jij nu?

@Sheenara: Een tweeling... Wow, gefeliciteerd! Had ik ook op gehoopt maar helaas maar één vruchtzakje te zien. Sterkte met je misselijkheid en duizelingen. Dit weekend

maar een beetje rustig aan doen.

Voor de anderen die in de stress zitten:

Kreeg gisteren van mijn arts de volgende verklaring voor het opeens afwezig zijn van de zwangerschapskwaaltjes. De tweede wachtweek en de week daarna had ik blijkbaar nog veel oestradiol in mijn lichaam van de hormoonstimulatie en punctie. Dit verklaart de verschijnselen die ik dus had aangezien voor zwangerschapskwaaltjes.

Daarnaast hoeft het niks te betekenen als je geen typische zwangerschapskwaaltjes hebt. Hopelijk zijn jullie nu een btje gerustgesteld.

Geplaatst

@ sheenara: mmm, dus de het kan nog komen... Ben benieuwd! Ha ha

@ zwangertje: inderdaad nog erger dan de ww!! Ik zou volgens de berekeningen vandaag 6wk en 2dagen zijn. En heb de echo 6dec, met 7wk en 5dagen.

@ simba: heb je inmiddels je middag eten op???? ;)

Liefs Naomi

Geplaatst

mijn middag eten was en pakje cracker, en daarna heb ik nog yoghurt met muesli op.

Gistrenavond een hapje van het avondeten, en een bak shake yoghurt, met mango en banaan.

En nu..... heb ik zelfs al een bak yoghurt met cruesli op!!!!

En nog niet boven de pot gehangen!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben weer terug van mijn midweekje weg. Het was heerlijk om er even tussen uit te zijn. Alleen jammer dat ik me zo hondsberoerd voel.

Voel me de hele dag echt super misselijk, ik kan wel alles binnenhouden maar daar is ook alles mee gezegd. Hang wel kokhalzend boven de wc maar er komt alleen niets.

Nog 4 weken dan zal het wel minder worden, hopen we dan maar.

Wow... 2 tweelingen in ons topic. Het lijkt me super speciaal, maar het brengt toch wel weer zorgen met zich mee. Wist zelf niet helemaal waar ik nou op moest hopen en ben nu helemaal blij met één kloppend hartje.

Voor de meiden die nog wachten op de eerste echo.. het is inderdaad nog erger dan de ww, hou vol jullie kunnen het!

Liefs Sas

Geplaatst

Hoi Saskia,

Wat lekker dat je er even tussenuit geweest bent, maar balen dat je zo misselijk bent...

eigenlijk best wel tegenstrijdig... Zou soms willen dat ik misselijk was, zodat ik meer t gevoel heb zwanger te zijn, maar heb eerlijk gezegd echt een hekel aan misselijk zijn!!

Ja, wat wil ik nou eingenlijk!?! Ha ha

Ik hoop voor je dat de misselijkheid snel over mag gaan. hoe ver ben je nu?

En bedankt voor je bemoedigende woorden!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier met grote regelmaat toch wel erg misselijk dus ik heb wel het gevoel op en top zwanger te zijn. Kan me voorstellen dat je wel iets wil voelen als je zwanger bent maar ook zonder kwalen kan het hartstikke goed gaan he meiden!!

Aanstaande dinsdag hebben we de eerste echo! Heb er zin in, lekker al om half 9 dus lekker op tijd. Ik ga een taart maken, krijgen straks vrienden en die komen de taart halen.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

hai dames

ik breek even in hier...fijn te lezen dat alles goed gaat!

even een tip voor meiden die enorm veel last hebben van ochtendmisselijkheid:

neem bv. een thermoskan met wat thee mee naar bed + wat crackers, eet een uur of twee voordat je normaal opstaat even een crackertje/beshuitje en neem wat thee. De kans is groot dat je je normale ontbijt dan gewoon binnen kan houden...

geniet van de zwangerschap!

liefs

Babeth

Geplaatst

Daar heb ik ook al wel aan zitten denken, mar dan kom ik veel minder aan mijn rust toe, om nou om 4:00 - 5:00 een wekker te zetten en dan wat te gaan drinken en eten... en het punt is dat als ik 's ochtends wakker wordt, ook bijna meteen naar de wc moet...en dan moet je toch je bed weer uit

Geplaatst

Hallo,

Is het bij jullie ook zulk prachtig weer?

T is toch wat met die misselijkheid. Als je het hebt, wil je er zo snel mogelijk vanaf en als je het niet hebt, wil je het als bevestiging van het zwanger zijn...

In ieder geval bedankt voor je tip Babeth. Ik hoop hem nog eens nodig te hebben!

Wat mij zelf als ik opgevallen. Als ik rustig opsta en eerst wat eet en drink, gaat het goed. Maar had gisteren eerst uitgebreid gedoucht en getut en daarna pas gegeten. Toen was ik toch wel licht misselijk.

Gisteren naar een overdekt markt geweest waar heel veel verschillende luchtjes hingen. Poe, die kwamen wel erg binnen. Merk dat mijn reuk veel sterker is.

@Naomi: wij zitten dan wel heel erg dicht op elkaar. Ik ben vandaag 6 weken en 1 dag. Waarom krijg jij pas bij week 7 een echo?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

"Gelukkig" ben ik erg allergisch voor katten dus daar heb ik dan weer geen last van.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben. Hebben jullie je eten en drinken of je dagelijks patroon aangepast aan je zwangerschap?

Geplaatst

@zwangertje, geen idee wat normaal is voor eerste echo... Nog even wachten dus!

We zouden dan inderdaad maar 3 dagen schelen! Leuk! Kom jij dan op de uitgerekende datum 23 juli uit?

Liefs Naomi

Geplaatst

Heee meiden, wat is er weer veel geschreven. Nog bedankt voor alle felicitaties en tips. Weekend was druk met alle sinterklaas-inkopen. Leuk om te lezen dat alles zo goed gaat met iedereen, en grappig dat de zwangerschapsverschijnselen toch op beginnen te komen bij de meesten. Jem spannend morgen de echo!! En Simba en zwangertje woensdag he? Oe echt spannend en leuk, succes allemaal.

Geplaatst

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Remci - 12 juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Zwangertje -

Naomi -

Echo's

Denise1977 - 10 November (1e)

Saskia81 - 19 November (1e)

Remci - 22 november (1e)

Lotttie - 22 november (1e)

Sheenara - 23 november (1e)

Jem1979 - 30 november (1e)

Simba - 1 december (1e)

Zwangertje - 1 december

Naomi -

Remci -

Lotttie - 6 december (2e)

Jem1979 - 7 december (2e)

Sheenara - 8 december (2e)

Ik heb vorige week een goede 1e echo gehad. We hebben met 6 week en 3 dagen een prachtig hartje zien en horen kloppen. Over precies een week mogen we weer.

Hoe gaat het nu bij jullie qua onzekerheid. Meiden die al een echo hebben gehad: durven jullie nu echt te genieten en geloven dan er echt een kindje gaat komen of toch nog erg angstig voor een miskraam?

Ik ben heel erg blij en geniet enorm, maar ben ook angstig. Het is bijna te mooi om waar te zijn dat ik het bijna ook niet echt durf te geloven dat we echt papa en mama gaan worden...

Stiekem dus heeel erg bang voor de echo van volgende week (8 week en 3 dagen).

Geplaatst

Hoi Lotttie, mooi dat je een goede echo hebt gehad en hartje hebt zien en horen kloppen! Snel dat je over een week alweer mag.

Ik heb met 7w2d de echo gehad en zag toen dus ook 2 baby's en hartjes kloppen. Het was een opluchting maar het moment dat we het ziekenhuis uitliepen kwam er meteen weer het volgende gevoel over me heen. Zo'n gevoel van sjee nu is het echt, best eng toch iets levends in mijn buik, en ik moet zorgen dat alles goed gaat ook al heb ik er totaal geen controle over??!! Ik werd in ieder geval echt even met beide benen op de grond gezet. En in mijn geval zijn het er ook nog eens 2 en ik maak me dus ook druk of ze het allebei goed blijven doen. Ik ben echt heeeel erg blij en dankbaar en heb er wel een goed gevoel over, maar toch zal ik volgende week voor de 2e echo (9w3d) weer net zo zenuwachtig zijn denk ik en ik denk dat dat voorlopig ook wel zal blijven...

Geplaatst

Wow Lottie, gefeliciteerd! Houd je vast aan die goede eerste echo. Het hartje klopt al. Fantastisch toch?

Denk dat we met zijn allen hier de gevoelens heel goed herkennen. Eerst de wachtweken, dan de bloedtest, toeleven naar de eerste echo. Volgens mij verleggen we iedere keer opnieuw onze grens en zijn we pas gerust als we ons kindje(s) in onze armen hebben. (Even buiten beschouwing dat er dan weer nieuwe zorgen beginnen....)

Ik loop me hier weer een btje zenuwachtig te maken over MvM die vanavond komen. Zal het HCG wel genoeg gestegen zijn?

Woensdag de echo. Zal het hartje kloppen?

Blij dat we hier ons verhaal kwijt kunnen en herkenning vinden.

@Naomi: Ik ben inderdaad de 23e uitgerekend. Gaan we bijna gelijk op!

Geplaatst

Hoi Allemaal

Deze gevoelens zijn allemaal herkenbaar, wij moeten komende donderdag voor de tweede echo en weer is het toch erg spannend.

Begin ook een aardig buikje te krijgen voor 8 weken en 3 dagen, ik ben benieuwd naar donderdag.

Groetjes remci

Geplaatst

Nou, t is officieel hoor. Vrouw van MvM net weg.

Hartstikke zwanger, twee prachtige blauwe kratjes, opvangkannen en een mooie ketting rijker.

Nu op naar de echo van woensdag!

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben net de echo gehad en alles was helemaal goed! Alles klopte precies met het aantal weken.

Zwangertje leuk he om nog weer zo'n bevestiging te krijgen met zo'n test. Nu nog 1 dagje wachten en dan je echo, spannend!

Geplaatst

@ Jem1979: gefeliciteerd met de goede echo!! op naar de volgende!!

@ Zwangertje: wat kun je blij zijn met zo'n extra test he?! (herkenbaar!) Nu op naar een goede echo!!

Liefs Naomi

Geplaatst

@zwangertje, ik was ook zo blij toen de test van MvM gewoon zwanger uitsloeg. Dat wordt vast ook een mooie echo.

@Jem1979, gefeliciteerd met de echo, wat is het toch een mooi gezicht he. Op naar de volgende!

Wij moeten vrijdag naar de verloskundige voor het eerst. Ben benieuwd wanneer ik dan weer een echo krijg. Maar als het pas met 12 weken is laat ik er zelf nog een maken hoor. zolang kan ik echt niet wachten.

Liefs Saskia

Geplaatst

Jem1979: gefeliciteerd met de echo! Bijzonder om te zien he?!!

Zwangertje: lekker gevoel he toch weer een goede test, succes met MvM, morgen de echo!

Remci: voor mij vlg week ook de 2e echo, best spannend he. Ik moet zeggen dat ik ook al een buik heb, dokter zei omdat het mijn 2e zwangerschap is en ook omdat het er 2 zijn!

Naomi28: ook alles lekker? Ook nog een weekje wachten he tot de echo;succes!

Simba: morgen je eerste echo, heel spannend veel plezier.

Saskia81: ook weer spannend voor het eerst naar de verloskundige, misschien krijg je wel meteen een echo?! Als je zelf een echo wilt laten maken, kan dat zomaar? (wel op eigen kosten denk ik maar waar doe je dat dan, mocht ik het zelf ook een keer willen ;-) )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden