Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Simba: Kan me voorstellen dat je blij bent met thuiswerken. En je vakantie klinkt ook super. Lijkt me heel rot om op het station te staan kokhalzen. En dat zet zich niet door tot overgeven. Mijn hemel ik had vanmorgen ook zo de zenuwen. Verdorie... kots ik niet vanwege zwangerschap, kots ik wel met een belangrijke presentatie die me zo misselijk maakte...het moet niet gekker worden. Stond er ook van te kijken hoor.... maar het was ook dan wel super belangrijk en was blij dat die achter de rug was. Maar ik ga toch liever over m'n nek van beeb (liever niet maar ahum)

@ Adriana: Roosvicee met jus.. nou ook een lekkere combi om te proberen :-$ Ga het morgen halen en dan laat ik het je weten...

Geplaatst

jee wat veel geschreven weer in ene, even kijken hoor...

Lianza wat een leuke foto! Ukkie zit tegen de bovenkant aangeplakt he hahaha ik zie juist wel heel duidelijk zn hoofdje en armpjes en beentjes.. heel erg grappig om te zien zo omgekeerd. Misschien maandag nog een echo ja zou leuk zijn.

Simba, harde plek herken ik niet op die hoogte eigenlijk? Wat betreft de kerstdiners heb ik eigenlijk best wel zin in :-) En oud en nieuw haal ik denk ik wel ben altijd een late slaper geweest, zelfs nu nog. Blijf ook lekker thuis, we krijgen visite.

Adriana gelukkig was het geen blaasontsteking. Die kou herken ik wel, ik heb het altijd koud, haat de winter ook bah. Vind het ook erg fijn dat baby in de zomer geboren wordt! Ik denk dat ik maar niet begin aan de roosvicee ferro want dan kan ik nog moeilijker naar het toilet. Ik slik al de hele zwangerschap de vitaminepillen waar alles al in zit (ook ijzer).

alle andere dames, nog alles ok? Lotttie morgen heel veel succes met je echo!

Geplaatst

Ik wens iedereen hier hele mooie dagen...... een mooie kerst, met in onze buiken, een zo'n gewenst klein mini-mensje...

Gemiet ervan!!!!

Geplaatst

Hoi Zara!

Hier ben ik!! De laatste week wat druk geweest en dus wat minder op t forum te vinden. Misschien ook bewust even wat afstand genomen. Maar wel regelmatig gekeken

Hoe t met jou gaat... Ook jou niet veel gezien hier. Hoe gaat het met je meid? Is de mk nog vanzelf op gang gekomen? Vind t zo erg voor je, wachten op iets waar je niet op

Zit te wachten!! Wens je nogmaals sterkte!

Hier is t de afgelopen week rustig geweest wat bloeden betreft. Dus hopelijk een goed teken! Moet nog bijna 2 weken wachten voor de volgende echo...

Liefs naomi

Geplaatst

Hi meiden,

Wil ff laten weten dat het met mij goed gaat. Ik ben inmiddels 11 weken en 3 dagen zwanger en begin me meer en meer zeker te voelen dat ik de 12 weken ga halen en dus echt mama ga worden. We hebben de 23e een goede 7e echo gehad. Ik dacht dat de echo de 24e was, maar gelukkig had manlief het wel goed genoteerd hihi.

Nu alles goed lijkt te gaan is het wel gedaan met de vele extra echo's. De volgende echo zullen we dan ook pas 27 januari hebben. Ik zal dan 15 weken en 6 dagen zwanger zijn.

Ik zal waarschijnlijk wel bij elke controle een echo krijgen. Ik loop namelijk in het ZH en ik vroeg afgelopen donderdag of we dan weer een echo krijgen... Ze zei dat je eigenlijk normaal alleen een 12 weken en een 20 weken echo hoort te krijgen, maar dat zij in het ZH te lui zijn om het hartje met de doptone te zoeken en eigenlijk elke keer wel een echo doen... :D

Ik blijf trouwens voorlopig ff voornamelijk een meelezer. Heb geen tijd om elke dag te reageren en berichtjes achter te laten maar houd jullie wel zo nu en dan op de hoogte :)

Groetjes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb even het lijstje weer een beetje aangepast, de oude afspraken heb ik verwijderd.

groetjes,

Uitgerekende datum

Adriana - 5 juli

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Remci - 10 juli

Jem1979 - 12 Juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Lianza - 19 juli

Naomi -

Echo afspraken

Saskia - 28 december (3e 12+4)

Simba - 29 december (3de)

Sheenara - 31 december (4e 12w5d) 12 weken-echo

Adriana - 4 januari (14 w)

Lottie - 27 januari (15 w6d)

Verloskundig/ Gyn afspraken

Lianza - 27 december VK

Saskia - 28 december controle vk

Sheenara - 31 december combinatietest

Adriana - 13 januari VK

Geplaatst

Uitgerekende datum

Adriana - 5 juli

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Remci - 10 juli

Jem1979 - 12 Juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Lianza - 19 juli

Naomi -

Echo afspraken

Saskia - 28 december (3e 12+4)

Simba - 29 december (3de 11+1)

Sheenara - 31 december (4e 12w5d) 12 weken-echo

Adriana - 4 januari (14 w)

Lottie - 27 januari (15 w6d)

Verloskundig/ Gyn afspraken

Lianza - 27 december VK

Saskia - 28 december controle vk

Sheenara - 31 december combinatietest

Adriana - 13 januari VK

ppfftt... toch weer wat gerommel in mijn buik,. Gisteren wat krampjes en nu ook weer.. Ik weet het, is gewoon mijn baarmoeder die groeit, maar toch.... ik kan mezelf nog niet voor de volle 100% overtuigen.

Geplaatst

Hoi Dames

Ik ben een tijdje druk bezig geweest met de feestdagen waardoor ik geen tijd heb gehad om de forum te bezoeken. Hopelijk heeft iedereen genoten van de feestdagen.

Morgen moet ik alweer aan het werk, en ik probeer tot 05-01-2011 onze zwangerschap geheim te houden voor mijn collega 's, dat wordt moeilijk gezien mijn buik en gewicht toename. Mijn leidinggevende is pas 05-01-2011 terug van vakantie en ik wil graag de juiste volgorde aanhouden.

Hopelijk gaat het met iedereen goed ( ik heb nog geen tijd gehad om alle berichten te lezen ).

Gr. remci

Geplaatst

Wij hebben vandaag weer even mogen gluren door een luikje in mijn buik....

Alles is goed, 46,4 mm, en armpjes en beentjes, alles erop en eraan.....

11w1d.jpg

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ook druk met de feestdagen geweest dus al een tijdje niet hier geweest. Mag nu toch blij komen melden dat we de 12 weken goed zijn doorgekomen en dat we gister de echo hebben gehad om dat te bevestigen!!:blob6:

De kerst was fantastisch en stond helemaal in het teken van ons wondertje. Hier heb ik al jaren van gedroomd.

De echo zag er super uit, wat een verschil alweer met de 10 weken echo. Het was 2x zo groot geworden en ziet er nu echt als een kindje uit. Geen idee of jullie wel eens het NUB-topic op zwangerschapspagina hebben gelezen, maar ons kindje is waarschijnlijk een meisje. :female: Ze mag natuurlijk geen zekerheid geven maar ze vond het bij ons kindje duidelijk te zien. Ben benieuwd wat de volgende echo zegt.

Meiden ik wens jullie alvast allemaal een heel goed uiteinde en een fantastisch nieuwjaar waarin al onze dromen uitkomen.

Liefs Saskia

echo1.jpg

Geplaatst

Mooi Saskia!! En die 12 weken dan weer vergelijken met de eerste echo's.... wat ontzettend snel gaat die ontwikkeling dan he!!!

Fijne he... af en toe zo even mogen gluren...

gaan jullie ook naar en verloskundige, of blijven jullie in het ziekenhuis?

Geplaatst

Ja heerlijk om weer even die bevestiging te krijgen dat alles goed gaat. Wij zijn maar één keer naar de ivf kliniek geweest voor de 7 weken echo en daarna zijn we naar de verloskundige gegaan.

Eigenlijk was ik daar wel blij mee, heb wel genoeg ziekenhuis van binnen gezien nu. Was blij dat ik gewoon naar de verloskundige mocht.

Wat hebben jullie een super lieve foto meegekregen. Echt schattig zo met die twee handjes!

Geplaatst

Zo voel ik het ook.... wij mogen uiteindlijk toch ook naar de verloskundige.... Eindelijk 'gewoon normaal' zwanger zijn....

Daarbij is voor ons de verloskundige dichterbij en hebben ze ook een avond spreekuur. Dat scheel zo veel!!

Geplaatst

@ simba en Saskia, wat fijn dat jullie beiden zo'n mooie echo hebben gehad!! Super!!

En wat gaan de ontwikkelingen inderdaad snel zo te zien! Geniet ervan!!

Wij hebben volgende wk vrijdag de " 12 weken" echo. Erg spannend!

Liefs naomi

Geplaatst

Simba en Saskia, wat een mooi he om je kleintje zo op een echo te zien. Fijn dat ze goed gegroeid zijn, vast en zeker goed voor jullie zelfvertrouwen!

En Naomi, inderdaad weer spannend voor jullie de volgende echo. Wordt ook vast zo'n mooi echo-plaatje als de andere meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden