Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Lotttie, we hebben nog niet echt heel veel voor de kleine gekocht; een paar rompertjes, truitjes en broekjes en sokjes. Ik heb ook nog wat knuffels gekregen enzo. We willen een beetje wachten, eerst tot donderdag dan weten we wat het wordt, en ik denk na de 20-weken echo gaan we denk ik voor de kamer en kinderwagen enzo.

Simba, leuk en zeker geruststellend he om het hartje van de baby te horen, ik doe het ook regelmatig. Vervelend dat je misschien een blaasontsteking hebt. Succes morgen bij de verloskundige.

Lianza gefeliciteerd met je mooie echo en goeie uitslag van de combitest!

Saskia nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat jullie al zo bezig zijn met spulletjes en de voorbereidingen voor de babykamer.

Naomi succes morgen met de intake bij de VK.

Remci gelukkig gaat alles goed met jou en de kleintjes. Gaat zeker snel he de tijd, nog een weekje heb je weer een echo.

Ik moet nog 4 nachtjes slapen dan weet ik hopelijk wat het wordt :-))) spannend!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat en dat bijna iedereen al lekker in het baby-love gevoel zit!!

@Saskia: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@sheenara: spannend hoor donderdag! Hopelijk krijgen jullie dan al te zien van welk geslacht jullie kleine uk is.

Wij willen het deze keer weer niet weten!! Dus blijft een verrassing!

Het weekend wel weer pijn in m'n buik gehad. Waarschijnlijk door t groeien... Voelde echt alsof ik even zowat uit elkaar zou barsten!!

Morgen intake bij de lieve vk, die ik eigenlijk al 3 x heb gezien voor extra echo's in t begin. Morgen op locatie waar geen echo- apparaat is, dus sowieso geen echo.

Woe nr de gyn hier in t ziekenhuis, dan zeer waarschijnlijk wel een echo!

Een goede werkweek meiden!! ( gaat de tijd ook lekker snel!)

Liefs naomi

Geplaatst

Welke dozen hebben jullie allemaal gevonden?

Ik heb de felicitas, de blije doos, en voor mijn moeder de 'opa en omabox' (alleen verzendkosten betalen)

de c1000 doos kan pas na de geboorte, met een geboortekaartje.

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26 jaar - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 34jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

17 jan: Simba : Verloskundige

17 jan: Naomi : Intake Verloskundige

19 jan: Naomi : Gyn.

20 jan: Sheenara : geslachtsbepalende (pret-)echo (15w4d)

21 jan: Saskia : controle VK

25 jan: Lianza : controle + echo ivm combitest VK

27 jan: Sheenara : echo (ivm cyste) + controle VK

27 jan: Lotttie: controle + echo bij gyn (15 week + 6 dagen)

29 jan: Saskia : geslachtsbepalende pret echo (17 wkn)

01 feb: Adriana gyn (18 wkn)

08 feb: Jolanda: echo (ivm cyste)+controle VK

18 feb: Sheenara : 20 weken echo

18 feb: Saskia : 20 weken echo

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

uitslagen combitest/geslacht etc.

Sheenara uitslag combitest: 1:2800

Jolanda uitslag combitest: 1:2842

Lianza uitslag combitest: 1:920

Even mijn afspraak erbij gezet.

Geplaatst

He Naomi, jij ook vandaag de intake bij de vk?

Leuk he..... ben zo benieuwd....

Ik moet alleen nog de hele dag wachten... wij hebben vanavond pas de afspraak....

Geplaatst

Simba, vervelend dat je misschien een blaasontsteking hebt. Daar kun je best pijn van hebben.

Naomi en Simba, vandaag mogen jullie weer lekker genieten van het geluid of echo van jullie kleintje!

Geplaatst

Zo hehe.....

Mijn kraamzorg eindelijk ook gergeld. Ik zag er een beetje tegenop... Het is allemaal zo onbekend terrein..

Maar op de CZ pagina was het gewoon een kwestie van een formuliertje invullen... Ik heb me dus weer te sappel zitten maken voor niets....

Zucht.....

Ik heb nu lekker 2 weken vrij.... Maar ben ook nog steeds snipverkouden. Frummel zal in de tussentijd wel hele goeie zeebenen gekregen hebben. Ach.. scheelt weer voor later.

Geplaatst

Vandaag de intake bij de vk gehad. En Toch nog even stiekempjes gespiekt bij onze uk! ( lag niet in de planning, zou alleen gesprek zijn)

Alles zag er goed uit! Durf nu steeds meer te gaan genieten!! Woensdag afspraak bij gyn, daar krijg ik sowieso een echo!! (gaat m'n moeder mee)

@ simba: wat moet het heerlijk zijn om t hartje te hebben gehoord!! En 2 wk vrij is ook niet verkeerd!! Ga je nog wat leuks doen??

Liefs naomi

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

19 jan: Naomi : Gyn.

01 feb: Adriana gyn (18 wkn)

16 feb: Simba :VK

Geplaatst

Hoi Naomi,

He wat grappig... maar 1 dagje! Hier gaat het wel heel erg goed eigenlijk met beeb. Helemaal niet meer echt misselijk en geniet lekker van die ukkepuk in mijn buikie.

Ben blij dat toch de nekplooimeting heel erg goed ging. Heb je nog natuurlijk geen 100% zekerheid, maar het is fijn als het allemaal niet in de risicogroep valt.

Ik heb pas weer de 25e een afspraak bij de vk. Dat is al volgende week maar toch....duurt toch lang. Haha moet je nagaan hoe ongeduldig ik ben om die kleine werkelijk te gaan zien.

Zo supergaaf. Maar eerst nog een trouwerij aan het regelen voor over 2 maanden en dat is ook heel spannend. Wilden we toch al, maar nu is het iets vervroegd ivm beeb. Tja waarom niet he.

Succes he.

Liefs Lianza

Geplaatst

Hoi allemaal,

gaat goed met iedereen lees ik zo!

Naomi vandaag echo met je mams, leuk veel plezier om de kleine lekker weer te bewonderen.

Lianza het is zeker een opluchting als alles gewoon lekker gaat en je niet in een risicogroep zit, en ongeduld hier ook hoor hahaha, nou we moeten nog even...

Wat lees ik, jullie gaan trouwen? Wat leuk gefeliciteerd; over 2 maandjes al wow! Gaan jullie in 'vol ornaat'??

Simba ook alles goed bij de VK en hartje gehoord. Lekker aan het genieten van je 2 weekjes vrij?

Nou hier begin ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar morgen te worden. Eerst waren de meesten van mening dat ik een jongen krijg, nu is het merendeel overgestapt op een meisje hahahaha. Ik heb zelf geen idee, heb altijd wel vaag de neiging naar een jongen gehad maar vraag me niet waarom?? Hopelijk morgen de uitslag dus...joepie!

Geplaatst

Ik geniet heerlijk van mijn vrije dagen....

lekker rustig aan alles. Lekker op het forum rondhangen.

Worden drukke dagen in juli. ik ben ook op de 19de uitgerekend. Al vergis ik me steeds en denk elke keer dat ikde 18de ben uitgerekend.... heb zelfd wel eens opnieuw alles zitten uitrekenen... Ik ben benieuwd straks...

Iedereen roept bij mij een meisje.... En dat zou ik stiekem wel heel leuk vinden, maar ik heb zelf echt geen flauw idee..

Naomi, geniet van je echo....

Geplaatst

Helaas, vandaag niet eens een echo gehad!! de gyn bij ons in t ziekenhuis wist niet eens waarvoor ik kwam... Ze had nog niks ontvangen vanuit Zwolle!

Ze vond t onzin dat ik bij haar gedeeltelijk op controle zou komen(moest bij de vorige zwangerschap wel). Dus stuurde me weer naar huis(lees vk)

En daar stonden m'n mamsie en ik weer op de stoep!! Gelukkig had ik afgelopen maandag nog wel echo gehad bij de lieve vk, terwijl dat toen juist niet de bedoeling was!!

2 februari afspraak bij vk om naar t hartje te luisteren!

@lianza: wat leuk, trouwen over 2 maanden!! Dan gaat de tijd wel extra snel, denk ik!! Wat is de datum?

@sheenara: nog 1 nachtje slapen... Ben ook erg benieuwd!! Wij willen t niet weten, dus moeten helaas nog wat langer wachten...

Liefs naomi

Geplaatst

5
juli 2011 -
Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

01 feb: Adriana : gyn (18 wkn)

02 feb: Naomi : VK

16 feb: Simba :VK

Geplaatst

@Sheenara, veel plezier met je pretecho vandaag! Ga je ons vertellen of het een jongen of meisje wordt??

@Naomi, jammer dat je afspraak zo tegen viel, zeker voor je moeder. Maar gelukkig had je van de week al een mooie echo op zak!

Hier heel veel last van een vervelende kriebelhoest. Iemand nog tips, volgens mij hadden een paar meiden er pas ook al last van. Ga zo maar even bij de apotheek vragen voor iets, kan er zo slecht van slapen.

Geplaatst

Adriana vervelend die kriebelhoest, heb er gelukkig geen last van, beterschap.

Naomi jammer niet nog een echo, maar die had je gelukkig al gehad. Vind je het beter dat je naar de VK mag of had je liever bij de GYN willen blijven?

Ik krijg om 15.10 de echo, en zal daarna zeker hier op het forum verschijnen en melden of het een jongen of meisje is!

Geplaatst

Adriana, ik heb zo ontzettend gehoest.

de dampo hoestpastilles en hoestdrank Tussistin van VSm mag je gewoon gebruiken.

En nauurlijk gewoon anta-flu.

Spannend Sheenara...... ik houd het forum in de smiezen ;-)

Geplaatst

Sheenara heeeeeeeeel veel plezier vandaag met je pretecho. Wat zal jij in een jubelstemming zijn al vandaag!!

Adriana, balen dat je zo een kriebelhoest heb. Zeker als je dan weet dat je beeb bij elkaar uch,kuch hoest een omwenteling maakt hahaha. Heb het gezien bij mijn echo vorige week. Beeb lag te slapen zei vk en ik moest hoesten om uk wakker te krijgen en ja hoor.... uk ging even een soort van rollercoaster in... arm beeb. Moet je nagaan als je toch stiekem een bus wilt halen, is ie zo misselijk ;-/

Ja joh...lekker trouwen over een paar weekjes al. We houden het klein...ahum wat is klein, het word toch alweer een hele happening toch stiekem. Ik ben gevraagd ik Rome en daar wilden we eigenlijk trouwen maar je moet dan toch eerst hier in Ned trouwen dus dit was een goeie aanleiding voor beeb. 10 maart!! spannend .... Rome doen we nog wel ergens in de toekomst hahaha.

Lieve meiden succes met alles en tot snel (nu weer snel aan het werk)

Ciao

Geplaatst

@sheenara, hoe was de pret-echo vandaag? ben erg benieuwd!!!! Hihi

@Adriana: ik heb die vervelende kriebelhoest ook gehad. Kreeg bij de apotheek wel een drankje, maar hielp geen bal!!

Af en toe nam ik een slokje Cola ( had ik naast m'n bed staan) en dan ging t weer ff!! T zelfde deed ik ook bij m'n vorige zwangerschap met brandend maagzuur!!

Cola "dood". Volgens mij alles... Hihi. Normaal drink ik eigenlijk nooit Cola! Maar misschien t proberen waard??

Liefs naomi

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]663[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]664[/ATTACH]

Hoi meiden hier is de trotse mama van een....meisje!

Wow het was zo bijzonder om te zien op een heel groot scherm, we mochten raden en niemand zag het hahaha. Toen vroeg hij ziet iemand een piemeltje? Hmm stilte, hij vroeg ziet iemand een piemeltje hmm nee die is er ook niet! Het is een meisje! hahahaha iedereen gillen en lachen. Het drong nog niet echt tot me door ik krijg een dochter!!! Ben heel blij, ik heb al een grote zoon en nu krijg ik er dus een klein meisje bij. Jeetje gek hoor het besef ik heb een dochtertje in mijn buik, we zijn meteen gaan shoppen even wat rompertjes lakentjes en kleine dingetjes. Nu wordt het dus zoeken naar een naam pffff moeilijk maar wel leuk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden