Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen Dames!

ben een weekje weg geweest en wat is er veel geschreven zeg! Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar, 2011 wordt het jaar waarin onze baby's geboren worden!! Ik lees dat het hier lekker met jullie allemaal gaat, welkom voor Jolanda ook. Met mij gaat ook alles goed, gisteren alweer 13 weken joepieeee!! Heb op 31 dec de nekplooimeting gehad, zag er goed uit, nu nog even afwachten op de bloeduitslagen. Nou meiden allemaal bijna het eerste trimester erop he, we gaan op naar het tweede!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Naam/Leeftijd/uitgerekende datum/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt IUi/IVF/icsi

SHEENARA 35jr. 10 JULI 2011, 2E KINDJE NA 1E IVF-POGING 4E TP

SIMBA 34jr. 19 JULI 2011, 1e KINDJE NA 2e IVF-POGING

NAOMI 31jr. 22 JULI 2011, 2e KINDJE NA 2e IVF-POGING SPONTAAN ZWANGER

JOLANDA 30jr. 25 JULI 2011, 1e KINDJE NA 1e IVF-POGING

Afspraken:

Naam/datum/vk-gyn/controle-echo aantal weken

NAOMI. 7 JAN. GYN 12 WEKEN-ECHO

JOLANDA 11 JAN. VERLOS zkh 12 WEKEN-ECHO(+combitest)

Simba 17 jan. Verloskundige

Sheenara 20 jan: geslachtsbepalende (pret-)echo

Sheenara 27 jan: echo + controle VK

Sheenara 18 feb: 20 weken echo

Geplaatst

Naam/Leeftijd/uitgerekende datum/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt IUi/IVF/icsi

SHEENARA 35jr. 10 JULI 2011, 2E KINDJE NA 1E IVF-POGING 4E TP

SIMBA 34jr. 19 JULI 2011, 1e KINDJE NA 2e IVF-POGING

NAOMI 31jr. 22 JULI 2011, 2e KINDJE NA 2e IVF-POGING SPONTAAN ZWANGER

JOLANDA 30jr. 25 JULI 2011, 1e KINDJE NA 1e IVF-POGING

ADRIANA 40 jr. 5 JULI 2011, 2e KINDJE na 3e IVF-POGING SPONTAAN ZWANGER

Afspraken:

NAOMI. 7 JAN. GYN 12 WEKEN-ECHO

JOLANDA 11 JAN. VERLOS zkh 12 WEKEN-ECHO(+combitest)

Simba 17 jan. Verloskundige

Sheenara 20 jan: geslachtsbepalende (pret-)echo

Sheenara 27 jan: echo + controle VK

Sheenara 18 feb: 20 weken echo

Adriana 4 jan.: echo zknhuis

Adriana 13 jan.: intake VK ivm kraambed

Geplaatst

5 JULI 2011, ADRIANA 40 jr. 2e KINDJE na 3e IVF-POGING SPONTAAN ZWANGER

10 JULI 2011, SHEENARA 35jr. 2E KINDJE NA 1E IVF-POGING 4E TP

19 JULI 2011, SIMBA 34jr.1e KINDJE NA 2e IVF-POGING

22 JULI 2011, NAOMI 31jr. 2e KINDJE NA 2e IVF-POGING SPONTAAN ZWANGER

25 JULI 2011, JOLANDA 30jr. 1e KINDJE NA 1e IVF-POGING

Afspraken:

4 jan. Adriana : echo zknhuis

7 JAN. NAOMI : GYN 12 WEKEN-ECHO

11 JAN. JOLANDA : VERLOS zkh 12 WEKEN-ECHO(+combitest)

13 jan. Adriana : intake VK ivm kraambed

17 jan. Simba : Verloskundige

20 jan Sheenara : geslachtsbepalende (pret-)echo

27 jan Sheenara : echo + controle VK

18 feb Sheenara : 20 weken echo

Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden. Ik heb het lijstje iets aangepast. Op datum gesorteerd, en de datum even naar voren gehaald. Zo heb je heel snel zicht op de eerste afspraken..

Geplaatst

Super simba!! Misschien nog iets meer ruimte tussen teksten laten of een - er tussen??

Bijv: 22 JULI 2011. - NAOMI 31jr. - 2e KINDJE - Na 2e IVF POGING SPONTAAN ZWANGER

En hoe kan ik iets aanpassen in t lijstje? Vorige keer ben ik t begonnen, dus was makkelijk, maar hoe kom ik in t bestaande lijstje?

Of komt t door m'n I-pad dat ik t niet snap??? Of toch m'n blonde haarkleur??? Ha ha

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

19 juli 2011 - Simba 34jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

22 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

4 jan. Adriana : echo zknhuis

7 jan. Naomi : Gyn.12 weken echo

11 jan. Jolanda : VK zkh 12 weken echo(+combitest)

13 jan. Adriana : intake VK ivm kraambed

17 jan. Simba : Verloskundige

20 jan Sheenara : geslachtsbepalende (pret-)echo

27 jan Sheenara : echo + controle VK

18 feb Sheenara : 20 weken echo

Geplaatst

Naomi, je kunt gewoon het lijstje selecteren dan ctrl+C, dan een nieuw bericht maken hierin ctrl+v en dan kun je alles aanpassen in het lijstje..

Tjee... op mijn vrije dag met ict uitleg bezig.... maar graag gedaan hoor.. :)

Geplaatst

Ik denk dat dat dan niet met m'n I-pad kan... (rotding!!) haha

Moet ik af en toe maar weer eens op de laptop! Maar bedankt!!

Ennuh, een fijne vrije dag verder!!

Geplaatst

Adriana, wat heerlijk dat je weer een goede echo hebt gehad. Wat is dat toch leuk hè!

Ik heb gister de kraamzorg geregeld. Vond het toch weer een hele stap, net als mvm bellen en de verloskundige.

We hebben ook afspraken gemaakt voor pretecho's. Het was een pakket van 2 echo's, we hebben ze met 17 en 28 weken. Heb er weer zo'n zin in. Nog 3 weekjes wachten dan kunnen we weer even zwaaien.

Dinsdag hebben we nog even het hartje geluisterd met de AngelSound en het was nu al veel duidelijker als 5 dagen daarvoor. Het klonk veel dichterbij en duidelijk kloppen. Af en toe hoor je een schop en schiet ze even weg.

Het is echt zo leuk!!

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 29 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

19 juli 2011 - Simba 34jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

22 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

4 jan: Adriana : echo zknhuis

7 jan: Naomi : Gyn.12 weken echo

11 jan: Jolanda : VK zkh 12 weken echo(+combitest)

13 jan: Adriana : intake VK ivm kraambed

17 jan: Simba : Verloskundige

20 jan: Sheenara : geslachtsbepalende (pret-)echo

21 jan: Saskia : controle VK

27 jan: Sheenara : echo + controle VK

29 jan: Saskia : geslachtsbepalende pret echo (17 wkn)

18 feb: Sheenara : 20 weken echo

18 feb: Saskia : 20 weken echo

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

Geplaatst

Hee saskia ook de echo's vastgezet :-) kan ook niet wachten hoor zo leuk he! Ik kan mezelf ook niet meer bedwingen en heb gister ook zo'n apparaatje binnengekregen om het hartje te beluisteren (ik heb de Luvion), was eerst even zoeken maar na wat proberen heel duidelijk te horen! Zo bijzonder, je kan met twee koptelefoons luisteren dus eerst mijn vriend en toen mijn zoon. Kan je ze er toch een beetje bij betrekken. Ik had dat ook wat jij zegt dat je de baby hoort bewegen en hoort wegtrappen heel erg grappig. Ik vind het nog steeds best een onwerkelijk idee dat ik een levend wezentje in mijn buik heb, ook al zie ik de echo's, hoor ik het hartje, wordt mijn buik al dikker etc. Hebben jullie dat ook?

Kraamzorg heb ik nog niet geregeld, eerlijk gezegd hoeft het van mij ook niet perse. Maar ben er nog niet over uit.

Meiden heel veel plezier weer met 'het zwanger zijn' , we gaan lekker!

Naomi, succes morgen met je 12-weken echo!

Geplaatst

Hee Sheenara,

Wat leuk dat jij er ook één hebt. Ja wij hebben er ook een met twee hoofdtelefoons het is toch het leukst als je samen met je partner kan luisteren ipv om de beurt. Wij hadden hem met oud en nieuw al dus toen heeft ook na elkaar geluisterd, mijn moeder, mijn vader, mijn broer en mijn schoonzus en ze vonden het allemaal geweldig!! ha ha... ik leek wel een atraktie!!

Ik vind het ook nog steeds onwerkelijk dat er zo'n leuk spartelend kindje in mijn buik rondzwemt. Misschien komt dat als je het straks gaat voelen. Dat lijkt me zó bijzonder!

Leuk hè om de echo's vast af te spreken, dan hebben we weer iets om naar toe te leven, jij kon je nog slechter inhouden als ik zie ik, voor de geslachtsbepaling, ik hoop dat ze het al kunnen zien zo vroeg. Ik vond 17 weken net iets veiliger. Maar het liefst was ik ook al met 16 weken gegaan hoor! Hoever ben jij precies met de echo?

Geplaatst

Hahaha Saskia een attraktie ja zie het helemaal voor me! Ik laat de echo's bij echocentrum amsterdam doen, zij doen het vanaf 15 weken. Bij de echo ben ik 15,4 weken, hoop ook dat ze het kunnen zien anders mag ik nog een keertje terugkomen. Bij die echo gaan trouwens 8 mensen mee hahahahaha zal een volle kamer worden (je mag 10 man mee). De 'echte' 3d pretecho ga ik met 25/26 weken doen. Bij mijn schoonzusje zagen ze trouwens bij haar 12 weken echo al dat het een jongetje was.(Is al eerder/beter te zien).

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Ik heb trouwens een collega.... helemaal gek is ze.... maf mens..

Kom ik vanochtend op mijn werk, het leek wel Sinterklaas....

Stonden allemaal cadeautjes op mijn bureau.

We hebben een eierdoosje met koeiensokjes, een melkpakje met een rompertje, een echo lijstje, een koeienslab, een 'thinking cap' (mutsje) en een lijstje met gips waar je een hand en/of een voet afdruk kunt maken. En een mooie kaart..

Gek mens.... Ja, vond ze leuk om te doen.....

Lief he?

Geplaatst

Simba wat leuk!!! Geweldig hè om baby kado'tjes te krijgen. Wat een lieve collega heb jij!

Sheenara, ja dat klopt, tussen de 12 en 14 weken kunnen ze het zien aan de hand van het NUB. Als deze parallel aan de ruggengraat loopt is het een meisje en zit er een hoek in omhoog dan wordt het een jongetje. Wij krijgen aan de hand daarvan een meisje. Maar ik wil het nog wel graag bevestigd zien. Al hebben we het nu wel al over haar, ze en onze dochter. Mocht het straks toch een jongetje worden zijn we natuurlijk net zo blij, maar ik zou een meisje wel héél leuk vinden. Zal even een foto bij plakken. Het witte streepje bij het tekentje van de echoscopiste is het NUB.

vandvd2.jpg

Geplaatst

wow Simba wat een leuke kadootjes, heel lief van je collega zeg!

Saskia de NUB heet dat dus?? Hmmmm dat maakt me nu heel nieuwsgierig, ga meteen even mijn echofoto's bestuderen ;-)

Geplaatst

Sheenara het klopt dat ze het al vroeg zien, wij hebben vanan=vond een echo gehad en daar kon ze het al op zien alleen nog niet met 100% zekerheid. En ben nu 14W5D ben eigenlijk uitgerekend voor 1 juli kwamen we na een paar echo's achter, maar dat was eerst 28 juni vandaar dat ik op het juni bankje zit.

Saskia mooie foto zeg, hoe groot is de kleine daar?

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Suus, ook juli dus ;-) wat leuk dat je vandaag dan (waarschijnlijk) gezien hebt wat het wordt!

Vind het moeilijk te onderscheiden op de echo's dus kan het bij mezelf niet zo goed zien allemaal.

Geplaatst

@ Saskia: Wauw zeg, foto is echt supercool! Ik hoop dat ik ook meer te horen krijg 12 jan. Zo spannend... heb er zin in.

@ Simba: Wat superlief dat je allemaal kadootjes hebt gekregen. Je hebt het nu zeker iedereen verteld?

@ Sheenara: Hihi dat wordt een leuke drukte daaro! Gezellig. Kan je zeker niet wachten meer totdat je die echo hebt gehad. Leuk joh!

Ik las trouwens dat je nekplooimeting goed was! Gefeliciteerd. Vond je het niet spannend?

Ik ben vooral erg moe en erg emo. Gets. En heb het vaak heeeeeeeeel erg koud. Maar dat had ik voor zwangerschap ook al, maar lijkt wel of het nu erger is. Ik hoop jullie ook weer leuk nieuws te brengen de 12e. Ben zo nieuwsgierig. Combitest.

Andere meiden ook heel veel succes en tot snel weer.

Greetz Lianza

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Lianza ik moet nog 13 nachtjes slapen hihihi tel de dagen af hoor. Spannend jij over een paar daagjes je echo he. De nekplooimeting zag er goed uit, ik wacht nu alleen nog op de brief van het ziekenhuis met de bloeduitslagen... Ik vind altijd alle onderzoeken spannend eerlijk gezegd, ga er toch met een gezonde spanning naartoe altijd en ben opgelucht als alles er weer mooi uitziet!

Geplaatst

Ik vind het nu inderdaad geen probleem meer als mensen het via via horen bijvoorbeeld.

Maar op de afdeling hier heb ik ze vanaf poging 1 aangegeven wat we gingen doen.

Om rare vragen en scheve blikken te voorkomen. Je bent natuurlijk heel vaak opeens later, of een dag afwezig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden