Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha ha.. jij mag nieuwsgierig zijn hoor, dit is de tekst.

Sterk en stoer maar

ook lief en zacht...

Je bent zoveel meer

dan we hadden verwacht

Als een wonder

ben je bij ons gekomen,

nog mooier dan

in onze stoutste dromen

Nu lig je in onze armen

zo warm en fijn...

Nooit gedacht dat iets kleins

zo groot kan zijn

Wat ik je verder wil aanraden, maar dat geld eigenlijk voor iedereen is de Dunstan baby taal.

Het beste kan je hier even naar kijken.http://video.google.com/videoplay?docid=-8512755315956709496#docid=4052428020269668962

Ik heb dit filmpje al heel lang geleden gezien en het opgelagen met het voornemen om de dvd te bestellen als ik zwanger zou zijn. Nu zag ik dat ze op de beurs zouden staan en heb ik daar de dvd gekocht. Maar je kan hem dus ook bestellen.

Verder heb ik leuke kleren bij miss etam gekocht, die doen ook de mode show en ik vind het leukere kleding dan bv de prenatal. En ik heb een voedings kussen gekocht voor 25 euro ipv 59 euro dus dat was ook wel de moeite. Verder gewoon genieten van al het baby geluk om je heen. Heerlijk om daar eindelijk aan mee te doen. O ja.. en loop even langs de alcoholvrije wijn. Als je van een wijntje houdt is deze echt heel lekker (vind ik tenminste)

Veel plezier!!!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben er eventjes niet aan toe gekomen om op t forum te lezen, (ivm kaakontsteking, antibiotica en errrruuggg moe hierdoor!!)

Maar ik lees dat er mooie 20-wk echo's zijn geweest en mooie kinderkamertjes zijn gekocht!! Joehoe!

Ik ben gisteren met m'n moeder wezen shoppen en heb leuke dingen voor de baby-kamer gekocht! (babykamer hebben we al v ons zoontje)

Wil ook heel graag een tekst voor op de muur, hoe heette de shop/winkel waar je deze hebt gekocht Saskia?

Woensdag mag ik weer naar de vk. ZOu iemand t lijstje voor mij aan willen passen? 7 maart de 20-wk echo, spannend hoor!

fijne zondag nog!

liefs Naomi

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat leuk dat er zo enthousiast gereageerd is op de 9 maanden beurs.

Euh eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan maar dat komt omdat ik niets kon kopen!! Grrrr. Geld schiet er al uit voor de bruiloft dus ja dat is op het moment keuze maken. Maar ja, toch maar even gaan kijken he. Wel heel veel leuke dingen gezien hoor. Leuk leuk. Die alcoholvrije wijn heb ik ook niet geproefd hahaha. Moet al om de haverklap naar het toilet. Dus ik vermijd zoveel mogelijk drinken, alleen maar het noodzakelijke ahum. En die drukte... werd er zo kriegel van.

Ik heb wel zojuist mijn eigen babybelletje gemaakt in het zilver, met de tekst "born to be yourself". Superleuk. Leuke is dat je het voordeel hebt als je een bedrijf begint in zilveren sieraden en mijn eigen schilderijen natuurlijk om het zelf zo leuk mogelijk te maken. Balen dat ik niet kon genieten van de kortingen op de beurs, dat was wel heel erg zonde dus ik snap dat jullie lekker spulletjes hebben ingekocht. LEUK!

Saskia...mooie tekst heb je er op laten zetten.

Sheenara.... fijn dat je 20weken echo super was.

Simba...wat een supergaaf geluid zeg!! Daar word je toch blij van :-)

Beeb is hier lekker aanwezig. Zo nu en dan voel ik wel wat en als ik op mijn buik lig of als ik soms gewoon sta dan is mijn buik niet rond maar met een klein bollinkje aan 1 kant. Vaag dat dat nu al kan zeg. Het is hier echt heel erg druk maar in de tussentijd geniet ik nog steeds van de kleine in mijn buik.

Groet Lianza

Geplaatst

@Adriana: hoe was je 20-weken echo vandaag? Hopelijk zag alles er goed uit!

Wilden jullie eigenlijk weten wat t geslacht vd kleine is?

@lianza: wat is ook alweer je trouwdatum? Schiet in elk geval wel op, toch? Leuk joh!

Doen jullie alles erop en eraan? Trouwjurk, feest, enz?

Ik mag woensdag weer nr de vk.

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag inderdaad de 20-weken echo gehad. Was er zo zenuwachtig voor, maar alles was goed!

Ben heel blij met deze mijlpaal.

En we krijgen een JONGEN!

Geplaatst

Adriana gefeliciteerd met je zoontje! en super dat alles goed was bij de 20 weken echo.

Alle meiden: we gaan super, goede berichten allemaal, leuk veel mensen naar de beurs geweest en geshopt. Succes allemaal weer de komende we(e)k(-en)!!

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26 jaar - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

23 feb: Naomi: controle vk

01 mrt: Adriana : controle gyn

01 mrt: Lianza : controle vk

07 mrt: Begina : controle vk

07 mrt: Naomi : 20 weken echo

08 mrt: Lianza : 20 weken echo

08 mrt: Simba : 20 weken echo

08 mrt: Begina : 20 weken echo

11 mrt: Jolanda : 20 weken echo+vk

16 mrt: Simba : controle VK 22w

18 mrt: Sheenara : controle VK 24wk

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w5d

07 apr: Begina : Pret echo 24w

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

15 apr: Sheenara : groeiecho 28wk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Sheenara uitslag combitest: 1:2800 :girl:

Saskia: :girl:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842

Lianza uitslag combitest: 1:920

Adriana: :boy:

Geplaatst

@Adriana: wat fijn dat alles goed is met jullie KNULLETJE!! Nu nog meer genieten, nu je weet dat alles goed is.

(niet dat t uitmaakt, maar hadden jullie een dochter of zoontje? Jongens zijn nl heeeeeeeel lief voor hun moeder!! Hihi)

Liefs naomi

Geplaatst

Adriana... Wat leuk... straks heb je allebei de 'smaken'!!

gefeliciteerd!!!!

We hebben het gezellig gehad op de beurs.. wel helemaal gesloopt.....

Luieremmer gekocht, een wrapper (een wikkeldoek), een espresso apparaat voor een flesje, en vriendlief heeft het PaPakket gekocht. (oa babymanagement voor mannen). Oh en twee starterspakketten Pampers ;-)

En verder heel veel foldertjes meegenomen.

En gisteren de pretecho besproken..... Ik zal hem zo even in het overzichtje plakken

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

15 juli 2011 - Lotttie 26 jaar - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

23 feb: Naomi: controle vk

30 mrt: Simba : Pretecho

Sheenara uitslag combitest: 1:2800 :girl:

Geplaatst

Wahahahah... Zat ik vorige week dat we bij de VK vandaan gingen, te balen dat k vergeten was te vragen naar de bloeduitslagen. Zit ik nu eens te kijken op het 20 weken echo formulier.. staat het daar allemaal vrolijk op....

alles goed... :-) alleen als ik het internet moet geloven een hb dat iets aan de lage kant is... 7,2

Geplaatst

Adriana: GEFELICITEERD MET JE ZOONTJE!! wat cool zeg.

Naomi: We doen inzoverre alles erop en eraan dat ik een geweldige trouwjurk heb. Heerlijk naar het stadhuis en een receptie in een prachtige tuin. En daarna een etentje voor 45 man.

Geen groot feest erna. Aangezien er in juli een geweldig humpiedumpie komt hebben we de kosten een beetje laag gehouden -poeh poeh het kost al genoeg-. Met het uitzicht op de trouwerij in Italië over een jaar of 2,3 met een mannetje of 12. Nu dus ook geen huwelijksreis. Die plakken we straks in Italië eraan.

De bruiloft is op 10 maart. Heb er helemaal zin in. Aanstaande zaterdag heb ik mijn vrijgezellenfeest. Ze hebben al een beetje doorlaten schemeren dat het ook in het teken staat van beeb. Ik ben zo nieuwsgierig.

Super dat het zo lekker gaat met iedereen. Dat is toch heel fijn om te lezen allemaal.

Liefs Lianza

Geplaatst

Simba: Ik weet eigenlijk ook niet hoe hoog of laag je Hb moet zijn, maar ik neem aan dat als het te laag is, je het wel hoort.

Naomi: Hoe was het bij de VK vandaag?

Lianza:Leuk hoor, een vrijgezellenfeestje in het vooruitzicht! En de trouwdatum gaat ook al opschieten zeg. Leuk voor je.

groetjes van mij en een druk schoppend knulletje in mijn buik.

Geplaatst

@ Adriana: alles was opzich ok bij de vk. Weer even heerlijk naar t hartje mogen luisteren...

M'n hb was nu 6.8 (vorige keer 6.9) Ik ben steeds erg moe, maar verweet dat aan de antibiotica welke ik 19 dagen heb moeten nemen.

Vanaf deze tijd kreeg ik ook echt elke dag hoofdpijn (en heb ik normaal nooit) hoopte dat, nu ik een paar dagen geleden gestopt ben (bijna een wk)

het allemaal minder zou worden, maar helaas... nog steeds erg moe en hoofdpijn! (momenteel ook snotverkouden, dus wieweet nu daarvan?)

Ik heb wel een drankje (dorafix?) bij de apotheek gehaald voor mn hb. benieuwd of t iets gaat helpen.

Verder alles ok hoor!! (lijk wel een oudwijf!) zo weer ff aan t werk! en vanavond m'n mannetje v schiphol halen (is nl weekje nr israel geweest).

Vind het zo leuk dat sommigen gewoon al weten of t een meisje of jongetje is die in je buik loopt te schoppen!!

Wij hebben ervoor gekozen het deze keer weer niet te willen weten, dus wachten duurt nog heeeeel lang!

liefs naomi

Geplaatst

@Naomi Vervelend die verkoudheid en hoofdpijn.

Weet er helaas alles van.., ben al 3 weken verkouden en heb bijholte ontsteking gehad. Ik heb zelfs twee kuurtjes en prednison neusspray gehad en van de laatste kuur kreeg ik enorme hoofdpijn, maar sinds een paar dagen geleden ben gestopt is dat gelukkig over. Hoop dat jij je ook snel beter voelt.

Maar fijn dat je weer heerlijk van het hartje hebt mogen genieten van jullie ukkie. Knap hoor dat jullie het geduld hebben om af te wachten tot je weet wat het wordt.

Maakt eigenlijk toch niet uit toch? Als het maar gezond is, heel cliche gezegd.

Geplaatst

@ Naomi: Ja jeetje wat goed van je dat je kan wachten wat het wordt. Hoe hou je dat vol zeg! Ik heb binnenkort de 20 weken echo en wil ik echt wel weten wat het word. (ze moeten dat maar gewoon zeggen hoor die dag).

En balen van je verkoudheid. Ik hoop dat het snel over is voor je. Zolang je nog niet met een stokje gaat lopen dan valt het ouwe wijverigheid wel mee toch? hihi.

Beterschap. En wat fijn dat je het hartje weer hebt gehoord... het doet het gewoon he...dat is toch onwijs gaaf! Ik blijf het een apart iets vinden.

Andere meiden ook weer heel veel succes.

Groetjes Lianza

Geplaatst

He meiden...

Wat een verkoudheden... nou ik vind dat ik demijn al gehad heb aan het begin.... ik pas.....

Heerlijk he.... dat geluid van het hartje.... ben zo blij dat ik het op heb kunnen nemen.... je zou hem bijna als ringtone gaan gebruiken....

En ouwewijverigheid... ik denk dat dat over een paar maanden nog wel komt, als we niet anders kunnen als waggelen.

Ik merk wel dat als ik een doorloop om bv een bus te halen.... dat er geprotesteerd wordt. Niet alleen Frummel, maar mijn hele buik protesteerd dan.

Wel heb ik nu maar een doosje rennies gekocht... was gisteren toch niet echt prettig meer... en cola en melk hielpen maar even.

Pffttt... hebben een voorstel voor de kinderopvang gehad.... en dat is wel op de dagen dat we graag willen, maar op een andere locatie als dat we wilden/willen. En dat maakt het toch wel even erg lastig...

Nu ben ik gisteren verder gaan zoeken en ook eens gaan kijken bij gastouderopvang. Zit er toch 1 nog dichterbij dan het kdv waar we hen wilden!!! Dus ben wat informatie gaan opvragen bij haar. Twee dagen kan ze voor ons opvangen en op de andere dag was al een optie... maar vandaag krijg ik eenmail, dat die mensen ervan af zien...

Dus opeens liggen hier alle kaarten weer helemaal anders, en konden we nog wel eens gaan beslissen voor gastouderopvang.

Ik heb ook de brief binnen gekregen van mijn werkgever ivm zwangerschapsverlof..... die gaat in principe in op 22 juni.....

Verder hier een rare situatie, mijn schoonmoeder ligt heel slecht, en zal vermoedelijk aankomende week overlijden... en dat is toch vervelend. En raar... ik met een kleintje in mijn buik, en zij aan het einde van haar leven.....

Maar goed.... live goes on.....

Geplaatst

Mooi buikje hoor Simba! Kun je heel trots op zijn.

En helpen de Rennies? Lijkt me echt vervelend dat maagzuur.

Verder wil ik je veel sterkte wensen komende week/weken in de situatie met je schoonmoeder. Moet inderdaad heel dubbel zijn voor jullie..

En je 20-weken echo zit er ook aan te komen. Een drukke tijd qua emoties..

Geplaatst

hoi allemaal

Het is lang geleden, ik heb het erg druk. We zijn druk bezig met de voorbereidingen van de verbouwing en heel langzaam zijn we ook begonnen met de kinderkamer. Ik ben momenteel nog aan het werk, nog 13 weken te gaan, hopelijk ga ik het volhouden.

We hebben de 20 weken echo gehad, en we krijgen een jongetje en een meisje ( we zijn er erg blij mee ).

Hopelijk gaat het met iedereen ook goed?

Groetjes remci

Geplaatst

hoi allemaal,

Simba mooie buikfoto, begint ook al aardig te groeien nu he? Erg van je schoonmoeder, moeilijk voor je man ook terwijl er een (klein)kindje op komst is, sterkte.

Remci gefeliciteerd met je zoon en dochter! Erg leuk, ook alles goed met de tweeling dus dat is mooi! Succes met verbouwing/kinderkamer.

Rest van de meiden, nog heel even genieten vh weekend en succes/plezier allemaal weer voor de komende week!

Geplaatst

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

30 mrt: Simba : Pretecho

Sheenara: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Geplaatst

Nou, jouw buikkie wint nog van die van mij....

alleen je ticker heeft even kuren, maar volgens mij ben je ook verder dan dat ik ben..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden