Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn weer een mooie echo, Jolanda!

Hoe was je trouwdag Lianza? Je bent nu zeker aan het genieten van je honeymoon??

Hier sinds een paar dagen last van bandenpijn. Vooral savond, dan is mijn buik echt gespannen. En af en toe dan ook een harde buik. Niet fijn.

Morgen vraag ik aan de verloskundige of een buikband hier tegen helpt. Zag op internet een stevige buikband van Anita. Lijkt me wel wat.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Adriana hier ook last van harde buiken af en toe. Zit overdag op t werk achter de computer en mn buik begint soms echt in de weg te zitten. Ook alsof je buik vanuit je rug strakgetrokken wordt. Ik ben vorige week naar de prenatal gegaan en heb zo'n buikband gekocht, heeeeeeeeerlijk! Doe hem af en toe om, vooral tijdens werk en het helpt me enorm. Ik heb de zwarte van Anita met klittenband.

Geplaatst

Hoi Sheenara en andere meiden,

Ga denk ik ook zo'n band kopen. De verloskundige is er niet zo'n voorstander van, omdat je eigen banden er lui van worden, maar af en toe mag wel.

Vandaag de kleine weer gezien, hij was heerlijk aan het duimen. Echt schattig om te zien.

Alles was weer prima. Dat ik soms harde buiken heb savonds, komt dat ik dan eigenlijk te veel heb gedaan die dag. Dus moet rustiger aan doen, valt niet mee met een kleuter die ook alle aandacht vraagt... En verder wil ik van alles doen, kan niet echt stil zitten. Maar ga het toch maar proberen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Adriana, leuk dat je de kleine weer even hebt gezien en schattig dat hij duimt... Toch gek dat ons lichaam zo automatisch reageert op alles he, wel mooi eigenlijk. Wil ook nog heel veel doen, misschien moeten we het in een rustiger tempo doen ;-)

Simba jouw controle bij de VK ook weer alles goed?

Lianza nog volop in de wittebroodsweken he, ben benieuwd naar hoe alles verlopen is!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

18 mrt: Sheenara : controle VK 24wk

21 mrt: Naomi : controle VK

30 mrt: Simba : Pretecho

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w5d

07 apr: Begina : Pret echo 24w

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

15 apr: Sheenara : groeiecho 28wk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even een berichtje van mij! Mijn bruiloft was echt geweldig. Mijn mannetje zag er echt prachtig uit. We zagen elkaar pas in het stadhuis toen ik van de trap af kwam lopen onder begeleiding van een pianist die een nummer speelde van mijn "hero" Prince ...the most beautiful girl in the world.

Een van de mooiste momenten was dat er bekend werd gemaakt door middel van een grote slinger die uitgerold werd, dat wij een jongetje krijgen, tijdens de ceremonie. Alle aaaaah's en oooooh's zijn gefilmd door mijn broer. Was zo een gaaf moment. Ik had een paarse trouwjurk, echt mijn kleur!, en mijn mannetje was in het zwart/diepgrijs.

We hebben er geen vakantie aan geplakt maar willen toch eventjes naar Antwerpen nog van het weekend. Toch een beetje vieren. Nu hard sparen voor de kleine en Italië.

Na deze week gaan we aan de kinderkamer beginnen. We hebben maar een 2 kamer woning maar daar moet iets op verzonnen worden. Huis staat te koop al een hele tijd.

Sheenara.... fijn he die buikband... ik draag em eigenlijk de hele dag, behalve als ik thuis ben niet echt. Maar ik vind em ook geweldig. Ik werd lichtelijk moe van die rugpijn en had em gekocht voor onder mijn jurk. Ik maakte me toch een beetje zorgen hoe ik zo een dag doorkwam zonder al teveel rugpijn. Toch niet gedragen omdat dat niet echt goed zat in zo een jurk...maar heb er nu profijt van.

Succes met je controle morgen bij vk.

Adriana, heb jij em al gekocht inmiddels?

Jolanda gefeliciteerd met jullie BOY.... whoehoe.... wat een feest zeg! Ik ben inmiddels al helemaal aan het idee gewend.

En de andere meiden natuurlijk ook heel veel succes en plezier met beeb in buik.

Liefs Lianza

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

18 mrt: Sheenara : controle VK 24wk

13 apr: Simba : Controle VK

Lotttie:

Geplaatst

Controle was helemaal goed. Ik loop perfect op schema.... baarmoeder ligt nu op navel niveau.

Mijn bloeddruk zakt alleen maar..

Ik begon met 120/70, daarna 100/70 en nu 100/60

Het hartje van Frummel was weer mooi.. begon op 152 per minuut en 20 seconden later op 132, en kort daarna weer op 150. Maar dat schijnt helemaal goed te zijn...

Geplaatst

Wat fijn Simba!

even vraagje?

hebben jullie ook last van maagzuur?

Ik heb het nu sinds 6 dagen. Heb er echt nog nooit last van gehad buiten een enkele keer om. Het hoort schijnbaar echt bij de zwangerschap omdat alles al plaats moet maken maar ik vroeg het me af of jullie het ook hebben.

Groet Lianza

Geplaatst

Ja, ik heb het al een tijdje...

Van ellende toch maar een doosje rennie gekocht. maar als ik thuis ben ga ik eerst aan de thuismiddeltjes..

Soms helpt een pepermuntje, of een paar slokjes melk, of cola, of wat vanille vla.

maar op het werk of buitenshuis grijp ik dan toch even een rennie.

In bed, je hoofd even iets hoger leggen en daarna voorzichtig op je linkerzij gaan liggen. Als je op links ligt is de uitgang naar je darmen meer open dan op je rechterzij.

Wat ik wel merk, is dat als ik een dag of avond meer last heb gehad van het maagzuur, dat dan de dag erna mijn darmen overhoop liggen.

Geplaatst

Lianza wow klinkt als een heel mooie dag! Was dus zeer geslaagd. Leuk ook al de reacties toen jullie lieten zien dat het een jongetje is!!

Buikband wat een uitkomst he.... Maagzuur heb ik niet echt, wel dat het hoog zit zeg maar, ik ben erg snel vol en moet ook regelmatig naar lucht happen.

Simba, fijn dat alles weer goed was bij de VK. Ik mag morgen weer, voel de kleine nu ook boven mijn navel trappen/bewegen.

Geplaatst

hoi dames

Vandaag ook weer een echo gehad, het was echt bijzonder. De kwaaltjes zijn nu bezig, harde buiken en moeilijk lopen.

Ik ben nog aan het werk, echter de gyn. wil dat ik minder ga werken. ik moet zelf nog aan het idee wennen.

hopelijk vallen de kwaaltjes bij jullie mee.

groetjes remci

Geplaatst

Ik breek even in, omdat ik jullie allemaal toch wel een beetje volg (ik zat samen met sommigen van jullie op het wachtbankje en ben uiteindelijk gelukkig jullie wat later gevolgd):

Lianza, ik woon in Antwerpen en wens jullie een fantastische tijd daar samen (al zijn de weersvoorspellingen niet geweldig). Tenzij je de stad al helemaal kent, zou ik zeggen: ga zeker naar de kathedraal en ook naar een gezellig pleintje dat Hendrik Conscience plein heet. Ook het café Quinten Matsijs (oudste van Antwerpen) is de moeite voor een goeie zware pint (voor je ventje dan) en ligt in die buurt. En wie weet zie ik wel een verliefd koppeltje rondlopen met een rond buikje en zal ik aan jullie denken :-) Van harte proficiat!

Aan de andere meiden: leuk dat het jullie zo goed gaat! De buikjes beginnen al aardig in de weg te zitten blijkbaar. Ik kijk uit naar mijn eigen 'kwaaltjes'.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi meiden,

Als we t toch even over klachten hebben.... Ik heb vorige week m'n kies moeten laten trekken. De hardnekkige ontsteking was toch weer terug gekomen helaas!

nu dus ook weer aan de antibiotica! Hopelijk is t nu klaar daar in m'n mond!

verder gaat alles gewoon lekker z'n gangetje! Babykamer is eigenlijk al klaar (was kwestie v verhuizen v kamer en opnieuw aankleden) gordijnen koop ik pas na de geboorte, omdat

We nu nog niet weten of t een jongen Of Meisje is, welke me steeds zit te trappen daar binnen!! Haha. De kleine zal eerst bij ons op de kamer liggen in t wiegje en nu hangen

Er luxaflex voor de ramen op t kamertje. Elke dag ff spieken om t hoekje vd babykamer. En me dan zo gelukkig voelen!!

M'n buik lijkt de laatste week trouwens in ene mega gegroeid! Hebben jullie dit ook? Maandag weer naar de vk voor controle, leuk weer ff luisteren nr de babe.

Ps. Voelen jullie er trouwens iets voor om elkaar eens te Ontmoeten of hebben jullie zoiets van, op deze manier is t genoeg.... (t is maar een ideetje...)

Goed weekend meiden!

Ik heb t idee dat de kleine ook duidelijk een andere positie heeft aangenomen in m'n buik. Misschien toch maar een pretecho plannen voor. Mooie kiekjes??

Geplaatst

Lijkt mij wel leuk om elkaar eens te spreken...

Wij hebben trouwens ondertussen ook de intake van de kraamzorg gehad.... en wat een pak vanmijn hart, ze maakte er niet zo'n punt vandat ons bed niet omhoog kan.

Hooguit moet vriendlief zelf het bed verschonen. Nou dat zal het probleem niet zij ;-)

Geplaatst

@ simba, laat je je vriend gewoon nu al flink oefenen met bed opmaken!! Komt t helemaal goed! ;)

Mooi buikje hoor!

(ps. Zou je m'n leeftijd in t lijstje aan willen/kunnen passen? Ben inmiddels 32... ( In feb al jarig geweest, maar vergeten...)

Geplaatst

5
juli 2011 -

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

13 apr: Simba : Controle VK

Lotttie:

Geplaatst

Hoi meiden begin van een nieuwe week, en van de lente!! Word helemaal blij van het zonnetje. En onze uitgerekende datum komt natuurlijk ook dichterbij!! Vind de tijd best snel gaan. Vrijdag weer controle gehad bij de VK, is elke keer echt dr in en dr uit, alles goed. Onze pretecho's komen nu ook in zicht.

Simba mooi buikje! Zie de kleine ook bewegen aan de buitenkant als ik er op ga letten. Mn vriend voelt ook regelmatig schopjes tegen zijn hand :-)

Naomi voel soms ook dat de baby 'anders' ligt, VK zei ik denk links en dat klopt wel want daar is het soms keihard. Succes vandaag weer bij je controle.

Ik sta er ook wel open voor om elkaar eens in het echt te zien evt...

Geplaatst

Gelukkig doet vriendje lief al het een en ander in huis hoor.. Ik kan niet altijd alles doen met mijn gewrichten. En zeker bed verschonen is nog wel eens belastend.

Bij mij ligt de kleine eigenlijk continue aan mijn rechterkant. Soms zakt ie wat omlaag... maar links voel ik alleen wat trapjes.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier ben ik ook weer even. Nog steeds druk druk druk... ha ha.. en dan werk ik nog niet eens....

De baby kamer begint nu echt goed op te schieten. Het behang zit erop en een mooie rand maakt het helemaal af.

Nu hebben we het ledikantje inelkaar gezet en het wiegje voorlopig. (die komt straks bij ons in de slaapkamer)

Spulletjes liggen allemaal in de kast. Het begint ergens op te lijken en ik vind het heerlijk om erin te rommelen.

Morgen komt de kraamzorg en mogen we weer naar de verloskundige. Er zijn alweer 4 weken om, wow... ik vind het echt snel gaan.

Verder zijn we gewoon heerlijk aan het genieten ervan.

Nog 4 weken en dan hebben we weer een pret echo. Ben zo benieuwd hoe ze er nu uitziet.

Ik denk dat ons meisje aan mijn linker kant ligt omdat ik rechts de meeste schopjes voel, maar ik voel het ook wel eens links dus misschien

draait ze nog wel veel. Soms heb ik wel het gevoel dat ik haar voel schuiven, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Het lijkt me erg gezellig om een keer af te spreken. Kan alleen niet zo lang autorijden, dus als er iemand ergens in de buurt van Hoorn/Alkmaar (hoogwoud) woont

dan zou ik graag mee rijden.

Liefs Sas

Geplaatst

nog niet je hele stuk gelezen, maar ik woon in Alkmaar.... moet vast wel gaan lukken, als het zover is.

Ik merk dat zodra ik in de auto zit, of vanochtend in de bus, dat het dan meteen feest is van binnen. zo ter hoogte van mijn broeksband heb ik dan opeens een stuk minder ruimte ;-)

Geplaatst

Bij mij zat er zo'n hinderlijke sierknoop op mijn positiebroek ter hoogte van de onderkant mijn buik. Gisteren er maar even afgehaald met grof geweld, was zo'n metalen knoop, anders zit het echt irritant in de auto.

Nog even een vraagje. Vanaf wanneer komt er iemand van de kraamzorg langs voor een intakegesprek eigenlijk. Ik heb er nog niets van gehoord...

En hebben jullie ook zo'n last van je hormonen. Sommige mensen kan ik nu echt niet uitstaan. Moet me echt inhouden. In mijn geval mijn schoonmoeder, ontwijk haar maar eventjes om ruzie te voorkomen.. ze bemoeit zich overal mee.

Geplaatst

Bij mij zit er soms ook wel eens zo'n knoop of rits in een broek en dan zie ik 's avonds ook een hele afdruk echt irritant ja. Ik draag ook het liefst leggings, maar dat vind ik weer niet zo leuk om elke dag te doen. Wat betreft de kraamzorg, ik heb me online aangemeld, een bevestigingsmail teruggehad en verder ook nooit meer iets gehoord. Ik geloof dat ze bij mij pas laat in 30+ weken komen voor een intake. Hormonen hmmm ja ik heb eigenlijk ook wel een kort lontje, snauw mensen wel eerder af denk ik :shower:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden