Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Lianza, wat vervelend dat je zo beroerd hebt geslapen. Ik slaap ook al een tijd slecht.

Slaap nu met een kussentje onder mijn buik en een handoekrol in mijn rug. Wat wel betekend dat ik iedere keer wakker wordt als ik me moet omdraaien.

Dat is zo'n beetje iedere 2 uur. Vannacht sliep ik een stuk van 3 uur achter elkaar en dan heb ik gelijk te lang gelegen op één kant en wordt ik wakker van de pijn in mijn heup.

Dat is ook weer niet heel fijn.

We moeten er maar een beetje aan wennen. De goede nachtrust is nu wel voorbij. Dat komt pas weer terug als onze kleintjes de nacht door slapen.

En wanneer dat zal zijn...

Het wordt wel weer een mooie dag dus geniet ervan!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Lianza, vervelend dat je zo rot geslapen hebt en dat je navel zo zeer doet. Lekker rustig aan doen vandaag.

Saskia, jij ook al moeite met slapen, herken het ook wel een beetje hoor dat draaien enzo

Smeren jullie eigenlijk je lichaam in met iets van buikbalsem/striae-creme ofzo? Ik merk wel dat mijn gezicht en borsten en soms mijn buik heel droog zijn en zelfs vervellen.

de klachtjes beginnen te komen hahahaha, nou ik ben allang blij met mijn kleintje in mijn buik, dus ik neem het voor lief. Alleen soms voel ik me zooo dik en dan heb ik pukkels en pas ik geen kleren meer en gaan mijn schoenen niet aan en moet ik 100x plassen. Pfff hahaha zo even geklaagd en nu weer genieten van het zonnetje!

Fijne dag x

Geplaatst

Hoi dames,

Mmm zou het idd echt zo zijn dat de goede nachtrust voorbij is. Baal baal. Vond de nachten juist wel heel relaxed gaan tot vannacht dan. Heb echt de neiging om de vk te bellen omdat ik zo een buikpijn heb al een paar dagen. Maar wie weet zijn dat gewoon mijn darmen dus ga me ook niet gelijk ongerust maken. Gisterenavond mega misselijk en ben met een emmer naast me naar bed gegaan.

Voel een druk op mijn buik en af en toe steken, maar wie weet is dat gewoon van de groei. Maagzuur heb ik gelukkig alweer een tijd niet.

Dus ik denk gewoon dat die kleine in mijn buik aan het hobbelen is. Zo voelde ik em niet en zo is ie lekker (gelukkig) aanwezig.

Ik gebruik al maanden de mama buikbalsem van de etos. Vanmorgen beroerd, toen ging het weer een paar uur goed, en nu ben ik weer beroerd. Heb een belangrijke afspraak verzet wat wel balen is maar beeb gaat voor alles. Ik moet volgende week naar de vk dus ik denk dat ik die afspraak maar even afwacht.... en als het echt niet gaat, ga ik wel bellen.

Ik ga zo toch maar even lekker naar buiten want het zonnetje doet ook wonderen denk ik dan maar zo.

Ik wil ook helemaal niet klagen...ik probeer zo naar atelier te gaan en lekker verder te gaan aan het schilderij. Heb net al een mooie tekst bedacht voor het kaartje. Hopelijk vind manlief em net zo mooi....

Succes meiden.

Geplaatst

Hoi Allemaal

Het wel even geleden dat ik wat heb geschreven ( sorry ), het is heel erg druk met de verbouwing en we zitten nu op de camping en daar hebben ze geen internet ( dat is echt even wennen ).

Ik lig sinds deze week in het ziekenhuis omdat de kleintjes dreigen eerder te komen, dat was erg schrikken. ik Moet de hele dag op bed blijven liggen. Gelukkig kan in vanaf vandaag gebruik maken van internet.

Ik krijg morgen te horen of ik in Breda mag blijven of naar Rotterdam / Velthoven moet. Ik wil eigenlijk gewoon naar huis.

We gaan ons best doen om de 34 weken te halen ( nog 5 weken te gaan ).

Hopelijk gaat het met jullie beter ( ik heb nog geen tijd gehad om alles na te lezen ).

Hopelijk weer tot snel.

Gr. remci

Geplaatst

@ remci, jeetje meid, dat is even heftig. Hopelijk kun je de kindjes nog even lekker bij je binnen houden!

Iedereen krijgt nu dus wel wat kwaaltjes? Slaapproblemen, last v bekken, maagzuur, enz

Ik heb sinds vd week ook last v maagzuur en dan vooral 's avonds en tijdens de nacht. M'n keel brand de pan uit!

Vannacht t bed maar wat omhoog gedaan en dit hielp gelukkig wel. Bij m'n vorige zwangerschap had ik t pas veel later.

Maar ach, als dat t enige is... En blijft....

Wat een prachtig weer is t toch! Wat voel je je dan toch weer ontzettend gelukkig met de kleine spruit in de buik!!

Als een trotse Pauw (lees eigenlijk waggeleend) loop ik dan rond! Hihi

Nou meiden, alvast een fijn paasweekend!

Liefs naomi

Geplaatst

Ahhhh Remci, dat is zeker schrikken zeg, vervelend dat je op bed moet liggen, maar snap wel dat je er natuurlijk alles voor over hebt om de kleintjes zo lang mogelijk in je buik te houden. Heel veel sterkte, hopelijk gaat alles goed en mag je misschien thuis rust houden.

Naomi hahahaha zo trots als een waggeleend, ik snap precies wat je bedoelt! Ik liep gister te winkelen en zag mezelf in de winkelruiten, nou pfff wat een buik dan zeg. Maar wat je zegt: ik loop er trots mee!

Iedereen heel fijne paasdagen, rustig aan en lekker genieten!

Geplaatst

Remci: jeetje dat is wel even schrikken inderdaad! Maar alles voor die kleintjes. Hou je rustig (dat kan je zeker ook niet meer horen, zal iedereen wel tegen je zeggen). Ik snap zo goed dat je liever naar huis wilt. En dan is het ook nog prachtig weer. Dan wil je wel wat anders doen dan in het ziekenhuis liggen. Ik wens je heel veel sterkte en kracht dat die kleintjes lekker blijven zitten, veilig in moeders buikie. Ben benieuwd waar je op dit moment verblijft.

Naomi: Ja zo trots als een waggeleend whahahaha. Inderdaad trots. Ben echt al wel wat kilootjes aangekomen maar iedereen mag het zien! Ben zo nieuwsgierig naar die kleine dat ik heb laten vallen dat ik toch echt een pretecho wil laten doen dus hoop ik die voor mijn verjaardag te krijgen over 1,5 week. Wil echt weer even binnen gluren.

Sheenara: hihi ik betrap er ook wel eens op om even in de ruit te kijken hhahaha. Gewoon even een blink, niet staren. En dan denk ik joepieieieiieieieieieieieie. Ha daar zit toch maar mooi mijn mannetje in. Gisteren zat ik bij het pannenkoekenhuis en daar krioelt het van de kids. Betrap me erop dat ik dan kindjes aan het aan staren ben. Sjonge jonge haha..... En vraag me dan af hoe die kleine van me eruit gaat zien en op gaat groeien. I can't wait no more!! Wordt er gewoon helemaal blij van.

We bevallen ook wel in een lekkere warme tijd he. Juli! Laten ze de airco maar vast aanzetten hihi. Ik ben er klaar voor!

Groet Lianza en fijne paasdagen meiden

Geplaatst

Hoi Dames

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik tot volgende week donderdag zeker moet blijven, hierna gaan ze per dag bekijken of ik wel / niet naar huis mag. Het is gelukkig volgende week wat minder warm, waardoor het beter uit te houden is hier. ik mag mijn bed niet uit, maar ja ik hoop dat daardoor de kleintjes wat langer blijven zitten.

Ik begin ook al aardig rond te worden, en met dat bed liggen gaat dat heel snel.

Ik wens jullie een fijn weekend en geniet van het mooie weer, hopelijk mag ik hier ook binnenkort weg.

groetjes remci

Geplaatst

Sterkte remci, ik duim heel hard dat je kleintjes nog een aantal weken gaan blijven zitten waar ze zitten. Lekker bij mama dus!

Sheenara, ik kijk ook vaak even in een raam ofzo hoor! Ben nou eenmaal erg trots en heb vaak genoeg naar andere moeten kijken. hihi...

Hier, ik kan even niet zoveel doen. Heb heel erg last van mijn banden, of een spier ofzo. Links heb ik altijd al een gevoelig plekje gehad. Als ze daar tegen aan zit dan voelt dat alsof er iemand tegen mijn telefoonbotje zit. Echt even een schokje zeg maar. Nu het allemaal zo lekker groeit wordt het natuurlijk een steeds grotere gevoelige plek. En als ze er nu flink tegen aan schopt is mijn hele linker kant pijnlijk de rest van de dag. En het lijkt nu wel alsof ze er af en toe helemaal tegen aan gaat liggen en dan trekt de pijn niet weg. Dan moet ik echt even op de andere kant gaan liggen zodat ze die kant op zakt en dan trekt het weg, maar ik wordt er op dat moment helemaal niet lekker van. Waarna het met lopen of ook maar iets gewoon heel pijnlijk is. Volgende week maar even aan de verloskundige vragen wat ik daan nou mee moet??? En gister stapte ik verkeerd uit de auto en toen schoot het in mijn rechter band. Alsof iemand een mes in m'n zij zette. Jeetje dat heeft ook nog een paar uur pijn gedaan. Heb dus de hele middag stil gezeten omdat alles me pijn deed.

Even helemaal wat anders, heeft iemand van jullie aan de mogelijkheid gedacht van wasbare luiers? Ik wel het scheelt toch een hoop geld en als één verdiener is dat heel welkom. En ze zijn ontzettend leuk. Heb ze net voor het eerst gewassen en er hangt nu zo'n vrolijk wasje buiten dat wou ik toch even met jullie delen. Het zijn Bumgenius luiers.

Verder ook nog een buikfoto van gister. 29 weken alweer!

Vrolijk pasen!!

[ATTACH=CONFIG]1250[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1251[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1249[/ATTACH]

Geplaatst

@ Saskia: wat een kleurijk geheel zo aan de waslijn!! Geweldig! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moment aan gedacht heb...

Nou ben ik er ook wel eentje die vaak meer voor t gemak gaat... Maar zoals je zegt als eenverdiener... Ben erg benieuwd hoe t je gaat bevallen (of niet...)

Ennuh 29 weken alweer... Gaat echt snel hè! Mooie buikfoto!

Meiden, fijne dagen! Helaas ligt m'n man ziek op bed... Is hij eindelijk eens vrij....

Hier alles ok. Maagzuur was eigenlijk maar 3 dagen en daarna geen last meer van gehad. Verder geen kwalen! Dus echt genieten!

Liefs Naomi

Geplaatst

@ Naomi, wat fijn dat het zo goed met je gaat. Lekker houden zo! Succes met je zieke mannetje.

@ Saskia, wat een geweldig iets zeg die wasbare luiers. Echt nog nooit van gehoord op die manier. Vind het wel wat eigenlijk. Zal eens speuren op internet hoe en wat.

Maar wat ontzettend balen van je banden zeg! Ik hoop dat de vk er inderdaad een oplossing voor heeft voor je. Helpt een buikband niet of heb je die al?

Hier gaat het wel redelijk. Mannetje gaat gelukkig niet meer op vakantie. Verder ben ik nerveus aan het worden voor de bevalling. Maar dat komt misschien ook omdat niet alles hier klaar is en dat het waarschijnlijk pas op het laatste moment is. Het is nog 3 maanden maar toch.... leuk en spannend tegelijk.

Fijne dag vandaag meiden.

Lfs Lianza

Geplaatst

Lianza, Ja leuk zijn ze hè!! Ben er zo blij mee. Ik had er ook nooit aan gedacht als ik niet een keer op een topic was gestuit op zwangerschapspagina. Je hebt heel veel verschillende soorten met allerlei leuke prints enzo. Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen omdat het bij ons echt om de portomonee gaat en deze luiers kan je groter en kleiner maken. Ze gaan dus mee tot ze zindelijk zijn. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel, heb er inmiddels heel wat uurtjes internet aan besteed.

Fijn dat je mannetje toch niet meer op vakantie gaat, mijn man is altijd één nacht in de week weg en normaal vind ik dat helemaal geen probleem, maar ik merk nu dat ik zwanger ben dat ik het toch vervelender vind om alleen te zijn. Zo stom eigenlijk. Zullen de hormonen wel zijn. Ben nog niet nerveus voor de bevalling zelf. Het komt wel, voor zoiets groots kan je je toch niet voorbereiden. Maar het begint wel te kriebelen hoor! Nog maar 10 en een halve week. Zo dichtbij!

Geplaatst

@ Saskia: Ja raar he dat ik het ook niet een fijn idee nu vind dat ie er niet is. Normaal geen probleem mee maar wil hem gewoon zo dicht mogelijk in de buurt hebben hihi.

Voor jou is het nog dichterbij je bevalling. Spannend joh.

Vanmorgen bij vk geweest en alles was goed. Drukte ze mijn handen zo tegen mijn buik dat ik het hoofdje van beeb tussen mijn handen heb gevoeld en mijn mannetje ook. Hahah dat was echt heel raar om te voelen. Ze duwde nogal hard en zelf zou ik dat niet durven omdat ik simpelweg niet weet tot hoever je kan gaan!! LOL.

Voor de duizeligheid ben ik toch nog geprikt op hb maar ook die was goed, 7.0. Nu hoorde ik van een vriendinnetje dat het ook aan je feretine kan liggen, dus je hb goed gemeten wil niet zeggen dat ook je feretine gehalte goed hoeft te zijn, wat ook weer te maken heeft met je ijzer? Nou ja ik ga het eens aan huisarts vragen.

Wel heb ik een drankje gekregen "floradix" dus die ben ik nu aan het uitproberen. Maar ja als alles goed is? waarom dan nemen? maar doe het toch maar, het kan geen kwaad.

Succes nog meiden...hoe is het met Remci?

Liefs Lianza

Geplaatst

Hoi dames,

Remci; ik hoop dat alles nog steeds goed gaat met jou en de kleintjes. Lig je nog in het ziekenhuis?

Saskia; mooie foto van je buik! groeit ook al aardig he.... Die wasbare luiers zien er moderner uit dan wat ik dacht, ik ga toch voor de wegwerp, puur gemak en krijg van die beelden voor me van bergen luiers met poepvlekken die er niet meer uit wassen zijn hahahaha.

Maar vind het zeker een goeie oplossing (veel goedkoper denk ik), vervelend van je spieren/banden. Ik draag geregeld een ondersteunende buikband, misschien een idee?

Lianza; nou gelukkig gaat je man niet meer weg, heb je toch een wat lekkerder gevoel zo in je zwangerschap dan daar weer over te peinzen.

Gelukkig was alles weer goed bij de VK, wat bijzonder dat je het hoofdje van de baby kon vasthouden!

Die floradix is volgens mij juist specifiek voor je ijzergehalte, gek dat je die gekregen hebt als dat goed was. Maar ik las sowieso in zo'n zwangerschapsboekje dat in het laatste deel van je zwangerschap je meer ijzer en calcium nodig hebt, dus het kan geen kwaad toch.

Nou meiden, met mij ook alles goed, buik groeit gestaag. Ik heb al 2x de vraag gekregen of het geen tweeling is of dat ik niet over een week moet bevallen hahahaha en dan zeg ik nee hoor ik moet nog minstens 2 maanden, nou dan moet je ze zien kijken helemaal verbaasd.

Fijne week!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

4 mei: Simba : controle VK

6 mei: Sheenara : controle VK + bloedonderzoek

12 mei: Sheenara : groeiecho 32 wk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

Sheenara, ik heb zo'n ondersteunende buikand inderdaad. Het helpt wel maar wat het best is, is toch rustig aan doen. Het gaat nu gelukkig weer wat beter.

Jeetje ik merk goed dat ze in een groeispurt zit. Mijn buik groeit echt hard nu, mijn navel is bijna verdwenen :) ik blijf het leuk vinden om te zien hoe mijn lijf veranderd.

ik voel haar ook sinds 2 dagen nog veel meer, niet echt veel schoppen, maar ik voel haar contstant schuiven of ik voel ineens een hele bult ergens omhoogkomen. Het hoofdje ofzo denk ik.

leuk leuk leuk...

Vanavond ga ik naar zwanger en fit.. pfff ben niet zo'n held en vind het dus eigenlijk heel spannend... maar het is vast heel gezellig.

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

3 mei: Saskia : conrole VK

4 mei: Simba : controle VK

6 mei: Sheenara : controle VK + bloedonderzoek

12 mei: Sheenara : groeiecho 32 wk

13 mei: Saskia : Pretecho poging 2

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

Joepie nog maar 29 dagen werken, dan begint mijn verlof t/m het eind vh jaar!! En nog maar 73 dagen tot mijn uitgerekende datum :happydance:

Saskia hoe was de zwanger en fit-cursus?

Geplaatst

Vandaag 30 weken.... JOEPIE!! :happydance:

nog maar 10 weken te gaan.

Sheenara, wat heerlijk dat je nog maar zo kort hoeft tot je verlof. En dan nog even lekker uitrusten en genieten!

De zwangerschaps cursus was erg gezellig, leuk om een keer real life met zwangere onder elkaar te zijn. Gister hadden we de info avond in het ziekenhuis. Fijn om een keer de afdeling en de verloskamers gezien te hebben. Dan weet je tenminste waar je moet zijn en wat je ongeveer kan verwachten. En ik weet nu ook dat ze het kindje gewoon bloot op de borst leggen en het ruim de tijd geven om zelf de borst te vinden. Pas na een uur gaan ze het helpen met aanleggen en als het de eerste keer gedronken heeft gaan ze pas testjes doen en het wegen enzo. We krijgen dus ruim de tijd voor de eerste kennismaking. Heerlijk! ben daar erg blij om. En er is inprincipe 24 uur per dag iemand beschikbaar om een ruggenprik te zetten. Maar daar ga ik niet voor hoor, ik wil het zelf doen. Maar je weet het nooit.

Erg zinvol dus om er hen te gaan.

Fijne koninginnendag allemaal!

Geplaatst

hee meiden, net thuis van een drukke koninginnedag. Heb het toch anders beleefd nu ik weer zwanger ben (vaker plaspauze hahaha) en denk steeds ja straks doe ik dit weer met die kleine enzo. erg leuk vooruitzicht.

Saskia joepie boven de 30 weken al!! Fijn dat de cursus zo leuk was. Die info-avond van je ziekenhuis klinkt interessant, ga ook eens informeren bij mij in het ziekenhuis.

nou ik hoop dat iedereen een leuke koninginnedag heeft gehad, en ik denk een beetje extra aan Remci (omdat we eerst allebei op dezelfde dag waren uitgerekend van een tweeling), hoop dat alles nog goed gaat en voor jou zal het helemaal niet meer zo lang duren....

verder hoop ik dat alles natuurlijk ook gewoon lekker gaat met Adriana, Lotttie, Simba, Naomi, Lianza, Jolanda,en Begina.

fijn weekend!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij. Ik vroeg me af of jullie elkaar al hadden ontmoet in het echie? Wil wel verhalen horen hierover hoor.

Met mij gaat het aardig. Wordt nu toch wel zwaarder. De baby is al flink groot en nu heb ik last van pijn bij het indalen. Dat kan al met 30 weken, dat wist ik eigenlijk niet.

Hoef me daar geen zorgen over te maken dus.

Bukken wordt steeds lastiger. Dus opruimen van het speelgoed gaat dus aan het eind van de dag. Dus even gezellig rommelig hier in huis, maar het is niet anders.

Verder last van schoonmaakwoede. Alle kleertjes etc. gewassen. Alleen strijken heb ik niet zo zin in. Heb ik normaal gesproken ook niet. hihi

Denk ook dat ik niet alles ga strijken, kijk wel, op het gemakkie..

Fijn weekend nog!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier een gezellige k-dag achter de rug! Was t wel zat 's avonds. Van al dat heen en weer gefiets, geslenter en dat staan...

@ Adriana; we hebben nog geen meeting gehad, maar ook nog niet een datum af gesproken... Meiden, gaan we dit eigenlijk nog doen?

Vrijdag komt m'n vader nog wat dingetjes op de babykamer op hangen. Zoals commode-plankje en lamp. Dan is t kamertje toch echt zo goed als klaar...

De kleertjes die ik heb, liggen al klaar om gewassen te worden. Dus binnekort ook maar eens even doen. (was ik vorige x veel later mee)

Alleen nu nog het kaartje en de namen.... Ahhhh! Meisjesnaam geen probleem, maar denk nog steeds dat t een jongetje is.... En daar zijn we t

Wat naam betreft nog niet helemaal over eens! Jullie allemaal al uit de naam en t kaartje uitgezocht?

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi Sheenara

Lief dat je aan mijn denkt.

Ik lig nog in het ziekenhuis en heb gisteren te horen gekregen dat ik tot aan mijn zwangerschapsverlof waarschijnlijk ook niet meer mag werken.

De zwangerschapskwaaltjes valen wel mee, alleen de kleintjes moeten nog even blijven zitten.

Morgen krijg ik een echo, als de echo goed is mag ik naar huis. We zitten nog wel midden in een verbouwing daarom ga ik eerst naar mijn zus voor een paar dagen.

Nu ze denken dat de kleintjes eerder komen, begin ik me wel een klein beetje zorgen te maken we moeten nog zoveel doen.

Nou meiden nog even volhouden.

gr. remci

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden