Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal!

Lianza, leuk he dat je man die kleine nu ook goed kan voelen. Ik las een keer ergens dat een vrouw op haar zij lag tegen haar man aan met haar buik en dat hij de baby zelfs tegen zijn rug voelde trappen!

Saskia, ook weer goeie controle bij de VK gehad, is altijd weer lekker.. Maar wat een dametje al he; trap tegen de dopptone en je 's avonds wakker houden hihihi

Simba, ook goeie controle gehad, mooi. Vervelend van de pijn in je rug en maagzuur, heb zelf nog nooit last van maagzuur gehad, wel van rug en ook middenrif. Leuk dat jullie gaan beginnen aan de 'winnie de poohkamer' wordt het helemaal echter he. Muurgedicht vind ik ook altijd zo leuk, alleen zou echt niet weten welke??? Net zoals de tekst op je geboortekaartje...pfff geeeeen idee.

fijne dag meiden, bijna weekend...

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Simba:

dat maagzuur herken ik heel goed. Ik eet nu op een dag meer kleinere beetjes dan bijv 3 keer op een dag. En dat gaat wel goed. En als ik er echt beroerd last van heb dan slik in Gaviscon. Dat werkt heel goed en mag je gewoon tijdens zwangerschap slikken. Ik pas wel op sowieso met dat soort dingen. Zoals ik ook oppas om geen medicijnen te slikken. Slik alleen paracetamol als het echt nodig is. Heb ook last van rug (had ik voor zwschap ook al en bekkenpijn) en neem rust wanneer ik het nodig heb. Soms wel vervelend als ik in een flow zit met werk en dan toch naar mijn lijf moet luisteren, maar dat hoort er nou eenmaal bij denk ik dan maar. Die duizeligheid gaat niet echt over. Wel als ik heel rustig doe, heb mijn ritme drastisch aan moeten passen. Verder heb ik ook vaak last van voorhoofdholteontsteking (chronisch) dus ik begin in de ochtend altijd met spoelen haha... sjonge jonge als ik het zelf zo terug lees voel ik me wel een kneusje hahaha.

Maar goed, ik klaag verder niet want ik kan echt niet wachten totdat het mannetje in mijn armen ligt. Vind het zo spannend.

Zie ook behoorlijk tegen de bevalling op. In mei beginnen we met een zwangerschapscursus. Ben benieuwd.

Saskia:

wat fijn dat alles goed is met je meisje. Lekker even trappen tegen de doptone... laat lekker van zich horen hihi. Grappig.

Wij hebben hier ook zo een soort van ouderwets tuutje die je op buik zet en dan zou mijn mannetje al iets moeten horen vanaf deze week of volgende week. Maar schijnt ook dat je dat met je oor goed kan horen dus ik snap niet waarom we dat ding hebben aan laten praten op de 9 maanden beurs hahahaha.

Veel plezier morgen met je pretecho.... LEUK!!

Sheenara:

ook alles goed met jou? Volgens mij gaat het best lekker allemaal he?

En ja het is inderdaad heel fijn dat mijn mannetje nu ook wat voelt. Deel je het toch leuker samen dan dat ik telkens zit te gniffelen of roep dat ik iets merk. Hihi.

Groet Lianza

Geplaatst

Hallo allen,

Goed om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat. De kamertje worden ook mooi zeg. Ik heb de foto's van ons kamertje nog steeds niet op de computer staan. Zal ik na het weekend even doen.

Hier gaat het ook wel aardig maar heb erg last van mijn linkerkant van mijn ribbenkast heel vervelend. Ben gister nog even langs de VK geweest. Kon niet meer slapen en niet meer zitten en niks. Gelukkig was mijn bloeddruk helemaal goed, daar waren ze bang voor. Dus ja rustig aan!

Leuk om te horen dat het bij iedereen zo gezellig is in de buik.

Oh nog een vraag ik moet volgende week voor een gesprek voor het suikeronderzoek maar omdat jullie verder zijn heb ik de volgende vraag.

Wat gaan ze precies doen tijdens dit onderzoek. Ik heb woensdag namelijk alleen gesprek over het onderzoek.

Liefs Begina

Geplaatst

Lianza; alles gaat prima hier hoor!

Begina; ik heb geen suikeronderzoek gehad (nog?) voor zover ik weet. Ik moet wel deze week bloed prikken en volgende controle (over 3 weken) hebben ze het dan over de uitslag. Ik weet dat ze zij dat is voor je ijzergehalte enmisschien dan ook wel over suikerspiegel? Dus kan je eigenlijk geen goed antwoord geven...

Vandaag groeiecho gehad, en controle VK, nou alles is gewoon helemaal goed! De kleine ligt echt precies op het gemiddelde en bloeddruk van mij is ook goed; 120/75. Mijn buik ligt qua grootte iets hoger dan gemiddeld maar dat komt omdat het mijn tweede zwangerschap is. Verder moet ik nu over 3 weken op controle ipv 4, en ik krijg bij 32 en 36 weken nog wel een groeiecho omdat ze me extra in de gaten houden. In mijn geval krijg ik namelijk bij een stuit sowieso een keizersnee, en als de baby groter uitvalt dan gemiddeld ook ivm. mijn voorgeschiedenis.

Nou meiden dat was het weer, allemaal een fijn weekend alvast!!

Geplaatst

@ sheenara, fijn dat de kleine meid gewoon lekker op schema ligt!!

en dat je extra in de gaten gehouden wordt! steeds ff spieken bij jullie meisje..

@ Begina, zouden we dat suikeronderzoek allemaal krijgen, of kan dit zijn dat ze dit bij jou doen ivm je toen aan de hoge kant v je bloeddruk...

of groei je extreem snel volgens hen, dat ze suiker vermoeden...? ook ik kan je dus geen antw geven, sorry!

gister trapte de kleine 's avonds zo hard en vaak achter elkaar, dat ik er bijna bang van werd... haha!!

er kwam steeds een heel hard iets (voetje?) in m'n handpalm! op de 20-wk echo ging t ook al zo te keer met de benen!

vooral fietsen met de beentjes en dan uithalen! Ik merk nu ook dat ik "knopen" door wil hakken wat namen en kaartjes betreft! (nog geen kaartjes gekeken..)

wil er aan t einde vd zwangerschap me er niet meer echt druk om hoeven maken... merk dat ik er gister in ene erg onrustig van werd...

groetjes naomi

Geplaatst

Begina, ik heb zo'n suikeronderzoek gehad. Je moet dan sochtends vroeg bloed laten prikken. (nuchter)

Dan krijg je een suikerdrankje en moet je 2 uur wachten totdat ze weer bloed afnemen. Dan kijken ze of je suikerwaarden goed zijn.

Tenminste als jij hetzelfde suikeronderzoek krijgt. Bij mij dachten dat ik zwangerschapssuiker had omdat mijn kindje iets groter was dan gemiddeld en ook het vruchtwater aan de ruime kant was. Maar gelukkig heb ik geen suikerziekte en afgelopen dinsdag was het kindje na een uitgebreide meting (echo) precies op het schema van 28 weken.

Verder is het echt heerlijk he meiden, dat getrappel in je buik. Als het af en toe een beetje stil is in mijn buik, zoals vandaag, mis ik het echt. Maar vanavond liet hij weer weten dat hij nog aanwezig is door flink te schoppen. Ook ik wil alles af hebben. Gelukkig is de babykamer klaar, alle spulletjes zijn gekocht. Alleen nog een geboorte tekst en het aller belangrijkste een naam! Daar zijn we nog steeds niet uit. Dat vindt ik wel vervelend.

Geplaatst

Hoi meiden,

Onze pretecho is een beetje tegen gevallen. Het belangrijkste is natuurlijk dat ze het erg goed doet en goed is gegroeid.

Maar ze lag net als bij de 20 weken echo helemaal dubbel. Met haar voeten en haar handjes voor haar gezicht. Hoe krijg je het voor elkaar?!?

Ze is iniedergeval lenig. En het is nog steeds een meisje, nu nog beter in 3d te zien.

Over 4 weken mogen we in de herkansing. Hopelijk ligt ze dan normaal met haar benen. Geen mooie foto's dus helaas voor nu.

Het was evengoed wel leuk hoor om te zien. Ze was aan het geeuwen en vruchtwater aan het drinken.

Wat is het toch al weer groot geworden. Nog 12 weken wachten en dan kunnen we haar in het echt zien....

Geplaatst

ohhh Saskia jammer van je echo, je kijkt er natuurlijk zo naar uit. Bij mij was het eigenlijk precies hetzelfde, is denk ik echt haar voorkeurshouding, ik moest op mijn rechterzij/linkerzij gaan liggen, wachten, stukje lopen, toen ik terug kwam lag ze heel even met d'r benen anders en toen heeft hij snel foto's en 3d beelden van haar gezicht gemaakt maar na een paar minuten kwam er weer een been en 2 handjes voor haar gezicht. Ach ja wat je zegt over 12 weekjes zijn we die kleine in het echt! Hopelijk zie je in de herkansing meer de van kleine acrobaat :-)

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

18 apr: Naomi : controle VK

26 apr: Lianza : controle VK

6 mei: Sheenara : controle VK + bloedonderzoek

12 mei: Sheenara : groeiecho 32 wk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

18 apr: Naomi : controle VK

26 apr: Lianza : controle VK

4 mei: Simba : controle VK

6 mei: Sheenara : controle VK + bloedonderzoek

12 mei: Sheenara : groeiecho 32 wk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

Wat jammer van de pretecho's. Bij ons kroop Frummel wel na een tijdje tegen de baarmoederwand aan, maar voor die tijdtoch een paar hele mooie foto's gekregen.

Ik heb ook geen suiker onderzoek gehad.

Geen idee wat daar de criteria voor zijn om te krijgen.

Kaartjes ben ik nog helemaal niet mee bezig. Vind het erg eng geloof ik om daar een keuze voor te moeten maken.. Iets met bomen en bos :happy8:

Ik vond de eerste echt kleertjes kopen, al zo'n stap.

Ik merk nu zo rond mijn navel, dat daar soms een handje of een voetje aan het roeren is. Als ik daar dan op duw, kanik echt iets wegduwen... lijkt wel of ik de contouren voel dan. Heel maf... Echt een beetje extra contact ofzo..

Laatst probeerde Frummel volgens mij met handen en voeten op mijn ruggegraat te staan, dus kont en rug recht naar voren. Dat maakt mijn buik zo gespannen, was echt niet fijn. Pas in bed met mijn handen op mijn buik, kon ik Frummel een beetje bewegen om anders te gaan liggen.

Geplaatst

HELP! Even raad vragen....herkennen jullie dit?

Dames,

Ik weet niet wat hier ineens gaande is maar mijn mannetje is wel heel erg veel weg de laatste tijd wat ik opzich helemaal niet erg vind. Lekker doen en gaan met vrienden.

Maar nu begon ie vanavond, terwijl een vriend van hem hier kwam eten, over het feit dat ie in juni nog even een paar dagen met 2 gasten naar Frankrijk wilt.

Euh ja joh moet je doen...euh maarre maand later moet ik wel bevallen.

Krijgt hij "cold feet" ofzo? Of dat ie nog zoiets met vrienden moet doen? Ken hem helemaal niet zo. (hij ging/gaat wel vaker alleen op vakantie met vrienden of familie, helemaal niet erg maar het is nu ineens allemaal zo plots terwijl ik zelf ook wel aan vakantie toe ben ....maar ja ik gun het hem wel, want hij heeft retehard gewerkt voor ons beebje en bruiloft... )

Lijkt wel een soort van vluchtgedrag ofzo. Nu is ie die maat thuis aan het brengen en zegt dat ie over paar uur wel terug is. Helemaal niet erg...maar het valt me gewoon op dat ie wel heeeeeeel veel weg is. Alsof ie nog even met zijn maten de hort op wilt. Je hoort het wel vaker nietwaar? Vind het ook wel grappig aan de ene kant maar ook zoiets van ja euh wat is dit!

Ik denk dat ik het van de week nog maar even over moet hebben met hem, maar wil hem niet op de kast jagen.... vandaar mijn vraag of jullie dit herkennen. Terwijl ikzelf ook wel met hem een paar dagen weg wil om bij te komen, maar ik snap het ook wel weer als ie met vrienden weg wilt.... dilemma.

Herkennen jullie dit bij jullie mannen?

Liefs Lianza

Geplaatst

Lianza: ja heel herkenbaar! Mijn vriend is sinds ik hem ken eigenlijk altijd thuis, gaat wel sporten en af en toe pokeren. Maar de laatste tijd lijkt het ook echt of er elke week wel wat te doen is, vaker naar z'n broer/vrienden/pokeren. Ik heb hem daar sowieso altijd vrij in gelaten omdat ik vind dat iedereen nog altijd z'n eigen dingetjes moet doen. Wel vind ik dat er balans in moet zitten dus dat je ook dingen met elkaar moet doen enzo. Ik heb het er wel met hem over gehad en juist gezegd dat ie het er nog maar even 'van moet nemen' want als de baby er straks is zal ie wel merken dat ons leven heel anders zal worden. Ik denk dat het voor mannen toch anders is en ze het pas zien als de baby er echt is, wij vrouwen beleven het vanaf het begin. Dus Lianza, echt niks om je druk over te maken, ik hoor het veel om me heen!

Liefs, Sheenara

Geplaatst

Hoi Sheenara,

Ja inderdaad. Daar geloof ik ook heilig in. Dat het bij hem pas echt gaat leven als die kleine er is. Maar ik vond/vind het gewoon wel storend dat we de huwelijksreis opzij hebben gezet, dat komt nog wel een keer omdat het gewoon heel veel geld kost. Zelfs een weekendje België (dan maar om even uit te waaien) hebben we laten schieten. Helemaal niet erg. Maar dan wilt ie toch nu naar Frankrijk. Ik ga sinds een paar jaar in mei met een paar meiden een paar dagen de hort op en dat kan ik nu niet meer doen. Nou ja, dan is dat zo. Jammer, maar ik weet dat er heel wat moois op me zit te wachten en pas mij nu al drastisch erop aan. En inderdaad hij gaat nog gewoon zijn gang (echt de klassieker he haha). Ik vind het aan de ene kant ook zo logisch.

Wij laten elkaar daar ook altijd erg vrij in. Dat is juist zo fijn aan onze relatie. We hebben daar nog nooit moeilijk over gedaan en dat wil ik nu ook niet maar jeetje... ik vind zo een bevalling al zo spannend en dan is het gewoon raar om hem niet om me heen te hebben. Ook al duurt het dan nog even (het zou dan begin juni zijn dat ie weg ging). En het kost gewoon veel geld. Ik bedoel maar een bruiloft en beeb in een jaar tijd! Vakantie erbij kost toch altijd meer dan dat je je bedenkt is mijn ervaring. Maar hij heeft ook rete hard gewerkt, maar ik ook! Dus liefst zou ik met z'n tweetjes weggaan en toch gun ik het hem ook.... En ik weet ook gewoon dat als ik iets zou willen dat hij er alles aan zou doen om dat mogelijk te maken voor me.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen en laat het nog maar even op me inwerken.

Bedankt voor je reactie Sheenara.

Liefs Lianza

Geplaatst

Goedemorgen met een zonnetje :-)

Lianza, zal allemaal wel op z'n pootjes terecht komen toch? Ik merkte het afgelopen weekend nog; ik wilde perse naar een babywinkel om de kinderwagen te bestellen enzo, nou dat vond ie een goed idee. Toen we daar waren wilde ik natuurlijk rondlopen en zag allerlei andere dingen die we ook nodig hebben en die wilde ik ook alvast kopen. Maar helaas na hooguit 10 minuutjes vond ie het wel weer genoeg, en wilde de bestelling doen en zei nog; ach al die andere dingen hebben we toch nog lang niet nodig, komt wel. GRRRR, mannen tjonge, ze beseffen het niet ofzo, beleven het anders. En ja wat je zegt, alles is al zo duur! Dus wil ik het verspreid elke keer wat kopen (wat ik ook doe hahaha). Ik ging normaal ook altijd rond deze tijd zo'n weekendje weg maar vakantie enzo zit er dit jaar niet in (duur). Nou ik zou het op z'n beloop laten, misschien gaat het niet eens meer door van je man en anders zie je het dan wel weer toch, ik zou me er niet over gaan stressen. Lekker genieten van het weer en die kleine in je buikie!!

Geplaatst

Sheenara; ik hoop inderdaad maar dat het een storm in een glas water is.

Die mannen van ons zullen er wel aan wennen en nu maar zien dat ie straks de deur uit te slaan is omdat ie steeds bij die kleine wilt zijn hahahaha. Zo van euh hallo je verwaarloosd je vrienden. Hahahaha.

Die kleine is lekker aan het bewegen in mijn buik zeg. Echt helemaal leuk. Van de week weer verder met schilderij. Ik ben nu bezig een kamertje te creeëren in een 2 kamer-appartement. Wilde eerst beeb op onze kamer maar vind dat toch niet heel fijn. Maar het gaat wel lukken. Creatief genoeg voor die oplossingen en daar ben ik vandaag mee begonnen.

Gaat helemaal goed komen. Nog maar 92 dagen en dan is ie er!! Joepie.

Liefs Lianza

Geplaatst

Haai meiden,

Hier is het helemaal niet herkenbaar. Mijn man is net zo ongeduldig als ik. Hij is regelmatig op de baby kamer te vinden om gewoon even te kijken en aan de geluidjes te zitten. Het liefst gaat hij ieder weekend naar een baby winkel om even te kijken, maar we zijn zowat compleet en het hoeft dus even niet. (het is ook altijd weer veel geld als je gaat :sad1:)

Verder merk ik ineens goed dat het derde trimester is ingegaan. Waar ik vorige week nog (bijna) nergens last van had. Is het deze week ineens hard gegaan. heb heel snel last van mijn banden. Kan bijna niets doen of het gaat echt pijn doen. Daarom slaap ik nu met een kussentje onder mijn buik zodat mijn buik niet zo aan mijn banden hangt als ik op mijn zij lig. Maar ik krijg s' nachts ook pijn aan mijn heupen en bekken. Ik weet halverwege de nacht echt niet meer hoe ik moet liggen. Ach het hoort er bij zullen we maar denken. Heb lang gewacht om zwanger te worden, nu krijgen we gewoon ook alles wat er bij hoort.

Liefs Sas

Geplaatst

*ik breek even in:

Hoe grappig, jullie hebben nog 12 weken te gaan, en ik ben net de 12 weken voorbij :laugh:

Lianza,

ik zou hem de volle vrijheid geven die hij nodig heeft, maar tegelijk ook eens praten over een weekendje met jullie tweetjes vooraleer jullie kleintje er is. Om toch nog eens weg te zijn geweest en zoals je zegt: je kan zelf ook wel vakantie gebruiken. Het weer is lekker en nu kan je al makkelijker een uitstapje doen zonder teveel plannen.

geniet van jullie trappelende jochies/meisies!!! Ik kan niet wachten tot ik het zelf ook begin te voelen!

ik breek terug uit*

Geplaatst

Ellentrik: ja daar heb je wel gelijk in. Gewoon even lekker weg met z'n tweetjes. Dat roep ik al een tijdje dat ik dat eigenlijk wel zou willen nog voordat die kleine er is. Maar we hebben er eigenlijk geen geld voor, vandaar dat we huwelijksreis ook hebben uitgesteld. Maar hij draait al wel een beetje bij dat ie niet gaat. Er was ook altijd wel geld voor. Het geld is nu gewoon eruit gevlogen. Maar dat herkennen jullie vast wel.

Saskia: lekker is dat he, slapen met een kussentje onder je buik. Eigenlijk doe ik dat al heel lang omdat het zo lekker ligt sinds zwangerschap. En heb nu ook een kussen tussen mijn benen zodat die druk minder word in mijn bekken. Het kussen wat ik van mijn schoonzus heb gehad vind ik niet liggen. (weet je wel zo een lange worm...weet niet hoe zo een kussen heet, heb er telkens ruzie mee) Of is die echt alleen maar voor te voeden haha... ik dacht dat ze zei dat je die ook voor slapen kon gebruiken. Krijg bijna elke ochtend nog wel even een kuit/voetmassage van mijn man. En moet altijd wel lachen als ik mijn schoenen aan moet doen als ik alleen ben. Heb nu schoenen met rits en daar loop ik al mee te klungelen haha (zucht, kreun dat buik in de weg zit haha). Maar ik herken het idd dat het allemaal wat zwaarder word en ik niet meer uren shop of werk of wat dan ook.

Wat fijn dat je mannetje net zo ongeduldig is...

Gisteren hier behoorlijk de boel lopen verbouwen om een kamertje te creeëren en ik moet zeggen dat het al aardig lukt. Veel te veel gedaan zodat ik vandaag de rekening gepresenteerd krijg dus ga zo rustig verder. Eigen schuld, dikke bult (euh ja dat klopt haha).

Succes meiden.

Lianza

Geplaatst

Ellentrik, ja nog maar 12 weken te gaan! Wat heerlijk dat jij de 12 weken voorbij bent. Wat een mijlpaal! Ik vond die eerste 12 weken toch wel snel voorbij gaan, dus als deze laatste net zo snel gaan heb ik zo ons mooie meisje in mijn armen.

Lianza, ik vind het nog niet zo erg lekker liggen eigenlijk maar het scheelt wel een hoop pijn, dus we doen het er maar mee. Ik heb het nog niet met het voedingskussen geprobeerd, dat is helemaal een heel geval in je bed. Maar er zijn inderdaad een hoop vrouwen die er mee slapen dus misschien moet ik het toch maar eens proberen. Het scheelt wel denk ik wat voor vulling er in zit, of het lekker ligt of niet.

ha ha... ik heb ook al zo'n moeite met mijn schoenen. Het voelt echt niet fijn om zo voorover te zitten om ze aan te trekken. Ik heb het gevoel of mijn eten er gelijk weer uitkomt. Ook als ik niets gegeten heb. En dat zal nog véél erger worden, want die buik groeid nog wel even door. Straks gewoon alleen nog maar op slippers lopen, het wordt toch mooi weer.

Lekker rustig aan doen vandaag, en van het zonnetje genieten.

Geplaatst

Saskia: Goh ja dat eten. Telkens maar kleine beetjes. Zit zo snel vol. En sta sinds een paar weken ook al zo rond 5 uur/6 uur naast mijn bed omdat ik zo een honger heb en dan maar een peer of banaan naar binnen werk. Dan moet ik gewoon echt wat eten anders kom ik niet eens meer in slaap.

Fijne dag vandaag.

Geplaatst

Hoi meiden,

hoop dat alles goed gaat met iedereen, ook met degenen die even een tijdje niet geschreven hebben;Remci (druk met verbouwen? en tweeling zit nog lekker?), Lotttie ook lang niks van gehoord, hopelijk met iedereen gewoon lekker z'n gangetje...

Het is zo'n lekker weer!!! Jammer dat ik op kantoor zit maar ja ik hoef nog maar iets van 35 dagen te werken en dan mag ik al met verlof!! Wooow spannend hoor allemaal, ik merk wel dat ik iets minder lekker slaap (ribben/buik/plassen) en als ik lang wandel ben ik echt wel moe en doen mijn voeten pijn (tja al dat extra gewicht he) ik ben denk ik al iets van 12 kilo aangekomen nu. Ik ben wel blij dat ik nu weer een beetje in de zon kan gaan zitten om wat bij te bruinen want ik ben al dik en dan ook nog wit erbij, hmm geen goeie combi ;-)

Nou meiden, fijne dag nog!

Heb nog een buikfotootje erbij gedaan van vanochtend :-)

[ATTACH=CONFIG]1216[/ATTACH]

Geplaatst

Goede morgen meiden,

Sheenara, pas je wel op met het bruin worden. Je wilt ook geen zwangerschaps makser. Ik blijf toch wel uit de zon hoor, voor zover dat het gaat, want als ik met de paarden bezig ben dan heb ik geen keus maar smeer ik me in met factor 50. Op mijn gezicht dan. De rest van mijn lichaam smeer ik in met een lagere factor.

Bij de wehkamp heb ik een positie-korte broek besteld en die is gister binnen gekomen. Nu kan ik lekker in een korte broek lopen. Zag het niet zo zitten om tot juli met een lange spijkerbroek te lopen. En veel jurkjes die nu nog passen heb ik niet. Is ook niet heel handig bij de paarden. :)

Mooie foto Sheenara, moeilijk voor te stellen hè.. dat het nog groter wordt. Ik zie mezelf nog niet voor me hoor, over drie maanden met een 40 weken buik. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden allemaal.

Lekker van het mooie weer genieten meiden.

Geplaatst

Hoi Saskia, klopt wat je zegt ik wil ook geen zwangerschapsmasker hoor! Ga ook niet echt zonnen, maar zit 's avonds na het werk nog even in de zon te eten ofzo. Ik hou die paar weekjes nog wel vol. Ik heb laatst ook allemaal kleren gekocht voor het warmere weer, maar wel dingen die ik na de zwangerschap ook nog aan kan. Ook heb ik een paar makkelijke schoentjes gekocht (ballerina's in verschillende kleuren) want die krijg ik nog aan tenminste. Ik zie mezelf ook echt niet voor me met een nog grotere buik, ben benieuwd hoe groot alles wordt, en ook hoe groot de baby uiteindelijk is....

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ben al vroeg wakker. Heb een beroerde nacht gehad omdat die kleine weer in een groeispurt zit en mijn buik doet behoorlijk zeer. Vooral rondom mijn navel. Het is me nog niet gebeurd dat ik er bijna niet van kon slapen. Rustig aan vandaag weer.

Euh nee een zwangerschapsmasker wil je inderdaad niet lijkt me. Althans van wat ik erop internet van heb gezien wil je dat liever voorkomen ja. Dus insmeren met een hele hoge factor? Dan ga ik die maar halen en vooral maar uit de zon blijven.

Het word wel weer een hele mooie dag.

Groet Lianza

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden