Ga naar inhoud

Geertgen te Elsendorp


denise1979

Aanbevolen Berichten

volgens dr. R. zit VGZ een beetje onrust te zaaien over hen en is er helemaal geen sprake van behandelingen uitvoeren zonder vergunningen en/of fraude. Maar dames, als je verzekeraar niet vergoed om deze redenen dan betaal je GG toch gewoon niet?! want jij doet daar de behandeling namelijk te goeder trouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Heej Kriskras!

 

Zie dat jullie toch weer bezig zijn. Spannend zeg!

Tja met VGZ en Geertgen botst gewoon een beetje. Wij zouden eerst ook onze 3e icsi niet vergoed krijgen. Maar na een aantal telefoontjes gaat dat nu wel gebeuren,

We hebben wel nog steeds geertgen niet betaald. Eerst weer de rekeningen gaan declareren bij VGZ. En pas als we het geld op onze rekening hebben

betalen we geertgen. We hebben juist extra een (duurdere) restitutie-verzekering afgesloten. En we hebben RECHT op 3 icsi's. Tenminste zo staat dat in de polisvoorwaarden.

Uiteindelijk komt het dus wel goed. Maar het geeft toch weer een hoop stress er bij.

 

Wat dat betreft vind ik het wel fijn dat we nu gestopt zijn met IVF. Maar overigens zijn wij wel steeds goed behandeld bij Geertgen. Werden altijd goed

teleonisch te woord gestaan. En lekker ruime openingstijden. En niet samen in een wachtkamer vol dikke buiken zitten. Dat had ik in het ziekenhuis namelijk wel vaak.

Mijn favoriet was Dokter cuijpers. Heel vriendelijk en altijd antwoorden geven op je vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wannabemom,

 

Ja we hebben nog een poging die we mogen doen.. maar ja zoals je misschien al in mijn onderschrift hebt gelezen is die afgeblazen omdat er maar 1 eitje zat. Nu is het maar afwachten wanneer die laatste poging plaats kan gaan vinden. Ik baal er aan de ene kant best van want ik wilde ook afsluiten en nu kan dat nog niet. Maar ja.. we hebben in ieder geval volgende week ons eerste gesprek met pleegzorg voor het gezinsonderzoek :) Wie weet ga ik die derde poging dan toch nog wel laten varen uiteindelijk, we proberen het alleen dit jaar nog.

 

Groetjes KrisKras

 

P.s. mijn favo nummer 1 = dr. W. ook omdat hij buiten de grenzen durft te denken en te experimenteren. dr. C. is op de tweede plaats, zij heeft nu mijn IUI ook gedaan en zei ook eerlijk dat zij niet zo gelooft in behandelingen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn en dr. W. wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tiktak!

Inmiddels gebeld met VGZ en ze zijn bezig met contract met Geertgen, het is alleen nog niet ondertekend. Maar ze zijn er mee bezig, dus heb er wel weer vertrouwen in. Wat een gedoe he, allemaal nog naast de stress die de hele medische molen met zich meebrengt. Ik ben in ieder geval weer gerustgesteld. Want ze krijgen toch weer een overeenkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej bloempje!

 

Ja wij zijn nu al weer ruim 1,5 jaar bezig met de procedure. Veel kindjes zijn tegenwoordig "special need". Maar daar valt dus heeeel veel onder. Dus ook een hazenlip of

wat missende tenen. Maar ook kindjes met HIV of missende ledematen.

Je kan wel precies aangeven wat je wel en wat je niet zou willen. Misschien wel moeilijk, maar je kiest dan wel bewust voor een bepaalde handicap. Bij biologische kindjes kan het ook gebeuren dat je kindje wat mankeert.

 

De USA is ook een optie, maar ook een beetje omstreden omdat ze zelf wel uit de hele wereld adopteren. Maar vooral ook erg duur. Reken maar rond de 40.000-50.000 per kind. Dan heb je wel vaak een jonge baby, maar dus ook nog kans dat er later nog ontwikkelingsachterstanden komen. (bijv. drugsgebruik moeder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lees ik nu? GG weer een contract met VGZ binnen korte termijn? Wij zitten nu ook met een bijbetaling van 20%. (80% vergoedt) Dus dat zou helemaal geweldig zijn!!! Pfff het is toch een lieve smak met geld.....

 

Dank je Bloempje!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Ik heb even een vraagje. Wij hebben een vierde ivf poging gedaan via Geertgen door wederkerigheid. Ik heb eicellen afgestaan en daarvoor in de plaat donorzaad teruggekregen. Omdat het onze vierde poging was hadden we ee deal met GG dat zei de hele behandeling zouden vergoeden. Wij zouden alleen de donorbank moeten betalen. Nu ben ik zwanger geraakt. Dus dat is super.

Maar nu ineens krijgen we rekeningen via het IZZ ( zorgverzekeraar) dan GG toch rekeningen aan het declareren is bij hen ondanks de dealafspraak. Maar omdat IZZ dit niet vergoed moeten we dit zelf betalen van hen.

Heeft iemand anders ook deze problemen met GG?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, ik blijf me verbazen over GG. Jessie het lijkt erop dat ze het achter jouw rug om toch hebben geincasseerd. Dat is natuurlijk niet zo netjes. Wel veel "miscommunicatie" bij GG de laatste tijd. Ik weet even niet meer wat ik ervan moet denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jessie

 

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!

 

Er blijken heel veel problemen te zijn bij GG.

 

Kijk ook maar in het topic "schrijggroepje ECD"

 

maar wat ik ook zeggen wilde, staat die deal met GG op papier/zwart op wit? dan sta je natuurlijk heel sterk.

 

Succes meid

 

Ik hoop dat de verzekering gewoon gaat betalen.

 

Voorspoedige zwangerschap!

 

liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaar later...
  • 5 weken later...

Wij hebben de eerste drie pogingen bij Catharina zkh Eindhoven gehad. Hier ontevreden weg gegaan. (O.a omdat er een embryo is weggegooid na het goed ontdooien)

Vierde en vijfde Icsi bij Geertgen gehad. Toen werkte ze nog samen met Genk.

 

Wij zelf hebben geen problemen ondervonden bij Geertgen.

Voor ons tweede kindje weer naar Geertgen gegaan. Samenwerking met DD is ons goed bevallen. Wij hebben zelf wel het één en ander aangegeven wat wij zouden willen mbt hoeveel embryo's er vers terug zouden komen. Naar onze mening is er veel mogelijk wat je zelf zou willen.

Alles is bespreekbaar dus laat je mening horen. Dit heeft voor ons prettig gewerkt.

 

Heel veel succes!

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden