Jump to content

Wie start er in februari 2011??

Recommended Posts

Posted

In februari 2011 mogen wij als het goed is starten met onze eerste icsi behandeling!!

December krijgen we de uitslagen van het bloedonderzoek en de week erna ons tweede intake gesprek!

Hopen dat alles goed is!

Groetjes Anouk

• Replies 588
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Spannend je eerste icsi, alvast heel veel succes! En natuurlijk welkom hier op dit forum.

Ergens hoop ik ook zo rond februari weer te beginnen... hoop dat ik er dan weer klaar voor ben.

De tijd zal het leren.

Groetjes

Posted

Dankje, is inderdaad erg spannend!!

Klopt het dat als de icsi mislukt dat je dan weer opnieuw op de wachtlijst komt? Ik ben voor behandeling in zwolle..

Groetjes

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Noekie, Ook ik zit in Zwolle en heb net toevallig moeten stoppen met onze eerste icsi behandeling wegens dreigende overstimulatie.

We zijn gister heen geweest voor een evaluatiegesprek en we hebben te horen gekregen dat we niet eerder dan Februari kunnen starten, er zitten dus zeker 3 maanden tussen. Flink balen al zeg ik het zelf, al moet ik zeggen dat het ook wel even lekker is om even geen hormonen in je lijf te hebben.

We kunnen nog lekker veel kletsen straks denk ik :)

Posted

Oke, je moet wel even wachten dus, maar wel minder lang dus dan dat je moet wachten op je eerste ICSI. Ik ben 1 november voor eerste intake geweest en toen direrct op wachtlijst gezet en kan ook pas in februari starten...

• 4 weeks later...
Posted

Ik verwacht dat ik hier ook mee mag gaan schrijven, begin januari hebben wij de prikinstructie en ik verwacht dat ik me enkele dagen later kan aanmelden en in februari kan beginnen met stimuleren. Neem dus aan dat ik hier thuis hoor en niet in het januari topic. Als dat wel zo is hoor ik dat graag.

Voor ons is het de eerste icsi na een geslaagde tese. Ik ben er helemaal klaar voor en heb er 'zin' in maar vind het stiekem ook doodeng en spannend! Ik vind het in ieder geval fijn hier mee te kunnen schrijven met lotgenoten, mijn omgeving is op de hoogte, maar niemand zit in hetzelfde schuitje.

Posted

@poezebeest, bekend verhaal, bij mij zijn er ook redelijk veel op de hoogte, in ieder geval op mijn werk. Niemand zit inderdaad in het zelfde schuitje.

miss ff een domme vraag, het komt me heel bekend voor maar kan er nog geen betekenis aan vast plakken, wat is tese ook alweer???!?

Ik moet in januari starten met de pil en sta gepland voor icsi in februari. Nu hopen dat ik niet weer te vroeg ongesteld word en ook niet te laat, haha,

ik zou het 7 januari moeten worden en mag starten met de pil op de eerste dag van me ongestelheid als die op of na 30-12 komt :S

haha, nou zou ik eens willen dat mijn ongi weer gewoon om de 28 dagen komt terwijl ik normaal altijd hoop die niet of later komt, haha

Jij ook heel veel succes en op naar een veel belovend 2011!!!

Posted

@noekie; bij mijn man zijn geen zaadcellen aangetroffen in het sperma, dus hebben ze een biopt van de zaadbal genomen en daarin zaadcellen gevonden en ingevroren. Volgens mij hoef ik niet aan de pil, heb het nog niet gehoord of gelezen in het infoboekje. Ik lees dat het ook de eerste icsi is voor jullie, spannend! Kan me helemaal voorstellen dat je hoopt dat de menstruatie zo snel mogelijk komt.

Dat 2011 maar de lang gehoopte zwangerschap mag opleveren!

Posted

@poezebeest, oja, dat was het. nouja fijn dat er bij biopt wel zaadcellen zijn gevonden, wat treffen we het toch dat ze tegen woordig zoveel kunnen. Bij mijn vriend zijn er wel zaadcellen in het sperma maar te weinig en niet allemaal van even goede kwaliteit. Het wordt mijn eerste ICSI dus wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje! Ik moet eerst aan de pil zodat ze in zwolle beter kunnen plannen wanneer ik voor icsi moet. Zij bepalen wanneer ik met hormonen mag beginnen en wanneer ik moet stoppen met de pil, op die manier hebben ze er meer controle op.

Heb je niet een brief gekregen waarop stond voor wanneer jullie gepland staan? bij mij stond daarop februari, heb 14-12 tweede intake gehad en daar kreeg ik mijn behandelschema en kwam ik er achter dat ik dus eerst aan de pil moest.

In welk ziekenhuis ben je voor de behandeling? Wij zitten in Zwolle.

Posted

@noekie; wij zitten in nijmegen. Na de prikinstructie mag ik me bij de volgende menstruatie aanmelden, vervolgens krijg ik alle recepten en afspraken thuis gestuurd. Op cd21 start ik met decapeptyl en vervolgens met gonal-f/puregon, weet niet meer welke ik krijg :-s Weet niet precies hoe lang allemaal, heb ik me nog niet in verdiept. Volgens mij heeft ieder ziekenhuis zo z'n eigen protocol. Gelukkig is het resultaat hetzelfde :-)

Posted

He meiden, ook wij staan ingepland voor februari. Onze eerste cryo terugplaatsing. Onze icsi van november was helaas mislukt ondanks A-kwaliteit embryo. Nu het verzoek gedaan om 2 cryo's teryg te plaatsen (als ze goed ontdooien). Heb er weer zin in maar weet nu ook hoe zwaar die wachtweken zijn...

Posted

Wat een tijd er tussen zeg, is dat vanuit het ziekenhuis of hebben jullie er zelf voor gekozen?

Ik meende namenlijk dat je na mislukte icsi gelijk door mocht met cryo...

Posted

Dat klopt normaal ook wel.. Maar had officiele test op 7 dec. Dus zou januari worden. Toen werd er eerst nog gevraagd of we mee wilden doen met een onderzoek (cryo zonder horm), en we kregen een week bedenk tijd. Blijkt toen we aangaven dat we niet mee wilden doen (dus na 1 week) dat januari vol is!! Zo irritant...

Posted
In februari 2011 mogen wij als het goed is starten met onze eerste icsi behandeling!!

December krijgen we de uitslagen van het bloedonderzoek en de week erna ons tweede intake gesprek!

Hopen dat alles goed is!

Groetjes Anouk

Dag Noekie,

Wij zijn na 2 mislukte IUI's een jaartje er tussen uit geweest. Er werd ons snel al verteld dat het IVF/ICSI zou worden...... Nu terug van weggeweest en we zijn er klaar voor :toppie:

Het is alleen nog effe onduidelijk wanneer we precies beginnen...Het was eind December beginnen met prikken, eind Januari oogsten....en begin februari zaaien en na 9 maanden met goed geloof oogsten :happydance:. Maar door een rompslomp aan papierwerk wordt het heel misschien allemaal een maandje opgeschoven.

Dat horen we de 27ste....wil dat natuurlijk niet. Wanneer je der eenmaal klaar voor bent wil je gaan voor die banaan.

Wat leuk dat er ook iemand in deze periode begint...spannend hoor.

Groetjes

Posted

Dat is vervelend, het wachten duurt al te lang en als je dan ook nog eens langer moet wachten...Niet leuk!!

Ik mag januari beginnen met de pil. Dus nu wachten op mijn ongesteldheid (dat zou rond 7 jan moeten zijn) nu maar hopen dat het niet

voor januari komt.. dan kan ik bellen en krijg ik de datum wanneer ik mag beginnen met hormonen, wanneer ik mag stoppen met de pil

en wanneer ik mijn eerste echo heb om te kijken of er geen cyste zijn (vorige echo geen dus ga er van uit dat dat geen probleem oplevert)

Groetjes

Posted
Dat is vervelend, het wachten duurt al te lang en als je dan ook nog eens langer moet wachten...Niet leuk!!

Ik mag januari beginnen met de pil. Dus nu wachten op mijn ongesteldheid (dat zou rond 7 jan moeten zijn) nu maar hopen dat het niet

voor januari komt.. dan kan ik bellen en krijg ik de datum wanneer ik mag beginnen met hormonen, wanneer ik mag stoppen met de pil

en wanneer ik mijn eerste echo heb om te kijken of er geen cyste zijn (vorige echo geen dus ga er van uit dat dat geen probleem oplevert)

Groetjes

JA het is niet anders...moet wachten. We zijn wel aan het twijfelen of we de eerste keer 1 of 2 willen TP. Eigenlijk twijfel ik niet ik wil 2 maar doe het niet alleen :happy: hij is er nog niet over uit. Gezien de ontwikkelingen in de 2de kamer ligt de druk wel hoger.

Het is dan onduidelijk mocht alles lukken de 1ste keer of je dan weer na een jaar of 2 voor de 2de kan gaan...Het blijft lastig als kinderen krijgen niet vazelf gaat en je afhankelijk bent van derden.

Maar ja laten maar eerst beginnen bij het begin. Toch gek hè dat je aan de pil moet....

Dag dag

Posted

jah, als wij de keus hebben gaan we ook voor 2 om de kans te vergroten maar aangezien ik jong ben doen ze er eigenlijk altijd maar 1, nouja we zien het wel.

Het is lastig als je inderdaad hulp van buitenaf nodig hebt, je wordt er ook steeds meer in beperkt, dat vind ik ook erg jammer!! (vanuit ziekenfonds enzo)

Dat ik aan de pil moest had ik niet verwacht aangezien het bij mij een halfjaar geduurd heeft voordat alles op gang was nadat ik er mee gestopt was maar.

Bij de apotheek begrepen ze het ook niet helemaal geloof ik, haha, kreeg de standaard tekst en uitleg zeg maar...

Groetjes

Posted
jah, als wij de keus hebben gaan we ook voor 2 om de kans te vergroten maar aangezien ik jong ben doen ze er eigenlijk altijd maar 1, nouja we zien het wel.

Het is lastig als je inderdaad hulp van buitenaf nodig hebt, je wordt er ook steeds meer in beperkt, dat vind ik ook erg jammer!! (vanuit ziekenfonds enzo)

Dat ik aan de pil moest had ik niet verwacht aangezien het bij mij een halfjaar geduurd heeft voordat alles op gang was nadat ik er mee gestopt was maar.

Bij de apotheek begrepen ze het ook niet helemaal geloof ik, haha, kreeg de standaard tekst en uitleg zeg maar...

Groetjes

Na het gesprek de 27ste weet we gelukkig meer over het verdere verloop....hoop echt dat we niet nog langer hoeven te wachten.

Wat de pil betreft...laten we maar gewoon doen wat er wordt gevraagd :happy8: hoe onlogisch het ook is....

Meid ik wil jullie een fijne kerst wensen en ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen. Het zou fijn zijn als we echt daadwerkelijk tegelijk begonnen.

Groetjes V

Posted

Hoi Allemaal,

Het lijkt mij ook leuk om hier mee te gaan schrijven. Ik ben nu aan de pil en begin 20 januari met het prikken van de deca. Op 2-2 komt daar de puregon bij en dan maar hopen dat er flink wat gaat groeien. De vorige keer viel dit namelijk flink tegen. Wel veel follikels, maar slecht 3 eitjes naar de punctie. Nu is de hoeveelheid puregon verhoogd en dit gaat hopelijk helpen.

Groetjes,

Appel