Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Danielle..: ICSI 2 (kort protocol)

Noekie1988: ICSI 1

Liminous: ICSI 1

Daisydoo: Cryo terugplaatsing 1

Appel: ICSI 2

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Danielle..: start 11-01 Decapeptyl 0,2, Gonal-f 112,5 start 19-01??

Noekie1988: 11-01 start pil, vanaf 29-01 0,2 decapeptyl en vanaf 09-02 150 gonal F

Liminous: Sinds April 2010 allerlei onderzoeken

Daisydoo: bij 1e cyclusdag van februari aanmelden

Appel: pil, 20 januari start deca, 2 februari start puregon 200 eenheden,

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

Danielle..: 19/1 Startecho

Noekie 1988: 09-02 Startecho

Liminous: Nog niet bekend

FM (Follikelmeting):

1e FM: 11 februari

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Danielle, ik heb tijdens mijn laatste iui een cyste gehad, moest na mijn ongesteldheid nog voor een controle echo om te kijken of de cyste weg was, deze was inderdaad weg, toch raar, je merkt er niets van, dat het er zit, komt of weg gaat.. Bij mij is hij dus zelf weggegaan, ik kreeg in Heerenveen ook te horen dat het meestal uit zichzelf weer verdwijnt.. Ik maakte mer er op het moment zelf best druk om, maar eigenlijk is het niet, het is vaak weer weg voor je het weet. Moet je volgende week weer voor een echo?

Ik zat me er vandaag nog over te verbazen, iets meer dan 2 week en dan mag ik ook al beginnen met deca... gaat nu echt snel :D:D:D al gaat het me nog niet snel genoeg, hahahaha

De echo's ken ik natuurlijk al, ik weet hoe het gaat etc, maar de punctie nog niet, ik ben erg benieuwd hoe ik het mee ga maken, aangezien je veel wisselende reacties leest, de een merkt er niet veel vanm de ander heeft er veel last van...

Heb voor de zekerheid op mijn werk maar gezegd dat ik waarschijnlijk na de punctie de eerste dagen niet kan werken, uit voorzorg, dat ze er rekening mee kunnen houden.. Het is makkelijker als ik niet ingepland sta en alsnog werk dan andersom.. Blijft toch lastig, bij de ene baan kun je er zo even tussenuit, maar ik werk op een kinderdagverblijf en daar kun je niet zomaar even een paar uurtjes weg :S Maar ze weten hoe wie en wat, dus dat scheelt! Het is voor hun maar ook voor mij afwachten hoe het loopt, hoe ik er onder ben.

Nouja we zien het wel, laat maar komen die hele MM. Ben der klaar voor :D Heb nu lang genoeg gewacht vind ik zelf, whahahahaha

Geplaatst

Danielle, wat balen dat je een cyste hebt! Hoop dat ie lekker snel weer ophoepelt zodat je kan starten :D

Noekie, fijn dat het zo op jou werk geregelt is! En idd, beter het zekere voor het onzekere nemen :)

Ik zit ook met smart te wachten op mn ongi.. Kan helaas nog wel ff duren want zit pas op dag 10 ofzo.. Maar ik hoop nog steeds op een cyclus van rond de 30 dagen.. :)

Fijne dag dames!

Geplaatst

@Liminous tot wanneer mag je wachten op je ongi dan? omdat ik ook las dat je ook provera mee gekregen hebt voor de zekerheid..

Het zou inderdaad fijn zijn als je ongi niet te lang op zich laat wachten, ik was er dit keer ook blij mee dat het er was, want dan mocht ik

bellen naar Zwolle en kreeg ik de eerste datums te horen..

Geplaatst

In principe mag ik volgende week Woensdag starten met de Provera.. Maar ligt eraan welke signalen ik krijg van mn lijf.. Want een kuur Provera is 7 dagen en dan duurt het nog 3 tot 7 dagen voordat je ongi er is.. Dan zit ik zeg maar tussen dag 31 en 35 als mn ongi komt.. En gemiddeld genomen is mn cyclus 30 dagen.. Ene keer 25 en andere keer 42.. Weet niet of ik voor die paar dagen wel aan een kuur moet beginnen.. We zien wel :)

Jaa gek he, hoe je dan kunt hopen op je ongi.. Ik denk dat ik een gat in de lucht spring als het er eenmaal is :P

Geplaatst

Hoi,

@liminous: Hopen dat je snel ongi wordt, zodat het traject echt gaat beginnen.

@Daniella: Balen van de cyste en vooral dat je nu niet verder kan. Ik heb dit bij mijn eerste ivf ook gehad. Toen hebben ze hem weggehaald door middel van een cystepunctie. Voordeel daarvan was dat ik al wist hoe de punctie ongeveer zou gaan verlopen.

@Noekie: Het is heel verschillend hoe iemand de puntie ervaart en zelfs kan het per keer verschillen. Ik ga niet zeggen dat het pijnloos is, want dat vond ik niet, maar ik vond het zeker wel te doen. Ik concentreer me gewoon op 1 punt op de muur en geven een beetje tegendruk door op mijn buik te drukken (dit vertelt de arts je wel).

Ik begin het nu wel erg spannend te vinden. De laatste keer had ik maar heel weining eitjes en ben nu een beetje bang dat het er weer zo weinig zijn of dat het zaad niet goed ontdooit. Daar zit ik meer over in dat over het prikken en de punctie. Maar goed voor het zelfde geld heb ik een super oogst het blijft afwachten.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

hey meiden

mag ik ook mee-kletsen???

heb ons afgelopen vrijdag aangemeld voor een nieuwe icsi-behandeling... moet het prikschema nog krijgen maar hoe ik het uitgerekend heb gaat 4 februari de decapeptyl er weer in... kan niet wachten!!!

iedereen heel veel suc6 gewenst...

liefs moontje

Geplaatst

Hoi meiden, mag ik meeschrijven? we gaan staan voor onze 4e icsi poging. Mag op de 1e cyclusdag met de deca beginnen en verwacht rond 2/3 februari mijn menstruatie. Nog even afwachten voor mij... Groetjes roestvlek

Geplaatst

Mone en roestvlek, tuurlijk mogen jullie meeschrijven. Als het volgens planning gaat, gaan jullie behoorlijk gelijk op straks.

Mone: lees dat jij de vorige behandeling niet voldoende reageerde op de puregon. Balen zeg. Ik kan er een beetje over meepraten. Bij mijn vorige behandeling had ik wel follikels, maar de bleken bij de punctie leeg te zijn. Weet je al wat ze deze behandeling anders gaan doen een betere groei te krijgen?

Roestvlek: Jullie vierde icsi poging, dat is niet niks.

Beiden veel succes gewenst en tot schrijfs.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hoi appel pfoeii... dat is ook niet niks een punctie en dan lege follikels...

Ben nog in afwachting van mijn prikschema maar ik verwacht dat ik een hogere dosering puregon moet gaan spuiten.. ik had wel wat follikels (3 a 4) maar het radboud streeft naar meer en ze hadden wel de verwachting dat ik met een hogere dosering een beter resultaat zou kunnen krijgen.. dus toen in overleg gestopt wat wel een enorme teleurstelling was.. maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen ha..ha..ha..

Roestvlek 4e icsi... spannend!

Liefs mone

Geplaatst

Mone en Roestvlek, welkom! Jullie beginnen ook al lekker snel, fijn!

Pff lijkt me vreselijk zeg, als dan na de punctie blijkt dat de follikels helemaal leeg zijn.. Dan vraag je jezelf toch ook wel ff af waar je het allemaal voor doet, lijkt me..

Hier inmiddels op dag 13.. Lijkt deze maand niet op te schieten...

Geplaatst

Hoi dames,

Ik was niet helemaal duidelijk in mijn stukje. Ik had wel 3 eitjes hoor, waarvan er 1 bevrucht is en tp. Helaas niet gelukt. Ze hebben echter wel iets van 12 follikels aangeprikt. Toen ik direct na de punctie aan de arts vroeg hoeveel zij dacht dat het er zouden zijn, zei ze: Ik doe eigenlijk nooit voorspellingen, maar ik verwacht zo'n 7 á' 8 eitjes. Helaas moest ze iets later vertellen dat het er maar 3 waren. Ik ga nu dus meer puregon spuiten en hoop op betere resultaten en dan vooral die zwangerschap.

Mone ik loop trouwens ook in het Radboud. Prettig ziekenhuis vinden wij (al weet ik eigenlijk ook niet beter, want het is ook het enige ziekenhuis waar we lopen voor dit :))

Fijne avond allemaal.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ appel

Wij vinden het radboud ook een fijn ziekenhuis.. alle zusters,dokters en assistentes even duidelijk en vriendelijk..

Nog een paar dagen dan mag je weer aan de deca lees ik.. spannend!!

heb je last van de hormonen of ga je er vrolijk fluitend door heen zeg maar..

Ik had er gelukkig weinig last van de vorige keer..

Groetjes mone

Geplaatst

Nu maar hopen dan dat de hogere dosis een beter resultaat heeft!

Ik weet nog niet welk hormoon ik straks moet spuiten. Sowieso de deca, maar ze werken daarna met zowel Gonal-F en Puregon. Dat wisselt daar om de week dus weet ook pas welke ik krijg als ik weer ongi ben..

Geplaatst

Hoi hoi

Vandaag de recepten weer gekregen... 3 februari gaat de 1ste deca er weer in...

Deze keer heb ik ook een uitgangs-echo?!?

Misschien heel stom maar weet eigenlijk niet waarom ze dat doen/waar ze naar kijken..

Maar goed het eerste stapje is weer gezet op naar de 3e februari...

Fijne avond iedereen

Liefs moontje

Geplaatst

Dag dames,

Bij mijn eerste behandeling heb ik wel last gehad van de deca, had de hele dag hoofdpijn. Bij mijn tweede behandeling nergens last van gehad, dus ik zie wel weer.

Moon, ik denk dat je een uitgangsecho krijgt om de hoogte van de puregon vast te stellen en om te kijken hoeveel eitjes er al klaar liggen. Fijn jullie hebben een datum om naar toe te leven.

Liminous: het wachten al zat?

Fijne avond allemaal.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Moon, een uitgangsecho doen ze om te kijken of je helemaal schoon bent van binnen. Dat wil zeggen, geen cystes of dat soort ongein wat een behandeling in de weg kan staan. Spannend, het komt weer erg dichtbij!

Appel, hopelijk heb je deze keer weer niet zoveel last!

En idd, ben t wachten wel zat nu.. Maar vanmorgen een sliertje slijm bij t afvegen, dus hoogst waarschijnlijk een korte cyclus! :D

Geplaatst

Hoiiii,

Moon, een uitgangsecho is inderdaad om te kijken voor cystes etc. Ik had deze vorige week en had dus een cyste, je behandeling word dan aangepast. In mijn geval moest ik een week langer spuiten met Deca voordat ik met hormonen mocht beginnen!

Appel, spannend weer!! Mijn eerste keer had ik helemaal geen last van Deca, dit keer wel meer hoofdpijn enz.. Verschillend allemaal he

Liminous, Waarom is dat, de ene week gonal en de andere week die andere?? Om te kijken naar de resultaten? Bij ons in het ziekenhuis gebruiken ze alleen gonal-f

Vandaag dus geweest voor een echo om te kijken of mijn cyste weg is/was.. Ik dacht al van wel omdat ik hem niet meer voelde.. Hij was dus inderdaad weg.. Vandaag de eerste gonal-f 112,5 gezet.. Volgende week woensdag eerste echo. Het schiet weer lekker op allemaal, spannend!!

Liefs Danielle..

Geplaatst

Soort behandeling
(IVF, ICSI, en poging)

Voortraject
(start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Noekie1988: 11-01 start pil, vanaf 29-01 0,2 decapeptyl en vanaf 09-02 150 gonal F

Uitgangsecho
(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM
(Follikelmeting):

Danielle..: 1ste FM --> 26 Januari

Punctie
:

Cryo cyclus:

TP
(Terugplaatsing):

Testen

Geplaatst

Soort behandeling
(IVF, ICSI, en poging)

roestvlek: ICSI 4

Voortraject
(start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

roestvlek: bij 1e cyclusdag van februari deca spuiten, Menopur 150IE

Uitgangsecho
(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

roestvlek: startecho op 3e cyclusdag

FM
(Follikelmeting):

Danielle..: 1ste FM --> 26 Januari

Punctie
:

Cryo cyclus:

TP
(Terugplaatsing):

Testen

Meiden, heb mezelf even op de lijst gezet! Im moment niet zo actief op het forum omdat het nog twee duurt voordat ik hopelijk mag starten. Vind het deze keer ook weer erg spannend want we zullen voor de eerste keer met zh Voorburg in zee gaan. Dus de procedures & artsen/verpleegkundige zijn voor mij allemaal nieuw maar ik heb er wel erg veel zin in. Eindelijk gebeurt er weer iets.

groetjes, roestvlek

Geplaatst

@Danielle wat super dat de cyste weg is!!!! Nu kan het echt gaan beginnen voor jou!!

Ik moet nog even wachten, njog 10 dagen :D dan mag de allereerste deca erin, ik ben benieuwd hoe ik er op ga reageren!!

Welkom Roestvlek, spannend, toch bekend maar ook nieuw! Heb je nu ook een ander schema of verder wel het zelfde?? Is er (als ik vragen mag) een reden voor dat je deze ICSI behandeling ergens anders hebt?

Geplaatst

Hoi Noekie,

We hebben eerst 3x pogingen in het EMC Rotterdam gedaan en toen voor de 4e poging uitgeweken naar Gent. Gent beviel ons wel maar mijn aandacht was door het zh in Voorburg getrokken en naar een beetje research vonden wij dat Voorburg eigenlijk hetzelfde voor ons kon betekenen. Dat vonden wij wel de moeite waard om het eens te proberen. De nadelen van Gent zijn voor ons dat ze lange wachttijden hebben, de reistijd & de kosten zijn ook veel hoger. En tot zover geen spijt, ben erg tevreden met Voorburg en we zullen zien hoe de dingen gaan lopen wanneer we eens echt met een poging gaan starten.

Het schema is een klein beetje anders maar verschilt niet echt veel van Gent. Ik volg het korte protocol maar deze keer willen we het eens met menopur proberen.gebruiken. Dat vind ik wel spannend.

Danielle heel veel succes!

gr, roestlvek

Geplaatst

@ Roestvlek

oke, leuk en spannend. Afwachten wat menopur doet, of het een beter resultaat geeft of niet! Ik kan de nadelen idd begrijpen, waar een wil is is een weg maar toch, als je die weg makkelijker kunt maken moet je het doen! Wij zouden doorgestuurd worden naar Zwolle, door een fout in het ziekenhuis in Heerenveen was de brief in eerste instantie verstuurd naar Groningen. Daarna is alsnog de brief verstuurd naar Zwolle en zo had ik de keus :D In Groningen wouden ze ICSI in eigen cyclus doen gezien mijn leeftijd (22) in Zwolle doen ze dit niet. De wachtijd in Zwolle was korter en vrienden van ons zijn ook in Zwolle geweest en hadden hier goede ervaringen mee. Bijkomend voordeel is dat mijn vriend vaak rond Amsterdan/Utrecht aan het werk is dus is het voor hem handiger om naar Zwolle te komen dan naar Groningen (zo hoeft hij minder vrij te nemen) In eerste instantie gaat hij mee als hij vrij is en anders ga ik alleen (naar de FM) naar de punctie moet hij mee, en als alles goed gaat natuurlijk ook naar de echo's :D:D

Ik had dus ook de luxe om te kiezen, in eerste instantie wou het zkh in Heerenveen me die luxe niet geven (ze hebben me niks gevraagd gewoon gezegd we sturen je door naar Zwolle, maar door hun eigen fout kon ik dus wel kiezen, lekker handig!! In Zwolle is er al een wachttijd van 3/4 maanden, dat vond ik al lang, in Groningen was de wachttijd toe nog langer...

Groetjes Anouk

Geplaatst

Danielle, wat ik er van had begrepen wisselen ze dat per week om, omdat bij beide de resultaten gelijk zijn en ze met beide een contract hebben ofzo.. Weet het ook niet precies :P

En wat fijn dat je cyste weg is!

Jeetje Roestvlek, je 4e ICSI al.. Hopelijk is dit je laatste!

Noekie, haha lekker slim van ze.. Maar fijn dat je uiteindelijk toch zelf kon kiezen! Moet er ook niet aan denken dat ik verplicht naar 1 ziekenhuis zou mogen..

Geplaatst

hoi meiden

hier weinig nieuws eigenlijk... we leven naar 3 februari toe... de dagen voor de uitgangsecho en de 1ste fm al vrij gevraagt op het werk [gelukkig doen ze daar bij ons beide totaal niet moeilijk over,als ik soms die verhalen wel eens lees dan denk ik pfoeiiii.... gelukkig dat ik die stress er niet bij heb]

verder ben ik maar weer eens op de weegschaal gaan staan... [ben van het stevige soort zeg maar,moest voor de 1ste icsi ook paar kilootjes afvallen... prima gelukt,alles voor het goede doel natuurlijk... maar door de teleurstelling van afgebroken poging, de feestdagen en last van een spier in mijn been waar door de lange wandelingen met de hond ook een tijd niet lukte zijn er toch weer een paar kilootjes bij gekomen] maar goed... mijn been is bijna over en gewoon weer ff opletten qua eten en drinken komt dat ook weer goed... want alles voor het goede doel!!! fijne zondag iedereen

:positive energie: liefs moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden