Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kort gezegd ben ik helemaal klaar met de standaardprotocollen hier in Nederland. Helemaal na de MA van onze tweeling. We zijn voor een second opinion naar DD geweest. Onze oren stonden te klapperen, eindelijk een arts die wel weet waar hij het over heeft.

Ook wordt mijn man eens verder onderzocht, terwijl dat hier in Nederland ( in ons ziekenhuis) nooit een optie was. Er was domweg niets aan te doen zeiden ze.

Dus we hebben een heel goed gevoel bij DD en willen daar graag onze volgende behandeling doen.

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zit idd in zwolle,heb wisselende verhalen gehoord maar van vrienden van ons goede verhalen.ik weet t niet,vind niet dat ik op alle punten al kan oordelen aangezien ik nog niet alles heb meegemaakt.ik zie het wel,ik laat het over me heen komen!

Geplaatst

Grmmbl!!! Volgens mij zijn er een aantal postings verdwenen.. maar goed danielle hoe is het gegaan vandaag.. ik duim voor je

Noekie hoe gaat het spuiten.. heb je er nog last van? (Hoop het niet natuurlijk)

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Liefs moon

Geplaatst

@mone ik merk het nog we met prikken maar het is niet erg pijnlijk gelukkig. Wat ik wel vervelend vind is dat ik sinds 2 dagen aan het eind van de dag (vanaf een uur of 10) hoofdpijn krijg, maar gelukkig is dat aan het eind van de dag dus dan snel met 2 paracetamol op bed :D Dus al met al mag ik niet klagen.

En hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Mone, het is goed gegaan :):):)

Noekie, ik had daar ook last van zo rond 21.00 uur bij mij, idd paracetamolletje en lekker het bed in:P Beste medicijn

Dames... Heel raar, ik heb gister nog gereageerd maar die reactie is verdwenen..

Om een lang verhaal kort te maken, donderdag om 08.30 uur hebben we de punctie..

Ik heb nu +/- 20 grote eitjes en mijn oestradiol waar is 10.000!!!

Vanavond om 21.30 uur de Ovetrill zetten!!

Dit is zoooo spannend!!!! Het waren onzekere dagen, ik kan het gewoon nog steeds niet geloven!!

Geplaatst

Moeten natuurlijk wel even het lijst bijhouden :)

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Danielle..: ICSI 2 (kort protocol)

Noekie1988: ICSI 1

Liminous: ICSI 1

Daisydoo: Cryo terugplaatsing 1

Appel: ICSI 2

roestvlek: ICSI 4

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Danielle..: start 11-01 Decapeptyl 0,2, Gonal-f 112,5 start 19-01??

Noekie1988: 11-01 start pil, vanaf 29-01 0,2 decapeptyl en vanaf 09-02 150 gonal F

Liminous: Sinds April 2010 allerlei onderzoeken

Daisydoo: bij 1e cyclusdag van februari aanmelden

Appel: pil, 20 januari start deca, 2 februari start puregon 200 eenheden,

roestvlek: bij 1e cyclusdag van februari deca spuiten, Menopur 150IE

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

Danielle..: 19/1 Startecho

Noekie 1988: 09-02 Startecho

Liminous: Nog niet bekend

roestvlek: startecho op 3e cyclusdag

FM (Follikelmeting):

Danielle..: 5de FM --> 1 Februari

Punctie:

Danielle..: 3 Februari 08.30 uur

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen

Geplaatst

Sowiebo: ICSI 4

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Noekie1988: 09-02 150 gonal F

Appel: 2 februari start puregon 200 eenheden,

roestvlek: bij 1e cyclusdag van februari deca spuiten, Menopur 150IE

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

Sowiebo: 3 februari ( ovb)

roestvlek: startecho op 3e cyclusdag

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Geplaatst

Super, Danielle! op een hele mooie oogst! En sterkte straks met de punctie en dan gaan we voor de volgende stap duimen, komt helemaal goed he!

Ik heb sinds twee dagen smeerbloeding maar het zet nog niet helemaal door dus hopelijk vanavond of morgen, wil ons zo graag aanmelden. Dan pas krijgen we ook te horen of we deze maand een poging mogen starten. Hopelijk is er ook een plekje voor ons vrij en heeft het ziekenhuis het niet al te druk... maar goed, voorlopig moet het nog eens doorzetten en dan weet ik meer... De komende weken staat het toch onder het motto van day by day, step by step...en positief blijven met zen allen :-)

Geplaatst

Hoi hoi

Misschien een beetje laat, maar ik wil me ook graag aanmelden... met een cryo tp waarschijnlijk rond 19 februari.

Ik voel me toch een beetje beschaamd, omdat wij in september al een kindje hebben gekregen en ik realiseer me heel goed dat dat een enorme luxe positie is. Maar omdat wij allebei al wat ouder zijn, lijkt het ons voor onze jongen heel belangrlijk om een broer of zus te hebben. Dan heeft hij later nog iemand mochten wij onverhoopt geen 130 jaar oud worden. Dat zijn we overigens wel van plan hoor!

Ik hoop dat ik ondanks mijn luxepositie hier toch welkom ben want ik word heel moeilijk zwanger en het zal wel weer lang duren voor ik aan de beurt ben. Als het ooit al weer lukt. En met zijn allen wachten is toch veel gezelliger.

Bij deze wens ik jullie allemaal ontzettend veel succes!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zat ff te bedenken waar ik nu bij hoor want ben eind januari al gestart.. maar het belangrijkste gaat allemaal nog gebeuren dus kom me hier aanmelden :).

Ben ik januari begonen met slikken van provera, voor het opwekken van de ontrekkingsbloeding, die heb ik inmiddels ook gehad en zit nu op cd 7.

Ik slik nu tabletjes om het bms dik te maken en heb mijn 1e afspraak op 7 feb om te kijken hoe het vorderd en of ik snel een cryo tp mag.

Ik zal snel ff hier bijlezen zodat ik van jullie ook het hoe of wat weet! maar nu moet ik snel naar een afspraak!

Tot snel en heel veel succes gewenst voor iedereen! toi toi toi en ik duim voor jullie!

Lfs Priscilla

Geplaatst

Roestvlek, dank je wel voor je opbeurende woorden..

Is je menstruatie doorgezet??

Sowiebo, lijkt mij een goed idee, anders word het lijst zoooo lang!!

Noor, welkom!! Nergens voor nodig, begrijp jullie beslissing absoluut! Hoe oud zijn jullie dan als ik vragen mag, ben nieuwsgierig nu :)

RBP, ik herken je foto, volgens mij zijn we ook vrienden op babybytes :)

Hoe is het met je.. Weer een hoop gebeurd zie ik in je handtekening, al een 2de punctie achter de rug! Spannend, cryo terugplaatsing!

Nou de punctie is een feit!

Door de vele follikels heb ik een lekker slaap middel gekregen en heb dus niet heel erg veel mee gekregen van de punctie :)

Opbrengst verbaasde ons echt.. Doordat ik langer door heb gelopen ook zonder hormonen waren er heel veel blaasjes zonder eicellen.

In totaal hebben ze 13 eicellen kunnen vinden waarvan er 10 onrijp zijn..

Later vanmiddag konden ze pas echt kijken of ze onrijp zijn, ik schijn nogal kleine eicellen te hebben??

Houdt dus in dat er 3 rijpe eicellen waren, zaterdag krijgen we te horen of er een bevruchting heeft plaats gevonden.

Mocht dat zo zijn hebben we maandag de terugplaatsing als het goed is..

2 spannende dagen komen er aan..

Geplaatst

@noor en RPB welkom!!

@Danielle, dat valt inderdaad tegen! nouja hopen dat de rijpe eicellen goed hun best doen!! kunnen ze nog iets met die onrijpe cellen of is dat simpel weg einde verhaal/hopenloos??

Geplaatst

Noekie, geen idee.. Ze moest sowieso de eicellen nog helemaal uitkleden zoals ze dat zo mooi zei :)

Vanmiddag zouden ze gaan kijken of ze wellicht wel rijp waren..

Dat is zeker 1 van de vragen die ik ga stellen, wellicht ivm of zo? Geen idee of dat mogelijk is.

We zijn natuurlijk erg blij met de drie eicellen, maar er werd continue gesproken over minstens 20 a 30 follikels, kun je nagaan hoe anders het dan kan lopen he!!

Geplaatst

Dank je Danielle! Leuk om weer terug te zijn.

Ik ben nog niet stokoud hoor (binnenkort 39) maar toen mijn moeder mijn leeftijd had, had ze al twee kinderen van 18 en 20. Ik begin nu pas! Mijn man is wel een aantal jaar ouder dan ik. Ik had het natuurlijk graag anders gewild maar zwanger worden lukte nu eenmaal niet.

Fijn dat je toch drie rijpe eicellen had, maar ik weet nog goed hoe spannend die wachtdaagjes zijn. Bij elk telefoontje op De dag sloeg mijn hart 400x over en iedereen die belde en niet van het ziekenhuis was gooide ik er zonder pardon weer op. Lekker aardig maar ik stond altijd bol van de zenuwen..

Heel veel sterkte en ik ga morgenavond even kijken of jullie het geluk op je hand hebben!

Er is er maar 1 nodig he!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Danielle, houd moed je hebt er werkelijk maar "1" nodig. Probeer positief te blijven denken...

Noor & RPB welkom! Meer mensen meer vreugde :-)

Bij mij is de ongesteldheid nu eindelijk doorgebroken en meteen de IVF-afdeling gebeld om ons aan te melden. Krijg vanmiddag een telefoontje terug of we mee mogen doen deze maand. Fingers crossed dat ze een plekje voor ons hebben...

tot later! Ik laat het wel even weten...

Geplaatst

roestvlek: 4 februari start deca (bij groen licht dat we deze maand mee mogen doen), Menopur 150IE

roestvlek: zondag 6-2-20111

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Alvast een beetje bijgewerkt, weet het uiteindelijk vanmiddag zeker... kon het niet afwachten :happydance:

Geplaatst

roestvlek: 4 februari start deca (bij groen licht dat we deze maand mee mogen doen), Menopur 150IE

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Alvast een beetje bijgewerkt, weet het uiteindelijk vanmiddag zeker... kon het niet afwachten :happydance:

Geplaatst

RPB: Cryo tp

FM (Follikelmeting):

RPB: 7 februari

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Geplaatst

Hoi dames,

Hier dan eindelijk ongesteld geworden gisteren! Heb meteen het online formulier ingevuld voor de menstruatie en als het goed is wordt ik vandaag tussen 15:00 en 16:00 teruggebeld.. Morgen dus de uitgangs echo en dan aan de pil!!

Ohhhh wat vind ik het nu spannend worden zeg! Ben ook nog nooit zo blij geweest met mn menstruatie hahaha. Aan de andere kant baal ik weer flink, want een menstruatie is bij mij op zn zachtst gezegd erg pijnlijk. Maar goed, met de pil heb ik als het goed is een stuk minder last. Voorheen althans wel. We gaan het zien :D

Danielle, ooohh wat spannend zeg! Hoop echt voor je dat je positief nieuws krijgt! I'll keep my fingers crossed!!!

Roestvlek, ik hoop heel hard met je mee dat je gewoon nu mag beginnen! Ze zullen vast wel een plekje over hebben toch ?

Noor, niets om je beschaamd over te voelen hoor! Tuurlijk ben je hier ook gewoon welkom en het feit dat je al een klein wondertje hebt verandert daar niets aan! Ik hoop voor je dat je de 19e een tp hebt en dat hij/zij lekker blijft plakken :)

RPB ook welkom hier! En succes met je cryo ronde :)

Liminous: 05-02 starten met de pil

Liminous: 5 Februari

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Geplaatst

Hey Meiden!

Bedankt voor jullie welkom.. Vind het fijn hier weer terug te zijn.. al ben ik nog steeds erg druk met mijn nieuwe baan!

@Danielle.. Ik heb je profiel gekeken en ik herken je plaatje idd ook! dus snel ff gespiekt en klopt we zijn idd bb vriendjes.. ben alleen al een hele tijd niet meer geweest! Ik moet echt eens ff bijwerken binnenkort! Er is idd weer veel gebeurt maar nog steeds niet gelukt helaas dus we gaan moedig door.. Jij heb je punctie gehad! op naar een mooie bevruchting en dat je snel een tp mag hebben!

Verder ben ik pas geleden begonnen met het drinken van Vita Koe.. het is een middel dat normaal bij koeien wordt gebruikt.. een vriendin van me zusje is bezig in het ziekenhuis in almelo en daar raden de verpleegkundigen je het aan.. Het word voor vele klachten gebruikt door veel mensen en bij de boerin waar mijn moeder het heeft gehaald waren er al 200 vrouwen zwanger geworden.. of dit helemaal aan het middel ligt is natuurlijk moeilijk te zeggen maar baat het niet schaad het niet zeg ik altijd maar! Het ontgift je lichaam en zorgt voor een goede doorbloeding! Het is alleen super smerig haha drink het met mijn neus dicht en dan snel een glaasje ranja erachter aan! We zullen zien!

Lfs Priscilla

Geplaatst

Priscilla, kom ik jou hier ook weer tegen..... heel veel succes met je cryo-tp.

Vanaf nu ga ik hier actiever meelezen en schrijven, want we hebben gisteren groen licht gekregen. Joehoe... de medicijnen heb ik inmiddels in huis, dus het is nu wachten dat ik ongesteld word.

Dag 3 beginnen met prikken, heerlijk, niet te lang :)

Op de dag van de punctie gaan ze dan kijken of het icsi met picsi of imsi wordt, hangt af van de zaadkwaliteit die dag. Ben benieuwd, maar ik heb er zin in :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden