Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Noor. Je hebt helemaal gelijk, ik had de vorige keer ook een hele dikke buik van alle follikels en dat gaat nu beter. Je weet op een gegeven moment ook niet zo goed meer wat je nou eigenlijk allemaal voelt! Vandaar misschien ook dat ik nu wel weer mee ben gaan schrijven omdat ik toch wat feedback van lotgenoten nodig heb... thnx!

Dat jij die punctie zonder verdoving doet!! Ik heb de vorige keer een roesje gehad en vond het nog steeds behoorlijk pijnlijk. (en ik ben echt niet kleinzerig :-))

Hoe ver ben jij voor je cryo tp?

Op naar maandag!

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@zjoediezzz welkom! daarom zijn we hier allemaal denk ik, om van anderen te horen hoe die het ervaren, om meningen kennis etc met elkaar te delen!

@roestvlek hier gaat het nog goed, merk nog niet echt veel van de hormonen maar vandaag pas de tweede keer gehad. De laatste dagen wel regelmatig

weer last van hoofdpijn das wel minder, maar lang leve de paracetamol! Ik ben de laatste dagen ook al aan de dunne (mijn vriend nu ook al) dus dat zal inderdaad

wel komen door de griep die er heerst, dat ik daar iets van meekrijg. Ik pik sowieso wel veel ziektes op (al heb ik tegen veel al genoeg weerstand) omdat ik

in de kinderopvang werk en daar toch regelmatig het ene griepje na het andere griepje voor bij komt :S

Achja, ik krijg er vaak maar een deel wat van mee en dat heeft bij mij meestel effect op mijn darmen maar ach als het daar bij blijft... heb ik niks te klagen.

Nu is het afwachten, dinsdag weet ik weer iets meer hoop ik (FM 1)

Geplaatst

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Danielle..: ICSI 2 (kort protocol)

Noekie1988: ICSI 1

Liminous: ICSI 1

Daisydoo: Cryo terugplaatsing 1

Appel: ICSI 2

roestvlek: ICSI 4

Sowiebo: ICSI 4

Joske: IVF 2

Zjoediezzz: IVF met uitval naar ICSI 2

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Noekie1988: 29-01 Deca 09-02 150 gonal F

Liminous: 05-02 starten met de pil

Daisydoo: bij 1e cyclusdag van februari aanmelden

Appel: 2 februari start puregon 200 eenheden,

roestvlek: 4 februari start deca, Menopur 150IE

Joske: 11 februari start deca, daarna 300 gonal F

Zjoediezzz: 29/01 start Deca, 05/02 start menopur

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM (Follikelmeting):

Zjoediezzz: Maandag 14/2 2e FM

Noekie1988: Dinsdag 15/2 1e FM

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Danielle..: 7 Februari

Testen:

Danielle..: 21 Februari

Geplaatst

tjee ik heb al even niet op het forum geweest...., best al weer veel geschreve. Ik zal straks even inlezen.

ik heb ook het lang protocol, begin op de 21 ste cyclusdag, dan op de 2e dag (waarschijnlijk na 9 dagen deca te hebben gespoten) beginnen met de gonal.

dus ik hoef helemaal niet 3 weken aan de deca...., is er dan 2 soorten lange protocollen?

nou ja in iedergeval morgen de eerste deca weer.

liefs joske

Geplaatst

Welkom lieve Zjoedizzz ( Ju.... ;)) Komen we elkaar hier weer tegen... alleen heette ik voorheen anders.

Mone, wat fijn zeg... goed dat je even gebeld hebt, want duidelijkheid geeft rust in je lijf.

HIer nog steeds niets te bekennen..... altijd keurig netjes op tijd en nu het MOET komen, komt het niet... ach jullie herkennen het wel.

lfs

Geplaatst

Ik sluit me aan in het rijtje van starters in februari, 2e ICSI poging na 8 x IUI. Fijn om op het forum te lezen, zoveel girlpower bij elkaar, dat moet wel goed zijn voor het resultaat toch! Sterkte voor iedereen

Geplaatst

Kijk, dat is nou fijn zeg. Meteen een reactie. Wat enorm veel berichten hier, en wat fijn om te lezen hoe het andere vrouwen en stellen afgaat. Samen gaat het makkelijker. Sowiebo ook veel succes met jullie duitse avontuur!

Geplaatst

Ja bedankt!!! Je zult merken dat dit een geweldig forum is waar je echt heel veel steun vindt. We zitten tenslotte helaas allemaal in hetzelfde schuitje.

Geplaatst

he meiden,

lees eigenlijk bijna elke dag mee met jullie reageer alleen niet maar wil wel even iedereen veel succes gewenst.

Ik moet toch even mn hart luchten. Ben al de hele week aan het testen met lh testen voor een cryo tp. Nu is die al vanaf dag 1 (zaterdag) licht positief dus ik netjes maandag bellen naar het zkh mocht die zelfde dag even voor de zekerheid langs komen voor een echo. Ze konden nog niet zien dat ik een eisprong gehad had dus moest nog even verder gaan met testen, de grootste fonkel was 14mm. De dagen daarna steeds een lichtpositieve test wat ze in het zkh als negatief aanschouwen. Vandaag maar weer even gebeld en mocht weer even komen omdat ik vandaag tot tegen stelling van de andere dagen helemaal geen streep zag. En wat blijkt nu heb mn eisprong al gehad en dus kunnen ze niet precies zeggen wanneer die is geweest en dus hebben we geen tp. Baal verschrikkelijk, al helemaal omdat het zkh tot eind april dicht is. En ik het voor die tijd ook niet meer ga halen.

Rot testen.

Schijnbaar komt het soms voor dat de testen alleen maar lichpositief/negatief zijn. De volgende keer gaan ze me elke keer een echo geven om het goed in de gaten te houden en zodra er dan 1 groot genoeg is moet ik pregnyl zetten, dan kunnen ze tenminste precies zeggen wanneer de eisprong is en wanneer ze een tp kunnen doen. Jammer genoeg doen ze dit nu pas.

Sorry voor het geklaag maar moest echt even mn verhaal kwijt.

Geplaatst

LaEllie welkom!!

@veer, tsja erg dubbel, als het zonder pregnyl had gekund was ook mooi geweest (de minder 'rotzooi' in je lichaam de beter lijkt me) maar wel erg balen dat je nu zolang moet wachten!! Welk ziekenhuis ben je voor de behandeling als ik vragen mag?!

We zitten inderdaad allemaal in hetzelfde schuitje, wat natuurlijk jammer is, iedereen heeft (neem ik aan) liever geen hulp van buitenaf nodig maar aan de andere kant hebben we nog wel een kans om wel zwanger te worden, het is maar net hoe je het bekijkt.

Geplaatst

wij zitten in het erasmus mc en die gaan verbouwen en dus zijn er geen tp en puncties.

was ook wel blij geweest als het zonder pregnyl had gekunnen, inderdaad hoe minder 'rotzooi' hoe beter maar als het zkh niet dicht ging had ik het ook niet zo heel erg gevonden.

en ook ik ben blij dat er gelukkig andere manieren zijn om zwanger te worden tegenwoordig anders hadden wij na de ziekte van mijn man nooit een mooie dochter gehad.

hoe gaat het spuiten bij jou voel/merk je al iets

Geplaatst

Heb me vanddag aangemeld bij dit forum, maar voel me ook geroepen door dit topic! Hi, ik ben ilse heb me al voorgesteld met een lang verhaal, maar ik ben sinds gisteren met spuiten begonnen. Ik moet nog erg wennen aan de afkortingen die hier gebruikt worden haha maar al doende leert men.

Volgens mijn kalender heb ik 22 feb mijn eerste controle echo, mits mijn menstruatie is geweest. Heb tot nu toe weinig bijwerkingen van de spuiten deca, maar ja lijkt me ook logisch na 2 dagen. Laat ik er maar van genieten zolang ik nergens "last" van heb! Ik wordt trouwens in Ede behandeld en ga de ivf in Nijmegen krijgen, zijn er hier meer uit de buurt?

Geplaatst

@Sowiebo: Lief van je & helaas... we meet again! Als ik toch eens een kaboutertje tegen zou komen... dan weet ik wel wat ik zou wensen voor iedereen hier! :-))

@ Veer: Welkom hier ook, ik las je stukje over je ovu testen. Ik heb zelf altijd ovulaady testen die ik op de ivf afdeling kan kopen, van die cassettes zijn echt super duidelijk (en niet zo duur). toen had ik later een keer die ovutesten van kruidvat (die zijn ook niet zo duur)van die sticks en die waren echt heel erg onduidelijk! Ik had dagen achter elkaar een zelfde roze streep die niet overtuigend een LH piek aangaf... elke dag net een beetje te licht! Misschien had jij ook die? Volgende keer misschien die ovulady eens proberen? En heeft iemand anders hier ervaring mee?

Verder ook welkom aan iedereen die zich aansluit... we zullen genoeg steun vinden hier!

lfs, Judith

Geplaatst

@ mutske eerst welkom en heel veel suc6 natuurlijk!!! ik heb de 22ste ook een uitgangsecho en loop ook in nijmegen alleen dan voor icsi...

heb je je echo in nijmegen of ede?

liefs moon

Geplaatst

Een hartelijk welkom voor alle "nieuwe" meiden! Gezellig en leuk die drukte :-)!

@veer, ik gebruikte de digitale ovutests van clearblue voor een cryo tp. Die zijn erg duidelijk, geen misverstanden maar wel een stukje duurder. Ik geloof dat ik via internet voor 7x 27euros heb betaald. Die paar euros meer zijn mij waard, het is zo een stuk duidelijker. Jammer, dat het EMC niet meteen met het voorstel kwam om de cryo tp met pregnyl te bestemmen. Deze informatie heb je nu weer mee (ook baal je nu onzettend van) en volgende keer kan je meteen assertief op handelen. Vind het trouwens een superresultaat om een cryo tp in het EMC te halen! Super hoor! Ze zijn daar zo streng met het invriesbeleid en je hebt het wel gehaald! :)

Ik heb morgen de 1e FM!

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Van harte welkom LaEllie, Veer en Mutske (Ilse)!

Jeetje Veer wat zul je ontzettend balen.

Ilse ja ook hier weinig bijwerkingen van deca. Alleen heel gek wat pukkeltjes in mijn nek. Dat is elke keer zo. Na ja, beter dan op de neus :-)

Groetjes allemaal en sterkte met wachten.

Noor

Geplaatst

@ roestvlek heel veel suc6 morgen... Spannend!!!

@ liminious hoe gaat/is het met jou?

@ danielle hoe gaat het.. Eerste wachtweek bijna voorbij toch.. Heb er nog geen ervaring mee maar die wachtweken lijken me echt ZO SPANNEND!!!

Iedereen fijn weekend...

Geplaatst

Welkom ''nieuwe'' lady's!!!! Nog meer girlpower hahaha

Roestvlek, en hoe was je eerste fm???

Veer, wat ontzettend balen!!! Nog meer wachten pfff

Ja.. De eerste wachtweek is bijna voorbij, pff ik heb al een buik alsof ik 3 maanden zwanger ben, ik krijg echt allemaal reactie.. Ook mensen die niet weten dat we ''bezig'' zijn vragen ben je zwanger?? Het zijn mijn darmen.. Pff ontbijtkoek, pruimen, sinasappels, roosvice lacto, en zo kang ik nog wel even door gaan niks helpt :)

Ik heb echt de neiging eerder te testen dan volgende week maandag, ik heb afgesproken met me zelf (als ik nog niet ongesteld ben) volgende week zaterdag testen te kopen en dan kijken of ik zondagochtend of maandagochtend ga testen :) Pff zenuwslopend hahah

Geplaatst

Welkom iedereen!!

@ roestvlek, ja ik ben ook erg nieuwschierig, hoe was je fm???

@veer ja dat is erg vervelend maar misschien ook wel even goed om er even 'tussenuit' te zijn

@Danielle, mmm, ja, leuk zulke vragen, ze moesten eens weten.... het lijkt mij ook erg moeilijk, die tweede week, het wachten..

Hier gaat het wisselend, heb weer standaard iedere avond hoofdpijn! Gister veel last van licht in me darmen, voor me gevoel een erg opgezette buik, en ik voelde goed dat de hormonen hun werk deden, vandaag tot nu toe nog geen last maar gister begon het ook ergens smiddags dus het kan nog weer komen :S

Geplaatst

Meiden, even kort want we moeten zo weer weg... Alles goed gegaan, we denken rond de 9 follikels zullen mee doen. Maandag 2e fm, woensdag 3e fm en waarschijnlijk dan s avonds pregnyl prikken, vrijdag punctie. Dat is de eerste schatting, So far So good... Nu weer wachten tot maandag, ik ben tevreden! Fijn weekend allemaal en natuurlijk nog een warm welkom aan alle nieuwe meiden!

Geplaatst

@ roestvlek nou mooi toch... op naar maandag!!!

hier een lekker rustige zaterdag... beetje aanrommelen in huis,boodschappen gedaan en zo lekker met een tijdschrift op de bank...

morgen een dagje naar mijn ouders en naar mijn broertje [emmeloord ;)) want mijn kleine neefje word 2 jaar... gezellig!!!

heb gelukkig [tot nu toe] weinig last van de deca... alleen moe maar gelukkig geen hoofdpijn ofzo...

meiden fijn weekend!!!

liefs moon

:aaaflowersmiley:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden