Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joehoe Roestvlek ( aparte naam trouwens).....op naar een mooie eierhandel.

Hier nog steeds geen ongi te bekennen, grrr..... kom maar op met die duivels ;)

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw roestvlek, super!! Eindelijk!! Weer een stapje dichterbij!!

Sowiebo, als je er op zit te wachten duurt het altijd zo lang.. Wanneer moet je eigenlijk ongie worden en ben je regelmatig ongesteld.

Hier gaat het goed, word alleen gek van het thuis zitten en ga morgen dan ook een half dagje werken.

Mijn man is het daar helemaal niet mee eens.. Maar voel me goed en heb een kantoorbaan dus niet heel intensief..

Hoelang na de punctie gingen jullie weer aan het werk?

Liefs Danielle

Geplaatst

Hoi Daniëlle,

Ja, ik ben regelmatig... verwacht het morgen toch echt wel, dus ben benieuwd ;)

Kan me voorstellen dat je weer aan het werk wilt, kun je je zinnen ook een beetje verzetten. Anders gaat de tijd soms zo tergend langzaam.

Maar goed, meestal bleef ik thuis vanaf de punctie t/m tp.

Één keer ben ik een week thuis gebleven, het viel toen precies in een vakantie. Werk in het onderwijs, vandaar.... Maar goed, als het goed voelt en je wilt weer, ach waarom niet? Je moet doen waarbij jij je het beste voelt.

Zie trouwens dat jij in het ziekenhuis van Sneek loopt, ben daar geboren, wel in het oude ziekenhuis ( langs het spoor).

Woon je ook in Sneek?

Geplaatst

Hoi Sowiebo,

Ohh dat scheelt alweer, ik ben benieuwd en hoop dat je het dan ook echt morgen word.. Kun je weer verder naar de volgende stap!

Voel me inderdaad ook goed dus ga lekker werken morgen ;)

Nee, ik woon in de Noordoostpolder, kon kiezen uit Lelystad en Sneek in die tijd. Lelystad is niet helemaal mijn ziekenhuis dus mocht ik door naar Sneek, wij lopen nu in Zwolle..

Liefss

Geplaatst

Danielle super dat je in het bezit bent van twee prachtige embryo's! succes in de lange wachtweken.

Ik zou als het voor jou goed voelt lekker gaan werken.

Roestvlek fijn dat je mag beginnen met strimuleren. Succes.

Mone heb je last van de botte naaldjes bij de decapeptyl?

Ik vind dat echt de rotste spuiten!!

Ik ben nu aan de deca en progynova. Volgende week echo en hopleijk doet de progynova z'n werk en

maak ik van m'n baarmoederslijmvlies een heel mooi bedje voor de embryo('s)

groetjes,

roos

Geplaatst

@ roestvlek super meid!!! weer een stapje verder... nu op naar zaterdag... spannend!!! broedse in ieder geval

@ sowiebo hoop ook voor je dat je het morgen word... kun je weer verder

@ rosella tja... die naaldjes van de deca

de ene keer gaat ie er vrij makkelijk in... en de andere keer moet ik echt [soms best wel hard] drukken/duwen

maar goed wat moet dat moet... maar vergeleken met de puregon-naaldjes is de deca echt k*t

en trouwens heel veel suc6 met jullie behandeling!!!

@ danielle als je je goed voelt zou ik ook gewoon gaan werken... heb je ook wat afleiding... denk ik ook wel fijn...

las trouwens dat je in de noordoostpolder woont... grappig daar kom ik ook vandaan...

ben geboren in emmeloord... maar woon inmiddels alweer bijna 9 jaar in twente...

mijn vriend komt hier vandaan vandaar...

fijne avond nog

liefs moon

Geplaatst

@ Rosella, lees dat jij Progynova en Deca. gebruikt, mag ik vragen waarom? Heb hier nl. nog nooit eerder van gehoord. Ik had een cryo-tp met alleen Progynova en later de Utrogestan.

@ Moon, bij jou zitten de eerste deca's er ook alweer in, voel je je nog goed?

Die naalden zijn soms een drama inderdaad, echt doordauwen en tanden even op elkaar ;)

Gelukkig voor mij geen deca. deze poging. Ik ga aan de Cetrotide/Puregon/Menopur.

Alleen wat ik me afvraag, Menopur en Cetrotide bewaar je buiten de koelkast, klopt dit?

Heeft hier iemand ervaring mee?

Geplaatst

@roestvlek, super dat je groen licht hebt gekregen, wij zitten trouwens vlak bij elkaar wat betreft spuiten. ik heb morgen mijn start echo en bij groen licht mag ik dan beginnen te spuiten :D

@Danielle, tsja ik heb aan mijn werk doorgegeven dat ik in ieder geval tussen de punctie en tp niet werk en miss 1 a 2 dagen na de tp ook niet maar ik werk als leidster op een kinderdagverblijf dus dat ik lichamelijk wat belastender (weet niet of dat een woord is maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel :D )

Hier begint de gezonde spanning te komen, morgen start echo dus. Hopen dat alles goed is en ik beginnen mag met de gonal f.

Geplaatst

hoi

@ noekie1988 en hoe is de start-echo gegaan? alles goed....

@ danielle inderdaad klein wereldje soms ha..ha..ha..

@ sowiebo kun je ook al een stapje verder???

hier vandaag volgens mij de eerste tekenen van mijn ongi gespot... [eigenlijk dinsdag pas verwacht] nou vroeg ik me af of dat invloed kon hebben op mijn uitgangsecho... [omdat het dus 5 dagen eerder is] volgens mij niet want even kort gezegt deca legt je cyclus stil en puregon stimuleert... en mijn dosis puregon en wanneer ik daar mee mag beginnen word bij de echo bepaald... dus niks aan het handje toch???

het zit me niet helemaal lekker dus dacht vraag het jullie even...

vanochtend lekker gewerkt,mocht een uurtje eerder weg [altijd leuk] zo nog even wat huishoudelijke klusjes doen en dan fijn van het mooie weer genieten

liefs moon

Geplaatst

Hey Mone, ik zou ff bellen als ik jou was. Hier in Nederland heb je vaak op dag 5 de uitgangsecho en als deze goed is, mag je idd deze dag met de Puregon beginnen. Maar omdat je nu dus eerder ongesteld bent geworden, zou ik toch even horen. Want het lijkt mij dat je nu eerder terecht kunt, omdat dag 5 nu ook eerder is bij jou dan 22 feb.

Of zijn er andere afspraken gemaakt? Lees nl. je handtekening, maar hoe kun je dat nou van tevoren afspreken of ben je aan de pil, zodat ze je beter kunnen plannen?

Hier nog steeds geen duivels... wachten, wachten... maar ik wil zo graag ;)

Geplaatst

En..Danielle hoe beviel het werken?

Mone ik sluit me aan bij Sowiebo ik zou ook even bellen.

Sowibo ik doe de cryoterugplaatsing in een volledig gestimuleerde cyclus, omdat ik PCO heb.

Dit houdt in dat ik eerst aan de deca moet dan aan de progynova en daarna aan de utrogestan.

Als ik zwanger wordt dan moet ik de utrogestan tot 12 weken blijven gebruiken, omdat ik natuurlijk

geen gesprongen eiblaasje heb. Na 12 weken zwangerschap is de placenta zover ontwikkeld dat de

utrogestan niet meer nodig is.

Ik hoop dat je het zo een beetje snapt.

groetjes,

roos

Geplaatst

@mone, echo was goed, we hebben groen licht :D dus de eerste gonal f zit er in :D volgende week dinsdag heb ik de eerste fm :D

Mijn ongesteldheid is nu zo goed als over en ik had dus vandaag de echo.. maakt niks uit! ook op de medicijnen heeft het geen ivloed

dus niks aan de hand! Maar in jou geval zou ik voor de zekerheid inderdaad even bellen!

Geplaatst

Wat fijn Noekie, op naar de volgende stap.

Alleen zit het bij Mone even anders, als ik het zo lees. Haar uitgangsecho staat pas 22 feb. gepland en dat is laat, is pas over een kleine 2 weken. Dan groeit er alweer een follikel.....

Geplaatst

Noekie, perfect - je komt ons nu vrijgezellen :-)

Sowiebo, hopelijk zet het nu eindelijk ook door voor jou. Ik snap je helemaal, had hetzelfde vorige week! Ik bewaar mijn Menopur gewoon mee in de koelkast. Het hoeft niet maar kan ook geen kwaad, de koelkast bereikt niet de vriespunt. Menopur mag alleen niet boven 25 graden bewaard worden. Heb jaren geleden eens cetrotide gebruikt, maar weet het helaas niet meer. Ik doe alles in de koelkast en dan hoef ik ook niet de weersomstandigheden/kamertemperatuur in de gaten te houden.

Rosella, de 16e schiet ook al op - nog 1 week te gaan! De count down is ook voor jou begonnen :-)

Mone, zit/zat je aan de pil? Dan begrijp ik het en anders moet ik echt wel contact opnemen met je ziekenhuis.

Danielle, hoe ging je werkdag? Hoe gaat het met je? Blijf positief he!

Zelf zit ik nog welles te klooien met het mengen van de Menopur...maar met elke keer gaat het een stuk beter :-) Moet ook wel zeggen dat ik pas sinds gisteren aan het stimulere ben en toch voel ik al wat bijwerkingen. Hiervoor met de Gonal-F vond ik het allemaal prima gaan en voelde nauwelijks wat. Nu toch best moe, mijn buik is al wat opgezet, vanochtend aan de " dunne" (sorry hoor...) geweest en mijn borsten zijn ook al gevoelig (dat vind ik wel raar maar misschien hoort dit ook bij, kon het bij de bijwerkingen niet terug vinden...) Sowiebo, gebruik jij ook Menopur? Hoe voelt het bij jou?

Geplaatst

Hey Roestvlek, dit is de eerste keer dat ik Menopur icm Puregon ga gebruiken. Ben nog niet begonnen, begin op cd 3!

Balen dat je al zo'n last hebt van de bijwerkingen.....

Ennuh... oefening baart kunst zeggen ze altijd ;)

Geplaatst

hey meiden

heb mijn prikschema er even bij gepakt... en mijn ongi klopt wel... [heb me 14 januari aangemeld... in nijmegen mag dat op de eerste dag helder rood bloedverlies... heb meestal 2 aanloopdagen zeg maar... dus ongi is op schema [sorry was dus compleet in de bonen]

ben er meestal na een week weer vanaf... dus heb dan ongeveer een week na afloop van mijn ongi de uitgangsecho... zal wel kloppen allemaal [toch???] ben niet aan de pil ofzo... denk dat het er misschien wel mee te maken heeft dat ik de vorige keer zo slecht op de medicatie reageerde qua follikels...

misschien morgen toch maar even bellen ha..ha..ha..

Geplaatst

Mone, als je het vandaag echt geworden bent, zou ik toch even bellen....

Want voor mijn gevoel pas over 2 weken gaan stimuleren... ik weet het niet. Heb nu verschillende pogingen achter de rug en ik moest me altijd op dag 1 aanmelden en had dan op dag 5 de uitgangsecho.

Misschien kun je eerder terecht. Succes, laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Geplaatst

Hoi Mone / Sowiebo,

Zou het kunnen dat Mone lang protocol doet? Ik moet dat ook altijd en het begint altijd eerst met 2 a 3 weken deca en dan pas stimuleren. De deca zorgt er voor dat het hele systeem plat ligt, dus er groeit meestal geen follikel. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen/gelezen hoor.

Rosella: wij zitten wel heel dicht tegen elkaar aan! Ik mag de 14e BMS laten meten en dan 's avonds pregnyl, zaterdag kleintje ophalen. (als hij/zij het overleeft uiteraard).

Noekie Proficiat met je eerste spuit! Dan gebeurt er tenminste wat he!

Roestvlek: ja met menopur heb je iets meer bijwerkingen, heb ik ook elke keer gehad. Behalve de dunne maar eventueel kan dat ook komen omdat er buikgriep heerst. Ik hoop het niet voor je want je wilt nu natuurlijk even helemaal gezond blijven de aankomende 9 maanden! :-)

Groetjes en fijne dag!

Noor

Geplaatst

Hoi meiden

Heb toch maar even ziekenhuis gebeld vanmorgen.. En het is zo zoals noor zegt..

Dus ik weer helemaal gerustgesteld :)

Maar hartstikke bedankt voor het meedenken en het advies

Liefs moon

Geplaatst

Mone, duidelijkheid geeft weer rust... Het lange protocol werkt weer anders. Nog een kleine 2 weken en dan mag je beginnen met stimuleren, spannend.

Noekie, hoe voel jij je? Ik voel me intussen beter. Gelukkig, geen "dunne" meer :-)... Voor de rest voel ik de hormonen door mijn lijf gieren, voel dat de eierstokken vol op aan het werken zijn. Hopelijk zijn er zaterdag een mooi aantal op de echo te zien. Heb echt wel geen idee, hoe het zal gaan lopen met de Menopur. Je hoort/leest verschillende dingen erover, meestal dat je minder veel follikels produceerd dus stel me er een klein beetje op in. Hoop maar dat de 150IE per dag genoeg zijn/waren plus hoop ik maar niet dat er eentje tussenzit die alles opneemt en ver voor de rest ligt -aaahhh.... Er kan natuurlijk (weer) van alles gebeuren, we zullen moeten afwachten :) en niet gek laten maken!

Rosella & Noor, voor jullie begint het volgende week spannend te worden! Ik hoop echt dat wij met zen allen volgende week een mooie suc6-volle tp krijgen!

liefs, roestvlek

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou mij graag hier aansluiten... ik ben 29/01 met deca begonnen voor IVF/ICSI 2 De eerste week was geen succes vanwege ongi die niet doorzette, ik zit nu dus volgens het schema pas op CD 8 ipv CD 13. Vanmorgen FM gehad en zit nu op 11 mm +/- 10 eicellen. Bizar eigenlijk, maar het viel mij een beetje tegen doordat ik de vorige keer uiteindelijk 22 follikels had met 18 reipe eicellen. (wat zeur ik eigenlijk??)

Er lagen er meer klaar bij mijn 1e echo, dus nu is de menopur verhoogd naar 4 ampullen per dag... maandag terug voor de volgende FM: Het blijft maar spannend allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, maar was zo emo door de hormonen dat ik nog niet wilde meekletsen. Ik heb nu het idee dat mijn lichaam er een beetje aan gewend is en ik voel mij dus gelukkig ook beter dan een week geleden.

@ Roestvlek: mijn ervaring tot vandaag is dus wel een heeeeeleboel eicellen met menopur, zo nodig knallen ze gewoon die dosis omhoog!! Ben benieuwd wat het doet...

Succes & sterkte allemaal... Ik zal het lijstje even proberen naar bovan te halen.

Liefs, Judith

Geplaatst

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Danielle..: ICSI 2 (kort protocol)

Noekie1988: ICSI 1

Liminous: ICSI 1

Daisydoo: Cryo terugplaatsing 1

Appel: ICSI 2

roestvlek: ICSI 4

Sowiebo: ICSI 4

Joske: IVF 2

Zjoediezzz: IVF met uitval naar ICSI 2

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Noekie1988: 09-02 150 gonal F

Liminous: 05-02 starten met de pil

Daisydoo: bij 1e cyclusdag van februari aanmelden

Appel: 2 februari start puregon 200 eenheden,

roestvlek: 4 februari start deca, Menopur 150IE

Joske: 11 februari start deca, daarna 300 gonal F

Zjoediezzz: 29/01 start Deca, 05/02 start menopur

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

Sowiebo: 3 februari ( ovb)

Noekie 1988: 09-02 Startecho

Liminous: 5 Februari

roestvlek: zondag 6-2-2011

FM (Follikelmeting):

Zjoediezzz: Maandag 14/2 2e FM

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Danielle..: 7 Februari

Testen:

Danielle..: 21 Februari

Geplaatst

Hai

Van harte welkom Judith! Leuk dat je nu wel mee wilt schrijven.

P.s. 10 follikels is echt een prachtig resultaat hoor! Ik weet niet of het de absolute waarheid is, maar volgens mijn prof is dat wat ze eigenlijk maximaal als aantal willen hebben. De kwaliteit i.g.v. heel veel follikels schijnt niet altijd je het van het te zijn. Zoiets dat de spoeling verdunt ofzo. Maar nogmaals....... iedere gyn heeft daar zijn eigen ideeen over. Ik was in het begin ook altijd teleurgesteld als ik er maar 5 of 6 had, maar uiteindelijk is uit zo'n "leg" wel onze zoon geboren. Dus ik hoef er niet per se meer te hebben, is alleen maar vervelend bij de punctie (die doe ik altijd zonder verdoving vandaar). Tien is echt een super aantal, wees er maar heel gelukkig mee!

Alvast heel veel succes en ik lees graag met je mee.

Gr

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden