Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tamaar: Heel veel sterkte met het verwerken van weer een grote teleurstelling.

@Sonnie: Heel veel succes op het wachtbankje en houdt je "pepernootjes" maar lekker warm bij je de komende maanden.

@Meiske: Hoe is het met je? Heb je nog verhoging gehad sinds gisteren? Ik hoop dat je het onder controle hebt kunnen houden.

@Angelique: Ik zie dat je morgen mag testen. Heel veel succes gewenst en hopelijk maak je het wachtbankje weer wat groener.

@TK: Meid, wat een teleurstelling. Ik hoop dat het niet doorzet. Veel succes.

Groetjes

Daniella

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

even een kort berichtje van mij, ik heb net een test gedaan, Kruidvat 2 voor € 5,- en deze is positief. Ik ben veel te vroeg, dag 12 na de punctie maar ik voel me zo anders...

ik ben erg blij maar ook doodsbenauwd!

nu maar hopen dat de testen donkerder worden.....

Geplaatst

Oh Babeth, wat ontzettend spannend voor jullie.

Kan me voorstellen dat je doodsbenauwd bent.

Alvast van mij een voorzichtige felicitatie en blijf positief denken.

Hoop dat hij snel heeeeeel donkerder zal worden, het is je zo gegunt.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Babeth, wat lees ik?? O, wat spannend, ik hoop dat de testen donkerder worden en dat het helemaal goed gaat, maak alvast een klein vreugde dansje hoor!! :-)

Alle meiden die nog in de ww zitten, heel veel succes nog!

Meiden die neg. getest hebben, heel veel sterkte gewenst!

Loes, Gaby en Dee, gefeliciteerd!!

Geplaatst

Hallo,

@ babeth, o wat zou dat super zijn! Zwanger! Ik hoop het zo voor jullie!! Ik blijf wel veel hier lezen, ben zo benieuwd naar iedereen hoe het allemaal afloopt...

Vandaag naar zhuis geweest voor de officiele bloedtest. Hcg was 3500. Erg mooi vonden ze daar. 29 december hebben we onze eerste echo om te kijken of er hartactie is!

Moet nog zolang wachten~!!!

Voor iedereen verder heel veel succes!!!

liefs Loes

Geplaatst

Babeth, wat een geweldig positief nieuws! Een streep is een streep, en hoewel nog erg pril, denk ik al: op naar een mooie echo over enkele weekjes.

Voor de wachtenden: veel succes, hopelijk verschijnt er veel groen.

Voor de negatieve testers: veel sterkte!

liefs, henkie

Geplaatst

Hoi hoi,

Zojuist de TP gehad van 2 embryo's.

Het gelukkige gevoel dat ik 6 bevruchte embryo's had is behoorlijk getempert. De embryo's waren van een matige kwaliteit. Eentje van 5 en eentje van 6 cellen. Terwijl volgens de arts ze pas tevreden waren als ze minimaal 8 cellig waren. Alle vitamine pillen en dergelijke ten spijt.

Ook heeft het wel een half uur geduurd eer de embryo's op hun plek zaten, tangen, diverse soorten slangetjes en heel veel zuchten van de arts zijn de revue gepasseerd. Maar ze zitten erin. En hopelijk blijven ze erin zitten. Maar mn goede hoop is wel bijna verdwenen.

Lottepot

Geplaatst

Babeth, wat enorm spannend. Kan me je onzekerheid heel goed voor stellen..... wouw!! Je bent gewoon weer zwanger!! Alvast voorzichtig gefeliciteerd meid!! 'voelde' je je eigen ook zwanger??

Hier een enorm dipperig mens..... Bah!!

k denk dat ik straks eerst eens lekker ga janken. K voel me zo down. k denk dat alle spanning van de afgelopen weken eruit komt... alles voor t eerst natuurlijk, dus reuze benieuwd, en steeds ga je n stapje verder.... tot na de terugplaatsing...... en nu....nix...... k voel me zo 'leeg' en k kan het negatieve gevoel niet van me af zetten!! k zie al zo tegen volgende week op, dat ik moet gaan testen, k wil helemaal niet testen... en natuurlijk ook weer wel.... maar die angst voor een negatieve test!! k heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was.... k ging testen met een enorm rare test, écht een hele grote, daar zat ik mee op de fiets in m'n hand.....naaa jaaa....

k moest het ff kwijt hor, ff klagen.... ben blij dat dat hier kan en mag..... k heb ook voortdurend, vanaf een zaterdag last van m'n buik, k dacht eerst van de bollen, maar t is niet zozeer na dat ik ze ingebracht heb, t is ook gerust uren en uren later pas, of s ochtends als ik wakker word, nog voor ik de bollen in breng.... k weet t ook niet.

Gaat m'n vriendin ok nog lekker zitten vertellen dat het verlangen bij hun ook steeds meer komt....ja héhé.... logisch, dat heb ieder stel.... maar ik wil eerst!! k weet wel dat ik daar niks over te zeggen heb, maar ik wil niet dat hun eerst zwanger raken.... want naast dat het m'n beste vriendin is, is het ook m'n schoonzus..... en nu voel ik me ook weer egoistisch dat ik het dan hun diep in m'n hartje nog niet gun..... wat ben ik voor een vriendin.... gelukk. is ze heel lief voor me, en zegt ze altijd 'k verwacht niet dat je leuk ga reageren, maar ik wil niet dat het tussen ons in komt te staan, dus ik praat er wel over' aan de ene kant vind ik dat fijn.... maar t blijft pijn doen.... t idee dat hun het misschien wel krijgen wanneer ze het willen..... o jongens.... k begin al bijna je janken.....

k zie t geloof ik ff nie meer zitten....

liefs

Geplaatst

Hoi Lottepot

Vervelend als de artsen zo reageren op matige embryo's, want dat geeft je idd dan niet veel hoop.

Meid, er zijn er ook die zwanger raken van een 4-cellige embryo, dus geef de moed en hoop alsjeblieft niet op.

Blijf positief en wie weet heb je binnenkort wel een positieve test.

Heel veel succes in je wachtweken en ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Tweety

Deze gevoelens komen me heeeeel bekent voor en is idd heel moeilijk om hier mee om te gaan.

Om je heen wordt of is iedereen zwanger zonder er moeite voor te doen en dat is in onze ogen zo oneerlijk.

En dat je je nu "leeg" voelt van binnen dat zijn alle spanningen en emoties die er nu uitkomen in je wachtweken.

Altijd die angst die overheerst als de testdatum dichterbij komt. Het is psychisch gewoon heel zwaar.

Ik zie dat je 14 december mag testen en ik hoop dan ook voor je dat hij positief zal zijn.

Probeer wat afleiding te zoeken deze laatste week, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Nog heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Slecht nieuws vanuit hier. Bloedverlies. Heb de hoop opgegeven al heeft het nog niet helemaal doorgezet.

Moet van het z.huis nog wel bloed laten prikken voor de zekerheid, maar ik heb geen hoo pmeer.

Ben zo verdrietig. Zou deze maand uitgerekend zijn en had zoveel hoop op een beetje nieuw geluk deze maand.

Geplaatst

Dank je wel voor je begrip Daniella, Dat vind ik zo fijn hier, op dit forum.

k denk idd. ook dat het de spanning is die eruit komt nu... pfftt... ik had niet verwacht dat het zo zwaar was!!

En ja, het voeld zo oneerlijk, als al die mensen 'gewoon' zwanger worden.... t doet zoveel pijn!!

Hoe voel jij jezelf? lukt het om alles een beetje op een rijtje te krijgen, en om rust te krijgen?

k ga proberen veel afleiding te zoeken, k heb al aardig wat geplant voor deze week.

Annelot; Sterkte, heel veel sterkte meis!!

Liefs

Geplaatst

Lieve Annelot

Meid, wat een verdrietig nieuws. Het is ook zo oneerlijk.

Had je zo dat beetje nieuwe geluk gegunt deze maand.

Heel veel sterkte.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Annelot wat ontzettend rot voor jullie en dat is nog zachtjes uitgedrukt...... Sterkte

Babeth nogmaals gefeliciteerd, dat het maar lekker bij je mag blijven wonen de komende 8 maanden!!

T.k wat zuur zeg wat bloedverlies, jij ook veel sterkte.

Tweety heel herkenbaar deze gevoelens, die kennen we allemaal wel. Mijn psych zei dat het heel normaal is dat je je zo voelt van tijd tot tijd. Niet teveel tegen vechten, erover praten eventueel en accepteren dat het mag, je zo voelen.

Lottepot wat een rare opmerking van de arts zeg. Er zijn legio kindjes geboren uit 4 en 5 cellige emmy's hoor. Ik zou zeggen laat die arts maar eens een poepje ruiken (figuurlijk gezien dan)

Geplaatst

Hoi Tweety

Ik kan het momenteel gewoon nog niet loslaten, want het blijft maar in mijn hoofd rondspoken.

Ik hoop dan ook dat ik snel wat rust zal vinden, want dit vind ik echt geen pretje zo.

Het heeft denk gewoon even zijn tijd nodig allemaal.

Groetjes

Daniella

Geplaatst
Hoi Tweety

Ik kan het momenteel gewoon nog niet loslaten, want het blijft maar in mijn hoofd rondspoken.

Ik hoop dan ook dat ik snel wat rust zal vinden, want dit vind ik echt geen pretje zo.

Het heeft denk gewoon even zijn tijd nodig allemaal.

Groetjes

Daniella

Wat onwijs moeilijk zeg!! Het is ook niet iets wat je 'ff' los laat, want het hoort bij je leven!!

K hoop dat je rust mag krijgen, geef jezelf de tijd!!

k Heb heel veel respect voor je, de weg die je al gegaan bent, en dan nog zo positief naar anderen toe!!

K gun het je zo van harte, dat jij het dan zelf ook mag mee maken, en dat zal je zelf ook wel hebben denk ik!!

heel veel sterkte meid, heb je hulp van een psycholoog o.i.d.??

Ik wel, ga er morgen weer ff 'luchten'.

Liefs :hugs2:

Geplaatst

Ik wil er een paar mensen speciaal uitlichten:

OOOOOOOOHHHH! Babette.. wat een goed bericht. Dat ziet er voor nu alvast heel goed uit, ik gun het je zo! Word je dan ook een "uitgerekend in augustus mama"?

Witje.. ik wens je alle geluk met deze poging! Jij wacht ook al zo lang.

Liefs Pien

Geplaatst

Witje dat zou geweldig zijn! Hier inderdaad een cryo-tweeling en we hebben ook behoorlijk wat TP's gehad. Ik hou je in de smiezen!

Liefs Pien

Geplaatst

hoi meiden

Annelot, wat ontzettend ellendig!!!! het was fijn geweest als de extra pijn in deze maand een beetje verzacht zou kunnen worden door de komst van een broertje of zusje voor jullie zoontje*, sterkte!

Tweety, dat gevoel van leegte en onzekerheid zullen velen hier herkennen, helaas kan niemand dat gevoel zomaar wegnemen, ik hoop dat het schrijven hier je wat verlichting brengt, succes met de laatste zware wachtdagen. En in antwoord op je vraag, ja ik voel zwanger, maar omdat ik niet fit ben dacht ik dat de misselijkheid daarmee te maken had.

Loes, wat een enorm hoge waarde al!

voor mij is het nu een zwangerschap zonder bloedprikken, wel apart

haha Pieneke, dit keer ben ik geen sponsor van het HCG-topic, en inderdaad, als het blijft gaan een augustusmoeder....

meiden, bedankt voor de lieve reacties, ik hoop echt dat velen gaan volgen!!!

Liefs

Babeth

Geplaatst

Annelot wat ontzettend klote zeg! Heel veel sterkte!

TK wat een onzekerheid en spanning! Ik hoop zo voor je dat het niet doorzet!

Tweety meissie toch! Heel herkenbaar hoor, ook mijn gedachten schieten alle kanten op van positief, naar weer heel negatief! Gisteren Sinterklaas met de broers en zussen van mijn vriend en hun kinderen. Op zich heel leuk, maar het doet idd ook pijn als je ziet met welk gemak deze kinderen er gekomen zijn, en wij zo moeilijk.... En natuurlijk gun je het iedereen maar toch maakt het je een beetje jaloers. Dat is toch ook logisch!

Ik heb veel gehuild na de punctie, alles kwam er gewoon uit, terwijl ik de hele behandeling geen traan heb gelaten en alles nogal nuchter kon bekijken. Nu voel ik me wel weer beter, maar het wachten is zoooo moeilijk nu. We kunnen er niets meer aan doen. We worden zwanger of niet......

En op zich voel ik me wel fijn dat er gewoon een emmy van ons tweeën in mijn buik zit! We zijn een beetje mini zwanger zo voel ik het. Zo ver zouden we zelf in ieder geval nooit zijn gekomen!

Babeth wat superrrrrrrr een positieve test nu al!!!! Dat is in ieder geval een heeeel goed begin! Ben echt blij voor je en hopelijk wordt die streep steeds donkerder!

Liefs Miekske

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden