Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oké, beetje vroeg, maar hier is ie dan alvast, het volgende wachtbankje enne: december feestmaand, lijkt mij alvast wel een fijn motto! Gisteren in Gent geweest om de vorige behandeling te evalueren en nieuwe schema te maken: mag ineens zaterdag al aan de Menopur, yes dit gaat lekker snel zo. 19-11 eerste fm, ben benieuwd: ben van 112,5 Menopur naar 150 gegaan, hopelijk nu meer rijpe eicellen dan de 2 van vorige keer. Heb er weer zin in...

• Replies 962
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Jett

Ik begin eind november weer met mijn 4de ICSI behandeling en zal mijn testdatum dus ook in december gaan vallen.

Dus kom ik hier maar even gezelllig meebabbelen alvast.

Ik zie in jouw handtekening dat je al heel wat behandelingen achter de rug hebt.

Mag ik je vragen waarom er in Gent gekozen is voor IVF met assisted hatching???

Ik heb het daar namelijk ook met mijn gyn over gehad, maar volgens hem zijn er nog geen "echte" bewijzen dat het helpt om zwanger te raken.

Ik zou namelijk bij deze 4de behandeling ook wel eens iets anders willen proberen.

Wat geweldig dat je al moeder bent geworden van een zoontje en kan me heel goed voorstellen dat je er graag een tweede bij zou willen hebben.

Fijn voor je dat je deze zaterdag al kan gaan beginnen met Menopur en dat je medicatie wat verhoogt is.

Ik hoop dat er nu meerdere follikels zullen gaan groeien en op naar je 1ste fm.

Groetjes

Daniella

Posted

Duhh alweer december, meiden wat gaat het toch snel, ongeloofelijk.

Ik hoop dat het een extra feestelijke maand wordt voor de meiden die hier zitten.

Posted

@Sylvie: je hebt ook al heel wat achter de kiezen zeg, veel sterkte meid!

@Daniella: ik heb voor AH gekozen nadat ik 6x 'gewone' IVf in Arnhem/Utrecht had gedaan met telkens terugplaatsingen van 2 goede embryo's. Wij zijn toen voor een second opinion naar Gent gegaan, vanwege de goede naam en om "alles geprobeerd te hebben" en daarom ook voor AH gekozen. In Gent geven ze ook aan dat het nog niet duidelijk is voor wie het werkt, maar hebben ze het vermoeden dat bij sommige (oudere) vrouwen de schil om het embryo wat dikker is, waardoor het innestelen bemoeilijkt kan worden. Bij mij vonden ze het de moeite waard om te proberen, juist omdat ik in totaal al 12 embryo's geplaatst had gekregen en er uiteindelijk maar 1 is ingenesteld (bbz) én omdat ik in 2008 inmiddels 36 was. Of het meegeholpen heeft of niet, ik ben van de 1e ivf daar zwanger geworden. Het is volgens hen ook geen risicovolle techniek en het kost ook maar ongeveer 50 euro extra.

Je zou het dus nog eens kunnen overwegen?

Ik wens jou in ieder geval ook alvast weer veel succes en laten we er een mooie maand van maken.

groetjes Jett

Posted

Meiden, ik kom hier ook bij zitten hor.

k moet jullie verhaal nog ff lezen, maar k heb haast, dus ff snel vast gaan zitten, voor m'n plekkie bezet is ;-)

k had eerst gedacht dat ik in Nov. kon zitten, maar helaas, liep het anders, en word het Dec.

k ben al gestart met Deca, krijg volgende week Dinsd. de eerste echo, om te kijken of t rustig en netjes is, en dan kan ik (hopelijk) starten met Gonal F.

Ben erg benieuwd. Als alles loopt zoals het zou moeten lopen, maar zoals het meestal weer niet loopt bij mij...... snap je? kom ik begin Dec. aan de beurt voor punctie er terugplaatsing. Dus half Dec. Testen...

Maaarrrr zover ist nog lange niet, dus daar ga ik me nu nog helemaal niet druk om maken....

Nou zitse allemaal alvast....

liefs Trijnie

Posted

Hoi Dames,

Hier is de ongi eindelijk door gebroken vandaag!!!

We hebben nog 1 cryootje die we moeten laten ontdooien.

Ik heb er een hard hoofd in want ze hebben er 4 moeten ontdooien om er 1 terug te plaatsen.

Dus waarom zou deze het dan wel redden ;)

Over 20 dagen ongeveer weten we meer!!Maar we blijven duimen!!!

Hopelijk kan ik begin december plaats komen nemen op dit bankje!

Groetjes Bianca

Posted

Hallo meiden,

Ik zou me hier ook graag willen aanmelden, ik had dit ook

al gedaan bij de wb van nov, maar het is allemaal iets opgeschoven.

Ik heb morgen de punctie en waarschijnlijk vrijdag de tp en dan zal

mijn testdatum 3 dec worden.

Hopelijk krijgt deze maand een extra tintje door heel veel positieve testen!!

Trijnie,

Heel veel succes met je 1e fm, spannend!!

Bianca,

Hopelijk heb je deze keer meer succes en ik zal zeker

voor je duimen!!

Jet,

Jij ook veel succes en hopelijk heb je met deze eenheden meer succes!

Op naar vrijdag!!

Daniella,

Zou toch voor jou ook eens mooi zijn dat het deze maand een topmaand

zou worden.

De 4e icsi al......

Moeten jullie die nu zelf betalen?

Veel succes!!

Groetjes Hermien

Posted

Hoi Hermien

Heel veel succes morgen met je punctie en ik hoop dat er mooie bevruchtingen tot stand zullen komen.

Als jij vrijdag je TP hebt, dan krijg je zeker een blastocyst teruggeplaatst?

Laat je er eentje terugplaatsen of twee?

Ik betaal idd zelf de behandelingen, omdat ik alles in een kliniek doe in Spanje.

Ik woon hier namelijk. En de wachtlijsten via de verzekering zijn hier 2 tot 3 jaar. En het biologische klokje tikt natuurljk door, haha.

Heb deze keer wel angst dat het misschien weer niet gaat lukken en het kost zo ontzettend veel geld.

Je hebt het er natuurlijk wel voor over, maar als het dan een keertje positief zou zijn.................

Maar goed............... dat is allemaal weer afwachten natuurlijk.

Groetjes

Daniella

Posted

Goeienavond!

Als het goed is beginnen wij over een dag of 10 met onze eerste IVF poging!

Het lijkt mij dus gezellig en fijn om hier met jullie mee te schrijven! :icon_smile:

Posted

He meiden mag ik ook erbij op het bankje? Ik heb begin december de TP als alles goed gaat, dus half december testen!

Het is onze 1e TESE-ICSI-PGD behandeling dus vind het allemaal erg spannend. Gelukkig zit ik hier goed met alle ervaringsdeskundigen, al hadden jullie dat natuurlijk liever niet gehad die ervaring!

Daniella weet er alles van dat het zoveel kost....Omdat wij naar België moeten voor onze behandeling moeten we een groot deel zelf betalen. En als het allemaal gaat lukken hebben wij het er graag voor over, maar helaas hebben we die garantie niet!

Hoop voor iedereen hier dat december een hele feestelijke maand gaat worden!

:openpresents:

Groetjes Miekske

Posted

@Sushii: Spannend zo'n eerste behandeling. Gezellig dat je hier mee komt kletsen.

Ik wens je alvast heel veel succes.

@Miekske: Voor jou ook spannend zo'n behandeling.

Dus jullie betalen ook een groot deel zelf. Je hebt het er idd voor over en als het dan allemaal zou lukken..... maar helaas hebben we jammer genoeg die garantie niet.

Ik zie dat je morgen met je Menopur mag gaan beginnen. Hoeveel IE moet je gaan spuiten?

Ik wens je iig heel veel succes en dat de decembermaand idd een feestelijke maand mag gaan worden.

Groetjes

Daniella

Posted

Vanmorgen de startecho gehad en alles ziet er goed uit!

BMS 4 mm, rechts 10 follikels, links 12 follikels allemaal onder de 1 cm.

Krijg vanmiddag een telefoontje uit Brussel of ik vanavond mag starten met de menopur. Ik ga dan 225 IE spuiten.

Vind het allemaal wel 'mooi' wat mijn lichaam doet....hihi ben niet voor niks operatieassistent vind dat allemaal heel interessant haha Hopenlijk blijft het ook allemaal goed gaan!!

Liefs Miekske

Posted

hallo allemaal,

ik heb woensdag mijn 1e fm en dit wordt mijn 2e ivf.

vorige was mislukt eind september, op de dag van de punctie kwam men er achter dat mijn eisprong al was geweest dus die poging telt niet.

ik doe nu de lange schema.

decapeptyl en gonal-f.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en mag december een hele mooie maand worden voor iedereen.

groetjes

pebbels

Posted

@ Pebbles, spannend meis! Hopelijk gaat het dit keer wel goed! Hoe bedoel je voor jou het lange schema? Heb je eerst de pil moeten slikken? Ik krijg namelijk ook de decapeptyl en gonal-f, maar heb op CD10 mijn eerste echo al, dus vind dit niet echt lang.

@ Miekske, die menopur is om de follies binnen te houden dan of...? Wel mooi dat je al zoveel follikels hebt zitten al zeg! :icon_smile:

@ Danielle, bedankt voor het warme welkom! Jij doet IVF dus helemaal in Spanje? Wow! Hopelijk is het deze poging helemaal raak voor jullie!

Hier zit ik nu op DPO4, dus nog een ruime week en ik mag als het goed is starten, heb er gewoon zin in! Eindelijk weer actief bezig zijn met onze kinderwens hopelijk te vervullen! :icon_smile:

Posted

Hallo allemaal,

Nou we hebben de punctie weer achter de rug!

Het is allemaal weer goed verlopen, en zelfs met maar een

kwart van de verdoving!

Ze hebben er 15 eicellen uitgehaald en het zaad was ook goed!

Woensdag worden we gebeld en als het goed is dan hebben we dus

vrijdag de tp!

En danielle we hebben besloten dat we er 1 laten terug plaatsen als deze

heel goed is en 2 als ze matig zijn!

Dus nog even afwachten!

Daniella,

Spannend en ja zeker als je ook nog alles zelf moet betalen.

Als je nou zeker zou weten dat het goed zou gaan? maar dat hebben

we helaas niet in de hand!

Hopelijk op veel positieve testen in deze feestelijke maand!

Pebbels,

Veel succes woensdag!

Miekske,

Spannend wachten op het telefoontje?

Succes en hopelijk kun je starten!

Posted

Joepie alles is goed en ik mag morgen starten met de menopur!

Sushii de menopur is om de follikels met eicellen te laten groeien. Die er nu zitten liggen al 'klaar', maar zijn nog heel klein.

In een normale cyclus groeit er maar een (of soms twee) van de follikels daarvan zodat deze kan gaan 'springen'. Nu met de hormonen die ik ga spuiten hopen we dat ze allemaal gaan groeien, zodat ze die tijdens de punctie kunnen oogsten.

Welkom trouwens hier en jij ook veel succes straks!

Posted

@ Hermien: wow, 15 eicellen! ik ben benieuwd hoeveel emmies daaruit voortkomen! :icon_smile:

@ Miekske: aha ok de Menopur doet dus hetzelfde als de Gonal-f die ik straks ga spuiten! Ik hoop dat er veel follies gaan groeien bij je! :icon_smile:

Posted

@ Sushii en de andere nieuwe meiden: welkom en alvast heel veel succes

@ Miekske: succes met de Menopur: dat er maar lekker veel eicelletjes mogen groeien, zet m op

@ Hermien: super zeg 15! Nu duimen voor een paar mooie embryootjes...

@ Pebbels: succes bij de 1e fm morgen, gun je ook zo'n mooi aantal ;-)

Hier sinds de start met de decapeptyl veel last van knallende hoofdpijn, ken ik niet van eerdere keren dus misschien is het wel een griepje. Bah, daar zit ik nu helemaal niet op te wachten. Verder heel benieuwd naar vrijdag, de 1e fm.

Posted

Jet,

Hoofdpijn van de deca, ohh ik ken het hoor!

Ik heb elke behandeling nog last gehad van deca!

Ik hoop dat dit voor jou van tijdelijke aard is en anders een

paracetamolletje nemen hoor!

Pebbels,

Succes morgen!!

Morgen krijg ik het telefoontje of er bevruchtingen zijn opgetreden,

dus nog even wachten.......

We zullen zien.. de vorige 2 behandelingen waren er van de 20 maar

1 of 2 matig voor tp, dus?????

Hermien

Posted

oh oh, ik hoop toch niet dat ik zo'n hoofdpijn ga krijgen van de deptapeptyl hoor... :ohmy:

al ben ik wel gewaarschuwd door de gyn dat mijn humeur iets minder kan zijn de eerste dagen...

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use