Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Pebbles: Heel veel succes morgen met je 1ste fm.

Waardeloos dat je 1ste IVF behandeling zo verlopen is dat je je eisprong al had gehad.

@Sushii: Fijn meid dat je bijna van start gaat. Altijd spannend zo'n eerste keer.

Met alle hormonen die je spuit kan je idd heel erg last van je humeur krijgen, haha. Heel vervelend.

@Miekske: Geweldig dat je vandaag met je Menopur mag starten. Nu gaat alles ineens in een sneltreinvaart. Dat ze maar lekker mogen groeien.

@Hermien: Spannende dag voor je morgen. Maar met 15 eicellen zullen er zeker heel wat mooie bevruchtingen zijn opgetreden.

Fijn ook dat je punctie meegevallen is.

@Jett: Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Misschien zit er idd een griepje dwars of is het toch misschien de decapeptyl.

Ben benieuwd naar je 1ste fm vrijdag. Dat ze maar lekker doorgroeien daarbinnen.

@Marie: Dank je wel hoor voor het succes wensen. Waar ben jij mee bezig momenteel?

Ik hoop iig dat de decembermaand een "echte" GROENE feestmaand gaat worden voor iedereen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Daniella,

Je vroeg me waar ik momenteel mee bezig ben....

op dit moment verwerken...ik heb 8 november een terugplaatsing

van 2 cryo's gehad maar vandaag mis gegaan(bloeding)

Wij hebben geen cryo's meer en in december een afspraak met de arts,

ik ga even rustig aan doen en als wij verder mogen dan wil ik

in feberuari weer verder (ivf)

liefs Marie

Geplaatst

Hoi Marie

Toevallig las ik net je berichtje in het november wachtbankje.

Wat ontzettend klote weer meid deze grote teleurstelling.

Goed dat je even rust neemt en dan weer vol goede moed in februari van start kunt gaan.

Nogmaals heel veel sterkte.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Zoo,ben ik weer.

Gisteren de eerste echo gehad, alles zag er keurig uit, dus ben gisteren gestart met Gonal F 150EH. Volgende week woensd. weer echo. ben benieuwd, hoe ik er op ga reageren, bij de 75EH was t altijd zo'n 2 Eitjes!

K vind het zo langzamerhand steeds spannender worden, en krijg iets meer een ' zenuwachtig ' gevoel in m'n lijf. Mmmm, ga maar aan de schoonmaak in m'n huis.... keuken moenog een een beurt, heb ik gelijk afleidig!!

K las iets over bijwerken van de Deca....k heb er geen hoofdpijn van.... al ben ik wel iemand die snel hoofdpijn heb, maar ik was/ben er wel heel prikkelbaar van..... en m'n man ook, niet van de Deca... maar vant stoppen met roken.... we zijn 8weken geleden samen gestopt, ik heb er gelukkig niet zo'n last van, hij wel..... dus we zijn af en toe heel knorrig tegen mekaar...haha.... we kennen er wel om lachen naderhand.....

Nou lady's veel suc6 allemaal!!

liefs

Geplaatst

Hoi Hermien,

Al een telefoontje gehad ???

liefs, Diane

Geplaatst

Hoi Tweety

Fijn dat alles er goed uit zag gisteren op je eerste echo.

Nu kan het stimuleren gaan beginnen en dat ze maar lekker door mogen groeien.

Is je keukentje inmiddels al lekker schoongemaakt, haha.

@Hermien: Ben net als Diane ook benieuwd of je al een telefoontje hebt gehad vandaag.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hallo,

Nou ik ben vanmiddag gebeld en alle 15 waren bevrucht.

Van die 15 zijn er 8 gaan delen en ze lopen allemaal op schema.

Dus vrijdag de tp en dan horen we wel van welke kwaliteit ze zijn.

Tweety,

Spannend nu je mag beginnen he'!

op naar volgende week woensdag, succes!

Marie,

Denk goed aan jezelf en ik hoop dat jullie mogen

gaan starten in febr.

Veel sterkte en succes!

Pebbles,

Hoe is het gegaan vandaag?

Hermien

Geplaatst

Wat een mooi resultaat Hermien, lijkt me ook een fijn gevoel, als je nog wat 'overhoud' voor in de vriezer.

m'n keuken is voor de helft schoon ;-) haha..... (k heb nogal een grote keuken, dus dat red ik nie in 1 middag...... maarrrrr, dat zijn ook goeie klusjes voor in de WW).

liefs

Geplaatst

Miekske,

We laten er 1 tp als deze van goede kwaliteit is en 2 als ze matig zijn.

De vorige 2x hadden we ook wel veel emmies, maar allemaal van matig

tot slecht kwaliteit.

Ik heb deze laatste behandeling gevraagd of ik dezelfde merknamen mocht

gebruiken van de hormonen als onze 1x.

Toen hadden we namelijk 5 super emmies, wv er toen 4 in de vriezer gingen.

En van 1 in de vriezer ben ik zwanger geraakt en bevallen!

Dus hopelijk gaat het dit keer ook goed, we zullen zien.

Morgen maar even afwachten hoe goed of slecht ze zijn....

Liefs

Geplaatst

Hoi Caro

Welkom hier op dit fijne forum en heel veel succes gewenst met je wachtweken.

Wanneer mag je precies testen? Die ongi pijn die je voelt zal vast en zeker van de Utrogestan bolletjes komen.

Ik neem aan dat je die ook moet gebruiken? Fijn dat je nog 8 cryootjes achter de hand hebt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Danielle!

Ik heb mijn bericht verplaats omdat ik in nov op het bankje zit. Ja ik heb ook de ustrogan. Je weet niet wat een opluchting is dat ik het met iemand kan bespreken. Veel vriendinnen met baby's! de 8 cryootjes waren ook redelijk goed, een aantal 8 cellen en de 10 cellige waren al aan het smelten? Klopt dat? Ik stond nl een beetje verdwaasd in het lab. Affijn. Ik las het forum vandaag en mijn vriendinnen willen het wel snappen maar kunnen het niet echt. Het is echt een eenzame periode die 2 weken! Hoe goed ze ook voor me zijn die meiden.

Groetjes Caro

Geplaatst

Dat is ook zo Caro. Niemand weet hoe het is, behalve degene die met deze behandelingen bezig is.

Psychisch is het gewoon ontzettend zwaar en wij staan er mee op en gaan ermee naar bed zeg maar. De wens is zo groot.

Mensen uit je omgeving kunnen je wel tot steun zijn, maar 5 minuten later zijn zij het weer vergeten.

In mijn situatie bijvoorbeeld is het zo dat ik in Spanje woon en hier mijn behandelingen heb.

Als ik dan in mijn wachtweken zit, dan vragen ze hoe gaat het etc............ maar nadat de test negatief is hoor je er later niets meer over. Ze bedoelen het natuurlijk niet verkeerd, maar zij zijn het dan alweer vergeten en hun leventje gaat verder.

Daarom ook besloten om bij mijn volgende ICSI behandeling tegen niemand iets te zeggen.

Wat betreft dat je 10 cellige cryootjes al aan het smelten waren............... betekent misschien dat ze al compact zijn.

Dat heb ik laatst gelezen bij Diane, die had een compacte (16 cellige of meer) bij haar terugplaatsing.

Nogmaals heel veel succes met deze "killing" wachtweken.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ja ik weet het. Toen mijn eerste poging mislukte (ICSI, deze keer was het IVF aangezien het een keer toevallig wat minder gesteld was met mijn man maar het sperma nu gewoon goed is) had ik iemand die doodleuk vertelde dat zij "ook al 4 maanden bezig waren voor de 2e". Tja!

Ah ja een compacte embryo! Nou, dat waren ze dan. Maar het gaat zo snel. Ik wilde nog zoveel vragen maar allemaal vergeten en ach je moet toch gewoon afwachten. Het waren hele goede embryo's maar ja, dat wil niet zeggen dat het ook lukt. Ik voel me ziek bij de gedachte dat ik straks moet testen, zo bang ben ik voor de teleurstelling. Maar ik probeer wel positief te zijn hoor.

Alleen had ik vandaag echt rare pijnen, soort steken en dat vond ik wel raar op dag 2 na TP. Ik kan niks anders dan wachten, en dat doe ik het liefst dan hier!

Geplaatst

Hey Caro

Ik begrijp dat je weer bang bent om straks weer te gaan testen.

Je hebt altijd de hoop, maar je probeert je eigen te beschermen voor weer een teleurstelling.

Het is psychisch zo'n zwaar traject. Maar probeer inderdaad wel positief te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.

Enige raad die ik je kan geven is niet teveel bezig zijn met de dingen die je voelt of gaat voelen.

Is moeilijk hoor, maar die Utrogestan kan je lichaam zo in de maling nemen.

Als je overal teveel bij stil gaat staan, maak je jezelf helemaal gek. Is mij helaas ook een keer overkomen.

Nogmaals heel veel succes en ik blijf je volgen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

De pijn is weg vandaag, alleen een rond buikje. Ik ga gewoon leker afwachten. Vandaag feestje op werk maar lig de laatste twee dagen al voor 10en diep in slaap in bed!

Geplaatst

Hallo allemaal,

sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, ik heb griep gehad, nog steeds een beetje. Heb net alles gelezen van iedereen.

woensdag mijn 1efm gehad. ik op dit moment 7 eitjes die goed groeien , de grootste is 13mm. zaterdag voor de 2e fm meting.

Jett: succes vandaag met je 1efm. ik loop ook in UMC utrecht en zie dat jij daar 6x ivf heb gedaan en je geluk met je 1e in Gent.

dat is behoorlijk veel ivf, ik vind het nu al zwaar , zeker toen het vorige keer muslukt was op de dag van de punctie.

ben nu ook heel erg zenuwachtig.

Hemien: succes met de tp en mag er een toppertje bij zitten.

tweety: heel veels succes met je 1e ivf.

Marie heel veel sterkte met je verdriet en hopelijk wordt brengt 2011 voor jou meer geluk.

Sushii: heel veel succes met je 1e ivf en heb je nog hoofdpijn gekregen van de deca.

miekske: heel veel succes maandag met je 1e fm, misschien heb ik die dag wel mijn punctie.

Hallo daniella: helemaal in spanje en je 4e icsi. Ik heb bewondering voor je en ook nog dat je het allemaal zelf betaald. Ik hoop dat december echt een feestmaand wordt voor je. Ik vertel ook steeds minder in mijn omgeving dat ik bezig ben, want zoals je dat zegt ze gaan verder met hun leven en vragen er niet meer naar ook omdat ze het volgens mij heel ongemakkelijk vinden en ook niet kunnen voelen wat wij voelen.

iedereen die ik vergeten ben ook heel veel succes en sterkte.

Geplaatst

Hé meiden, even kort een berichtje, zit nog op mijn werk, druk druk druk, maar vanochtend eerste fm gehad en rechts groeien er 9 (7 van ongeveer 12mm) en links 7 kleinere, dus ik ben blij voor nu. Hopelijk groeien ze goed door, vorige keer bleven ze namelijk halverwege hangen en zijn er uiteindelijk 'maar' 2 goed uitgerijpt. Maar het lijkt als of iets meer Menopur wel wat doet.

Oh en hoofdpijn is inmiddels weg, joepie!

@ Pebbels: mooi aantal ook, lekker doorbroeden hè

@ Hermien: hoop dat je 1 of 2 mooie emmy's teruggeplaatst heb gekregen, het aantal bevruchtingen klonk in ieder geval al heel goed!

En voor iedereen verder ook veel succes, lees van het weekend weer wat bij

x Jett

Geplaatst

@ Pebbels ps: ik zit niet meer in Utrecht, maar doe de behandeling in Arnhem en Gent oh en succes met de griep, lekker rustig aandoen, goed voor jezelf zorgen deze periode!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden