Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Esther, beide keren had ik vrij vroeg voor de testdatum een apart (moeilijk te benoemen) gevoel in mijn lijf, een beetje onrustig en ent of mijn bloed kriebelde, verder had ik daags voor de testdatum een zeurderig gevoel in mijn onderrug (bij sommigen is dat juist een teken van een anderende menstruatie) en ipv. trek in zoet had ik juist trek in hartige dingen en tomatensoep.

Veel succes!

Moto, wat goed die goede berichten van 40+-ers....maarre ik ben een 35-jarige he (oke over 3 weken 36 maar ach.... hii)

liefs

Babeth

aangepast door Meiske74
harige moest hartige zijn...haha bedankt champietal!
  • Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden het is hier niet bij te houden, hahah

Even een kleine reactie,

Allereerst voor de nieuwkomers van harte welkom!!

Voor de wachtende dames, waar ik zelf ook in zit, hihhih veel sterkte!

Angel,

Jammer dat het niet gelukt is in nov, maar hopelijk heb je

deze maand meer geluk, succes!

Meiske,

Veel succes morgen!

Hermien

Geplaatst

Miss Daan,

Laat die hormonen maar lekker vrij hoor, hahah

Ik ken het wel een beetje, mijn man noemt me dan ook hormoontje!

En doen waar jij je goed bij voelt!

Nathalie,

Je wordt soms zo heen en weer geslingerd he'!

En ja eerder testen dat is iets voor jezelf, gewoon doen

waar jij je lekker bij voelt!

T.K.

Bij ons wordt de testdatum berekent vanaf de 1e dag na de tp!

Loes,

Wel goed blijven drinken he'!

Kan ook een kleine overstimulatie zijn?

In dat geval ben je wel vaak zwanger, dus duimen draaien!

EDR,

Ik mag 3 dec testen, ben nog steeds relaxt!

En hoe gaat het met jou?

Liefs Hermien

Geplaatst
Esther, beide keren had ik vrij vroeg voor de testdatum een apart (moeilijk te benoemen) gevoel in mijn lijf, een beetje onrustig en ent of mijn bloed kriebelde, verder had ik daags voor de testdatum een zeurderig gevoel in mijn onderrug (bij sommigen is dat juist een teken van een anderende menstruatie) en ipv. trek in zoet had ik juist trek in harige dingen en tomatensoep.

Veel succes!

Moto, wat goed die goede berichten van 40+-ers....maarre ik ben een 35-jarige he (oke over 3 weken 36 maar ach.... hii)

liefs

Babeth

Hey Babeth,

Ik moest wel even lachen.......er staat dat je trek had in HARIGE dingen ipv harTige dingen.

hihihihihihihi, er grappig om te lezen, iedereen vergeet letters, maar dit werd gelijk erg grappig.

Geplaatst

Ik heb vanochtend de 2e FM gehad. Er was niets meer te zien, dus heb mijn eisprong afgelopen dagen gehad. Dat zullen ze onderzoeken via mijn urine. Komende dagen zal ik dus ergens onze cryo teruggeplaatst krijgen.

Geplaatst

Ik vind het in een drukke topic altijd moeilijk bij te houden, sorry dames als ik niet even allert ben en reageer.

Ja heeel spannend 3 stuks maar de kans is vrij klein dat ze alle 3 bevrucht raken toch???

Geplaatst
Ik denk dat ik maar gewoon tot 5 December ga wachten, maar ik heb er een héél hard hoofd in.......misschien zelfbescherming?

Ik weet t niet, ik weet alleen dat ik zoieso blij zal zijn als dit allemaal achter de rug is, goede uitslag of niet, ik wil MIJ weer terug!

Je weet niet wát je moet voelen, je kan alleen maar wachten, ik ben een controle-freak, dit is zó niet te doen!!!!!!!!

Grrr.....mijn broer én zus hebben alllebei 4 ( !!!!! ) kids via de spontane manier, waarom gebeurd dit mij nou weer?

Sorry, soms wil je gewoon ff je gal spuwen.....

Houdt hoop Nathalie!!!!!!!!!!

Hihi, dat harde hoofd herken ik van de vorige pogingen. Inderdaad om mezelf een beetje te beschermen maar deze keer doe ik daar niet aan mee. Alle hoop op deze poging, die al met al ook veel beter ging dan de vorige 2.

Je broer en zus allebei 4, dan kom jij nu toch met een 2-ling. Dan ben je al op de helft ;)

Nee ik snap helemaal wat je bedoelt. In de tijd dat wij bezig zijn om zwanger te worden, hebben mn schoonbroer en zusje al een kleine gekregen en zijn ze nu al een eind op weg voor nr 2. Zo oneerlijk, bij sommige mensen loopt alles zo gemakkelijk. Maar goed, nu zijn wij aan de beurt. non de pie.

En jezelf terug willen, ja dat zou heel fijn zijn maar ik wil best nog wel een maandje of 9 niet helemaal mezelf zijn. Geen probleem.

Op het werk ook nog een fikse aanvaring gehad omdat mn teamleidster besloot dat ik me niet ziek mocht melden na de punctie. Want ik kies vrijwillig voor dit traject, nou ja, hou die hormonen dan maar eens onder bedwang. Geloof dat ze gek is...

Ik hoop met grote hoopen voor ons allebei! En natuurlijk ook voor de rest van de dames hier! Dat bankje van november is nl schrikbarend rood, dat zou ik toch heel graag anders zien voor ons bankje hier.

Knuf Nathalie

Geplaatst

Champietal, bedankt voor je oplettendheid!!! haha zag er wel "smakeljk" uit, kreeg er direct allerlei enge beelden bij haha

Renata, ik weet niet hoe groot of klein de kans is, achternichtje van mijn schoonmoeder is ook gezegend met een 3-ling via IUI, de meeste die ik ken kregen iui met een follikel.Een ander lotgenootje dat ik ken kreeg IUI met 2 follikels en zij is zwanger van een twee-ling...

Op naar een positieve test!!!!!

Geplaatst

Ggggrrrr, word ik net door het ZH gebeld. Kunnen ze mijn piek niet vinden via de urine.

Vanochtend zagen we al dat ik wel de eisprong heb gehad en dan kijken ze via de urine wanneer ik mijn piek heb gehad.

Kunnen ze die niet vinden..........ggggrrr. Deze maand dus weer voor noppes.......

Maandag gaat mijn arts mij bellen met verdere uitleg, maar ik baal ontzettend.

Vorige maand al dat ze 'per ongeluk' en cryo hadden ontdooit, waardoor ik een kans mis en nu dit...........ik baal hier echt onwijs van!!

Kl*te zooi...................zo dit moest ik even kwijt!!

Geplaatst
Op het werk ook nog een fikse aanvaring gehad omdat mn teamleidster besloot dat ik me niet ziek mocht melden na de punctie. Want ik kies vrijwillig voor dit traject, nou ja, hou die hormonen dan maar eens onder bedwang. Geloof dat ze gek is...

Knuf Nathalie

Ehm, wat een apart argument: omdat je vrijwillig kiest voor dit traject?? Ik denk dat je het liever zonder dit traject had gedaan, alsof je het voor je lol doet! En mensen die zich vrijwillig laten opereren, zoals cosmetische chirurgie of een sterilisatie, mogen die zich in haar ogen ook niet ziekmelden?? Wat een onzin! Vervelend, zo veel onbegrip. Ik hoop dat je een heel leuk cadeautje krijgt van Sinterklaas, in de vorm van een positieve test. Past ook mooi in je schoen bij de kachel... ;-)

Sterkte met wachten!

Barbara

Geplaatst

ow Champie wat een ellende!!

jeetje je denkt toch niet dat het 2x zo verprutst kan worden????? volgende cyclus zelf ovulatesten erbij doen? ik had tijdens mijn cryo-pogingen echo´s + bloedafnames maar deed er voor de zekerheid ovulatietgesten bij. Wat een domer zeg logisch dat je pissed-off bent!

Nathalie, ik weet dat ivf/icsi een heikel punt is en blijft binnen het wekt mbt. wel of niet ziekmelden. Okey het is iets waar je voor kiest maar je bent er wel op aangewezen vanwege een medische oorzaak. Mensen die kiezen om te sporten en daardoor blessures oplopen en uitgeschakeld raken hebben toch ook geen gezeik?

wat een ellende! Ik hoop dat ze bij draait hoor.

Geplaatst

"breekt even in"

dat moet je niet pikken hoor, ik had dat nl. ook met mn teamleidster, precies dezelfde redenering. Ik heb toen met de arbo-arts en iemand van de vakbond gesproken. Die zeiden dat er in principe geen wetgeving is voor verzuim i.v.m. ivf dus in principe mogen ze je ziekmelding weigeren MAAR dan kan je in beklag gaan bij het UWV en uiteindelijk krijg je dan meestal gelijk. En mocht het zover komen dat het een rechtzaak wordt, een rechtbank geeft je altijd gelijk, want het is een medische behandeling.

Dit heb ik toen gewoon gezegd en toen mocht ik me wel ziekmelden... en anders gewoon niets meer zeggen over je behandeling en ziekmelden onder het mom van een griepje...

Geplaatst

Het is inderdaad een moeilijk punt het wel of niet ziekmelden, maar dat is dan wat Babeth zegt, mensen die sporten en geblesseerd raken "mogen " ook de ziektewet in, en niemand kiest gewoon voor de ivf zomaar ff, het is ook een domme uitspraak van vast iemand die zonder probleem zwanger kan worden.

Ik zou het dan ook als het kan niet meer zeggen en anders zelf een gesprek aanvragen met de arbo arts over het traject met ziek meldingen.

succes met je teamleider

Ik heb nu voor de 5 keer in totaal IUI waar ik altijd 2 of 3 follikels heb gehad maar dan waren er 1 of 2 altijd wat minder rond de 16 mm.

Ik focus me op stap voor stap eerst maar eens een echte positieve test en dan de echo.

Geplaatst

@Babeth: Meid wat geweldig dat je morgen je TP hebt van 2 toppertjes en ook nog eens 3 in de vriezer voor de toekomst.

Ik wens je iig heel veel succes morgen en op naar het wachtbankje. Ik zal weer voor je duimen.

@Renata: De kans is idd wel klein op een drieling, maar het is altijd mogelijk.

Spannend voor je en heel veel succes.

@Angel: Wat een teleurstelling dat het niet gelukt is. Hoop dat je komende maand meer geluk zult hebben met je cryootje(s).

Ben zelf een paar dagen niet op het forum geweest, omdat mijn computer niet werkte. Ben de afgelopen dagen dus bezig geweest om alles weer opnieuw te installeren en gelukkig doet alles het eindelijk weer, haha.

Heb iig weer een hoop bij te lezen, maar ik wens iedereen heel veel succes met punctie, TP, wachtweken etc.

Uiteindelijk hebben mijn man en ik besloten om nog niet van start te gaan met de volgende behandeling.

Ik zit er momenteel een beetje doorheen en heb even tijd nodig om me weer helemaal op te laden voor een nieuwe behandeling.

Het begint af en toe gewoon een obsessie te worden, want ik sta ermee op en ga ermee naar bed.

Dit alles lijkt me ook niet ten goede om aan een behandeling te gaan beginnen.

Vind het wel moeilijk, maar geloof wel dat dit een goede beslissing is voor het moment.

Natuurlijk blijf ik jullie allemaal volgen en ik duim heel hard voor jullie dat de decembermaand een echte feestmaand gaat worden.

Liefs

Daniella

Geplaatst

@ Babeth: dat wordt inderdaad een hele bijzondere dag voor je zeg en wat zou het mooi zijn als je nu weer zwanger wordt. Ik ga iig ook heel erg voor jou duimen, want het is je zo gegund.

@ Angel: sterkte meid en straks er weer vol goede moed ertegenaan.

@ Daniella: soms is het inderdaad goed om even afstand te nemen. Ik herken het wel hoor, dat het een obsessie kan worden, het beheerst ook vaak je leven zo als je in de molen zit en je wens is zo groot en je voelt je klok tikken en noem maar op.

Rest van de meiden: good luck, het lukt me de afgelopen week bijna niet om alles bijgelezen te krijgen, maar doe mijn best ;-)

Vandaag laatste fm gehad en het ziet er allemaal goed uit, zo rond de 12 follikels met een grootte tussen de 14 en 24mm. Zondag punctie en hoop weer op de gyn van vorige x. Voor degenen die ook in Gent zijn, het is die wat vreemde, maar heel grappige man (ben ff zijn naam kwijt), die van je punctie bijna een feestje weet te maken...hoewel dat ook door de morfine-achtige shotjes zou kunnen komen natuurlijk.

Geplaatst

Daniella...sterk van jullie dat jullie deze beslissing hebben genomen, ook al druist dit misschien tegen je gevoel in. Ik hoop ook echt voor jullie dat jullie rust krijgen en alles wat meer los kunnen laten voordat jullie weer een poging gaan wagen. Sterkte!

Jett...succes met je punctie zondag! Spannend weer! Ik lees dat jullie ook in utrecht onder behandeling zijn geweest in een ver verleden :)?

Jullie hebben aardig wat meegemaakt wat behandelingen betreft.

Geplaatst

Jet,

Ik wil je alvast even sterkte en succes wensen voor zondag, maar

ik zal zaterdag ook vast nog even een berichtje achterlaten, hahah

Hopelijk een mooie oogst!

Daniella,

Het is belangrijk dat jij je goed voelt en vooral tijdens een behandeling.

Neem de tijd en probeer wat leuke dingen te ondernemen even helemaal

niets wat te maken heeft met behandelingen.

Sterkte!

Babeth,

Succes morgen en sterkte!

Hermien

Geplaatst

Nou vanavond pregnyl en zaterdag punctie!!!!!!!!! Superspannend!

De 2e FM zaten er 12 follikels van 17-18 mm die nou wel weer wat gegroeid zullen zijn.

Als alles goed gaat 2 december TP en 14 december bloedtest in het ziekenhuis. Ik zet me na

de TP wel op het bankje erbij, eerst maar eens zien of alles goed gaat.....

Wat een drukte hier, is ff teveel om nu om op iedereen te reageren sorry!

Geplaatst

@Jett: Alvast heel veel succes zondag met je punctie. Hoop dat er mooie bevruchtingen tot stand zullen komen.

@Miekske: Jij zaterdag heel veel succes met je punctie en op naar de TP 2 december.

Deze beslissing druist idd heel erg tegen mijn gevoel in, want de wens is zoooooo groot.

Maar voel dat het momenteel de juiste beslissing is en ga idd proberen te genieten van andere dingen in het leven.

Dat schiet er eigenlijk de laatste tijd bij in, omdat je er constant mee bezig bent.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella, wat knap dat je toch dit moeilijke besluit genomen hebt, ik begrijp je gevoel wel. goed gedaan meid, een moeilijke maar mooie en moedige stap! alvast heel erg veel succes!!!!

Miekske, heel veel succes zaterdag!

Jett, jij mag zondag al weer, ook heel erg veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Daniella, wat knap en goed van jullie deze beslissing, hoop dat jullie ff echt kunnen genieten van andere dingen om later echt fris weer van start te kunnen

Geplaatst

Snert, ik heb weer diezelfde uitslag op mijn lichaam en gezicht als toen van de Deca........ik denk dat t van de Utrogestan komt.

Heeft iemand dit al eens gehad?

( potverdepotver........het jéukt!!!!!!! )

Geplaatst

Hoi allemaal. Daneilla ik wilde even zeggen dat wij ook een pauze hebben genomen na onze eerste poging. Meerdere redenen maar ik wilde zelf even rust en genieten van andere dingen. We hadden toen meerdere operaties achter de rug, de Clomid periode, toen een mislukte ICSI poging en ik merkte dat ik de laatste 2 jaar toen me er veel te veel op gefocust had en dat ook niet mijn relatie ten goede kwam. Die rust heeft ons beiden heel veel goed gedaan. Ik wens je heel veel succes. Iedereen hier natuurlijk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden