Ga naar inhoud

We zetten er een streep onder, wij stoppen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Diane,

Wat naar dat het weer niet zo heeft mogen zijn! Jullie besluit om te stoppen vind ik heel moedig en het getuigd van enorme kracht, diep van binnen, ik wil jullie heel veel liefde geluk en gezondheid wensen voor de toekomst!!

Geplaatst

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden.

We gaan er samen voor de toekomst met ons tweetjes wat moois van maken.

Ik hoop dat voor jullie de droom wel uitkomt en wens jullie heel veel geluk en succes hiermee.

Voor ons houdt het op, maar hoop dat jullie straks allemaal een hummeltje in je armen zult hebben.

Heel veel liefs, Diane en Rene

Geplaatst

Lieve Diane,

Er is hier al veel gezegd en geschreven en, maar ook ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Ik vind het heel erg knap en dapper hoe je jullie beslissing verwoordt en hoop dat jullie samen een mooie toekomst tegemoet gaan! Wat is het oneerlijk...sommigen hoeven elkaar maar aan te kijken en zijn zo zwanger, anderen moeten er zoveel moeite voor doen. Bij velen gaat de kinderwens uiteindelijk dan toch in vervulling, bij anderen blijft de lege plek en zal het verlangen naar een eigen kindje niet worden vervult! Ik wens je alle goeds en kracht toe die je nodig hebt!

Liefs Esly!

Geplaatst

Diane, ik had ook in je andere topic gereageerd maar doe het hier ook nog even omdat de titel van deze topic me zo aangrijpt!

Waarschijnlijk ook omdat het voor mij ook zo dichtbij komt.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit alles en dit alles een plekje te kunnen geven!

Het zag er zo hoopvol uit met je laatste terugplaatsing dus ik had goede hoop voor jullie.

Ik vind het erg dapper dat jullie deze stap durven zetten!

Ik wens jullie het allerbeste!

Groetjes Nathalie

• 2 weken later...
Geplaatst

Lieve Diane...

Ik vroeg me af hoe het nu met jullie gaat?

Hoe heb je de draad van je leven weer een beetje op kunnen pakken of is dat iets wat op dit moment nog teveel gevraagd is van jullie?

Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen!

lieve groet,

Esther

Geplaatst

Lieve Diane,

Ik zag nu net pas dat jij dit topic had geopend en moet je zeggen dat

ik echt ontroerd ben door je berichtje.

Wat een verdriet en wat oneerlijk.....

Maar wat kunnen we doen?

Helemaal niets en zoals je zelf schrijft de natuur heeft anders beslist.

En dan te bedenken dat er mensen zijn die hun kinderen verwaarlozen

of zoals afgelopen week in het nieuws dat er mensen zijn die

hun kinderen vermoorden.

Wat kan het leven toch oneerlijk zijn......

Ik wens je uit de grond van mijn hart alle geluk van de wereld toe samen

met je man en ik hoop dat jullie op den duur weer kunnen genieten

van het leven!

Liefs hermien

Geplaatst

Hallo allemaal,

We zijn afgelopen weekend een lang weekend op stedentrip geweest. Het was heerlijk, even helemaal lekker weg.

We hebben intussen de draad weer opgepakt en gaan door met ons leven. Geen druk of stress van het ivf-gebeuren.

Zijn al leuke dingen aan het plannen zoals de vakantie voor volgend jaar.

Eshter, we hebben dus ons gewone leventje weer opgepakt.

Hermien, we gaan weer genieten van het leven, dat zoveel moois te bieden heeft.

Heel veel succes met jullie pogingen, ik vol jullie nog wel maar zal niet meer zo veel schrijven.

Liefs, Diane

Geplaatst

Hier ook nog een keer diane...

Je klinkt sterk nogmaals. FIjn om te lezen dat jullie genieten en dat het goed met jullie gaat. Je hebt ook helemaal gelijk; het leven biedt nog zoveel moois. Geniet ervan!

Ik kan me voorstellen dat je hier wat minder actief zult zijn. Ik wens je heel veel goeds en geluk!

lieve groet,

esther

Geplaatst

Hallo Diane,

We zitten in dezelfde situatie, ook wij hebben er een punt achter gezet.

20 december hebben we nog een eindgesprek ik het ziekenhuis, en dat zal dan het laatste zijn.

Wij hebben ons altijd voor gehouden, hoe zwaar het ook zal zijn, we hebben ook een fijn leven samen. Wij gaan tussen kerst en oud en nieuw lekker nog een weekje weg om bij te komen van de heftige jaren die we nu achter ons moeten laten.

Ik wens je heel veel sterkte met deze beslissing, en ik heb respect voor je zoals je met de situatie om gaat.

Liefs Schattie:icon_flower:

Geplaatst

Hallo schattie,

Wij hebben het eindgesprek morgen. En dan is het echt over en uit.

Heel veel plezier met jullie weekje weg, even er lekker tussenuit, Hebben wij afgelopen weekend gedaan.

Jullie ook heel veel sterkte en veel geluk voor de toekomst.

Liefs, Diane

Geplaatst

Vanmorgen het eindgesprek gehad bij de gync.

Het is nu definitief afgelopen.

We hebben alle behandelingen nog eens doorgenomen en zijn tot de conclusie gekomen dat mijn leeftijd meespeelt en verder eigenlijk alles er goed voorstond.

Hoeveelheid zaad, en de kwaliteit goed, voldoende goede eicellen en bevruchtingen.

Domme pech dus. In 1 jaar tijd hebben we 4 pogingen gehad en dat is best wel heftig. Zowel lichamelijk als mentaal.

Onze gync. stond achter onze beslissing te stoppen.

Het is wel heerlijk nu niet meer via de agenda te moeten leven en niet na hoeft denken van wat wel en niet moet/kan.

De druk is wel van onze schouders.

We zijn al verder gegaan met ons leven en kijken vooruit naar wat komen gaat.

Nogmaals iedereen hier bedankt voor jullie steun en altijd een luistert oor.

Heb hier heel veel aan gehad!!!

Heel veel succes voor jullie allemaal.

liefs, Diane

Geplaatst

O Diana, wat vind ik jou toch sterk en moedig! Ik wens je alle geluk, kracht en alles wat je meer nodig hebt voor een gelukkige toekomst! Ik hoop dat jullie het grote wonder toch nog eens voor jullie is weggelegd!

Liefs Esly!

Geplaatst

Diana best heftig om te lezen dat jullie ermee stoppen. En ook dat het verder niet heeft gelegen aan het zaad, de eicellen etc. maar gewoon pech....Wat vreselijk oneerlijk toch! Ik vind het heel moedig dat jullie dit besluit hebben genomen!

Heel veel geluk samen en maak er iets moois van met zijn tweeën. Gaat zeker lukken als ik je zo hoor!

Liefs Miekske

Geplaatst

Diane, wat klink je dapper!!

Meis, ik wil je heel veel sterkte wensen!!Het zal best raar zijn, als je in jaar zoveel heftige dingen meemaakt, en dan nu ineens 'nix' meer.

Maar het zal je ook rust geven!!Ik hoop dat je dat ook zo mag ervaren, en ik hoop nog veel meer, dat het grote wonder toch een keer komt, spontaan!!

Heel veel liefs Trijnie

Geplaatst

Diane,

ik heb heel veel respect voor jullie!

jij ook bedankt

Ik hoop dat er nog veel moois op jullie pad komt maar dat zal vast wel

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Diane, je klinkt dapper en sterk en hopelijk ben je dat ook.

Toch heb de tranen in m'n ogen bij het lezen van je bericht.

Heel veel geluk toegewenst meis!

Geplaatst

Hoi Diane,

Weet niet wat ik moet zeggen eigenlijk. Ik vind het vreselijk voor jullie. Maar ook dapper dat je uberhaupt een beslissing hebt kunnen maken.

Het zal de moeilijkste geweest zijn in heel je leven denk ik.

Heel veel sterkte.

Liefs Lianza

Geplaatst

Het verdriet zal niet zomaar weg zijn, maar ik hoop dat het blijft lukken te genieten van wat je wel hebt en misschien uit te buiten dat je geen kinderen hebt. Dus gaan een staan waar je wilt, weekendjes weg, enz. Meer tijd en geld heb je ervoor (al had je dat zo in willen ruilen...)

Ik zit tegen het stoppen aan. Op dit moment een lange pauze (onbekend of we nog een behandeling gaan doen) en ben me aan het voorbereiden op het 'samen verder'. Ik probeer allerlei leuke dingen te bedenken die ik/we kunnen doen. Even genieten na al die ellende. Het verdriet blijft, maar ik vind het ook heerlijk (zoals je zelf al schrijft) om even niet om met spuiten, echo's, enz bezig te hoeven zijn.

Sterkte, Yonne

Geplaatst

Hoi Daniella,

Met mij is het goed.

We hebben het eindgesprek al gehad, was wel even slikken, voor de laatste keer het tripje naar het ziekenhuis en terug.

Heel raar, maar er is ook veel van onze schouders afgevallen, geen druk en zo.

hoe is het met jou ?

Geplaatst

Hoi Diane

Dat zal idd wel even heel erg slikken zijn geweest bij je eindgesprek, maar kan me er ook wel wat bij voorstellen dat je zegt dat er wat van je schouders valt.

Met mij gaat het momenteel wel redelijk goed. Wij hebben even een rustpauze ingelast, omdat ik er gewoon even een beetje doorheen zat.

Had het gevoel dat het een obsessie begon te worden en dat wil ik een beetje proberen te voorkomen.

Er gaat nog steeds geen dag voorbij dat ik er niet aan denk, maar misschien krijgt mijn lichaam zo wel even voldoende rust om volgend jaar weer met goede moed aan een nieuwe behandeling gaan te beginnen. Het valt ook allemaal niet mee dit traject.

Vind het knap van je dat je nog steeds hier op het forum meeleest, want dat lijkt mij persoonlijk heel erg moeilijk.

Liefs

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden