Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest.

Hier gaat alles goed, maar helaas op adoptiegebied verder geen veranderingen. We staan nu bijna 3 maanden op de pre wachtlijst. Het ziet ernaar uit dat het nog wel even gaat duren voordat we op intake mogen.

Verder gaan wij maandag op vakantie. We gaan een rondreis maken door het zuiden en westen van Sri Lanka. Heerlijk, echt zin in!

@ Dee78, aan de start van het gezinsonderzoek, of inmiddels misschien zelfs al een gesprek achter de rug? Spannend hè!

@ Marli01, ik heb ook gehoord dat Bulgarije nu best snel lijkt te gaan. Een voorstel in 2013 is erg goed mogelijk! Bijna bijna bijna…

@ Wannabemom, o wauw! 1 december vertrekken. Dat is bijnaaaa! Wat onwijs bijzonder, spannend en gaaf om dan eindelijk jullie mannetje in jullie armen en hart te sluiten! Heerlijk zo voor de feestdagen!

@ Monthe, inmiddels alweer bijna 3 maanden thuis. Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met jullie mannetje. Dat lijkt me een heerlijk gevoel.

Geplaatst

Noortje, als het goed is hebben jullie Sjeng vandaag gekregen, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Hoop op een mooie tijd voor jullie.

Resa, wij zitten idd midden in de Raadsgesprekken.

Zal binnenkort weer eens wat uitgebreider posten....

Geplaatst

Maatje top ik heb het gevonden en zo leuk om te lezen hoe het met sjeng gaat.

Dee succes met de raadsgesprekken

10 de.ce.mber informatie bijeenkomst van SA. Ben heel erg benieuwd naar de vordering van de st.ich.t.ing met betrekking tot e.t.h.i.o.p.i.e. En om andere mensen te ontmoeten.

We tellen nog af naar onze intake dat waarschijnlijk febr maart word.

Geplaatst

Waaatt?? Wannabemom je bent als ik het goed begrijp NU je zoon aan het ophalen!!! Oooooh wat is dat geweldig!!!

Ik ben een tijd niet meer in dit topic geweest en ik ik heb ong. 6 blz terug gebladerd maar men, wat is dat super zeg!! Sjeng, 2 jaar. Nou joh, echt super blij voor jullie!!!

Ik kon trouwens nergens het lijstje vinden. Is die er eigenlijk nog?

Ik sta er dus ook nog op. Wij zouden een jaar nadenken wat onze toekomst ons zou brengen, en we hebben besloten er van af te zien.

Ik ga ons dus afmelden en hopelijk / volgens mij krijg ik dan 900,- euro terug. Zou ons heeeel goed uitkomen. En jullie schuiven allemaal 1 plekkie op in de wachtrij ;-)

Voor de genen die mij nog kennen (Raba, Wannabemom, etc). Wij hebben vorig jaar een prachtig dochtertje gekregen na 5 icsi's!

Momenteel opnieuw in de MMM gestapt. In afwachting... En of het nou lukt of niet, we zijn heel dankbaar en gezegd met ons gezinnetje.

Als het niet lukt, gaan wij voor pleegzorg. Dat doen we nu ook al (in de weekends), maar dan willen we fulltime een kindje in ons gezin opvangen t/m zijn/haar 18e jaar.

Lijkt me ook geweldig!

Anyway, ik vind het echt top om te lezen dat o.a. Wannabemom zo ver is gekomen en dat haar droom realiteit wordt!! Zal wel heel gek zijn, ineens een kind in huis.

Voor de anderen wens ik ook een voorspoedige doorlooptijd en een gunstig resultaat (klinkt ook raar zeg, dat ik het zo noem... maar ja ik weet ook even niet).

Heeeeeeeel veel succes. Het lijkt me nog altijd geweldig om een adoptiekindje op te vangen. En jullie gaan dat meemaken!

Liefs, Armanda

• 2 weken later...
Geplaatst

Hello ladies!

We zijn inmiddels thuis van onze rondreis door Sri Lanka! In Sri Lanka zijn we gebeld door K&T. We mogen 8 januari op intake voor een kindje uit Nigeria!

Helemaal nog niet verwacht, omdat de pre wachtlijst wel een jaar kon duren. We staan er nu 3 maanden op.

Spannend hoor! Kan niet wachten!

Geplaatst

Resa wat fijn dat jullie binnenkort aan de beurt zijn voor intake! Dan wordt het toch een flink stuk concreter!!!

Noortje, jullie zijn nu thuis! Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een ongelooflijk mooi koppie heeft jullie kleine man.... is de rest van de familie ook al verliefd op hem? ;-)

Maartje, bij jullie al nieuws of nog meer geduld? Hoop weer eens wat van je te lezen!

Marli, 2012 is bijna voorbij, helaas dus zonder voorstel voor jullie (denk ik). 2013 moet jullie jaar gaan worden!!!!

Monthe, hoe is het met jullie jongetje? Hebben jullie zijn oorspronkelijke roepnaam aangehouden of noemen jullie hem anders? En (een vraag van een iets andere orde, haha): hoe vond hij de sneeuw????? Kan hij tegen de kou?

Raba, hoe was de voorlichtingsbijeenkomst van SA?

Armanda, wat leuk om je hier voorbij te zien komen. En ik zie in je handtekening dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Wauw, dat is mooi snel gegaan (mag ook wel eens na alle ellende en geduld)!

Lifelikethis, wat is voor jullie eigenlijk de verwachting, wanneer kunnen jullie starten met de VIA?

Volgens mij heb ik nu zo'n beetje iedereen die de laatste tijd hier schreef wel gehad..... ;-)

Update over onszelf: 3 gesprekken met de Raad gehad. Helaas was de planning niet helemaal goed verlopen waardoor de gedragsdeskundige nog niet geconsulteerd was en we bij de 3e afspraak dus nog geen uitsluitsel kregen en we ook ons verslag nog niet konden inzien. Maar gelukkig kregen we vorige week alsnog een telefoontje: we krijgen toestemming om 2 kinderen tegelijk te adopteren (dit willen we heel graag, dus blij mee)!

Na de feestdagen moeten we de raadsonderzoeker bellen en zullen we een 4e afspraak plannen. Daarin willen we ook binnenlandse adoptie nog bespreken. Hoe zit dat bij jullie, is dat een optie voor jullie?

Geplaatst

Even een kleine aanvulling op mijn berichtje van gisteren, voordat iedereen Armanda gaat feliciteren: ik lees net dat ze lichtere zwangerschapstesten en wat bloedverlies heeft en dus bang is dat het misgaat....

Armanda, als je dit leest: sterkte meid!

Geplaatst

Dee wat super! Binnenkort toestemming, mooi zo!

Kind en toekomst heeft nog gebeld... Intake verzet naar 4-1, nog iets eerder dus. Al over 2 weekjes! Hoe lang het daarna duurt weten we niet. Zijn we ook nog niet mee bezig.

Amanda, sterkte...

Geplaatst

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=width: 85%]Gratis/tegen verzendkosten 3 brochures van stichting adoptievoorzieninge n

nieuwprijs is 10 euro per stuk als je ze bestelt via adoptie.nl. Ik hoef er niets voor, vind het zonde om zo weg te gooien! Ik heb liggen: Het eerste jaar na aankomst, adoptie en kinderdagverblijf, adoptie en special needs. Er staan wat krabbels/aantekeningen op..

Wij zijn na de mmm en 1 icsi poging + vervolgzoeken gestopt met de mmm, hebben adoptie en pleegzorg afgewogen/onderzocht en zijn uiteindelijk het pad van pleegzorg opgegaan ipv adoptie vandaar..

mail me op

trudie_tijssen@hotmail.com

als je interesse hebt

============

update ik heb inmiddels iemand gevonden die interesse heeft...alle dames hier..het allerbeste in jullie reis naar invulling geven aan jullie kinderwens!

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

• 2 weken later...
Geplaatst

@resa hoe was de intake???? Goed begin van 2013 zeg. Hopelijk eindigt 2013 bij jullie net zo mooi als 2012 bij ons.

@raba; ook nog ff toch??

@dee; super ook de BT binnen dan??

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Eerste week thuis was echt ff een ritme vinden. Ik en sjeng waren ook nog eens flink verkoud en aan het hoesten. Sjeng was ook echt moe de eerste dagen. Maar na een weekje kregen we allemaal wat ritme.

Wij gaan er ook lekker veel op uit. Bezoekjes aan opa/oma. Naar de winkel, met de hond naar het bos, stukje fietsen. En vandaag voor het eerst naar het zwembad. Ook een groot succes. Echt heerlijk genieten dus van ons gezinnetje. Roel is donderdag weer begonnen met werken. Sjeng vroeg vooral naar papa bij dingen als eten, met hond wandelen en als ik een jas aandeed.

Sjeng doet het eigenlijk heel goed. Hij eet super. Bijna alles gaat er in. (zelfs sla,komkommer en spruitjes; maar natuurlijk ook heel graag chocola en spekjes). Slapen gaat sinds deze week ook veel beter. In china en de eerste week thuis sliep hij iedere middag nog 1,5-2 uur. Maar vorige week werd het steeds moeilijker om middagdutje te doen. We merkten ook dat hij gewoon echt niet moe was. Dus sinds 4 dgn geen middagdutje meer. En dat werkt veel beter. 's avonds is hij dan ook echt moe en gaat veel vrolijker slapen. Ook praten gaat steeds sneller.

Geplaatst

Vervolg....

Hij spreekt nu ongeveer 20-30 woordjes.(papa/mama,ja,nee,auto,appel,...) En vooral veel klanken doet hij na zoals zuchten, mmmm, baaah, ohoh,...) Zo leuk om te zien hoe snel hij alles oppikt.

Het is ook echt een peuter van 2,5. alles ontdekken en overal aanzitten. Tig keer lamp uit,lamp aan. Tv/telefoon/wasmachine,... Als er maar knopjes op zitten. Het luisteren gaat op zich ook wel goed.(en soms dus niet;) ). Wel merken we dat we sjeng echt een allemansvriendje is. En dat we hem daar in moeten afremmen. Gelukkig gaat het steeds beter. Sinds deze week als we ergens op bezoek zijn gaat hij eerst ca. 10 minuten eerst bij papa of mama op schoot zitten. Daarna als hij alles bekeken heeft komt hij los. Maar we merken dan ook wel dat we na 2 uur bezoek wel moeten gaan anders gaat hij ineens teveel aandacht aan oma of tante vragen.

Morgen gaan we naar de adoptiearts in eindhoven. Ben heel benieuwd hoe alles gaat. We hebben al ontlasting moeten brengen voor onderzoek en een swab voor mrsa laten nemen. Morgen worden dan ook foto's van handen,voeten gemaakt en bloed geprikt. Denk dat ik het zelf erger ga vinden als ons kereltje.

In ieder geval hoop ik dat meerdere dames in dit topic het geluk mogen hebben dat ze het geluk wat wij nu hebben ook mee mogen maken. Het is echt super om moeder te mogen zijn van zo'n lekker mannetje.

Geplaatst

Wat heerlijk om te lezen dat het zo lekker gaat. Net nog op je site gekeken wat een mooie foto's van een heerlijk mannetje. Knap dat die al zo veel woordjes spreekt.

Spannend binnen kort naar de dokter. Wat ben je toch een super mama.:confettistars:

Geplaatst

Meiden, de beste wensen nog allemaal! Dat 2013 jullie maar veel geluk, liefde en positieve verrassingen mogen brengen.

@ Wannabemom, wat een prachtig verhaal. Kippenvel hoor! Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten als gezinnetje en hoe goed Sjeng het doet. Geweldig!

De intake is hier goed gegaan. Het was een fijn gesprek. We mochten meteen starten met het verzamelen van de documenten. Daar zijn we dus erg druk mee. De aanvragen lopen allemaal al, en eigenlijk is het nu afwachten wanneer alles binnen gaat komen. Ik verwacht over 2 weken de documenten wel klaar te hebben, als er tenminste een beetje vaart in zit met het aanvragen van de VOG. Spannend allemaal!

Nigeria loopt op dit moment weer erg lekker door, en we hopen dat het zo blijft gaan. Het voelt ontzettend goed allemaal.

Geplaatst

@raba; ik voel me geen supermama hoor! Ben gewoon net zo als (bijna) alle andere moeders die hun eigen kindje de allerleukste vinden.

Vind wel dat we ons super gelukkig mogen prijzen met zo'n leuk zoontje. Het voelt echt als bevoorrecht zijn dat wij voor dit kindje mogen zorgen.

Jullie ook nog maar even en dan intake!! Spannend zeg, dan kan het echte grote wachten beginnen.

@resa; joehoe al lekker druk bezig met de documenten. Goed bezig. Heerlijk om te horen dat nigeria nu goed doorloopt. Ben zo benieuwd wanneer we hier het volgende jubelbericht mogen ontvangen.

Geplaatst

Hi Meiden

Wij zijn ook in de wondere wereld van adoptie terecht gekomen.. Dinsdag komt de RvK bij ons thuis om de boel te controleren.. zo voelt dat wel een beetje..

Vandaag zijn we er maar eens goed voor gaan zitten welke landen onze voorkeur hebben.. Het is wel een beetje een zoektocht en dan nog de juiste informatie op een rij zetten.. Maar als ik al die verhalen lees en foto's zie gaat het wel heel erg kriebelen..

Nou ja.. ik zal hier voortaan mijn verhalen wel gaan neerzetten!

Op naar een nieuwe stap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden