Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@armanda; vandaag al weer de punctie gehad! wat gaat de tijd toch snel he. Succes voor vrijdag.

Klinkt trouwens helemaal niet verkeerd hoor zo'n dagje op de bank. Bij mijn vorige puncties heb ik er na steeds paar uurtjes geslapen. Was telkens erg moe(pijn viel mee).

Kwam wrs. ook wel doordat ik de avond en nacht van tevoren nog oproepdienst had. En ik kreeg dormicum, wordt je ook nog slaperig van.

Lijkt me wel een raar gevoel hoor, dat je zometeen misschien voorlopig klaar bent met de MMM.

Wij gaan komende weken ook voorlopig onze laatste icsi doen. Op een gegeven moment zijn we er ook gewoon klaar mee. We twijfelen nog over een 4e icsi. Maar dat beslissen we pas na onze vakantie. Ik denk momenteel wel zeker dat we wel gaan adopteren. Alleen als we zelf ook een SN-kindje krijgen(wat veel zorg vereist) dan weten we het nog niet zeker.

Maar alles stap voor stap... eerst maar eens de gesprekken.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Wannabemom, je gaat bijna beginnen met je 3e icsi! Spannend joh!

En ondertussen de teller laten lopen voor adoptie. Dat is wel zo slim.

Maar idd, stap voor stap... je weet nooit wat er allemaal gaat gebeuren.

Wil je trouwens ook op het 'lijstje'? ;-)

Iedereen: feel free om jezelf op het lijstje te zetten als je dat niet erg vind tenminste (ik ben wel heel benieuwd van iedereen)

Weltrusten!

Geplaatst

Hoi Armanda Druiven, water, thee, psychologie magazine, bon bon bloc puur truffel, boekje, afstandsbedieningen, laptop , ( dit klinkt goed:P)jij ka er voorloppig tegen aan.

Mij verhaal is best lang dus zal het kort houden ik heb endometriose best ernstig 3 keer geopereerd laatse 2 jaar , waarbij de laatste keer me eierstok is weggehaald vanwege kans op eierstokkanker.

Deze 2 weken van mij laatste operatie zijn zo zwaar geweest dat ik dacht dat ik dood zo gaan omdat eierstokkanker vaak te laat ontdek word, de ctscan wees al negatief uit.

Ben door een speciaalteam met een Da Vinci Robot geholpen en gelukkig was het goed en optijd weggehaald.

Nu blijk ik door mijn operatie's een blaasverzakkiing te hebben me galblaas zit vast aan me maag verkleefd , en waarschijnlijk me darmen ook.

Eerst ivf is totaal misgaan werd een escape iui.

Tweede eerste ivf had ik 15 folikels heeft ze er maar 3 weten aanteprikken geen bevruchtingen.

Toen naar het vu een tweede ivf 16 eitjes 11 bevruchtigen 1 verse teruggeplaatst , 5 cryo's , geen zwangerschap

Tweede terugplaatsing cryo, zwanger maar miskraam, heb 10 weken 2 keer perweek moeten bloedprikken ze waren bang vor een buitenbaarmoederlijkezwangerschap .

Derde terugplaatsing cryo , niet zwanger.

Tussen alle pogingen door moet ik aan de Lucrin (hiermee word ik in de overgang gebracht want een menstruatie is uit de boze voor mij).

Dus alle pogingen dure overgeveer een half jaar.

Je snapt dat door me ziekte ik zovaak in het ziekenhuis zit dat mijn hele leven eromheen draait, ik heb een wao ook vanwege dit , en door dit alles ben ik het zat.

Even een antwoord op je vraag , als ik heel eerlijk ben weet ik niet als we voor adoptie gaan als ik wel zwanger mocht raken , dit niet omdat we het niet willen maar om het finaciele plaatje.

Ik voel me al zo gezegend met 1 kindje en het maakt niet uit of dat van ons zelf is of via adoptie, het is super gewild.

Zal als we thuis komen van vakantie eens uitzoeken hoe die handtekening werkt en me verhaal posten dan is het voor iedereen duiderlijk hoe wij ervoor staan:)

Liefs Roos

Geplaatst

@ Armanda lekker rustig aan he! Succes vrijdag op naar mooie emmy's!

@ Roos, ik heb ook endometriose. Bij mij is het niet weg te halen. Ik zit ook in de overgang nu een jaartje of 3 inmiddels en dat bevalt goed, nooit meer ongesteld ,heerlijk! Maar voor jullie zijn er nog kansen , heel veel succes!

Groetjes Herma

Geplaatst

Ooooh Roos en Herma, wat heftig zeg!! Tjonge jonge!

Can imagine dat je het helemaal zat bent ja.

Mooi dat je zegt: voel me gezegend met 1 kindje, maakt niet uit of het van jullie zelf of adoptie is!

Ik had altijd (vroeger) in gedachten dat ik gewoon zelf makkelijk een gezin zou krijgen, en dan adoptie 'er bij'. Snap je? Dus niet in plaats van.

Maar dat gaat nu misschien wel zo lopen, dat voelt toch een beetje anders.

Maar de laatste tijd is ons verlangen om kids te helpen gegroeid (vandaar ook pleegzorg) dus in plaats van is ondertussen ook prima.

Al lijkt het me heeeeeerlijk om ook 's te weten hoe het voelt om een baby in je buik te voelen groeien. Te voeden vanuit jouw lichaam. Er voor te zorgen en van te houden, al voor het geboren is. Lijkt me amazing! Maar ja, misschien niet voor ons weggelegd. We will see.

Sterkte iig meiden!

xx

Geplaatst

heerlijk roos! enjoy! and... relaxe!!

je kan daar heerlijk (en goedkope) massages nemen!

ik nam er daar elke paar dagen wel een massage, hihi

have fun

Geplaatst

@roos....tjee wat ben ik jaloers. lekker naar Thailand. Wij zijn er 3 weken op honeymoon geweest. Super genoten van het land, eten, massages,......zucht.

Veel plezier in ieder geval!

@armanda; succes morgen met de Tp van hopelijk 2 embryootjes!

Geplaatst

Armanda, succes vandaag!!

Start VIA cursus

Armanda: augustus 2011

Roos: februari 2012

Marli01: mei 2009

Regio

Armanda: Utrecht

Roos: Noord-Holland

Marli01: Noord-Brabant

Wachten op gesprekken raad voor Kinderbescherming

Wannabemom: aanmelden na laatste icsi

Gesprekken raad voor Kinderbescherming

Marli01: december 2009/januari 2010

Beginseltoestemming

Marli01: januari 2010

Intake vergunninghouder

Marli 01: maart 2010 bij Kind en Toekomst

Keuze land

Marli01: Bulgarije

Wachten op voorstel

Marli01: sinds augustus 2010

Geplaatst

Hallo allemaal, ik zelf ben met eiceldonatie bezig na vele jaren onderweg te zijn geweest met adoptie. Kan je er inmiddels alles over vertellen. Mocht iemand een vraag hebben dan wil ik je daarbij graag helpen.

Hoi Roos,

Welkom hier op dit topic!

Het is inderdaad een hoop geld. Wij sparen iedere maand een gedeelte van ons loon. Maar hebben ook nog ruimte om leuke dingen te doen en ook vakanties hoeven we niet te laten. We beseffen dat we hierin wel geluk hebben. Het duurt ook nog wel even voor ons, dat is dan het enige voordeel dat het zo lang duurt, tijd genoeg om te sparen.

Groetjes Herma

Geplaatst

Start VIA cursus

Regio

Herma: Eindhoven

Herma: januari 2011

Beginseltoestemming

Herma:Maart 2011

Intake vergunninghouder

Herma: januari 2012 bij Kind en Toekomst

Keuze land

Herma: China

Wachten op voorstel

Herma: vanaf 19 april 2012

Geplaatst

Wannabemom, wij zijn ook 3,5 weken op huwelijksreis geweest in Thailand! Haha, popiopie

Doorzettertje, ben je dan gestopt met adoptie? Zo ja, dan ben ik idd benieuwd wat voor jou de reden was…

Raba, we lopen echt gelijk he! Ik zet jouw naam ook even op het lijstje, goed?

Ik heb ‘m gelijk effe opgeleukt ;-)

Start VIA cursus

Raba: augustus 2011

Regio

Herma: Eindhoven

Herma: januari 2011

Beginseltoestemming

Herma:Maart 2011

Intake vergunninghouder

Herma: januari 2012 bij Kind en Toekomst

Keuze land

Herma: China

Wachten op voorstel

Herma: vanaf 19 april 2012

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik zat zo weer eens weg te zwijmelen op het forum en kwam ineens onderaan dit topic tegen! LEUK! Zou ik mee mogen babbelen????

Wij zijn 2 jaar geleden begonnen met een kinderwens, maar al snel viel deze in duigen,ik bleek ernstige endometriose te hebben...in ziektewet terecht gekomen, en ik mocht alleen via ivf proberen zwanger te worden.

We hebben 2 pogingen gehad en allebei zijn mislukt. Omdat ik ziek werd van de hormonen, de endometriose erger werd en iedere menstruatie ondragelijk is, besloten we te stoppen met de behandelingen en ons volledig op adoptie te storten. We hebben zijn momenteel bezig met de raadgesprekken en ben vaak opgelucht de MMM achter ons te hebben gelaten. Soms komt alleen het gevoel omhoog om mss toch nog een poging te wagen...misschien komt dit door angst... hebben anderen die de MMM afgesloten hebben ook weleens dit gevoel? Hoe gaan jullie hier mee om?

Geplaatst

Hoi Daruma,

Welkom hier op dit topic! Het is de laaste tijd weer wat drukker hier, gezellig! Succes met je gesprekken. Spannend he. Wij hebben ze vorige maand afgerond. Ik heb de mmm ook afgesloten en was er zo klaar mee dat ik alleen maar opluchting voel. Wij gaan geen poging meer doen nee, het kriebelt ook niet meer om nog te beginnen. Vorige week de overgebleven medicijnen weggeven, dat voelde goed.

Groetjes herma

Geplaatst

Hoi Daruma!

Welkom op dit topic!! Spannend zeg dat jullie nu met de raadsgesprekken bezig zijn. Vragen ze er bij jullie veel over door tijdens de gesprekken over jullie mogelijk eigen kinderwens?? Ik herken jullie gevoel wel een beetje. We zijn eigenlijk die hele mmm na 5 jaar kinderwens wel een beetje moe. Soms verlang ik er echt weer naar om een beetje ons eigen leventje terug te krijgen(hoewel we wel nog steeds heel veel leuke dingen doen hoor en erg genieten van het leven). Maar je moet gewoon met zoveel dingen weer rekening houden; wel of niet die vakantie, hoe alles te regelen op het werk.

Allemaal van die kleine dingetjes. Laatst ook bijvoorbeeld; onze vriendengroep gaat bijna ieder jaar een weekend naar pinkpop. Alleen vorig jaar ben ik niet geweest aangezien ik dan wrs. aan het spuiten zou zijn en niet zeker wist of ik daar een koelkast had en of ik me dan lichamelijk wel goed zou voelen.. En dit jaar ga ik dus weer niet mee omdat ik misschien dan weer met een poging bezig ben.Het lijken maar kleine dingetjes, maar na een aantal jaren ben ik het wel behoorljk beu. Zeker als er dan geen resultaat is.

Wij willen in ieder geval de 3e icsi nog doen. Ook misschien omdat die nu gewoon nog vergoed wordt. En dan???? Het liefst doen we adoptie en icsi samen, maar dat kan dus niet. Ik moet wel zeggen dat ik momenteel meer bezig ben met adoptie. Ik kijk elke week wel een paar keer op de websites van de VGH of er nog nieuws is... En ook bij die special focus kindjes zie ik vaak een kindje dat bij ons heel erg welkom is. Maar tja geduld geduld geduld.... Zelf zeg ik vaak dat we nu eerst onze 7 magere jaren hebben en dat straks die 7 vette jaren komen. En dan is het dus nog "maar" 2 jaartjes wachten. (daar zou ik in ieder geval blij mee zijn!!)

Geplaatst

Raba, ja zou leuk zijn!

Wannabemom, ik herken onwijs wat je zegt. Altijd maar rekening houden met je planning, op tijd thuis zijn voor je injectie, liegen waarom je niet drinkt, niet mee gaan op weekendjes vanwege je punctie of tp, geen of juist wel seks, en daarnaast: je gewoon onzeker en rot voelen!

Als onze huidige poging weer mislukt, stop ik gelijk met alle vitamines en restricties. Gewoon weer lekker leven, genieten van eten en drinken en afspraken zonder na te denken.

Maar natuurlijk hoop ik dat ik zwanger word, dan laat ik met alle liefde alles staan en wil ik er de grootste rekening mee houden! :-D

Het lijkt me wel heel rot als het zo definitief is... dat is het voor een groot deel toch wel, als je stopt met de MMM.

Tuurlijk heb je nog een kans op natuurlijke manier, maar die lijkt soms gewoon 1% ofzo. Maar dan is er wel eindelijk duidelijkheid. Dan weten we het tenminste maar.

Adoptie is ook super gaaf! ;-)

• 2 weken later...
Geplaatst

gisteren hoorde mijn man op de radio dat het alleen maar mogelijk is om kinderen met een handicap te adopteren. En dat de gezonde kinderen in hun eigen land geadopteerd moeten worden. Ik heb gezocht op internet maar heb hier niks over te vinden. We zijn hier erg van geschrokken. Weet iemand meer?

Geplaatst

Hoi Raba,

Tsja in adoptieland is het toch al langer bekend dat er tegenwoordig steeds meer zogenaamde special need(kinderen met een "handicap") worden geadopteerd.

Het beeld van een gezond babietje klopt niet meer. Ook steeds meer kinderen worden steeds ouder geadopteerd. Dit zijn ook juist de kinderen die in het buitenland een gezin zoeken. Tegenwoordig zijn er ook chinese ouders in China die een jong gezond baby'tje willen adopteren wachtlijsten.

In de cursus krijg je natuurlijk ook veel informatie, maar kijk bijv. eens op adoptie.nl of adoptie.startpagina.nl

Vaak zijn trouwens de niet direct zichtbare handicaps(hechtingsproblemen, verwaarlozing, ontwikkelingsstoornis, FAS(foetaal alcohol syndroom)) veel lastiger voor de ouders als bijv. het missen van een handje of been. Je moet inderdaad heel goed bij jezelf nagaan wat je denkt aan te kunnen.

Je hoeft natuurlijk niet voor een "special need" kindje te gaan. Maar dan heb je vaak oudere kindjes, een hele lange wachttijd (tel op 4-8 jaar)of nog onzekere procedure.

Wat trouwens wel weer de kans op een jong gezond kindje vergroot is dan wel weer: overtuigend christen zijn(heb je meer keus) of een hele hoop geld(voor bijv. USA; zo'n 40.000-60.000 dollar geloof ik).

Geplaatst

Hoi Raba,

Het klopt inderdaad dat er vrijwel alleen nog maar special need kindjes naar Nederland komen. De meeste landen zijn dicht voor jonge "gezonde" kindjes. China bijv. komen alleen nog maar special needs kindjes vandaan en vergunninhouders gaan je alleen inschrijven als je open staat voor special need bij in ieder geval China en Taiwan, en de zuid Amerikaanse landen bij stichting NAS.. Anders ben je niet bemiddelbaar. Kijk maar eens op de sites van de vergunninghouders, daar zie je de eisen van de landen. En bijna overal staat special needs bij. Ook kindjes met HIV komen steeds vaker naar Nederland uit de Afrikaanse landen. Uit de USA komen vaak kindjes met FAS. Mensen die op een gezond kindje uit China uit wachten moeten nu rekening houden 7 jaar wachttijd. Dat staat in het krantje wat wij maandelijks krijgen van Kind en Toekomst. Tijdens de VIA cursus krijg je een tabel te zien met het percentage gezonde kindjes en percentage special needs kindjes.

Groetjes Herma

Geplaatst

He meiden

Ik ben zwanger geworden van onze 5e icsi!

Kan het nog niet echt geloven...

We willen alsnog voor adoptie gaan, maar volgens mij mag ik nu niet de cursus volgen in aug. Toch? Vervelend eigenlijk, dat dat voor je bepaald wordt.

Geplaatst

ARmanda wat geweldig gefeliciteerd!!! Ik weet eigenlijk niet of je de cursus niet mag volgen, dacht het wel. Wij hebben namelijk tijdens de VIA cursus nog een behandeling gedaan en dat wisten de cursusleiders, ze wensten ons succes enzo. Dus daar had ik ook zwanger van kunnen worden. Volgens mij is het tot de raadsgesprekken. Maar voor de zekerheid kun je het beste even bellen morgen.

Geniet van dit mooie nieuws!

Groetjes Herma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden