Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Amy!! Welkom op dit topic.

Het is inderdaad wel spannend he zo als je bijna aan je laatste poging gaat beginnen. Wij hebben nu ook al 3 icsi/pogingen achter de rug. We gaan er eigenlijk

al helemaal van uit dat we zelf geen kinderen meer krijgen en dat we gaan adopteren. Daar gaan wij nu dus ook helemaal voor!!

Fijn dat jullie volgende maand al met de VIA mogen starten. Collega van mijn man start ook in augustus. Komen jullie misschien wel bij hun in het groepje. welke regio hebben jullie?

Wij hebben nog geen BT omdat we nog met ivf bezig waren. Dus alles moeten uitstellen. Maar we willen heel graag voor china gaan en dan moet ik toch nog 11 maanden wachten tot ik 30 ben.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wannebemom, maar jullie hebben volgens mij wel al de VIA bijeenkomsten gehad he? Hoe vond je die? Ik lees dat jullie nog wel voor een intake in Dusseldorf gaan, toch nog 1x proberen? Welk ziekenhuis liepen jullie? Wat een vragen he...:-)

Ik begin mij ook steeds meer af te vragen of wij wel ooit zwanger zouden kunnen worden, wellicht is er nog een mogelijkheid tot KID maar daar moeten we nog wel heeeeeel hard over nadenken hoor; ik vind het erg confronterend allemaal pfff....Ik heb icsi 3 ws. de maand na de bijeenkomsten, ik denk dat wij hierna stoppen met de mmm om het beginsel van toestemming te krijgen; misschien dat we dan ooit nog wel eens zullen proberen een vergoedde poging te ondernemen maar ja, het kost ook allemaal bakken met geld en zeker ook adoptie.

Waarom hebben jullie voor China gekozen? Ik ben mij namelijk een beetje aan het oriënteren in de landen;-)

Thanxs!!!

Geplaatst

Start VIA cursus

Marli01: mei 2009

Raba: november 2011 t/m januari 2011

Roos: februari 2012

Armanda: in juni 2012 mogen we vragen om weer ingepland te worden (nu op uitstel gezet)

Regio

Armanda: Utrecht

Roos: Noord-Holland

Marli01: Noord-Brabant

Herma: Eindhoven

Wachten op gesprekken raad voor Kinderbescherming

Wannabemom: aanmelden na laatste icsi

Gesprekken raad voor Kinderbescherming

Marli01: december 2009/januari 2010

Herma: januari 2011

Beginseltoestemming

Marli01: januari 2010

Herma:Maart 2011

Intake vergunninghouder

Marli 01: maart 2010 bij Kind en Toekomst

Herma: januari 2012 bij Kind en Toekomst

Keuze land

Marli01: Bulgarije

Herma: China

Wachten op voorstel

Marli01: sinds augustus 2010

Herma: vanaf 19 april 2012

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij hebben ook eventjes nagedacht over adoptie maar toen ik alle regels las en de kosten werd ik enorm boos. Iedere gek kan bij wijze van spreken kinderen op de wereld zetten. Of ze nu voor die kinderen kunnen zorgen of niet..en adopteren wordt bijna onmogelijk gemaakt. Ik slik een lage dosis anti depressiva, en ik heb overgewicht. Kansloos dus.... Ik snap best dat ze goed willen kijken waar een kind terecht gaat komen, het welzijn van het kind staat voorop, maar ja, als je geen 10.000 euro of meer op kunt brengen kun je dus ook geen kind opvoeden blijkbaar?? Ik was snel genezen, dit heb ik er niet voor over om moeder te mogen worden. Dan maar geen moeder.. Ik ga ook voor pleegzorg, wij zijn al goedgekeurd door de Raad.

Succes voor allen die in het adoptieproces zitten. Lijkt mij enorm zwaar en confronterend.

KrisKras

Geplaatst

Hai Kriskras, ik snap je frustratie: het is echt een hoop geld en wij hebben hier momenteel ook echt een spaarpotje voor ontwikkeld waarin we zoveel mogelijk proberen opzij te zetten maar leven is ook belangrijk! Het zijn keuzes die je maakt en ik vind pleegzorg ook iets fantastisch dus dat jullie daarvoor gaan; daar neem ik weer mijn petje voor af:-)

Dat de eisen bij adoptie zo streng zijn is enerzijds niet terecht tegelijkertijd is het wat je zegt 'iedere gek kan bij wijze van spreken kinderen op de wereld zetten' en dat is soms helaas inderdaad het geval en het is om die reden ook dat jeugdzorg wachtlijsten heeft en laten we dat alsjeblieft voorkomen bij kinderen die al met een rugzakje naar Nederland komen. Het feit dat Robert M. destijds geweigerd is voor adoptie toont mij dat het toch niet verkeerd is dat ze soms strenge eisen hebben.

Nogmaals; het zijn heel persoonlijke keuzes en ook niet iedereen heeft de mogelijkheid om het bedrag voor de adoptie te kunnen sparen en daarin weet ik dat wij echt onze zegeningen mogen tellen maar het is wel pittig!

Succes KrisKras met pleegzorg want ook dat is oh zo hard nodig!!!

Geplaatst

Lieve Kriskras je hebt helemaal gelijk , het is ook vreselijk oneerlijke als je een stempel hebt om de een of andere redenen word adoptie ook moeilijk , ik loop al jaren bij een psygoloog en ben ook bang daarom afgewezen te worden , zij daar in tegen verteld mij dat ze der alles aan gaat doen om dit tegen te gaan omdat ze zeker weet dat ik en geschikte moeder ben en juist omdat ik hulp heb gevraagt dit juist voor mij positief uitwijst.

Ik wacht daarom de via curcus af wat 1000 euro kost , waar wij een heel jaar voor moeten sparen hoe andere dit beleven , want iedereen die in de mm heeft gezeten heeft wel een deuk op gelopen.

Waarom wij juist niet voor pleegzorg kiezen is dat je altijd in contact word gehouden met de bio ouders, en dat je pleegkinderen ook vaak weer weg worden genomen , dit zou ik geesterlijk niet aankunnen .

Voor de gene die dit wel kunnne vind ik het vreselijk moedig en heel goed.

Kriskras heel veel sterkte toegewenst , en ik vind dat je een bijzonder groot hart hebt.

Liefs Roos

Geplaatst

Hoi Kriskras; wat een dappere beslissing dat jullie voor pleegzorg gaan kiezen!!

Je moet denk ik ook een beslissing nemen wat goed voor jullie voelt. Wij hebben ook voor onszelf de voors en tegens van pleegzorg of adoptie

opgeschreven. En toen kwamen we toch bij adoptie uit.

Weten jullie ook al voor wat voor pleegzorg jullie willen gaan??? (langdurig/weekend/...)

Nou beseffen we ons ook wel dat we wel het voorrecht hebben dat we beiden een goede baan hebben en redelijk makkelijk kunnen sparen.Dus adoptie is financieel gezien wel te overzien. Een kennisje van mij gaat adopteren uit de VS en dat kost wel ca. 50.000 euro.Ik heb het ook heel even overwogen, maar dan zouden we ook heel veel moeten laten om aan dat bedrag te komen. En dat terwijl er denk ik uit china of andere landen net zo'n leuke kindjes komen.... En je eigen kindje is toch altijd de leukste :happy11:

Mij zou het trouwens wel fijn lijken als we in contact zouden kunnen blijven met de bio-ouders. Zij blijven toch altijd een onderdeel van je zoon of dochter.

Wij wachten nu op de brief met de medische keuring. Kan nog wel enkele weken duren volgens de mevr. van de Raad. Administratie had het druk met vakanties enz.

Oftewel gewoon weer ouderwets wachten!

Geplaatst

Heey meiden, ik kom weer even kijken. Hoe is het met iedereen?

Roos, zijn jouw endo waardes in orde? Ondertussen begonnen met 3e poging?

Je hebt al zo lang een kinderwens, wat zou het geweldig zijn als het zou lukken he?!

Oh, ik zie nu in je handtekening dat je begonnen bent vandaag! Succes joh! Spannend, 4 aug 1e meting!

Raba, vind het zo k joh, dat de 3e icsi mislukt is. Hoe gaat het nu met je?

En met je man? Jullie hebben ondertussen besloten een 4e te doen. Dapper van je! Het kan maar zo dat het nu wel slaagt he!

Wat een gedoe zeg, dat geschuif met die data van de cursus zeg. Maar nu kan je op vakantie en ook sparen, is ook belangrijk! Ik heb trouwens nog nooit wat over gewicht gelezen.

Wannabemom, wat onwijs balen dat je twee eskimo’s het niet gehaald hebben joh.

Wel cool dat je idd weer dichter bij je wens bent doordat je 2 jr getrouwd bent! (en een maand ;-p).

Amy, lees ik goed dat je ondertussen zwanger bent! Klopt dat? Wat geweldig joh! Gefeliciteerd!

Alleen mag je nu denk ik niet in aug de cursus doen. Ik heb precies hetzelfde, ik was ook in aug aan de beurt voor de cursus maar mag nu niet meer meedoen voorlopig omdat ik zwanger ben. Maar ja, dat is in ieder geval nog de meest positieve reden die je kan hebben he. ;-)

KrisKras, wij zijn ook met pleegzorg begonnen, 2 zusjes die soms in het weekend komen. Super gaaf om te doen! Als ons kindje geboren is, willen we na een tijdje wel graag voor langdurig gaan denk ik! Misschien dat we dan adoptie laten vallen, maar weten we nog niet...

Ja, ik ben soms ook bang dat als wij alsnog voor adoptie doorgaan en de medische check krijgen, ze moeilijk doen over mijn migraine. Ik heb het heel vaak en het beperkt soms mijn leven wel. Gelukkig heb ik goede medicijnen.

Wannabemom, jij hebt morgen de medische keuring! Spannend joh, en succes!

Start VIA cursus

Marli01: mei 2009

Raba: november 2011 t/m januari 2011

Roos: februari 2012

Armanda: aug’11 gaat niet door. In juni 2012 mogen we vragen om weer ingepland te worden (nu op uitstel gezet vanwege zwangerschap)

Regio

Armanda: Utrecht

Roos: Noord-Holland

Marli01: Noord-Brabant

Herma: Eindhoven

Wachten op gesprekken raad voor Kinderbescherming

Wannabemom: aanmelden na laatste icsi

Gesprekken raad voor Kinderbescherming

Marli01: december 2009/januari 2010

Herma: januari 2011

Beginseltoestemming

Marli01: januari 2010

Herma: maart 2011

Intake vergunninghouder

Marli 01: maart 2010 bij Kind en Toekomst

Herma: januari 2012 bij Kind en Toekomst

Keuze land

Marli01: Bulgarije

Herma: China

Wachten op voorstel

Marli01: sinds augustus 2010

Herma: vanaf 19 april 2012

Geplaatst

Hoi Armanda!

Leuk dat je actief blijft hier:)

Hoe gaat het met jou kan je al een beetje genieten van jullie wondertje.

Wij zijn weer begonnen en hopen natuurlijk dat wij dit keer geluk hebben, blijft altijd zo vresellijk spannend.

Geplaatst

@armanda; wat gaat de tijd toch snel! 18 weken al weer!!

Kan me wel er wel iets bij voorstellen dat jullie nog twijfelen over de procedure straks. Jullie waren ook nog niet zo ver en tja eerst krijgen jullie nog

eerst zelf een kindje. Misschien is de combinatie met pleegzorg dan wel wat!

Wij mogen 9 augustus naar de huisarts voor de medische keuring! Kon wel eerder, maar nu is het op mijn vrije ochtend; hoef ik geen extra uren op te nemen.

Moet zeggen dat ik wel uitkijk naar onze BT! Dan mogen we ook officieel adopteren. We willen het wel heel graag, maar voor ons gevoel zijn we toch nog afhankelijk van een raadsmedewerker of we wel mogen adopteren. Al onze vrienden en familie zeggen wel tegen ons dat ze geen enkele reden zouden kunnen bedenken waarom niet. Maar toch.........

Geplaatst

Even inbreken over die migraine; dat is echt geen reden om niet door de medische keuring te komen hoor. Anders was ik er nooit doorheen gekomen.... Ik moet 3 x per week medicijnen (triptanen) innemen tegen de migraine. En daar is geen probleem van gemaakt.

Wannabemom, succes met de medische keuring!!

Armanda, bijna op de helft van je zwangerschap. Wat gaat dat snel.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Oh da's fijn om te horen Marli01!

Ik word soms al niet geaccepteerd door bepaalde verzekeringen dus was er wel een beetje bang voor. Heb het ook niet in het pleegzorgonderzoek verteld...

Helaas heb ik zelfs nu ik zwanger ben nog regelmatig last van migraine. Mijn moeder had het 9 maanden lang niet toen ze zwanger was. Ik hoopte zó dat dat bij mij ook zo zou zijn. Ik mag nu alleen maar paracetamol nemen, maar op een of andere manier helpt dat wel beter dan dat het normaal deed.

Marli01, jullie wachten nog op een voorstel he. Hoe lang duurt dat denk je? Komt het al meer in de buurt voor jullie? Bulgarije joh, dat hadden wij eerst ook in gedachten. Spannend joh! Lijkt me zo onwijs gaaf! Hoop dat het dichter bij komt voor jullie. xx Armanda

Wannabemom, ben benieuwd naar jullie med. keuring op 9 aug, dat is al bijna! Wat gebeurt er dan allemaal? En duurt het dan nog even voor jullie de uitslag krijgen? I.i.g. ben je weer een stap verder.

Geplaatst

Wannabemom, zo'n medische keuring is echt een eitje. Bij ons duurde het zo'n 5 minuten! Je hoort de uitslag meteen.

Armanda, ze zeggen altijd dat de migraine minder wordt tijdens een zwangerschap. Bij jou geldt dat dus niet, wat een ellende. Gelukkig helpt paracetamol nu wel.

Met het pleegzorgonderzoek heb ik ook gewoon verteld over mijn migraine. Het staat ook in het verslag.

Wij moeten nog ongeveer 1,5 jaar wachten op een voorstel, verwachten we. Duurt nog lang, maar ja, daar stel je je op in he, met adoptie. Geduld, geduld, geduld....

Fijne avond iedereen!

Geplaatst

@marli; ja wij gaan er eigenlijk ook gewoon van uit dat die medische keuring zo gepiept is. We hebben de afspraak om 10:00 staan en een uurtje later moet ik weer werken. Gelukkig mankeren we beiden niks ernstigs(voor zover we weten) en zijn we gelukkig ook nog nooit naar psycholoog gehoeven. Dus voor ons is het meer een formaliteit. Maar wel weer een stapje verder als we die gehad hebben!!

Geplaatst

Het was een vragenlijst die doorgenomen werd. Verder werd onze bloeddruk opgemeten.

Wij zijn allebei in het verleden wel bij een psycholoog geweest maar dat is geen enkel probleem.

En het is inderdaad de volgende stap richting de gesprekken met de RvK!

Geplaatst

Wat wordt er hier weer gezellig gekletst meiden:-)

Wannabemom, jullie gaan nog wel voor een intake naar DD maar ik neem aan in de tussentijd de gesprekken met de raad? Lijkt mij allemaal enorm spannend, wij gaan over een paar weken beginnen met de VIA bijeenkomsten en dat zie ik echt als eerste officiele stap in adoptieland. Ik ben mij enorm aan het orienteren in landen, eisen enz. wat lijkt mij dat een waanzinnig mooie maar ook emotioneel heftige periode als je een voorstel krijgt en je naar het land afreist. Jammer dat het zo lang duurt maar je stelt je er inderdaad op in.

Ik heb wel eens begrepen dat er echt maar een heel klein gedeelte geen beginsel van toestemming krijgt. Nu verwacht ik nog dat wij overal wel doorheen komen maar als ik jullie zo lees gaan de twijfels toch wel toeslaan als je er zo dichtbij bent dus dat verwacht ik stiekem ook bij mij.

Succes volgende week wannebemom!

Geplaatst

Ja wij gaan wel nog naar d'dorf voor een intake. Meer om te kijken wat ze daar nog te zeggen hebben en of ze misschien nog een sperma-test kunnen doen.

Maar we hebben besloten om geen IVF meer te doen. Tenminste voorlopig niet meer.

We gaan nu gewoon voor een adoptie-kindje.We zijn gewoon een beetje klaar met IVF. En ik moet zeggen dat dat wel rust geeft.

@amy: super dat jullie bijna voor de VIA mogen. Hopelijk vinden jullie het net zo interessant als wij. Uit onze groep zijn nu wel nog 2 stellen zwanger geworden!

En dat terwijl ze al 7 en 8,5 jaar bezig waren!! Soms gebeuren er toch nog wondertjes.

Wij stellen ons momenteel in op een wereld-wondertje!!!

Geplaatst

Wannebemom, ik kan mij voorstellen dat het rust geeft. Ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat ik het waarschijnlijk tot de 3 vergoede pogingen blijf proberen en dan is het klaar; en dan met name emotioneel want ik vind dit traject pittig. Wij gaan ons daarna denk ik volledig op adoptie storten en misschien ooit in de toekomst nog eens een betaalde poging maar dat bekijken we t.z.t. nog wel. Ja, ik heb zin in de VIA bijeenkomsten hoor! Het lijkt mij reuzeinteressant! Zijn jullie je al aan het orienteren op landen en zo ja, welk land heeft de voorkeur?

Succes!!!

Geplaatst

Vandaag hebben we de medische keuring gehad. Het stelde helemaal niets voor. Binnen 10 min. stonden we weer buiten bij de huisarts.

Even bloeddruk opmeten, hart/longen luisteren en naar ziektes/eetgewoontes gevraagd.

Maar weer een formuliertje ingevuld en opgestuurd. Nu maar weer wachten op de gesprekken met de raad! Heb er al zin in!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden