Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roossie proficiat met je 12 weken!! Weer een mijlpaal!

Vandaag weer echo gehad (laatste keer MMC) en alles goed! Frummel was alweer 2,5 cm dus na donderdag 0,5 cm gegroeid! Gaat echt hard!

Je zag nu ook mooi de armpjes en beentjes! Leuk, leuk, leuk.

Nu moet ik voorlopig weer een tijdje geduld hebben met de echo's, de volgende is weer bij de VK 16 februari dan ben ik 13.4 weken. Pfff nog bijna een maand!

Alhoewel als ik de combinatietest wil laten doen moet dit tussen de 11e en 14e week toch? Dan moest ik de VK bellen dus dat gaan we maar doen...

Maken ze de echo voor de nekplooimeting dan in het ziekenhuis?

Babeth wij hebben de Mutsy Transporter besteld. Vooral vanwege het lichte gewicht en het erg compact in kunnen klappen. Wij hebben nl niet zo'n grote auto's dus hij moest er wel makkelijk in kunnen passen! Ook kun je er een maxicosi opzetten en later een buggy van maken.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames

wat leuk hoe enthousiast en vrolijk iedereen is....de onzekere gevoelens hebben gelukkig niet meer de overhand!!!

Miekske, ik heb net gegoogled op je kinderwagen, erg mooi!!!, jeetje er zijn zoveel eenlingwagens, net wat voor mij al die keus (not) haha

Ik weet trouwens niet of je voor de combinatietest naar het ziekenhuis moet, zou je echt even na moeten vragen, ik weet dat mw. Moret uit het Maxima ze ook maakt in het diagnostisch centrum, ik denk niet dat verloskunidgen ervoor "opgeleid" zijn.

Kaykay, de vorige zwangerschap heb ik vanaf een week of 14 veel appalsap gedronken, maar alleen de troebele zonder toegevoegde suikers, cassis vind ik ineens ook lekker, zo een glaasje en dat is dan de light....

Kim, hoe was bij jou de echo?

Sandra, heerlijk, eindelijk heb jij morgen de afspraak bij de gyn, je verdient wat mij beterft een extra lange echo voor je geduld!!!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Witje: 19 januari 3e echo en intak gyn

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Dough: 25 januari controle vk

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Emm: 28 januari controle verloskundige

Miekske: 31 januari controle verloskundige (incl. echo)

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

Loes1975: 3 februari combinatietest en eerste afspraak gyneacoloog

Geplaatst

wat de box betreft, wij kijken waarschijnljik voor een box op wielen, uit ervaring van vriendinnen die ook in de zomer bevallen zijn hoorde ik dat het lekker is als je de box naar buiten kunt rijden...

Nano, de stokke vond met name mijn man erg mooi en "futuristisch" maar voor ons denk ik niet echt geschikt, wel voor in de stad en verharde wegen maar wij gaan regelmatig het bos in en wat aceraf wandelen met de hond.... ik weet niet,mogelijk zijn er andere ervaringen?

Geplaatst

Wij willen wel de stokke wij gaan niet zovaak naar het bos en ik heb ook altijd nog een draagzak en een quinny buzz waar ook de maxicosi op kan.

ben al aardig wat spulletjes aan het verzamelen. van het weekend ritje zuidholland maken om het een en ander op te halen.

je kan er maar beter vroeg bij zijn he! haha

xxx sky

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Witje: 19 januari 3e echo en intak gyn

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Dough: 25 januari controle vk

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Emm: 28 januari controle verloskundige

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

Loes1975: 3 februari combinatietest en eerste afspraak gyneacoloog

Miekske: 16 februari controle verloskundige + echo (13.4 wk)

Geplaatst

Miekske wat een prachtige echo foto zeg. Als ik het goed zie ligt hij/zij met zijn ruggetje naar de foto toe en met zijn hoofdje bovenaan?? En dan die kleine frutseltjes de armpjes.... Om verliefd op te worden toch???? Maar dat ben je natuurlijk al.

Babeth was het maar waar dat ik vandaag de echo heb. Moet wachten tot morgen. Voel echt helemaal niks meer dus helemaal in de spanning. Pffff wat is het toch allemaal onzeker. Dat zal zo nog wel een hele tijd blijven. Positief blijven en vooral ZEN!!!!! Ga maar zorgen dat ik vandaag en morgenochtend mezelf goed bezighoud, met rustpauzes ertussen. Dan kruip ik met een kopje thee en een boek op onze nieuwe bank. Dan gaat de tijd wat sneller. Kon ik maar heel eventjes spieken naar ons Spruitje..........

Dames die de 12 weken gepasseerd zijn van harte!!!!!!!!! We gaan jullie volgen hooor!!!!

Ik ben helemaal weg van de Maxi Cosi Mura 4, maar omdat de 3 compacter is gaan we daar waarschijnlijk voor. Toch nog een even spieken naar de Mutsy die hier aangeprezen wordt......... Leuk he spulletjes kijken!!!!!!

Geplaatst

Ooh witje kom op meis positief blijven. We zullen allemaal wel een dag er tussen hebben zitten dat we zoiets hebben van oe ik voel niks. Ik wel hahaha. Leuk he spulletjes kijken. Ik durf nog niet echt maar we gaan dit weekend met de familie weg en waarschijnlijk gaan we zaterdag even bij de babydump snuffelen. Zo raar ik ben nog nooit zo ver geweest en nu is het dan zover. Wij hebben trouwens de Bugaboo in het rood met zwart. Ik had deze vorig jaar gekocht via Marktplaats voor mijn kleine neefje maar de wagen ziet er nog uit als nieuw dus ik ga deze ook gebruiken voor ons Ukkie. Vind het echt een hele fijne kinderwagen en lekker compact. Hmm donderdag mogen we naar de verloskundige en daar ben ik toch wel wat nerveus voor ik hoop dat we het hartje horen dan moet het toch wel goedkomen. Meiden fijne dag.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Voor ons wordt het ook de Bugaboo :happy: maar dan antraciet met offwhite. Erg compacte wagen en heerlijk makkelijk in te klappen :happydance: Echt leuk om alles al een beetje uit te zoeken. Wij gaan de kamer pas in mei inrichten. Hoe doen jullie dat?

Geplaatst

Hey Emm,

Ik ben 25 april jarig en na mijn verjaardag gaan we met het kamertje beginnen. De spulletjes hebben we al maar die staan allemaal nog in dozen en die gaan we dan pas in elkaar zetten enzo. Ik kijk er echt zo naar uit maar eerst donderdag nog maar ff afwachten.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Ik kan niet wachten tot we met de kamer kunnen beginnen. Had hem gister al af willen hebben. We hoeven alleen de muren en plafond op te frissen, gordijntjes ophangen en vloerbedeking erin. Dan kan het inrichten beginnen. Het is nu mijn waskamertje maar die wasrekjes zijn zo verhuisd naar de voorkamer hihi.

Geplaatst

Gisteren mijn tweede echo gehad om te kijken of het 2e vruchtzakje wel of niet gegroeid was, dat was dus niet het geval. Ik heb zoals ze dat noemen een vanishing twin, dus het was in eerste instantie een tweeling maar uiteindelijk dus niet. Maar met de andere was alles goed! Goed gegroeid en een hartslag! Yes! Ik was best wel zenuwachtig, ook omdat ik met vorige week gestoten had, maar het zit lekker goed ingepakt. Nu op naar de verloskundige, ik word zo teruggebeld.

Misschien gaan manlief en ik vandaag wel even naar een babywinkel ofzo, gewoon om lekker te kijken, niet kopen hoor, daar wacht ik nog heel even mee.

Kunnen we alvast wat inspiratie opdoen. persoonlijk zou ik niet te snel van alles aanschaffen. Ik ken mezelf, dan vind ik over een paar maanden toch die andere kleur leuker of toch die?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Kim gefeliciteerd met je 1e frummel!!!!!!! Jammer voor de ander, maar die houd vast de wacht over degene die wel heel mooi in jou buik groeid!!

Geplaatst

Hey Kim; wat goed dat hij het zo goed doet.

Heerlijk rondneuzen in zo'n grote winkel lijkt me ook leuk :clap2: Denk dat ik vriendlief nog maar even over ga halen voor komend weekend hahaha.

Geplaatst

Haha Witje welkom bij de club ik heb dat dus ook kan het echt niet ruiken dan ga ik over m'n nek! M'n ouders bellen net op dat we zijn uitgenodigd om vanavond te gaan wokken nou het zal mij benieuwen. Ik vond het lullig om ze af te bellen maar ik hoop dat het goed gaat. Maar goed kan ook wat anders bestellen natuurlijk. We shall see!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

JOepie meiden!! zaterdag kunnen we onze stokke xplory ophalen voor 575 euro helemaal compleet! via marktplaats gevonden!

ben helemaal happy!! eindelijk na 3,5 jaar onze droomwagen! je kan hem maar vast in huis hebben he! haha ga hem straks met mijn nieuwe neefje of nichtje zeker uitproberen

helemaal super!!

Geplaatst

Hoi dames

even een snel berichtje van mij, ik wil naar bed haha

Kim, wat fijn dat de echo goed was, erg jammer natuurlijk van dat andere wondertje maar een geruststelling dat haar broertje/zusje het goed maakt!!!! kan me voorstellen na die botsing met je buik dat je wat angstig was.

Sky, jij ook al geslaagd voor de wagen, top.

Ook leuk om te lezen dat hier enkele dames al gaan babysitten op korte termijn, moet heerlijk zijn!!!

Sandra, eindelijk mag jij morgen weer, veel kijkplezier meid, wie weet kunnen ze ook nog aangeven waardoor het verlies van (oud)bloed soms is...ik dacht net , zou het door de aspirine kunnen komen? => sterkere doorbloeding?

Met mij gaat het goed, droom erg veel, en vreemd. Vannacht gedroomd van mijn vader, in mijn droom was hij ook al overleden maar kwam toch even helpen met vanalles en nog wat, toen werd ik wakker van de wekkerradio met het nummer van Stef Bos, Papa ik lijk steeds meer op jou....vond het zo bizar maar ook wel mooi.

jeetje, sommige gaan al snel met het kamertje aan de slag, wij laten het nog eventjes, heb er nu toch geen energie voor.

Mijn man trof vandaag een man die hij kent via zijn vorige job, hij had van onze situatie gehoord en had zelf iets vergelijkbaars meegemaakt....liet wweten veel aan ons gedacht te hebben en bood ons een 3d-echo aan als we dat willen, helemaal super, vond het zo lief!!! Ik heb hem slechts 1x ontmoet bij een opening maar vond het zo´n mooi en lief gebaar!!!

nou dames, ik ga echt mijn bed opzoeken

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth dat van de bloedingen zou idd mogelijk kunnen komen door de aspirine. Wilde ook al stoppen met het slikken, maar dat mocht niet van de huisarts. Vanuit Gent moet je dat tot 12 weken slikken, weet alleen niet meer precies waarom per se tot dan.

Vanmorgen weer even een golfje meer donker roze op het toiletpapiertje. Hopelijk kan de gyn zien waar het vandaan komt en is alles nog goed met onze kleine spruit. Over 3 uurtjes zeg ik tegen Paul dat ik me natuurlijk weer druk om niks heb gemaakt hihi.

Geplaatst

Hallo dames, ik kom me hier ook aanmelden.

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en meteen van het 12weken bankje opgeschoven. Volgens de gyneacologe was ik 12 w +1-3 dus dat maakt dat ik rond 1 augustus uitgerekend ben. Kan ook eind juli zijn maar aangezien ik hier een aantal dames goed 'ken' sluit ik me erg graag bij augustus aan.

Mijn verhaaltje,

Meer dan 11 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt maar de 'fantastische' voor de kerk methode, toen ik 30 werd een kinderwens, na jaren zonder resultaat onderzoeken. Kwam niets uit, toen 'vrolijk' zelf verder geprobeerd. Geen resultaat. Uiteindelijk toch de MMM in, 1e ivf-icsi meteen raak, 1 juni is ons dochtertje merel geboren.

En nu spontaan zwanger, ik had mijn menstruatie nog niet eens terug! Het is een enorm groot wonder! Gezien mijn leeftijd (37) ben ik alleen maar dankbaar dat er weinig tijd tussen zit maar ik besef ook dat de laatste maanden zwangerschap en eerste half jaar pittig gaan worden. Maar zoals ik weet gaat dat pittige gepaard met enorm groot genieten en geluk dus dat komt goed.

Babeth, ik was met merel 17 mei uitgerekend.

Hier de foto van gisteren, wat is ze/hij mooi he??!!

[ATTACH=CONFIG]654[/ATTACH]

Nekplooimeting was goed, eind deze week krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek binnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden