Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca, wat lief dat je zo meeleefd.

Loes, mijn wekkertje (merel) wordt iedere dag om 0530 wakker en ik dus ook. Het is heel moeilijk om eruit te komen maar als ik dan naast haar bedje sta en ze kijkt me glimlachend aan en zegt prrrrrrrtpffff dan is dat helemaal niet erg meer!

Mijn vermoeidheid is als sneeuw voor de zon verdwenen. Gisteren naar zumba geweest en dat ging prima. Ik doe iets minder enthousiast mee en dat voelt een beetje raar, alsof iedereen kan zien dat ik minder hard spring. Gelukkig is de leeftijd erg verschillend, van 50 tot 15 dus ik zit nu gewoon op 1 lijn met sommige anderen qua snelheid. Deze week moet ik het op mijn werk gaan vertellen want het gaat snel de ronde in het dorp en wil liever dat ze het van mij horen. Ik vind het verevelend om te vertellen want ik ga precies in de zomervakantie ertussenuit. Ik ben ook bang dat mijn contract niet verlengd wordt, dat loopt tot 1 augustus. Ik hoop het wel want ik heb veel plezier in mijn werk. Maar als ik goed nadenk weet ik dat dit alleen mijn eigen gevoel is. Mijn collega's zijn heel lief en meelevend en die zijn alleen maar blij voor mij verwacht ik.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Dough: 25 januari controle vk

Meiske74: 27 januari 5de echo / afspr. gynaecoloog (11w2)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Emm: 28 januari controle verloskundige

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

Loes1975: 3 februari combinatietest en eerste afspraak gyneacoloog

Norwegian-sky: 3 februari controle verloskundige

Witje: 7 feb combinatietest + controle gyneacoloog

Balu01: 15 februari controle VK (14w5)

Miekske: 16 februari controle verloskundige + echo (13.4 wk)

Ursela: 28 februari 20-weken echo (18 weken)

Ik denk dat het ........:

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough

Hier ook geen idee wat het geslacht van de baby is!

Balu, wat zei je verloskundige over het mogelijk openstaan van de baarmoedermond? Ik kan goed begrijpen dat je er nerveus van wordt. Maar, dat had ik al eerder getypt maar dat is verdwenen, ik ken een aantal verhalen van vrouwen met een hematoom en bloedverlies en dat kwam uiteindelijk helemaal goed! Dus misschien geeft je dat wat hoop!

Wij hebben een heerlijk luxe zonvakantie geboekt voor komend voorjaar! De laatste vakantie met zijn tweetjes! Zo veel zin in, lekker met een 25 weken buikje genieten van zon en rust en elkaar!

Geplaatst

Hey Dough,

Ik heb gisteren gebeld maar hoefde me geen zorgen te maken. Ze vertelde me dat het zelf voelen naar de baarmoedermond onmogelijk is daar zijzelf er nog moeite mee hebben er goed bij te kunnen. Maar het schijnt dat de baarmoedermond nooit geheel gesloten is tijdens de zwangerschap en altijd een heel klein openingetje houdt. Wist ik veel ben ook maar een leek hierin. Maar in ieder geval het bloeden is geheel gestopt nergens geen last meer van dus allemaal een goed teken. Ze vertelde me ook dat ze er echt bij toeval achterkwamen dat er een kleine hematoom zit dus zij maakte zich geen zorgen dus moest ik het al helemaal niet doen en lekker van mijn zwangerschap gaan genieten. Ik heb mezelf dus ook beloofd dit te gaan doen anders mis ik gewoon echt veel te veel en dat wil ik niet. Dat zou toch zonde zijn niet waar? Maar bedankt voor je lieve berichtje het stelt me zeker gerust.

Dikke knuffels,

Nathalie

Geplaatst

Als ik jullie allemaal zo lees dan voel ik me enorm schuldig.

Eindelijk na 5 jaar en heel veel verdriet ben ik dan eindelijk in verwachting van ons wondertjes. Waarom kan ik dan niet genieten?????????? Ik ben heel blij begrijp me niet verkeerd maar ik zit alles behalve op een roze wolk. Heb ook niet het idee dat het niet goed gaat hoor, integendeel. Heb ook niet het idee dat het onzekerheid is maar wat is het dan wel??? Waarom loop ik dan niet te stralen, maar steek mijn kop in het zand en wil er eigenlijk niet aandenken???

Zijn er meer meiden die zich hier in herkennen? Voel me er zo schuldig door......

Geplaatst

Sandra, voel je niet schuldig. Je gevoel is echt enorm normaal. Veel meiden die zo lang in de mmm hebben gezeten lukt het niet te genieten. Ondanks dat ze wel blij zijn dat het eindelijk zo ver is maar dit komt door je overlevingsinstinct. Dat heeft je al die jaren beschermd tegen de klap van te grote teleurstellingen. En nu je zwanger bent ga je echt niet zo maar accepteren dat je je veiligheidsschild kan laten zakken. Dat gaat heel langzaam. Ik kon bij mijn zwangerschap van merel pas gaan genieten toen ik haar voelde bewegen en op de dagen dat ik een echo had of het hartje hoorde. Alle andere dagen en uren was het twijfel en niet genieten. Dit is heel mijn zwnagerschap gebleven. Gelukkig bewoog ze veel en had ik daardoor veel genietmomentjes later in de zwangerschap. Maar ik herinner me nog hoe bang ik was de laatste maanden toen was alles af, kamertje, spulletjes, in de kamer stond een box. In plaats van daarvan te genieten werd ik alleen maar angstig, zou die altijd leeg blijven vroeg ik me dan af? Misschien is het aanschaffen van een angelsound iets voor jou?

Maar wat je ook voelt, voel je niet schuldig. Zo normaal is die roze wolk niet.

Geplaatst

Ursula de angelsound is niks voor mij. En dan helemaal in de stress raken als ik het niet kan vinden omdat de kleine net niet goed ligt. Nee die spanning is niet goed. Heb ook niet het idee dat het fout is/gaat. Heb veel vertrouwen in een goede afloop alleen ervaar ik het niet als genieten..

Nog even gedult dus, dan moet het goedkomen!!

Geplaatst

@ Witje, Voel je inderdaad niet schuldig! Het is wat Ursula zegt, de zelfbescherming zit nog te diep in je hoofd, die brokkelt maar heel langzaam af en zal pas verdwijnen als je een heerlijk hummeltje op je buik heb liggen....Ook ik kan nog niet helemaal genieten. Ban vaak ongerust of alles wel goed blijf gaan. Ik zou elke dag wel even willen kijken of horen hoe ze het doen. Heb ook nog steeds te weinig energie om ten volle 100% te genieten. Heb ook nog twee kinderen thuis ie ook hun aandacht nodig hebben, het is allemaal nogal hectisch. Ik durf ook nog niet echt iets te kopen, ben benieuwd wanneer dit overgaat, misschien inderdaad wel als ik de babies ga voelen? Ik hoop het. Praat er eens over met de verloskundige.er zijn vast veel meer moeders die dit hebben. Ik ga vanmiddag wel met hubbie naar kidsworld, lekker even kijken. Een hele dure winkel maar daar kan je wel veel ideetjes opdoen!

Geplaatst

He Witje, ik breek even in op deze topic,

ik had bij mijn vorige zwsch hetzelfde als jij. De eerste maanden waren echt k*t. ik was misselijk, moe maar ook somber. had zo iets van: nou, als dit die roze wolk is, waar hééft iedereen t dan over? Ik moet eigenlijk blij en gelukkig zijn, maar voel het niet (natuurlijk was ik wel blij dat ik zwanger was, maar ik voelde me gewoon niet happy) Het had deels te maken met de spanning en onzekerheid. Maar ook en vooral de hormonen! Komt best vaak voor, Pas na 4 mnd of zo ging ik me beter voelen. Toen werd t ook lente en het zonnetje ging schijnen, hielp ook mee.

Misschien is het t schild tegen verdriet, misschien de hormonen, of de winter, maakt niet uit. probeer je iig niet schuldig te voelen, daar maak je niemand (vooral jezelf niet haha) gelukkiger van. Geef toe aan wat je voelt, geef jezelf een extra aai over je bol, en wees lief voor jezelf. Je mag je zo voelen. Niemand neemt het je kwalijk.

sterkte joh, Yola

Geplaatst

Ja joh, niet te druk om maken hoor. Het valt ook allemaal niet mee als je niet op de normale manier zwanger kan raken en dan nu eiindelijk na al die jaren...... Gewoon lekker aan toe geven en ik denk idd dat als straks de zon gaat schijnen en je buik zichtbaar wordt, dat het allemaal wat werkelijker wordt. Kop op!

Vandaag hebben wij onze kennismaking met de vk gehad. was een fijn gesprek en ging allemaal ook zo als ik verwacht had. Aan het eind kregen we een tas gevuld met allerlei samples en leuke boekjes en we mochten een knuffeltje uit zoeken.

Ben daarna even naar de Hema geweest en heb zwangerschaps ondergoed aangeschaft, zit heerlijk. Bij mij is er best wat zichtbaar, maar het zijn voornamelijk mijn darmen, maar goed dat hoeft de rest niet te weten toch?

Ik ga nu lekker mijn hondjes uitlaten, lekker ff een stukje in de duinen uitwaaien, anders val ik ter plekke in slaap.

X Kim

Geplaatst

Witje; je bent echt niet de enige hoor! Ik had er juist vorige week met een heel goede vriendin over (want ja, je zegt dit niet zomaar want iedereen verwacht van je dat je op je roze wolk zweeft nu het eindelijk raak is..) en zei herkende precies wat ik zei; een leeg, somber gevoel en het is een paar weken echt niet leuk geweest.

Ik moet wel zeggen dat het de afgelopen dagen wat wegtrekt en dat ik me steeds beter voel en blijer over mijn zwangerschap maar het is wel even schrikken geweest. Wat mij wel hielp is dat ik dus herkenning vond bij die vriendin en dat ik er goed over kon praten met mijn vriend. Want ook in zo een situatie is een beetje begrip wel prettig, helemaal als je je bijna schuldig voelt dat je je zo voelt en je ook absoluut op die roze wolk wilt komen.

Het komt vast goed meis, geef het een paar weken en houd ook rekening met alle hormonen en emoties, die hebben nou eenmaal helaas op iedereen een compleet andere uitwerking.

:hugs2:

Geplaatst

@Nathalie, oh wat fijn dat het bloeden gestopt is en dat je gerustgesteld bent! En gefeliciteerd je bent 12 weken zwanger!! Een mooie mijlpaal!

@Fiona, jij ook gefeliciteerd met 12 weken zwangerschap!

@Loes, kijk je wel uit met dat tillen! Anders er gewoon iemand bij halen hoor. of weten ze het nog niet op je werk? Je bent de 12 weken ook gepasseerd gefeliciteerd!

En ja heb ook het gevoel dat werk een stuk minder belangrijk is, mijn buik vind ik nu het belangrijkst! Maarja is niet altijd handig gevoel dit, vooral omdat ik voor mezelf werk, dan moet ik mezelf toch iedere dag motiveren is nu soms best moeilijk vooral ook met de moeheid erbij.

@Sandra kijk jij ook aub uit met tillen! Vind het zo´n eng idee dat je zo aan het tillen bent. Ik til zelfs de stofzuiger niet meer op, manlief stofzuigt nu voor me.

En je niet schuldig voelen hoor! Je bent ook al die behandelingen en jaren van hoop en teleurstelling aan het loslaten en dat kost tijd. Denk dat de moeheid daar ook mee te maken heeft buiten de hormonen. Je voelt nu een bepaalde rust je bent zwanger, de rest kun je nu loslaten. Geef jezelf de tijd, genieten kun je niet forceren dat komt echt van zelf meis. Het heeft bij mij ook even geduurd eer ik mijn schild van zelfbescherming kon loslaten. Vind het zelfs nog steeds een beetje eng om spulletjes te gaan kopen. En tegelijk ook het onwerkelijke gevoel, dat het nu echt zo is dat je zwanger bent na al die jaren, dat is soms zo moeilijk te bevatten! Maar ik denk dat ik pas echt kon genieten met 12 weken, dan vallen er ook veel risico´s weg.

@Ursela wat fijn dat je niet meer zo moe bent! En zelfs naar zumba geweest. Ik hoop ook weer wat meer energie te krijgen. Heb je het al op je werk verteld? Hopelijk wordt je contract toch verlengd! Succes!

@Dough, goed idee zeg om nog een vakantie te boeken voor de bevalling. Waar ga je naar toe als ik vragen mag? Zit er ook over na te denken om een paar weekjes met manlief erop uit te gaan.

@Kim fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de vk!

@Babeth hoe ging de echo?

Met mij gaat het goed, voel me nu een stuk beter dan de 1e weken van de zwangerschap. Ben niet meer misselijk en dat scheelt zoveel! Vriendin van me zei al na de eerste 3 maanden kun je meer gaan genieten van je zwangerschap.

Ben wel moe nog, wel ietsje meer conditie en ik voel regelmatig vooral met lopen de aanhechting tussen buik en been aan de rechterkant. Ook voel ik soms wat krampjes, maarja hoort erbij die buik moet ook groter groeien en dat gaat nu eenmaal gepaard met die krampjes. Als ik nies moet ik wat ingedoken zitten, anders krijg ik een flinke steek. Lijkt wel of de kleine nu al laat blijken dat ie dat niet leuk vindt als ik nies hahaha. Met verkoudheid gaat het ook wat beter!

We zijn het ook meer rond aan het vertellen, erg leuk die reacties hebben ook al een paar kaarten gehad. Onze buurvrouw is er ook achter gekomen nu, ze mailde me gisteren dat er wel aparte flessen bij me opgehaald werden hahahaha...... de flessen van MvM dus.

Moet nog 3 weken flessen vullen en dan is het klaar. Gisteren wel 1 krat gehad die erg stonk, staat nu in de schuur.

En net bij de opticien geweest, werd door een meisje geholpen en die keek als maar naar mijn buik hahaha.........het is dus wel duidelijk te zien.

Wordt ook wel tijd voor positiekleding.

Verder ben ik druk geweest met werk, dinsdag buiten de deur weer gewerkt en gisteren druk voor die positie, baby en kinderkleding winkel geweest. Heb een nieuwsbrief voor ze gemaakt met een feestelijk tintje. Zij gaan de winkel opnieuw openen, ze hebben net een verbouwing achter de rug. Ik kreeg hele mooie complimenten over mijn nieuwsbrief en ze kregen ook hele leuke reacties van hun klanten en bureau die de feestweek organiseert. Echt leuk!!!

En ohja, mijn webdesignbureautje was gisteren jarig, is 1 jaar geworden. Vandaag tompouzen gehaald bij de bakker, vanavond lekker oppeuzelen met mijn mannetje.

Liefs Roosie

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Meiske74: 3 februari tel. consult gyn.

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w2dgn)

Meiske74: 10 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (17w6dgn)

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough

Geplaatst

hallo dames

vandaag bij de gyn. geweest,was een goed gesprek, ook wel pittig, het ene moment was ik rustig en dan een gevoel van helluppppp

Maar alles was goed, er is eerst een uitwendige echo gemaakt , ukkie is nu 5,3 cm, wat groot alweer!

Verder zal er een teambesprekeing komen of ze wel of niet adviseren om een baarmoedercerclage toe te passen, iedere controle al ook de baarmoederhals gemeten worden. aankomende maandag voor de zekerheid alvast een glucosetest (mjammie (not)).

De kans is groot van niet omdat men de vroeggeboorte echt wijdt aan de complexe tweelingzwangerschap maar men wil het goed overwogen besluiten. Onze gyn wilde ook zelf de 20-weken echo doen en al vroeg, zodat áls ik terug zou moeten komen dat ook snel kan. Mijn onderdruk was wat hoog maar aan het eind van het gesprek weer prima dus ze maakt zich niet druk, vorige keer bleef die ook mooi op orde dus ik maak me niet druk.

Het duizelde me van de afspraken op dat moment maar alles stap voor stap.

Sky, jij mag morgen weer voor de echo, heel veel plezier!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Roosie ik doe gewoon alles wat ik voorheen ook doe. Voel vanzelf wanneer mijn lichaam stop zegt. Ik ben zwanger en niet ziek zeg ik steeds. Wat niet gaat gaat niet, daar vraag ik hulp bij. Verder wil ik niet als porsteleinen poppetje behandeld worden omdat ik zwanger ben. Ben lekker hard zeg maar, maar niet te eigenwijs hoor!!!!! Het is maar tijdelijk hihi.

Babeth fijn dat alles weer goed was!!!!!

Geplaatst

de echo was vanmorgen! en ons kleintje is helemaal goedgekeurd!

nekplooi zag er goed uit, tien vingetjes en teentjes,een neusbotje, kleine zat op duimpje te zuigen

en was lekker aan het wiebelen. ze denk voor 70% dat het een meisje is!

ze heeft het eigenlijk nooit fout. over 3 weken gaan we een geslachtsbepalingsecho laten doen.

ben erg benieuwd!! dus als het klopt was ons gevoel niet juist!

[ATTACH=CONFIG]688[/ATTACH] hoofdje lijkt hier een beetje raar komt door het handje.

xx sky

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Meiske74: 3 februari tel. consult gyn.

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w2dgn)

Meiske74: 10 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (17w6dgn)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough

Geplaatst

@Babeth en Sky wat fijn dat jullie een goede echo gehad hebben!

Ik mag maandag weer! :-) Hopelijk krijg ik dan ook nog een echo!

@sky wat is nub?

Geplaatst

Roossie

ze zien het aan de manier hoe het genetiale knopje ligt/ staat. (met het lichaam mee liggen > meisje staand> jongen.

op zp staat een heel topic erover. weet niet of jullie daar ook komen

Geplaatst

Hi Girly's,

O wat is het herken baar om over de zelfbescherming te horen. Ik realiseer mij dit hoor, maar kan mij toch nog niet overgeven aan het idee dat ik zwanger ben.

Ik kreeg van het weekend een cadeau en keek echt naar die kleertjes, zonder de link naar onze baby te kunnen leggen, echt gek!

Babeth, ik ben blij te horen dat ze die baarmoederhalsmeting bij je gaan doen. Ik heb je weleens laten weten dat mijn vriendin precies op t zelfde moment door dezelfde hel ging als jij. Zij is inmiddels bevallen van een dochter. Maar heeft net als jij deze controles (en bij haar maar goed, want het blek daaraan te liggen!) PS Blij dat jouw echo goed is!

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough

Kaykay

Maar dit is puur een vermoeden! Wij gaan het pas weten bij de bevalling!

Ik heb de uitslag gekregen van de combinatietest en alles was erg goed. Morgen laatste x ziekenhuis en maandag verloskundige, wat een afspraken allemaal!

Geplaatst

he he .

onze combinatie test was goed.Dus vandaag weer een hele last van onze schouders af pfffff.

echo wordt elke keer mooier :)

Geplaatst

Hoi meiden, ik breek even in...

Allereerst wil ik jullie allemaal feliciteren met jullie zwangerschap en de 12 weken grens (voor sommige nog net niet, maar is het al bijna in zicht).

Leuk om te zien dat ik met een aantal van jullie meerdere malen op een wachtbankje heb gezeten zodat ik toch nog hoop krijg :)

Ik vind het genant om te vragen maar ik vroeg me af of er mensen zijn met een volle groentela, voor onze 5e poging hebben wij nml nog ruimte in onze koelkast.

Ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn!

Zouden jullie mij een pb-tje kunnen sturen als iemand mij kan helpen?

Alvast ontzettend bedankt!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden