Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Loes1975: 22 februari controle gyn + cervixecho ( 16 wk)

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w3dgn)

Ursela: 28 februari 20-weken echo (18 weken)

Roossie: 28 februari controle

Balu01: 01 maart controle ivm iets te hoge bloeddruk

Witje: 2 maart controle bloeddruk bij gyn

Norwegian-sky: 5 maart geslachtsbepalingsecho

Emm: 8 maart 20 weken echo

Norwegian-sky: 10 maart controle vk

Meiske74: 10 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (18weken)

Roossie: 15 maart 20 weken echo

Dough: 17 maart 20 weken echo (20+3w)

Meiske74: 24 maart controle bij andere gyn. ivm. cerclage (19w3dgn)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Balu01 : 25 maart 20 weken echo (op verjaardag van mijn manneke)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Het lijstje heb ik weer een beetje aangepast.

Emm ik hoop niet dat je het erg vind, je kreeg toch ook een manneke? Ik heb je naam even blauw gemaakt.

Ben benieuwd morgen weer naar de gyneacoloog. Ik groei de pan uit en ik hoop dat t normaal is!

Bij de jongens zat ook alles l vrij snel net onder mijn borsten omdat mijn baarmoeder erg hoog en smal was vlgs de verlosk toen, het zal wel?

Af en toe denk ik ook dat ik de tweeling voel maar echt met zekerheid kan ik dat niet zeggen hoor!

Wel luisteren we elke dag naar de hartjes, ook een geruststellend geluid.

I.p meten ze alleen mijn baarmoeder morgen,maar ik ga toch even vragen of ze mijn kindjes even in beeld kan brengen. Ik zal dan ook maar gelijk een afspraak maken voor de 20 wkn echo, of wordt dat geregeld?

Vanddag even naar de Hema geweest, wat een heerlijke winkel is dat voor de kleintjes he! Heerlijke rompertjes voor die jongen en meid gekocht en spuugdoeken e.d. Superleuk nu!

Ook al op twee maxicosi's geboden vandaag op, marktplaats hele leuke, lekker druk met veel print! Daar hou ik wel van, alles moet gekleurd en vrolijk zijn! Ik ben ook echt een zomermens, zeg maar lekker warmte, kleur en zonnestraaltjes!

In de winter kan ik al gauw depri worden.

Ik laat jullie gauw weer wat weten!

Liefs Marloes

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sinds vanacht geen bruin verlies meer gehad!!!! Nu maar hopen dat ik de 2 dagen versla van de vorige keer. Ik wil ook wel eens maanden niet ongesteld zijn hihi en ik ben al bijna 12 weken ongesteld, laat het maar lekker wegblijven.

Loes leuk he die Hema, alles is leuk en ik zou alles wel willen kopen. Toe nu toe nog niet gedaan, te onzeker voor. (terwijl we al wel de meubeltjes en kinderwagen hebben). Komt vanzelf nog tijd genoeg voor nietwaar.

Geplaatst

Wat leuk dat jullie de kleine al voelen. Ik weet niet of ik de kleine al voel, weet niet of ik dan iets van mezelf of de kleine voel.

@Loes leuk dat je allerlei dingen aan het kopen bent! De Hema is ook erg leuk hé!

@Sandra, heb een beetje hetzelfde als jij, ik heb wel een kinderwagen en ik kan wel naar babymeubels kijken en wie weet kopen we er zaterdag wel al eentje, maar babykleding vind ik nog erg moeilijk. Maar komt allemaal nog.

Wat mooi dat het bruine verlies gestopt is! Hopelijk blijft het zo voor je, je zal al die inlegkruisjes e.d. wel zat zijn.

Liefs Roossie

Geplaatst

heerlijk het bruinverlies gestopt is!!! wij hebben tot op heden nog niets aangeschaf, door de omstandigheden ook niet in de gelegenheid maar ook neit echt in de mood. Het enthousiasme om te shoppen is even minder zeg maar. Maar misschien komt het wel weer.....eerst weer goed op de been proberen te komen.

Ik kijk uit naar donderdag. om de kleine te zien maar met name ook de controle: hoeligt de placenta nu? zit het echt goed met het bandje? (wat ik wel denk hoor)

Ik voel de kleine heeeel af en toe en met name als ik ´s avonds in bed lig een soort kriebelend gevoel.Ik herken het duidelijk van de vorige keer.

Loes, ik ben benieuwd hoe bij jou de controle is gegaaan vandaag en dat ze de hummels ook even in beeld gebracht hebben!

Geplaatst

Vandaag weer naar de gyn geweest en voor een echo.

Alles goed met de kleintjes, ze lagen in eertse instantie lekker te slapen maar toen ze wat meer met die echokop ging bewegen om het bovenbeentje te meten werden ze goed wakker! Ook was mijn baarmoederhals goed van lengte, geen reden voor zorgen. Ze meten hem nu wel elke keer bij de controle voor de zekerheid. Als hij zou gaan inkorten wat dus een vroeggeboorte kan worden brengen ze bij mij geen cerclagering meer in omdat ik dan te ver ben qua zwangerschap, maar wordt dat een opname. Schijnbaar doen ze dat tot voor de 16 weken, wist jij dat Babeth? Misscien voor jou wel een goed gevoel dat het nu gebeurd is? Over 4 weken weer terugkomen voor de 20 wkn echo en controle.

Het is gelukkig normaal dat ik de pan uitgroei,ik maakte me er een beetje zorgen om, jaja zegt hij, het wordt nu heavy shit!! Maar op dit moment kan ik heel de wereld aan. Ik slaap beter en heb ook beduidend meer energie. Ook dat ik halve dagen werk,ikmoet zometeen om 13:30 - 17:30 werken, dat scheelt ook veel hoor!

Heb al macaroni gekookt, dus als ik de jongens vd BSO heb opgehaald kunnen we lekker snel aan tafel!!

Veel trek blijf ik houden. Mijn vriendin is nu 34 weken zwanger ve tweeling, en de kindjes werden bij 33 weken geschat op beiden 2400 gram! Dan doet ze het goed! Ze moet nog 7 weken!

Ga me klaarmaken voor t werk, en gelijk in de linnenkamer maar wat zwangerschapsbroeken scoren denk ik!

Tot gauw!

Liefs.

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Loes1975: 21 maart 20 wkn echo + controle Gyn

Emm:

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes
en een meisje!!

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Heb t lijstje weer even aangepast

Geplaatst

Marloes fijn dat alles goed is en gaat natuurlijk. Heerlijk weer even naar je zoon en dochten mogen kijken. Over 4 weken al weer op de helft, jeetje het gaat best hard....

Werk ze!!

Geplaatst

Loes fijn dat alles Goed gaat , ik weet het dat later plaatsen vaak geen zin meer heeft, bij voorkeur wordt het tussen de 14 en 16 weken geplaatst.de successen met zogenaamde " noodcerclages" zijn ook veel minder.

Geplaatst

@Loes, wat fijn dat het goed gaat met de twee kleintjes en leuk dat je ze weer mocht bewonderen!

Fijn dat het ook goed gaat met je en dat je energie hebt om wat dingen te doen!

Kan me voorstellen dat halve dagen werken heel veel scheelt qua energie.

Liefs Roossie

Geplaatst

Loes, fijn dat het zo goed gaat met jou en de kleintjes, het blijft toch erg bijzonder, een tweelingzwangerschap.

Door het berichtje van nor-sky zat ik me gisteren iets af te vragen. Merel voelde ik een week eerder al (dan de week waarin ik nu ben) en heb nu nog niets gevoeld. Maar ik weet nog wel wat voor een gevoel het was maar ben vergeten waar het begon. Maar als het onderin bij je schaambeen is dan kan ik lang wachten, daar heb ik door de keizersnede geen gevoel meer. Maandag even vragen waar de moederkoek ligt, kan ook daaraan liggen.

Wat is NUB?

babeth, ik snap je gevoel wat betrefd inkopen, ik heb ook geen zin. net als de vorige keer wil ik eigenlijk pas na week 24 dingen gaan aanschaffen. We hebben niet veel nodig deze keer. Alleen de wagen die ik op het oog heb is alleen deze maand in de aanbieding, tja, scheelt toch 1500 kronen. Dus ik denk dat ik het ga doen ook al voelt dat niet helemaal fijn.

Sandra, wat fijn dat het bloedverlies gestopt is, ik hoop dat je jouw record breekt.

Hier gaat het prima met de zwangerschap, merk dat avonddiensten werken soms iets meer vermoeiend is. Ik heb alvast verschillende dingen (afvalemmer, luieremmer, koelkast) op blokken gezet zodat ik niet te veel hoef te bukken. Dat was vorige keer een geniale greep om het leven iets minder ingewikkeld te maken. Ik kan mijn gewone broeken echt niet meer aan. Afgelopen week had ik nog een (eerst) ruime broek aan op mijn werk maar steeds in de auto deed ik de knoop en rits open. Nu ligt die gewassen te wachten in de kast tot de volgende winter.

Geplaatst

Ursula hoe ver ben je nu precies. Ben een zeef en in je handtekening staat het niet. Wij hebben de wagen ook al in huis, was ook in de aanbieding en was ruim 300 euro goedkoper.

Gister toch af en aan bruinverlies gehad maar wel stukken minder. Vanacht en vanmorgen niet meer. Wel buikpijn en dat had ik de vorige keer ook voor de sluizen open gingen dus ben erg op mijn hoede.

Ik moet volgende week woensdag alleen voor bloeddruk controle maar hoop dat de gyn toch ook even een echo wil maken. Zal er wel niet inzitten, maar ja hoop moet je altijd blijven houden nietwaar?

Gisteren in huis weer net iets te veel gedaan en heb de hele dag hele vervelende pijn in mijn rug gehad. Bah van het ene lichamelijke kwaaltje naar de andere. Soms ben ik heel stiekum blij dat wij er toch maar 1 krijgen en dat ze niet allebei ingenesteld zijn. Vanacht en nu veel last van mijn borsten, dat heb ik nog niet echt veel eerder gehad.

Geplaatst

Ik kan echt veel te weinig naar mijn zin hier bijlezen maar ik maak er eens in de 3 dagen toch even tijd voor ..

Ben zo blij om iedere keer te lezen dat het met iedereen goed gaat!! We hebben een bumpy begin gehad en nu loopt het zo lekker, haha net een diesel trein..

Babeth; ik hoop dat bij jou ook alles goed blijft gaan en dat je binnenkort weer volop kan genieten!!

Witje; hoe gaat dat inmiddels bij jou? Kan je al wat meer genieten?

Hier gaat alles wel goed. De baan die ik had heb ik afgezegd; we kwamen er absoluut niet uit met de contractonderhandelingen dus ja,,,, balen en verder zoeken..

Ik heb de kleine denk ik nog niet gevoeld, maar weet ook niet wat ik moet voelen dus kan best zijn dat het geborrel dat ik af en toe voel niet mijn darmen maar het mannetje zijn haha.

Ben ik er eindelijk uit welke wagen ik wil..... kan ik die, in de kleuropstelling die ik wil, niet vinden in nederland... Dus mocht iemand een Peg Perego Skate in Moka kleur tegenkomen.... let me know!! Anders wordt het toch een tripje naar Belgie ben ik bang...

xxxxx

Geplaatst

@Sandra balen dat je toch nog wat bloedverlies had. Hopelijk wil de gyn toch nog even kijken met de echo!

@ursela, gewoon die kinderwagen kopen hoor, straks krijg je spijt! Herkenbaar verhaal van je over je broeken, dat had ik 3 weken geleden ongeveer ook nog maar ben toen echt overgegaan op zwangerschapsbroeken, wat zitten die dan lekker!

@Emm balen dat die baan toch niets geworden is! Mooie wagen hoor die je wil kopen had effe op google gespiekt, hopelijk kun je die in moka nog krijgen.

Ik wilde eigenlijk een groene kinderwagen, mijn man en ik houden veel van groen, hebben daar ook veel van in huis. Maar we konden een wagen van kennissen overnemen die er nog heel goed uit zag en tja die was zwart. Het is dus gewoon een zwarte geworden, leg er wel een mooi gekleurd dekentje in of een doekje over de wagen. Van een vriendin hoorde ik die een rode wagen heeft dat het lastig is met de zon deze kleur, die schijnt er dan al snel doorheen en dat heb je minder bij zwart en alle andere donkere kleuren.

Liefs Roossie

Geplaatst

Het wordt toch de Peg Perego Skate Java. Is het nieuwe model en kan ik tenminste ophalen in Schiedam, is toch een stuk prettiger hahaha.

Geplaatst

Hai Emm

volgens mij is die via babysale.eu (zit in Best (Brabant maar bezorgen gratis) wel in mokka leverbaar, tenminste volgens de site...

http://www.babysale.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=44&category_id=114&option=com_virtuemart&Itemid=1513&lang=nl

Roossie, wij hadden met de jongens ook voor een zwart wagen gekozen en die wilde we dan "opleuken" met een leuke gekleurede parasol en dekentje, inderdaad erg leuk en functioneel.

Ik heb tot nu toe alleen op internet gekeken en tot nu toe heeft mijn voorkeur de Easy walker quattro en dan in zandkleur.Maar goed, wie weet wordt het als we tzt gaan winkelen wel aan andere haha.

Ik draag nog geen postitie broeken maar mijn eigen broeken, moet wel de knoop en rits openlaten maar goed dat maakt thuis niet uit!

Zelf heb ik eens zitten voelen en het lijkt dat mijn baarmoeder al erg hoog zit, ik voel een duidelijke rand een cm boven mijn navel, morgen eens vragen of ik het goed voel...

Sandra, gelukkig is het minder! blijft rot he, maar je kanjer doet het goed!!!

Ursela, had je die wagen nog bij je vriendin uitgetest? als ie bevalt dan doe je het toch? scheelt toch zo´n € 225,-???

groetjes

Babeth

Geplaatst

Emm gave wagen hoor!!!

Ik heb gister de felicitas doos bij de Etos gehaald en er zitten wat leuke dingetjes in die we allemaal kunnen gebruiken, dat is mooi meegenomen. Heb ook gelijk van Phillips Avant hand borstkolf met VIA bewaarsetje gekocht. Moet alleen nog even de beginset aanschaffen, vind de flesjes wel mooi hihi. En 12 hydrofiele luiers. Ik merk dat ik al wel bezig ben met de praktische dingen die ik straks nodig heb. Nog niet echt met kleertjes of zo voor de kleine zelf. Misschien komt het wel als we ook het geslacht weten. Mijn gevoel zegt een jongetje maar wie weet is het wel een mooie meid. We wachten rustig af.

Nu net thuis van 3 uurjtes werken, weer heftige periode op het werk dus ben blij dat ik maar 3 uurtjes therapeutisch hoef en als ik het niet trek moet ik eerder weggaan zei mijn teamleidster weer met klem vanmorgen. Het zijn echt hele grote schatten op mijn werk en begin me er ook langzaam bij neer te leggen dat ik het gewoon allemaal niet aankan dus dat ik in mijn handjes mag knijpen met deze werkgever. Helaas hoor je af en toe wel eens wat anders.

Zo eerst even wat eten en dan nog even een paar uurtjes plat. die 3 uurtjes vergen echt een hoop energie, maar voel me er wel beter door. Heb ik het gevoel nog steeds mee te werken en het is nog gezellig ook. Maar vanmiddag dus even wat quality time voor mama en Spruitje!!!!!!

Geplaatst

Wat is NUB?

Ik heb wat info voor je van een site afgehaald:

Waar staat 'nub' voor?

Tot de eerste negen, tien weken van een zwangerschap ontwikkelen mannelijke en vrouwelijke embryo’s zich hetzelfde. Bij zowel jongens als meisjes groeit er een soort uitsteekseltje tussen hun beentjes.

Dat uitsteekseltje wordt in het Engels een ‘nub’ (bobbel) genoemd, vandaar de naam ‘nub-theorie’. Vanaf ongeveer elf weken begint het uitsteekseltje zich bij een jongensfoetus tot een penis te ontwikkelen. Bij een meisjesfoetus ontwikkelt het zich tot een clitoris met daaromheen de schaamlippen.

Die ontwikkeling richting penis of clitoris gebeurt onder invloed van geslachtshormonen die het kindje zelf aanmaakt.

Hoe werkt de nub-theorie?

Vanaf ongeveer elf weken is er al duidelijk verschil in de ‘nub’ van een jongen en de ‘nub’ van een meisje: ze zien er allebei qua vorm nog hetzelfde uit, maar ze wijzen in een andere hoek omhoog.

Bij een jongen wijst het uitsteekseltje meer omhoog (het is niet voor niets een jongetje), het maakt een hoek van 30 graden ten opzichte van zijn ruggengraat.

Bij een meisje loopt het uitsteekseltje meer evenwijdig aan haar ruggengraat, in een hoek kleiner dan 30 graden.

Volgens de NUB-theorie krijgen wij een jongen ... ...

Liefs,

MBM

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

MBM: 22 maart Controle VK

MBM: 28 maart 20 weken echo

Emm:

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes
en een meisje!!

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Ik heb het lijstje even aangepast. Ik heb mezelf er ook bijgezet, bij het stukje 'Ik denk dat het ... '. De NUB-theorie is toegepast door iemand en die beweert met 100% dat het een jongen is.

Liefs,

MBM

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Emm:

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Witje

Witje, ik heb je erbij gezet, dat je een jongetjes gevoel hebt maar als je dat liever niet hebt dan hoop ik dat je me vergeeft.

Ik heb de duowagen besteld, ik had geluk dat ik zo lang had getwijfeld want nu was de zwartkleurige in de reclame en die heb ik liever. AAAAAAAAAAAAAAAAAAH SPANNEND HELP CONCREET IIIIIIIIHHHHH

Ik had hem inderdaad nog getest, haha, met 1tje van een tweeling erin en merel ernaast. Hij ploeterde prima door de sneeuw. Sommige foefjes heeft hij niet maja daar is de prijs ook naar. Zo is het voeten-plateautje niet verstelbaar. Maar het verschil tussen deze wagen en de daaropvolgende prijsklasses is zoveel dat ik dit voor lief neem.

MBM, bedankt voor de uitleg. Ik had er nog niet op gegoogeled want ik dacht dat het een algemene afkorting van iets nederlands was. Gossie, wat is het toch ongelooflijk he, wat er in die eerste 12 weken allemaal gebeurd qua ontwikkeling. Moet dan ook aan lars en nic denken, die waren al zo af op de foto's.

Emm, toch jammer dat het niet heeft gewerkt met de uitwerking van het contract.

Roossie hoe gaat het met jou?

Sandra, een fijne instelling om te proberen ervan te genieten dat ze zo meedenken op je werk.

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Meiske74: 9 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 28 maart 20 weken echo

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Emm:

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Witje

Geplaatst

Hoi dames

het lijstje met nieuwe afspraken ingevuld.

Vanochtend op controle geweest en alles gaat goed. Het bloedverlies is minimaal en past bij het beeld vanwege de cerclage. De placenta ligt nog steeds erg dichtbij de baarmoedermond maar met een week of 20 kunnen ze er meer een beelod bij krijgen wat die gaat doen.

De arts was zeer tevreden, de lengte van de cervix is zelfs 1cm langer tov. de zwangerschap bij 11 weken, nu 5cm. helemaal goed.

Verder kreeg ik de keus om wel of geen prolutoninjecties (progesteron) toegediend te krijgen. Omdat het geen kwaad kan (lichaamseigen hormoon) hebben we besloten om het wel te doen, de arts vond het niet nodig maar begreep dat het voor mijn gevoel "prettiger voelt om wel te doen. Op 8 maart starten we met de eerste injectie en dan iedere week.

Fijn! mama en kindje zijn weer goedgekeurd!!

Gisteren wel een mooi moment, ik voelde 2 duidelijke schopjes, ik lag al in bed dus belde mijn man (die benenden zat) hij schrok in eerste instantie haha.

Erg bijzonder!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Sandra, nee, die 2 wekelijkse controle staat los van de cerclage, ivm. de cerclage zijn er 2 controle momenten, 3 en 5 weken na de ingreep, deze zijn dan nu gecombineerd met een "normale" controle.

De gyn, wil me zelf helemaal opvolgen en mede natuurlijk vanwege de geschiedenis. Het kan zijn dat het tzt nog iedere week gaat worden maar dat wordt per controle bekeken. Als ik kan "leven" met 2 weken en de arts ziet niets geks dan houden we het voorlopig op 2 weken en dan vanaf week 17 t.m week 36 iedere week een "shotje" halen; die proluton.

Geplaatst

Wel heel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. Dat ze het niet wegwimpelen omdat er geen oorzaak gevonden is na het veel te vroeg geboren worden van jullie jongens. Het is het belangrijkste dat jij en jullie je het beste voelen en daar heeft beebje alleen maar baat bij!!!!!

Geplaatst

@babeth, wat fijn dat jij en je kind weer door de keuring heen zijn! Fijn dat ze je zo in de gaten houden en dat je je shotje mag halen.

En wat leuk dat je 2 schopjes gevoeld hebt! Ik heb gisterenavond toen we bij vrienden op bezoek waren volgens mij de kleine gevoeld.

Mijn man kijkt er zo naar uit dat hij ook wat kan voelen hihihi.....

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden