Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roosie dat zal vast niet lang meer gaan duren voor je man het ook kan voelen. Lijkt me ook een geweldig iets, voelen en zien dat je kindje in je beweegt.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roossie een bijzonder gevoel he?

Ik ben er ook erg blij mee! mijn man is dan ook wat jaloers.....hij moet nog even geduld hebben.

Een doppler durf ik niet aan te schaffen, ik ben veel te bang dat ik in paniek raak als het hartje een keer niet kan vinden, daarom extra blij met de schopjes!

Geplaatst

Kun je nagaan, vroeger waren die dingen er allemaal niet en moest je het doen met een paar controles. Ongeacht je achtergrond. Wat ben ik blij dat we in deze tijd leven. Maar soms met alle nieuwe techniek maken we ons alleen maar onzekerder. Ik ben ook niet aan de doppler. De verloskundige kon de vorige keer het hartje er al niet mee vinden dus pakte ze het echoapparaat. Moet je voorstellen en die hebben er voor geleerd toch??

Ik voel verder heel af en toe een kriebeltje dat niet van de darmen afkomstig is. Dat gevoel is anders. Nog maar een keer of 3 gevoeld.

Zo mijn 3 uurtjes arbeits therapeutisch werken, ben kapot als ik thuiskom maar dat maakt niet uit. Bijslapen. Van het weekend komt de 2-ling van vrienden slapen met de hond. Zal ontzettend druk en zwaar zijn maar ga er ook met volle teugen van genieten.

Pfff Babeth nu ik dit opschrijf moet ik gelijk aan jou denken en de zware dag van morgen voor jullie. Mooi dat jullie het toch "vieren" het is tenslotte hun eerste verjaardag. Jeetje wat moet het pijn doen, voel een hele golf van verdriet door me heen trekken. Sterkte voor jou, je man en jullie dierbaren.......

Geplaatst

Babeth, een mooie dag morgen gewenst. Het zal moeilijk zijn (ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk) maar ik hoop ook dat het een bijzondere dag wordt die je kan delen samen met je partner en familie. Sterkte!

Geplaatst

Hallo

Babeth, en natuurlijk je man, heel veel sterkte vandaag...Helaas zo'n sombere dag en somber weer ook....

Toestraks de tweelingbox opgehaald. Op marktplaats gekocht!

Ik vind het helemaal leuk worden nu. Ook zijn wij die hard ikea fans en we hebben al een leuk idee voor de commode, die dus eigenlijkin het echt helemaal geen commode is! Ons kamertje word van alles door elkaar maar toch past het ook wel weer bij elkaar denk ik!

Tegen de tijd gaan we zeker toch wel fotookes plakken hier hè, om de kamertjes aan elkaar te showen!

Geplaatst

Hey meiden,

Hahah ik denk dat wij een beetje voor lopen. We waren van de week zo lekker aan het verven en donderdag belde de groothandel dat ons laminaat en alles klaar lag voor afhaal. Dus dat hebben we gehaald en gisteren heeft mijn stiefvader het laminaat gelegd. Maar goed toen het er helemaal in lag kregen wij het op ons heupen en hebben we de meubeltjes in elkaar gezet op de kamer dus al met al is het al een heel eind klaar alleen nog aankleding. Kreeg net een mooi cadeau van mijn mannetje hij ging ineens de deur uit heeft ie een kei mooie schommelstoel opgehaald zodat we straks de kleine lekker kunnen voeden. Ik kreeg echt de tranen in mijn ogen toch zo mooi hoe dat die mannen mee kunnen leven. Als ik morgen de tijd heb zal ik fotootjes maken en hier proberen te plaatsen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Oh Balu jullie zijn al ver!!! Jullie zijn zeker klaar voor de 30e week hihi.

Wat lief van de schommelstoel door je mannetje. Ze kunnen soms zo lief uit de hoek komen he die mannemensen hihi.

Geplaatst

Hai Babeth, hoe was de dag zaterdag? Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel erg dubbel voelde die dag. Ik hoop dat het toch mooi was.

Ik heb de wagen trouwens ook op die site gezien maar ik kreeg geen reactie van heb dus heb er verder niets meer mee gedaan haha.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje, alles wordt wel heel concreet idd zo met de aanschaf van de spulletjes. De wagen komt woensdag want die was in de aanbieding en hebben we van mijn mam gekregen, we krijgen een nieuwe vloer voor de babykamer van mijn schoonouders en ik heb al besloten dat we de Hemnes 3-ladenkast en enkeldeurs kledingkast (beiden wit) gaan halen bij de Ikea, die combineren we met een Bopita Finn bedje. Er is een dame die zelf hele mooie ronde kleden maakt in de kleuren die je zelf wilt, ze maakt ze van gerecycled materiaal (ze heet ootjesart voor de dames die haar .nl pagina willen bekijken haha) ze maakt voor ons kleintje een kleed met veel beige, zand en olijfkleuren.

Nu zoek ik alleen nog een schommelstoel die eruit ziet als een fauteuil, dus als iemand er één tegenkomt dan houd ik me aanbevolen haha.

Ik lees dat veel van jullie de kleine al hebben gevoeld... ik kan niet wachten tot dat zover is. En mijn vriend al helemaal niet haha. Jammer genoeg heb ik nog niets gevoeld, of iig niet herkend als zodanig.

Weten jullie allemaal al precies hoe je de kinderkamer ed wilt inrichten? En hebben jullie ook al de schoonmaakkriebels, ze zijn bij wij wat erger dan eerder volgens mijn vriend hahaha.

xxxx

Geplaatst

hoi meiden

bedankt voor jullie lieve reacties!!!

we zijn de dagen goed doorgekomen, we hebben uitgeslapen, veel gepraat uiteraard, herinneringen opgehaald, het gekke is, voelde als een zaterdag als anders, het gemis was neit meer of minder maar nu veel meer herinnneringen in details, tijdstippen waarop bepaalde zaken veranderde enzo. In de middag zijn mijn schoonouders, moeder, en goede vrienden gekomen. We hebben een klein gebakje gegeten en in de tuin weer blauwe en witte heliumballonnen opgelaten, net als met de crematie.

We hebben veel kaarten gekregen en heel wat bloemen, we vonden het erg pijnlijk dat we niets vernomen hebben van mijn zus en van mijn zwager en diens vriendin maar goed, daar probeer ik niet meer aan te denken.....

In de avond toen ik op bed lag intens verdrietig voelde ik 2 kleine schopjes, was echt op het juiste moment!

Emm, wat vreemd dat ze niet hebben gereageerd, maar goed, jullie zijn geslaagd!!! de meeste voelen hun kleintje pas later hoor, en zeker bij de eerste zwangerschap. Ik voelde Lars en Nick ook pas later in vergelijking met nu, nu was het duidelijk met 15weken en 3 dagen.

Leuk dat jullie ook al een duidelijk beeld hebben bij de babykamer, wij ook hoor, tenminste tot op heden, is niet veranderd tov de kamer voor de jongens.

We willen echt een rustige kamer, de muren in een soor zandkleur en een muur in een mooie kleur blauw of roze van het merk painting the past, een beetje "verouderde" kleuren zeg maar.

De meubeltjes zijn wit of offwhite.

Die Hemnes ladekast hebben wij toevallig op de overloop staan, helemaal fijn!

Nathalie, jullie hoeven ook alleen nog maar de aankledeing, wat gaaf!

Geplaatst

@Loes, leuk hé al dat shoppen voor de babykamer!

@Balu, wow wat ver zijn jullie leuk hoor! Nu kun je de inrichting helemaal afmaken! Wat lief dat je man aan een schommelstoel gedacht heeft!

@Emm, leuk zeg dat jullie ook wat spulletjes van jullie ouders krijgen. En klinkt erg leuk zeg dat kleed. Ik wil ook graag een stoel op de babykamer. Wij hebben nog een ikea stoel op de zolder staan die ook een beetje heen en weer kan wippen. Wil alleen nog een andere hoes om de stoelkussen heen gaan maken.

Ik meende vorige week de kleine gevoeld te hebben, maar twijfel er nu over dat het de kleine was heb sindsdien niets meer gevoeld. Binnenkort wordt het allemaal wel duidelijker die schopjes.

@Babeth, klinkt heel mooi hoe jullie die dagen door zijn gekomen! En wat bijzonder dat je dan ook precies die avond wat schopjes voelde, je werd getroost door het kindje in je buik, echt bijzonder! Wel naar dat je niks gehoord hebt van je zus, zwager en vriendin, denk er maar niet teveel aan blijf dichtbij jezelf en de kleine staan!

Zaterdag zijn we eerst naar babypark gegaan, mooie winkel, ook heel goed om daar inspiratie op te doen, maar wel een dure winkel en we vonden toch niet echt de babykamer die we in ons hoofd hadden.

Toen naar babydeals (zij leveren ook kamers van babykamer.nl die we op de negenmaandenbeurs gezien hadden) daar stonden we ineens in dubio over 3 babykamers hahaha........erg moeilijk, maar we zijn er uit gekomen. We zijn ook goed geholpen door 2 aardige enthousiaste mensen.

Het is deze kamer geworden

http://www.babydeals.nl/productdetai...er_Atalanta_/1

We hebben de 2 deurskast, commode met achter een verlengstuk (zodat je de baby ook verticaal kunt leggen en wandrek gekocht.

We zaten eerst te dubben van hmmmm wel dure kamer dan we in ons hoofd hadden, maar mijn man had er toch minder moeite mee. Ik zei ook we hebben eigenlijk zo´n mooie kamer wel verdiend na al die jaren, begon toen ook bijna te huilen... Ik zei andere spullen hebben we weer goedkoop over kunnen nemen, dan kunnen we ook wel wat meer geld aan de babykamer besteden. En zo zijn we toch tot het besluit gekomen om deze te bestellen. Ik had echt zo´n gevoel van ohhhhh we hebben nu echt een babykamer gekocht, wat hebben we gedaan!!! hahaha..... We hebben ook gelijk een matrasje gekocht van aerosleep. Dit is een goed lucht doorlatend matras, wat de kans op wiegendood ook sterk verminderd. Ook hebben we een badset besteld van bébé-jou, we hadden de standaard al thuis staan dachten dat die wit was, is het room-wit hahaha.....heb nu gemaild dat we de bestelling om willen zetten van wit naar room-wit.

Het weekend was misschien te druk geweest na 2 visites op zaterdag na het kopen van de babykamer en gisteren ook nog op visite geweest bij vrienden.

Gisterenavond had ik toch ineens een gevoelige onderbuik en vanochtend vroeg ineens flinke krampen. Heb nog niet zo erg bandenpijn gehad. Gelukkig hebben we een luxe bed waarbij je het hoofdeind en voeteneind kunt verzetten. Wilde inelkaar gedoken kunnen liggen, op mijn zij was niet fijn. Zo zakte de pijn en ben ik nog in slaap gevallen. Vermoeid werd ik weer wakker.

Nu gaat het wel weer.

Vanavond naar de verloskundige voor controle! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

roosie leuk dat jullie de kamer besteld hebben. Is toch weer een bevestiging erbij dat het toch weer echt waar is.

doe het lekker rustig aan. Ik heb ook snel last van mijn rug en/of banden, heupen of weet ik waar allemaal. Is meestal omdat ik veel te veel gedaan heb. Hoop dat je lekker uit kan rusten vandaag en het verder zakt.

Geplaatst

@Sandra, ja ik heb ook last van mijn onderrug vooral als ik te lang op bed heb gelegen. De pijn is al grotendeels weg gelukkig.

Is moeilijk hé om echt rustig aan te doen en soms ook moeilijk te pijlen wanneer je teveel doet.

Ja we zijn super blij met de kamer, zag net dat de link niet werkt probeer het nog een keer http://www.babydeals.nl/productdetails/1/1018/babykamers/Babykamer_Atalanta_/1

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie had hem al opgezocht op de site en echt een leuke kamer zeg!!!

Ja ik merk dat lang liggen of zitten in dezelfde houding meer last ervan heb. Wandelen wil ik wel zo lang mogelijk vol proberen te houden, fietsen durf ik niet omdat ik bang ben voor de pijn, vooral in mijn stuitje en heen fietsen zal meestal nog wel gaan maar moet nog terug ook nietwaar.

Ja is lastig een balans te vinden in rust en beweging. Gaat pas pijn doen als het te laat is.

Geplaatst

Roossie; leuke kamer!! Doe je ook de biede hoge kasten?

Ik voelde gister toen ik in bed lag een soort van 'duwtje' van binnenuit aan de voorkant onderaan mijn buik... zou dat het zijn? Mijn darmen borrelden ook een beetje maar dat was aan de zijkant helemaal dus ik ging er eerst vanuit dat dat het was, maar dat zou ik toch niet vooraan onderaan moeten voelen? Ach ja, misschien wil ik het ook wel te graag voelen haha.

Hebben jullie ook dat als je sport, je soms duizelig wordt? Ik merk dat het vooral bij statische oefeningen zo is (fitness) zodra ik in beweging ben is het minder..

xxx

Geplaatst

@Emm, nee we nemen alleen de 2 deurskast.

Ik sport niet, sinds de behandelingen is bij mij daar het klad in gekomen en ik durf ook niet zo goed te sporten. En nu ik last heb van bandenpijn al helemaal niet meer. Heb wel als ik lang intensief werk ik wat duizelig wordt.

Ik dacht ook de kleine gevoeld te hebben, maar had er gisteren met mijn vk erover en ze vroeg waar ik het voelde, wees bovenin aan ze zei dan moeten het je darmen geweest zijn, dus heb nog niets gevoeld.

Met mij gaat het een stuk beter dan gisteren, mijn buik is weer een heel stuk bijgekomen. Gisterenavond naar de verloskundige geweest alles was goed! Ze kon mijn baarmoederrand voelen net onder mijn navel, manlief en ik hebben het ook gevoeld. Mijn man was verbaasd dat de verloskundige zo mijn buik induwde hahaha......hij zei ik doe altijd zo voorzichtig! Met de doppler kon ze gelijk het hartje vinden en het klopte mooi. Mijn bloeddruk was ook goed en ben 1 kg afgevallen hahaha......wel apart met een veel dikkere buik. En heb ook over mijn bandenpijn gehad, moet het rustiger aan doen, maar ze zei het is moeilijk om je grenzen te weten. Je voelt je goed en als je pijn krijgt is het al te laat, je krijgt die bandenpijn als je tot rust komt. Maar het kan geen kwaad zei ze, het is alleen niet erg fijn die pijn. Als je beweegt schommelt je baarmoeder heen en weer en daar staat nu flinke spanning op omdat die uitgerekt wordt.

28 maart moeten we terugkomen voor controle, maar we hebben eerst 15 maart de 20 weken echo.

Liefs Roossie

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Ursela: 28 februari 20-weken echo (18 weken)

Balu01: 01 maart controle ivm iets te hoge bloeddruk

Witje: 2 maart controle bloeddruk bij gyn

Norwegian-sky: 5 maart geslachtsbepalingsecho

Emm: 8 maart 20 weken echo

Meiske74: 9 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Norwegian-sky: 10 maart controle vk

Roossie: 15 maart 20 weken echo

Dough: 17 maart 20 weken echo (20+3w)

Loes1975: 21 maart 20 wkn echo + controle Gyn

MBM: 22 maart Controle VK

Meiske74: 24 maart controle bij andere gyn. ivm. cerclage (19w3dgn)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Balu01 : 25 maart 20 weken echo (op verjaardag van mijn manneke)

MBM: 28 maart 20 weken echo

Roossie: 28 maart vk controle

Meiske74: 28 maart 20 weken echo

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

Geplaatst

Hey meiden,

Vanochtend weer controle gehad bij de VK en wederom weer te hoog VERDOMME!!! Ik moet het dus echt rustiger aan gaan doen en m'n zorgen en angsten echt aan de kant gaan zetten. Ik dacht juist dat ik het redelijk onder controle had maar helaas niet dus. Ik moet nu dus meer gaan rusten. Met de kleine is alles goed hebben het hartje heel goed weer kunnen horen dus weer een geruststelling. Over 2 weken weer terug. Ik zag dat er al heel wat bijgeschreven is dus een mooi momentje om eens RUSTIG hahah alles terug te lezen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ babeth heb nog even aan jullie gedacht van het weekend! fijn dat veel mensen met jullie meeleefde..

@ emm zo voel ik de kleine ook hoor ik heb echt het gevoel dat ze bij mij links ligt want daar voel ik der en hoor ik der hartje kloppen.

@ balu balen meid!! maar denk aan jezelf en aan je kleine!

gister was ik echt jarig! 24 geworden! savonds heb ik voor het eerst aan zwangerschapszwemmen gedaan! wat was dat leuk zeg! en heerlijk ontspannend ik raad het iedereen aan! ik wil dit iedere maandag avond tot 27 weken blijven doen dan ga ik beginnen met yoga.

wens jullie een fijne dag!!

xx sky

Geplaatst

@sky gefeliciteerd met je verjaardag en wat fijn dat zwangerschapszwemmen zo goed bevalt!

Ik merk dat ik me in data vergis hahaha het is vandaag al 1 maart!

@Balu, balen dat je toch nog te hoge bloeddruk hebt, gelukkig gaat het wel goed met de kleine!

Liefs Roossie

Geplaatst

Tjee, ben een dikke week weggeweest en wat is er veel geschreven! Kan het even niet meer bijhouden, allemaal.

Ten eerste een speciale en droevige dag voor Babeth geweest, wat hebben jullie de jongens mooi herdacht en fijn dat het goed gaat met hun brusje en dat ie van zich liet horen die dag!

Loes, een jongen en een meisje! Wauw! Van harte!

Emm, mooie wagen hebben jullie besteld. Had er nog nooit van gehoord.

Verder hoge bloeddruk Balu, bah! Hmm, misschien is het ook aanleg, hoor meid, niet jezelf te hard de schuld geven. Tuurlijk is rustig aan doen goed voor jou en het kindje, maar verder is het natuurlijk ook gewoon pech en moet je je niet te schuldig voelen!

N-Sky, gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker, he, zwangerschapszwemmen! Ik doe het nu 4 weken en wil het tot de bevalling blijven doen. Over een paar weken begint voor mij ook de yoga op een andere avond. Ik ben uiteindelijk geslaagd voor zwangerschapsbadkleding: een gewone bikini, niet specifiek voor zwangeren. Wel opgelet dat het broekje wat laag valt. Badpak was echt geen doen. Nergens te vinden met goede ondersteuning voor een grotere cup. Nu maar hopen op weinig striae....

Verder worden er steeds meer spulletjes aangeschaft door iedereen, leukleukleuk! Hier langzaamaan ook wat meer dingen. Waaronder een prachtige luiertas van Room Seven!

Commode moeten we nog. Wij willen ook 1 van de ikea die eigenlijk geen commode is. Die Hemnes met 8 lades, lekker veel ruimte. Verder nog een kinderwagen. Zijn zo'n beetje de grote dingen die nog 'moeten'. Hoop stiekem dat mijn ouders nog met wat geld gaan strooien.....

Verder wisselende berichten over kindje voelen. Ik lees dat je het rond 16 wk op zijn vroegst kunt voelen, maar dat tussen de 20-24 wk ook heel normaal is. Nou, hier blijkbaar een erg beweeglijk jochie, want sinds een week voel ik af en toe een plopje en de laatste dagen heb ik steeds vaker dat ie blijkbaar met een enorm stuk rug of kont ofzo rechts bovenin gaat liggen als ik in bed lig. Dan zit er een enorme bobbel rechts van m'n navel. Kan mijn man ook heel goed voelen. Dat trekt als ie daar ligt! Au! Als ik mijn hand er op leg, is het na een minuut of 5 weer weg. Zal bij de verloskundige eens vragen of dat nou normaal is, haha.

Verder de afgelopen week dus weggeweest. Veel gerust, geslapen, vaak de handen op de buik gelegd. En de buik is toch ineens gegroeid! Wat een beetje rust al niet kan doen. Zag het ook bij een collega van me nu de voorjaarsvakantie voorbij is. Die is 3 dagen eerder uitgerekend en had ineens ook een toeter!

Ik was met een vriendin weg en heb mijn man vreselijk gemist. Ga nooit meer een week zonder hem weg. Voelde echt of het niet hoorde, om weg van hem te zijn. Vroeg me af waarom ik een week weg ben gegaan van de allerallerliefste! Heb het idee dat die hele rottijd in de MMM heel erg bindend heeft gewerkt voor ons tweetjes. En misschien dat het feit dat ik zwanger ben, maakt dat ik bij hem thuis, met ons minigezinnetje wil zijn? Mijn man kon ook niet van mijn gegroeide buik afblijven dit weekend! Zo lief!

Roossie, vervelend dat je zulke enorme krampen had. Is het weer weggetrokken?

Ik merk dat als ik veel stress heb, of zware dingen til ik dan harde buiken krijg. Rustig aan doen is the key word. En ook mijn laatste beetje misselijkheid is aan stress onderhevig, heb ik gemerkt. Heb er geen last van, tot er een spannende dag (op het werk ofzo) begint, dan heb ik weer ochtendmisselijkheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden