Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal, zo´n aardbeienvlekje is een hemangioompje en kan geen kwaad, gaat vanzelf weg...

Gisteren met Stijn en Job naar het CB geweest, zijn beiden goed gegroeid. Stijn al 4465 gram en Job 4075 gram. Groeien nu echt de normale curves in! Hebben hun eerste prikjes gehad en daardoor een beetje van slag, gisteravond kreeg ik ze nauwelijks wakker voor de voeding van 7uur en 23 uur, maar vannacht kwamen ze dus te vroeg om half 5. Ach, zo erg was het niet. Vanochtend pas weer om 10 uur een dus toch nog lekker uitgeslapen. Vandaag lijken ze nergens meer last van te hebben gelukkig.

Chantal, met 8 voedingen is het idd nog erg druk en zeker als je dan ook al moet werken. Pas goed op jezelf meid!

Ik moet zeggen dat ik nu met 5 voedingen echt een stuk meer tijd voor mezelf heb en toch doe ik nog bijna niks... :-)

De dag vliegt nog steeds voorbij moet ik zeggen. Heb natuurlijk ook twee ukkies te knuffelen en dat kost veel tijd :-0

Ben benieuwd wanneer ze nu echt vaker gaan lachen. Stijn heeft 1x echt bewust gelachen, maar is er verder nog maar zuinig mee. Uiteraard wel allebei veel onbewuste lachjes, met name na een volle fles, dus tevreden baby's zijn het wel. Weet wel dat ze qua gecorrigeerde leeftijd nog geen maand oud zijn, maar wacht toch een beetje ongeduldig op het uitgebreide lachen van mijn mannen.

Ze zijn wel heel sterk en kunnen het hoofdje al heel goed optillen.

Ga maar eens even douchen want het is inmiddels alweer 12 uur en ik zit nog in mijn ochtendjas....

Liefs, henkie

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De oktober en november 2010 baby's

01-10-2010 Stijn en Job, zonen van Henkiepenkie

04-10-2010 Mirthe Rosanne dochter van Britt35

29-10-2010 Iza dochter van Bettyboopke

01-11-2010 Maureen dochter van Wilma

02-11-2010 Frederique dochter van Chantal

02-11-2010 Mikai, zoon van Hobbesje

09-11-2010 Judith, dochter van Chrissy

09-11-2010 Robine, dochter van Snoeske

16-11-2010 Gijs, zoon van Sjors en Sjimmie

21-11-2010 Daan, zoon van LindaJ

23-11-2010 Caithlyn, dochter van Eslief

29-11-2010 J_esse, zoon van Dafke

Controles en prikjes

03-12-2010 Bettyboopke met Iza thuisconsultatie met gehoorttest.

06-12-2010 Snoeske met Robine naar het consultatiebureau

06-12-2010 Hobbesje met Mikai naar het consultatiebureau

07-12-2010 Wilma met Maureen naar het consultatiebureau

13-12-2010 Bettyboopke met Iza naar het consultatiebureau (kinderarts)

14-12-2010 Chrissy met Judith naar het consultatiebureau

22-12-2010 Linda J met Daan naar het consultatiebureau

03-01-2011 Britt35 met Mirthe Rosanne naar consultatiebureau

07-02-2011 Hobbesje met Mikai naar de kinderarts

09-02-2011 Chrissy met Judith naar de kinderarts

15-12-2010 S&S met Gijs naar consultatiebureau

05-01-2011 Chantal met Fredrerique naar consultatiebureau 1e prikjes

Even mijn afspraken aangepast èn die van Britt35 toegevoegd.

Vandaag gehoortest gehad. Iza hoort alle frequenties: dus ok!

Verpleegkundige was de weegschaal vergeten (grrrrr) dus weten we niet of ze op schema zit.

Maar aangezien ze regelmatig en goed drinkt zal dat wel in orde zijn.

Britt35: al eens de osteopaat geprobeerd voor je prinsesje haar reflux?

We zijn met Iza er nu 2x geweest en we zien duidelijk verbetering! Vinden het zelf echt een aanrader!!

Zo, nu snel een boterhammetje en dan naar de osteopaat (voor mezelf, mijn BI is nu zodanig dat ik veel zenuwpijnen he...)

Geplaatst

HEEEE!! Jullie weten de aanstaande decembermoeders wel mooi uit te sluiten zo he !?

We hebben heel erg met jullie meegeleefd hoor!! Mogen we nu niet meer meedoen?:laughing9::laughing9::laughing9:

Geintje!

Leuke topic (ik kijk toch wel mee ;:sly:)

GROET

Lisette

Geplaatst

Goed idee! Heb er niet bij stilgestaan bij het openen.

Iemand een idee of je de topictitel nog kan wijzigen??

Slapen jullie kindjes ook zoveel? Sta er echt versteld van hoeveel Mikai slaapt! Ben een baby gewend die bijna niet sliep overdag (twee keer een kwartier was al veel voor Kian - een slaapje van 45 minuten was al een luxe) en heb er nu een die wel aan de winterslaap lijkt te zijn begonnen. Vanmorgen is hij even goed wakker geweest en heeft hij krap een uurtje geslapen voor de voeding en vanmiddag heeft hij half geslapen/half wakker geweest van voeding tot voeding. En hij ligt nu alweer te pitten na de fles... Zal hij vanavond wel weer wakker zijn van 10 tot 12 - net als gisterenavond - wanneer wij naar bed willen.

Geplaatst

Hey Hobbesje,

Geen idee hoe je de titel van een topic kunt wijzigen.

Hier ook een kindje wat heel veel slaapt. Het is heerlijk maar soms ook een beetjes saai ;-). Ik vind het zo heerlijk om even te knuffelen, en dan is het natuurlijk helemaal leuk als ze wakker is. Helft van de tijd moet ik Robine ook wakker maken voor een voeding en vaak drinkt ze slapende haar fles leeg. Toch kan ik wel merken dat ze langzamerhand wat meer wakker is overdag en dan leg ik haar wel es een halfuurtje in de box, ligt ze lekker om haar heen te kijken.

Ik zette tot nu toe ook steeds de wakker voor haar nachtvoeding, maar dat heb ik vannacht voor het eerst niet gedaan en ze werd kwart over 5 pas wakker, dat was wel lekker hoor om weer es wat meer uurtjes achter elkaar te slapen...

Hoe gaat het bij jullie met de nachtvoedingen?

Snoeske

Geplaatst

Die nachtvoedingen vind ik nu met dit koude weer niet zo'n succes! Heb echt heel veel moeite om goed wakker te worden nu. En mijn man is al niet veel beter.

Wij proberen hier ergens tussen 22 en 24 u te voeden - al is het maar om duidelijk te maken waar de dag eindigd - en laten Mikai dan liggen zolang hij wil. Meestal komt hij dan tussen 4 en 5 uur. Het langste wat hij gered heeft is al 7,5 uur tussen de voedingen. Heerlijk!

Geplaatst

Hier ook een mannetje wat heel veel slaapt. Hij is weer helemaal opgeknapt. Alleen nu slaat hij door naar de andere kanat. Eerst spuugde hij al zijn melk uit en nu is hij onverzadigbaar, hij zat al aan de 120 cc om de 4 uur en nu wilde hij vannacht al 150 cc beetje veel voor de kleine man. Hebben maar besloten om nutriton in zijn melk te doen hopelijk dat hij dan voller zit van de voeding. Hoe eten jullie kleintjes?

Onze man is nu bijna 4 kilo. En hahaha heeft al een behoorlijke onderkin gekweekt.

Het is idd wel leuk om december ook toe te voegen. Ik was een grensgevalletje dus had ook veel met het dec topic.

Wij gaan vanmiddag even proberen om naar de stad te gaan hopelijk gaat het stoppen met sneeuwen en waaien.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

18-11-2010 Kynan, zoon van Saaab

Controles en prikjes

03-12-2010 Bettyboopke met Iza thuisconsultatie met gehoorttest.

06-12-2010 Snoeske met Robine naar het consultatiebureau

06-12-2010 Hobbesje met Mikai naar het consultatiebureau

20-12-2010 Saab met Kynan naar het consultatiebureau

07-02-2011 Hobbesje met Mikai naar de kinderarts

Zo, Kynan zijn geboorte datum en afspraak erbij gezet.

Kynan doet het over het algemeen heel erg goed! We zeggen steeds tegen elkaar hoe kan je nou zoveel van iemand houden die je pas 2 weekjes kent. hihi.

Hij is een erg tevrede mannetje, behalve als de darmkrampjes komen. En vaak heeft hij ook de hik na het eten. En hij kan ook flink spugen na zijn flesje. Wij waren ook onzeker over hoeveel hij binnen moet krijgen.

Zeker als ik hier lees dat sommige baby's al 100 cc aangeboden krijgen. Kynan krijgt maar af en toe zijn 90 cc schoon op. En dan in de hoop dat alles erin blijft bij hem.

Soms laat hij wel een dikke speen staan in zijn fles omdat hij dan gewoon in slaap sukkelt. En wij zijn al in de stress als hij een dag niet poept. Dus laat staan na 4 dagen! Hopelijk is het nu eruit bij je kleine meid?

Hij heeft er ook erg last van als hij niet kan poepen, dan kurmt en wurmpt hij de hele dag een beetje chago ervan. Zodra het er dan meestal 'savonds eindelijk eruit is dan krijgen we (helaas nog geen bewuste) glimlachjes.

Dan smelten we allebei weer! Vooral 'snachts als we er gezellig twee keer uit mogen :) hij slaat soms 4 uurtjes over maar dan is het toch wel jamjam tijd!

Ik vind het erg fijn om hier ervaringen te delen en te leren van de al wat meer ervaren mammies!

groetjes!

Geplaatst

Ons mannetje eet wel wat meer: hij krijgt ondertussen af en toe al flessen van 165 cc op (maar hij weegt wel al 4,9 kg). Ik zou zelf geen nutriton in de flessen gaan doen, maar hem geven waar hij om vraagt. Hier hebben we ook uitschieters naar boven: blijkbaar is het nodig. En ook hier met name 's nachts.

Saaab: rustig maar aan met de hoeveelheden. En maak je niet te druk: zolang er nog goed geplast wordt en je je mannetje goed wakker kan krijgen is er niets aan de hand. Hier gingen er met 2 weken ook amper flessen van 90 cc in (en dan had hij er ook een flink aantal met maar 40/50 cc, dan liet Mikai de rest staan). En daar groeide hij goed op hoor!

Ik zit er over te denken om zo te gaan wandelen, maar zo te zien krijgen we ook nog wel wat sneeuw....

Geplaatst

Saab,

Maak je niet te druk hoor ons meisje is krijgt nu 135cc aangeboden maar krijgt die ook bijna nooit op meestal drinkt ze z'n 100 cc soms zelfs maar 65cc, wij krijgen er maar geen regelmaat in maar ga me daar niet druk om maken ze groeit goed en plast ook goed dus dan maar vaker de fles.

Gisteren was het hier echt feest ze heeft over de heledag 11 flessen gehad en elke keer dronk ze maar erg weinig max 65cc maar genoeg over de hele dag maar z'n dag sloopt je wel moet ik zeggen 3x in de nacht en de rest over de dag verdeeld.

Vandaag gaat het gelukkig beter ze heeft nu nog maar 4 flessen gehad dus misschien komt er nu iets regelmaat.

Oja Hobbes zag je vraag over sab simplex gebruikje het nu al? Ik hier wel en het helpt echt maar nu is het ook makkelijk verkrijgbaar hier bij woon namelijk bij de drogist om de hoek waar zehet verkopen dus als je een keer iets nodig hebt ( of andere meiden) wil het wel voor jullie opsturen.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook weer even een update van dit front..

Afgelopen maandag zijn wij met onze mannen naar de kinderarts geweest. Ze groeien beide erg goed en zitten inmiddels al op de 3060&3245 gram.

Wij hebben ze nu op 7 voedingen zitten van ongeveer 80cc per fles. Zoetjes aan proberen we naar de 6 voedingen te gaan, maar of dat al gaat lukken??

's nacht mogen wij ook nog 2x voeden, hopelijk wordt dat met zo'n 2 weken beter... Aangezien ik soms een nacht alleen ben, is het best lastig en pittig om 2 binken te voeden dan.

Kjell heeft de afgelopen dagen dat hij erg veel huilt. Toch maar eens kijken of hij niet het kiss-syndroom heeft. Wat is reflux trouwens???

Aardbeiden?? Die heeft Kjell ook, op elke bovenarm 1 en dan nog een grote in zijn nekje, net in de haargrens. Het gaat voor hun 10e levensjaar vanzelf weg en ze hebben er gelukkig geen last van verder.

Donderdag 9 december mogen wij voor het eerst naar het CB, kijken wat ze van onze binken vinden!

Meiden, succes met de voedingen etc en blijven genieten van onze wondertjes!

Liefs,

trotse mama...

Geplaatst

hoi allemaal

leuk zeg , het forum in kerst sfeer!!

hebben jullie ook sinterklaas gevierd?? wij wel, Maureen is ook weer goed verwend door opa en oma en ooms en tantes. leuk hoor, en ze had ook nog niks haha.

ik vind het wel heel bijzonder om nu sinterklaas te vieren, andere jaren deden we het ook wel, met de kids van mijn broer. maar altijd toch wel het gemis van een eigen kindje. Nu is MAureen nog wel heel erg klein, maar toch voelt het anders.

Net als kerst en oud en nieuw, dat zal dit jaar toch ook wel anders zijn. terug kijken op een mooi jaar!! waarin we papa en mama mochten worden. maar ook denk ik nog wel aan de vele lotgenootjes die dat (nog) niet mochten meemaken.

Vanavond gaan manlief en ik voor het eerst echt samen op stap, we gaan uit eten en naar de bioscoop. we hadden nog kaarten van Mannetje zijn werk en die zijn bijna verlopen.

heb er wel zin in!! schoon pa en ma passen op. de hebben er ook zin in haha.

wat ik me trouwens af vroeg, wie heeft de kleine nog op de slaapkamer slapen?? wij wel, op zich erg makkelijk, maar wanneer is het tijd dat ze naar haar eigen kamertje verhuist? wanneer doen jullie dat? wij mogen ook graag s avonds ff tv kijken op de slaapkamer, is dat niet te onrustig voor de kleine?? straks kan ze zo meteen niet tegen de stilte, ben ik bang voor, want overdag is ze ook altijd beneden in de kinderwagen.

zit echt ff te dubben wat verstandig is om te doen. hoe doen jullie dit?

liefs wilma

Geplaatst

Hey Wilma,

Wij hebben Robine overdag in de kinderwagen beneden staan en s'nachts naast ons bed. Met mijn dochter hebben we het destijds net zo gedaan. Die is met een maand of 3 in haar eigen bedje gegaan. En overdag heeft ze heel lang in de kinderwagen beneden geslapen. Ik vond het wel prettig dat ze op die manier "wende aan het lawaai" Ik denk dat het ook afhangt van hoe gevoelig je kind is voor prikkels. Het ene kind kan zich er beter afsluiten dan het andere volgens mij.

Hier is Robine ook goed verwend door de man met de baard. En haar oudere zus trouwens ook. Ik kan er haast wel een kast bijkopen, zoveel speelgoed.

Ben trouwens vanochtend met ons ukje naar het CB geweest. Ze weegt nu 3610 gram (geboortegewicht 2780) en is 50 cm, ze groeit dus hartstikke goed. Wel heb ik een verwijsbrief gekregen voor een echo van de heupjes omdat ze vrij lang in een stuit gelegen heeft, ze is welliswaar aan het eind wel gedraaid, maar toch vondt de arts het goed om er voor de zekerheid even naar te laten kijken.

Verder hoorde ze bij het hart een ruisje. Dit had mijn oudste dochter ook en mijn man ook. Dus ik maak me er niet echt zorgen over, ze houden het in de gaten. Verder waren ze tevreden.

Groetjes SNoeske

Geplaatst

Ha Meiden,

Hier ook twee door sinterklaas verwende jochies gisteren. We vierden het bij ons thuis met de schoonfamilie, wat een drukte zeg. De twee kindertjes van mijn hubbie zijn broer waren door het dolle heen (3 en 5 jaar oud). Was ook wel weer blij toen iedereen om half 9 's avonds de deur weer uit was en de rust terugkeerde. Job en Stijn waren door het lawaai en geknuffel door iedereen ook redelijk onrustig en vielen pas laat in slaap om vervolgens om 23.00 uur niet echt wakker te willen worden voor hun fles. Vannacht was het dus bal, eerst stijn om 3 uur die pas om half 5 weer echt sliep. Job kwam normaal om kwart voor 6 en toen Stijn weer om half 9. Stijn is de laatste paar dagen ook niet echt lekker in zijn hum en krijgt ook een sterk afgeplat hoofd aan een kant. Als je recht van boven op zijn bolletje kijkt staan de oren aan de ene kant ook verder naar voren dan aan de andere kant. Hij moet dus van mij nu op een kant liggen want anders ben ik bang dat het niet meer recht trekt. Heb ook een afspraak gemaakt bij de kinderarts want wil eigenlijk kinderfysio om die voorkeurshouding minder te krijgen. Alleen als hij volledig in coma is na zijn fles kan ik hem op zijn zij leggen met een rolletje, anders volop protest en dus een niet slapend kind. Hij is ook veel onrustiger dan Job, terwijl hij juist in het begin de meest relaxte baby was. Hij is onrustig als hij wakker is en is dan alleen stil als hij bij mij op schoot zit, in de box is niet goed. Ook drinkt hij minder goed maar misschien komt dat nog door de prikjes van afgelopen week, want vandaag gaan ze er alweer wat beter in. Moet er idd ook voor waken dat hij niet het Kiss syndroom heeft want met een premature tweeling en een niet geplande keizersnede is de kans daarop hoger. Niet slaapt hij gelukkig wel even tevreden op zijn zij.

Is wel lastig vind ik als Stijn wakker is en Job ook, want met beide jongens tegelijk rondzeulen valt inmiddels niet meer mee, daar worden ze een beetje zwaar voor. Job is heel relaxed en kijkt lekker rond als ik hem neerleg of in het stoeltje zet en daardoor heb ik het idee dat hij toch wat minder vaak bij mamma op schoot zit. Probeer dit wel zo goed mogelijk te verdelen maar een jammerende baby krijgt toch vaak net iets meer aandacht. Gelukkig hebben ze niet precies hetzelfde slaap-ritme dus dat scheelt.

Zijn er meer baby's met scheve hoofdjes en zo ja, wat doen jullie eraan? Hoop niet dat het zover komt dat hij een helmpje op moet, maar ja een scheef hoofd kan ook niet.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Henkie: waarom ga je niet naar een osteopaat om mee te beginnen? Hier geen afgeplat hoofd, maar ook geen voorkeurshouding gelukkig. Ik zou zo snel mogelijk actie ondernemen, nu groeien ze het snelst.

Hier ook 2 verwende kereltjes afgelopen weekend (en vandaag een supertegendraadse kleuter, hoop dat het morgen gezelliger wordt hier :happy:).

Vandaag zijn we met Mikai naar het CB geweest: 53,5cm en maarliefst 5245 gram! Hij is gewoon 345 gram gegroeid in een week, geen wonder dat hij zoveel slaapt!

Geplaatst

Controles en prikjes

01-02-2011 Hobbesje met Mikai naar de kinderarts

17-01-2011 Hobbesje met Mikai naar het consultatiebureau 1e prikjes

Geplaatst

he...Mirthe is snip verkouden! hoesten en het snot komt er aan alle kanten uit! zo zielig voor zo'n kleintje!

verder was ze vorige week met 8 weken...5352 en 60 cm. dus ook een flinke dame

Ik denk nog effe na over de osteopaat...ik heb nu medicatie van de kinderarts die wil ik effe de tijd geven en daarna zie ik verder.

maar ik heb veel goede verhalen gehoord.

Leuk hoor die verhaaltjes!

Wat wel jammer is dat Mirthe nog niet lacht....ze kan het wel ...ik heb het gezien...maar voor de rest lacht ze niet...maar ja...eerst reflux en nu snip verkouden..

dan zou ik ook niet lachen...ik hoop dat het komende week beter wordt!

hoe ziet het bij jullie...lachen ze een beetje??

Geplaatst

Britt, wat sneu dat Mirthe zo verkouden is. Duuk is ook aan het snotteren. Onvoorstelbaar wat er al uit zo'n neusje kan komen haha.

Dat lachen komt vanzelf wel, ze heeft natuurlijk wel een moeilijke start gehad met die reflux en nu die verkoudheid.

Hobbesje, jouw kerel groeit ook goed. Fijn hoor.

Henkie: Duuk heeft ook wel iets een afgeplat hoofd. Overdag zorg ik er wel voor dat hij alle prikkels van links krijgt maar 'snachts als hij de hele nacht slaapt, ligt hij automatisch naar rechts. Volgende week donderdag moet hij weer naar het CB. Ik maak me er niet heel druk om want het valt nog mee maar het moet niet erger worden.

Voor de rest gaat het hier wel z'n gangetje. Onze boef is vandaag alweer 11 weken. Hij kletst en lacht de hele dag, zo gezellig. Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan?

Ik ben vandaag begonnen met flesvoeding. Tenminste, voor één voeding dan. De bedoeling is dan om elke week een voeding te vervangen zodat ik volgende maand wanneer ik weer aan het werk moet, niet hoef af te kolven op het werk. Ik hoop dat de produktie zodanig blijft dat ik hem 's morgens en 's avonds nog de borst kan geven. Had er eerlijk gezegd wel een beetje moeite mee om hem een fles te geven. De borstvoeding loopt zo goed en het is zo'n fijn moment altijd. Maar ja, dat afkolven op het werk vind ik ook niks...

Duuk is dol op babyzwemmen en moet natuurlijk wel even z'n zwembroek showen!

Geplaatst

haha zoe: wat een stoere vent zo in zijn zwembroekje!! wanneer ben je begonnen met babyzwemmen? lijkt me ook leuk om te doen.

henkie : MAureen heeft ook een afgeplat hoofdje, vandaag naar CB geweest, ze ligt meestal op links, nu dus flink oefenen om alles op rechts te doen.

Vandaag zijn we voor het eerst met Maureen naar het CB geweest, ze groeid goed, ze weegt nu 4136 met 5 weken. (3260 bij geboorte) ze heeft een voorkeurshouding en wild vlees in haar naveltje, dat hebben ze aangestipt en we mogen maandag weer heen om aan te laten stippen.

groetjes wilma

Geplaatst

20-10-2010 Amirah Daniëlle, dochter van Diana79

Controles en prikjes

13-12-2010 Diana79 naar CB

Geplaatst

Jeetje meiden, ik had dit hele topic gemist....Oeps.

Ik heb niet veel tijd want Amirah heeft erg veel krampjes, dus ik ben druk bezig met haar.

Ik zal proberen om binnenkort even bij te lezen.

XXX

Geplaatst

Eindelijk tijd om even wat uitgebreider te reageren. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hoop dat het bij de huidige lijst blijft, want ik vind 15 moeders die hier schrijven wel veel worden. Ik schrijf graag wat persoonlijke reacties en hoe meer zielen, hoe meer moeite het me zal kosten om het toch wat persoonlijk te houden. Ben ik nou aan het zeuren, of zijn jullie het met me eens?

Nou, snel maar reageren, want Judith zal over niet al te lange tijd wel weer een flesje willen.

Henkiepenkie , dus Stijn lijkt ook een afgeplat hoofdje te krijgen? Wat vervelend joh. En vooral als hij niet wil slapen als je hem op zijn zij neerlegt. Ben benieuwd wat de kinderarts hiervan zegt. Vooral omdat hij ook niet zo in zijn hum is. Wat ik verder als tips heb gekregen tegen een afgeplat hoofdje, is het afwisselen van de houding tijdens het voeden en op het aankleedkussen zorgen dat het geluid van de kant komt die het minst favoriet is.

Britt35, wat jammer dat Mirthe waarschijnlijk teveel last heeft van de reflux en de verkoudheid om veel te lachen. Hopelijk knapt ze snel op en gaat ze alle gemiste lachjes snel inhalen. Ik ben trouwens ook heel benieuwd wanneer Judith voor het eerst gaat lachen.

Diana79, hoe is het met Amirah vandaag? Nog veel last van krampen. Gisteren was Judith ook uit haar hum en achteraf bedacht ik me dat ik een ander soort voeding heb gegeven. Misschien dat dat een reden is geweest voor haar onrust, alhoewel ik zelf niet het idee had dat het krampjes waren waar ze last van had.

Gerreber, wat lekker dat jouw mannen al op 7 voedingen zitten. Dat scheelt weer een keer extra 2 monden voeden. En 9 december weer naar het CB … ben benieuwd of er weer veel gewicht bijgekomen is en of je met de voedingen wat mag minderen.

Bettyboopke, kan jij me uitleggen wat een osteopaat nou precies doet bij een kindje met reflux? Ik dacht dat osteopaten gewrichten weer recht zetten, maar wat dat met reflux te maken heeft begrijp ik niet helemaal. En je was zelf ook onder behandeling begreep ik? Nemen bij jou de klachten al wat af?

Wilma, wat vervelend dat ook Maureen een voorkeurshouding lijkt te ontwikkelen. Hopelijk kunnen jullie het zelf met wat tips verhelpen. En verder alle controles dus goed bij het CB. Ze is mooi gegroeid hoor!!

Chantal, wat heeft Frederique jullie pas bezig gehouden met 11 flessen op dag!! Verbazingwekkend dat die kleine meisjes ons zo bezig kunnen houden. En hoe is het verder met je? De zwangerschap was natuurlijk zwaar voor je. Ik hoop dat je je lichamelijk nu een stuk beter voelt.

Hobbesje, ik begrijp dat jullie voor Mikai ook ’s nachts wel eens wat meer voeding geven. Wij doen dat nu ook. Om 19.00 1x een fles van 150 cc. En dan gaat Judith veel rustiger slapen. Voorheen kwam ze na een fles van 120 cc om 19.00 vaak binnen een uur alweer voor nog een toetje. Heel onrustig voor haar en voor ons. Dus dan deze oplossing maar en gelukkig ben ik niet de enige die zo een beetje aan het schipperen is.

En volgens mij was jij het die schreef dat het momenteel wel moeilijk is om er ’s nachts uit te gaan, nu het zo koud is. Nou, volgende keer wil ik ook een kindje krijgen in de zomer, want wat is het moeilijk om het warme bed uit te gaan.

Nou, ondertussen zijn we bijna een uur verder. Judith had honger, dus die heb ik eerst maar even de fles gegeven.

Snoeske, jullie meisje slaapt dus veel. Ze moet natuurlijk nog flink groeien, want ze was natuurlijk niet zo heel groot bij haar geboorte. En wat doe je nu met de nachtvoedingen? Zet je nu wel weer de wekker of wacht je tot Robine zelf wakker wordt? Wel lekker trouwens dat jullie pas even lekker konden doorslapen tot een uur of 5.

En jullie moeten met Robine toch naar de kinderarts las ik. Wanneer moeten jullie heen? Wij moeten 9 februari voor controle van de heupjes.

Leuk om te lezen dat de meiden verder goed verwend zijn door Sinterklaas. Judith trouwens ook terwijl we nu ook nog heel veel speelgoed van alle kraamvisite krijgen. Het arme kind weet straks niet waar ze moet beginnen als ze eindelijk wat kan gaan spelen.

Sjors en Sjimmie, fijn dat Gijs weer opgeknapt is. En zo te lezen is hij de achterstand goed aan het inhalen. En wat betreft die fles van 150 cc, zoals je net gelezen hebt doen wij die ook af en toe, want anders blijft je kind onrustig. Dus ik zou je daar niet te druk om maken. En wat betreft die onderkin … die verdwijnt wel zodra Gijs gaat lopen.

Saaab, leuk he die grimassen bij die kinderen die net op glimlachjes lijken? Net als jij kan ik daar ook zo van genieten. Hoe is het nu met de darmkrampjes van Kynan? Worden die al wat minder?

LindaJ, hoe is het met de spruw bij Daan? Beginnen de medicijnen al wat te werken? En fijn dat jij alweer wat in het huishouden hebt kunnen doen. Zo langzaam aan beginnen dat soort saaie klussen ook weer terug te komen. Zelf lukt bijna alles in het huishouden me weer. Alleen zware boodschappen til ik nog niet en dweilen doe ik ook nog niet. De buikwond doet ook steeds minder zeer. Volgende week moet ik op nacontrole bij de gynaecoloog. Ik ben benieuwd of zij ook tevreden is.

Eslief, hoe gaat het nu bij jullie? In je laatste berichtje gaf je aan dat je je zorgen maakte om Caithlyn. Ze dronk niet goed en haar oogjes zaten dichtgeplakt. Hopelijk gaat het ondertussen beter met haar.

Dafke, hoe is het met jou en je zoon? Jij was natuurlijk de laatste die bevallen is van het hele clubje, dus het is allemaal nog hartstikke recent. Hopelijk knap je goed op en doet J_esse het ook goed.

Hier gaat verder alles prima. Judith heeft nog geen echt ritme te pakken, alhoewel we de klok er wel bijna op gelijk kunnen zetten dat ze om de 3 uur komt voor een fles. ’s Nachts wil ze heel soms de tijd rekken tot 4 uur ertussen, maar dat is helaas nog een uitzondering. De avonden zijn nu wat rustiger, nu we een vollere fles geven. En ’s nachts slaapt ze verder goed. Als ze de fles op heeft dan gaat ze rustig weer slapen. Ik vind het wel zwaar die gebroken nachten. Gisteren sliep ik net 10 minuten toen Judith kwam voor een fles en toen werd ik zo rot wakker, dat ik even flink heb lopen mopperen tegen mijn man. Helaas kan hij er ook weinig aan doen, maar hij heeft de fles rond 2.00 vannacht gegeven en daardoor kon ik even blijven liggen en de batterij zo weer wat opladen. Ik probeer ’s nachts toch even wat vaker de fles te geven, omdat mijn man gewoon aan het werk is en ik overdag nog wel een keer wat slaap kan pakken. Helaas komt het daar niet altijd van. Maar goed, na vannacht voel ik me veel beter. En ondanks de vermoeidheid is het wel enorm genieten. Ik ben zo trots op onze dochter en ik geniet ook van mijn man die dus een hele lieve papa blijkt te zijn.

Afgelopen weekend hebben we Sinterklaas gevierd en ik las al bij iemand (volgens mij bij Wilma) dat het wel bijzonder was om nu Sinterklaas te vieren met je eigen kind erbij. Mij is het precies zo vergaan. Ieder jaar was het balen dat je niet wist of je ooit met je eigen kinderen Sinterklaas zou kunnen gaan vieren en nu was het eindelijk zover. Ook onze neefjes waren helemaal van slag en erg druk en naast het genieten, was er toch ook wel het besef dat die drukte van mij nog even niet zo hoeft. De conditie is dus toch nog minder dan ik verwacht had. Nu hopen dat het binnenkort wat minder koud en glad is buiten en dan eens kijken of we wat vaker een stukje kunnen wandelen om zo de conditie wat op te krikken.

Nou, het is een heel verhaal geworden. Nu ga ik me maar eens buigen over de kerstkaarten, want over 2,5 week is het al Kerst.

De oktober en november 2010 baby's[/color]

20-10-2010 Amirah Daniëlle, dochter van Diana79

24-10-2010, K_jell en J_esse, zonen van Gerreber

Controles en prikjes

13-12-2010 Diana79 naar CB

05-01-2011 Chantal met Frederique naar consultatiebureau 1e prikjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden