Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even reagerend op de mentruatie en vloeien na de ks: ik heb ca. 2,5 weken gevloeid na de ks en daarna kon ik met een inlegkruisje af en soms dan wat bruinverlies. Dit laatste duurde nog ongeveer een week.

Sinds gisteren (precies 6 weken na de ks) kwam bij mij hevig de menstruatie los.. jeetje nog nooit zoveel gevloeid! Dus ik ben weer vruchtbaar.. of we een 2e willen.. tsja, gezien mijn leeftijd (44) lijkt het me niet verstandig.. IVF wil ik zo wie zo niet meer, ook al zou dat kunnen in het buitenland.. ben er dus nog niet over uit.. zeker gezien het feit dat het met Caitlyn niet echt lekker gaat qua krampjes, windjes en huilen.. dus voorlopig moet ik er nog even niet aan denken.. en gezien het feit dat ik ook nog een ks heb gehad, wordt het afgeraden het eerste jaar.. maar mijn arts snapte ook wel dat dus gezien die leeftijd wij eventueel toch wel snel aan een 2e zouden willen beginnen - als het ons al gegeven is he!

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Sannie,

Welkom hier!

Wat betreft de voedingen de dieetvoeding voor krampjes is lichter verteerbaar dus hebben de kleintjes daar eerder honger op, wij zijn gaan verhogen toen onze meid meer als een week elke fles leeg dronk en we zitten nu dan ook op 150cc water en 5 scheppen voeding en voor de nacht gebruiken wij de voeding voor hongerige baby´s en ik moet zeggen dat ons meisje nu al 3 nachten door slaapt ( een geweldig verjaardags kado de eerste nacht meer als 8 uur geslapen)

Wij gebruiken sap simplex en dat helpt goed tegen krampjes.

meiden reageer later op jullie er huilt hier een klein poppeke

Geplaatst

Hey hallo meiden,

Lekker druk hier!

@Sannie, welkom hier. V.w.b. de voedingen; je zou het steeds een halfuurtje kunnen rekken met een speentje of iets dergelijks en dan per voeding wat meer kunnen geven. Ik ben Robine ook meer gaan geven toen ze haar flessen steeds leeg dronk. En je hoeft natuurlijk niet alle voedinge hetzelfde te geven. Hier doen we de eerste en laatste fles 165 ml (150+5) en de andere voedingen 135 ml (120+4). Bovendien krijgt Robine in elke voeding 1 schepje Nutriton (JBP) dat de voeding wat verzwaard waardoor ze minder spuugt. Want dat deed ze nogal es. Nou ben ik vandaag ook bij de huisarts geweest, we vermoeden een reflux en daar heb ik nu medicatie voor gekregen.

@Chantal, wat heeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat jullie meisje nu al 3 nachten doorslaapt. Hier was het vanochten ook half 8 dat Robine wakker werd. Wat een verwennerij. Kun jezelf ook lekker bijtanken.

Trouwens best wel dubbel dat nadenken over anticonceptie; je bent zolang bezig met het zwanger worden en nu "ineens" moet je erom denken niet zwanger te worden.

Ik heb van de gyn. info meegekregen over de Mirena spiraal (iemand ervaring mee?) Maar ben er nog niet over uit. Van de pil wordt ik behoorlijk depri, dus daar begin iik niet weer aan. De kans is natuurlijk erg klein dat ik nog een keer spontaan zwanger raak, maar toch... We moeten maar even zien.

We gaan zowiezo niet meer een Icsi-behandeling "doen". Wel fijn dat een aantal van jullie cryo's hebben.

Hier heb ik vandaag ook even geshopt en een paar nieuwe laarsen gehaald. Qua kleding vind ik het wel lastig hoor. Ik heb normaal maat 34/36 en nu 38/40/42. Dus ja, wat doe je dan als je toch graag weer es wat anders wilt dragen dan die eeuwige positiekleding? Hoe doen jullie dat?

Verder gaan wij hier 1e kerstdag naar mijn moeder, daar komen mijn broers en zus ook. 2e kerstdag zijn we waarschijnlijk lekker thuis.

Snoeske

Geplaatst

Afgelopen woensdag op CB geweest. Daan krijgt nu Friso comfort gemengd met gewone Friso 1. Van alleen Friso comfort kreeg Daan meteen diarree, dat was ook weer niet de bedoeling. De krampjes zijn na 1 dag al minder en hopelijk gaan (en blijven!!) ze snel helemaal wel. De 6 voedingen moesten we nog een tijdje aanhouden. Volgens mij heeft Daan met deze voeding sneller/eerder honger, kan dit? Heeft iemand ervaring en of tips hiermee? Mag ik de voeding evt zelf verhogen of moet dat steeds in overleg met de CB?

Daan en ik vinden nu steeds beter ons ritme, gelukkig.

Wij wensen iedereen hele fijne en gezellige feestdagen!

Het mooiste cadeau hebben we al iets eerder gekregen!!!!!!!!!

Groetjes Linda

Geplaatst

Linda, wij zijn zelf de voeding aan het ophogen geweest. Judith had de eerste weken 8x een flesje van 120 moeten hebben, maar vooral 's avonds was dat gewoon te weinig. Achteraf bleek dat ze 1,5 kilo was gegroeid en dan heb je gewoon wat meer voeding nodig. Misschien dat Daan daar ook wel last van heeft. Onze consultatiebureau arts had er geen moeite mee dat we aan het ophogen waren geweest.

Verder moet ik even kwijt dat Judith vannacht 8 uur achter elkaar geslapen heeft. Dus het ziet er naar uit dat ook wij binnenkort weer lekker kunnen doorslapen. Echt grappig ook om te lezen dat bijna alle kinderen hier ook nu op die overgang zitten. Dan kloppen al die boekjes toch dat ze tussen 6 en 10 weken vaak een ander slaapritme krijgen.

Verder willen wij jullie allemaal ook hele fijne feestdagen toewensen. Inderdaad is het zo dat we het mooiste cadeau al hebben gekregen. Deze feestdagen gaan we dan ook lekker genieten van dit prachtige cadeau!!!

Geplaatst

hoi allemaal,

lekker chrissy dat judith 8 uur geslapen heeft!! heb je nog een flesje gedaan rond elf uur??

hier kan ons meisje de draai niet vinden vandaag, er zit denk ik ontlasting dwars, ze laat stink scheten!!!!! pff niet te filmen

trouwens de voeding ophogen doen wij ook zelf, je moet doen wat jij denkt dat goed is, en je kan altijd nutricia lijn bellen. net doen of je nutricia geeft.

fijne feestdagen allemaal!!

Geplaatst

Hoi dames,

Lekker dat er nu al kleintjes zijn die doorslapen. Dat lijkt me echt heerlijk. Frederique zit nog steeds op 8 voedingen per dag (BV) en dat is soms wel slopend. Vandaag heeft ze haar dag niet, wil de hele dag al niet echt slapen (alleen hazeslaapjes en bij ons liggen) Manlief is nu bezig om haar boven in slaap te krijgen in haar Puckababy. Moet zeggen dat ik sterk aan het twijfelen ben om over te gaan naar Flesvoeding, dan kan mijn man het ook eens over nemen. Lijkt me heerlijk.

Ze groeit goed (afgelopen week: 250 gram) dus ik heb ruim voldoende borstvoeding, dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk een clusterdagje vandaag (helaas).

Voor iedereen fijne feestdagen!

Moontje

Geplaatst

De oktober en november 2010 baby's

01-10-2010 Stijn en Job, zonen van Henkiepenkie

04-10-2010 Mirthe Rosanne dochter van Britt35

20-10-2010 Amirah Daniëlle, dochter van Diana79

24-10-2010, K_jell en J_esse, zonen van Gerreber

29-10-2010 Iza dochter van Bettyboopke

01-11-2010 Maureen dochter van Wilma

02-11-2010 Frederique dochter van Chantal

02-11-2010 Mikai, zoon van Hobbesje

09-11-2010 Judith, dochter van Chrissy

09-11-2010 Robine, dochter van Snoeske

10-11-2010 Caitlyn, dochter van Sannie

16-11-2010 Gijs, zoon van Sjors en Sjimmie

18-11-2010 Kynan, zoon van Saaab

21-11-2010 Daan, zoon van LindaJ

23-11-2010 Caithlyn, dochter van Eslief

29-11-2010 J_esse, zoon van Dafke

29-11-2010 Frederique dochter van Moontje

Controles en prikjes

03-01-2011 Britt35 met Mirthe Rosanne naar consultatiebureau

05-01-2011 Chantal met Frederique naar consultatiebureau 1e prikjes

11-01-2011 Chrissy met Judith naar consultatiebureau 1e prikjes

17-01-2011 Hobbesje met Mikai naar het consultatiebureau 1e prikjes

01-02-2011 Hobbesje met Mikai naar de kinderarts

09-02-2011 Chrissy met Judith naar de kinderarts

Geplaatst

De oktober en november 2010 baby's[/b]

Controles en prikjes

13-01-2011 Linda J met Daan naar het consultatiebureau 1e prikjes

De datum van de 1e prikjes van Daan ertussen gezet.

Geplaatst

;390010]De oktober en november 2010 baby's[/b]

Controles en prikjes

11-01-2011 Wilma met Maureen naar consultatiebureau 1e prikjes

13-01-2011 Linda J met Daan naar het consultatiebureau 1e prikjes

Zou ook de datum van Maureen haar prikjes erbij gezet!!

mag ik vragen waarom Mikai en Judith naar de kinderarts moeten??

groetjes wilma

Geplaatst

Judith moet naar de kinderarts voor controle van de heupen en mogelijk haar navelbreuk. Omdat ze in stuitligging lag heeft Judith een verhoogde kans op heupdysplasie. Er zal een echo van de heupen gemaakt worden. En omdat de consultatiebureau arts de navelbreuk vrij fors vond, moet de kinderarts daar waarschijnlijk ook nog even naar kijken. Dat horen we bij het volgende bezoek aan het CB.

Geplaatst

haai meiden,

Hier de gezellige baby's eerste kerstdagen :) weer voorbij. Wat gaan de dagen toch snel he!

Heb gewoon een tijdje geen tijd gehad om te lezen of te reageren. En er is weer van alles beschreven. Hier nog geen menstruatie, maar ik weet wel zeker dat het bezig is rondom mn eierstokken.

Ben bang dat na de menstruatie ook de endometriose weer erger zal worden. En aan vrijen durf ik geen eens te denken, laat staan proberen. Als ik in een verkeerde houding op de bank zit heb ik echt last van de knip.

Een veel groter probleem: Afgelopen maandag voor het eerst met Kynan naar het CB buro geweest. Zijn naveltje moest aangestipt worden met zilvernitraat. Nou weten de zorg medewerkster onder ons wel dat dit een heftig goedje is. En toen ze het 'aanstipte' vond ik al dat ze dat heel erg grof deed. Maar goed, zal wel minder heftig spul zijn als waar ik soms mee werk bij de bewoners van het verpleeghuis.

Ik zei nog tegen die arts, pleistertje laten zitten tot aan het douchen vanavond? Ja ja, zei ze. Ok. Toen ik savonds de pleister eraf haalde schrok ik al best wel, want de zilvernitraat was dus als een postzegel zo groot uitgelopen rondom zijn navel. (en wij ons maar afvragen waarom hij zo huilde maandag avond? We waren op aanraden ook met nutriton begonnen in zijn voeding tegen het spugen) Dus waar had hij last van, want hij laat zich met regelmaat horen, maar hij was dus niet te troosten. Echt te zielig!!

Dinsdag ochtend was het dus een grote opgezwolle, knalrode open ellende rondom zijn navel! Ze hadden van het CB buro het verkeerde tel. num in me boekje geschreven dus ik kon niemand bereiken. Om half 1 heb ik de wijkverpleging gebeld, die belde pas om 3 uur terug om te zeggen dat het terug gekoppeld was aan het CB buro. Die belde dus pas 17.00!!! terug. Kom morgen maar langs was het antwoord.

Echt stom, want ik had allang naar de huisartspost oid moeten gaan. Me arme knul heeft dus 48 uur gekrijsd van de pijn! CB buro belde woensdag ochtend terug dat ik dus een afspraak moest maken bij mijn eigen huisarts want hun arts mag geen recepten uitschrijven?? huh?? wat zit daar dan voor arts?!! En het zijn geen medicijnen. Ik moest vet gaas en betadine hebben. Me huisarts schrok er ook van , en zei dat dit heel ernstig kon zijn, als dat spul namelijk naar binnen slaat dan heeft hij dus een open buik wond straks! Gelukkig is het dat niet gebeurt en ziet het er nu stukken beter uit, maar wel na een week intensive wond verzorging op zijn kleine lieve buikkie. Moest wel terug komen bij huisarts omdat hij het in de gaten wilde houden, en hij zei als ik je een tip mag geven dan zou ik een klacht indienen bij het CB, dat het ik dus gedaan!

Maar nu... Waar gaan we nou de injecties laten zetten? me vertrouwen is natuurlijk tot het 0 punt gezakt! Ik vind het moeilijk.

Wat vinden jullie? Nog een kans geven of injecties bij huisarts?

Verder gaat het heel goed met me heerlijke mannetje! Nutriton zorgt ervoor dat hij een stuk minder spuugt en meteen meer wil drinken. Wij zitten nu op 120 cc flessen, maar dat duurt niet lang voordat hij hoger gaat! En wij genieten ook van de spekkies op zijn beentjes en armpjes!

Hopelijk heeft iedereen fijne feestdagen gehad en heerlijk genoten van de ukkies!

Geplaatst

Saaab,

Wat onzettend rot zullen jullie je gevoeld hebben. Dat arme kereltje van jullie... zielig hoor.

En dan kun je ook nog es niemand bereiken!

Kan me goed voorstellen dat je vertrouwen naar het nulpunt gezakt is. Je zou indd kunnen overwegen om de injecties e.d. bij de huisarts te laten doen. Of gewoon aankaarten bij het CB dat je niet meer door die bewuste verpleegkundige geholpen wilt worden omdat je er geen vertrouwen meer in hebt.

Sterkte in elk geval.

Wel fijn dat Kynan nu beter drinkt. Robine krijgt ook Nutriton door de voeding en dat gaat ook meteen een stuk beter.

Geplaatst

06-11-2010 Silas zoon van Kyra

Hallo meiden,

Ook ik kom me (weer) melden hier.

Wat een gezellige drukte!!

Even voorstellen dus: Ik ben op 6 november bevallen van een zoon: Silas na de 2e ivf. De bevalling is na 17 uur weeen geeindigd in een spoedkeizersnee.

We hebben een dochter van 9 en gezien mijn leeftijd en het hele ivf-proces, de onplezierige zwangerschap en heftige bevalling laten we het hierbij en tellen onze zegeningen.

Nu nog herstellend van de BI. Aankomende januari ga ik beginnen met revalideren en dat gaat ongeveer 3 maanden in beslag nemen. Tot die tijd ga ik ook niet aan het werk en ik moet zeggen dat ik daar ook nog niet aan toe ben.

En wat een onderwerpen zijn er al weer aangesneden.

Ik las ook de vraag over hoe lang je gebloed hebt: ik heb ook een week of 6 flink gebloed na de kz

Aankomende januari ga ik ook naar een huidtherapeut. Dat was een tip welke ik kreeg van een collega. Zo'n huidtherapeut masseert het litteken en er zijn pleisters die er voor zorgen dat het litteken niet zoveel naar binnen trekt, maar meer naar boven en gelijk komt met de rest van de huid. Het schijnt er echt veel van op te knappen en beter uit te zien. Dus ik ben benieuwd. De ziektekostenverzekering betaald als het goed is ook mee, dus dat is een bijkomend voordeel.

Meiden, ik zal hier niet veel zijn, maar probeer het wel te volgen.

Geplaatst

hoi allemaal,

Kyra welkom!

saab dat meen je niet, nou ik liet de prikken echt niet door die verpleegkundige zetten, en dat liet ik ze weten ook, sjonge zeg wat een onkunde. Maureen haar naveltje is ook 2 keer aangestipt, en dat moet idd heel voorzichtig en zorgvuldig,

hier doe ik een poging om wat regelmaat in de slaapjes enzo te krijgen, ook sávonds op bed slapen en niet beneden in de kinderwagen, Maureen ging aldoor pas naar boven na de fles van 11 uur, als wij ook naar bed gingen. ze sliep ook nog bij ons op de kamer. maar vorige week kwamen we er achter dat als ze alleen boven ligt en het stil is, ze dat dus echt niet leuk vind en heel hard gaat huilen. hmmmm begint dat nu al?? ja ze is dus al aan de geluiden beneden gewend, vanmorgen hebben we de wieg verplaatst naar haar eigen kamertje, tot nu slaapt ze er lekker, ben benieuwd hoe het vanavond en vannacht zal gaan.

vind het wel jammer dat ze niet meer bij ons slaapt, maar denk dat het voor haarzelf beter is, anders hebben we straks echt problemen als ze niet daar wil slapen.

gr wilma

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou, hier zitten de eerste 11 dagen erop. Morgen heb ik voor het eerst een afspraak met het CB. Sonds vorige week ook buikkrampjes hier en infacol, wat op zich wel iets lijkt te werken, maar wat de pijn absoluut niet helemaal weg neemt.

Ik gebruik sinds een paar dagen een speentje om haar rustig te krijgen om in te slapen. Maar als het speentje eruit floept begint ze te huilen/ Hoe doen jullie dat? Laat je de baby uberhaupt huilen? Ga je er meteen naar toe? Ik heb gelezen dat het goed is om het wakker in het bedje te leggen omdat het moet leren om zelf in slaap te vallen. Ik vind dat een lastige hoor!

Groet

Lisette

Geplaatst

Nou...met elf dagen...tja...ik vind ....knuffelen en troosten tot je erbij neer valt!!! geniet...ze is net op deze wereld en moet jou nog helemaal opnieuw ontdekken ...

Ik liep en zat hele dagen met haar in mijn armen!! kon er geen genoeg van krijgen...straks...Mirthe is nu 12 weken wordt het wel anders!! nu wil ze vanalles!! hahaha

maar doe wat je hart je ingeeft!!

Geplaatst

Hey Lisette,

Momenteel: zoveel mogelijk knuffelen en troosten en troosten en knuffelen :) :) zoveel als jij dat wilt, ls zij dat wilt en als je ventje dat wilt!

Iza is nu 8 weken oud. Wij hebben haar altijd getroost als ze huilde. De eerste weken namen we haar in onze armen om te troosten. Als ze in slaap was gevallen, legde we ze terug in haar bedje. Na een tijdje lieten we ze niet meer in onze armen in slaap vallen, maar legde we ze terug van zodra ze gekalmeerd was. Na een 4tal weken omgeveer namen we ze niet meer uit haar bedje, maar troostte we ze terwijl ze in bedje lag (shhhh-shhh geluidjes makenen zachtjes tikjes geven tegen haar kontje zodat ze een beetje schudt - vindt ze zaaalig).

Dit hebben we een 2tal weken vol gehouden en vanaf dan deed ze het super! We leggen haar in bed, geven haar haar speentje, ff slaapmuziekje op (alleen als ze nog erg wakker is, anders niet), geven kusje en welterusten en Iza gaat slapen. Ook na de voeding van 05u kan ik haar nu gewoon in bedje leggen en valt ze vanzelf wel in slaap.

Soms gebeurt het wel nog dat ze haar speentje kwijt is voordat ze in slaap valt, dan moet er idd iemand op staan om speentje weer terug te geven. In het begin gebeurde di vaker, nu minder en minder.

Gewoon stapje per stapje. Maar heb geen schrik om ze te veel te verwennen hoor!

Wij proberen hier intussen een ritme aan te leren van middagdutjes.

In feite vind ik het nog wat vroeg om daar al 'de klok' bij te halen, maar we hebben nog een maand de tijd, dan gaat ze naar de creche (3 dgn per week) en daar moet ze wel een ritme volgen. Voorlopig proberen we haar de dutjes beneden in de box te laten doen. Moest dit niet lukken, dan gaan we het proberen met haar eigen bedje boven. Nadeel is dan wel dat je bij het verlies van speentje of bij huilen telkens naar boven moet. We zullen zien waar Iza zich het beste bij voelt. Vandaag 1e keer in de box ging al goed, heb zelfs niet moeten gaan sussen...duimen dat dit ineens de trend is!

Morgen begin ik met het afbouwen van de borstvoeding...Een heel dubbel gevoel. Enerzijds goed omdat ik dan eindelijk van mijn pijnlijke borsten af ben (heb 2 à 3 keer per week verstopte melkkanaaltjes met ongelooflijke pijnlijke borsten!!!). Anderzijds voelt dit voor mij als een eerste fase van het 'groot' worden van onze kleine pruts. Klinkt misschien raar voor de mama's die altijd het flesje gaven, maar emotioneel voel ik dat zo aan.

Ik heb echter een maand de tijd ervoor, dus een week per voeding die ik voor een flesje vervang. Ik ga nl proberen om wel nog de ochtend en de avond voeding te blijven geven...ALS mijn borsten melk willen blijven produceren en ALS ik geen verstoppingen meer krijg! Want na 8 weken pijn hebben vind ik het nu wel welletjes!

Morgen eerste niet moedermelk flesje! Mijlpaaltje ;)

Geplaatst

hoi allemaal

@lisette. onze meid valt ook meestal met de speen in slaap, wel spuugd of slaat ze hem een paar keer uit dr mondje, dan gaan we terug, speentje er in, aai over dr bolletje en weer weg. soms een aantal keren achter elkaar. en dan valt ze wel in slaap, wij leggen haar zoveel mogelijk wakker in bed, zodat ze zelf kan leren in slaap te vallen. maar als ze echt verdrietig is of krampen heeft dan laten wij haar niet huilen, daar vind ik haar ook nog te klein voor, je kan ze nog niet verwennen, maar wel ergens aan laten wennen. wij merken aan maureen dat ze baat heeft bij regelmaat en dingen in dezelfde volgorde te doen, zoals flesje, ff op schoot kletsen, dan ff in de box en zodra ze moe word weer in bed. Nu moet ik wel zeggen dat we gezegend zijn met een rustig meisje wat weinig huilt.

vanmiddag zijn chrissy met man en Judith hier geweest, leuk om beide meiden naast elkaar te zien in de box.

en onze meid heeft vannacht voor het eerst in haar eigen kamer geslapen, ze lag er om 23:30 in. ik had de babyfoon naast me , maar schrok vanmorgen om 8:00 uur wakker en hoorde niks, batterij van babyfoon leeg, ik schrok zo dat ik meteen naast bed stond, zo laat was het al. en toen werd maureen ook net wakker en begon ze te huilen. pfff kleine slaapkop. wat was ik opgelucht dat ze huilde. ze had dus helemaal geen moeite met het verhuizen naar eigen kamertje, maar ikke wel haha, ze word zo snel groot.

groetjes wilma

Geplaatst

@Wilma wat fijn dat ze zo makkelijk verhuisd!

En die speen waar sommigen er 's nachts voor uit moeten herken ik niet (gelukkig). We hebben hier weer een kindje dat alleen even op de speen wil sabbelen bij krampjes en verder niet. Dan sabbelt hij op z'n handjes/vingers.

En hier ook een weinig huilend kindje: Mikai huilt alleen als er iets is (vieze broek, krampjes of honger). Dus als hij echt huilt wordt hij opgepakt en getroost. Bij jengelen (dat kan hij ook heel goed) blijft hij lekker liggen en krijgt hij een aai over z'n bolletje.

Het is zo'n ander mannetje dan Kian was. Die huilde - achteraf gezien - misschien toch wel heel heel heel erg veel.

@Lisette: zo'n klein kindje wil vooral bij mama zijn. Lekker oppakken en knuffelen!

Hebben jullie allemaal al een soort van vast ritme? Hier lijkt het er af en toe al wel een beetje op, maar vooral de avonden zijn erg rommelig. De ene keer moeten we Mikai wakker maken voor de fles, de andere keer is hij wakker en wil hij al vroeg drinken (zoals nu: mijn man zit hem de fles te geven)...

Zijn er onder jullie al die de kindjes verkouden hebben? Mikai al voor de tweede keer (dat krijg je met een oudere broer). Zo zielig! Hij hoest alsof hij moet blaffen en tijdens de pauze in de fles komen er geluiden uit.... dan zijn we bang dat hij de hele fles weer uitspuugd ofzo :pukeh:.

Geplaatst

Hey Hobbesje,

wij proberen het volgende ritme zowat aan te houden:

tss 09u en 10u drinken

tss 12u en 13u drinken

middagdutje van ca 13u tot 15u/16u in box

tss 15u en 16u drinken

tss 19u en 20u drinken

slapen van ca 19u/20u tot 22u/23u in box

tss 22u en 23u drinken

slapen van ca 22/23u tot ca 05u/06u in bedje

tss 05u en 06u drinken

slapen van ca 05u/06u tot ca 09u/10u

Iza krijgt nog 6 voedingen, 5 BV en 1 flesje. We zijn aan het afbouwen, we proberen over 4 weken op 2 BV en 4 (of 3) flesjes te zitten. Ik ga proberen om haar 's ochtends en 's avonds nog een BV te geven, dwz als mijn borsten dat willen ;)

et aantal voedingen zal waarschijnlijk tegen dan nog maar een 5tal zijn, want dan is Iza al weer wat ouder èn de flesjes vallen zwaarder dan moedermelk.

Iza slaapt nu 's avonds eigenlijk van ca 19u tot ca 09u, onderbroken met 2 voedingen (22u/23u en 05u/06u).

We streven ernaar dat over 4 weken de voedingen van 05u en 09u gereduceerd zijn tot 1 voeding van omstreeks 07u.

Momenteel doet Iza haar middagdutje en haar eerste deel van de nachtslaap in de box in de woonkamer, vinden we nu nog wel handig en Iza vindt het prima. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze uiteindelijk al haar slaapjes in bedje gaat doen, maar ook dit doen we stapsgewijs.

Iza haar bedje staat nog bij ons op de slaapkamer, maar niet naast ons bed. We willen haar over een maandje wel verhuizen naar haar eigen slaapkamertje. Ze gaat echter rond die tijd ook naar de creche, dus moeten we het OF er een tijdje ervoor doen, OF een tijdje erna. Anders lijkt het me nogal veel verandering ineens?

Ben benieuwd hoe jullie en/of jullie engeltjes het doen?

Geplaatst

hoi

BettyB ik heb je schema eens bekeken en das wel anders dan als je flesvoeding geeft, zit er korter tijd tussen?

maureen zit op 5 flessen. van 150cc+5 om 7:00 om 11:00 om 15:00 om 19:00 en 23:00 ongeveer. hangt er vanaf wanneer ze de 1e fles heeft gehad. hoe laat ze dus s morgens wakker word. vanmorgen was de 1e fles pas om 8 uur dus is vandaag alles ongeveer een uur later. maar maureen houd zich zelf aardig aan dit schema.

Geplaatst

Hoi meiden,

Jullie hebben een tijdje even niets van mij gehoord, sorry! jongens vragen veel tijd en die geef ik hun natuurlijk met liefde :D

Wij hebben de afgelopen dagen de voedingen van de jongens omhoog gegooid, meer nutriton in de fles en naar een M speen. Dit in de hoop dat ze om de 4 uur komen en de nachten misschien iets gaan doorslapen. Op dit moment nog rond 2 uur en 5/5.30 uur voeding..

Hoop dat het lukt, geeft ons een beetje meer nachtrust ;-)

Morgen wordt ons manneke Jesse opgenomen en dan donderdag geopereerd.. Pfff.. wij (man en ik) kijken er beide erg tegenop. Gelukkig mag 1 van ons mee het ziekenhuis is om zo zelf voor Jesse te kunnen zorgen. Mijn man zal er ook blijven slapen en ik blijf dan bij ons andere kereltje thuis.

Wij zullen blij zijn als het vrijdag is, is iedereen weer lekker thuis!

Verder krijgen onze mannekes 5 januari hun eerste prikjes... ben benieuwd of ze er veel last van zullen hebben.

Fijn om te lezen dat er al wat kleintjes doorslapen! Lekker hoor!

Meiden geniet, ik blijf lezen hoor!

Geplaatst

Succes morgen en overmorgen! Hoop dat het voorspoedig verloopt.

Over de voeding: hier hebben we dagen dat we moeite moeten doen om nog aan de 5 voedingen te komen... maar ook dagen dat Mikai wel 6 keer komt.

Wij laten hem het liefst zelf komen, maar overdag niet meer dan 5 uur tussen de voedingen.

De dagen verlopen ongeveer zo:

Eerste voeding tussen 3 en 6 uur

Rond 9 uur de tweede voeding

tussen 11-13 uur de derde

Dan maken we hem wakker voor de voeding rond 17-18 uur

En dan nog 's avonds tussen 20-23 uur ergens

Geplaatst

Het is idd zo, dat wanneer je BV geeft, de kindjes langer 6 voedingen nodig hebben en 's nachts dus nog 1 voeding gegeven moet worden.

'Doorslapen' is dan al wanneer ze 6u aan één stuk kunnen doorslapen zonder voeding.

Dit komt omdat de meeste vrouwen geen 160cc 'produceren' èn de moedermelk is veel minder dik (geeft dus een minder 'vol' gevoel).

We hopen dus dat als Iza volledig op flesjes zit, ze ook genoeg heeft aan 5 voedingen en we weer ietsje langer kunnen slapen :)

Gerreber, heeeeel veel succes en goeie moed hè!!!

We zullen voor je duimen!

Hoe doen jullie het trouwens met de dutjes overdag? Hebben jullie daar al enig ritme in?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden