Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Ook hier een dik pak sneeuw. Ben net helemaal ingepakt even met de kids naar buiten geweest, want moest echt even wat post wegbrengen en een boodschapje doen. Maar het was geen feest... de jongens hadden overigens nergens last van en lagen lekker warm te pitten.

BB, ik ben inmiddels gestopt met de BV. Ze dronken inmiddels zoveel dat ik toch niet genoeg had voor meer de 2 flessen per kind en dat kostte me dan zoveel tijd met kolven naast de voedingen dat ik er een beetje klaar mee was. Maar je hoeft je geen zorgen te maken over of Iza genoeg binnen krijgt als ze goed groeit, tevreden is en natte luiers produceert. dan zit het echt wel goed! Ik heb volgende week pas de 2e afspraak bij de osteo, ga dan inderdaad ook wat oefeningetjes voor thuis vragen. Het lukt me nu wel om hem af en toe overdag op zijn zij te laten slapen, dus dat is goed. Heb ook met de kinderarts gesproken en alvast voor de zekerheid ene afspraak gemaakt op de helmpoli bij de plastische chirurgie in het Sofia kinderziekenhuis. Daar mag hij pas 5 maanden na de uitgerekende datum komen omdat daarvoor de schedelbeenderen te zacht zijn. De kans dat een en ander nog hersteld met FT is dus groot, maar gezien de wachttijd daar is het wel handig alvast een afspraak te hebben. kan hem altijd nog afzeggen, mocht het niet nodig zijn.

Gerreber, wat zielig voor Jesse dat hij al zo klein geopereerd moet worden. Kan het me voorstellen dat je er pijn van in je buik krijgt... Je zou willen dat je het van hem over kan nemen he?! Mijn jongens hebben ook wel last van krampjes momenteel. Beginnen dan opeens te huilen terwijl ze liggen te slapen en dan geef ik meestal een speentje waar ze zo hard op beginnen te "kauwen" alsof ze hem willen opeten en dan hoor je kort daarna windjes.Soms vraag ik me weleens af of het normaal is zoveel windjes... En bij Job stinken ze ook nog eens heel erg :-)

Hoop dat ze er snel overheen groeien...

Wat betreft een tip om er langer tussen te laten zitten tussen de voedingen. Wat je zou kunnen proberen is voor de nacht een beetje nutriton toe te voegen dat maakt de voedingen wat dikker en blijft daardoor iets langer in het maagje of geeft een wat voller gevoel. Ik geef dat nu bij Job ook overdag in de fles maar dat is meer om de voeding iets in te dikken zodat ik een speen met wat grotere opening kan gebruiken. Met de small speen van difrax wordt hij te snel moe en drinkt hij geen 150 cc, maar vaak maar 100. Nu gebruik ik standje 1 van de 3 standenspeen maar zonder nutriton gaat het dan te hard en verslikt hij zich. Met een half schepje nutriton is het net iets dikker en gaat het dan goed en wordt hij niet zo moe. Ja, het is een heel uitgevogel met speentjes etc.

's nachts hebben ze gelukkig geen last van de krampjes en slapen ze goed tot een uur of 5-half 6. Daarna na de fles meteen weer terug in bed en dan tot een uur of 10. Kan mamma toch ook nog slapen van 6 tot 10 en ben inmiddels heerlijk bijgeslapen!

Hebben jullie ook dat de kindjes vaak een vaste periode erg wakker zijn? Bij ons zijn ze eigenlijk bijna altijd wakker vanaf de voeding van 19 uur tot 22 uur-22.30 uur. Vaak gaan ze net zo'n beetje in slaap vallen wanneer ze de laatste fles moeten krijgen, met name Job heeft daar een handje van en drinkt dan dus niet echt goed meer. Maar daarna vallen ze dan ook direct in coma en lig ik ook meestal om half 12 in mijn mandje.

Oja, en wat betreft nog meer kindjes... Ik weet het nog niet. Voorlopig ben ik enorm blij met deze twee jongens en is het ook druk genoeg! Mijn hub zegt voor de grap al weleens dat hij nog een meisje wil. Maar dan zeg ik altijd dat hij het dan maar in 1x goed had moeten doen:-) of dat als hij kan garanderen dat het een meisje wordt dat ik het dan OK vind.

Eerst maar eens genieten van deze 2 knullen en als het tzt weer mocht gaan kriebelen dan zien we dan wel weer of het ons nog gegund is.

Nou meiden, ga maar eens even vlug wat opruimen want voor ik het weet is het weer flesjestijd.

Liefs, henkie

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal

he gerreber, wat vervelend voor je kleine man dat ie nu al geopereerd moet worden, spannend met zo'n kleintje , kan me goed voorstellen dat je er wat naar van bent.

linda, krijgt daan ook een speentje? misschien kan je het daarmee een half uurtje rekken.

nou dames ik was zo vol lof over de DrBrown fles, nou nu niet meer, Maureen heeft hem bijna 2 weken gebruikt en dronk idd een stuk rustiger ( 15 min per fles) maar na een paar dagen werden de krampen erger, begon mevr te spugen en ontlasting om de dag ipv elke dag wat ze eerder deed. ze zat niet lekker in haar vel, erg onrustig en veel kreunen. Gisteravond was het echt ellende na de fles van 19:00 was het flink krijssen , flink spugen, overstrekken enz, heel sneu. toen ben ik gaan denken, toen we nog de difrax fles gebruikenten had ze dat niet. dus om 23:00 uur de difrax fles weer gepakt, met 5 min de fles leeg maar niet spugen, niet huilen, geen krampjes, (wel stink windjes) en meteen lekker slapen tot vanmorgen half 7!! ook tijdens haar slapen heb ik haar niet horen kreunen en lag ze nog steeds netjes onder de dekens, ook vandaag overdag is ze weer een tevreden meisje, en heeft ze lekker haar broek volgeknald!! haha

jullie snappen zeker wel dat de dr brown fles hier de deur weer uit gaat!!

meiden fijn weekend!!!

Geplaatst

Hey Wilma,

Tjonge, ik kan me voorstellen dat je die fles de deur weer uit doet. Ik herken trouwens veel in je verhaal qua overstrekken en spugen. Hier gebruikte ik infacol voor de krampjes, dat ging een paar dagen goed, maar toen begon Robine veel te kreunen, overstrekken en spugen. Ze gaf eerder wel es een mondje terug, maar nu echt om d ehaverklap spugen. Ik ben opgehouden met de infacol, en meteen is ze een stuk rustiger. Dus tja... het blijft soms echt zoeken naar wat het beste is. Vind dat wel lastig hoor.

@ Gerreber, heftig hoor dat jullie kereltje geopereerd moet worden. Alhoewel je weet dat het het beste voor hem is, is het voor jullie als ouders wel even slikken. Zo'n klein hummeltje.... sterkte!

Zal even met het eten bezig.

Snoeske

Geplaatst

fftjes op iedereen reageren ik ben nu bijna bijgelezen:)

@Chantal33 hoe gaat het slapen nu met Frederique? het lijkt me heerlijk maar 1x per nacht mijn bed uit:) Kan me voorstellen dat je met alle risico's letc. een limit stelt van ongeveer 36:)

@hobbesje Ik kan me voorstellen dat je in jouw geval ff zal moeten wachten met zwanger worden..Wouw wat heftig zeg dat de wond open gescheurd is..Heb je daar de volgende keer meer kans op? Denk van wel he..

@bettyboobpke Wat heftig van die bloedingen! ik kan me voorstellen dat je daar dus voorlopig niet over wilt denken..Mijn vorige bevalling was ook een groot drama dat is ook 1 van de redenen waarom er zoveel jaar tussen de eerste en tweede zit..het heeft echt wel 5 jaar geduurd voor ik durfde en toen moesten we nog ICSI doen ook.. Ook daar heb ik toen echt goed over nagedacht en wat tijd overheen laten gaan.. Ik heb gellukig heel goede begeleiding gehad en zat op een speciaal angstspreekuur bij de gyn...en deze keer ging het op het veele bloedverlies na heel erg goed.Als het ons gegeven is om nog een derde te krijgen dan wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf zijn en alles verwerken;)Gaat de borstvoeding goed bij jouw? Ik wilde heel graag borstvoeding geven maar hellaas moest ik stoppen.. Of nouwjaah moest niet hellemaal maar anders had caithlyn opgenomen moeten worden op de kinderafdeling.. Ik heb namelijk zwangerschapsuiker gehad en Caithlyn had hierdoor problemen met haar suiker.. Het bleef te laag ook dankzij de borstvoeding die niet lukte..Dus de keuze doorgaan en haar op de kinderafdeling op laten nemen of stoppen en dan haar bij mijn bed houden.. vond ik niet echt een keuze.. ondanks dat ik er nu soms best verdriet van heb..

@dafke jeetje krijgt Jesse nu al om de 4 uur? Caithlyn is een weekje ouder maar die hoef ik echt niet om de 4 uur te geven dan zit een uur in het gejank.Maar als hij het op kan is het een ander verhaal natuurlijk..Hier gaan de flessen echt niet leeg.. Ik zit gemiddeld op elke 3 uur 80CC meer gaat er echt niet in..Als dat wel lukt met veel pijn en moeite dan spuugd ze vervolgens de helft er weer uit dus dat doe ik niet meer..Vol = Vol;) Ik moet maandag naar het CB ben benieuwd wat ze te melden hebben..Wat betrefd het huilen ook ik heb al mee zitten janken.. soms weet ik het ff niet hoor;)

@moontje wat fijn dat je meisje het goed doet.. heerlijk he als je weer wat kan rusten omdat ze in hun eigen bedje gaan.. dat heeft me echt goed gedaan..Hier hellaas veel meer krampen door de infacol.. iuk geen nu sinababy maar alleen waneer ze echt een pijnaanval heeft..Dat helpt haar rustig worden.Wat fijn dat de borstvoeding goed gaat!!

@Gerreber Opnieuw met TESE beginnen is inderdaad best wel heftig allemaal..Geniet dan eerst maar lekker van je super knullen:) Wat ontzettend schrikken van Jesse dat hij een liesbreukje heeft.. Lijkt me niet niks om mee te maken en wat snel al dat dat moet gebeuren..Het is nog zo'n hummeltje he..Aan de anderen kant ben je er wel snel vanaf en is het voor jesse natuurlijk veel beter..Maar ik snap hoe moeilijk het is!

@Linda J Ook ik vind het fijn alle verhalen te lezen die zo herkenbaar zijn:) Maar ik ga nu proberen netjes de verhalen bij te houden en mee te kletsen.Caithlyn is maar iets jonger als Daan.. Ze krijgt nog gewoon elke 3 uur en dan zit ik soms al een halfuur tegen gehuil aan te hikken..en ze zit nog op 8 voedingen..Ze drinkt gemiddeld 80CC soms ietsje meer maar meestal zijn we blij met 80CC.Meer houd meestal in dat ze later veel spuugd..met 80CC gebeurd dat niet en ze groeit er nog steeds op.Caithlyn staat op om 7:00 aangezien mijn oudste dochter dan opstaat voor school.. ik probeer er iets regelmaat in te krijgen.. Ze gaat smiddags haar bedje in afhankelijk van waneer haar flesje gegeven is zo rond de klok van 13 uur tot 15 uur..Savonds gaat ze na de laatste voeding haar bedje in meestal rond 10/11 uur.

@Wilma88 had jij niet ook zwangerschapssuiker?? wat balen van de DrBrown fles en wat sneu voor je meiske dat ze zoveel last had.. ik wilde ook over gaan stappen maar denk dat ik nu toch nog ff op avent blijf hangen..

@snoeske wat herkenbaar jouw verhaal over de infacol.. Ik had het eerst niet door tot mijn man zei het lijkt wel veel erger sinds we die trioep gebruiken..Ik ben ook gelijk gestopt en het ging veel beter.. nu krijgt ze soms wat druppeltjes sinababy maar alleen als het echt heftig is..

Voor mij was dit de eerste avond alleen.. mijn man is vrij tot januari alleen met een eigen bedrijf is dat dus afwachten..En zo kregen we te horen dat hij moest gaan werken vanavond...wat een drama zeg....! Ze heeft werkelijk nog nooit zoveel gehuild als deze avond.. krampjes jengelig.. al sinds half 7 vanavond en inmiddels is het half 1 en heb ik het wel ff gehad met wiegen etc. het lijkt wel of ze me niet moet ofzo... of is dat stom? ik ben dus inmiddels ook van de roze wolk afgeklapt..en hard ook...ik hoop dat hij snel thuis komt maar dat is afwachten.. en ik wil ook niet gelijk gaan bellen.. Ik kan dit best wel... al staat het huilen me nader dan het lachen.. Zo en nu maar weer stoppen en verder met wiegen en knuffelen hopen dat dat helpt

Geplaatst

hoi hoi

he eslief, nee ik had geen last van zwangerschapssuiker hoor, alleen BI, wat vervelend dat je kleintje een rot avond had gister, maar dat ligt echt niet aan jou hoor!! jij bent haar mama en bij jou voelt ze zich het meeste veilig. was je man nog snel thuis?? vervelend is dat als je alleen thuis bent en je kleintje is niet happy. hopenlijk gaat het nu beter.

vreemd eigenlijk dat kindjes zo verschillend reageren op de infacol, Maureen doet het er goed op, ik kan meteen merken als ik het een keertje vergeten ben.

en ja hoor was ik blij eindelijk van de kraam/maandverband en inlegkruisjes af te zijn, word ik ongesteld, sjonge jonge en ook niet een beetje!! hebben jullie dat ook alweer gehad?

gelukkig hoef ik nooit weer aan de pil, wij gaan dan ook niks gebruiken, mocht er een wonder gebeuren, dan is dat super welkom.

snoeske hoe was jullie dag vandaag? mooie dienst gehad?

liefs wilma

Geplaatst

Hier ben ik het half geweest. Herken het van de vorige keer. Over 2 weken gaan bij mij waarschijnlijk de kraamverbanden uit de kast. Hier ligt de pil al weer klaar. Al hebben we ICSI gehad, Kian is er ook spontaan gekomen (en aangezien ik beter het eerste jaar niet zwanger kan zijn...).

Eslief: de volgende keer is de kans idd groter, maar wordt het zowiezo een geplande ks omdat ik geen weeen meer mag hebben.

Geplaatst

manlief was er pas om 6 uur!! pffff en Caithlyn heeft gehuild tot half 4 ik heb haar om 2 uur nog in bad gedaan dat hielp wel wat:)

natuurlijk was ik in tranen toen hij thuis kwam.. maar nu voel ik me weer goed.. ben zelfs wel een beetje trots dat het me toch gelukt is alleen:)

moet ze dit niet elke nacht doen natuurlijk;)

caithlyn is bijna 4 weken maar ik vloei nog steeds terwijl ik een keizersnede heb gehad..niet veel maar wel genoeg..

@hobbesje hier word het de volgende keer ook gepland omdat ik geen weeen meer mag hebben. toch ook wel een opluchting dat ik dat nu al weet.

Geplaatst

Hey Meiden,

Eslief, Hoe gaat het nu met Caithlyn? Ook hier is het altijd feest met een huilend kind als een van ons alleen is met haar ben dan ook heleaal in tranen als mijn hub dan weer thuis komt kan haar dan ook slecht horen huilen vind het dan zo zielig. Houd Caithlyn misschien ook haar zelf wakker omdat ze met haar handjes alle kanten op gaat als ze net in slaap valt?

Hier gaat het echt stukken beter met slapen Frederique wordt nu s' nachts en s' middags ingebakert en het lijkt wel of ze niet anders meer wil, als ze veel last heeft van krampjes dan doe ik haar in bad en daarna een massage en daarna baker ik haar gelijk in en dan valt ze nog op mijn armen in slaap ben dan ook nu wel erg blij met mijn pacco doek ( ook al ziet het er erg zielig uit en heb er echt even om moeten janken zo vreselijk gezicht vind ik het) en sins dat ze ingebakert is komt ze ook maar 6x per dag voor de fles de laatste om 11.45 en de eerste weer om 04.45 dus hier krijgen we nu iets meer slaap;)

Wat betreft de BV bij mensen met zwangerschaps suiker is bekend dathet trager op gang komt en bij mij kwam het dus ook helemaal niet op gang en ben dan ook snel over gegaan op fles voeding vond dit wel erg jammer maarja ze moet toch genoeg binnen krijgen nie.

Wilma hier zijn de rode duivels ook alweer geweest ( had die dus echt niet gemist) en ik moet zeggen dat het bij mij niet veel erger was als voor die tijd al hadik verwacht dat het bij mij wel langer zou duren voor dat ze kwamen omdat ik voor de zwangerschap nogal onregelmatig was.

Hobbesje, kraamverbanden zijn hier al lang de kast uit heb deze maar een week gebruikt dus was al erg blij dat ik ze niet zo lang nodig had.

Verder gaan we hier niet aan de voorbehoedsmiddelen omdat de kans kleiner is als 0.01% om spontaan zwanger te worden en mocht het dan toch gebeuren dan is het gewoon een wonder en zeker heel erg welkom.

Ga even naar mijn meisje ze is aan het huilen.

Gerda,meis wat een rot bericht dat Jesse onder het mes moet kan mij voorstellen dat je er nu al rot onder voeld moet er dan ook niet aan denken dat ons meissie onder het mes zou moeten bha.

Geplaatst

Chantal: van mijzelf ben ik al niet weinig ongesteld. De eerste keer na de bevalling heb ik ook al gehad en die was minder dan normaal - net als de vorige keer. Maar de eerste twee keren daarna, waren na de vorige bevalling echt niet leuk. Veel meer bloedverlies dan na de bevalling: ik durfde me soms gewoon niet te bewegen omdat ik bang was dat het overliep. Heb toen op badlakens op de bank gezeten... Hoop dat me dat dit keer bespaard blijft, maar ik ga er vanuit dat het weer zo wordt. En dit keer heb ik kraamverband bewaard hiervoor.

*wil jullie niet bang maken, dit is mijn ervaring en hoop dat jullie die niet hoeven te delen met mij*

Geplaatst

Ik snapte het niet goed. Er zijn mama's die al ongesteld zijn (geweest) die nà mij bevallen zijn...

Vandaag check-up gehad bij gynae, toen werd het mij duidelijk: zolang ik borstvoeding geef is de kans heeeeel klein (nihil) dat ik mijn maandstonden krijg.

Borstvoeding zorgt nl ervoor dat je veel minder oestrogenen aanmaakt, waardoor je als het ware in de overgang zit en dus geen rijping van follikels en eisprong krijgt.

aaaah, zit dat zo?! Dat verklaart mijn afwezige maandstonden dus!

Ik wist dat dus niet :$

Wat ik ook niet wist is dat je je hierdoor ook gemakkelijk down kunt voelen. Mijn gynae vertelde dat veel vrouwen met borstvoeding daar echt wel last van kunnen hebben, buien van (grote) somberheid... aaaaa, zit dat zo?! Dat verklaart waarom ik mij soms zo triestig kan voelen!

En natuurlijk de zware bevalling èn de donkere dagen èn het niet buiten kunnen èn de vermoeidheid van de onderbroken nachten èn de natuurlijke twijfel of ik wel een goede moeder ben, èn, èn, èn...

Eigenlijk voel ik me dan nog vrij goed, als ik het allemaal bij elkaar optel ;)

Verder was gynae heel tevreden van alles (binnen- èn buitenkant), was allemaal al heel goed genezen!

Intussen hebben we zelfs al een eerste keer (heeeeeel voorzichtig) gevreeën. Deed uiteindelijk geen pijn, maar heb wel 2 dagen lang pijnlijke bekken (of bekkenbodemspieren?) gehad. Mijn BI is nog niet volledig hersteld, heeft nog wat tijd nodig...

Zijn er hier nog vrouwen die merkten dat na het vrijen hun bekken en/of spieren een tijdje pijn deden?

Geplaatst

Hey Meiden,

@Wilma, is het meeluisteren van de dienst nog gelukt? Het was heel erg mooi, maar ook dubbel. Het maakte veel emoties los na alles wat we vorig jaar hebben meegemaakt. We hadden er graag ook met onze kleine vent gestaan.

@Eslief, ik snap je onzekerheid heel goed. Denk dat we dat allemaal wel hebben. Je kunt je zo machteloos voelen als je kleintje zo verdrietig is en je haar niet stil kunt krijgen.

Hier nog geen bloed gezien. Wel is het vloeien van de KS nog maar net gestopt. Na mijn vorige zwangerschappen werd ik pas na een maand of 3 weer ongesteld.

Dus ik ga er vanuit dat het nog wel even duurt. Wel is het bij mij in het begin ook altijd heftiger.

@Bettyboopke, fijn dat je controle goed was! Toch weer een geruststelling!

Hier ben ik vandaag begonnen met Johannesbroodpitmeel in Robine haar voeding te doen, na overleg me thet CB. Robine spuugt toch wel regelmatig wat en we vermoeden dat ze last heeft van een verborgen reflux. Ik hoop dat het spugen nu verminderd.

Verder herken ik de neerslachtigheid die jullie beschrijvne wel. Soms kan ik me bij vlagen ook echt wel minder happy voelen. Ik denk dat de tijd van het jaar er ook niet aan bijdraagt dat je je happy voelt. Ik voel me tenminste behoorlijk opgesloten, helemaal met die gladheid. Tuurlijk ben ik ontzettend blij en dankbaar met onze "suprisebaby" helemaal na vorig jaar. Toch zou ik me ook heel graag weer es ""mijn oude ik" voelen. Nou ja, gelukkig hebben we dit forum en kunnen we die onzekerheid en twijfel hier er zo nu en dan uitgooien ;-).

Tot snel

Geplaatst

hoi even inbreken bettyboopke ik geef nu 7 maanden BV en ben alweer een hele tijd elke maand ongi dus helaas geldt dat niet voor iedereen.

Geniet er maar van zolang het weg blijft!

Groetjes

Geplaatst

hoi allemaal,

@snoeske, ik heb de eerste helft van de dienst mee kunnen luisteren, was heel mooi , en met het dooplied heb ik wel ff een traantje weg gepinkt hoor. hadden jullie dit lied zelf gekozen?

wat herkenbaar al die gevoelens die jullie beschrijven, hier gaat het net zo, ene moment echt flink genieten, en het andere moment komen de muren op me af, en voel ik me neerslachtig, nu helemaal nu ik flink ongi ben. mensen ik loop echt leeg, ik zie het maar als een grote schoonmaak.

gr wilma

Geplaatst

@WIlma,

We hebben indd zelf dat lied uitgekozen. Vond het er zo goed bij passen. Ik kon de laatste regels ook niet meer meezingen hoor...

Er zit zoveel in dat lied. Leuk dat je hebt meegeluisterd!

Snoeske

Geplaatst

Ha meiden,

Snoeske,

Fijn dat jullie een mooie doopdienst hadden voor Robine. Ik kan me de dubbele gevoelens goed voorstellen na het verlies van jullie kleine mannetje vorig jaar. Merk dat bij mijn zus ook, die heeft helaas hetzelfde mee moeten maken.

Wilma, lastig zeg dat je ongi zo hevig is. Ik heb wel vrij lang wat BV gehad na de sectio maar alleen de eerste weken vrij veel. Toen dacht ik dat het gestopt en had ik daarna opeens weer een paar dagen een klein beetje BV. Weet niet of dat al mijn ongi was. Ik ben in de anderhalf jaar voor mijn zwangerschap maar 2x spontaan gaan menstrueren en dan nauwelijks. Ik ben wel benieuwd of een en ander door de zwangerschap gereset wordt en dat mijn cyclus dus weer normaal zou worden, maar dat moet ik dus nog zien. Dat maakt ook dat ik twijfel over of anticonceptie nodig is. Hormonaal gezien was alles normaal, na eerder een verhoogd FSH gehad te hebben, en ook al had ik eerder zelfs geen spontane eisprong, het kan natuurlijk wel dat dit af en toe wel zo is.

Chantal, ook hier werkt het inbakeren nog altijd goed. Met name Stijn heeft er baat bij. Hij is vaak na de voeding onrustig, ook wel door krampjes en lucht. Dus dan laat ik hem uitgebreid boeren, maar door de krampjes is hij dan zo onrustig met armpjes en beentjes dat hij nooit gaat slapen. Als ik hem met de armpjes langs zijn lichaam in de doek wikkel en hem een speen geef dan is hij rustig en valt hij meestal wel in slaap. Zijn broer heeft ook veel last van lucht en laat enorme stinkwinden, vraag me soms weleens af of dat wel normaal is. Hij heeft er gelukkig zelf niet zoveel last van en huilt maar af en toe van de krampjes.

Heb wel het idee dat het drinken de laatste tijd niet echt beter geworden is. Ik heb ze allebei weer op 6 voedingen want Stijn wil ook geen 165 ml meer drinken, en dat is volgemd mij omdat hij toch wat last heeft van reflux en lucht dat hij moeilijk kan opboeren waardoor hij dan een tijdje wat misselijk is. Job drinkt alleen de eerste 50 ml vlug, maar de rest van de fles moet ik hem steeds stimuleren en ook geregeld laten boeren want hij hapt heel veel lucht. Ze drinken nu 5 x 135 ml en voor de nacht probeer ik er iets meer in te krijgen, 150 ml bij Job en 165 ml bij Stijn en dan voeg ik ook wat Nutriton toe. Dit schema gaat wel aardig maar omdat ze de laatste voeding om 22.30 uur krijgen en dan rond 5.00 uur en daarna rond 9.30 uur, dan betekent het wel dat de overige 4 voedingen overdag ongeveer om de 3 a 3,5 uur zijn en dus wel weer snel achter elkaar. Zeker omdat ik toch al gauw anderhalf uur bezig ben met alles.

Heb dus nog steeds erg weinig tijd voor andere dingen en dat in combinatie met de sneeuw buiten, maakt inderdaad dat de muren soms een beetje op me afkomen. Misschien toch wel weer goed dat ik half januari weer moet gaan werken alhoewel ik daar toch ook nog helemaal geen zin in heb. Gelukkig heb ik de eerste twee weken nog een aantal vrije dagen dus kan ik er langzaam weer een beetje inkomen :-)

Vraagje voor iedereen: laten jullie kindjes ook zoveel windjes? Hoor ze soms huilen en persen en dan pruttelt het daarna aan alle kanten. Bij Stijn stinken ze niet maar bij Job enorm. Verder hebben ze maar een keer in de paar dagen een poepluier en daar hebben ze soms ook last van denk ik. Heb al met nutrilon omneo in mijn handen gestaan maar toch nog maar even gewacht aangezien ze ook weer niet zoveel last hebben als ik andere verhalen hoor. Hoop in ieder geval dat ze er snel overheen groeien want het is wel zielig vind ik.

Eslief, hoe gaat het bij jullie? Caitlin weer beter in haar hummetje en moeders dus ook?

BB, ik heb geen last gehad van mijn bekken of spieren na de eerste sex, maar ik had ook geen last van BI tijdens de zwangerschap.

Hobbesje, hoop voor je dat de handdoeken deze keer in de kast kunnen blijven...

Liefs, Henkie

Geplaatst

henkie: maureen kan ook vreselijke stink windjes laten, sjonge zo'n lucht uit zon klein kontje hihi

en sex? hier nog niet, net toen ik er voorzichtig aan ging denken, werd ik ongi. het lijkt me best eng weer zo na de bevalling. ook na al die hechtingen.

gr wilma

Geplaatst

@ Henkie, ook Jesse laat flink wat windjes. Vandaag had ie last van krampjes, dan zie je hem eerst helemaal strekken en dan trekt ie zijn beentjes weer op en hup daar volgt weer een windje. Hij moest ook flink huilen, heb hem infacol gegeven en nu gaat het weer goed gelukkig.

Geplaatst

Ook hier windjes!!

Iza houdt soms ook op voor een dag of 2, dan zijn de windjes de moeite ;)

Ze heeft er wel veel last van, de windjes gaan gepaard met veeeel krampen, zoooo zielig!

Ze zuigt dan heel hard op haar fopspeentje, alsof ze zo de pijn beter kan verdragen. Vandaag weer een traantje gezien...mijn hart breekt dan!

En alsof ze het heeft gehoord...

krampjes! snel gaan troosten!

Geplaatst

heey meiden,

Hier weer een berichtje van ons:) Bedankt iedereen voor de lieve woorden! het was gewoon ff heftig de eerste keer alleen en dan nog met een huilende baby..

Maar ik weet inmiddels de oorzaak wel.. De volgende dag had ik koorts en een buikgriep..Ik denk dat dat flink meespeelde

De afgelopen nachten gingen een beetje hetzelfde.. Ze heeft haar dag en nachtritme weer omgedraaid..

Dus vandaag hebben we haar heel veel wakker gemaakt overdag in de hoop dat het vanacht beter gaat..

Vandaag is caithlyn precies 4 weken en we moesten naar het CB. Ze is van 48 cm naar 50 cm gegaan en van 3320 naar 3960.. Dat was prima allemaal..Ik maakte me nopgal zorgen over de voeding omdat ze gemiddeld 70/80 CC drinkt en de meeste hier al veel meer drinken..Maar ze zat precies netjes voor nu en we hoefde ons geen zorgen te maken. Ik wist niet dat baby's pas begonnen met volgen met 2 maanden Caithlyn doet dit al een aantal dagen en daarmee was ze dus heel snel:) Ze heeft wel erge last van een voorkeuringhouding dus we hebben nu wat oefeningen hiervoor gekregen.. is het de volgende keer nog zo dan moeten we naar fysio omdat we natuurlijk geen helmpje willen;)

Gaan er nog meiden aan babymassage doen en babyzwemmen? 11 januari begin ik met de massage en voor babyzwemmen is ze opgegeven.

Wat zielig al die kindjes met krampjes hier zeg:( ik vind het zo sneu! hier lijken ze weer ff weg te zijn na het stoppen met de infacol

FF een vraagje voor de meiden met keizersnede.. waneer stopte het vloeien bij jullie? ik meen me herinneren dat het bij mij de vorige keer na een week al weg was.. Nu is caithlyn al 4 weken en ik vloei nog steeds..Het is nog steeds helder.. Ik heb ook heel veel hoofdpijn de laatste weken..Na heb ik flink wat bloed verloren tijdens de keizersnede..Nu maak ik me toch wat zorgen dat er mischien iets niet goed zit ofzo.. manlief vind dat ik naar de huisarts moet maar ik weet dat het 6 weken kan duuren maar dat is volgens mij bij een normale bevalling.. of zijn er meer die er nog last van hebben en nog steeds vloeide?

Mocht ik hier niet meer langswippen wil ik iedereen een fijne feestdagen wensen

Esther

Geplaatst

Hey Wilma, ik snap dat je het nog wat akelig vindt om sex te hebben!!

Bij mij was het ook met een heeeel bang hartje! Mijn knip is nl ook nog eens gescheurd...en ze hebben in de OK nog een paar keer de hechtingen eruit moeten halen (wegens nakijken baarmoeder en stelpen bloedingen met een paar meter gaasverband) om vervolgens nog dieper te moeten hechten. Ze hebben nog net mijn endeldarm niet geraakt.

Een tijdje terug ben ik begonnen met mezelf eerst eens van onderen te bekijken en te voelen, kwestie van dat stukje van mijn lichaam weer eigen te maken. Ik heb echt een hele tijd het gevoel gehad van daar niks meer mee te maken willen hebben, voelde heel vreemd aan, alsof het niet meer echt bij mij hoorde.

Ik vond het in het begin zelfs eng om ernaar te kijken, ook om zelf te gaan voelen!!!

Nu gaat het al iets beter, vandaar dat ik de stap wel eens wilde wagen. Gewoon eens proberen, ik dacht 'ooit moet het er toch eens van komen'. Ik heb gemerkt dat het vooral heel moeilijk is om je dan te ontspannen (uit angst), waardoor het natuurlijk niet echt zo fijn en wat gevoelig is!

Maar met een hoop geduld, voorzichtigheid en wat glijmiddel (maakt het wat gemakkelijker! zeker bij BV!) en stapje per stapje, dan lukt het na een paar keer proberen wel.

Op je eigen tempo en wanneer jij denkt er klaar voor te zijn!

Snoeske, goed dat de dienst zo fijn was! Ik heb helaas niet kunnen meeluisteren :( Ik hoop dat jullie eruit hebben kunnen halen wat jullie nodig hebben! Want dat dubbele gevoel is niet zo gemakkelijk hè?!

Hobbesje, jakkes, klinkt wel naar hoor, zo'n zware maandstonden!

Ik hoop voor jou dat je er deze keer van gespaard blijft!!!

Zelf ga ik voorlopig geen maandstonden hebben. Zo lang ik veel borstvoeding geef (zeker 6 voedingen), zouden die uitblijven. Van het moment dat ik begin af te bouwen om over te schakelen naar flesjes, moet ik de pil gaan nemen. Niet omwille van anticonceptie (ik kan toch niet zwanger worden), maar om pijnbestrijding van de endometriose. Ik neem de pil dan ook altijd 3 strippen achter elkaar door, heb dus sowieso maar 4 à 5 keer per jaar mijn regels :)

Iza heeft haar handjes ontdekt :) EN dat ze daar ook op kan sabbelen. Hoewel, ze zoekt haar duimpje, maar snapt niet dat ze haar vuistje dan moet 'loslaten'. Dus een hoop gesabbel en de nodige pogingen die mislukken, met als gevolg gefrustreerde gilletjes. Dan toch maar het speentje. Dat ze na 2 minuten weer uitspuwt om opnieuw haar duimpje te zoeken. Grappig, maar wel vermoeiend, ze kan me zo soms een uur bezig houden.

Geplaatst

Sorry, sorry, sorry ... ik had al veel eerder willen reageren, maar vorige week en afgelopen weekend heel veel kraamvisite gehad. Daardoor had ik weinig puf om te reageren. Judith slaapt nog steeds niet door, dus ook dat helpt niet echt om het energiepeil op te krikken.

Wat heerlijk om al die herkenbare verhalen te lezen. Ook ik zit me af te vragen hoe en wanneer het allemaal gaat met de eerste menstruatie. Ik ben flink aan het mopperen tegen mijn man en vaak is dat wel een teken dat ik ongesteld moet worden. Ik had eerder deze week heel licht bloedverlies, maar dat was zo weinig en is nu ook weer helemaal weg. Loos alarm dus vrees ik. Nu afwachten wanneer er echt weer een menstruatie is.

Er waren enkele meiden die vroegen wanneer het vloeien na een KS ongeveer stopt. Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik heb 3,5 week gevloeid. Viel me wel mee.

Wat jammer om te lezen dat enkele meiden toch wat sombere gevoelens hebben. Met dit weer en die hormonale warboel in je lijf, lijkt het me wel een normale reactie, maar vervelend is het wel. Hopelijk doen de komende feestdagen wat positiefs met iedereen.

Eslief, wat vervelend van die nacht alleen en het feit dat je daarna ook nog eens ziek bent geweest. Niks aan lijkt me. En wat is Caithyn goed gegroeid zeg!!

Snoeske, wat moet dat emotioneel zijn geweest die doopdienst. Begrijpelijk dat het je op sommige momenten echt even teveel werd. Ik ben benieuwd hoe wij de doopdienst van Judith gaan ervaren. Als alles goed gaat dan wordt Judith in februari gedoopt. Ik wacht nog op een bevestiging van de dominee. En hoe gaat het nu met de voeding van Robine nu je er Johannesbroodpit meel in doet?

Wat zijn er een hoop kleintjes die toch wel veel last hebben van darmkrampen. Ik vind het zo zielig als ze opeens zo verkrampen van de pijn. Judith kan dan opeens zo'n zielig lipje trekken dat ik er vaak zelf ook de tranen van in mijn ogen krijg. En Judith heeft nauwelijks last van krampjes, dus voor jullie moet het nog zieliger zijn.

Ik was ook wel even benieuwd wat jullie plannen voor Kerst en Oud en Nieuw zijn. Wij gaan zo heerlijk genieten van de eerste feestdagen met ons drietjes!!!! Wie had dat gedacht aan het begin van dit jaar. Het jaar dat wij (en misschien jullie allemaal wel) begonnen in grote onzekerheid of dit dan ons jaar zou worden. En meiden, wat is het een geweldig jaar geworden he? Ik ben daar erg mee bezig nu we het eind van het jaar naderen!! Ik denk dat de komende dagen de tranen nog wel regelmatig zullen vloeien ..... hormonen he!!

Ik laat het even hierbij en hoop de komende tijd weer wat regelmatiger en uitgebreider te reageren op iedereen.

Geplaatst

Hoi meiden ook hier is het druk druk druk. Kan soms snel even bijlezen maar dan begint Gijs alweer te huilen dat hij wil eten of dat hij kramp heeft. En we hebben veel visite gehad de laatste weken pfffffffffff nu lekker uitkijken naar Gijs zijn eerste kerst. Dit is echt een bijzonder jaar geweest, vorig jaar rond deze tijd hadden we nog de miskraam en het verdriet en nu lacht alles ons tegemoet. Gijs weegt al over de 5 kilo hij groeit echt als kool en heeft echte spekbeentjes haha zo schattig. Hij drinkt 180cc best wel veel, hoeveel drinken jullie kleintjes?

Ik heb nu 5 weken geleden de kS gehad en vloei nog steeds een beetje, hoop dat het snel over gaat.

Wij hebben het gesprek gehad met de arts over voorbehoedsmiddelen maar zijn er nog niet uit wat we willen. Ik mag niet aan de pil vanwege mijn stollingsprobleem dus eigenlijk blijft dan alleen het spiraal over. Condooms zijn nou niet echt opwindend haha. Ik weet ook niet of we nog een tweede mogen dat moeten we eerst met mijn oncoloog overleggen. Als dit geen probleem is dan zouden we nog wel een tweede willen. We hebben nog 2 cryos over. En misschien lukt het wel weer spontaan.

Snoeske fijn dat je zo'n mooie dienst hebt gehad. En hoe gaat het nu met de voeding?

Het alarm gaat weer af ik ga snel mijn mannetje de fles geven.

Meiden hele fijne feestdagen

Geplaatst

Ja, wat een gedoe he met die anticonceptie!??!? De kans dat ik zwanger zou worden is volgens mij bijna 0,0, maar toch kreeg ik het advies aan de anticonceptie te gaan. Want als ik nu spontaan zwanger zou raken dan hebben we een probleem, want ik mag 9 maanden niet zwanger worden. Ik had pas alle medicijnen die ik nog had liggen ingeleverd bij de apotheek en daar zat de pil ook bij. En vorige week heb ik dus weer een nieuw doosje opgehaald. Het voelt heel vreemd om na jaren weer aan de pil te gaan om een zwangerschap te voorkomen.

S&S succes met het maken van een keuze. Vervelend dat je de pil niet mag, maar die problemen met de stolling zijn inderdaad een indicatie om de pil niet te nemen. Ik ben ook heel benieuwd of je nog een keer zwanger mag raken. Wij weten ook nog niet wat we willen. Wij hebben al wel besloten geen nieuwe ICSI behandeling meer te doen. We hebben nog wel 5 cryo's in de vriezer, dus als we nog voor een tweede gaan dan maken we de cryo's op. Lukt het dan niet dan is het jammer. We hebben echter al veel meer dan we ooit hebben durven hopen. Ik ben benieuwd wat iedereen voor beslissing gaat/kan nemen over wel of geen nieuwe zwangerschap. Dat zal de tijd wel leren.

Geplaatst

Hey meiden,

Wil me ook aansluiten in dit topic, daar ons meisje natuurlijk ook van november is.. ik ga zo even alles teruglezen en eventueel reageren, maar eerst even een vraagje.. vanaf wanneer bouwen jullie het aantal voedingen af en schroeven jullie het aantal cc op..

Ik denk dat ons meisje meer behoefte heeft aan voeding, maar ze is eigenlijk altijd al een goede eter geweest en komt ook gewoon elke 3 uur (met een beetje teruggeven).. ze is nl. de hele nacht ´in touw´ geweest (nu is ze ook een beetje verkouden hoor) en dus vreselijk schor van het vele huilen.. en daar ze aan de dieetvoedig is (krampjes), heb ik het idee dat ze niet genoeg binnen krijgt ofzo.

Hoor/zie graag jullie adviezen..

Hier even een recente foto (gisteravond) van onze kanjer...

[ATTACH=CONFIG]486[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden